ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
"09" лютого 2021 р. справа № 2a-3395/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Панікара І.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Долинської об`єднаної державної податкової інспекції про визнання неправомірними дій та зобов"язати вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
01.02.2021 року від ОСОБА_1 до Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшла заява про поновлення строку на пред`явлення до виконання виконавчого листа у справі № 2a-3395/10/0970 за позовом ОСОБА_1 до Долинської об`єднаної державної податкової інспекції про визнання неправомірними дій та зобов"язати вчинити дії.
Заява мотивована тим, що ОСОБА_1 не отримувала жодних повідомлень про апеляційне оскарження, повідомлень з апеляційного суду про день, час та місце слухання справи, а ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 05.09.2013 року вона отримала 12.10.2020 року. На думку стягувача, ОСОБА_1 пропущено строк на подачу виконавчого листа до виконання з поважних причин, внаслідок чого, просить суд поновити строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання.
Одночасно із вищевказаною заявою, ОСОБА_1 подала заяву про звільнення від сплати судового збору за заявою про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання, оскільки проживає на мінімальну пенсію та є особою похилого віку.
За змістом вимог частини 1 і 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Відповідно до частини 1 статті 133 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закону України "Про судовий збір".
Згідно частини 1 статті 2 Закону України "Про судовий збір", платники судового збору - громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом.
Частиною 2 статті 8 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Відповідно до частини 1 статті 8 Закону України "Про судовий збір", враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
Положення статті 8 Закону України «Про судовий збір» спрямовані на полегшення судом тягаря судових витрат для осіб з низьким рівнем достатку, щоб судові витрати не були перешкодою для доступу до суду малозабезпечених осіб.
Суд, враховуючи, що заявником є пенсіонер, яка проживає на мінімальну пенсію та є особою похилого віку, що значно обмежує можливості щодо отримання додаткового заробітку, вважає за необхідне, звільнити ОСОБА_1 від сплати судового збору за подання заяви про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання.
Представники учасників справи в судове засідання не з`явилися, хоча про дату, час і місце розгляду даної заяви повідомлені належним чином.
Відповідно до частини 3 статті 376 КАС України, суд розглядає заяву про поновлення пропущеного строку в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
У разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється (частина 4 статті 229 цього Кодексу).
За таких обставин, суд вважає за необхідне вирішити питання про поновлення строку на пред`явлення до виконання виконавчого листа в даній адміністративній справі за відсутності учасників справи, без здійснення фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Розглянувши заяву про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання, суд встановив наступне.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 18.11.2010 року у справі №2a-3395/10/0970 позов задоволено повністю. Визнано неправомірними дії Долинської об"єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області щодо зняття з обліку 12 вересня 2006 року як платника податків, селянсько-фермерського господарства "Дубина" (код ЄДРПОУ 23798868, вул. Піддубна, 43, м.Долина, Івано-Франківська область) та зобов"язано Долинську об"єднану державну податкову інспекцію в Івано-Франківській області вчинити дії спрямовані на постановленння селянсько-фермерського господарства "Дубина" (код ЄДРПОУ 23798868, вул. Піддубна, 43, м.Долина, Івано-Франківська область) на податковий облік. Стягнуто в користь селянсько-фермерського господарства "Дубина" (код ЄДРПОУ 23798868, вул. Піддубна, 43, м.Долина, Івано-Франківська область) з Державного бюджету України 11,50 грн. (одинадцять гривень п"ятдесять копійок) судових витрат.
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 05.09.2013 року апеляційну скаргу Долинської об`єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області залишено без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 18 листопада 2010 року в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Долинської об`єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області про визнання дій неправомірними, зобов`язання вчинити дії - без змін.
Таким чином, рішення у справі №2a-3395/10/0970 набрало законної сили 05.09.2013 року.
При цьому, слід зазначити, що тільки 12.10.2020 року ОСОБА_1 отримала ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 05.09.2013 року.
30.11.2020 року судом видано два виконавчі листи, які 13.12.2020 року отримано ОСОБА_1 (а.с.88-89).
Суд зазначає, що відповідно до частини 1 статті 12 Закону України "Про виконавче провадження", виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
Частиною 2 статті 12 Закону України "Про виконавче провадження", передбачено, що строки зазначені в частині першій цієї статті, встановлюються для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого в разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття.
Постанова Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 18.11.2010 року, на виконання якої виданий виконавчий лист від 30.11.2020 року № 2a-3395/10/0970, набрала законної сили 17.09.2013 року, внаслідок чого, з 18.09.2013 року розпочався трьохрічний строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання, який закінчився 18.09.2016 року.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 виконавчий лист за № 2a-3395/10/0970 отримала 13.12.2020 року, тому не пред`явила виконавчий документ до виконання у встановлений термін до 18.09.2016 року з незалежних від неї обставин.
Відповідно до частини 1 статті 373 Кодексу адміністративного судочинства України, виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.
У відповідності до вимог частини 6 статті 12 Закону України "Про виконавче провадження", визначено, стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який видав виконавчий документ, або до суду за місцем виконання.
Відповідно до статті 376 КАС України стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.
З врахуванням наведених обставин, матеріалів справи, заяви стягувача, судом встановлено поважними причини пропуску строку для пред`явлення виконавчого листа № 2a-3395/10/0970 до виконання.
Таким чином, заява ОСОБА_1 про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання, у адміністративній справі за № 2a-3395/10/0970, підлягає задоволенню.
Враховуючи наведене, керуючись статтями 248, 256, 373, 376 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
У Х В А Л И В:
1. Звільнити ОСОБА_1 від сплати судового збору за заявою про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконання виконавчого листа до виконання.
2. Заяву ОСОБА_1 про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконання виконавчого листа до виконання у справі № 2а-3395/10/0970 - задоволити.
3. Поновити ОСОБА_1 строк для пред`явлення до виконання, виданих Івано-Франківським окружним адміністративним судом 30.11.2020 року, виконавчих листів у справі № 2а-3395/10/0970 за позовом ОСОБА_1 до Долинської об`єднаної державної податкової інспекції про визнання неправомірними дій та зобов"язати вчинити дії та встановити, що такий строк слід обчислювати від дати набрання цією ухвалою суду законної сили.
Згідно частини 4 статті 376 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала за результатами розгляду заяви про поновлення пропущеного строку може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня його проголошення.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складання в повному обсязі, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Суддя Панікар І.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2021 |
Оприлюднено | 10.02.2021 |
Номер документу | 94729506 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Панікар І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні