Ухвала
від 04.03.2021 по справі 200/1820/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

04 березня 2021 р. Справа №200/1820/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Загацька Т.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про заміну сторони виконавчого провадження у справі №200/1820/19-а,-

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 31.05.2019 адміністративний позов приватного підприємства «Донбасс-Ремстрой» до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, та зобов`язання вчинити певні дії задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управлінням ДФС України у Донецькій області від 08.10.2018 року №0046944407 в частині визначення грошового зобов`язання зі сплати штрафних санкцій з земельного податку з юридичних осіб у розмірі 9057,15 грн. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управлінням ДФС України у Донецькій області від 08.10.2018 року № 0046924407 в частині визначення грошового зобов`язання зі сплати штрафних санкцій з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 29249,10 грн. Зобов`язано Головне управління ДФС у Донецькій області внести зміни до інтегрованої картки приватного підприємства «Донбасс-Ремстрой» з плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності) з юридичних осіб земельного податку та орендної плати юридичних осіб шляхом виключення суми пені в розмірі 31082 грн.68 коп., в тому числі пені в розмірі 20909 грн.62 коп. за кодом платежу 18010600 «Орендна плата з юридичних осіб» , пені в розмірі 10173 грн. 06 коп. за кодом платежу 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» . В іншій частині позовних вимог у задоволенні відмовлено. Стягнуто на користь приватного підприємства «Донбасс-Ремстрой» (код ЄДРПОУ 20324012, юридична адреса: 84333, Донецька область, м.Краматорськ, вул. Ярослава Мудрого, буд. 39, кв. 41) судові витрати у сумі 3227,09 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39406028, юридична адреса: 87526, Донецька область, м. Маріуполь, вул. 130 Таганрозької дивізії, буд. 114).

Вказане рішення суду набуло чинності.

11.02.2021 позивачу видано виконавчий лист у справі №200/1820/19-а із зазначенням боржника: Головне управління ДФС у Донецькій області (87526, Донецька область, м. Маріуполь. вул. 130-ї Таганрозької дивізії, 114, код за ЄДРПОУ 39406028).

24.02.2021 Головне управління ДФС у Донецькій області звернулось до суду із заявою про заміну у виконавчому провадженні на правонаступника - Головне управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ ВП 44070187).

Представники сторін у судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.

Відповідно до вимог ч.1 ст.379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи.

Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Розглянувши дану заяву та оцінивши подані докази, суд дійшов висновку про наявність підстав для її задоволення, з огляду на наступне.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про виконавче провадження» №1404-VIII від 02.06.2016 (далі - Закон №1404-VIII), який набрав чинності 05.10.2016, виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Частиною 5 ст.15 Закону №1404-VIII передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Дана правова норма повністю кореспондується з ч.1 ст.379 КАС України, якою визначено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Відповідно до положень частини другої зазначеної статті суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Згідно ч.4 ст.379 КАС України, положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Судом встановлено, що Постановою Кабінету Міністрів України №1200 від 18.12.2018 утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Постановлено, що Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності. Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби та Державної митної служби.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України №682-р від 21.08.2019 «Питання Державної податкової служби» погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою КМУ №227 від 06.03.2019 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушення під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.

Кабінет Міністрів України постановою №537 від 19.06.2019 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» вирішив: утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1; реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2; встановити, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби.

Серед переліку територіальних органів Державної податкової служби, що утворюються (додаток 1), визначено Головне управління ДПС у Донецькій області (далі - ГУ ДПС у Донецькій області).

07.08.2019 згідно даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch) юридична особа - Головне управління ДФС у Донецькій області перебуває у стані припинення.

Згідно з вимогами п.6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 №1074, у разі злиття органів державної влади, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття.

Таким чином, Головне управління ДПС у Донецькій області є правонаступником всіх майнових прав та обов`язків Головного управління ДФС у Донецькій області.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 Про деякі питання територіальних органів Державної податкової служби ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби згідно з додатком, до якого, зокрема, включено Головне управління ДПС у Донецькій області. Абзацом 3 п. 2 цієї постанови установлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.

В абз.4 п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 закріплено, що права та обов`язки територіальних органів ДПС України, що ліквідуються відповідно до п. 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі України (та її територіальним органам.

Наказом Державної податкової служби України від 12.11.2020 №643 затверджено Положення про Головне управління ДПС у Донецькій області (далі за текстом положення - Головне управління ДПС).

Відповідно абз.3 п.1 вищевказаного положення Головне управління ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 43142826).

Водночас, абз.1 п.1 цього Положення закріплено, що Головне управління ДПС є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.

У відомостях про юридичну особу Державна податкова служба України (код ЄДРПОУ 43005393) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань міститься інформація про її філії (відокремлені підрозділи), серед яких визначено і Головне управління ДПС у Донецькій області (код відокремленого підрозділу 44070187).

Згідно з п. 12 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 № 1074, який визначає механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією територіальних органів, орган виконавчої влади, утворений в результаті реорганізації, здійснює повноваження та виконує функції у визначених Кабінетом Міністрів України сферах компетенції з дня набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо можливості забезпечення здійснення таким органом повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється.

Отже, територіальні органи ДПС, утворені як її відокремлені підрозділи, з 01.01.2021 розпочинають здійснення повноважень та функцій територіальних органів ДПС, ліквідованих як юридичні особи.

Таким чином, Головне управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ ВП: 44070187) є правонаступником всіх майнових прав та обов`язків Головного управління ДФС у Донецькій області.

Станом на час розгляду заяви про заміну сторони (боржника) в матеріалах справи відсутні будь-які докази перебування виконавчого листа на примусовому виконанні в органах державної виконавчої служби України, сторонами також не надано докази щодо відкритого виконавчого провадження.

Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку про задоволення заяви Головного управління ДФС у Донецькій області по справі №200/1820/19-а, шляхом заміни боржника у виконавчому листі.

Керуючись статтями 243, 248, 294, 379 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

У Х В А Л И В:

Заяву Головного управління ДФС у Донецькій області про заміну боржника правонаступником у справі №200/1820/19-а - задовольнити.

Замінити боржника у виконавчому листі, виданому Донецьким окружним адміністративним судом у справі №200/1820/19-а, Головне управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на його правонаступника Головне управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ ВП: 44070187).

Ухвала постановлена в нарадчій кімнаті в порядку письмового провадження та підписана 04.03.2021.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена за правилами ст.ст.293-296 КАС України.

Суддя Т.В.Загацька

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2021
Оприлюднено09.03.2021
Номер документу95306056
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/1820/19-а

Ухвала від 04.03.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т.В.

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 26.08.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 03.03.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Рішення від 31.05.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т. В.

Ухвала від 02.05.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т. В.

Ухвала від 16.04.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні