Постанова
від 23.02.2021 по справі 380/1514/20
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 лютого 2021 рокуЛьвівСправа № 380/1514/20 пров. № А/857/15530/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді Сеника Р.П.,

суддів Судова-Хомюк Н.М., Хобор Р.Б.,

з участю секретаря судового засідання Лутчин А.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові апеляційну скаргу Малого комунального підприємства "Транс-Екіпаж" на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2020 року у справі № 380/1514/20 за адміністративним позовом Малого приватного підприємства "Західтранс" до Дрогобицької районної державної адміністрації Львівської області , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору мале комунальне підприємство "Транс - Екіпаж" про визнання недійсним рішення конкурсного комітету,-

суддя в 1-й інстанції -Потабенко В.А.,

час ухвалення рішення - 15.10.2020 року,

місце ухвалення рішення - м. Львів,

дата складання повного тексту рішення - 26.10.2020 року,

В С Т А Н О В И В :

Мале приватне підприємство «Західтранс» (далі - МПП «Західтранс» , позивач) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Дрогобицької районної державної адміністрації Львівської області (далі - Дрогобицька РДА, відповідач), за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача мале комунальне підприємство «Транс - Екіпаж» (далі - МКП «Транс - Екіпаж» , третя особа), з вимогами:

- визнати недійсним рішення конкурсного комітету Дрогобицької РДА, оформлене протоколом від 28.09.2018 в частині визначення переможцем конкурсу перевізника МКП «Транс - Екіпаж» щодо об`єктів конкурсу № 2 (автобусні маршрути №129 Дрогобич АС - Ролів, № 124 Дрогобич АС - Верхній Дорожій ч/з Грушів) та № 3 (автобусні маршрути № 111 Дрогобич АС - Винники, № 112 Дрогобич АС - Нагуєвичі);

- визнати недійсним розпорядження Дрогобицької РДА №537 «Про введення в дію рішення конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходить за межі Дрогобицького району» від 09.10.2018;

- визнати недійсними укладені між Дрогобицькою РДА та МКП «Транс екіпаж» договори про організацію перевезень на автобусних маршрутах загального користування №104 від 12.10.2018, № 105 від 12.10.2018, № 106 від 12.10.2018, № 107 від 12.10.2018.

Позовні вимоги мотивовані тим, що рішенням конкурсного комітету Дрогобицької РДА переможцем конкурсу по об`єктах конкурсу № 2 визнано МКП «Транс Екіпаж» . В подальшому, розпорядженням відповідача було введено в дію вищевказане рішення та укладено з МКП «Транс - Екіпаж» договори про організацію перевезень на автобусних маршрутах загального користування №№ 104, 105, 106, 107 від 12.10.2018. Позивач наголошує, що визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Переможцем визнається перевізник, який за результатами конкурсу набирає найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників претендентів. Відповідно до п.1 Додатку № 5 до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування № 1081, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008, 30 балів нараховуються за роботу перевізника - претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця конкурсу. Позивач наголосив, що з протоколу № 1 Конкурсного комітету з розгляду поданих конкурсних пропозицій від 28.09.2018 видно, що членами конкурсного комітету під час здійснення голосування за кожен об`єкт окремо було надано по 30 балів перевізнику - претенденту МКП «Транс - Екіпаж» . Водночас, позивач вважає таке нарахування балів незаконним, оскільки згідно з до рішенням Господарського суду Львівської області від 05.12.2017 у справі №914/1970/17, яке набрало законної сили, визнано недійсним рішення конкурсного комітету про визнання МКП «Транс - Екіпаж» переможцем конкурсу автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, оформлене протоколом від 27.05.2016 (тобто рішення, що передувало оскаржуваному рішенню в цій справі). Таким чином, жодних правових підстав для нарахування МКП «Транс - Екіпаж» додаткових 30 балів не було. У зв`язку з вказаним, позивач вважає рішення конкурсного комітету Дрогобицької РДА з розгляду конкурсних пропозицій про визначення переможця конкурсу, розпорядження про введення в дію розпорядження конкурсного комітету, а також укладені на їх підставі договори про організацію перевезень на автобусних маршрутах загального користування такими, що підлягають скасуванню.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2020 року у справі № 380/1514/20 позовні вимоги задоволено частково.

Рішення суду першої інстанції оскаржила третя особа, подавши на нього апеляційну скаргу.

В апеляційній скарзі апелянт зазначає, що рішення суду першої інстанції є незаконним, необґрунтованим та таким, що винесене з порушенням норм як матеріального так і процесуального права.

В обґрунтування апеляційних вимог апелянт зазначає, що на думку третьої особи, при прийнятті оскаржуваного рішення відповідачем були взяті результати інших попередніх конкурсів, адже третя особа була переможцем конкурсу перевізника у періоди з 23.07.2008 по 22.07.2011, з 23.07.2011 по 22.07.2016.

Просить скасувати рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2020 року у справі № 380/1514/20 та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не прибули, про дату, час і місце апеляційного розгляду повідомлені належним чином, а тому, суд апеляційної інстанції, відповідно до ч. 4 ст. 229, п.2 ч. 1 ст. 311 та ч. 2 ст. 313 КАС України, вважає можливим проведення розгляду справи за їхньої відсутності без здійснення фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Вислухавши доповідь судді - доповідача, дослідивши обставини справи, доводи апеляційної скарги та заперечення на неї, колегія суддів приходить до переконання, що вона не підлягає до задоволення з наступних підстав.

Відповідно до ч.1 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Задовольняючи частково позовні вимоги у справі, суд першої інстанції виходив з того, що станом на дату проведення конкурсу 28.09.2018 вищевказане рішення Господарського суду Львівської області від 05.12.2017 набрало законної сили і про його існування та зміст відповідачу було відомо, що не заперечувалося представником відповідача в судовому засіданні.

Таким чином, враховуючи те, що вказаним рішення визнано недійсним, серед іншого, рішення конкурсного комітету про визначення переможця конкурсу автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі Дрогобицького району, оформленого протоколом від 27.05.2016р. №1 в частині визнання переможцем МКП «Транс - Екіпаж» на об`єктах №№1-8, та визнано недійсним розпорядження Голови Дрогобицької районної державної адміністрації Львівської області від 22.06.2016 №158 «Про введення в дію рішення конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі Дрогобицького району» в частині п.п. 1.1., 1.2., 1.3., 1.4., 1.5., 1.6., 1.7., 1.8. щодо введення в дію рішення конкурсного комітету від 27.05.2016 про визначення переможця та посівших друге місце учасників конкурсу на об`єктах №№1-8, суд вважає, що у відповідача не було жодних правових підстав для надання МКП «Транс - Екіпаж» додаткових 30 балів, як перевізнику - претенденту, який протягом усього строку дії попередніх договорів здійснював роботу пасажирів на маршрутах: 129, 124, 111, 112, оскільки такі договори було визнано недійсними ще до їх закінчення.

Розглядаючи спір, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції повно і всебічно дослідив і оцінив обставини по справі, надані сторонами докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.

Встановлено, підтверджено матеріалами справи, що розпорядженням Дрогобицької РДА від 14.08.2018 № 413 «Про оголошення конкурсу з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходить за межі Дрогобицького району» оголошено конкурс з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходить за межі Дрогобицького району.

З матеріалів справи випливає, що на конкурс виносилися, серед інших, об`єкт № 2: маршрут №129 Дрогобич АС - Ролів та маршрут № 124 Дрогобич АС - Верхній Дорожів ч/з Грушів; об`єкт №3: маршрут №111 Дрогобич АС - Винники та маршрут № 122 Дрогобич АС - Нагуєвичі.

Відповідно до протоколу засідання районного Конкурсного комітету з розгляду поданих конкурсних пропозицій від 28.09.2018 по об`єктах № 2 та № 3 згідно з рейтингових оцінок визначено переможцем МКП «Транс - Екіпаж» , а таким, що зайняв друге місце - МПП «Західтранс» .

Розпорядженням Дрогобицької РДА від 09.10.2018 №537 «Про введення в дію рішення Конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходить за межі Дрогобицького району» введено в дію рішення Конкурсного комітету від 28.09.2018 щодо визначення переможця конкурсу з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходить за межі Дрогобицького району.

В подальшому, Дрогобицька РДА уклала з МКП «Транс - Екіпаж» договори на перевезення пасажирів, а саме: №104 від 12.10.2018, № 105 від 12.10.2018, № 106 від 12.10.2018, № 107 від 12.10.2018.

Вважаючи вищевказані рішення відповідача та укладені на їх підставі договори протиправними, позивач звернувся з позовом до суду.

З приводу спірних правовідносин колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 44 Закону України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 року № 2344-III організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Частина 9 ст. 44 зазначеного Закону передбачає, що для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Національної поліції, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.

Процедура підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування визначається Порядком №1081.

Відповідно до Порядку №1081 конкурс починається з відповідного оголошення про проведення конкурсу на визначення автомобільного перевізника.

За правилами п.28 Порядку №1081 організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити інформацію зазначену у цьому пункті.

Наступним етапом після оголошення конкурсу є подання документів для участі у конкурсі та їх перевірка.

Так, для участі у конкурсі перевізник-претендент подає окремо щодо кожного об`єкта конкурсу документи, визначені статтею 46 Закону України Про автомобільний транспорт , за формою згідно з додатками 1-4 (п.29 Порядку №1081).

Перевірку поданих документів на відповідність обов`язковим і додатковим (за наявності) умовам конкурсу та наявності усіх документів, передбачених цим Порядком, проводить організатор перевезень (абз.4 п.29 Порядку №1081).

Далі, за умовами Порядку №1081, конкурсний комітет проводить конкурс та визначає переможця, шляхом підрахунку набраних учасниками конкурсу балів.

Отже, з викладених норм Порядку №1081 можна дійти висновку, що проведення конкурсу складається з трьох етапів:

- оголошення про проведення конкурсу на визначення автомобільного перевізника;

- подання документів для участі у конкурсі та їх перевірка;

- проведення конкурсу та визначення переможця.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1081 конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який:

1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;

2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;

3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт";

4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов`язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків для міського, приміського сполучення та 20 відсотків для міжміського сполучення;

5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);

6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України Про автомобільний транспорт .

У разі участі в конкурсі двох або більше перевізників-претендентів конкурсний комітет визначає кращого з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів відповідно до цього Порядку та Закону України Про автомобільний транспорт . Сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом згідно з додатком 4, є підставою для визначення переможця конкурсу (пункт 42 Порядку № 1081).

Пунктом 43 Порядку №1081 визначено, що під час проведення конкурсу запрошуються всі перевізники-претенденти, що беруть участь у конкурсі, у присутності яких оголошуються конкурсні пропозиції. Претендентам надається право на обґрунтування запропонованих ними конкурсних пропозицій. Під час проведення конкурсу додаткові пропозиції від перевізників-претендентів не приймаються.

Згідно з пунктами 46 та 47 зазначеного Порядку, переможцем конкурсу визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів.

Відповідно до пунктів 49,51,53 зазначеного Порядку визначено, що рішення конкурсного комітету про визначення переможця конкурсу, а також перевізника-претендента, який за результатами розгляду посів друге місце, оголошується перевізникам-претендентам під час конкурсу, у 10-денний строк оформляється протоколом, який підписується присутнім головою або заступником голови та секретарем конкурсного комітету, і подається організатору. Рішення конкурсного комітету щодо визначення переможця конкурсу вводяться в дію наказом (постановою або іншим розпорядчим документом) організатора протягом не більш як 30 робочих днів з дня проведення конкурсу. Організатор не пізніше ніж через 30 днів з моменту набрання чинності рішенням конкурсного комітету укладає з переможцем конкурсу договір (на міському та внутрішньообласному автобусних маршрутах) або видає дозвіл (на міжобласному автобусному маршруті) згідно з обов`язковими умовами визначеного конкурсу та додатковими умовами обслуговування маршруту, наданими перевізником-претендентом.

Порядок № 1081 було доповнено Додатком 5 згідно з постановою КМУ № 525 від 21.05.2009; із наступними і змінами та доповненнями, в редакції постанов КМУ № 953 від 29.06.2011, № 180 від 07.02.2018, який визначає Перелік показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій автомобільних перевізників-претендентів (на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах) (далі - Додаток 5 до Порядку № 1081).

Так, відповідно до п. 1 Додатку 5 до Порядку № 1081, робота перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу додатково оцінюється у 30 балів.

Як підтверджено матеріалами справи та не заперечується сторонами, розпорядженням голови Дрогобицької РДА від 10.05.2016 №107 «Про затвердження складу районного конкурсного комітету з розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про призначення переможця конкурсу на автобусному маршруті загального користування» затверджено склад районного конкурсного комітету з розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу на автобусному маршруті загального користування та положення про конкурсний комітет.

Протоколом засідання районного конкурсного комітету з розгляду поданих конкурсних пропозицій від 27.05.2016 № 1 МКП «Транс - Екіпаж» був визнаний переможцем на об`єктах №№ 1-8.

Розпорядженням голови Дрогобицької РДА від 22.06.2016 №158 вказане рішення конкурсного комітету було введено в дію, у зв`язку з чим, з МКП «Транс - Екіпаж» було укладено договори на перевезення пасажирів №№52-59.

Згідно умов вказаних договорів, Дрогобицька РДА надала МКП «Транс - Екіпаж» право на здійснення пасажирський перевезень на автобусних маршрутах загального користування.

В подальшому, рішенням Господарського суду Львівської області від 05.12.2017 у справі №914/1970/17 за позовом керівника Дрогобицької місцевої прокуратури Львівської області до Дрогобицької РДА, МКП «Транс - Екіпаж» про визнання протиправним рішення конкурсного комітету, розпорядження Дрогобицької районної державної адміністрації та договорів на здійснення перевезень, укладених внаслідок вчинення корупційного правопорушення позов було задоволено повністю.

Так, відповідно до вказаного рішення суду визнано недійсним рішення конкурсного комітету про визначення переможця конкурсу автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі Дрогобицького району, оформленого протоколом від 27.05.2016р. №1 в частині визнання переможцем МКП «Транс - Екіпаж» на об`єктах №№1-8 маршрути №132 м. Дрогобич АС - Городківка ч/з с. Вороблевичі; №131 м. Дрогобич АС - с. Вороблевичі; №129 м. Дрогобич АС- с. Ролів; №127 м. Дрогобич АС - с.Тинів; №124 м. Дрогобич АС - с. Верхній Дорожів ч/з с. Грушів; №111 м. Дрогобич АС - с. Винники; №112 м. Дрогобич АС - с.Нагуєвичі; №160 м. Борислав АС - смт. Підбуж ч/з с. Опака; визнано недійсним Розпорядження Голови Дрогобицької районної державної адміністрації Львівської області від 22.06.2016 №158 «Про введення в дію рішення конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі Дрогобицького району» в частині п.п. 1.1., 1.2., 1.3., 1.4., 1.5., 1.6., 1.7., 1.8. щодо введення в дію рішення конкурсного комітету від 27.05.2016 про визначення переможця та посівших друге місце учасників конкурсу на об`єктах №№1-8; визнано недійсним укладений між Дрогобицькою районною державною адміністрацією Львівської області та Малим колективним підприємством «Транс - Екіпаж» Договір на перевезення пасажирів від 08.07.2016 №52 на автобусному маршруті загального користування №160 м. Борислав АС - смт. Підбуж ч/з с. Опака; визнано недійсним укладений між Дрогобицькою районною державною адміністрацією Львівської області та Малим колективним підприємством «Транс-Екіпаж» Договір на перевезення пасажирів від 08.07.2016 №53 на автобусному маршруті загального користування №132 м. ДрогобичАС - Городківка ч/з с. Вороблевичі; визнано недійсним укладений між Дрогобицькою районною державною адміністрацією Львівської області та Малим колективним підприємством «Транс - Екіпаж» Договір на перевезення пасажирів від 08.07.2016 №54 на автобусному маршруті загального користування №127 м. Дрогобич АС - с. Тинів; визнано недійсним укладений між Дрогобицькою районною державною адміністрацією Львівської області та Малим колективним підприємством «Транс - Екіпаж» Договір на перевезення пасажирів від 08.07.2016 №55 на автобусному маршруті загального користування №111 м. Дрогобич АС - с. Винники; визнано недійсним укладений між Дрогобицькою районною державною адміністрацією Львівської області та Малим колективним підприємством «Транс-Екіпаж» Договір на перевезення пасажирів від 08.07.2016 №56 на автобусному маршруті загального користування №131 м. Дрогобич АС- с. Вороблевичі; визнано недійсним укладений між Дрогобицькою районною державною адміністрацією Львівської області та Малим колективним підприємством «Транс - Екіпаж» Договір на перевезення пасажирів від 08.07.2016 №57 на автобусному маршруті загального користування №124 м. Дрогобич АС - с. Верхній Дорожів ч/з с. Грушів; визнано недійсним укладений між Дрогобицькою районною державною адміністрацією Львівської області та Малим колективним підприємством «Транс - Екіпаж» Договір на перевезення пасажирів від 08.07.2016р. №58 на автобусному маршруті загального користування №112 м. Дрогобич АС - с. Нагуєвичі; визнано недійсним укладений між Дрогобицькою районною державною адміністрацією Львівської області та Малим колективним підприємством «Транс - Екіпаж» Договір на перевезення пасажирів від 08.07.2016 №59 на автобусному маршруті загального користування №129 м. Дрогобич АС - с. Ролів. Рішення суду набрало законної сили 22.12.2017.

Відповідно до ч.4 ст. 78 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

З огляду на вищенаведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що вказаним рішення визнано недійсним, серед іншого, рішення конкурсного комітету про визначення переможця конкурсу автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі Дрогобицького району, оформленого протоколом від 27.05.2016р. №1 в частині визнання переможцем МКП «Транс - Екіпаж» на об`єктах №№1-8, та визнано недійсним розпорядження Голови Дрогобицької районної державної адміністрації Львівської області від 22.06.2016 №158 «Про введення в дію рішення конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі Дрогобицького району» в частині п.п. 1.1., 1.2., 1.3., 1.4., 1.5., 1.6., 1.7., 1.8. щодо введення в дію рішення конкурсного комітету від 27.05.2016 про визначення переможця та посівших друге місце учасників конкурсу на об`єктах №№1-8, суд вважає, що у відповідача не було жодних правових підстав для надання МКП «Транс - Екіпаж» додаткових 30 балів, як перевізнику - претенденту, який протягом усього строку дії попередніх договорів здійснював роботу пасажирів на маршрутах: 129, 124, 111, 112, оскільки такі договори було визнано недійсними ще до їх закінчення.

Колегія суддів не приймає припущення апелянта про те, що при прийнятті оскаржуваного рішення відповідачем були взяті результати інших попередніх конкурсів, адже третя особа була переможцем конкурсу перевізника у періоди з 23.07.2008 по 22.07.2011, з 23.07.2011 по 22.07.2016, з огляду на наступне.

Відповідно до п. 1 Додатку 5 до Порядку №1081, додатково оцінюється у 30 балів робота перевізника - претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу.

Оскільки результати попереднього конкурсу були скасовані шляхом визнання недійсним рішення конкурсного комітету, оформленого Протоколом від 27.05.2016 №1 в частині визнання переможцем МКП «Транс - Екіпаж» на об`єктах №№1-8, суд погоджується з доводами позивача про те, що жодних правових підстав для надання МКП «Транс - Екіпаж» додаткових 30 балів як переможцю попереднього конкурсу у відповідача не було.

При цьому, такі дії відповідача прямо вплинули на визначення результатів конкурсу, а, відтак, і на обрання переможця конкурсу, що відобразилося в оскаржуваному рішенні конкурсного комітету Дрогобицької РДА, що оформлене протоколом від 28.09.2018.

Колегія суддів зауважує, що надання таких незаконних переваг одному з перевізників по відношенню до іншого призводить до створення нерівних умов, надання неправомірних пільг та переваг, спотворенню конкуренції між перевізниками.

Недопущення спотворення конкуренції та ставлення перевізників в нерівні умови в спірних правовідносинах зумовлене необхідністю надання населенню якісних послуг щодо безпечного перевезення пасажирів між населеними пунктами з дотриманням правил дорожнього руху.

У зв`язку з цим, апеляційний суд зазначає про наявність підстав для визнання недійсним рішення конкурсного комітету Дрогобицької РДА оформлене протоколом від 28.09.2018 в частині визначення переможцем конкурсу перевізника МКП «Транс - Екіпаж» щодо об`єктів конкурсу № 2 (автобусні маршрути №129 Дрогобич АС - Ролів, № 124 Дрогобич АС - Верхній Дорожій ч/з Грушів) та № 3 (автобусні маршрути № 111 Дрогобич АС - Винники, № 112 Дрогобич АС - Нагуєвичі).

Оскільки юридичні наслідки виникають в результаті введення рішення конкурсного комітету в дію, яке, в даному випадку, мало місце за розпорядженням Дрогобицької РДА №537 «Про введення в дію рішення конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходить за межі Дрогобицького району» від 09.10.2018, позов в цій частині підлягає задоволенню шляхом скасування даного розпорядження в частині пунктів 1.2 та 1.3., які стосуються об`єктів 2 та 3, як таких які порушують права позивача.

З урахуванням того, що договір про організацію перевезень є похідною дією від рішення організатора конкурсу про визначення переможця, незаконність такого рішення свідчить про незаконність укладених між Дрогобицькою районною державною адміністрацією Львівської області та МКП «Транс - Екіпаж» договорів про організацію перевезень на автобусних маршрутах загального користування №104 від 12.10.2018, № 105 від 12.10.2018, № 106 від 12.10.2018, № 107 від 12.10.2018, як таких, зміст яких суперечить законодавству.

Суд першої інстанції при вирішенні даного спору правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку. Наведені висновки суду є вичерпні, а доводи апелянта - безпідставні, свідчать про довільне і неправильне трактування ним норм законодавства.

Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 КАСУ України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Як неодноразово вказував Європейський суд з прав людини, право на вмотивованість судового рішення сягає своїм корінням більш загального принципу, втіленого у Конвенції, який захищає особу від сваволі; рішення національного суду повинно містити мотиви, які достатні для того, щоб відповісти на істотні аспекти доводів сторони (рішення у справі РуїзТорія проти Іспанії , параграфи 29 - 30). Це право не вимагає детальної відповіді на кожен аргумент, використаний стороною; більше того, воно дозволяє судам вищих інстанцій просто підтримати мотиви, наведені судами нижчих інстанцій, без того, щоб повторювати їх.

У рішенні Петриченко проти України (параграф 13) Європейський суд з прав людини вказував на те, що національні суди не надали достатнього обґрунтування своїх рішень, та не розглянули відповідні доводи заявника, навіть коли ці доводи були конкретними, доречними та важливими.

Наведене дає підстави для висновку, що доводи скаржника у кожній справі мають оцінюватись судами на предмет їх відповідності критеріям конкретності, доречності та важливості у рамках відповідних правовідносин з метою належного обґрунтування позиції суду.

Інші зазначені третьою особою в апеляційній скарзі обставини, окрім вищеописаних обставин, ґрунтуються на довільному трактуванні фактичних обставин і норм матеріального права, а тому такі не вимагають детальної відповіді або спростування.

Доводи апеляційної скарги, наведені на спростування висновків суду першої інстанції, не містять належного обґрунтування чи нових переконливих доводів, які б були безпідставно залишені без розгляду судом першої інстанції.

Порушень норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильного застосування норм матеріального права поза межами вимог апелянта та доводів, викладених у апеляційній скарзі, у ході апеляційного розгляду справи встановлено не було.

З огляду на викладене суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що суд першої інстанції, вирішуючи даний публічно-правовий спір, правильно встановив фактичні обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а відтак апеляційну скаргу слід залишити без задоволення.

Керуючись ст. 229, 308, 310, 313, 315, 316, 321, 322, 325,328, 329 КАС України, апеляційний суд,

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Малого комунального підприємства "Транс-Екіпаж" залишити без задоволення.

Рішення 6Львівського окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2020 року у справі № 380/1514/20 залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Р. П. Сеник судді Н. М. Судова-Хомюк Р. Б. Хобор Повне судове рішення складено 24.02.2021 року

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.02.2021
Оприлюднено26.02.2021
Номер документу95110617
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/1514/20

Ухвала від 06.02.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 21.01.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 17.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Ухвала від 08.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Ухвала від 08.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Постанова від 23.02.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 26.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 26.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 22.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Рішення від 15.10.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні