Рішення
від 23.02.2021 по справі 320/4961/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 лютого 2021 року м. Київ справа №320/4961/20

Суддя Київського окружного адміністративного суду Журавель В.О., розглянувши адміністративну справу за позовом Національного банку України до Дочірнього підприємства "Фінансова установа "ВМ-ФАКТОР" про стягнення штрафу,

в с т а н о в и в:

12 червня 2020 р. до Київського окружного адміністративного суду звернулася Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - позивач) з позовом до Дочірнього підприємства "Фінансова установа "ВМ-ФАКТОР" (далі - відповідач), в якому просила суд стягнути штраф у розмірі 17 000 грн. 00 коп.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що до відповідача було застосовано штрафні санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, у розмірі 17000 грн. 00 коп. Відповідач самостійно заборгованість не сплатив, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 15 червня 2020 р. відкрито спрощене провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання.

14 серпня 2020 р. до суду надійшла заява від Національного банку України про заміну позивача - Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на його правонаступника - Національний банк України. Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 19 серпня 2020 р. замінено позивача у цій справі - Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на його правонаступника - Національний банк України.

Відповідач, належним чином повідомлений про відкриття провадження у справі та інші процесуальні рішення суду, відзив до суду не подав, з клопотанням та іншими заявами до суду не звертався.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Відповідач зареєстрований за адресою: 08601, Київська область, м. Васильків, провулок Кармелюка, буд. 11 , що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (код ЄДРПОУ - 3518577).

Видами діяльності відповідача є: інші види грошового посередництва (код КВЕД 64.19); інші види кредитування (код КВЕД 64.92); надання інших фінансових послуг (крім страхування та пенсійного забезпечення), н. в. і. у. (код КВЕД 64.99); інша допоміжна діяльність у сфері фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення (код КВЕД 66.19).

Позивачем складено відносно відповідача акт про правопорушення на ринку фінансових послуг від 14 серпня 2019 р. № 1340/16-2/13.

Цим актом встановлено, що відповідачем не надано аудиторський звіт щодо річної фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності (у разі якщо відповідно до законодавства необхідно складати консолідовану фінансову звітність) та звіт про надання впевненості щодо звітних даних за рік фінансової компанії, що свідчить про порушення Товариством вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме: пункту 13 розділу 3 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26 вересня 2017 р. № 3840, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24 жовтня 2017 р. за № 1294/31162 (далі - Порядок), в частині неподання Товариством аудиторського звіту щодо річної фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності (у разі якщо відповідно до законодавства необхідно складати консолідовану фінансову звітність) та звіту про надання впевненості щодо звітних даних за 2018 рік.

Відповідачем 15 серпня 2019 р. направлено відповідачу акт від 14 серпня 2019 р. № 1340/16-2/13 та повідомлення про розгляд комісією справи про застосування штрафних санкцій 2 вересня 2019 р. о 15 год. 00 хв. за адресою: м. Київ, вул. Б. Грінченка, 3 конференц зал (1 поверх) для надання пояснень стосовно невиконання вимог законодавства.

Постановою відповідача від 2 вересня 2019 р. № 732/1340/16-2/13-П застосовано до відповідача штрафні санкції за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, у розмірі 17000 грн. 00 коп. та зобов`язано відповідача письмово повідомити Нацкомфінпослуг про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Нацкомфінпослуг у термін включно до 23 вересня 2019 р. з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату (оригінал квитанції або іншого платіжного документа) на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106).

3 вересня 2019 р. позивачем на адресу відповідача рекомендованим листом направлено копію постанови про застосування штрафних санкцій за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, що підтверджується інформацією про поштове відправлення з відміткою поштового відділення.

На час подання адміністративного позову доказів, які б підтверджували виконання зазначеної постанови чи її оскарження у встановленому законом порядку, до позивача не надходило.

У зв`язку з несплатою відповідачем у встановлений законом строк штрафних санкцій позивач звернувся до суду з цим адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд бере до уваги наступне.

За приписами ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого указом Президента України від 23 листопада 2011 р. № 1070/2011 передбачено, що Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Відповідно до вимог п.п. 1.5, 1.6, 1.11, 2.4 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 20 листопада 2012 р. № 2319, Нацкомфінпослуг як колегіальний орган або уповноважені особи Нацкомфінпослуг обирають і застосовують заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та застосування таких заходів.

Нацкомфінпослуг, уповноважені та посадові особи Нацкомфінпослуг в межах своїх повноважень зобов`язані в кожному випадку виявлення порушення законодавства про фінансові послуги вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту такого порушення, всебічно, повно та об`єктивно дослідити обставини справи про правопорушення, а також своєчасно прийняти рішення за справою про правопорушення та застосувати передбачені законодавством заходи впливу.

Посадова особа Нацкомфінпослуг при виявленні порушення законодавства про фінансові послуги, за яке застосовується захід впливу, складає акт про правопорушення.

Рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.

У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.

Отже, Нацкомфінпослуг уповноважена при виявленні порушень законодавства застосовувати заходи впливу та звертатися до суду у разі невиконання особами винесених щодо них рішень.

Згідно з вимогами п. 10 ч. 1 ст. 28 Закону України від 12 липня 2001 р. № 2664-ІІІ "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (далі - Закон № 2664) Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Вимогами ч. 1 ст. 39 Закону № 2664 встановлено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Пунктом 3 ч. 1 ст. 40 Закону № 2664 визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених ст.ст. 41 і 43 цього Закону.

Частиною 3 ст. 41 Закону № 2664 передбачено, що штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг прийнято Порядок надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, який затверджений розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26 вересня 2017 р. № 3840 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 24 жовтня 2017 р. за № 1294/31162 (далі - Порядок).

Згідно з вимогами абз. 1 п. 13 розділу 3 Порядку достовірність та повнота річної фінансової звітності фінансової компанії (у тому числі фінансової компанії - управителя, фінансової компанії - адміністратора, фінансової компанії групи А і групи Б), фінансової установи - юридичної особи публічного права, довірчого товариства, річної консолідованої фінансової звітності (у разі якщо відповідно до законодавства необхідно складати консолідовану фінансову звітність), а також впевненість щодо звітних даних повинні бути підтверджені суб`єктом аудиторської діяльності, який відповідно до законодавства має право проводити обов`язковий аудит фінансової звітності та внесений до Реєстру аудиторів та суб`єктів аудиторської діяльності, що ведеться відповідно до Закону України "Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність", якщо інше не передбачено законодавством.

Абзацом 2 п. 13 Порядку встановлено, що у термін до 1 червня року, наступного за звітним, фінансові компанії (у тому числі фінансові компанії - управителі, фінансові компанії - адміністратори, фінансові компанії групи А та групи Б), фінансові установи - юридичні особи публічного права та довірчі товариства подають до Нацкомфінпослуг у формі документа на папері:

аудиторський звіт щодо річної фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності (у разі якщо відповідно до законодавства необхідно складати консолідовану фінансову звітність);

звіт про надання впевненості щодо звітних даних за рік фінансової компанії (у тому числі фінансової компанії - управителя, фінансової компанії - адміністратора, фінансової компанії групи А та групи Б), фінансової установи - юридичної особи публічного права та довірчого товариства, при цьому датою подання аудиторського звіту вважається:

у разі подання документів безпосередньо до Нацкомфінпослуг - дата її реєстрації службою діловодства Нацкомфінпослуг;

у разі надходження аудиторського звіту поштою - дата відбитка календарного штемпеля або відмітка про прийняття поштового відправлення оператором поштового зв`язку, що обслуговує відправника.

Судом встановлено, що відповідачем не надано до позивача звіту щодо річної фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності (у разі якщо відповідно до законодавства необхідно складати консолідовану фінансову звітність) та звіту про надання впевненості щодо звітних даних за 2018 рік, про що складено акт від № 1340/16-2/13 від 14 серпня 2019 р., який направлено на адресу відповідача.

Крім того, позивачем на адресу відповідача рекомендованим листом направлено копію постанови від 2 вересня 2019 р. № 732/1340/16-2/13-П про застосування до відповідача штрафних санкцій за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, у розмірі 17000 грн. 00 коп. та зобов`язано відповідача письмово повідомити Нацкомфінпослуг про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Нацкомфінпослуг у термін включно до 23 вересня 2019 р. з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату (оригінал квитанції або іншого платіжного документа).

Судом встановлено, що на день розгляду справи відповідач не надав до суду доказів на підтвердження сплати визначених штрафних санкцій чи оскарження постанови від 2 вересня 2019 р. № 732/1340/16-2/13-П, а також жодних пояснень з приводу невиконання прийнятого позивачем рішення.

Несплата відповідачем застосованих відповідно до закону фінансових санкцій до Державного бюджету України є порушенням економічних інтересів держави.

Позивачем під час розгляду справи було надано належні та допустимі докази на підтвердження обґрунтованості позовних вимог, а наведені ним доводи не було спростовано відповідачем. Відповідачем в обґрунтування правомірності своїх дій жодних доказів не надано.

За встановлених обставин суд визнає, що позовні вимоги є обґрунтованими, а тому позов необхідно задовольнити.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255, 295 КАС, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Дочірнього підприємства "ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ "ВМ-ФАКТОР" (код ЄДРПОУ - 35185577) до Державного бюджету України штраф у сумі 17000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Відповідно до пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення. Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.

Повне найменування сторін:

Позивач - Національний банк України, адреса: вул. Інститутська, 9, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ - 00032106.

Відповідач - Дочірнє підприємство "ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ "ВМ-ФАКТОР", адреса: пр.-т. Кармелюка, буд. 11, м. Васильків, Київська область, 08601, код ЄДРПОУ - 35185577.

Суддя Журавель В.О.

Дата складення рішення суду - 23 лютого 2021 року.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.02.2021
Оприлюднено25.02.2021
Номер документу95068977
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/4961/20

Ухвала від 05.06.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 05.06.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 05.06.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 18.04.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Рішення від 23.02.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 19.08.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 15.06.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні