ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
15 лютого 2021 року м. Ужгород№ 260/2303/20 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Іванчулинця Д.В.,
при секретарі судового засідання - Костелей І.Ф.,
за участю сторін:
представників позивача - Сочка В.І., Лещинець Л.В., Штумпп М.,
представника відповідача - Петрова О.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Луготекс (вул. Капушанська, 170, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, ЄДРПОУ 37975764) в особі представника Сочка Віталія Івановича (вул. Льва Толстого, буд. 10-Б, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000) до Державної податкової служби України в особі відокремленого підрозділу Головне управління ДПС у Закарпатській області (вул. Волошина, 52, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, ЄДРПОУ ВП 44106694) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень, -
В С Т А Н О В И В:
У відповідності до ч. 3 ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 15 лютого 2021 року проголошено вступну та резолютивну частини Рішення. Рішення в повному обсязі складено та підписано 24 лютого 2021 року.
Товариство з обмеженою відповідальністю Луготекс (далі - позивач) в особі представника Сочка Віталія Івановича звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової служби України в особі відокремленого підрозділу Головне управління ДПС у Закарпатській області (далі - відповідач), в якому просить: 1) визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 27.02.2020 року № 0001170509, яким Товариству з обмеженою відповідальністю Луготекс зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ, задекларовану на рахунок у банку, в розмірі 848 503,00 грн. та зобов`язано сплатити податок на додану вартість в сумі 848 503,00 грн. ПДВ за основним платежем та 212 126,00 грн. - штрафні санкції; 2) визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 27.02.2020 року № 0001190509, яким Товариству з обмеженою відповідальністю Луготекс зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ, задекларовану за декларацією від 18.10.2019 року, на суму 38 148,00 грн; 3) стягнути з Головного управління ДПС у Закарпатській області судові витрати, в тому числі - судовий збір та витрати на правову допомогу.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 30 червня 2020 року відкрито загальне позовне провадження в даній адміністративній справі.
Ухвалою суду від 14 серпня 2020 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
Ухвалою яка занесена до протоколу судового засідання замінено відповідача - Головне управління ДПС у Закарпатській області на правонаступника - Державну податкову службу України в особі відокремленого підрозділу Головне управління ДПС у Закарпатській області.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ Луготекс вважає податкове повідомлення - рішення від 27.02.2020 № 0001170509, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ, задекларовану на рахунок у банку, в розмірі 848 503,00 грн. та зобов`язано сплатити податок на додану вартість в сумі 848 503,00 грн. ПДВ за основним платежем та 212126,00 грн. - штрафні санкції та податкове повідомлення - рішення від 27.02.2020 № 0001190509, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ, задекларовану за декларацією від 18.10.2019 року, на суму 38148.00 грн., а також податкове повідомлення - рішення від 27.02.2020 № 0001180509, яким ТОВ Луготекс збільшено грошове зобов`язання з податку на прибуток іноземних юридичних осіб в сумі 4264,15 грн. за основним платежем та 1985,92 грн. штрафні санкції, протиправними і такими, що прийняті контролюючим органом без врахування дійсних господарських операцій платника. Однією з причин завищення ТОВ Луготекс бюджетного відшкодування є те, що як стверджується в акті перевірки, ТОВ Тексвош Гонсер виступає Виконавцем 2 по контрактах на переробку на митній території України, укладених між іноземними юридичними особами (нерезидентами), ТОВ Луготекс та ТОВ Тексвош Гонсер . Звертає увагу, що доводи контролюючого органу в цій частині зводяться до того, що послуги, що надавались ТОВ Тексвош Гонсер замовнику - ТОВ Луготекс , дублюють послуги, що надавались ТОВ Тексвош Гонсер як Виконавцем 2 замовникам-нерезидентам GERRY WEBER International AG Collection, TONI DRESS DAMENMODEN GmbH, Fridrich Stark GmbbH&Co.Kg, SC C&H LPGISTIC SRL, FRITZ HILTL HOSENFABRIK GMBH & CO. KG, ROSNER Avantgrade Mode GmbH за трьохсторонніми контрактами про переробку на митній території давальницької сировини. При цьому, зазначає, що контролюючий орган посилається на технологічні схеми, у яких зазначено про функції ТОВ Тексвош Гонсер та ТОВ Луготекс як виконавців за трьохсторонніми контрактами, проте не враховує, що ТОВ Тексвош Гонсер не зазначений у первинних документах як Виконавець, що несе відповідальність за переробку сировини, за пересилання і відвантаження продукції, підготовку офіційних документів тощо в операціях із Замовниками-нерезидентами. Вважає, що висновок контролюючого органу про це є припущенням, зробленим за відсутності документів, що підтверджують фактичне виконання ТОВ Тексвош Гонсер відповідних функцій та господарських операцій як Виконавцем 2 безпосередньо на користь замовників-нерезидентів. Також зазначає, що згідно договору на здійснення представницьких функцій, ТОВ Луготекс здійснює сплату всіх податків та зборів, в тому числі ПДФО та військовий збір, які виникають на підставі укладеного договору оренди, та має право на отримання коштів за надані послуги. Сплата орендної плати здійснюється на підставі даних щодо вартості послуг оренди, наведених в акті прийому-передачі послуг оренди, який підписаний обома сторонами договору оренди, за місяць, в якому були надані послуги оренди, та після пред`явлення орендодавцем рахунку до сплати. Рахунок на сплату орендної плати повинен містити вартість послуг по оренді за цим договором оренди в національній валюті України збільшену на суму податку на додану вартість. Не пізніше останнього дня кожного місяця орендодавець зобов`язаний надати орендарю податкову накладну. Таким чином, обов`язок нарахування податкових зобов`язань з отриманих послуг від нерезидента (в даному випадку оренда нерухомого майна) покладається на отримувача послуг лише у тому разі, якщо представництво нерезидента не має статусу платника ПДВ. В даному випадку, ТОВ Луготскс є постійним представником нерезидента, який зареєстрований та має статус платника ПДВ. З огляду на зазначене, вважає, що ТОВ Луготекс як постійний представник ОСОБА_1 , та платник ПДВ надавав послуги оренди, та сплачував усі необхідні податки та збори передбачені чинними нормами законодавства, а доводи акту перевірки про те, що ТОВ Луготекс виступав тільки як уповноважена особа та не мав права нараховувати податкові зобов`язання не відповідає дійсності.
У відзиві на позовну заяву відповідач вказав, що відповідно до актів здавання-приймання виконаних робіт (по договору від 01.05.2012 № 35) виконавець надав послуги по додатковій обробці текстильних виробів, а саме прання, фарбування та сервісне обслуговування в текстильній сфері, які в подальшому ТОВ Луготекс відправляє відповідно до контрактів з нерезидентами - фірмами GERRY WEBER International AG Collection , TONI DRESS DAMENMODEN GmbH , Friedrich Stark GmbH & Co.KG , SC C&H Logistik SRL , ROSNER Avantgarde Mode GmbH , FRITZ HILTL HOSENFABRIK GmbH & Co.KG . Позивач за період з 01.11.2016 по 30.09.2019 включив до складу податкового кредиту (рядок 10.1 Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) товарів/послуг та необоротних активів на митній території України за ставкою 20% податкових декларацій з ПДВ) 1891223 грн. ПДВ з вартості послуг по додатковій обробці текстильних виробів, отриманих від ТОВ Тексвош Гонсер . Тобто, ТОВ Луготекс сформувало податковий кредит з ПДВ за рахунок отриманих послуг з переробки давальницької сировини, які фактично здійснювалися на виконання трьохсторонніх контрактів з переробки давальницької сировини. Згідно наданих для перевірки первинних документів встановлено, що ТОВ Луготекс отримувало послуги від ТОВ Тексвош Гонсер тільки по обробці текстильних виробів, які в подальшому відправлялись за межі митної території України відповідно до контрактів з нерезидентами - фірмами. ТОВ Тексвош Гонсер згідно контрактів із нерезидентами та технологічних схем до укладених контрактів є Виконавцем 2 . Зазначає, що в заявах, поданих на Закарпатську митницю ДФС про надання дозволу на розміщення товарів у митний режим переробки на митній території України не зазначено договори укладені між ТОВ Луготекс та ТОВ Тексвош Гонсер , а зазначені тільки контракти, укладені з фірмами-нерезидентами, в яких ТОВ Тексвош Гонсер вказано, як Виконавець 2. Звертає увагу, що саме умовами договорів передбачено, що позивач та ТОВ Тексвош Гонсер виступають співвиконавцями. Також зазначає, що отримані кошти від ТОВ Тексвош Гонсер по договорах ТОВ Луготекс облікувало на бухгалтерському рахунку 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями в сумі 5664720,51 грн., в т.ч. ПДВ - 944120,09 грн., та складало акти надання послуг, укладених між представником замовника ТОВ Тексвош Гонсер та представником виконавця ТОВ Луготекс , в яких зазначено, що виконавцем було виконані наступні роботи, послуги - оренда майна . Згідно бухгалтерського рахунку 703 Дохід від реалізації робіт, послуг ТОВ Луготекс включило до складу доходу товариства надані послуги по оренді майна. Також на послуги оренди ТОВ Луготекс виписало та зареєструвало податкові накладні на ТОВ Тексвош Гонсер по оренді нерухомого майна та задекларувало податкові зобов`язання з ПДВ в сумі 944120,09 грн. Відповідно до бухгалтерського рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками було встановлено, що позивач отримані від ТОВ Тексвош Гонсер кошти в сумі 4109640,38 грн. перерахувало ОСОБА_1 та утримало податок на доходи фізичних осіб в сумі 920517,11 грн. відповідно до актів надання послуг, укладених між представником замовника ТОВ Луготекс та представником виконавця ОСОБА_1, в яких зазначено, що виконавцем було виконані наступні роботи, послуги - оренда майна .
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнала, проти задоволення таких заперечила та просила суд відмовити у задоволенні позову.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що на підставі направлень від 26.11.2019 року № 812/05-09, № 813/05/01, № 814/05-04, № 815/33-07 Головним управлінням ДПС у Закарпатській області проведена планова виїзна документальна перевірка ТОВ Луготекс з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2016 року по 30.09.2019 року та з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 18.11.2011 року по 30.09.2019 року.
21.01.2020 року Головним управлінням ДПС у Закарпатській області складено акт № 28/07-16-05-09/37975764 про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ Луготекс податкового законодавства за період з 01.01.2016 року по 30.09.2019 року, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 18.11.2011 року по 30.09.2019 року.
Відповідно до вказаного акту перевірки було встановлено порушення ТОВ Луготекс : 1) п. 185.1 ст. ст. 185, п.п. 186.2.2 п. 186.2 ст. 186, п. 180.2, п. 180.3 ст. 180, п. 208.2, п. 208.5 ст. 208, п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 192.1 ст. 192, 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, в результаті чого перевіркою встановлено завищення платником бюджетного відшкодування на суму 848503 грн.; 2) п. 185.1, ст. 185, п.п. 186.2.2 п. 186.2, ст. 186, п. 180.2, п. 180.3 ст. 180, п. 208.2, п. 208.5 ст. 208, п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 192.1 ст. 192, 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, в результаті чого перевіркою встановлено завищення платником значення рядка 21 Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду декларації по ПДВ за вересень 2019 року на загальну суму 38148 грн.; 3) пп. 14.1.260 ст. 14, пп. 141.4.1, пп. 141.4.4 ст. 141 Податкового кодексу України, в результаті чого встановлено заниження платником податку з доходів нерезидентів на загальну суму 4856,50 грн.; 4) п. 176.2 б ст. 176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями, Порядку подання Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (Форма № 1ДФ), затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 зі змінами та доповненнями, в частині відображення недостовірних відомостей у Податковому розрахунку суми доходу , нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) за І квартал 2017 року.
За результатами проведеної перевірки та складеного акту перевірки Головним управлінням ДПС у Закарпатській області прийнято: податкове повідомлення - рішення від 27.02.2020 № 0001170509, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ, задекларовану на рахунок у банку, в розмірі 848 503,00 грн. та зобов`язано сплатити податок на додану вартість в сумі 848 503,00 грн. ПДВ за основним платежем та 212126,00 грн. - штрафні санкції; податкове повідомлення - рішення від 27.02.2020 № 0001180509, яким збільшено грошове зобов`язання з податку на прибуток іноземних юридичних осіб в сумі 4264,15 грн. за основним платежем та 1985,92 грн. - штрафні санкції; податкове повідомлення - рішення від 27.02.2020 №0001190509, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ, задекларовану за декларацією від 18.10.2019 року, на суму 38148,00 грн.; податкове повідомлення - рішення від 27.02.2020 №00017533307, яким застосовано штрафні санкції в сумі 510,00 грн.
Вважаючи податкові повідомлення - рішення від 27.02.2020 року № 0001170509 та № 0001190509 протиправними, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Приймаючи рішення по суті спірних правовідносин, суд виходить з наступного.
Щодо обробки давальницької сировини, отриманої від нерезидентів, суд зазначає наступне.
Перевіркою встановлено, що ТОВ Луготекс надає послуги по переробці сировини на готову продукцію на митній території України фірмам - нерезидентам: GERRY WEBER International AG Collection (Нойлєенштрасе, 8, 33790, Халле/Вестфален, Німеччина), TONI DRESS DAMENMODEN GmbH (Конрадотштрассе, 1, 91301, Форхайм, Німеччина), Friedrich Stark GmbH & Co.KG (Гаргенштрассе, 9, 74423, Оберзонтхайм, Німеччина), SC C&H Logistik SRL (м. Бая Mape, вул. Орбулуй, 2 а/с 430392, Марамуреш, Румунія), ROSNER Avantgarde Mode GmbH (Конрадотштрассе, 1, 91301, Форхайм, Німеччина), FRITZ НILTL HOSENFABRIK GmbH & Co.KG (Асамштрасе, 6, 92237, Зульцбах, Розенберг, Німеччина).
Надання послуг здійснювалося на підставі типових контрактів (договорів) про переробку на митній території України:
- від 01.11.2016 № 1, укладений між GERRY WEBER International AG Collection GmbH (Замовник), ТОВ Луготекс (Виконавець) та ТОВ Тексвош Гонсер (Виконавець 2). Відповідно до додатку від 01.11.2016 № 1 (технологічна схема до контракту № 1 від 01.11.2016) ТОВ Луготекс (Виконавець) виконує: розкрій деталей виробу, заготовка дрібних деталей, обробка великих деталей (передні і задні половники), монтаж (з`єднання), оздоблюючі строчки і пришивання фурнітури, волого-теплова обробка, пакування виробу за технологією замовника. ТОВ Тексвош Гонсер (Виконавець 2) виконує прання, фарбування, сушка, волого-теплова обробка, пакування виробу за технологією замовника;
- від 01.05.2018 № 1, укладений між TONІ DRESS DAMENMODEN GmbH (Замовник) ТОВ Луготекс (Виконавець) та ТОВ Тексвош Гонсер (Виконавець 2). Відповідно до додатку № 1 (технологічна схема до контракту від 01.05.2019 № 1) ТОВ Луготекс (Виконавець) виконує: розкрій деталей виробу, заготовка дрібних деталей, обробка великих деталей (передні і задні половники), монтаж (з`єднання), оздоблюючі строчки і пришивання фурнітури, волого-теплова обробка, пакування виробу за технологією замовника. ТОВ Тексвош Гонсер (Виконавець 2) виконує: волого-теплова обробка, пакування виробу за технологією замовника;
- від 25.06.2018 № 1, укладений між Friedrich Stark GmbH & Co.KG , (Замовник), ТОВ Луготекс (Виконавець) та ТОВ Тексвош Гонсер (Виконавець 2). Відповідно до додатку від 25.06.2018 № 1 (технологічна схема до контракту від 25.06.2018 № 1) ТОВ Луготекс (Виконавець) виконує: розкрій деталей виробу, заготовка дрібних деталей, обробка великих деталей (передні і задні половники), монтаж (з`єднання), оздоблюючі строчки і пришивання фурнітури, волого-теплова обробка, пакування виробу за технологією замовника. ТОВ Тексвош Гонсер (Виконавець 2) виконує прання, фарбування, відбілювання, сушка;
- від 22.03.2019 № 1, укладений між SC С&Н Logistik SRL (Замовник), ТОВ Луготекс (Виконавець) та ТОВ Тексвош Гонсер (Виконавець 2). Відповідно до додатку від 22.03.2019 № 1 (технологічна схема до контракту від 22.03.2019 № 1) ТОВ Луготекс (Виконавець) виконує: розкрій деталей виробу, заготовка дрібних деталей, обробка великих деталей (передні і задні половники), монтаж (з`єднання), оздоблюючі строчки і пришивання фурнітури, волого-теплова обробка, пакування виробу за технологією замовника. ТОВ Тексвош Гонсер (Виконавець 2) виконує прання, фарбування, сушка. Відповідно до додатку від 22.03.2019 № 2 (технологічна схема до контракту від 22.03.2019 № 1) ТОВ Луготекс (Виконавець) виконує: розкрій деталей виробу, заготовка дрібних деталей, обробка великих деталей (передні і задні половники), монтаж (з`єднання), оздоблюючі строчки і пришивання фурнітури, волого-теплова обробка, пакування виробу за технологією замовника. ТОВ Тексвош Гонсер (Виконавець 2) виконує прання, фарбування, сушка;
- від 01.07.2019 № 1, укладений між ROSNER Avantgarde Mode GmbH (Замовник ) ТОВ Луготекс (Виконавець) та ТОВ Тексвош Гонсер (Виконавець 2). Відповідно до додатку від 01.07.2019 № 1 (технологічна схема до контракту від 01.07.2019 № 1) ТОВ Луготекс (Виконавець) виконує: розкрій деталей виробу, заготовка дрібних деталей, обробка великих деталей (передні і задні половники), монтаж (з`єднання), оздоблюючі строчки і пришивання фурнітури, волого-теплова обробка, пакування виробу за технологією замовника. ТОВ Тексвош Гонсер (Виконавець 2) виконує прання, оздоблення (фарбування, відбілювання, сушка);
- від 10.06.2019 № 1, укладений між FRITZ HILTL HOSENFABRIK GmbH & Co.KG (Замовник), ТОВ Луготекс (Виконавець) та ТОВ Тексвош Гонсер (Виконавець 2). Відповідно до додатку від 10.06.2019 № 1 (технологічна схема до контракту від 10.06.2019 № 1) ТОВ Луготекс (Виконавець) виконує: розкрій деталей виробу, заготовка дрібних деталей, обробка великих деталей (передні і задні половники), монтаж (з`єднання), оздоблюючі строчки і пришивання фурнітури, волого-теплова обробка, пакування виробу за технологією замовника. ТОВ Тексвош Гонсер (Виконавець 2) виконує прання, фарбування, відбілювання, сушка.
Контракти, між позивачем, ТОВ Тексвош Гонсер та нерезидентами укладені про наступне:
- Замовник надає на переробку сировину, а Виконавець і Виконавець 2 зобов`язується здійснити на своїх виробничих потужностях її переробку на готову продукцію. Повна або часткова передача Виконавцем субпідрядних робіт до третіх осіб, потребує попередньої письмової згоди від Замовника. Після завершення переробки Виконавець зобов`язаний направити готову продукцію до Замовника;
- Виконавець і Виконавець 2 здійснюють процес переробки згідно технологічної схеми Додатку 1 до цього контракту;
- приймання-передача незакінчених швейних виробів для виконання їх облагородження і у зворотному порядку проводиться між Виконавцем і Виконавцем 2 в порядку, визначеному в ст. 147-161 Митного кодексу України;
- вартість одиниці готової продукції встановлюється в кожному конкретному випадку в залежності від моделей і асортименту;
- вартість робіт з переробки сировини встановлюється в Євро і визначається в специфікації на конкретне замовлення;
- Замовник зобов`язується оплатити вартість робіт з переробки сировини Виконавцю, згідно умов цього договору, шляхом банківського переказу грошових коштів на поточний валютний рахунок Виконавця протягом 10 календарних днів з дати відвантаження партії товару Виконавцем;
- Замовник зобов`язується оплатити вартість робіт з переробки сировини Виконавцю 2, згідно умов цього договору, шляхом банківського переказу грошових коштів на поточний валютний рахунок Виконавця 2 протягом 10 календарних днів з дати відвантаження партії товару Виконавцем.
Відповідно до Додаткових угод до вищенаведених контрактів Замовник та Виконавець прийшли до згоди внести зміни до п. 9 (Умови оплати) Контракту № 1 та викласти його в наступній редакції - Замовник зобов`язується оплатити вартість робіт Виконавця 2, згідно умов цього договору, шляхом банківського переказу грошових коштів на поточний валютний рахунок Виконавця протягом 10 календарних днів з дати відвантаження партії товару. Виконавець гарантує оплатити вартість послуг по пранню та обробці Виконавцю 2.
Разом з тим, ТОВ Луготекс передавало текстильні вироби виготовлені з сировини, отриманої від вищевказаних фірм-нерезидентів, товариству Тексвош Гонсер відповідно до договору від 01.05.2012 № 35 (на надання послуг в текстильній сфері), укладеного між ТОВ Луготекс (Замовник) і ТОВ Тексвош Гонсер (Виконавець). Згідно п.1.1, п.2.1, п.3.1, п.3.2, п.4.1, п.4.3, п.9.1 вказаного договору: Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується надати йому, у відповідності до умов даного Договору, послуги додаткової обробки текстильних виробів, а саме прання, фарбування та сервісне обслуговування в текстильній сфері, а Замовник зобов`язується прийняти послуги та оплатити їх; послуги зазначені у розділі 1 даного договору надаються Виконавцем Замовникові протягом усього строку дії Договору на кожну отриману партію окремо; здача-приймання продукції між Замовником та Виконавцем проходить на основі накладних; виконані роботи за кожну окрему поставку швейних виробів приймається представниками сторін шляхом підписання Акту виконаних робіт; за надані послуги згідно цього договору Замовник зобов`язується оплатити надані Виконавцем послуги шляхом перерахування суми на розрахунковий рахунок Виконавця. Перерахування коштів відбувається на підставі виставлених Виконавцем рахунків; ціна на той чи інший вид прання обумовлюється сторонами та оформляється додатковою угодою до Договору і є його невід`ємною частиною.
Відповідно до актів здавання-приймання виконаних робіт (по договору від 01.05.2012 № 35) виконавець надав послуги по додатковій обробці текстильних виробів, а саме прання, фарбування та сервісне обслуговування в текстильній сфері, які в подальшому ТОВ Луготекс відправляє відповідно до контрактів з нерезидентами - фірмами GERRY WEBER International AG Collection , TONI DRESS DAMENMODEN GmbH , Friedrich Stark GmbH & Co.KG , SC C&H Logistik SRL , ROSNER Avantgarde Mode GmbH , FRITZ HILTL HOSENFABRIK GmbH & Co.KG .
Позивач за період з 01.11.2016 по 30.09.2019 включив до складу податкового кредиту (рядок 10.1 Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) товарів/послуг та необоротних активів на митній території України за ставкою 20% податкових декларацій з ПДВ) 1891223 грн. ПДВ з вартості послуг по додатковій обробці текстильних виробів, отриманих від ТОВ Тексвош Гонсер . Тобто, ТОВ Луготекс сформувало податковий кредит з ПДВ за рахунок отриманих послуг з переробки давальницької сировини, які фактично здійснювалися на виконання трьохсторонніх контрактів з переробки давальницької сировини.
Згідно наданих для перевірки первинних документів встановлено, що ТОВ Луготекс отримувало послуги від ТОВ Тексвош Гонсер тільки по обробці текстильних виробів, які в подальшому відправлялись за межі митної території України відповідно до контрактів з нерезидентами - фірмами GERRY WEBER International AG Collection , TONI DRESS DAMENMODEN GmbH , Friedrich Stark GmbH & Co.KG , SC C&H Logistik SRL , ROSNER Avantgarde Mode GmbH , FRITZ HILTL HOSENFABRIK GmbH & Co.KG .
ТОВ Тексвош Гонсер згідно вищевказаних контрактів із нерезидентами та технологічних схем до укладених контрактів є Виконавцем 2 .
Окрім того, суд звертає увагу, що сировина від нерезидентів ввозилася на митну територію України у митному режимі переробки.
Статтею 149 Митного кодексу України визначено перелік документів, які подаються митному органу разом із заявою для отримання дозволу для поміщення товарів у митний режим переробки, зокрема і договори на переробку товарів іншими підприємствами, якщо окремі операції (або повний цикл) з переробки товарів здійснюватимуться такими підприємствами.
Також, положеннями частини 4 розділу V Порядку виконання митних формальностей відповідно до заявленого митного режиму затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.05.2012 № 657 визначено: Якщо окремі операції або повний цикл переробки товарів на митній території України здійснюватимуться переробником (переробниками), то в заяві мають бути зазначені відомості про всіх переробників, які будуть здійснювати переробку чи окремі операції з переробки товарів на митній території України, в тому числі зберігання товарів, що розміщуються в митний режим переробки, та продуктів переробки. До заяви також вноситься інформація про інші митні органи, в яких передбачається здійснення митного оформлення продуктів переробки товарів, залишків і відходів переробки. Разом із заявою митному органу подаються копії документів, визначених у статтях 149 або 165 Кодексу, засвідчені в установленому порядку. Дозвіл митного органу на переробку товарів на митній території є одночасно дозволом на виконання окремих операцій або повного циклу переробки товарів на митній території України переробником (переробниками), зазначеним(и) у заяві .
Суд зазначає, що в заявах, поданих на Закарпатську митницю ДФС про надання дозволу на розміщення товарів у митний режим переробки на митній території України не зазначено договори укладені між ТОВ Луготекс та ТОВ Тексвош Гонсер , а зазначені тільки контракти, укладені з вищезазначеними фірмами-нерезидентами, в яких ТОВ Тексвош Гонсер вказано, як Виконавець 2.
Щодо посилання позивача на укладені меморандуми до контрактів, то суд звертає увагу, що відповідно до статей 626, 628 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) договором є домовленість двох чи більше сторін, спрямована на встановлення зміну або припинення цивільних прав та обов`язків, зміст якого становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Відповідно до ст. 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Згідно з ст. 213 ЦК України зміст правочину може бути витлумачений стороною (сторонами).
Правила тлумачення змісту правочину визначено ч. 3 цієї норми, яка передбачає, що при тлумаченні змісту правочину беруться до уваги однакове для всього змісту правочину значення слів і понять, а також загальноприйняте у відповідній сфері відносин значення термінів. Якщо буквальне значення слів і понять, а також загальноприйняте у відповідній сфері відносин значення термінів не дає змоги з`ясувати зміст окремих частин правочину, їхній зміст встановлюється порівнянням відповідної частини правочину зі змістом інших його частин, усім його змістом, намірами сторін.
Таким чином, тлумаченню підлягає зміст угоди або її частини у способи, передбачені статтею 213 ЦК України, тобто тлумаченням правочину є встановлення його змісту відповідно до волевиявлення сторін при його укладенні, усунення неясностей та суперечностей у трактуванні його положень. Тлумачення не може створювати нових умов, тільки роз`яснювати вже існуючі умови договору.
Саме умовами договорів передбачено, що позивач та ТОВ Тексвош Гонсер виступають співвиконавцями.
Крім того, в заявах, поданих на Закарпатську митницю ДФС, відсутні відомості щодо меморандумів про виконання положень контрактів про переробку на митній території України до укладених договорів від 01.11.2016 № 1 (між GERRY WEBER Intenational AG Collection , ТОВ Луготекс та ТОВ Тексвош Гонсер ), від 01.05.2018 № 1 (між TONI DRESS DAMENMODEN GmbH , ТОВ Луготекс та ТОВ Тексвош Гонсер ), від 25.06.2018 № 1 (між Fridrich Stark GmbbH&Co.Kg , ТОВ Луготекс та ТОВ Тексвош Гонсер ), від 22.03.2019 № 1 (між SC С&Н LPGJSTIC SRL , ТОВ Луготекс та ТОВ Тексвош Гонсер ), від 01.07.2019 № 1 (між ROSNER Avantgarde Mode GmbH , ТОВ Луготекс та ТОВ Тексвош Гонсер ), від 10.06.2019 № 1 (між FRITZ HILTL HOSENFABRIK GMBH & CO. KG , ТОВ Луготекс та ТОВ Тексвош Гонсер ).
Відповідно до п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі - ПК України), для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Статтею 2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 № 996-XIV із змінами та доповненнями (далі - Закон № 996) зазначено, що сфера дії Закону поширюється на всіх юридичних осіб створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, які зобов`язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.
Відповідно до статті 1 Закону № 996 первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення, господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.
Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.95, згідно якого первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.
Згідно з п.п. 1.2 п. 1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 № 88 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.95 за № 168/704 (далі - Положення) встановлено, що Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів.
Крім того, згідно зі ст. 4 Закону № 996 одним із основних принципів, на яких ґрунтується бухгалтерський облік, є принцип превалювання сутності над формою, а саме: операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми.
Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.
Відповідно до п. 198.1 ст. 198 ПК України, передбачено, що до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу;
ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Відповідно до п. 198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:
- придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);
- ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
- нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Згідно п. 198.6 ст. 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
Разом з тим, пунктом 201.10 ст. 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Таким чином, підставою для формування податкового кредиту по ПДВ покупцем товарів (робіт, послуг) є факт здійснення господарської операції з придбання та реєстрація в ЄРПН податкової накладної, складеної продавцем на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Щодо надання послуг оренди, судом встановлено наступне.
Згідно договору від 01.01.2014 (укладеного між Орендодавцем - громадянином Німеччини ОСОБА_1 (місце проживання - АДРЕСА_1 ), в особі ТОВ Луготекс , що є уповноваженою особою від імені орендодавця (на підставі договору від 01.01.2014 № 1 та пп. 170.1.3 п. 170.1 ст. 170 ПК України), і Орендарем - ТОВ Тексвош Гонсер ) Орендодавець передає, а орендар приймає в тимчасове платне користування нежитлові приміщення (далі - Об`єкт оренди), що являє собою нежитлові вбудовані приміщення: АДРЕСА_2 (літери О-О', Л, К', К", I-III згідно з планом, що є Додатком №1 до цього Договору). При цьому розуміється, що нежитловими вбудованими приміщеннями є виключно внутрішній простір цих будівель разом з віконними та дверними отворами, що використовується за цільовим призначенням оренди. Загальна площа Об`єкту оренди (сумарно за даними горизонтальних проекцій - креслень площ будівель): 2432 м 2 . При передачі Об`єктів оренди складається акт передачі - приймання, який підписується уповноваженими представниками Сторін. Об`єкт оренди вважається переданим в оренду з моменту підписання акту передачі-приймання. Цей договір набуває чинності з моменту підписання його уповноваженими представниками Сторін, термін дії до 31.12.2016. Орендна плата за об`єкт оренди встановлюється у розмірі 24,00 грн. за 1 м.кв. орендованої площі на календарний квадратний місяць, що загалом складає 58368,00 грн. по об`єкту оренди. Розрахунковий період для орендної плати - календарний місяць. Орендна плата сплачується орендарем шляхом банківського переказу на рахунок уповноваженої особи від імені орендодавця з подальшим перерахуванням на рахунок орендодавця. Сплата орендної плати вчиняється орендарем у національній валюті. Сплата орендної плати здійснюється на підставі даних щодо вартості послуг оренди, наведених в Акті прийому-передачі послуг оренди, який підписаний обома сторонами Договору оренди, за місяць, в якому були надані послуги оренди, та після пред`явлення орендодавцем рахунку до сплати. Рахунок на сплату орендної плати повинен містити вартість послуг по оренді за цим договором оренди в національній валюті України збільшену на суму податку на додану вартість. Не пізніше останнього дня кожного місяця орендодавець зобов`язаний надати орендарю податкову накладну. Оплата інших послуг, у т.ч. комунальних здійснюється орендарем самостійно відповідно договорів, укладених безпосередньо з постачальниками таких послуг.
Відповідно до п. 5.1 Додаткової угоди від 01.01.2016 № 1 до договору від 01.01.2014 розмір орендної плати становить 3500,0 Євро за один календарний місяць, сплата здійснюється Орендарем в національній валюті України по курсу Національного банку України на день здійснення перерахування грошових коштів.
Згідно договору від 01.01.2017 (укладеного між орендодавцем - громадянином Німеччини ОСОБА_1 , в особі ТОВ Луготекс , що є уповноваженою особою від імені орендодавця (на підставі договору від 01.01.2017 № 1 та пп.170.1.3 п. 170.1 ст.170 ПК України), і Орендарем - ТОВ Тексвош Гонсер ) Орендодавець передає, а Орендар приймає в тимчасове платне користування нежитлові приміщення (далі - Об`єкт оренди), що являє собою нежитлові вбудовані приміщення: АДРЕСА_2 (літери О-О', Л, К', К", І-ІІІ згідно з планом, що є Додатком № 1 до цього Договору). При цьому розуміється, що нежитловими вбудованими приміщеннями є виключно внутрішній простір цих будівель разом з віконними та дверними отворами, що використовується за цільовим призначенням оренди. Загальна площа Об`єкту оренди (сумарно за даними горизонтальних проекцій - креслень площ будівель): 2432 м.кв. При передачі Об`єктів оренди складається акт передачі - приймання, який підписується уповноваженими представниками сторін. Об`єкт оренди вважається переданим в оренду з моменту підписання акту передачі - приймання. Цей договір набуває чинності з моменту підписання його уповноваженими представниками сторін, термін дії до 31 грудня 2019 року. Розмір орендної плати становить 3500,0 Євро за один календарний місяць, сплата здійснюється Орендарем в національній валюті України по курсу Національного банку України на день здійснення перерахування грошових коштів. Визначена в цьому договорі ставка орендної плати може обраховуватись у національній валюті Федеративної Республіки Німеччини виключно в разі введення в дію такої валюти протягом часу дії цього договору оренди. При цьому ставка орендної плати зміні не підлягає. Розрахунковий період для орендної плати - календарний місяць. Орендна плата сплачується Орендарем шляхом банківського переказу на рахунок уповноваженої особи від імені орендодавця з подальшим перерахуванням на рахунок орендодавця. Сплата орендної плати вчиняється Орендарем у національній валюті. Сплата орендної плати здійснюється на підставі даних щодо вартості послуг оренди, наведених в Акті прийому-передачі послуг оренди, який підписаний обома сторонами Договору оренди, за місяць, в якому були надані послуги оренди, та після пред`явлення орендодавцем рахунку до сплати. Рахунок на сплату орендної плати повинен містити вартість послуг по оренді за цим договором оренди в національній валюті України збільшену на суму податку на додану вартість. Не пізніше останнього дня кожного місяця орендодавець зобов`язаний надати орендарю податкову накладну. Оплата інших послуг, у т.ч. комунальних здійснюється орендарем самостійно відповідно договорів, укладених безпосередньо з постачальниками таких послуг.
Відповідно до договору від 01.01.2017 № 1 про виконання представницьких функцій (укладеного між громадянином Німеччини ОСОБА_1 (Представлена особа), в особі Стамп Генріха , (діє на підставі довіреності ВРП № 195206 від 18.01.2012, який є уповноваженою особою від імені Представленої особи) та ТОВ Луготекс (Повірений)) Представлена особа доручає Повіреному представляти свої інтереси як Власника та Орендодавця нерухомого майна, що розташоване в м. Ужгород, Закарпатської області, Україна, вул. Капушанська, № 170. Повірений набуває права посилатись на умови даного Договору як на підставу для реалізації права передачі в володіння та користування нерухомого майна, визначеного в п. 1 даного Договору, третім особам на умовах відповідних правочинів. З метою реалізації вимог пп. 170.1.3 п. 170.1 ст. 170 ПК України Повірений уповноважується на: укладання та виконання правочинів щодо передання у володіння та користування нерухомого майна, визначеного в п. 1 даного Договору, у відповідності до вимог законодавства України; здійснення всіх юридично значимих дій за для обліку, нарахування та сплати до відповідного бюджету суми податку з доходів фізичних осіб-нерезидентів, що передбачені законодавством України. Повірений зобов`язується в день вчинення платежу суми податку з доходів фізичної особи - нерезидента до відповідного бюджету здійснити перерахування суми плати за користування нерухомим майном (п. 1 даного Договору), отриманої від третьої особи. За виконання представницьких функцій за даним Договором Повірений має право утримати плату в розмірі 2% суми, отриманої від третьої особи в оплату за користування нерухомим майном, визначеним в п. 1 даного Договору.
Отримані кошти від ТОВ Тексвош Гонсер по вищевказаних договорах ТОВ Луготекс облікувало на бухгалтерському рахунку 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями в сумі 5664720,51 грн., в т.ч. ПДВ - 944120,09 грн., та складало акти надання послуг, укладених між представником замовника ТОВ Тексвош Гонсер та представником виконавця ТОВ Луготекс , в яких зазначено, що виконавцем було виконані наступні роботи, послуги - оренда майна .
Згідно бухгалтерського рахунку 703 Дохід від реалізації робіт, послуг ТОВ Луготекс включило до складу доходу товариства надані послуги по оренді майна. Також на послуги оренди ТОВ Луготекс виписало та зареєструвало податкові накладні на ТОВ Тексвош Гонсер по оренді нерухомого майна та задекларувало податкові зобов`язання з ПДВ в сумі 944120,09 грн.
Відповідно до бухгалтерського рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками встановлено, що позивач отримані від ТОВ Тексвош Гонсер кошти в сумі 4109640,38 грн. перерахувало ОСОБА_1 та утримало податок на доходи фізичних осіб в сумі 920517,11 грн. відповідно до актів надання послуг, укладених між представником замовника ТОВ Луготекс та представником виконавця ОСОБА_1, в яких зазначено, що виконавцем було виконані наступні роботи, послуги - оренда майна .
Відповідно до п. 185.1. ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з:
а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;
б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Відповідно до пп. 186.2.2 п. 186.2 ст. 182 ПК України місцем постачання послуг є фактичне місцезнаходження нерухомого майна, у тому числі що будується, для тих послуг, які пов`язані з нерухомим майном:
а) послуг агентств нерухомості;
б) послуг з підготовки та проведення будівельних робіт;
в) інших послуг за місцезнаходженням нерухомого майна, у тому числі що будується.
Відповідно до п. 180.2 ст. 180 ПК України особою, відповідальною за нарахування та сплату податку до бюджету у разі постачання послуг нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, незареєстрованими як платники податку, якщо місце постачання послуг розташоване на митній території України, є отримувач послуг.
Відповідно до п. 180.3 ст. 180 ПК України особи, зазначені у пунктах 180.2 і 180.2-1 цієї статті, мають права, виконують обов`язки та несуть відповідальність, передбачену законом, як платники податку.
Згідно з п. 208.2 ст. 208 ПК України отримувач послуг, що постачаються нерезидентами, місце постачання яких розташоване па митній території України, нараховує податок за основною ставкою податку на базу оподаткування, визначену згідно з пунктом 190.2 статті 190 цього Кодексу.
При цьому отримувач послуг - платник податку у порядку, визначеному статтею 201 цього Кодексу, складає податкову накладну із зазначенням суми нарахованого ним податку, яка є підставою для віднесення сум податку до податкового кредиту у встановленому порядку.
Така податкова накладна підлягає обов`язковій реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п. 208.5 ст. 208 ПК України отримувач послуг прирівнюється до платника податку для цілей застосування правил цього розділу щодо сплати податку, стягнення податкового боргу та притягнення до відповідальності за правопорушення у сфері оподаткування.
Згідно п. 64.5 ст. 64 ПК України підставою для взяття на облік (внесення змін, перереєстрації) відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації, у тому числі постійного представництва нерезидента, є належна акредитація (реєстрація, легалізація) такого підрозділу на території України згідно із законом. Для взяття на облік постійні представництва нерезидентів та відокремлені підрозділи іноземних юридичних осіб зобов`язані звернутися протягом 10 календарних днів з дня їх державної реєстрації (акредитації, легалізації) в установленому порядку або до початку провадження господарської діяльності, якщо така реєстрація не є обов`язковою згідно із законодавством, до контролюючих органів за своїм місцезнаходженням. Взяття на облік таких платників податків здійснюється відповідно до пункту 64.2 цієї статті. У разі встановлення контролюючим органом за результатами податкового контролю ведення нерезидентом господарської діяльності через постійне представництво на території України без взяття на податковий облік складається акт, який надсилається через компетентний орган України до компетентного органу іноземної держави для організації заходів стягнення. Форма зазначеного акта затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. У разі отримання іноземною компанією або організацією майнових прав на нерухомість або землю в Україні, які підлягають оподаткуванню, якщо спосіб та цілі отримання цього майна не потребують створення такою компанією (організацією) відокремленого підрозділу або постійного представництва нерезидента в Україні, такий нерезидент береться на облік у контролюючому органі за місцезнаходженням відповідного об`єкта після подання таких документів:
- заяви за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;
- копії витягу з торговельного, банківського або судового реєстру, виданого в країні реєстрації іноземної компанії, організації та легалізованого в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, що супроводжується нотаріально засвідченим перекладом українською мовою;
- нотаріально засвідченої копії правовстановлювальних документів, якими підтверджується право власності на нерухомість або право власності чи користування земельною ділянкою, виданих та зареєстрованих на ім`я нерезидента уповноваженими органами України;
- дані про представника платника податку.
Відповідно до пп. 14.1.193 п.14.1 ст.14 ПК України постійне представництво - постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема: місце управління; філія; офіс; фабрика; майстерня; установка або споруда для розвідки природних ресурсів; шахта, нафтова/газова свердловина, кар`єр чи будь-яке інше місце видобутку природних ресурсів; склад або приміщення, що використовується для доставки товарів, сервер.
З метою оподаткування термін "постійне представництво" включає будівельний майданчик, будівельний, складальний або монтажний об`єкт чи пов`язану з ними наглядову діяльність, якщо тривалість робіт, пов`язана з таким майданчиком, об`єктом чи діяльністю, перевищує шість місяців; надання послуг нерезидентом (крім послуг з надання персоналу), у тому числі консультаційних, через співробітників або інший персонал, найнятий ним для таких цілей, але якщо така діяльність провадиться (в рамках одного проекту або проекту, що пов`язаний з ним) в Україні протягом періоду або періодів, загальна тривалість яких становить більш як шість місяців, у будь-якому дванадцятимісячному періоді; резидентів, які мають повноваження: діяти від імені виключно такого нерезидента (проведення переговорів щодо суттєвих умов та/або укладення договорів (контрактів) від імені цього нерезидента), що призводить до виникнення у цього нерезидента цивільних прав та обов`язків; та/або утримувати (зберігати) запаси товарів, що належать нерезиденту, із складу яких здійснюється поставка товару від імені нерезидента, крім резидентів, що мають статус складу тимчасового зберігання або митного ліцензійного складу.
Постійним представництвом не є використання будівель або споруд виключно з метою зберігання, демонстрації або доставки товарів чи виробів, що належать нерезиденту; зберігання запасів товарів або виробів, що належать нерезиденту, виключно з метою зберігання або демонстрації; зберігання запасів товарів або виробів, що належать нерезиденту, виключно з метою переробки іншим підприємством; утримання постійного місця діяльності виключно з метою закупівлі товарів чи виробів або для збирання інформації для нерезидента; направлення у розпорядження особи фізичних осіб у межах виконання угод про послуги з надання персоналу; утримання постійного місця діяльності виключно з метою провадження для нерезидента будь-якої іншої діяльності, яка має підготовчий або допоміжний характер.
Відповідно до п. 133.3 ст. 133 ПК України постійне представництво до початку своєї господарської діяльності стає на облік в контролюючому органі за своїм місцезнаходженням у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Постійне представництво, яке розпочало свою господарську діяльність до реєстрації в контролюючому органі, вважається таким, що ухиляється від оподаткування, а одержані ним прибутки вважаються прихованими від оподаткування.
Відповідно до ст. 5 Закону України від 16.01.1991 № 959-ХІІ "Про зовнішньоекономічну діяльність" іноземні суб`єкти господарської діяльності, що здійснюють зовнішньоекономічну діяльність на території України, мають право на відкриття своїх представництв на території України. Акредитацію філій і представництв іноземних банків здійснює Національний банк України відповідно до Закону України "Про банки і банківську діяльність". Реєстрацію представництв інших іноземних суб`єктів господарської діяльності здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері економічного розвитку, протягом шістдесяти робочих днів з дня подання іноземним суб`єктом господарської діяльності документів на реєстрацію. Для реєстрації представництва іноземного суб`єкта господарської діяльності на території України необхідно подати:
- заяву з проханням про реєстрацію представництва, яка складається у довільній формі;
- виписку з торговельного (банківського) реєстру країни, де іноземний суб`єкт господарської діяльності має офіційно зареєстровану контору;
- довідку від банківської установи, в якій офіційно відкрито рахунок подавця;
- довіреність на здійснення представницьких функцій, оформлену згідно з законом країни, де офіційно зареєстровано контору іноземного суб`єкта господарської діяльності.
Згідно п. 3.4 розділу III Порядку обліку платників податків і зборів (затвердженого наказом Міністерства фінансів України 09.12.2011 № 1588 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.05.2014 за № 503/25280) взяття на облік за основним місцем обліку відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації, відомості щодо якого включені або підлягають включенню до Єдиного державного реєстру, у контролюючих органах здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру. Взяття на облік за основним місцем обліку іншого відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації, у тому числі постійного представництва нерезидента, відомості щодо якого не включаються та не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру, у контролюючому органі здійснюється після належної акредитації (реєстрації, легалізації) такого підрозділу на території України згідно із законом:
1) відокремлені підрозділи юридичних осіб - нерезидентів, які відповідають визначенню постійних представництв згідно з підпунктом 14.1.193 пункту 14.1 статті 14 розділу І Податкового кодексу України, до початку своєї господарської діяльності стають на облік (реєструються платниками податку на прибуток) у контролюючих органах за своїм місцезнаходженням у порядку, визначеному розділом V цього Порядку;
2) узяття на облік відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації, що не здійснює господарської діяльності в Україні та не підпадає під визначення постійного представництва відповідно до підпункту 14.1.193 пункту 14.1 статті 14 розділу І Податкового кодексу України, але відповідно до Податкового кодексу України зобов`язаний сплачувати податки і збори, здійснюється на підставі наданих відокремленим підрозділом іноземної компанії, організації документів, визначених пунктами 4.2 та 4.4 розділу IV цього Порядку. Взяття на облік відокремленого підрозділу нерезидента згідно з цим підпунктом не звільняє такий підрозділ від обов`язку реєстрації платником податку на прибуток у порядку, визначеному розділом V цього Порядку, якщо він розпочинає господарську діяльність та відповідає визначенню постійного представництва;
3) документом про акредитацію (реєстрацію, легалізацію) відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації на території України є, зокрема свідоцтво про реєстрацію представництва, видане центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики (далі - Мінекономрозвитку), - для представництв іноземних суб`єктів господарської діяльності на території України, на яких поширюється дія Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність".
Відповідно до пп. г пп. 141.4.1 п. 141.4 ст. 141 ПК України доходи, отримані нерезидентом із джерелом їх походження з України, оподатковуються в порядку і за ставками, визначеними цією статтею. Для цілей цього пункту такими доходами є фрахт та доходи від інжинірингу.
Згідно вищевказаних договорів оренди, актів надання послуг отримувачем послуг оренди є ТОВ Тексвош Гонсер .
В результаті чого, суд звертає увагу, що нараховувати податкові зобов`язання з ПДВ по вищенаведених операціях відповідно до п. 208.2 ст. 208 ПК України мало ТОВ Тексвош Гонсер - отримувач послуг (оренда майна), що постачається нерезидентом - ОСОБА_1 .
Отже, враховуючи вищезазначене, суд дійшов висновку, що контролюючим органом правомірно, відповідно до вимог законодавства та з достатніх на те підстав, прийнято оскаржувані податкові повідомлення - рішення.
За правилами, встановленими ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи основні засади адміністративного судочинства, вимоги законодавства України, суд дійшов висновку щодо наявності правових підстав для відмови у задоволенні позовних вимог.
У зв`язку з відмовою у задоволенні позову, судові витрати, у відповідності до статті 139 КАС України, не підлягають розподілу.
Керуючись ст. ст. 5, 9, 19, 77, 139, 241 - 246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Луготекс (вул. Капушанська, 170, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, ЄДРПОУ 37975764) в особі представника Сочка Віталія Івановича (вул. Льва Толстого, буд. 10-Б, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000) до Державної податкової служби України в особі відокремленого підрозділу Головне управління ДПС у Закарпатській області (вул. Волошина, 52, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, ЄДРПОУ ВП 44106694) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (з урахуванням особливостей, що встановлені пп. 15.5 п. 15 Розділу VII КАС України).
СуддяД.В. Іванчулинець
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2021 |
Оприлюднено | 26.02.2021 |
Номер документу | 95134620 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Іванчулинець Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні