Постанова
від 10.02.2021 по справі 320/382/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 320/382/19 Суддя (судді) першої інстанції: Харченко С.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 лютого 2021 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Лічевецького І.О., суддів - Мельничука В.П., Оксененка О.М., при секретарі - Рейтаровській О.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні за апеляційними скаргами Яготинської районної ради, ОСОБА_1 на рішення Київського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2020 року адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Яготинської районної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - ОСОБА_1 , про визнання протиправними та скасування рішень, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу,

ВСТАНОВИВ

ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом у якому просив визнати протиправними та скасувати рішення Яготинської районної ради Київської області:

- № 620-37-VII від 21.12.2018 р. Про обрання головуючого на сесії ;

- № 626-37-VII від 21.12.2018 р. Про внесення змін до рішення сесії районної ради від 25.12.2015 р. № 64-02-VII Про Регламент роботи Яготинської районної ради ;

- № 629-37-VII від 21.12.2018 р. Про звільнення з посади голови Яготинської районної ради ;

- № 630-37-VII від 21.12.2018 р. Про обрання голови Яготинської районної ради .

Також, позивач просив поновити його на посаді голови Яготинської районної ради та стягнути з відповідача на його користь середній заробіток за час вимушеного прогулу.

На обгрунтування своїх вимог позивач зазначав, що оспорювані ним рішення прийнято з порушенням вимог Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та Регламенту роботи Яготинської районної ради.

Крім того, ОСОБА_2 посилався на те, що в рішенні районної ради не вказано підстави його звільнення.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2020 року адміністративний позов задоволено повністю. Визнано протиправними та скасовано рішення Яготинської районної ради Київської області: № 620-37-VII від 21.12.2018 р. Про обрання головуючого на сесії ; № 626-37-VII від 21.12.2018 р. Про внесення змін до рішення сесії районної ради від 25.12.2015 р. № 64-02-VII Про Регламент роботи Яготинської районної ради ; № 629-37-VII від 21.12.2018 р. Про звільнення з посади голови Яготинської районної ради ; № 630-37-VII від 21.12.2018 р. Про обрання голови Яготинської районної ради . Поновлено ОСОБА_2 на посаді голови Яготинської районної ради та стягнуто на його користь з відповідача на його користь середній заробіток за час вимушеного прогулу в розмірі 332 237 грн. 95 коп.

В апеляційних скаргах Яготинська районна рада, ОСОБА_1 , посилаючись на не повне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, порушення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи просять скасувати згадане рішення та ухвалити постанову про відмову у задоволенні позову.

Зазначені апеляційні скарги є повністю ідентичними.

Так, скаржники вказують, що суд безпідставно надав перевагу твердженням позивача про порушення Яготинською районною радою вимог Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та Регламенту роботи Яготинської районної ради при прийнятті спірних рішень.

Апелянти звертають увагу на те, що в силу вимог статті 17 Регламенту роботи Яготинської районної ради, якщо пропозиція депутата разом із супровідною запискою та проектом рішення не потребує додаткового вивчення, вона може бути внесена безпосередньо при розгляді порядку денного на сесії.

За твердженням скаржників не включення головою ради до порядку денного питання про звільнення з посади голови Яготинської районної ради ОСОБА_2 є протизаконним та безпідставним, а також підтверджує факт зловживання головою своїми посадовими обов`язками.

Перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, Шостий апеляційний адміністративний суд дійшов наступного.

Судом попередньої інстанції встановлено, що рішенням Яготинської районної ради № 03-01-VII від 17.11.2015 р., прийнятим за результатами таємного голосування, депутата Яготинської районної ради ОСОБА_2 обрано головою Яготинської районної ради.

Розпорядженням голови Яготинської районної ради № 91 від 29.11.2018 р. Про скликання чергової тридцять сьомої сесії Яготинської районної ради VII скликання чергову тридцять сьому сесію районної ради скликано на 14 грудня 2018 р. та винесено на розгляд сесії ряд питань, у тому числі і питання про звіт голови Яготинської районної ради.

Як встановлено судом першої інстанції, підтверджується протоколами пленарних засідань та не заперечується сторонами, у пленарних засіданнях, призначених на 14.12.2018 р. та 21.12.2018 р. оголошувались перерви.

Згідно протоколу пленарного засідання чергової тридцять сьомої сесії Яготинської районної ради VII скликання № 37 від 21.12.2018 р. у цей день на засіданні сесії були присутні 29 із 34 депутатів районної ради.

Після оголошення перерви 20 депутатів проголосували за те, щоб продовжити засідання сесії та рішенням № 620-37-VII від 21.12.2018 р. Про обрання головуючого на сесії обрали головуючим ОСОБА_3 . Також, було вирішено включити до порядку денного наступні питання: 1) про внесення змін до рішення сесії районної ради від 25.12.2015 р. № 64-02-VII Про Регламент роботи Яготинської районної ради ; 2) про погодження звільнення ОСОБА_4 - виконувача обов`язків головного лікаря Комунального некомерційного підприємства Яготинська центральна районна лікарня Яготинської районної ради; 3) про погодження призначення ОСОБА_5 на посаду головного лікаря Комунального некомерційного підприємства Яготинська центральна районна лікарня Яготинської районної ради; 4) про звільнення з посади голови Яготинської районної ради; про районний бюджет Яготинського району на 2019 р.

За результатами голосування прийнято рішення:

- № 626-37-VII від 21.12.2018 р. Про внесення змін до рішення сесії районної ради від 25.12.2015 р. № 64-02-VII Про Регламент роботи Яготинської районної ради , яким у частині 4 статті 24 слова якщо за його звільнення проголосувало не менш, як дві третини депутатів від загального складу ради замінено словами якщо за звільнення проголосують більшість депутатів від загального складу ради ;

- № 629-37-VII від 21.12.2018 р. Про звільнення з посади голови Яготинської районної ради , яким ОСОБА_2 звільнено з посади голови Яготинської районної ради;

- № 630-37-VII від 21.12.2018 р. Про обрання голови Яготинської районної ради , яким головою ради обрано ОСОБА_1 .

Відповідно до статті 7 Конституції України в Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування.

Згідно частини 2 статті 19 Основного Закону органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спеціальним законом, який відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування є Закон України Про місцеве самоврядування в Україні від 21 травня 1997 р. № 280/97-ВР (надалі за текстом - Закон № 280/97-ВР ).

За змістом частини 1 статті 43 Закону № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання: обрання голови ради, відповідно заступника голови районної ради та першого заступника, заступника голови обласної ради, звільнення їх з посади; затвердження регламенту ради.

Частиною 1 статті 46 Закону № 280/97-ВР визначено, що сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Згідно частин 3, 4 названої статті Закону № 280/97-ВР першу сесію новообраної районної у місті, районної, обласної ради скликає відповідна територіальна виборча комісія не пізніш як через два тижні після реєстрації новообраних депутатів ради у кількості, яка забезпечує повноважність складу ради відповідно до статті 45 цього Закону. Перше пленарне засідання першої сесії відкриває голова зазначеної територіальної виборчої комісії, який інформує раду про підсумки виборів депутатів. З моменту визнання повноважень депутатів ради нового скликання рада обирає тимчасову президію з числа депутатів ради в кількості не більше п`яти осіб - представників партій (блоків), які набрали найбільшу кількість голосів на виборах. Члени тимчасової президії почергово головують на пленарних засіданнях ради до обрання голови ради. З часу обрання голови ради він веде пленарні засідання ради відповідно до вимог цього Закону та регламенту ради. Наступні сесії ради скликаються: сільської, селищної, міської - відповідно сільським, селищним, міським головою; районної у місті, районної, обласної - головою відповідної ради.

Відповідно до частин 1, 2 статті 55 Закону № 280/97-ВР голова районної, обласної, районної у місті (у разі її створення) ради обирається відповідною радою шляхом таємного голосування з числа її депутатів на строк повноважень ради. Голова ради здійснює свої повноваження до припинення ним повноважень депутата ради відповідного скликання, крім випадків, передбачених частинами четвертою та п`ятою цієї статті. Голова ради вважається звільненим з посади з дня припинення ним депутатських повноважень або повноважень голови.

Відповідно до частини 4 статті 55 Закону № 280/97-ВР у своїй діяльності голова ради є підзвітним раді та може бути звільнений з посади радою шляхом таємного голосування. Питання про звільнення голови ради може бути внесено на розгляд ради на вимогу не менш як третини депутатів від загального складу ради.

Пунктами 1, 2 частини 6 статті 55 Закону № 280/97-ВР передбачено, що Голова районної, обласної, районної у місті ради скликає сесії ради, повідомляє депутатам і доводить до відома населення інформацію про час і місце проведення сесії ради, питання, які передбачається внести на розгляд ради, веде засідання ради; забезпечує підготовку сесій ради і питань, що вносяться на її розгляд, доведення рішень ради до виконавців, організує контроль за їх виконанням.

Частиною 15 статті 46 Закону № 280/97-ВР установлено, що порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради, з урахуванням вимог Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності . До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні.

Регламент роботи Яготинської районної ради затверджено рішенням Яготинської районної ради Київської області сьомого скликання № 64-02-VII від 25.12.2015 р. (надалі за текстом - Регламент ).

Згідно частини 1 статті 17 Регламенту проект порядку денного сесії формується головою ради на підставі орієнтовного переліку питань для розгляду на сесіях, пропозицій постійних комісій, депутатів, районної державної адміністрації. Він доводиться до депутатів не пізніше, як за 10 днів до сесії.

Відповідно до частини 2 статті 17 Регламенту пропозиції до порядку денного сесії вносяться вищезазначеними органами не пізніше, як за 20 днів до пленарного засідання. Голова ради організовує їх попередній розгляд.

Частиною 4 статті 17 Регламенту Передбачено, що пропозиції щодо кожного питання, яке пропонується включити до порядку денного сесії, подаються із супровідною запискою і проектом рішення, що пропонується прийняти за цією пропозицією.

В силу вимог статті 20 Регламенту винесенню питання на розгляд сесії передує його підготовка і вивчення постійними комісіями. Пропозиції комісії щодо документів, які пропонується внести на розгляд ради, доводяться до депутатів письмово, або (за її дорученням) через виступ представника комісії.

Приймаючи до уваги, що оспорювані рішення прийнято без дотримання процедури, визначеної Регламентом, слід погодитись з висновком суду попередньої інстанції про наявність підстав для задоволення позову.

Посилання відповідача на те, що відповідно до частини 3 статті 17 Регламенту пропозиції, внесені пізніше або безпосередньо при розгляді порядку денного на сесії, включаються до порядку денного у тому випадку, якщо вони були попередньо розглянуті відповідними органами ради чи райдержадміністрацією, або їх розгляд на сесії не потребує додаткового вивчення, обгрунтовано не взято судом до уваги.

Питання внесення змін до Регламенту, звільнення з посади голови Яготинської районної ради та обрання голови цієї ради очевидно не є такими, що не потребують додаткового вивчення.

Окружний адміністративний суд також вірно звернув увагу на те, що згідно частини 4 статті 24 регламенту голова ради може бути звільнений з посади радою, якщо за його звільнення проголосувало не менш, як дві третини (23 депутати) депутатів від загального складу ради, шляхом таємного голосування.

Рішенням Яготинської районної ради № 626-37-VII від 21.12.2018 р. Про внесення змін до рішення сесії районної ради від 25.12.2015 р. № 64-02-VII Про Регламент роботи Яготинської районної ради у частині 4 статті 24 слова якщо за його звільнення проголосувало не менш, як дві третини депутатів від загального складу ради замінено словами якщо за звільнення проголосують більшість депутатів від загального складу ради .

Згідно протоколу пленарного засідання чергової тридцять сьомої сесії Яготинської районної ради VII скликання № 37 від 21.12.2018 р. за звільнення ОСОБА_2 проголосувало 20 депутатів.

Разом з тим, в силу приписів частини 5 статті 59 Закону № 280/97-ВР рішення ради № 626-37-VII від 21.12.2018 р. набрало чинності з моменту його оприлюднення, тобто з 28.12.2018 р.

Отже, проект рішення про звільнення позивача із займаної посади не набрав необхідної кількості голосів для того, щоб бути затвердженим.

Помилковим є посилання скаржників на положення статті 55 Закону № 280/97-ВР.

Частина 4 названої статті Закону № 280/97-ВР передбачає, що питання про звільнення голови ради може бути внесено на розгляд ради на вимогу не менш як третини депутатів від загального складу ради і не визначає кількості голосів, необхідної для звільнення голови ради.

Доводи апеляційних скарг зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що окружним адміністративним судом при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права, а посилання скаржників на те, що не включення головою ради до порядку денного питання про звільнення з посади голови Яготинської районної ради ОСОБА_2 є протизаконним та безпідставним, а також підтверджує факт зловживання головою своїми посадовими обов`язками, є помилковим.

Зазначені питання виходять за межі заявлених позовних вимог та не є предметом спору у справі.

За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ

Апеляційні скарги Яготинської районної ради, ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2020 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття.

Касаційна скарга на постанову суду може бути подана безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Постанова складена в повному обсязі 09 лютого 2021 р.

Головуючий суддя І.О.Лічевецький

суддя В.П.Мельничук

суддя О.М.Оксененко

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.02.2021
Оприлюднено11.02.2021
Номер документу94769711
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/382/19

Ухвала від 18.11.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Харченко С.В.

Ухвала від 06.10.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Харченко С.В.

Ухвала від 28.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 22.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білак М.В.

Ухвала від 15.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Постанова від 10.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Постанова від 04.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 04.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 19.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 19.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні