Рішення
від 17.02.2021 по справі 260/3722/20
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

17 лютого 2021 рокум. Ужгород№ 260/3722/20

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Плеханова З.Б.

при секретарі Грин-Лумей В.Г.

за участю:

позивача: Фермерське господарство "Тиса-3" - представник Борсенко О.

відповідача 1: Головне управління ДПС у Закарпатській області - представник не зявився

відповідача 2- Головне Управління ДПС в Закарпатській області як структурний підрозділ ДПС України -представник Токар М.

відповідача 3 - ДПС України- представник Токар М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Фермерське господарство "Тиса-3" до Головне управління ДПС у Закарпатській області, Головного Управління ДПС в Закарпатській області як структурний підрозділ ДПС України, про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії

В С Т А Н О В И В:

Фермерське господарство "Тиса-3" звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Закарпатській області , Державної податкової служби України , яким просить: 1. Визнати протиправними та скасувати рішення № 1769015/34605149 від 27.07.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1 від 13.07.2020 р.; 2.Визнати протиправними та скасувати рішення № 1818236/34605149 від 10.08.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 2 від 14.07.2020 р.; 3. Визнати протиправними та скасувати рішення № 1818233/34605149 від 10.08.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № З від 15.07.2020 р.;4.Визнати протиправними та скасувати рішення № 1818234/34605149 від 10.08.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №4 від 21.07.2020 р.;5.Визнати протиправними та скасувати рішення № 1818235/34605149 від 10.08.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 5 від 22.07.2020 р.;6. Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса: 04093, м. Київ, Львівська площа, 8,) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 13.07.2020 р., податкову накладну № 2 від 14.07.2020 р., податкову накладну № З від 15.07.2020 р., податкову накладну № 4 від 21.07.2020 р., податкову накладну № 5 від 22.07.2020 р. Фермерського господарства Тиса-3 (код ЄДРПОУ 34605149) днем фактичного подання податкових накладних на реєстрацію.7. Стягнути на користь Фермерського господарства Тиса-3 (код 34605149; адреса: 90453, Закарпатська обл., Хустський р-н, с. Велятино, вул. Буковина, буд. З,) судові витрати по справі за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПЄ у Закарпатській області (код ЄДРПОУ 43143065, адреса: 88000, Закарпатська обл.. м. Ужгород, вул. Волошина, 52,) та ДПЄ України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса: 04093, м. Київ, Львівська площа, 8,).

Позиція сторін.

Позовні вимоги обгрунтовано тим, що основним видом діяльності позивача є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур - код 01.11, оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин - код 46.21 згідно Національного класифікатора України Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010.

У липні 2020 року ФГ Тиса-3 , на підставі договору поставки № 1213/2020 від 30.06.2020 здійснювало постачання власної, вирощеної сільськогосподарської продукції товариству з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство НІБУЛОН (код ЄДРПОУ 14291113.

На дату виникнення податкових зобов`язань з ПДВ, за фактом постачання товару, ФГ "Тиса-3 складало та подавало для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкові накладні, однак реєстрація цих податкових накладних зупинялася в автоматизованому режимі. Позивачем у встановленому порядку подавалися пояснення та документи які підтверджують реальність фактично здійснених господарських операцій та були достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН. За розглядом документів позивача, комісією відповідача-1 були прийняті рішення про відмову в реєстрації в ЄРПН податкових накладних складених та поданих на реєстрацію позивачем за наслідками господарських операцій з TOB СП НІБУЛОН . Було зупинено реєстрацію складених позивачем податкових накладних № 1 від 13.07.2020; № 2 від 14.07.2020; ,№ 3 від 15.07.2020; № 4 від 21.07.2020; № 5 від 22.07.2020 та в подальшому комісією Відповідача-1 прийнято рішення про відмову у реєстрації цих податкових накладних в ЄРПН, а саме: № 1769015/34605149 від 27.07.2020, №1818236/34605149 від 10.08.2020, № 1818233/34605149 від 10.08.20;0; №1818234/34605149 від 10.08.2020, № 1818235/34605149 від 10.08.2020.

02 грудня 2020 року на адресу суду від Головного управління ДПС у Закарпатській області надійшов відзив на даний адміністративний позов. Відповідач 1 не погоджується із вимогами позовної заяви, вважає їх безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню, з огляду на наступне. Так, зазначає, що для підтвердження інформації, зазначеної в ПН від 13.07.2020 позивач повинен був надати на розгляд комісії або видаткову накладну, складену 13.07.2020 на загальну суму 476 240,08 грн. або підтвердження надходження на його банківський рахунок коштів на загальну суму 476 240,08 грн. грн. за відвантажений товар. Разом з тим, позивачем не було надано на розгляд комісії жодного первинного документу, що б стосувався господарської операції, стосовно якої подано на реєстрацію податкову накладну, а саме, поставки Товару пшениця 2-го класу на загальну суму 476240.08 грн.. в т.ч. ПДВ 79373.35 грн. для TOB СП Пібулон . Таким чином, комісія ГУ ДПС у Закарпатській області правомірно відмовила в реєстрації податкової накладної позивача №1 від 13.07.2020, оскільки наданим позивачем пакетом документів неможливо підтвердити господарську операцію, зазначену в податковій накладній.

Крім того, позивачем не було надано на розгляд комісії первинних документів, що стосувалися господарських операцій, стосовно яких подано на реєстрацію податкові накладні, а саме: до складеного реєстру не надано товаро-транспортні накладні та відомості про транспортні засоби. Таким чином, комісія ГУ ДПС у Закарпатській області правомірно відмовила в реєстрації податкової накладної позивача №2,3,4,5, оскільки наданим позивачем пакетом документів неможливо підтвердити господарську операцію, зазначену в податковій накладній.

07 грудня 2020 року від позивача надійшла відповідь на відзив , відповідно до якої заперечує щодо позиції відповідача наведеної у відзиві вище з мотивів аналогічних, що зазначені у позові.16 лютого 2021 року суд протокольною ухвалою залучив до участі у справі в якості співвідповідача ГУ ДПС у Закарпатській області як структурний підрозділ ДПС України.

Обставини встановлені судом.

Фермерське господарство "Тиса-3 зареєстроване 01.12.2006 як юридична особа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за адресою : вул. Буковича, буд. 3,с. Велятино,Хустський район, Закарпатська область,90453, код ЄДРПОУ 34605149. Позивач зареєстрований платником податку на додану вартість з 01.04.2016 року.

Основним видом діяльності позивача є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур - код 01.11, оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин - код 46.21 згідно Національного класифікатора України Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010.

Листом Хустського управління Головного управління ДПС у Закарпатській області № 9474/10/07-16-56-04-09 від 25.06.2020 повідомлено про підтвердження за ФГ Тиса-3 статусу платника єдиного податку четвертої групи.

Наявність у позивача земель в обробітку, які використовуються для вирощування сільськогосподарської продукції підтверджено:

- довідкою № 52 від 20.02.2019 р., виданою Миколаївською сільською радою Братського району Миколаївської області, про те, що ФГ Тиса-3 на території Миколаївської сільської ради має в обробітку 236,1808 га ріллі;

- довідкою б/н від 25.02.2019 р., виданою виконкомом Петропавлівської сільсько ряди Братського району Миколаївської області про те, що на території сільської ради в обробітку ФГ Тиса-3 знаходиться 12,8406 га земель для ведення товарного виробництва;

- довідкою № 389 від 27.03.2019 р., виданою Олександрівською селищною радою Вознесенського району Миколаївської області про те, що ФГ Тиса-З на території селищної ради має в користуванні земельні частки (паї) загальною площею 782 га (рілля).

Відомості про наявні земельні ділянки, що використовуються ФГ Тиса-3 для вирощування сільськогосподарської продукції, відображені у податкових деклараціях платника єдиного податку четвертої групи. У додатках до цих декларацій міститься розгорнута інформація про кожну ділянку, характер земель, кадастровий номер, площу та підставу використання її господарством.

Інформація про землі у користуванні, а також про наявність у фермерського господарства техніки, транспортних засобів, обладнання, устаткування, приміщень та споруд для ведення сільськогосподарського товарного виробництва, відображена в Повідомленнях про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані, з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП.

Розміри засіяних площ під вирощування сільськогосподарських культур, в тому числі пшениці та ячменю, відображені у статистичній звітності за формою № 4-сг Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2020 року.

Відомості про збирання врожаю сільськогосподарських культур у 2020 році відображені у статистичній звітності за формою № 37-сг Звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур.

Для провадження діяльності з вирощування та збирання сільгосппродукції Ф1 Тиса-3 залучає працівників на умовах трудових договорів та за цивільно- правовими угодами, що підтверджується Податковими розрахунками сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку.

30 червня 2020 року між ФГ Тиса-3 , у якості постачальника та TOB СП НІБУЛОН , у якості покупця, укладений договір поставки № 1213/2020 згідно з яким постачальник зобов`язався поставити у власність покупця сільськогосподарську продукцію власного виробництва в асортименті, за ціною, якістю, кількістю та на умовах, узгоджених і вказаних у Договорі та Додатках до договору. За змістом договору поставки його предметом є товар вироблений (вирощений) ФГ Тиса-3 .

У липні 2020 року ФГ Тиса-3 , на підставі договору поставки № 1213/2020 від 30.06.2020 здійснювало постачання власної, вирощеної сільськогосподарської продукції товариству з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство НІБУЛОН (код ЄДРПОУ 14291113).

На дату виникнення податкових зобов`язань з ПДВ, за фактом постачання товару, ФГ "Тиса-3 складало та подавало для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкові накладні, однак реєстрація цих податкових накладних зупинялася в автоматизованому режимі.

Щодо податкової накладної № 1 від 13.07.2020 р. судом встановлено наступне .

У липні 2020 року ФГ Тиса-З поставило TOB СП НІБУЛОН на умовах договору поставки № 1213/2020 від 30.06.2020 р. пшеницю 2-го класу у кількості 79,86 т на суму 476240,08 грн. (в т.ч. ПДВ 79373,35 грн. ).

Господарська операція з поставки сільгосподарської продукції оформлена: додатком №ВЗ_1 від 13.07.2020 р. до договору поставки, накладною № 16 від 13.07.2020 р. .розрахунком- фактурою № 16 від 13.07.2020 р.

Фактичне перевезення товару до покупця здійснював продавець власними транспортними засобами та оформлено товаро-транспортними накладними від 13.07.2020 №195968, № 195969, № 195970, № 195971, № 195972, № 195973. По місцю розвантаження у покупця кожен транспортний засіб зважувався на предмет встановлення фактичної кількості- (ваги) поставленої сільгосппродукції, а тому до кожної товарно- транспортної накладної наявний акт зважування ваговою покупця товару, який складався за участю водія та представника покупця.

TOB СП НІБУЛОН на підставі платіжного доручення № 153 від 16.07.2020 р. згідно виставленого рахунку № 16 від 13.07.2020 р. сплатив ФГ Тиса-3 396866,73 грн . .

За фактом поставки, позивач склав податкову накладну № 1 від 13.07.2020 на суму 476240,08 грн. (в т.ч. ПДВ - 79373,35 грн .) та подав її 16.07.2020 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У відповідь ФГ Тиса-3 отримало квитанцію, сформовану в автоматичному режимі Автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів ДПС України про те, що реєстрація податкової накладної від 13.07.2020 № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Вказується, шо коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 10001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ФГ Тиса-3 надало повідомлення № 1 від 22.07.2020 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної № 1 від 13.07.2020 р., реєстрацію якої зупинено. До повідомлення додано: довідки про наявність земель в обробітку, звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2020 року за формою № 4-сг; звіт про площі та валові збори ф.29-сг.

Відповідачем-1 прийнято рішення № 1769015/34605149 від 27.07.2020 р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 13.07.2020 . У якості підстави для відмови зазначено ненадання платником податку копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів прийманпя-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Щодо податкової накладної № 2 від 14.07.2020 р. судом встановлено наступне .

У липні 2020 року ФГ Тиса-З поставило TOB СП НІБУЛОН на умовах договору поставки № 1213/2020 від 30.06.2020 р. ячмінь у кількості 68,5 т на суму 355515 грн. (в т.ч. ПДВ 59252,50 грн.).

Господарська операція з поставки сільгосппродукції оформлена: додатком № В3_2 від 14.07.2020 р. до договору поставки, накладною № 17 від 14.07.2020 р., рахунком- фактурою № 17 від 14.07.2020 р.

Фактичне перевезення товару до покупця здійснював продавець власними транспортними засобами та оформлено товаро-транспортними накладними від 14.07.2020 № 195979, № 195980, № 195981, № 195982, № 195983, № 195984. По місцю розвантаження у покупця кожен транспортний засіб зважувався на предмет встановлення фактичної кількості (ваги) поставленої сільгосппродукції, а тому до кожної товарно- транспортної накладної наявний акт зважування ваговою покупця товару, який складався за участю водія та представника нокупця.

TOB СП НІБУЛОН на підставі платіжного доручення № 139 від 16.07.2020 р. згідно виставленого рахунку № 17 від 14.07.2020 р. сплатив ФГ Тиса-3 296262,50 грн.

За фактом поставки, позивач склав податкову накладну № 2 від 14.07.2020 на суму 355515 грн, (в т,ч. ПДВ - 59252,50 грн.) та подав її 16.07.2020 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У відповідь ФГ Тиса-3 отримало квитанцію, сформовану в автоматичному режимі Автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів ДПС України про те, що реєстрація податкової накладної від 14.07.2020 № 2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Вказується, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1003, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ФГ Тиса-3 надало повідомлення № 2 від 04.08.2020 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної № 2 від 14.07.2020 р., реєстрацію якої зупинено.

До повідомлення додано: довідки про наявність земель в обробітку, звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2020 року за формою № 4-сг; звіт про площі та валові збори ф. 29-сг; договір поставки від 30.06.2020 з TOB СП НІБУЛОН ; накладна № 17 від 14.07.2020р.; рахунок-фактура № 17 від 14.07.2020; реєстр товарно-транспортних накладних за 14.07.2020; додаток В3_2 від 14.07.2020 до договору поставки. У повідомленні викладено письмові пояснення щодо підстав та змісту господарської операції, а також зазначено про проведення 16.07.2020 розрахунку за поставлений товар.

Відповідачем-1 прийнято рішення № 1818236/34605149 від 10.08.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 14.07.2020. У якості підстави для відмови обрано пункт ненадання платником податку копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої сдецифіки, накладних; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Щодо податкової накладної № З від 15.07.2020 р.судом встановлено наступне.

У липні 2020 року ФГ Тиса-3 поставило TOB СП НІБУЛОН на умовах договору поставки № 1213/2020 від 30.06.2020 р. ячмінь у кількості 92,4 т на суму 479556 грн. (в т.ч. ПДВ 79926 грн.).

Господарська операція з поставки сільгосппродукції оформлена: додатком № В3_3 від 15.07.2020 р. до договору поставки; накладною № 18 від 15.07.2020 р., рахунком- фактурою № 18 від 15.07.2020 р.

Фактичне перевезення товару до покупця здійснював продавець власними транспортними засобами. Перевезення оформлено товаро-транспортними накладними від 15.07.2020 № 196473, № 195958, № 195986, № 196475, № 196476. По місцю розвантаження у покупця кожен транспортний засіб зважувався на предмет встановлення фактичної кількості (ваги) поставленої сільгосппродукції, а тому до кожної товарно- транспортної накладної наявний акт зважування ваговою покупця товару, який складався за участю водія та представника покупця.

TOB СП НІБУЛОН на підставі платіжного доручення № 821 від 17.07.2020 р, згідно виставленого рахунку № 18 від 15.07.2020 р, сплатив ФГ Тиса-3 399630 грн.

За фактом поставки, позивач склав податкову накладну № 3 від 15.07.2020 на суму 479556 грн. (в т.ч. ПДВ - 79926 грн.) та подав її 16.07.2020 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У відповідь ФГ Тиса-3 отримало квитанцію, сформовану в автоматичному режимі Автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів ДПС України про те, що реєстрація податкової накладної від 15.07.2020 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Вказується, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1003, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ФГ Тиса-3 надало повідомлення № 3 від 04.08.2020 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної № 3 від 15.07.2020 р., реєстрацію якої зупинено.

До повідомлення додано: довідки про наявність земель в обробітку; звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2020 року за формою № 4-сг; звіт про площі та валові збори ф. 29-сг; договір поставки від 30.06.2020 з TOB СП НІБУЛОН ; накладна № 18 від 15.07.2020р,; рахунок-фактура №18 від 15.07.2020; реєстр товарно-транспортних накладних за 15.07.2020; додаток ВЗ_3 від 15.07.2020 до договору поставки. У повідомленні викладено письмові пояснення щодо підстав та змісту господарської операції, а також зазначено про проведення 17.07.2020 розрахунку за поставлений товар.

Відповідачем-1 прийнято рішення № 1818233/34605149 від 10.08.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 15.07.2020. У якості підстави для відмови обрано пункт ненадання платником податку копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних;документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Щодо податкової накладної № 4 від 21.07.2020 р.судом встановлено наступне.

У липні 2020 року ФГ Тиса-3 поставило TOB СП НІБУЛОН на умовах договору поставки № 1213/2020 від 30.06.2020 р. пщеницю 2-го класу у кількості 98,14 т на суму 607486,21 грн. (в т.ч. ПДВ 101247,70 грн.).

Господарська операція з поставки сільгосппродукції оформлена: додатком № В3_4 від 21.07.2020 р. до договору поставки; накладною № 19 від 21.07.2020 р., рахунком- фактурою № 19 від 21.07.2020 р.

Фактичне перевезення товару до покупця здійснював продавець власними транспортними засобами. Перевезення оформлено товаро-транспортними накладними від 21.07.2020 № 196477, № 196478, № 196479. По місцю розвантаження у покупця кожен транспортний засіб зважувався на предмет встановлення фактичної кількості (ваги) поставленої сільгосппродукції, а тому до кожної товарно-транспортної накладної наявний акт зважування ваговою нокупця товару, який складався за участю водія та представника покупця..

TOB СП НІБУЛОН на підставі платіжного доручення № 40202 від 23.07.2020 р. згідно виставленого рахунку № 19 від 21.07.2020 р. сплатив ФГ Тиса-3 506238,51 грн.

За фактом поставки, позивач склав податкову накладну № 4 від 21.07.2020 на суму 607486,21 грн. (в т.ч. ПДВ - 101247,70 грн.) та подав її 27.07.2020 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У відповідь ФГ Тиса-3 отримало квитанцію, сформовану в автоматичному режимі Автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів ДПС України про те, що реєстрація податкової накладної від 21.07.2020 № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Вказується, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/иослуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/нослуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ФГ Тиса-3 надано повідомлення № 4 від 04.08.2020 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної № 4 від 21.07.2020 р., реєстрацію якої зупинено.

До повідомлення додано: довідки про наявність земель в обробітку; звіт про посівні площі сільськогосподарських культур иід урожай 2020 року за формою № 4-сг; звіт про площі та валові збори ф. 29-сг; договір поставки від 30.06.2020 з TOB СП НІБУЛОН ; накладна № 19 від 21.07.2020р.; рахунок-фактура № 19 від 21.07.2020; реєстр товарно-транснортних накладних за 21.07.2020; додаток В3_4 від 21.07.2020 до договору поставки. У повідомленні викладено письмові пояснення щодо підстав та змісту господарської операції, а також зазначено про проведення 23.07.2020 розрахунку за поставлений товар.

Відповідачем-1 прийнято рішення № 1818234/34605149 від 10.08.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 21.07.2020. У якості підстави для відмови обрано пункт ненадання платником податку копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-нередачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Щодо податкової накладної № 5 від 22.07.2020 р. судом встановлено наступне.

У липні 2020 року ФГ Тиса-3 поставило TOB СП НІБУЛОН на умовах договору поставки № 1213/2020 від 30.06.2020 р. пшеницю 2-го класу у кількості 135,82 т на суму 840725,26 грн. (в т.ч. ПДВ 140120,88 грн.).

Господарська операція з поставки сільгосппродукції оформлена: додатком № В3_5 від 22.07.2020 р. до договору поставки; накладною № 20 від 22.07.2020 р., рахунком- фактурою № 20 від 22.07.2020, р.

Фактичне перевезення товару до покупця здійснював продавець власними транспортними засобами. Перевезення оформлено товаро-транспортними накладними від 22.07.2020 № 196481, № 196482, № 196483, № 196484. По місцю розвантаження у покупця кожен транспортний засіб зважувався на предмет встановлення фактичної кількості (ваги) поставленої сільгосппродукції, а тому до кожної товарно-транспортної накладної наявний акт зважування ваговою покупця товару, який складався за участю водія та представника покупця.

TOB СП НІБУЛОН на підставі платіжного доручення № 979 від 24.07.2020 р. згідно виставленого рахунку № 20 від 22.07.2020 р. сплатив ФГ Тиса-3 700604,38 грн.

За фактом поставки, позивач склав податкову накладну № 5 від 22.07.2020 на суму 840725,26 грн." (в т.ч. ПДВ - 140120,88 грн.) та подав її 27.07.2020 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У відповідь "ФГ Тиса-3 отримало квитанцію, сформовану в автоматичному режимі Автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів ДПС України про те, що реєстрація податкової накладної від 21.07.2020 № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Вказується, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ФГ Тиса-3 надало повідомлення № 5 від 04.08.2020 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної № 5 від 22.07.2020 р., реєстрацію якої зупинено.

До повідомлення додано: довідки про наявність земель в обробітку; звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2020 року за формою № 4-сг; звіт про площі та валові збори ф. 29-сг; договір поставки від 30.06.2020 з TOB СП НІБУЛОН ; накладна № 20 від 22.07.2020р.; рахунок-фактура № 20 від 22.07.2020; реєстр товарно-транспортних накладних за 22.07.2020; додаток В3_5 від 22.07.2020 до договору поставки. У повідомленні викладено письмові пояснення щодо підстав та змісту господарської операції, а також зазначено про проведення 24.07.2020 розрахунку за поставлений товар.

Відповідачем-1 прийнято рішення № 1818235/34605149 від 10.08.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 22.07.2020. У якості підстави для відмови обрано пункт ненадання платником податку копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Мотиви та норми права застосовані судом.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування. їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно підпункту 4 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України (далі - ПК України) до платників єдиного податку четвертої групи відносяться сільськогосподарські товаровиробники юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Підпунктом 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 ПК України визначено, що сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають не пізніше 20 лютого поточного року: загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних дiлянoк з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку); звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи); розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи) - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику; відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.

Відповідно до п.201.1ст.201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) , на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

У відповідності до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України , єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів (далі - Порядок №1165).

Згідно пункту 7 Порядку №1165 , у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 , у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Так, відповідно до отриманих позивачем квитанцій, реєстрація спірних накладних зупинена у зв`язку із їх відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Суд зазначає, що Критерії ризиковості здійснення операцій є Додатком №3 до Порядку №1165.

Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Крім того, Пунктом 11 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Згідно з п. 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений Міністерством фінансів України від 12.12.2019 р. № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення Комісії Державної податкової служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

ФГ Тиса-3 за кожним фактом зупинення реєстрації податкової накладної надсилало до податкового органу Повідомлення про надання пояснення щодо господарської операції та копії документів на підтвердження інформації зазначеної в податкових накладних, а саме: довідку про наявність земель в обробітку; звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2020 року за формою № 4-сг; звіт про площі та валові збори ф. 29-сг; договір поставки від 30.06.2020 з TOB СП НІБУЛОН ; накладну; рахунок-фактуру; реєстр товарно-транспортних накладних за 22.07.2020; додаток до договору поставки. У повідомленнях надавалися письмові пояснення щодо підстав та змісту господарської операції, а також зазначалося про проведення розрахунку поставлений товар.

ФГ Тиса-3 відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за кожним випадком зупинення реєстрації податкової накладної надав всі наявні документи, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Всі первинні документи, які надавалися Відповідачам належним чином складені та підтверджують реальність операцій які ними зафіксовані. Відповідач не висловив жодних обгрунтованих зауважень щодо можливої неповноти їх складення або чітких вказівок на наявні недоліки чи іншу невідповідність документів вимогам закону. Відповідач не заперечив існування таких документів та чітко не вказав у чому полягає недостатність поданих документів.

При цьому, обсяг документів наданих позивачу підтверджується документально і цей обсяг у повній мірі є достатнім для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних комісією Відповідача-1.

Пунктом 44 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено, що Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Всупереч Порядку Відповідачем-1 прийнято рішення № 1818236/34605149 від 10.08.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 14 07 2020- рішення № 1818233/34605149 від 10.08.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 15.07.2020; рішення № 1818234/34605149 від 10.08.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 21.07.2020; рішення № 1818235/34605149 від 10.08.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 22.07.2020.

Частинами 1 та 2 статті 6 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод(далі - Конвенція) та Протоколи до неї є частиною національного законодавства України відповідно до статті 9 Конституції України, як чинний міжнародний договір, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Ратифікація Конвенції відбулася на підставі Закону України від 17 липня 1997 року №475/97-ВР та вона набула чинності для України 11 вересня 1997 року.

Статтею 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини встановлено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Аналізуючи оскаржуване рішення, суд вказує, що принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, відповідно до ч.2 статті 2 КАС України, має на увазі, що рішення повинно бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), №37801/97, п.36, від 01 липня 2003 року, яке, відповідно до ч. 1статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини , підлягає застосуванню судами як джерело права, вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

У рішенні від 10 лютого 2010 року у справі Серявін та інші проти України Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

Приймаючи рішення або вчиняючи дію, суб`єкт владних повноважень не може ставати на сторону будь-якої з осіб та не може виявляти себе заінтересованою стороною у справі, виходячи з будь-якого нелегітимного інтересу, тобто інтересу, який не випливає із завдань цього суб`єкта, визначених законом.

Прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.

Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.

Проте, як встановлено в ході судового розгляду справи відповідачем зазначених вище принципів при прийнятті рішення дотримано не було.

Суд зазначає, що саме лише зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкових накладних, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

Відповідачами ґрунтовних недоліків щодо поданих позивачем документів не встановлено та не вказано у відповідному рішенню, а відмова у реєстрації спірної податкової накладної фактично обґрунтована відсутністю документів щодо придбання товарів/послуг, складських документів (інвентаризаційних описів) та інше.

Також, з наданих до матеріалів справи документів та документів, які надавались контролюючому органу, було можливо встановити підстави для складання та направлення на реєстрацію спірних накладних

При цьому, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку №1246).

Відтак, оскільки спірні рішення про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних підлягає скасуванню, відповідно пунктів 19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 №1246, суд приходить до висновку про наявність підстав для зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 14.07.2020 р., податкову накладну № 3 від 15.07.2020 р., податкову накладну № 4 від 21.07.2020 р., податкову накладну № 5 від 22.07.2020 р. Фермерського господарства Тиса-3 (код ЄДРПОУ 34605149) днем фактичного подання податкових накладних на реєстрацію.

Щодо рішення комісії від 27.07.2010 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 13.07.2020 року, то позов в цій частині задоволенню не підлягає, так як позивач не надав на розгляд комісії документи на підтвердження інформації зазначеної в ПН №1, а саме вказавши суму 476 240,08 грн, в тому числі ПДВ 79373,35 грн. не надав видаткову накладну на вказану суму або підтвердження надходження вказаних коштів на банківський рахунок.

Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог .

Керуючись статтями 6, 9, 72-76, 242 -246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Фермерське господарство "Тиса-3" (вул. Буковича, буд. 3,с. Велятино,Хустський район, Закарпатська область,90453, код ЄДРПОУ 34605149) до Головне управління ДПС у Закарпатській області ( 88000 , Закарпатська область, м.Ужгород, вул. Волошина,52, код ЄДРПОУ 43143065 , Головне Управління ДПС в Закарпатській області як структурний підрозділ ДПС України ( 88000 , Закарпатська область, м.Ужгород, вул. Волошина,52, код ЄДРПОУ 43143065 ) , Державної податкової служби України ( 0453, м.Київ, Львівська площа,8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії - задовольнити частково.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення:

- № 1818236/34605149 від 10.08.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 2 від 14.07.2020 р.;

- № 1818233/34605149 від 10.08.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № З від 15.07.2020 р.

- № 1818234/34605149 від 10.08.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №4 від 21.07.2020 р.

- № 1818235/34605149 від 10.08.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 5 від 22.07.2020 р.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса: 04093, м. Київ, Львівська площа, 8,) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 14.07.2020 р., податкову накладну № 3 від 15.07.2020 р., податкову накладну № 4 від 21.07.2020 р., податкову накладну № 5 від 22.07.2020 р. Фермерського господарства Тиса-3 (код ЄДРПОУ 34605149) днем фактичного подання податкових накладних на реєстрацію.

В решті позовних вимог - відмовити.

4. Стягнути на користь Фермерського господарства Тиса-3 (код 34605149; адреса: 90453, Закарпатська обл., Хустський р-н, с. Велятино, вул. Буковина, буд. З,) судові витрати по справі за рахунок бюджетних асигнувань ДПС України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса: 04093, м. Київ, Львівська площа, 8,) в розмірі 10 510 грн ( десять тисяч пятсот десять ) гривень згідно платіжного доручення Приватбанку № 510 від 04.11.2020 року.

Рішення суду може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

СуддяЗ.Б.Плеханова

Повний текст виготовлено та підписано 01.03.2021 року.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.02.2021
Оприлюднено03.03.2021
Номер документу95205023
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —260/3722/20

Постанова від 12.08.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 09.08.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 13.07.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 11.05.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 15.04.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 14.04.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Рішення від 17.02.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 13.01.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні