Справа №:755/2737/21
Провадження №: 1-кс/755/749/21
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"16" лютого 2021 р. року слідчий суддя Дніпровського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретареві ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду клопотання слідчого Дніпровського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві ОСОБА_3 , погоджене прокурором Київської місцевої прокуратури №4 ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні № 12021100040000289 від 02.02.2021 року про тимчасовий доступ до речей і документів,
УСТАНОВИВ:
До Дніпровського районного суду м. Києва надійшло клопотання слідчого Дніпровського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві ОСОБА_3 , погоджене прокурором Київської місцевої прокуратури №4 ОСОБА_4 , про надання тимчасового доступу до речей і документів .
В обґрунтуванні клопотання слідчий посилається на те, що СВ Дніпровським УП ГУ Національної поліції у м. Києві розслідується кримінальне провадження № 12021100040000289 від 02.02.2021 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) спільно зі службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) шляхом зловживання своїм службовим становищем, заволоділи грошовими коштами місцевого бюджету через оплату завищених обсягів та вартості будівельних робіт по об`єктах: «Капітальний ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 577, за адресою: АДРЕСА_1 », «Капітальнимй ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 525, за адресою: АДРЕСА_2 », «Капітальнимй ремонт міжбудинкових проходів, за адресою: АДРЕСА_3 » завдавши територіальній громаді міста Києва матеріальної шкоди у великих розмірах.
Так, у період з 25.08.2020 року по 12.10.2020 року, між ІНФОРМАЦІЯ_1 ЄДРПОУ НОМЕР_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ЄДРПОУ НОМЕР_2 укладено 3 договори підряду на проведення капітального ремонту дошкільних закладів освіти району, а також міжбудинкових проходів будівель у ІНФОРМАЦІЯ_3 на загальну суму 13 117 276,71 грн.
Зокрема, 12.10.2020 року між ІНФОРМАЦІЯ_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » укладено договір підряду № 35/20-612 на проведення робіт «Капітальний ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 577, за адресою: АДРЕСА_1 ». В подальшому, на виконання умов вказаного договору, Управлінням в проведено оплату частини вказаних підрядних робіт (строк дії договору до 15.12.2020 року)
25.08.2020 року між ІНФОРМАЦІЯ_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » укладено договір підряду № 35/20-527 на проведення робіт «Капітальний ремонт міжбудинкових проходів, за адресою: АДРЕСА_3 ». В подальшому, на виконання умов вказаного договору, Управлінням в проведено оплату частини вказаних підрядних робіт (строк дії договору до 30.09.2020 року)
Відповідно до п. 5 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року №466, будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та: подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) та об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта; або видачі замовнику дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України Про оцінку впливу на довкілля.
Водночас, опрацюванням загальнодоступного Реєстру дозвільних документів на офіційному веб-сайті ІНФОРМАЦІЯ_4 встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_1 не виявлено отриманих дозволів на виконання будівельних робіт по об`єктах «Капітальний ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 577, за адресою: АДРЕСА_1 », «Капітальний ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 525, за адресою: АДРЕСА_2 », «Капітальний ремонт міжбудинкових проходів, за адресою: АДРЕСА_3 »
Інформація про подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт чи одержання дозволу на виконання будівельних робіт щодо інших вищеперерахованих об`єктів на офіційному веб-сайті ІНФОРМАЦІЯ_4 відсутня, що свідчить про непроведення підрядником будівельних робіт або ж виконання їх з грубим порушенням будівельних норм.
Шляхом проведення аналізу діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) стало відомо, що на дату оприлюднення закупівлі підприємство на балансі не мало жодної одиниці техніки, як власної так і орендованої, та не мало жодного досвіду з проведення аналогічних робіт. Також стало відомо, що виділені кошти на проведення вказаних робіт у розмірі близько 13 117 276,71 грн. не освоюються ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) належним чином, а роботи проводяться з порушенням технологій і будівельних норм та не завершеного до кінця згідно умов договору, а саме пункту 2.2.3. Роботи за даним договором мають бути виконані до 15 грудня 2020 року.
Отже є достатні підстави вважати, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) вчинили заволодіння бюджетними коштами.
Водночас, відповідно до абзацу 3 пункту 3.7 договорів підряду № 35/20-610 від 12.10.2020 року, № 35/20-612 від 12.10.2020, № 35/20-527 від 25.08.2020 року для приймання та проведення розрахунків за виконані роботи Підрядник надає до Замовника повний пакет документів, у тому числі: Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (примірна форма КБ-3); Акт приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма КБ-2в); Підсумкову відомість ресурсів; Акт витрат на проведення експертизи кошторисної документації; копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату за енергоресурси (вода, електроенергія, опалення) при передачі Підряднику об`єкта для проведення капітального ремонту; завірені копії видаткових накладних на продукцію та матеріали; сертифікати відповідності продукції; паспорти на продукцію та устаткування; Загальний журнал робіт, заповнений згідно ДБН А.3.1-5:2016 (надається після завершення будівельних робіт з Актом приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма КБ_2в)); Виконавчі схеми (надаються після завершення будівельних робіт з Актом приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма КБ_2в)); Акти на закриття прихованих робіт; Фотофіксація об`єкту капітального ремонту до початку, в період проведення та кінцевий результат будівельних робіт (надається щомісяця під час надання Замовнику Актів приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма КБ_2в)); у разі здійснення попередньої оплати рахунок на суму попередньої оплати. Абзацом 3 пункту 3.7 вказаних договорів, встановлено, що у разі невірного складання або відсутності хоча б одного документу всі інші документи замовником не приймаються та до сплати не передаються.
Інформація, що міститься у договорах підряду № 35/20-610 від 12.10.2020 року, № 35/20-612 від 12.10.2020, № 35/20-527 від 25.08.2020 року, укладених між ІНФОРМАЦІЯ_1 ЄДРПОУ НОМЕР_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ЄДРПОУ НОМЕР_2 , у додаткових угодах та додатках до вказаних договорів; пакеті документів, що подавався Замовнику для проведення розрахунків (Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (примірна форма КБ-3); Акти приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма КБ-2в); Підсумкові відомості ресурсів; Акти витрат на проведення експертизи кошторисної документації; копії платіжних доручень з відміткою банку про сплату за енергоресурси (вода, електроенергія, опалення) при передачі Підряднику об`єкта для проведення капітального ремонту; завірені копії видаткових накладних на продукцію та матеріали; сертифікати відповідності продукції; паспорти на продукцію та устаткування; Загальний журнал робіт, заповнений згідно ДБН А.3.1-5:2016 (надається після завершення будівельних робіт з Актом приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма КБ_2в)); Виконавчі схеми (надаються після завершення будівельних робіт з Актом приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма КБ_2в)); Акти на закриття прихованих робіт; Фотофіксація об`єкту капітального ремонту до початку, в період проведення та кінцевий результат будівельних робіт (надається щомісяця під час надання Замовнику Актів приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма КБ_2в)); рахунки на суму попередньої оплати), а також договорах по здійсненню технічного нагляду за проведенням будівельних робіт на вказаних об`єктах та документах про проведення технічного нагляду на виконання вказаних договорів, можуть у подальшому бути використані як доказ, оскільки нададуть можливість достовірно встановити осіб причетних до вчинення кримінального правопорушення, а також отримати відомості, щодо осіб уповноважених на підписання вищезазначених документів.
Разом з цим інформація, що міститься договорах підряду № 35/20-610 від 12.10.2020 року, № 35/20-612 від 12.10.2020, № 35/20-527 від 25.08.2020 року, укладених між ІНФОРМАЦІЯ_1 код ЄДРПОУ НОМЕР_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , у додаткових угодах та додатках до вказаних договорів, пакеті документів, що подавався Замовнику для проведення розрахунків, а також договорах по здійсненню технічного нагляду за проведенням будівельних робіт на вказаних об`єктах та документах про проведення технічного нагляду на виконання вказаних договорів, не становить охоронювану законом таємницю, визначену ст. 162 КПК України.
Таким чином виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », а саме: договорів підряду № 35/20-610 від 12.10.2020 року, № 35/20-612 від 12.10.2020, № 35/20-527 від 25.08.2020 року, укладених між ІНФОРМАЦІЯ_1 ЄДРПОУ НОМЕР_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ЄДРПОУ НОМЕР_2 , додаткових угод та додатків до вказаних договорів, пакету документів, що подавався Замовнику для проведення розрахунків, а також договорів по здійсненню технічного нагляду за проведенням будівельних робіт на вказаних об`єктах та документів про проведення технічного нагляду на виконання вказаних договорів.
Вимоги до клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів визначені ч. 2 ст. 160 КПК України. Так, у клопотанні зазначаються: короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з яким подається клопотання; правова кваліфікація кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати; підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; значення речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні; можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю; обґрунтування необхідності вилучення речей і оригіналів або копій документів, якщо відповідне питання порушується.
Слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання відповідає вимогам, зазначеним у ч. 2 ст. 160 КПК України.
Відповідно до ч. 4 ст.163 КПК України слідчий суддя розглядає клопотання за участю сторони кримінального провадження, яка подала клопотання, та особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, крім випадків, передбачених ч. 2 ст. 163 КПК України. Неприбуття за судовим викликом особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, без поважних причин або неповідомлення нею про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду клопотання.
У судове засідання слідчий ІНФОРМАЦІЯ_5 ОСОБА_3 не з`явилася, подала до суду письмову заяву, у якій просила розглянути клопотання без її участі, зазначене клопотання просила задовольнити.
У своєму клопотанні слідчий посилається на загрозу знищення, пошкодження чи передачі речей і документів, до яких просить надати тимчасовий доступ, у зв`язку з чим на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання можливо розглянути без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.
Згідно з ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
У своєму клопотанні слідчий довела наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи, до яких необхідно здійснити тимчасовий доступ, містять в собі фактичні дані, на підставі яких можливо встановити наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню; також існує потреба в проведенні експертиз, проведення яких неможливе без надання відповідних документів в розпорядження експерта.
З урахуванням наявних матеріалів, дослідивши клопотання та матеріали до нього, слідчий суддя приходить до висновку про задоволення клопотання слідчого.
Керуючись статтями 3, 132, 159, 160, 162, 163, 164 Кримінального процесуального кодексу України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ
Клопотання слідчого Дніпровського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві ОСОБА_3 у кримінальному провадженні № 12021100040000289 від 02.02.2021 року про тимчасовий доступ до речей і документів частково задовольнити.
Надати слідчим Дніпровського УП ГУНП в м. Києві ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , а також прокурорам Київської місцевої прокуратури №4 ОСОБА_4 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 тимчасовий доступ до речей та документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », що знаходиться за адресою: АДРЕСА_4 , з можливістю вилучення їх копій, а саме:
- договорів підряду № 35/20-610 від 12.10.2020 року, № 35/20-612 від 12.10.2020, № 35/20-527 від 25.08.2020 року, укладених між ІНФОРМАЦІЯ_1 ЄДРПОУ НОМЕР_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ЄДРПОУ НОМЕР_2 , додаткових угод та додатках до вказаних договорів;
- документів, що подавалися Замовнику для проведення розрахунків (Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (примірна форма КБ-3); Акти приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма КБ-2в); Підсумкові відомості ресурсів; Акти витрат на проведення експертизи кошторисної документації; копії платіжних доручень з відміткою банку про сплату за енергоресурси (вода, електроенергія, опалення) при передачі Підряднику об`єкта для проведення капітального ремонту; завірені копії видаткових накладних на продукцію та матеріали; сертифікати відповідності продукції; паспорти на продукцію та устаткування; Загальний журнал робіт, заповнений згідно ДБН А.3.1-5:2016 (надається після завершення будівельних робіт з Актом приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма КБ_2в)); Виконавчі схеми (надаються після завершення будівельних робіт з Актом приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма КБ_2в)); Акти на закриття прихованих робіт; Фотофіксація об`єкту капітального ремонту до початку, в період проведення та кінцевий результат будівельних робіт (надається щомісяця під час надання Замовнику Актів приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма КБ_2в)); рахунки на суму попередньої оплати);
- договорів по здійсненню технічного нагляду за проведенням будівельних робіт на вказаних об`єктах «Капітальний ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 577, за адресою: АДРЕСА_1 », «Капітальнимй ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 525, за адресою: АДРЕСА_2 », «Капітальнимй ремонт міжбудинкових проходів, за адресою: АДРЕСА_3 » та документів про проведення технічного нагляду на виконання вказаних договорів (акти, документи про сплату, тощо);
- особових справ службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 , що здійснювали перевірку документів при приймання та проведення розрахунків за виконані роботи по вказаних об`єктах, накази про їх призначення (звільнення), посадові інструкції;
- технічних паспортів ІНФОРМАЦІЯ_6 , за адресою: АДРЕСА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , за адресою: АДРЕСА_2 , міжбудинкових проходів, за адресою: АДРЕСА_3 .
- проектно-технічної документації (в повному обсязі по всіх стадіях проектування) на виконання будівельних робіт з капітального ремонту будівлі ІНФОРМАЦІЯ_6 , за адресою: АДРЕСА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , за адресою: АДРЕСА_2 , міжбудинкових проходів, за адресою: АДРЕСА_3 ;
- актів приймання виконаних робіт за формою (КБ-2в) до договорів по об`єктах «Капітальний ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 577, за адресою: АДРЕСА_1 », «Капітальнимй ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 525, за адресою: АДРЕСА_2 », «Капітальнимй ремонт міжбудинкових проходів, за адресою: АДРЕСА_3 » за період з початку дії договору та по закінченню;
- банківських виписок (платіжних доручень), у яких відображено перерахування грошових коштів по договорах по об`єктах «Капітальний ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 577, за адресою: АДРЕСА_1 », «Капітальнимй ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 525, за адресою: АДРЕСА_2 », «Капітальнимй ремонт міжбудинкових проходів, за адресою: АДРЕСА_3 » за період з початку дії договорів та по закінченню;
- оборотно-сальдових відомостей (в розгорнутому вигляді) та картки рахунків бухгалтерського обліку в розрізі договорів по об`єктах: «Капітальний ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 577, за адресою: АДРЕСА_1 », «Капітальнимй ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 525, за адресою: АДРЕСА_2 », «Капітальнимй ремонт міжбудинкових проходів, за адресою: АДРЕСА_3 »;
- актів огляду прихованих робіт проведених по об`єктах: «Капітальний ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 577, за адресою: АДРЕСА_1 », «Капітальнимй ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 525, за адресою: АДРЕСА_2 », «Капітальнимй ремонт міжбудинкових проходів, за адресою: АДРЕСА_3 »;
- актів списання використаних будівельних матеріалів при будівництві (форма М29); загального журналу робіт при будівництві; журналу авторського нагляду на будівництво; проектну та виконавчу кошторисну документацію (локальний кошторис та акти приймання виконаних будівельних робіт) в електронному вигляді у програмному комплексі АВК з будівництва по об`єктах: «Капітальний ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 577, за адресою: АДРЕСА_1 », «Капітальнимй ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 525, за адресою: АДРЕСА_2 », «Капітальнимй ремонт міжбудинкових проходів, за адресою: АДРЕСА_3 »;
-документів, що стосуються проведення експертизи кошторисної документації по об`єктах «Капітальний ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 577, за адресою: АДРЕСА_1 », «Капітальнимй ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 525, за адресою: АДРЕСА_2 », «Капітальнимй ремонт міжбудинкових проходів, за адресою: АДРЕСА_3 » з усіма додатками та змінами в повному обсязі;
-виконавчих схем на проведені будівельні роботи по об`єктах «Капітальний ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 577, за адресою: АДРЕСА_1 », «Капітальнимй ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 525, за адресою: АДРЕСА_2 », «Капітальнимй ремонт міжбудинкових проходів, за адресою: АДРЕСА_3 »;
- особових справ працівників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Надати слідчим Дніпровського УП ГУНП в м. Києві ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , а також прокурорам Київської місцевої прокуратури №4 ОСОБА_4 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 тимчасовий доступ до речей та документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », що знаходиться за адресою: АДРЕСА_4 , з можливістю здійснити виїмку (вилучити оригінали), а саме:
- договорів субпідряду по об`єктах «Капітальний ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 577, за адресою: АДРЕСА_1 », «Капітальнимй ремонт (благоустрій території) дошкільного навчального закладу № 525, за адресою: АДРЕСА_2 », «Капітальнимй ремонт міжбудинкових проходів, за адресою: АДРЕСА_3 »;
- документів, що стосуються найманих ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », які фактично виконували роботи за договорами підряду № 35/20-610 від 12.10.2020 року, № 35/20-612 від 12.10.2020, № 35/20-527 від 25.08.2020 року (трудові договори, документи, що підтверджують спеціальність та кваліфікацію працівника; документи, що стосуються проходження інструктажів з техніки безпеки та допуску до робіт з підвищеною небезпекою, тощо.);
- договорів щодо оренди техніки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
- документів, які підтверджують наявність техніки, які знаходяться на балансі підприємства ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Строк дії ухвали становить два місяці з дня її постановлення.
Наслідки невиконання ухвали слідчого судді передбачені ч. 1 ст.166 КПК України. У разі невиконання ухвали по тимчасовий доступ до документів слідчий суддя за клопотанням сторони обвинувачення має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Дніпровський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2021 |
Оприлюднено | 29.05.2024 |
Номер документу | 95118132 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Дніпровський районний суд міста Києва
Сазонова М. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні