Постанова
від 24.02.2021 по справі 904/4575/20
ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24.02.2021 року м.Дніпро Справа № 904/4575/20

Центральний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Іванова О.Г. (доповідач),

суддів: Березкіної О.В., Антоніка С.Г.

при секретарі судового засідання : Логвіненко І.Г.

представники сторін:

від позивача: Терехов А.В., довіреність б/н від 08.09.2020 р., адвокат;

від позивача: Денисов М.Д., довіреність № 33/2020 від 06.08.2020 р., адвокат;

від відповідача: Пастернак В.В., довіреність № 7/10-3423 від 24.12.2020 р., представник;

від третьої особи -3: Кальченко В.М., довіреність № 10/16-24 від 01.02.2021 р., представник;

інші учасники процесу в судове засідання не з`явилися, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином;

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Дніпровської міської ради на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 16.12.2020 , ухвалене суддею Новіковою Р.Г. (м. Дніпро), повний текст якого підписаний 28.12.2020, у справі №904/4575/20

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Люкс Інком" м. Дніпро

до Дніпровської міської ради м. Дніпро

за участю третіх осіб , що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:

1. Головне управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області м. Дніпро

2. Комунальне підприємство "Дніпроводоканал" Дніпровської міської ради м. Дніпро

3. Департамент економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради м. Дніпро

про: - визнання неправомірними дій відповідача щодо відмови листом-відповіддю №10/15-347 від 03.08.2020 Товариству з обмеженою відповідальністю «Люкс Інком» у зменшенні суми розміру пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту на суму виконаних робіт по будівництву зовнішніх мереж водопостачання до житлового комплексу по вул. Мандриківській у районі буд. №234 у місті Дніпрі, побудованих у 2020 році, та переданих у комунальну власність, у розмірі 3405162 грн.;

- визнання суми пайового внеску відповідно до договору про внесок на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська №23 від 22.03.2011, укладеного між сторонами, зменшеною та сплаченою Товариством з обмеженою відповідальністю «Люкс Інком» на суму виконаних робіт по будівництву зовнішніх мереж водопостачання до житлового комплексу по вул. Мандриківській у районі буд. № 234 у місті Дніпрі, побудованих у 2020 році, та переданих у комунальну власність, у розмірі 3405162 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Люкс Інком» звернулось до Дніпровської міської ради м. Дніпро з позовом про:

- визнання неправомірними дій відповідача щодо відмови листом-відповіддю №10/15-347 від 03.08.2020 Товариству з обмеженою відповідальністю «Люкс Інком» у зменшенні суми розміру пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту на суму виконаних робіт по будівництву зовнішніх мереж водопостачання до житлового комплексу по вул. Мандриківській у районі буд. №234 у місті Дніпрі, побудованих у 2020 році, та переданих у комунальну власність, у розмірі 3405162грн.;

- визнання суми пайового внеску відповідно до договору про внесок на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська №23 від 22.03.2011, укладеного між сторонами, зменшеною та сплаченою Товариством з обмеженою відповідальністю «Люкс Інком» на суму виконаних робіт по будівництву зовнішніх мереж водопостачання до житлового комплексу по вул. Мандриківській у районі буд. №234 у місті Дніпрі, побудованих у 2020 році, та переданих у комунальну власність, у розмірі 3405162грн.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на договір №23 від 22.03.2011 про внесок на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська; рішення Дніпровської міської ради №87/59 від 22.07.2020 «Про надання згоди на прийняття в комунальну власність територіальної громади міста зовнішніх мереж водопостачання та водовідведення» .

Позивач зазначає, що маючи намір реалізувати своє право на зменшення розміру пайової участі у розвитку інфраструктури на суму кошторисної вартості переданих мереж, 27.07.2020 направив відповідачеві лист про внесення змін до договору в частині зменшення розміру пайової участі на суму кошторисної вартості переданих мереж, яка складає 3405162грн.

В листі-відповіді №10/15-347 від 03.08.2020 відповідач зазначив, що умовами договору №23 від 22.03.2011 не передбачено зменшення величини пайової участі замовнику (забудовнику) по зазначеному об`єкту, на кошторисну вартість збудованих ним інженерних мереж та/або об`єктів. Тому відсутні підстави для зменшення величини пайової участі ТОВ «Люкс Інком» за договором №23 від 22.03.2011.

Позивач вважає, що відмова відповідача в реалізації права на таке зменшення, посилаючись на зміну законодавства та відсутність у договорі окремого пункту про можливість такого зарахування, є неправомірною.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 01.09.2020 залучено до участі у справі в якості третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на боці відповідача - Головне управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області та Комунальне підприємство «Дніпроводоканал» Дніпровської міської ради.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 19.10.2020 залучено в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Департамент економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради.

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 16.12.2020 позовні вимоги задоволено у повному обсязі.

Визнано неправомірними дії відповідача щодо відмови листом-відповіддю №10/15-347 від 03.08.2020 Товариству з обмеженою відповідальністю «Люкс Інком» у зменшенні суми розміру пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту на суму виконаних робіт по будівництву зовнішніх мереж водопостачання до житлового комплексу по вул. Мандриківській у районі буд. №234 у місті Дніпрі, побудованих у 2020 році, та переданих у комунальну власність, у розмірі 3405162 грн.

Визнано суму пайового внеску відповідно до договору про внесок на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська №23 від 22.03.2011, укладеного між сторонами, зменшеною та сплаченою Товариством з обмеженою відповідальністю «Люкс Інком» на суму виконаних робіт по будівництву зовнішніх мереж водопостачання до житлового комплексу по вул. Мандриківській у районі буд. № 234 у місті Дніпрі, побудованих у 2020 році, та переданих у комунальну власність, у розмірі 3405162 грн.

Стягнуто з Дніпровської міської ради м. Дніпро на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Люкс Інком" м. Дніпро суму судового збору в розмірі 4204 грн.

Не погодившись із зазначеним рішенням суду, до Центрального апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою звернулась Дніпровська міська рада, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, нез`ясування обставин справи, просить рішення господарського суду скасувати, ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позову.

При цьому, скаржник в апеляційній скарзі посилається на те, що позовні вимоги ТОВ "Люкс Інком" не ґрунтуються на законі, оскільки станом на момент звернення до суду внесено зміни до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" з якого виключено статтю 40, а положення Закону України № 132-ІХ не містять норм щодо можливості зменшення розміру пайового внеску на вартість переданих у комунальну власність інженерних мереж, а також не ґрунтуються на договорі від 22.03.2011 № 23, оскільки його положення не були змінені (доповнені) належним чином.

Норми чинного законодавства на момент виникнення спору або умови договору від 22.03.2011 № 23 не передбачають зменшення розміру пайового внеску на кошторисну вартість збудованих інженерних мереж поза межами земельної ділянки відведеної для будівництва об`єкта, які передані у комунальну власність, а отже, у суду першої інстанції були відсутні підстави для задоволення позовних вимог та зменшення розміру пайового внеску на кошторисну вартість інженерних мереж (необхідність будівництва яких передбачається умовами інженерного забезпечення об`єкта) поза межами його земельної ділянки та переданих у комунальну власність територіальної громади міста Дніпра.

Висновки господарського суду стосовно того, що Дніпровська міська рада є відповідальною за дії Департаменту економіки фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради, не відповідають нормам матеріального права, а саме ст. ст. 91, 92 Цивільного кодексу України та ст. ст. 1, 5, 11, 54, 71 Закону України "Про місцеве самоврядування ї Україні". Судом першої інстанції невірно застосовані норми статті 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", оскільки не враховано норму статті 5 цього Закону, якою визначено представницькі органи (ради міського голову та виконавчі органи (виконавчий комітет, департаменти відділи, управління тощо), як самостійних суб`єктів системи органів місцевого самоврядування.

При цьому саме по собі підпорядкування, як відносини прямої організаційної або правової залежності, Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради Дніпровському міському голові не породжують наслідків визнання дій протиправними в результаті здійснення зазначеним Департаментом дій у відповідності до вимог чинного законодавства.

Ураховуючи вищезазначене саме Департамент економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради, а не Дніпровська міська рада є компетентним та повноважним органом щодо розгляду та надання відповіді на лист ТОВ "Люкс Інком" від 27.07.2020 № 26.

Департамент економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради у своїх поясненнях підтримав апеляційну скаргу відповідача, зазначив, що умовами договору від 22.03.2011 № 23 не передбачено зменшення величини пайової участі замовнику (забудовнику) по зазначеному об`єкту на кошторисну вартість збудованих ТОВ "Люкс Інком" інженерних мереж та/або об`єктів. В Департаменті відсутні підстави для зменшення величини пайової ТОВ "Люкс Інком" за договором від 22.03.2011 № 23.

Рішенням суду зменшено величину пайової участі ТОВ "Люкс Інком" на суму більшу, ніж залишок коштів за договором, який підлягає сплаті забудовником.

Позивач у відзиві на апеляційну скаргу проти задоволення апеляційної скарги заперечив, вважає оскаржуване рішення законним та обґрунтованим, прийнятим у відповідності до фактичних обставин справи та з правильним застосуванням норм матеріального і процесуального права, при цьому зазначив, що саме Дніпровська міська рада є відповідальною за дії Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради з розгляду звернення, адресованого на її адресу.

Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 27.01.2021 (суддя Іванов О.Г.) відхилено, як безпідставне, клопотання апелянта про поновлення строку на апеляційне оскарження рішення суду; апеляційну скаргу відповідача залишено без руху з підстав не подання доказів оплати судового збору у встановленому порядку та розмірі (6306,00 грн), неподання доказів направлення скарги третій особі-3 листом з описом вкладення, з наданням відповідачу строку на усунення недоліків скарги.

Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 02.02.2021 (у складі колегії суддів: головуючого судді (доповідача) Іванова О.Г., суддів Антоніка С.Г., Березкіної О.В.) відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Дніпровської міської ради на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 16.12.2020 у справі №904/4575/20; судове засідання призначено на 24.02.2021.

В судовому засіданні 24.02.2021 оголошено вступну та резолютивну частину постанови Центрального апеляційного господарського суду.

Заслухавши доповідь головуючого судді, пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши повноту встановлених місцевим господарським судом обставин справи та правильність їх юридичної оцінки, колегія суддів Центрального апеляційного господарського суду дійшла висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до вимог частин 1, 2, 5 статті 269 Господарського процесуального кодексу України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.

Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

У суді апеляційної інстанції не приймаються і не розглядаються позовні вимоги та підстави позову, що не були предметом розгляду в суді першої інстанції.

Судом першої інстанції та судом апеляційної інстанції встановлені наступні неоспорені обставини справи.

За результатами проведення земельних торгів згідно рішення Дніпровської міської ради №9/8 від 18.05.2016 «Про продаж на земельних торгах земельної ділянки по вул. Мандриківській у районі будинку №234 (Соборний (Жовтневий) район) між Дніпровською міською радою (далі - продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Люкс Інком» (далі - покупець) був укладений договір купівлі-продажу земельної ділянки від 25.11.2016, розташованої в місті Дніпро, вул. Мандриківська, в районі будинку №234, кадастровий номер 1210100000:03:146:0175, площею 0,0234га, код цільового використання землі - 1.13.2 (землі житлової забудови і комерційного використання). Цей договір був посвідчений приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу та зареєстрований в реєстрі.

Згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єкті нерухомого майна щодо суб`єкта право власності ТОВ «Люкс Інком» на земельну ділянку з кадастровим номером 1210100000:03:146:0175 було зареєстровано 25.11.2016.

Крім того, згідно свідоцтва про право власності №12745288 від 13.11.2013 ТОВ «Люкс Інком» також є власником земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:03:146:0172 площею 0,6975 га, розташованої в місті Дніпро, вул. Мандриківська, в районі будинку №234.

Фінансово-економічним департаментом Дніпропетровської міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю «Люкс Інком» (далі - забудовник) був укладений договір про внесок на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська №23 від 22.03.2011 (далі - договір).

Згідно з поясненнями учасників справи та матеріалами справи Департамент економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради м. Дніпро є правонаступником права та обов`язків Фінансово-економічного департаменту Дніпропетровської міської ради.

Відповідно до пункту 1.1 договору предметом договору є сплата забудовником внеску на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Дніпропетровська у зв`язку з намірами забудовника здійснити будівництво житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями багатофункціонального та громадського призначення за адресою: вул. Мандриківська, в районі буд.234.

В пунктах 1.3, 3.5 договору зазначено, що розмір внеску складає 5943133грн.99коп. При введенні об`єкта в експлуатацію розмір внеску коригується з огляду на фактичну вартість та площу збудованого об`єкта.

Відповідно до додатку №2 до договору суми внеску в розмірі 4239325грн.27коп. (житлові будинки) та в розмірі 1703808грн.72коп. (нежитлові приміщення) підлягають сплаті під час введення об`єкта в експлуатацію, але не пізніше одного місяця після прийняття об`єкта в експлуатацію.

Забудовник отримав дозволи на виконання будівельних робіт №ДП 112182830392 від 10.10.2018 (І черга будівництва), №ДП 112192671324 від 24.09.2019 (ІІ черга будівництва) з будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями багатофункціонального громадського призначення за адресою - вул. Мандриківська, 234, м. Дніпро.

Згідно з Технічними умовами №5471 від 30.08.2019 на водопостачання та водовідведення (замість ТУ №5471 від 01.08.2018), виданих забудовнику Комунальним підприємством «Дніпроводоканал» та затверджених Департаментом благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради 03.09.2019, передбачено:

- будівництво водопроводу по вул. Мандриківській замість існуючого водогону д-500мм на ділянці від точки підключення до водогону д-1000мм по вул. Космічній до колодязя в районі житлового будинку №188А по вул. Мандриківській. Діаметр водопроводу має дорівнювати не менш ніж д-315мм. На підключенні до водогону д-1000мм по вул. Космічній має бути передбачено влаштування засувки;

- будівництво перемички в районі житлового комплексу між існуючим водопроводом в районі житлового комплексу між існуючим водопроводом д-150мм та водопроводом, що будується по вул. Мандриківська;

- водовідведення об`єкту до міського каналізаційного колектору д-300мм в районі будинку №236 по вул. Мандриківській до існуючого колодязя з виконанням його реконструкції.

Цими Технічними умовами також передбачено, що до вводу об`єкту в експлуатацію мережі водопроводу та каналізації, побудовані до житлового комплексу, у тому числі, водопровід д-315мм по вул. Мандриківській та перемичка між існуючим водопроводом д-150мм та водопроводом д-315мм по вул. Мандриківська, мають бути передані у комунальну власність територіальної громади міста.

В подальшому, Товариством з обмеженою відповідальністю «Люкс Інком» були збудовано відповідні мережі водопроводу за межами відведеної під будівництво земельної ділянки. За результатами здійснених робіт складені акти:

- гідравлічного випробування зовнішнього водопроводу на міцність та герметичність від 19.06.2020;

- приймання робіт з будівництва водопроводів або вуличних розподільчих мереж водопостачання та водоводів магістрального призначення від 19.06.2020.

Пунктом 1 рішення Дніпровської міської ради №87/59 від 22.07.2020 надано згоду на прийняття до комунальної власності територіальної громади побудованих у 2020році зовнішніх мереж водопостачання до житлового комплексу з вбудованими приміщеннями багатофункціонального громадського призначення за адресою: вул. Мандриківська, 234, що перебувають на балансі ТОВ «Люкс Інком» згідно з переліком (додаток).

Відповідно до пунктів 2.1 та 2.2 вказаного рішення ТОВ «Люкс Інком» мало списати з балансу мережі водопостачання та передати їх на баланс Комунального підприємства «Дніпроводоканал» Дніпровської міської ради.

Як визначено у додатку до рішення Дніпровської міської ради №87/59 від 22.07.2020 та звіті про проведення незалежної оцінки вартості мереж водопроводу, складеному Приватним підприємством Фірма «Приватуслуга» , вартість мереж за межами земельної ділянки, що передаються на баланс Комунального підприємства «Дніпроводоканал» Дніпровської міської ради складає 3405162грн. (без ПДВ).

Комунальним підприємством «Дніпроводоканал» був направлений лист №5920/15-14 від 07.08.2020 на адресу забудовника про прийняття технічної готовності побудованого зовнішнього водопроводу д-315мм по вул. Мандриківській від існуючого водопроводу д-1200мм по вул. Космічній до існуючого водопроводу д-500мм в районі житлового будинку №161 по вул. Мандриківській з вбудовано-прибудованими приміщеннями багатофункціонального громадського призначення за адресою: вул. Мандриківська, 234, м. Дніпро, об`єкт №15718-ЗВ.

Листом №26 від 27.07.2020 ТОВ «Люкс Інком» зверталось до міського голови пропозицією внести зміни до договору №23 від 22.03.2011 та зменшити розмір пайової участі.

За дорученням міського голови Департамент економіки, фінансів та міського бюджету розглянув вказане звернення та листом №10/15-347 від 03.08.2020 повідомив забудовника про відсутність підстав для зменшення розміру пайового внеску на суму вартості мереж за межами земельної ділянки, переданих на баланс Комунального підприємства «Дніпроводоканал» Дніпровської міської ради.

Департамент зазначив що на підставі Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні» №132-ІХ від 20.09.2019 рішенням Дніпровської міської ради №7/52 від 18.12.2019 внесені відповідні зміни до Порядку залучення, розрахунку і використання коштів пайової участі (внесків) у розвитку інфраструктури міста Дніпра (зі змінами та доповненнями).

Відповідно до вказаного положень Порядку, якщо умовами договору про пайову участь, укладеного до 01.01.2020, передбачено зменшення величини пайової участі замовнику (забудовнику) на кошторисну вартість збудованих ним інженерних мереж та/або об`єктів (необхідність будівництва яких передбачається умовами інженерного забезпечення об`єкта) поза межами його земельної ділянки та переданих у комунальну власність територіальної громади міста Дніпра, то зазначені умови договору діють до повного виконання.

Умовами договору про внесок на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська №23 від 22.03.2011 не передбачено такого зменшення. Тому відсутні підстави для зменшення розміру пайового внеску.

Позивач наполягає на тому, що дії Дніпровської міської ради з відмови у зменшенні розміру пайової участі фактично ставлять Товариство з обмеженою відповідальністю «Люкс Інком» у дискримінаційне положення відносно інших учасників правовідносин у сфері пайової участі. Внаслідок таких дій позивач несе індивідуальний і надмірний тягар, який полягає у фактичному збільшенні розміру пайової участі на суму вартості збудованих та переданих, фактично безоплатно, на користь Дніпровської міської ради інженерних мереж.

Причиною спору стало питання про наявність чи відсутність підстав для зменшення відповідачем визначеної договором величини пайової участі позивача у розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Дніпра на суму вартості робіт з будівництва зовнішніх мереж водопостачання поза межами відведеної земельної ділянки, побудованих позивачем у 2020 році та переданих до комунальної власності.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив із того, що є доведеним факт понесення Товариством з обмеженою відповідальністю «Люкс Інком» витрат на будівництво зовнішніх мереж водопроводу та каналізації на суму 3405162грн. (без ПДВ), розташованих за межами земельної ділянки, необхідних за технічними умовами і погоджених Дніпровською міською радою.

Наведені обставини на підставі частини 5 статті 30 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (в редакції, чинній на момент виникнення правовідносин сторін за договором) надають позивачу (забудовнику) право на зменшення величини його пайової участі за договором на суму цих витрат.

Правовідносини сторін даної справи у сфері містобудування, пов`язані із зобов`язанням Товариства з обмеженою відповідальністю «Люкс Інком» , яким здійснюється будівництво житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями багатофункціонального та громадського призначення у місті Дніпрі, взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста виникли з 22.03.2011 на підставі договору №23 від 22.03.2011, тобто до втрати чинності нормами частини 5 статті 30 та статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Тому зміни до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", які набрали чинності з 01.01.2020 на підставі Закону України №132-ІХ від 20.09.2019 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні", не розповсюджуються на дані правовідносини, як і зміни до Порядку залучення коштів на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Дніпра, затверджені рішенням Дніпровської міської ради №7/52 від 18.12.2019.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції з наступних мотивів.

Згідно із частиною 2 статті 509 Цивільного кодексу України зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу, зокрема: з договорів та інших правочинів; безпосередньо з актів цивільного законодавства.

Положення статті 11 Цивільного кодексу України кореспондуються із положеннями статті 174 Господарського кодексу України, відповідно до якої господарські зобов`язання можуть виникати: безпосередньо із закону або іншого нормативно-правового акта, що регулює господарську діяльність; з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Порядок укладення договорів пайової участі, умови таких договорів до 17.10.2019 було врегульовано статтею 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 №3038-VІ.

Частиною 2 статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (в редакції, чинній на момент виникнення правовідносин сторін за договором) було встановлено зобов`язання замовника, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.

Відповідно до частин 1, 3, 5 статті 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (в редакції, чинній на момент виникнення правовідносин сторін за договором) порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону. Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури.

Величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій. У разі якщо загальна кошторисна вартість будівництва об`єкта не визначена згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами, вона визначається на основі встановлених органом місцевого самоврядування нормативів для одиниці створеної потужності.

Таким чином, зобов`язання замовника (забудовника) із пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту виникає в силу Закону, а його зміст (розмір, строк і порядок виконання та ін.) деталізуються у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування відповідно до приписів Закону.

Частиною 5 статті 30 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» №3038-VI від 17.02.2011 (в редакціях, які були чинними з моменту укладення договору та до 01.01.2020) було передбачено, якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об`єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) поза межами його земельної ділянки, розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму їх кошторисної вартості, а такі інженерні мережі та/або об`єкти передаються у комунальну власність.

Таким чином, Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» (в редакції, чинній на момент виникнення правовідносин сторін за договором) було передбачено імперативну норму щодо зменшення розміру пайової участі замовника будівництва (забудовника) у розвитку інфраструктури населеного пункту на суму кошторисної вартості інженерних мереж або об`єктів інженерної інфраструктури, будівництво яких поза межами його земельної ділянки є необхідним за технічними умовами.

Як вбачається з матеріалів справи відповідно до Технічних умов на Позивача було покладено обов`язок із будівництва водопроводу по вул. Мандриківській, замість існуючого водогону.

Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради 24.09.2019 було видано дозвіл на будівництво. Таким чином, Відповідачем було погоджено як будівництво об`єкту в цілому, так і будівництво інженерних мереж.

На виконання умов договору про пайову участь на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Дніпропетровська та Технічних умов, Позивачем побудовано інженерні комунікації, що підтверджується актом гідравлічного випробування зовнішнього водопроводу на міцність та герметичність від 19.06.2020, актом приймання робіт з будівництва водопроводів або вуличних розподільчих мереж водопостачання та водоводів магістрального призначення від 19.06.2020.

Отже, протягом 2019 - 2020 років позивачем збудовано зовнішні мережі водопроводу за межами земельної ділянки вартістю 3405162грн. (без ПДВ), переданих на баланс Комунального підприємства «Дніпроводоканал» Дніпровської міської ради.

Вартість зазначених мереж підтверджується звітом Приватного підприємства Фірми «Приватпослуга» про проведення незалежної оцінки вартості мереж водопроводу від 16.07.2020.

Матеріалами справи підтверджується погодження органом місцевого самоврядування будівництва цих мереж при затвердженні Технічних умов №5471 від 30.08.2019 на водопостачання та водовідведення (замість ТУ №5471 від 01.08.2018), виданих забудовнику Комунальним підприємством «Дніпроводоканал» та затверджених Департаментом благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради 03.09.2019.

Таким чином, є доведеним факт понесення Товариством з обмеженою відповідальністю «Люкс Інком» витрат на будівництво зовнішніх мереж водопроводу та каналізації на суму 3405162грн. (без ПДВ), розташованих за межами земельної ділянки, необхідних за технічними умовами і погоджених Дніпровською міською радою.

Наведені обставини на підставі частини 5 статті 30 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (в редакції, чинній на момент виникнення правовідносин сторін за договором) надають позивачу (забудовнику) право на зменшення величини його пайової участі за договором на суму цих витрат.

Згідно з пунктом 13 розділу І Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні» №132-ІХ від 20.09.2019, який набув чинності 17.10.2019, внесено зміни до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності". Зокрема, виключено частину 5 статті 30 та статтю 40 вказаного Закону.

Пунктами 1, 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні» №132-ІХ від 20.09.2019 передбачено, що пункти 10-13 розділу I цього Закону набирають чинності з 01.01.2020; договори про сплату пайової участі, укладені до 01.01.2020, є дійсними та продовжують свою дію до моменту їх повного виконання.

На підставі згаданого закону Дніпровською міською радою прийнято рішення №7/52 від 18.12.2019 "Про внесення змін до рішення міської ради від 21.03.2007 №6/11 "Про порядок залучення коштів на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Дніпра".

Відповідно до пункту 1.7 цього рішення Дніпровської міської ради до абзац 9 підпункту 2.7 Порядку викладено у новій редакції, а саме: "Якщо умовами договору про пайову участь, укладеного до 01.01.2020, передбачено зменшення величини пайової участі замовнику (забудовнику) на кошторисну вартість збудованих ним інженерних мереж та/або об`єктів (необхідність будівництва яких передбачається умовами інженерного забезпечення об`єкта) поза межами його земельної ділянки та переданих у комунальну власність територіальної громади міста Дніпра, то зазначені умови договору діють до повного виконання".

Статтею 5 Цивільного кодексу України визначено дію актів цивільного законодавства у часі. Так, акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ними чинності (ч. 1). Акт цивільного законодавства не має зворотної дії у часі, крім випадків, коли він пом`якшує або скасовує цивільну відповідальність особи (ч. 2). Якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов`язків, що виникли з моменту набрання ним чинності (ч. 3).

За змістом частини 3 статті 5 Цивільного кодексу України новий акт цивільного законодавства застосовується лише до тих прав та обов`язків, що виникли з моменту набрання ним чинності, новий акт не застосовується до вже існуючих правовідносин.

Отже, до цивільних відносин, які виникли раніше, новий акт цивільного законодавства застосовується стосовно прав та обов`язків, що виникли з моменту набрання ним чинності.

Разом із цим, відповідно до частини третьої статті 5 ЦК України, якщо акт цивільного законодавства, що регулював цивільні відносини , втратив чинність , новий нормативно- правовий акт з моменту набрання ним чинності застосовується до юридичних фактів цивільного права та породжуваних ними цивільних прав і обов`язків (постанова Верховного Суду від 30.07.2020 у справі № 909/1143/19).

Правовідносини сторін даної справи у сфері містобудування, пов`язані із зобов`язанням Товариства з обмеженою відповідальністю «Люкс Інком» , яким здійснюється будівництво житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями багатофункціонального та громадського призначення у місті Дніпрі, взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста виникли з 22.03.2011 на підставі договору №23 від 22.03.2011, тобто до втрати чинності нормами частини 5 статті 30 та статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Тому зміни до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", які набрали чинності з 01.01.2020 на підставі Закону України №132-ІХ від 20.09.2019 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні", не розповсюджуються на дані правовідносини, як і зміни до Порядку залучення коштів на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Дніпра, затверджені рішенням Дніпровської міської ради №7/52 від 18.12.2019.

Вищенаведеним спростовуються доводи заявника апеляційної скарги про те, що норми чинного законодавства на момент виникнення спору не передбачають зменшення розміру пайового внеску на кошторисну вартість збудованих інженерних мереж поза межами земельної ділянки відведеної для будівництва об`єкта.

Право позивача на зменшення визначеного договором розміру пайової участі на суму вартості побудованих зовнішніх мереж водопостачання, передані у комунальну власність територіальної громади міста, виникло на підставі імперативної норми Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (ч. 5 ст. 30).

Відсутність у договорі №23 від 22.03.2011 умов щодо зменшення пайової участі забудовника не може вважатися належною та законною підставою для відмови органом місцевого самоврядування у зменшенні величини пайової участі позивача на суму вартості побудованих ним зовнішніх мереж водопроводу та каналізації, які були передані у комунальну власність територіальної громади міста Дніпра шляхом зарахування на баланс Комунального підприємства "Дніпроводоканал" Дніпровської міської ради.

Тому є неправомірними дії Дніпровської міської ради з відмови Товариству з обмеженою відповідальністю "Люкс Інком" у зменшенні суми розміру пайової участі в розвитку інфраструктури населеного пункту на суму виконаних робіт з будівництва зовнішніх мереж водопостачання, побудованих у 2020 році та переданих у комунальну власність, у розмірі 3405162грн.

Внаслідок таких дій відповідача на позивача покладається надмірний індивідуальний тягар у вигляді додаткових витрат на суму 3405162грн. та фактично збільшується розмір його пайової участі з 5943133грн.99коп. до 9348295грн.99коп. Це є непропорційним втручанням у майнові права та інтереси позивача та суперечить основним засадам цивільного законодавства, таким як справедливість, добросовісність і розумність.

Зазначене також позбавляє позивача правомірних очікувань (законних сподівань), які він мав на момент укладення договору №23 від 22.03.2011.

Адже положення Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (в редакції, чинній на момент виникнення правовідносин сторін за договором), не передбачали безоплатної передачі збудованих замовником інженерних мереж (об`єктів інженерної інфраструктури) поза межами його ділянки.

Згідно з частиною 5 статті 30 цього Закону у разі якщо кошторисна вартість будівництва таких об`єктів перевищить розмір пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту, орган місцевого самоврядування повинен прийняти рішення про відшкодування замовнику різниці між здійсненими витратами та розміром пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту.

Таким чином, відмова відповідача у зменшенні позивачу суми розміру пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту за договором на суму виконаних робіт із будівництва зовнішніх мереж водопостачання та переданих у комунальну власність, у розмірі 3405162грн., не відповідає положенням національного законодавства та порушує принципи "правомірних очікувань" ("законних сподівань") і пропорційності (справедливого балансу інтересів), що застосовуються у практиці Європейського суду з прав людини (справи Pine Valley Developments Ltd and Others v Ireland (заява №12742/87), "Федоренко проти України" та ін.).

Щодо доводів заявника апеляційної скарги про те, що будівництво зовнішніх мереж водопостачання мало місце у 2020 році, тобто вже після 01.01.2020 за відсутності у чинному законодавстві норми щодо можливості зменшення розміру пайового внеску, колегія суддів зазначає наступне.

Технічні умови № 5471 на водопостачання та водовідведення об`єкту були видані позивачу 30.08.2019.

Станом на 30.08.2019 діючими були ч. 5 ст. 30 та ст. 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності". Крім цього, на момент видачі технічних умов на водопостачання та водовідведення об`єкту, діючим був Порядок залучення, розрахунку і використання коштів пайової участі (внесків) у розвитку інфраструктури міста Дніпропетровська, затверджений Рішенням ДМР від 21.03.2007 № 6/11.

Відповідно до абзацу 9 підпункту 2.7 Порядку, якщо технічними умовами інженерного забезпечення передбачається необхідність будівництва замовником (забудовником) інженерних мереж або об`єктів поза межами його земельної ділянки, величина пайової участі зменшується на суму кошторисної вартості тих з них, які погоджені з уповноваженим органом Дніпропетровської міської ради, а такі інженерні мережі та/або об`єкти передаються у комунальну власність територіальної громади м. Дніпропетровська.

Таким чином, факт видачі позивачу технічних умов на водопостачання та водовідведення об`єкту підтверджує те, що відповідач узгодив позивачу будівництво мереж 30.08.2019.

За таких обставин, обов`язок позивача збудувати та передати на баланс територіальної громади міста Дніпра мережі водопостачання та водовідведення, виник у період дії ч.5 ст. 30 та ст. 40 ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності". Із вказаного слідує, що відносини із будівництва мереж водопроводу та водовідведення виникли 30.08.2019, і станом на сьогодні на них повинне розповсюджуватися законодавство, яке діяло на той час (за правилом частини 3 статті 5 ЦК України).

Із вказаного слід зробити висновок, що норми ч. 5 ст. 30 та ст. 40 ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності" та п. 2.7 Порядку залучення, розрахунку і використання коштів пайової участі (внесків) у розвитку інфраструктури міста Дніпропетровська пов`язують виникнення права на зменшення розміру пайової участі із дати видачі технічних умов на водопостачання та водовідведення об`єкту. Тому факт початку будівництва мереж у 2020 році не може впливати на право позивача на зменшення розміру пайової участі.

Відповідно до статті 1 Закону №3038-VI:

замовник - це фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) і подала в установленому законодавством порядку відповідну заяву;

містобудівна документація - це затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій;

містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - це документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією;

проектна документація - це затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об`ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об`єктів будівництва.

У частині першою статті 2 цього Закону N2 3038-VI вказано, що плануванням і забудовою територій є діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає, зокрема: розроблення містобудівної та проектної документації, будівництво об`єктів; реконструкцію існуючої забудови та територій; збереження, створення та відновлення рекреаційних/природоохоронних, оздоровчих територій та об`єктів, ландшафтів, лісів, парків, скверів, окремих зелених насаджень; створення та розвиток інженерно-транспортної інфраструктури.

Відповідно до статті 26 Закону №3038-VI забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва. Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування І будівництва об`єктів. Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку:

- отримання замовником або проектувальником вихідних даних;

- розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи;

- затвердження проектної документації;

- виконання підготовчих та будівельних робіт;

- прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів;

- реєстрація права власності на об`єкт містобудування.

Статтею 29 Закону №3038-І визначено, що основними складовими вихідних даних є:

- містобудівні умови та обмеження;

- технічні умови;

- завдання на проектування.

Отже, отримання технічних умов на водопостачання та водовідведення є складовою частиною вихідних даних для будівництва, як першого етапу виконання будівництва.

Аналогічна правова позиція наведена у постанові Верховного Суду від 30.07.2020 у справі № 909/1135/19.

Оскільки технічні умови Позивачу були погоджені 30.08.2019, то на правовідносини із виконання договору про пайову участь на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури розповсюджується норми Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", які були чинними до 01.01.2020.

Доводи заявника апеляційної скарги щодо відсутності факту порушення, невизнання чи оспорювання права та законного інтересу позивача саме з боку Дніпровської міської ради, з огляду на направлення позивачу листа-відповіді №10/15-347 від 03.08.2020 Департаментом економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради як самостійним виконавчим органом ради, колегією суддів не приймаються з огляду на наступне.

Договір № 23 від 22.03.2011 року про пайову участь на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури було укладено між Фінансово-економічним департаментом Дніпропетровської міської ради (Відповідач) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Люкс Інком" (Позивач). Протягом строку виконання договору зміни до договору в частині заміни сторін не вносились.

Правонаступником Фінансово-економічного департаменту ДМР, відповідно до Положення № 31/29 від 31.01.2018 є Департамент економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради.

Відповідно до п. п. 3.3.11, 3.3.12 Положення про департамент економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради, яке затверджене рішенням Дніпровської міської ради № 31/29 від 31.01.2018 (зі змінами), департамент економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради здійснює моніторинг за надходженням коштів пайової участі до спеціального фонду міського бюджету, готує звернення до замовників (забудовників), якими порушено виконання договірних зобов`язань з пайової участі та передає їх до департаменту правового забезпечення Дніпровської міської ради для подальшої роботи.

Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури. Кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту сплачуються в повному обсязі до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається договором.

Відповідно до п. 2.8 Порядку залучення, розрахунку і використання коштів пайової участі (внесків) у розвитку інфраструктури м. Дніпропетровська, яке затверджене Рішенням Дніпровської міської ради № 6/11 від 29.07.2011, рішення про звільнення замовників (забудовників) від сплати пайової участі приймає Дніпропетровська міська рада за поданням постійної комісії міської ради в питань соціально-економічного розвитку бюджету і фінансів.

Відповідно до статті 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" №280/97-ВР від 21.05.1997 міський голова організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету; представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства.

Лист-звернення Товариства з обмеженою відповідальністю "Люкс Інком" №26 від 27.07.2020 про зменшення розміру пайової участі був адресований саме міському голові м. Дніпра , як посадовій особі органу місцевого самоврядування, яка відповідно до статті 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" організує роботу Дніпровської міської ради.

Питання, порушене позивачем у зверненні, за дорученням міського голови було передане на розгляд Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради, про що безпосередньо зазначено в листі-відповіді №10/15-347 від 03.08.2020.

Згідно з Положеннями про Фінансово-економічний департамент Дніпропетровської міської ради та про Департамент економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради, які наявні у відкритому доступі на офіційному сайті Дніпровської міської ради, департамент є виконавчим органом міської ради, що підзвітний та підконтрольний міській раді та підпорядкований, у тому числі, міському голові.

Відповідно до частини 2 статті 11 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" №280/97-ВР від 21.05.1997 виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Відповідач у процесі розгляду справи не висловив незгоди зі змістом листа Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради №10/15-347 від 03.08.2020. Це свідчить про його погодження вчинених у межах доручення дій Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради з відмови позивачу у зменшенні розміру пайової участі за договором.

Оскільки питання, порушене позивачем у зверненні, щодо зменшення розміру пайового внеску на кошторисну вартість збудованих інженерних мереж поза межами земельної ділянки відведеної для будівництва об`єкта, віднесене до компетенції саме Дніпровської міської ради , а не Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету; позивач із листом-зверненням звернувся до міського голови м. Дніпра, як посадової особи, яка організує роботу Дніпровської міської ради; міський голова безпосередньо звернення не розглянув, а передав його на розгляд Департаменту, то саме Дніпровська міська рада є відповідальною за дії Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради з розгляду звернення, адресованого на її адресу.

Отже, Дніпровська міська рада є належним відповідачем у справі.

Враховуючи обставини справи та наявні докази, господарський суд дійшов правильних висновків про неправомірність дій відповідача щодо відмови листом-відповіддю №10/15-347 від 03.08.2020 Товариству з обмеженою відповідальністю «Люкс Інком» у зменшенні суми розміру пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту на суму виконаних робіт по будівництву зовнішніх мереж водопостачання до житлового комплексу по вул. Мандриківській у районі буд. №234 у місті Дніпрі, побудованих у 2020 році, та переданих у комунальну власність, у розмірі 3405162грн. та визнання суми пайового внеску відповідно до договору про внесок на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська №23 від 22.03.2011, укладеного між сторонами, зменшеною та сплаченою Товариством з обмеженою відповідальністю «Люкс Інком» на суму виконаних робіт по будівництву зовнішніх мереж водопостачання до житлового комплексу по вул. Мандриківській у районі буд. № 234 у місті Дніпрі, побудованих у 2020 році, та переданих у комунальну власність, у розмірі 3 405 162 грн.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 275 та статті 276 Господарського процесуального кодексу України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на вищенаведене, суд першої інстанції при вирішенні даної справи правильно застосував норми матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини сторін, прийняв законне та обґрунтоване рішення, тому у відповідності до ст. 276 ГПК України в задоволенні скарги слід відмовити, а оскаржуване судове рішення слід залишити без змін.

Зважаючи на відмову у задоволенні апеляційної скарги, судові витрати, понесені у зв`язку із апеляційним оскарженням, згідно статті 129 Господарського процесуального кодексу України, покладаються на заявника у скарзі і відшкодуванню не підлягають.

Керуючись ст. ст. 269, 275, 276, 282-284 ГПК України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Дніпровської міської ради на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 16.12.2020 у справі №904/4575/20 - залишити без задоволення.

Рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 16.12.2020 у справі №904/4575/20 - залишити без змін.

Судові витрати Дніпровської міської ради, м. Дніпро за подання апеляційної скарги на рішення суду покласти на заявника апеляційної скарги.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена до Верховного Суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 05.03.2021.

Головуючий суддя О.Г. Іванов

Суддя С.Г. Антонік

Суддя О.В. Березкіна

СудЦентральний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення24.02.2021
Оприлюднено09.03.2021
Номер документу95342188
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/4575/20

Судовий наказ від 15.03.2021

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Новікова Рита Георгіївна

Постанова від 24.02.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Ухвала від 02.02.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Ухвала від 27.01.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Рішення від 16.12.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Новікова Рита Георгіївна

Ухвала від 01.12.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Новікова Рита Георгіївна

Ухвала від 11.11.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Новікова Рита Георгіївна

Ухвала від 28.10.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Новікова Рита Георгіївна

Ухвала від 22.10.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Новікова Рита Георгіївна

Ухвала від 19.10.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Новікова Рита Георгіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні