Постанова
від 24.02.2021 по справі 640/19587/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/19587/20 Суддя першої інстанції: Вєкуа Н.Г.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 лютого 2021 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

судді-доповідача - Степанюка А.Г.,

суддів - Губської Л.В., Епель О.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Громадської організації Оболонська Січ на прийняте у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 листопада 2020 року у справі за адміністративним позовом Громадської організації Оболонська Січ до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві, треті особи - Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Товариство з обмеженою відповідальністю Інтерспорт , про визнання незаконними дій та зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И Л А :

У серпні 2020 року Громадська організація Оболонська Січ (далі - Позивач, ГО Оболонська Січ ) звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві (далі - Відповідач, ГУ Держгеокадастру у м. Києві), треті особи - Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Третя особа-1, Департамент земельних ресурсів), Товариство з обмеженою відповідальністю Інтерспорт (далі - Третя особа-2, ТОВ Інтерспорт ), про:

- визнання незаконними дій ГУ Держгеокадастру у м. Києві щодо внесення 08.11.2019 року відомостей до Державного земельного кадастру в частині коду цільового призначення земельної ділянки, кадастровий номер 8000000000:78:043:0018, місце розташування: місто Київ, Оболонський район, проспект Героїв Сталінграда, 45, за кодом КВЦПЗ 03.10 Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку) ;

- зобов`язання ГУ Держгеокадастру у м. Києві вилучити з Державного земельного кадастру відомості про цільове призначення земельної ділянки, кадастровий номер 8000000000:78:043:0018, місце розташування: місто Київ, Оболонський район, проспект Героїв Сталінграда, 45, за кодом КВЦПЗ 03.10 Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку) ;

- зобов`язання ГУ Держгеокадастру у м. Києві відновити у Державному земельному кадастрі відомості про цільове призначення земельної ділянки, кадастровий номер 8000000000:78:043:0018, місце розташування: місто Київ, Оболонський район, проспект Героїв Сталінграда, 45, за кодом КВЦПЗ 07.02 Для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту .

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 25.11.2020 року у задоволенні позову відмовлено повністю. При цьому суд першої інстанції виходив з того, що матеріали землеустрою, які стали підставою для формування земельної ділянки, свідчать про її належність до земель іншої комерційної діяльності, відомості щодо включення її до земель рекреаційного призначення відсутні, а відтак проведення виправлення індексу цільового призначення земельної ділянки без фактичної зміни цільового призначення останньої відбувалося у межах правового поля та жодним чином не зумовило порушень прав ГО Оболонська Січ .

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, Позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати його та винести нове, задовольнивши адміністративний позов. Свою позицію обґрунтовує тим, що, по-перше, судом безпідставно розглянуто цю справу у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін, адже вона є складною та має суспільний резонанс, по-друге, розташування на земельній ділянці спортивно-оздоровчого комплексу відносить її до земель рекреаційного призначення, що також випливає із змісту рішення Київської міської ради від 14.03.2002 року №300/1784, по-третє, згадка про належність земельної ділянки до земель іншої комерційної діяльності міститься лише у пояснювальній записці і таблиці склад земельних угідь проекту відведення земельної ділянки, що суперечить його змісту у цілому, по-четверте, судом не було застосовано до спірних правовідносин ряд положень нормативних актів, які свідчать про належність землі саме до рекреаційної, по-п`яте, судом не було досліджено ряд документів, зміст яких безумовно свідчить про безпідставну зміну цільового призначення земельної ділянки за відсутності помилки при первинному внесенні відомостей про неї.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 18.01.2021 року відкрито апеляційне провадження у справі та встановлено строк для подачі відзиву на апеляційну скаргу.

У відзиві на апеляційну скаргу ГУ Держгеокадастру у м. Києві просить залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін. Свою позицію обґрунтовує тим, що, по-перше, проект землеустрою, затверджений рішенням Київської міської ради від 14.03.2002 року №300/1734, розроблений ще у 2001 році, а пояснювальна записка до нього із визначенням цільового призначення земельної ділянки як землі іншої комерційної діяльності є його невід`ємною частиною, по-друге, передані в оренду ТОВ Інтерспорт земельні ділянки загальною площею 1,76 га належали до земель міської забудови, що випливає із змісту вже згаданого вище рішення Київської міської ради, по-третє, цільове призначення земельної ділянки як землі іншої комерційної діяльності було внесено щодо спірної земельної ділянки ще 14.03.2003 року та відповідає Генеральному плану міста Києва до 2020 року, по-четверте, Апелянтом не враховано, що у спірних правовідносинах мало місце зміна індексу цільового призначення земельної ділянки без зміни категорії земель і виду використання земельної ділянки, оскільки код 07.02 у 2017 року було визначено помилково без врахування даних, зазначених у проекті землеустрою щодо її відведення.

У відзиві на апеляційну скаргу ТОВ Інтерспорт просить залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін. В обгрунтування своїх доводів зазначає, що, по-перше, спірна земельна ділянка належить до земель комерційного використання, у той час як у рішенні Київської міської ради від 14.03.2002 року №300/1734 категорію земель не визначено, по-друге, внесення коду цільового призначення 07.02 у лютому 2017 року було здійснено помилково, і саме з метою виправлення помилки у жовтні 2019 року ТОВ Інтерспорт звернулося до ГУ Держгеокадастру у м. Києві, по-третє, ГО Оболонська Січ помилково ототожнює назву об`єкта реконструкції з метою передачі у користування земельної ділянки. Окремо наголошує на безпідставності доводів Апелянта про недотримання судом першої інстанції ряду норм матеріального права, оскільки із змісту оскаржуваного рішення випливає, що Окружний адміністративний суд міста Києва застосовував до спірних правовідносин ті норми, які були чинними на момент їх виникнення.

У межах встановлених судом строків відзиву на апеляційну скаргу від Департаменту земельних ресурсів не надійшло.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 23.02.2021 року справи призначено до розгляду у порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін з таких підстав.

При ухваленні оскаржуваного рішення, суд першої інстанції встановив, що 09.04.1999 року ЗАТ Інтерспорт придбано на аукціоні нежитловий будинок під № 45, літера А, розташований по проспекту Героїв Сталінграда у м. Києві, що підтверджується актом продажу майна з аукціону № 6-524/2 від 09.04.1999 року (т. 1 а.с. 61).

Крім того, судом першої інстанції встановлено та не заперечується учасниками справи, у подальшому ЗАТ Інтерспорт реорганізовано шляхом перетворення у ТОВ Інтерспорт .

06.08.2001 року Головним управлінням з питань майна Київської міської державної адміністрації видано Товариству з обмеженою відповідальністю Інтерспорт свідоцтво серії НБ № 010004437 про право власності на нежилий будинок площею 6800.300 кв. м, який розташований в місті Києві за адресою: проспект Героїв Сталінграда, будинок № 45, літера А (т. 1 а.с. 63-64).

13.08.2001 року право власності ТОВ Інтерспорт на указаний нежилий будинок зареєстровано в Київському бюро технічної інвентаризації за реєстровим № 2578-П (т. 1 а.с. 65).

У 2001 році ТОВ Транспроект за дорученням Київської міської ради від 16.05.2001 року № 225-КР-2460/2 та завданням на складання проекту відведення земельної ділянки розроблено Проект відведення земельних ділянок та оформлення Товариству з обмеженою відповідальністю Інтерспорт права користування земельною ділянкою для обслуговування, експлуатації і реконструкції з розширенням, в частині прибудови, споруди колишньої школи масового навчання населення плаванню під спортивно-оздоровчий комплекс та для будівництва, експлуатації і обслуговування критих тенісних кортів з комплексним благоустроєм прилеглої території на просп. Героїв Сталінграда, 45 у Оболонському районі м. Києва (т. 1 а.с. 21-23).

Із змісту пояснювальної записки до вказаного Проекту відведення земельних ділянок (т. 1 а.с. 24-27), земельна ділянка на просп. Героїв Сталінграда, 45 в Оболонському районі м. Києва відноситься до забудовних земель, в тому числі земель громадського призначення.

Відповідно до Українського класифікатора цільового використання землі (УКЦВЗ) вказана земельна ділянка відноситься до земель комерційного використання - іншої комерційної діяльності. Код цільового використання - 1.11.6.

Аналогічна інформація зазначена у відомостях щодо складу земельних угідь (т. 1 а.с. 176).

Рішенням Київської міської ради від 14.03.2002 року № 300/1734 Про надання і вилучення земельних ділянок та припинення права користування землею (пункт 26):

- затверджено проект відведення земельних ділянок Товариству з обмеженою відповідальністю Інтерспорт для реконструкції з розширенням в частині прибудови до споруди колишньої школи масового навчання населення плаванню під спортивно-оздоровчий комплекс, його подальшої експлуатації і обслуговування та для будівництва, подальшої експлуатації і обслуговування критих тенісних кортів з комплексним благоустроєм прилеглої території на просп. Героїв Сталінграда, 45 у Оболонському районі м. Києва;

- передано Товариству з обмеженою відповідальністю ІНТЕРСПОРТ земельні ділянки площею 1,76 га на просп. Героїв Сталінграда, 45 у Оболонському районі м. Києва, з них:

площею 1,61 га - в довгострокову оренду на 25 років для реконструкції з розширенням в частині прибудови до споруди колишньої школи масового навчання населення плаванню під спортивно-оздоровчий комплекс, його подальшої експлуатації і обслуговування та для будівництва, подальшої експлуатації і обслуговування критих тенісних кортів з комплексним благоустроєм прилеглої території на просп. Героїв Сталінграда, 45 у Оболонському районі м. Києва (площею 0,59 га - за рахунок земель міської забудови та площею 1,02 га - за рахунок частини земель, відведених відповідно до рішення виконавчого комітету Київської міської ради народних депутатів від 07.04.80 № 441/3 Про відведення земельної ділянки Київській міській раді Республіканського товариства рятування на водах Української РСР під будівництво школи для навчання населення плаванню);

площею 0,15 га - в короткострокову оренду на 1 рік (період будівництва) за рахунок земель міської забудови (т. 1 а.с. 74-77).

Як встановлено судом першої інстанції, категорія земель указаним рішенням не визначена.

У подальшому, на підставі рішення Київської міської ради від 14.03.2002 року № 300/1734, між Київською міською радою, як Орендодавцем, та ТОВ Інтерспорт , як Орендарем, укладено строком на 25 (двадцять п`ять) років Договір оренди земельної ділянки від 07.11.2002 року, який посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Щербаковим В.З. та зареєстрований в реєстрі за № 2329. Даний договір зареєстровано Головним управлінням земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації, про що зроблено запис від 14.03.2003 за № 78-6-00077 у книзі записів державної реєстрації договорів (т. 1 а.с. 78-83).

За даним Договором ТОВ Інтерспорт передано в оренду земельну ділянку з наступними характеристиками:

- місце розташування - просп. Героїв Сталінграда, 45 (сорок п`ять) у Оболонському районі м. Києва;

- розмір - 1,5792 (одна ціла і п`ять тисяч сімсот дев`яносто дві десятитисячних) га;

- вид використання - для реконструкції з розширенням в частині прибудови до споруди колишньої школи масового навчання населення плаванню під спортивно-оздоровчий комплекс, його подальшої експлуатації і обслуговування критих тенісних кортів з комплексним благоустроєм прилеглої території.

Відповідно до рішення Київської міської ради від 25.12.2012 року № 715/8999 у зв`язку з припиненням повноважень виконавчого органу Київської міської ради з ведення Державного земельного кадастру у місті Києві та з метою забезпечення його ведення центральним органом з питань земельних ресурсів і його територіальним органом у місті Києві, до Державного агентства земельних ресурсів України передано інформацію про земельні ділянки в межах міста Києва, зареєстровані Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА) до 01.01.2013 року в електронному вигляді у форматі обмінного файлу уніфікованої форми.

Згідно переданої інформації, Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) до 01.01.2013 року зареєстровано земельну ділянку з кадастровим номером 8000000000:78:043:0018, площею 1,5792 га. Вид використання - для реконструкції з розширенням в частині прибудови до споруди колишньої школи масового навчання населення плаванню під спортивно-оздоровчий комплекс, його подальшої експлуатації і обслуговування та для будівництва, подальшої експлуатації і обслуговування критих тенісних кортів з комплексним благоустроєм прилеглої території. Цільове призначення - іншої комерційної діяльності (т. 1 а.с. 172-175).

21.02.2017 року державним кадастровим реєстратором ГУ Держгеокадастру м. Києві згідно Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051, на підставі заяви ТОВ Інтерспорт від 21.02.2017 року № ЗВ-8000512222017 (т. 1 а.с. 126-127), внесено відомості (зміни до них) до Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 8000000000:78:043:0018 в частині коду цільового призначення - 07.02 для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту.

ТОВ Інтерспорт 22.10.2019 року листом №40-19 звернулося до ГУ Держгеокадастру у м. Києві щодо приведення у відповідність до Класифікації видів цільового призначення земель цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:78:043:0018 шляхом присвоєння їй коду 03.10 Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку) (т. 1 а.с. 177).

Згідно протоколу наради представників ГУ Держгеокадастру у м. Києві, Голови постійної комісії Київської міської ради з питань містобудування, архітектури та землекористування, начальника управління забезпечення діяльності постійної комісії Київської міської ради з питань містобудування, архітектури та землекористування та представників Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.03.2019 стосовно врегулювання питання визначення категорії та кодів цільового призначення земельних ділянок у відомостях Державного земельного кадастру і рішеннях Київської міської ради, Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) протягом 7 робочих днів розглядає листи Головного управління Держгеокадастру у м. Києві стосовно отримання інформації щодо коду цільового призначення земельних ділянок з урахуванням матеріалів формування земельної ділянки.

З урахуванням листа ТОВ Інтерспорт від 22.10.2019 року № 40-19 та з метою забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення та приведення відомостей Державного земельного кадастру у відповідність до наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 року № 548 Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель , Головним управлінням Держгеокадастру у м. Києві направлено лист до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.10.2019 року № 19-26-0.2-5238/2-19 (т. 1 а.с. 180).

У даному листі ГУ Держгеокадастру у м. Києві просило Департамент земельних ресурсів надати інформацію щодо коду цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:78:043:0018 з урахуванням матеріалів по її формуванню.

Листом від 06.11.2019 року № 05702-20648 Департамент земельних ресурсів поінформував, що вбачає за можливе класифікувати цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:78:043:0018 за кодом КВЦПЗ - 03.10 (для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку) (т. 1 а.с. 135).

08.11.2019 року з метою забезпечення достовірності і коректності відомостей Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 8000000000:78:043:0018, державним кадастровим реєстратором ГУ Держгеокадастру м. Києві виправлено допущену помилку у частині внесення інформації про код цільового призначення з 07.02 для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту на іншої комерційної діяльності .

Крім того, судом першої інстанції встановлено, що 13.11.2019 року до ГУ Держгеокадастру у м. Києві надійшла заява ТОВ Інтерспорт від 12.11.2019 року про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 8000000000:78:043:0018 в частині коду цільового призначення - 03.10 (т. 1 а.с. 181). До вказаної заяви ТОВ Інтерспорт , серед інших документів, було додано також документацію із землеустрою.

У той же день 13.11.2019 року державним кадастровим реєстратором ГУ Держгеокадастру м. Києві згідно Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051, за заявою ТОВ Інтерспорт від 13.11.2019 №ЗВ-8001196772019 (т. 1 а.с. 122-123) внесено відомості (зміни до них) до Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 8000000000:78:043:0018 в частині коду цільового призначення - 03.10 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку) .

На підставі встановлених вище обставин, а також за наслідками системного аналізу приписів ст. ст. 1, 2, 4, 5, 9, 10, 15, 21 Закону України Про Державний земельний кадастр (далі - Закон), ст. ст. 19, 20, 38 Земельного кодексу України, ст. 1 Закону України Про землеустрій , а також ряду підзаконних актів, суд першої інстанції прийшов до висновку про необґрунтованість позовних вимог з огляду на те, що матеріалами справи підтверджується належність спірної земельної ділянки до земель іншої комерційної діяльності, а зміна коду цільового призначення була зумовлена виправленням помилок, а не безпідставною зміною цільового призначення земельної ділянки.

З такими висновками суду першої інстанції судова колегія не може не погодитися з огляду на таке.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на категорії.

Згідно ч. 1 ст. 20 ЗК України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Отже, земельним законодавством чітко встановлено, що за проектами землеустрою та з дотриманням відповідної процедури здійснюється зміна цільового призначення земельних ділянок.

Приписи ч. 5 ст. 20 ЗК України визначають, що види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Відтак, зміна виду використання земельної ділянки в межах однієї категорії земель (за виключенням земель сільськогосподарського призначення та земель оборони), здійснюється її власником самостійно з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Положеннями ст. 39 ЗК України визначено, що використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.

Приписи ст. ст. 50-51 ЗК України визначають, що до земель рекреаційного призначення належать землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів.

До земель рекреаційного призначення належать земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об`єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об`єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об`єктів стаціонарної рекреації.

Разом з тим, як вже було підкреслено вище, в силу положень ст. 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру визначає Закон України Про Державний земельний кадастр .

Частиною 1 статті 1 Закону визначено, що Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Державний земельний кадастр ведеться з метою інформаційного забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, фізичних та юридичних осіб при: регулюванні земельних відносин; управлінні земельними ресурсами; організації раціонального використання та охорони земель; здійсненні землеустрою; проведенні оцінки землі; формуванні та веденні містобудівного кадастру, кадастрів інших природних ресурсів; справлянні плати за землю (стаття 2 Закону).

За правилами ч. 1 ст. 9 Закону внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно ч. 4 ст. 9 Закону державний кадастровий реєстратор: здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства; формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.

Відповідно до ч. 8 ст. 9 Закону державна реєстрація земельних ділянок, обмежень у їх використанні, ведення поземельних книг, внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки здійснюються Державними кадастровими реєстраторами, які здійснюють свою діяльність за місцем розташування земельної ділянки (район, місто республіканського значення Автономної Республіки Крим, місто обласного значення).

При цьому, державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій, а втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об`єднань у діяльність Державного кадастрового реєстратора забороняється, крім випадків, встановлених цим законом (ч. ч. 6, 7 ст. 9 Закону).

Порядок ведення Державного земельного кадастру затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051 (далі - Порядок № 1051), який визначає процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру.

Відповідно до п. п. 4, 5 Порядку № 1051 ведення Державного земельного кадастру здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи.

Держателем Державного земельного кадастру є Держгеокадастр.

Функції адміністратора Державного земельного кадастру виконує визначене Держгеокадастром за погодженням з Мінагрополітики державне підприємство, яке належить до сфери управління Держгеокадастру.

До складу Держгеокадастру та його територіальних органів входять державні кадастрові реєстратори, які здійснюють внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей в межах повноважень, визначених Законом України Про Державний земельний кадастр та цим Порядком.

Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, а також відмову у внесенні або наданні відомостей.

Як вірно зазначив суд першої інстанції виходячи із змісту приписів ст. ст. 5, 10, 15 Закону, земельна ділянка є одним із об`єктів Державного земельного кадастру, відомості про яку, зокрема, щодо її цільового призначення (категорію земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель), а також інформація про документацію із землеустрою та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку, включаються до Державного земельного кадастру.

Згідно пп. 10 п. 24 Порядку № 1051 відомості про земельну ділянку щодо її цільового призначення, які вносяться до Державного земельного кадастру, включають в себе: категорію земель згідно з підпунктом 6 пункту 22 цього Порядку; цільове призначення згідно з документацією із землеустрою; вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель згідно із частиною п`ятою статті 20 Земельного кодексу України.

Відповідно до ч. 2 ст. 21 Закону відомості про цільове призначення земельних ділянок вносяться до Державного земельного кадастру:

а) щодо категорії земель: на підставі відповідної документації із землеустрою, яка розробляється при формуванні земельних ділянок, - щодо земельних ділянок, які формуються; на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яким передбачена зміна її цільового призначення; на підставі технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель;

б) щодо виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель: на підставі відповідної документації із землеустрою, яка розробляється при формуванні земельних ділянок, - щодо земельних ділянок, які формуються; на підставі письмової заяви власника (користувача) земельної ділянки державної чи комунальної власності, - у разі зміни виду використання земельної ділянки (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони); на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яким передбачена зміна її цільового призначення.

Приписами статті 1 Закону України Про землеустрій передбачено, що цільовим призначенням земельної ділянки є використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.

Види цільового призначення земель визначаються відповідно до наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 року № 548 (далі - Наказ № 548).

Пунктом 2 Наказу № 548 передбачено, що голові республіканського комітету по земельних ресурсах автономної Республіки Крим, начальникам головних управлінь Держкомзему в областях, містах Києві та Севастополі, керівникам підприємств, що належать до сфери управління Держкомзему забезпечити використання Класифікації видів цивільного призначення земель при веденні державного земельного кадастру та державного реєстру земель, функціонуванні автоматизованої системи державного земельного кадастру.

Згідно пп. 1.1 розд. I Наказу № 548 класифікація видів цільового призначення земель розроблена відповідно до Земельного кодексу України, Закону України Про землеустрій та Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.2008 № 224.

Відповідно до п. 1.4 розд. I Наказу № 548 КВЦПЗ визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, типами забудови, типами особливо цінних об`єктів.

Водночас, приписами пунктів 116, 117, 118 Порядку № 1051 визначено, що внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про зареєстровану земельну ділянку, зазначених у пункті 24 цього Порядку, здійснюється шляхом внесення таких відомостей до відповідної Поземельної книги.

У разі коли до Державного земельного кадастру вносяться відомості (зміни до них) про зареєстровану раніше земельну ділянку, на яку відповідно до цього Порядку Поземельна книга не відкривалася, такі відомості (зміни до них) вносяться до неї після її відкриття відповідно до пунктів 49 - 54 цього Порядку.

Відомості (зміни до них) про зареєстровані земельні ділянки вносяться до Державного земельного кадастру в разі внесення: 1) змін до відомостей про земельну ділянку, на яку відповідно до цього Порядку відкрито Поземельну книгу; 2) нових (додаткових) відомостей про земельну ділянку, на яку відповідно до цього Порядку відкрито Поземельну книгу; 3) змін до відомостей про земельну ділянку, на яку відповідно до цього Порядку Поземельна книга не відкривалася, та/або нових (додаткових) відомостей про земельну ділянку.

Внесення до Поземельної книги відомостей (змін до них) про зареєстровану земельну ділянку (крім випадків, зазначених у пункті 119 цього Порядку) здійснюється за заявою власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності відповідно до документації, що є підставою для внесення відповідних відомостей (змін до них) (крім випадків внесення відомостей про зміну виду використання).

Для внесення змін до відомостей Поземельної книги щодо цільового призначення земельної ділянки, складу угідь, нормативної грошової оцінки, а також до відомостей про межі земельної ділянки (у разі їх встановлення (відновлення) за фактичним використанням земельної ділянки), в розрізі приписів частини 4 статті 26 Закону України Про Державний земельний кадастр , заявник подає до органу, який здійснює ведення Поземельної книги: заяву за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру; оригінали документації із землеустрою, технічної документації з оцінки земель, які згідно з цим Законом є підставою для внесення таких змін (крім випадків зміни виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель, що згідно з цим Законом не потребує розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки); документацію із землеустрою, на підставі якої вносяться зміни до відомостей Державного земельного кадастру, у формі електронного документа (крім випадків внесення відомостей про зміну виду використання).

Як вже було підкреслено вище, у ч. 2 ст. 21 Закону закріплені підстави внесення відомостей про цільове призначення земельних ділянок до Державного земельного кадастру щодо категорії земель та виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель.

Частиною 1 статті 25 Закону визначено, що Поземельна книга є документом Державного земельного кадастру, який містить такі відомості про земельну ділянку: а) кадастровий номер; б) площа; в) місцезнаходження (адміністративно-територіальна одиниця); г) склад угідь; ґ) цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель); д) нормативна грошова оцінка; е) відомості про обмеження у використанні земельної ділянки; є) відомості про межі частини земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки; ж) кадастровий план земельної ділянки; з) дата державної реєстрації земельної ділянки; и) інформація про документацію із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки, а також внесені зміни до цих відомостей; і) інформація про власників (користувачів) земельної ділянки відповідно до даних про зареєстровані речові права у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно; ї) дані про бонітування ґрунтів.

Згідно ч. 5 ст. 26 Закону Державний кадастровий реєстратор, який здійснює ведення Поземельної книги, протягом чотирнадцяти робочих днів з дати реєстрації заяви вносить до Поземельної книги інформацію про зміну відомостей про земельну ділянку або надає мотивовану відмову у внесенні таких відомостей.

Відповідно до ч. 6 ст. 26 Закону відмова у внесенні до Поземельної книги змін до відомостей про земельну ділянку надається у разі, якщо: земельна ділянка розташована на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; із заявою звернулася неналежна особа; подані документи не відповідають вимогам законодавства; заявлені відомості вже внесені до Поземельної книги.

Указаним положенням Закону кореспондують приписи Порядку №1051.

Отже, внесення змін до відомостей Державного земельного кадастру про земельну ділянку, зокрема, щодо її цільового призначення, здійснюється за заявою власника або користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності на підставі документації із землеустрою, передбаченої цим Законом (крім випадків зміни виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель).

Як було вірно встановлено судом першої інстанції із змісту пояснювальної записки до Проекту відведення земельних ділянок ТОВ Інтерспорт на просп. Героїв Сталінграда, 45 в Оболонському районі м. Києва, а також відомостей складу земельних угідь, земельна ділянка за вказаною адресою відноситься до забудовних земель, в тому числі земель громадського призначення. Відповідно до Українського класифікатора цільового використання землі (УКЦВЗ), вказана земельна ділянка відноситься до земель комерційного використання - іншої комерційної діяльності. Код цільового використання - 1.11.6.

Посилання Апелянта на неможливість використання УКЦВЗ щодо спірних правовідносин, оскільки останній був затверджений листом Держкомзему України від 24.04.1998 року №14-1-7/1205, судовою колегією оцінюється критично, оскільки у згаданий період це був єдиний документ, які містив класифікацію земель, проведену за правилами, визначеними ст. 2 Земельного кодексу України від 18.12.1990 року № 561-XII.

З урахуванням вищенаведеного колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що згідно матеріалів із землеустрою, які стали підставою для формування земельної ділянки, що розташована за адресою: м. Київ, просп. Героїв Сталінграда, 45, відповідно до УКЦВЗ остання відноситься до земель комерційного використання - іншої комерційної діяльності із кодом цільового використання - 1.11.6.

Судовою колегією враховується, що, як було зазначено вище, цільове призначення земельної ділянки це використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.

Крім того, як було підкреслено вище, згідно1.4 Наказу № 548 КВЦПЗ визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, типами забудови, типами особливо цінних об`єктів.

Отже, кожна категорія земель має узагальнене цільове призначення, що визначає специфіку її особливого правового режиму. Земельні ділянки, віднесені до однієї категорії, можуть використовуватися за різними видами цільового призначення.

Відповідно, код КВЦПЗ складається з розділів, якими визначена категорія земель (секцій, позначених літерами, та визначеним кодом), та підрозділів, якими визначені види використання земель в межах певної категорії (позначених кодом відповідної категорії та порядковим номером в межах певної категорії).

Згідно КВЦПЗ до секції В відносяться землі житлової та громадської забудови. Код цільового призначення 03.10 присвоюється земельним ділянкам для будівництва та обслуговування ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької діяльності та іншої діяльності пов`язаної з отриманням прибутку) та відноситься до секції В - Землі житлової та громадської забудови .

Судовою колегією вже зазначалося, що приписами ч. 1 ст. 38 ЗК України передбачено, що до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об`єктів загального користування.

Таким чином, класифікація цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:78:043:0018 за кодом 03.10 відповідає частині 1 статті 38 ЗК України.

Крім того, код 1.11.6 - землі іншої комерційної діяльності, який визначено за УКЦВЗ, знаходиться в межах розділу 1.11 Комерційне використання , а код 03.10 - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку), визначений за КВЦПЗ, знаходиться в межах розділу Землі житлової та громадської забудови .

Окружний адміністративний суд міста Києва вірно підкреслив, що термін комерція від латинського commercium перекладається як торгівля . У широкому розумінні - це підприємницька діяльність. У зв`язку з чим наявні підстави погодитися з твердження суду першої інстанції про те, що використання земельної ділянки для комерційної та підприємницької діяльності є тотожними.

Відповідно до статті 39 ЗК України використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм.

Згідно інформації з Містобудівного кадастру м. Києва, який розміщений у відкритому доступі на офіційному веб-сайті Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за посиланням https://mkk.kga.gov.ua/map/, спірна земельна ділянка, що розташована на просп. Героїв Сталінграда, 45 в Оболонському районі м. Києва (кадастровий номер 8000000000:78:043:0018) за функціональним призначенням відноситься до земель - землі житлової та громадської забудови (території житлової забудови багатоповерхової (існуючі)).

Відповідно до Генерального плану міста Києва та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року, затвердженого рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 року № 370/1804, спірна земельна ділянка, що розташована на просп. Героїв Сталінграда, 45 у Оболонському районі м. Києва (кадастровий номер 8000000000:78:043:0018) за функціональним призначенням відноситься до земель - землі житлової та громадської забудови (території житлової забудови багатоповерхової (існуючі)).

Викладене, у свою чергу дає підстави погодитися з тим, що земельну ділянку з кадастровим номером 8000000000:78:043:0018 можна віднести до земель житлової та громадської забудови (секція В Наказу № 548) та присвоїти код КВЦПЗ - 03.10 Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку) , оскільки це відповідатиме документам із землеустрою та змісту поняття цільового призначення земельної ділянки, яке наведено у статті 1 Закону України Про землеустрій .

Отже, під час внесення у лютому 2017 року відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 8000000000:78:043:0018 в частині коду цільового призначення державним кадастровим реєстратором було не вірно визначено код цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:78:043:0018, згідно КВЦПЗ як - 07.02 Для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту , оскільки згідно матеріалів із землеустрою, які стали підставою для формування земельної ділянки, остання не відноситься до земель рекреаційного призначення.

У свою чергу, під час внесення в листопаді 2019 року відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 8000000000:78:043:0018 в частині коду цільового призначення, державним кадастровим реєстратором було вірно визначено код цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:78:043:0018, згідно КВЦПЗ як - 03.10 Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку) .

Таким чином, наявними у матеріалах справи документами не підтверджується, що спірна земельна ділянка належала до земель рекреаційного призначення.

На користь такого висновку свідчить й те, що, як вбачається з матеріалів справи, рішенням виконавчого комітету Київської міської ради народних депутатів від 07.04.1980 року №441/3 (т. 1 а.с. 66-67) Київській міській раді Республіканського товариства рятування на водах Української РСР під будівництво школи з плавальним басейном для навчання населення плаванню відведена земельна ділянка площею 1,2 га по вул. Набережна Славутича, 45 у Мінському районі міста Києва за рахунок земель міської забудови, які передані головному управлінню капітального будівництва виконкому міськради під житлове та культурно-побутове будівництво рішенням виконкому міськради від 13.06.1968 року №945 (т. 1 а.с. 68-69).

Крім іншого, як було встановлено раніше, рішенням Київської міської ради від 14.03.2002 року №300/1734 було, по-перше, припинено Оболонській районній у місті Києві державній адміністрації право користування частиною земельної ділянки площею 0,07 га та зараховано її до земель міської забудови, по-друге, передано у довгострокову оренду ТОВ Інтерспорт земельну ділянку площею 1,61 га за рахунок 0,59 га земель міської забудови та 1,02 га за рахунок земель, відведених відповідно до рішення виконавчого комітету Київської міської ради народних депутатів від 07.04.1980 року №441/3.

Отже, починаючи з моменту формування, земельна ділянка площею 1,2 га по вул. Набережна Славутича, 45 у Мінському районі міста Києва, належала до земель міської забудови, а не земель рекреації. Відповідне цільове призначення мала й інша частині земельної ділянки, за рахунок яких сформована спірна. Жодного рішення Київською міською радою щодо зміни її цільового призначення останньою не приймалося, про що ГО Оболонська Січ повідомлено листом від 14.02.2020 року №225-СК-960 (т. 1.а.с 129).

На переконання судової колегії, у відзиві на апеляційну скаргу ТОВ Інтерспорт вірно звернуло увагу, що ГО Оболонська Січ помилково вважає, що розміщення на земельній ділянці спортивно-оздоровчого комплексу та критих тенісних кортів з огляду на вид використання земельної ділянки, зазначений у рішенні Київської міської ради від 14.03.2002 року №300/1734, безумовно свідчить про належність такої земельної ділянки до земель рекреації. Оскільки, як вже неодноразово було підкреслено вище, документація із землеустрою щодо формування спірної земельної ділянки свідчить про належність її до земель міської забудови, а орган місцевого самоврядування територіальної громади міста Києва повідомив, що цільове призначення земельної ділянки не змінювалося.

За таких обставин колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що даній справі виник спір не у зв`язку із зміною цільового призначення або зміною категорії спірної земельної ділянки, а через зміни індексів цільового призначення земельних ділянок, оскільки законодавством не передбачено порядку зміни кодів цільового призначення земельних ділянок, визначених за УКЦВЗ, на коди цільового призначення земельних ділянок, визначних КВЦПЗ.

Зміни щодо індексів цільового призначення земельних ділянок ані за суттю, ані за змістом не є тотожними змінам цільового призначення або категорії земель, а тому не спричиняють однакових юридичних наслідків.

Відтак, оскільки у межах спірних правовідносинах не вбачається як факт зміни категорії землі, так і факт зміни виду використання земельної ділянки, то Окружний адміністративний суд міста Києва обґрунтовано вказав на безпідставність позиції ГО Оболонська Січ про те, що внесення державним кадастровим реєстратором в листопаді 2019 року відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 8000000000:78:043:0018 в частині коду цільового призначення - 03.10, фактично призвело до зміни цільового призначення земельної ділянки із землі рекреаційного призначення на землі житлової та громадської забудови за відсутності відповідного рішення Київської міської ради.

Щодо посилання Апелянта на порушення судом першої інстанції порядку розгляду цієї справи з огляду на значний суспільний резонанс та виняткову складність колегія суддів вважає за необхідне зауважити, що визначення порядку розгляду справи окрім випадків, прямо передбачених ч. 4 ст. 257 КАС України, належить до компетенції суду першої інстанції з урахуванням критеріїв, наведених у ч. 3 ст. 257 КАС України. А тому, зважаючи на те, що указана справа не належить до тих, щодо яких встановлена пряма заборона розгляду у порядку спрощеного позовного провадження, колегія суддів приходить до висновку, що Окружний адміністративний суд міста Києва, вирішуючи спір у справі №640/19587/20 за правилами спрощеного позовного провадження, не допустив порушень норм процесуального права.

Судовою колегією враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Таким чином, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а викладені в апеляційній скарзі доводи позицію суду першої інстанції не спростовують.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Приписи ст. 316 КАС України визначають, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 242-244, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Громадської організації Оболонська Січ - залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 листопада 2020 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття.

Касаційна скарга на рішення суду апеляційної інстанції подається безпосередньо до Верховного Суду у порядку та строки, визначені ст.ст. 328-331 КАС України.

Суддя-доповідач А.Г. Степанюк

Судді Л.В. Губська

О.В. Епель

Повний текст постанови складено 24 лютого 2021 року.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.02.2021
Оприлюднено26.02.2021
Номер документу95110214
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/19587/20

Постанова від 22.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 22.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 22.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 04.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 14.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 09.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 26.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 24.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 23.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні