ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
УХВАЛА
"15" лютого 2021 р. Справа № 909/333/16
Суддя-доповідач Західного апеляційного господарського суду Дубник О.П.,
розглянувши апеляційну скаргу Калуського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) №6065 від 05.02.2021 (вх.№ 01-05/532/21 від 08.02.2021),
на ухвалу Господарського суду Івано-Франківської області від 12.01.2021 (повний текст рішення складено 20.01.2021, суддя Неверовська Л.М.) про задоволення скарги на дії органу ДВС
у справі №909/333/16
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю Смарт лайт групп , м. Полтава
до відповідача: Комунального підприємства Міськсвітло , м. Калуш, Івано-Франкіавська область,
про стягнення коштів в сумі 153952,25 грн.
орган, рішення, дії чи бездіяльність якого оскаржуються: Калуський міськрайонний відділ державної виконавчої служби Південно-Західного управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ), м. Калуш, Івано-Франківська область,
ВСТАНОВИВ:
До Західного апеляційного господарського суду надійшла апеляційна скарга Калуського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) №6065 від 05.02.2021 (вх.№ 01-05/532/21 від 08.02.2021) на ухвалу Господарського суду Івано-Франківської області від 12.01.2021 у справі №909/333/16, якою скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Смарт лайт групп на бездіяльність державного виконавця Калуського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) - задоволено, визнано бездіяльність заступника начальника відділу Калуського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) Лисенчук Ольги Степанівни, яка полягає у нездійсненні всіх процесуальних дій у виконавчому провадженні № 52526018 на виконання наказу Господарського суду Івано-Франківської області № 643 від 29.06.2016 неправомірною та зобов`язано заступника начальника відділу Калуського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Івано- Франківськ) Лисенчук Ольгу Степанівну вжити всі заходи визначені Законом України "Про виконавче провадження" у виконавчому провадженні № 52526018 на виконання наказу Господарського суду Івано-Франківської області № 643 від 29.06.2016. Стягнуто з Калуського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Смарт лайт групп - 2000,00 судових витрат.
Дослідивши матеріали апеляційної скарги та додані до неї документи, суд дійшов висновку, що наведена апеляційна скарга не відповідає вимогам Глави 1 РозділуГосподарського процесуального кодексу України з таких підстав.
Статтею 258 ГПК України встановлено вимоги до форми і змісту апеляційної скарги. Однак всупереч вимогам п.п. 2 ч. 3 ст. 258 ГПК України до апеляційної скарги апелянт не додає докази сплати судового збору у встановленому розмірі.
З приписів ч. 1 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" від 8 липня 2011 року №3674-VI в редакції Закону № 465-IX від 16 січня 2020 року (далі Закон №3674-VI) передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно з пп. 7 п. 2 ч. 2 ст. 4 Закону №3674-VI за подання до господарського суду апеляційної скарги на ухвалу суду, особа, яка подає апеляційну скаргу повинна сплатити судовий збір - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до ст. 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2021 рік від 15.12.2020 № 1082-IX, прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 01.01.2021 складає 2 270 грн.
Відтак, за подання апеляційної скарги апелянту належить до сплати судовий збір в розмірі 2 270 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону №3674-VI судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України.
Враховуючи вищенаведене суд зазначає, що апелянтом при поданні апеляційної скарги не подано доказів сплати судового збору у встановленому Законом порядку та розмірі та такі відсутні як додатки до апеляційної скарги.
Крім того, відповідно до ч.3 ст.258 ГПК України до апеляційної скарги додаються: довіреність або інший документ, що посвідчує повноваження представника, якщо скарга подана представником і в справі немає підтвердження його повноважень; докази сплати судового збору; докази надсилання копії скарги іншій стороні у справі; докази, що підтверджують дату отримання копії оскаржуваного судового рішення суду першої інстанції, за наявності.
Відповідно до частин 1, 2 статті 56 ГПК України сторона, третя особа, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь в судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника. Особиста участь у справі особи не позбавляє її права мати в цій справі представника.
Відповідно до частини 3 статті 56 ГПК України юридична особа незалежно від порядку її створення бере участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи), або через представника.
Згідно з підпунктом 11 пункту 16-1 Розділу ХV "Перехідні положення" Конституції України з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)" представництво відповідно до пункту 3 частини першої статті 131-1 та статті 131-2 цієї Конституції виключно прокурорами або адвокатами у Верховному Суді та судах касаційної інстанції здійснюється з 1 січня 2017 року; у судах апеляційної інстанції - з 1 січня 2018 року; у судах першої інстанції - з 1 січня 2019 року.
Тобто, починаючи з січня 2019 року тільки адвокат має право здійснювати представництво інтересів у судах усіх інстанцій.
В частині 1 статті 58 ГПК України передбачено, що представником у суді може бути адвокат або законний представник.
Отже, наведені вище положення законодавства передбачають можливість здійснення процесуального представництва юридичної особи, як в порядку самопредставництва, так й іншими особами, як представниками юридичної особи.
Самопредставництво юридичної особи - це право одноосібного виконавчого органу (керівника) чи голови (уповноваженого члена) колегіального виконавчого органу безпосередньо діяти від імені такої особи без довіреності, представляючи її інтереси в силу закону, статуту, положення.
У порядку самопредставництва юридичну особу може представляти за посадою її керівник або інші особи, повноваження яких підтверджуються відповідно до частини 3 статті 56 ГПК України.
Аналіз наведених вище законодавчих положень дає підстави для висновку, що визнання особи такою, що діє в порядку самопредставництва, необхідно, щоб у відповідному законі, статуті, положенні чи трудовому договорі (контракті) було чітко визначене її право діяти від імені такої юридичної особи (суб`єкта владних повноважень без права юридичної особи) без додаткового уповноваження (довіреності).
Судом встановлено, що апеляційна скарга від імені Калуського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) підписана заступником начальника Калуського міськрайонного відділу ДВС Лисенчук О.С. На підтвердження повноважень поіменованої особи до заяви була додана довіреність № 128 від 05.01.2021.
Проте зазначені матеріали, які додані до апеляційної скарги на підтвердження наявності у Лисенчук О.С. повноважень представляти інтереси Калуського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) в судах, не містять інформації про те, що поіменована особа наділена повноваженнями на самопредставництво у розумінні частини 3 статті 56 ГПК України.
Колегія суддів звертає увагу, що з метою забезпечення державних органів достовірною інформацією створено Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр, Реєстр) (частина перша статті 7 Закону №755-IV).
Обов`язковому відображенню (реєстрації) в Єдиному державному реєстрі, серед інших перелічених у цій статті відомостей, належать: відомості щодо керівників державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб та осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі: прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (частина третя статті 9 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ).
Статус документів та відомостей, внесених до Єдиного державного реєстру, закріплений статтею 10 вказаного Закону, яка, зокрема, визначає, що якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.
Отже, відсутність відповідного запису у реєстрі є належним і достатнім (достовірним) підтвердженням відсутності таких відомостей (інформації) для будь-якого державного органу, яким є і суд.
Згідно відомостей, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (доступні за посиланням https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch), інформація про особу, що підписала апеляційну скаргу Калуського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) в такому Реєстрі відсутня.
Відповідно до положень ч. 2 ст. 260 ГПК України апеляційна скарга, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 258 цього Кодексу, підлягає залишенню без руху.
Відповідно до ч.2 ст. 174 ГПК України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
У зв`язку з вищенаведеним, суд вважає за необхідне залишити апеляційну скаргу без руху із встановленням способу та строку для усунення недоліків, а саме: надати суду документи на підтвердження наявності у Лисенчук О.С. повноважень представляти інтереси Калуського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) в порядку самопредставництва, відповідно частини 3 статті 56 ГПК України та надати докази сплати судового збору в сумі 2 270 грн, яку слід сплатити на рахунок за наступними реквізитами: отримувач коштів ГУК Львів/Личаківський р-н/22030101; ЄДРПОУ 38008294; банк отримувача Казначейство України (ел. адм. подат.), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок отримувача UA098999980313171206082013954, код класифікації доходів бюджету 22030101 протягом 10 днів з дня вручення ухвали про залишення апеляційної скарги без руху.
Керуючись ч. 2 ст. 174, ст. ст. 234, 258, 260 Господарського процесуального кодексу України, Західний апеляційний господарський суд,
УХВАЛИВ:
1. Апеляційну скаргу Калуського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) №6065 від 05.02.2021 (вх.№ 01-05/532/21 від 08.02.2021) на ухвалу Господарського суду Івано-Франківської області від 12.01.2021 у справі №909/333/16 залишити без руху .
2. Апелянту: усунути встановлені недоліки та надати (надіслати) суду:
- документи на підтвердження наявності у Лисенчук О.С. повноважень представляти інтереси Калуського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) в порядку самопредставництва, відповідно частини 3 статті 56 ГПК України;
- докази сплати судового збору в сумі 2 270 грн протягом 10 днів з дня вручення ухвали про залишення апеляційної скарги без руху.
3. При не усуненні недоліків апеляційної скарги у строк, встановлений судом, скарга вважається неподаною і повертається скаржнику в порядку ч. 4 ст. 174 ГПК України.
4. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Веб-адреса судового рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень:http//reyestr.court.gov.ua.
Суддя-доповідач О.П.Дубник
Суд | Західний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2021 |
Оприлюднено | 18.02.2021 |
Номер документу | 94929695 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Зварич Оксана Володимирівна
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Дубник Оксана Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні