Ухвала
від 26.02.2021 по справі 400/1109/21
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі

26 лютого 2021 р. № 400/1109/21 м. Миколаїв

Суддя Миколаївського окружного адміністративного суду Біоносенко В. В., ознайомився з

адміністративним позовом:Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 до:Южноукраїнської міської ради Миколаївської області, вул. Дружби народів, 48,Южноукраїнськ,Миколаївська область,55002 Управління містобудування, архітектури та розвитку інфраструктури Южноукраїнської міської ради Миколаївської області, вул. Дружби народів, 48,Южноукраїнськ,Миколаївська область,55000 треті особи:Фізична особа - підприємець ОСОБА_2 , АДРЕСА_2 про:визнання протиправними та скасування рішення від 14.12.2017 № 941 і паспорту прив`язки тимчасової споруди від 27.02.2020 № 08-20; зобов`язання вчинити певні дії, ВСТАНОВИВ:

Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 звернувся до адміністративного суду з позовом до Южноукраїнської міської ради, Управління містобудування, архітектури та розвитку Южноукраїнської міської ради, третя особа фізична особа-підприємець ОСОБА_2 з вимогами: визнати протиправним та скасувати рішення Южноукраїнської міської ради від 14.12.2017 №941 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди сервітут ФОП ОСОБА_2 для розміщення та обслуговування стаціонарної споруди для провадження підприємницької діяльності в районі житлового будинку АДРЕСА_3 ; визнати протиправним та скасувати паспорт прив`язки тимчасової споруди для продажу квітів, розміщеної по АДРЕСА_3 від 27.02.2020 №08-20, виданого Управлінням містобудування, архітектури та розвитку інфраструктури Южноукраїнської міської ради фізичній особі - підприємцю ОСОБА_2 , зобов`язати Южноукраїнську міську раду Миколаївської області розглянути на черговому засіданні виконавчого комітету питання щодо знесення (демонтажу) неправомірно встановленої тимчасової споруди для продажу квітів по АДРЕСА_3 , належної фізичної особі-підприємцю ОСОБА_2 , із прийняттям відповідного рішення.

Позовні вимоги ФОП ОСОБА_1 обґрунтовані тим, що у нього в оренді перебуває земельна ділянка комунальної власності з кадастровим номером 4810800000:15:001:0002 за адресою АДРЕСА_3 , надана Южноукраїнською міською радою для комерційного використання під розміщення та обслуговування - магазину продовольчих товарів та кафе.

На зазначеній земельній ділянці, знаходиться торгівельний комплекс ІНФОРМАЦІЯ_1 та кафе ІНФОРМАЦІЯ_2 , який належить ОСОБА_1 на праві приватної власності.

В серпні 2020 р., біля належного позивачу на праві власності торговельного комплексу, ФОП ОСОБА_2 почала встановлювати тимчасову споруду. В подальшому позивачем з`ясовано, що зазначені дії ФОП ОСОБА_2 здійснюються на підставі рішення Южноукраїнською міської ради від 14.12.2017 №941 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди сервітуту ФОП ОСОБА_2 для розміщення та обслуговування стаціонарної споруди для провадження підприємницької діяльності в районі житлового будинку АДРЕСА_3 , Договором про встановлення особистого строкового сервітуту від 22.02.2018 між Южноукраїнською міською радою та ФОП ОСОБА_2 , паспортом прив`язки тимчасової споруди для продажу квітів.

Позивач вважає, що встановлення зазначеної тимчасової споруди створює йому перешкоди у користуванні будівлею магазину.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до ч.1 ст.19 ЦПК України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

На підставі рішень суб`єкта владних повноважень виникають не лише адміністративній правовідносини, а й цивільні, господарськи, житлові, трудові та ін., а тому, при визначення юрисдикції спору необхідно виходить з предмету спору, а не лише з суб`єктів правовідносин.

У цьому випадку, на підставі рішення Южноукраїнської міської ради №941 від 14.12.2017 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди сервітут ФОП ОСОБА_2 для розміщення та обслуговування стаціонарної споруди для провадження підприємницької діяльності в районі житлового будинку АДРЕСА_3 , про скасування якого ставиться питання у позовній заяві, у третій особі ФОП ОСОБА_2 виникло речове право на чуже майно - право користування (сервітут).

22.02.2018 Южноукраїнською міською радою та ФОП ОСОБА_2 укладено договір про встановлення особистого строкового сервітуту, відповідно до якого земельна ділянка з кадастровим номером 4810800000:15:001:0012 площею 0,0032 га передана в особистий строковий сервітут для розміщення стаціонарної тимчасової споруди, для провадження підприємницької діяльності, строком на 10 років.

28.02.2018 зазначене речове право ФОП ОСОБА_2 зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

За таких обставин, позовні вимоги ФОП ОСОБА_1 спрямовані на припинення речового права ФОП ОСОБА_2 на користування земельною ділянкою з кадастровим номером 4810800000:15:001:0012 площею 0,0032.

Зазначене не є завданням адміністративного судочинства, та не може бути вирішено адміністративним судом.

Відповідно до ст.391 Цивільного кодексу України, власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпорядження своїм майном.

У цьому випадку суд вбачає, що позов ФОП ОСОБА_1 пред`явлено саме у зв`язку з підстав усунення перешкод у здійсненні ним права користування своїм майном - магазином за адресою: АДРЕСА_3 .

Але, це є фактично негаторний позов (actio negatoria), якій відповідно до ст.19 ЦПК України, ст.20 ГПК України, повинен розглядатися в порядку цивільного чи господарського судочинства.

Суб`єкти владних повноважень також можуть бути відповідачами за такими позовами, а суд в порядку цивільного чи господарського судочинства не позбавлений повноважень на скасування рішень таких суб`єктів, якщо дійде висновків про їх протиправність.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.170 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Разом з цим, відповідно до ч.6 ст.170 КАС України, суд роз`яснює заявнику, що розгляд такої справи віднесено до юрисдикції господарського суду.

Одночасно з цим, суд роз`яснює позивачу, що сплачена сума судового збору згідно з п.3 ч. 1 ст. 7 Закону України Про судовий збір повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі відмови у відкритті провадження.

На підставі вищезазначеного, керуючись п.1 ч. 1 ст.170 Кодексу адміністративного судочинства України, -

УХВАЛИВ:

1. Відмовити у відкритті провадження у справі № 400/1109/21 за позовом фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 .

2. Роз`яснити позивачу, що даний спір підлягає розгляду в порядку господарського судочинства.

3. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею в порядку ст. 256 КАС України.

4. Апеляційна скарга на цю ухвалу може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складання в порядку, визначеному ст.ст. 295-297 з урахуванням п. 15.5. Перехідних положень КАС України.

Суддя В. В. Біоносенко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2021
Оприлюднено04.03.2021
Номер документу95273493
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/1109/21

Ухвала від 15.07.2021

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 16.06.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Постанова від 25.05.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 19.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 19.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 01.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 26.02.2021

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні