КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
08 лютого 2021 року м. Кропивницький Справа № 1140/2896/18
Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Хилько Л.І., розглянув у порядку письмового провадження заяву про заміну сторони в порядку процесуального правонаступництва та боржника у виконавчому листі, виданому у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "С.А.М ТРЕЙД" (далі - позивач) до Державної фіскальної служби України (відповідач) про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом та просив визнати протиправними та скасувати рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, а також зобов`язати відповідача зареєструвати податкові накладні датою їх подання.
Рішенням від 07.12.2018 р. адміністративний позов задоволено повністю (а.с.155-118).
12.02.2019 р. дане рішення набрало законної сили.
На виконання судового рішення в частині стягнення на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судового збору в розмірі 7048,00 грн. судом видано виконавчий лист, який було отримано позивачем 14.05.2019 р. (а.с.149).
04.01.2021 р. до суду засобами поштового зв`язку від представника відповідача надійшла заява, в якій він просить суд:
-замінити відповідача у справі- ДФС України (код ЄДРПОУ 39292197) в порядку процесуального правонаступництва на належного відповідача- ДПС України (код ЄДРПОУ 43005393);
-замінити боржника у виконавчому листі, виданому судом щодо стягнення судового збору за рахунок бюджетних асигнувань у розмірі 7048 грн., з ДФС України на правонаступника - ДПС України (а.с.170-171).
Ухвалою від 11.01.2021 р. заяву призначено до розгляду в судовому засіданні (а.с.176).
Представники сторін у судове засідання не з`явилися, що відповідно до ч.2 ст.379 КАС України не перешкоджає судовому розгляду.
Згідно ч.4 ст.229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося, а розгляд заяви проведено в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч.1 ст.379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Аналогічну норму містить ч.5 ст.15 Закону України "Про виконавче провадження" від 02 червня 2016 року № 1404-VIII (далі - Закон № 1404-VIII), у відповідності до якої у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником.
При цьому, ч.4 ст.379 КАС України передбачено, що положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Із системного аналізу зазначених норм встановлено, що заміна сторони виконавчого провадження пов`язується не з припиненням, а саме з вибуттям такої сторони, тобто неможливості здійснювати права та виконувати обов`язки визначені Законом України "Про виконавче провадження".
Згідно ч.2 ст.15 Закону № 1404-VIII, боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.
Таким чином, одним із обов`язків боржника є виконання судового рішення.
Згідно абз.3 ч.2 ст.81 Цивільного кодексу України юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування.
За приписами абз.2 ч.3 ст.81 Цивільного кодексу України Порядок утворення та правовий статус юридичних осіб публічного права встановлюються Конституцією України та законом.
В силу ч. ч.1, 5 ст.104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Відповідно до ч.7 ст.4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 15 травня 2003 року № 755-IV (далі - Закон №755) у разі поділу юридичних осіб здійснюється державна реєстрація новоутворених юридичних осіб та державна реєстрація припинення юридичної особи, що припиняється у результаті поділу. Поділ вважається завершеним з дати державної реєстрації припинення юридичної особи, що припиняється у результаті поділу.
Згідно пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 р. №1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" (далі - Постанова №1200) утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
З огляду на абзац 4 пункту 2 Постанови №1200, Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Відповідно до вимог абзацу 6 пункту 2 Постанови №1200, Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, що Державна фіскальна служба України з 17.05.2019 р. перебуває в стані припинення, а 17.05.2019 р. було зареєстровано як юридичну особу Державну податкову службу України.
Розпорядженням Кабінету Міністрів від 21.08.2019 №682-р погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №227"Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.
На підставі зазначеного розпорядження, головою ДПС України видано наказ №36 від 28.08.2019 "Про початок діяльності Державної податкової служби України".
Суд зауважує, що інститут правонаступництва органів державної влади (юридичних осіб публічного права) відмінний від інституту правонаступництва юридичних осіб приватного права, оскільки є більш ширшим за змістом, включаючи в себе: правонаступництво в завданнях, функціях та повноваженнях як складових категорії компетенції органу виконавчої влади, а також щодо конкретних управлінських (організаційних) прав та обов`язків, які складають зміст відповідних правовідносин, тобто публічне правонаступництво за якого відбувається перехід владних прав та функції органу, що реорганізовується до органу, що створюється та правонаступництво в майнових приватних правовідносинах, у яких орган влади виступає як юридична особа приватного права.
Відтак, у випадку публічного правонаступництва перехід таких прав та обов`язків оформлюється нормативним актом, тоді як правонаступництво в майнових приватних правовідносинах здійснюється на підставі передавального акту (ч.2 ст.107 ЦК України). При цьому юридична особа є припиненою з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що саме з 29.08.2019 діяльність та адміністративна компетенція Державної фіскальної служби України як суб`єкта владних повноважень припинилася, а її функції та зобов`язання у публічно-правових відносинах перейшли до іншого органу державної влади - Державної податкової служби України.
Щодо заміни відповідача у справі ДФС України в порядку процесуального правонаступництва на належного відповідача ДПС України, суд зазначає, що чинне процесуальне законодавство не дає суду можливості допускати заміну сторони у справі в порядку процесуального правонаступництва вже після набрання остаточним судовим рішенням законної сили.
Вищевикладене узгоджується з висновком Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду викладеного в постанові від 14.03.2018 по справі № 296/1155/13-а.
Як зазначалось судом вище, рішення суду від 07.12.2018 р. набрало законної сили 12.02.2019 р..
Отже, в цій частині заяви суд прийшов до висновку про відмову в задоволенні заміни відповідача в порядку процесуального правонаступництва.
Керуючись ст.ст.52, 248, 293-295, 379 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Заяву Державної фіскальної служби України - задовольнити частково.
Замінити боржника у виконавчому листі, виданому Кіровоградським окружним адміністративним судом по справі № 1140/2896/18, з Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197) на належного - Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393).
В задоволенні іншої частини заяви - відмовити.
Копію ухвали направити сторонам.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту підписання її суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 15-денний строк з дня складання такої ухвали.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Л.І. Хилько
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2021 |
Оприлюднено | 12.02.2021 |
Номер документу | 94765922 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Л.І. Хилько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні