ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26.02.2021 справа № 914/1216/19
Господарський суд Львівської області у складі судді Петрашка М.М. розглянув у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом Публічного акціонерного товариства Укрнафта
до відповідача Львівської міської ради
про визнання додаткової угоди укладеною, а договору оренди землі поновленим
за участю представників :
від позивача Радович О.Б.
від відповідача не з`явився
Суть спору : Публічне акціонерне товариство Укрнафта звернулось до Господарського суду Львівської області із позовом до відповідача Львівської міської ради про визнання додаткової угоди укладеною, а договору оренди землі поновленим.
Хід розгляду справи викладено в ухвалах суду та відображено у протоколах судових засідань.
Слід зазначити, що провадження у справі зупинялось, зокрема ухвалою суду від 15.10.2019р. до розгляду Великою Палатою Верховного Суду справи №320/5724/17, ухвалою суду від 17.09.2020р. до розгляду Великою Палатою Верховного Суду справ №159/5756/18, №313/350/16-ц та №378/596/16-ц.
В судове засідання 26.02.2021р. з`явився представник позивача, позовні вимоги підтримав.
Відповідач участі представника в судове засідання 26.02.2021р. не забезпечив.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши зібрані докази, суд встановив таке.
02.08.2010р. між Львівською міською радою (орендодавцем) та Відкритим акціонерним товариством Укрнафта (орендар) укладено договір оренди землі, зареєстрований 02.08.2010р. у Львівській міській раді за №С-1757, про що в книзі записів договорів оренди землі С-3 вчинено запис, а також в Управлінні Держкомзему у місті Львові, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 23 жовтня 2012 року за №461010004001076.
Відповідно до пункту 1 договору оренди, орендодавець на підставі ухвали Львівської міської ради №899 від 07.06.2007р. Про затвердження Положення про організацію, проведення та оформлення купівлі-продажу у власність або надання в оренду земельних ділянок несільськогосподарського призначення у м. Львові та ухвали Львівської міської ради №2224 від 06.11.2008р. Про користування ВАТ Укрнафта земельною ділянкою на вул. Г.Хоткевича, 11 у місті Львові передає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться у місті Львові на вул. Г.Хоткевича,11 для обслуговування автозаправної станції.
Згідно пункту 2 договору, в оренду передається земельна ділянка, кадастровий номер 4610136800:08:003:0005, загальною площею 0,0700 га, у т.ч. під забудовою 0,0065 га, під твердим покриттям 0,0419 га, під озелененням 0,0187 га, інше - 0,0029 га.
В пункті 3 договору зазначено, що на земельній ділянці розміщені об`єкти нерухомого майна - нежитлова будівля.
Відповідно до пункту 5 договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 254989,00 грн.
Згідно пункту 9 договору, орендна плата вноситься орендарем у формі та розмірі 25498,90 грн. в рік, що становить 10% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Пунктом 8 договору встановлено, що договір укладено на 10 (десять) років до 06 листопада 2018 року. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 90 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.
Як вбачається з матеріалів справи, з метою продовження дії договору, 01.08.2018р. позивач надіслав на адресу відповідача лист №01/01/12/01/03/19-323, відповідно до якого просив поновити договір на той самий строк і на тих самих умовах, у відповідності до вимог та в строки, передбачені ч. 5 ст. 33 Закону України Про оренду землі та просив прийняти відповідне рішення (ухвалу).
До листа позивачем долучено проект додаткової угоди №2 до договору оренди землі від 02.08.2010р. в трьох примірниках, копію договору оренди землі від 02.08.2010р., довіреності на право підписання додаткової угоди та виписки з ЄДРПОУ.
Листом від 09.08.2018р. №2403-4197 Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради повідомило позивача про необхідність подання пакету документів для продовження терміну оренди земельної ділянки, відповідно до ухвали Львівської міської ради від 14.09.2017 № 2372 Про затвердження інформаційних та технологічних карток адміністративних послуг, які надає Львівська міська рада , а саме: заяви на ім`я голови ЛМР, плану земельної ділянки, кадастрового плану земельної ділянки, висновку Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування про наявність містобудівних обмежень щодо користування земельною ділянкою та копії висновку Управління архітектури, на підставі якого земельна ділянка надавалась в оренду, копій правовстановлюючих документів, що посвідчують право власності на нерухоме майно, копії технічного паспорта на об`єкти нерухомого майна, довідки про справляння плати за землю за останні 2 роки, що передують даті подання заяви на оформлення землекористування, копії договору оренди землі з додатками, копій установчих документів підприємства, витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
Позивач повторно звернувся до Львівської міської ради листом від 12.09.2018 р.№01/01/12/01/03/19- 388 з проханням поновити договір оренди на новий строк, в якому наголосив, зокрема, на незаконності вимог управління земельних ресурсів щодо подання документів, не передбачених нормами закону, на необхідності безумовного виконання відповідачем вимог закону. Також цим листом позивач просив поновити договір оренди землі від 02.08.2010р. на той самий строк (на 10 років) та на тих самих умовах та прийняти відповідне рішення (ухвалу) Львівської міської ради про поновлення договору.
У відповідь на зазначене звернення Департамент містобудування Львівської міської ради у своєму листі від 04.10.2018р. № 2403-5027 зазначив, що згідно ухвали Львівської міської ради від 30.06.2016р. №631 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Львова , введено в дію з 01.01.2017р. нову нормативну грошову оцінку земель м. Львова, а відповідно річний розмір орендної плати визначається на підставі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку землі. Також, згідно Порядку продажу земельних ділянок комунальної власності та нарахування орендної плати за землю у м. Львові , затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 25.05.2017р. №1995, підставою для укладення договору оренди земельної ділянки є ухвала міської ради про передачу ділянки в оренду, а орендна плата за земельні ділянки, надані для обслуговування автозаправних станцій встановлюється у розмірі 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Окрім наведеного, відповідачем у листі зазначено про необхідність подання для продовження терміну оренди документів відповідно до ухвали Львівської міської ради від 14.09.2017 № 2372 Про затвердження інформаційних та технологічних карток адміністративних послуг, які надає Львівська міська рада .
Судом встановлено, що в подальшому Публічне акціонерне товариство Укрнафта неодноразово зверталася до Львівської міської ради з листами від 08.10.2018р. №01/01/12/01/03/19-425, від 07.11.2018р. №01/01/12/01/03/19-489, від 21.11.2018р. №01/01/12/01/03/19-552, від 18.12.2018р. №01/01/12/01/03/19-617, від 02.01.2019р. №01/01/12/01/03/19-2, від 06.02.2019р.№01/01/12/01/03/19-70 від 13.03.2019р. №01/01/12/01/03/19-149 в яких, зокрема просило продовжити дію договору та укласти (підписати) додаткову угоду.
У відповідь, Львівською міською радою надіслано позивачеві листи про необхідність подання вище вказаних документів та вказівкою про те, що підставою для укладення договору оренди земельної ділянки слугує ухвала міської ради про передачу земельної ділянки в оренду (листи Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради від10.09.2018р. №2403-вих-4616, від 15.11.2018р. №2403-5680, від 10.12.2018р. №2403-6104, від 15.03.2019р. № 2403-1030, від 18.04.2019р. № 2403-1657).
Вважаючи вимоги Львівської міської ради щодо надання вказаного переліку додаткових документів безпідставними, зволікання з поновленням договору необгрунтованим та протиправним, позивач звернувся до суду з позовом про визнання додаткової угоди укладеною, а договору оренди землі поновленим.
Заперечуючи проти позову відповідач у відзиві на позовну заяву (вх. №31919/19 від 05.08.2019р.) зазначає, що на звернення Публічного акціонерного товариства Укрнафта про поновлення договору оренди земельної ділянки на вул. Г.Хоткевича, 11 Департаментом містобудування Львівської міської неодноразово надавалися відповіді у листах від 09.08.2018 року № 2403-4197; 10.09.2018 року № 2403-вих-4616; 04.10.2018 року № 2403-5027; 15.11.2018 року № 2403-5680; 10.12.2018 року №2403-3104 щодо необхідності надання переліку документів для продовження терміну дії договору оренди земельної ділянки за адресою: м. Львів, вул. Хоткевича, 11, відповідно до ухвали Львівської міської ради від 14.09.2017року № 2372 Про затвердження інформаційних та технологічних карток адміністративних послуг, які надає Львівська міська рада .
Крім цього, як зазначає відповідач, Порядком продажу земельних ділянок комунальної власності та нарахування орендної плати за землю у м. Львові, затвердженим ухвалою Львівської міської ради від 25.05.2017 року № 1995, підставою для укладення договору оренди земельної ділянки є ухвала міської ради про передачу земельної ділянки (її частини) в оренду з обов`язковим визначенням категорії земель та цільового призначення земельної ділянки відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету із земельних ресурсів від 23.07.2010 року № 548.
Даним порядком встановлено, що підставою для укладення договору оренди земельної ділянки є ухвала Львівської міської ради про передачу земельної ділянки в оренду, а також те, що орендна плата за земельні ділянки, надані для обслуговування автозаправних станцій, встановлюється у розмірі 12 % від НГО земельної ділянки. Що стосується договору оренди земельної ділянки від 02.08.2010 року № С-1757, розташованої за адресою; м. Львів, вул. Г. Хоткевича, 11, загальною площею 0,0700 га строком на 10 (десять), то орендна плата встановлена у розмірі 10%, що суперечить даному Порядку.
Враховуючи те, що Львівська міська рада як орендодавець неодноразово роз`яснювала орендарю про необхідність подання відповідних документів, але такі подані не були, договір оренди земельної ділянки був припинений. Тому, реалізація переважного права добросовісного орендаря на поновлення договору є неможливою, оскільки сторонами не було досягнуто домовленості щодо істотних умов договору.
Враховуючи наведене, відповідач просить суд відмовити в задоволенні позову.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши зібрані докази, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог з таких підстав .
Згідно із статтею 11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.
Пунктом 1 частини 1 статті 11 Цивільного кодексу України передбачено, що підставами виникнення цивільних прав та обов`язків є договори та інші правочини.
Відповідно до статті 509 Цивільного кодексу України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
Як передбачено статтею 174 Господарського кодексу України, однією з підстав виникнення господарського зобов`язання є господарський договір та інші угоди, передбачені законом, а також угоди не передбачені законом, але які йому не суперечать.
Згідно статті 759 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк. Законом можуть бути передбачені особливості укладення та виконання договору найму (оренди).
Відповідно до статті 1 Закону України Про оренду землі (тут і далі по тексту в редакції чинній на момент існування спірних правовідносин) оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Статтею 13 Закону України «Про оренду землі» визначено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Згідно статті 31 Закону України "Про оренду землі", договір оренди землі припиняється, зокрема в разі закінчення строку, на який його було укладено.
Відповідно до частин 1-3 статті 33 Закону України "Про оренду землі", по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов`язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі).
Орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов`язаний повідомити про це орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановлений цим договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі.
До листа-повідомлення про поновлення договору оренди землі орендар додає проект додаткової угоди.
Згідно частини 5 статті 33 Закону України Про оренду землі орендодавець у місячний термін розглядає надісланий орендарем лист-повідомлення з проектом додаткової угоди, перевіряє його на відповідність вимогам закону, узгоджує з орендарем (за необхідності) істотні умови договору і, за відсутності заперечень, приймає рішення про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної та комунальної власності), укладає з орендарем додаткову угоду про поновлення договору оренди землі. За наявності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі орендарю направляється лист-повідомлення про прийняте орендодавцем рішення.
Частиною 6 статті 33 Закону України Про оренду землі встановлено, що уразі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. У цьому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється із: власником земельної ділянки (щодо земель приватної власності); уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної або комунальної власності).
Частиною 8 статті 33 цього Закону передбачено, що додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов`язковому порядку.
Відмова, а також наявне зволікання в укладенні додаткової угоди до договору оренди землі може бути оскаржено в суді (частина 11 статті 33 вказаного Закону).
У Постановах Великої Палати Верховного Суду від 22.09.2020 у справах № 159/5756/18 та № 313/350/16-ц зазначено, що аналіз зазначених норм дає підстави для висновку, що статтею 33 Закону України "Про оренду землі" було визначено алгоритм дій орендаря та орендодавця за наявності наміру поновити договір оренди землі та визначено певні правові запобіжники для захисту орендаря, як більш уразливої сторони в цих правовідносинах, від умисного й безпідставного ухилення орендодавця від продовження орендних правовідносин за відсутності для цього підстав та за наявності добросовісної поведінки орендаря. При цьому законодавець ототожнив поняття "переважне право на укладення договору оренди землі на новий строк" та "поновлення договору оренди землі", використовуючи конструкцію "поновлення договору оренди землі" як для підстави такого поновлення, передбаченої частинами першою-п`ятою, так і для підстави, передбаченої частиною шостою цієї статті, що свідчить про їх логічну послідовність.
Так, дійсний орендар, який добросовісно виконував свої обов`язки за договором оренди землі, має переважне право перед іншими особами на продовження цих орендних правовідносин. Маючи такий намір, він (орендар) зобов`язаний до закінчення строку оренди землі (у строки, визначені частиною другою статті 33 вказаного Закону) повідомити про це орендодавця та надіслати проект додаткової угоди. Мета такого повідомлення - запобігання укладення орендодавцем договору оренди з іншою особою у зв`язку з відсутністю в нього інформації про наявність наміру в дійсного орендаря продовжувати орендні правовідносини. При цьому таке завчасне повідомлення з надсиланням проекту додаткової угоди є передумовою для зміни сторонами умов договору оренди під час його поновлення (укладення на новий строк). Орендодавець, розглянувши у місячний термін таке повідомлення і проект додаткової угоди, за необхідності узгодивши з орендарем істотні умови, зобов`язаний або укласти додаткову угоду про поновлення договору оренди землі, або повідомити орендаря про наявність обґрунтованих заперечень щодо поновлення договору оренди землі шляхом надсилання листа-повідомлення про прийняте рішення (частини перша - п`ята статті 33 Закону України "Про оренду землі").
У разі, якщо орендодавець протягом одного місяця після закінчення строку договору оренди землі не надіслав орендареві такого листа-повідомлення про наявність заперечень щодо поновлення договору, про яке йшлося вище, а орендар продовжував користуватися земельною ділянкою після його закінчення, то такий договір вважатиметься поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, без можливості внесення змін до умов договору оренди (частина шоста статті 33 Закону України "Про оренду землі").
При цьому додаткова угода про поновлення договору оренди землі має бути укладена в обов`язковому порядку, а за наявності відмови чи ухилення орендодавця від її укладення після дотримання усіх перелічених вище умов - орендар може оскаржити такі дії орендодавця в судовому порядку.
Тобто виникненню в орендодавця обов`язку прийняти рішення про поновлення договору оренди землі або про наявність заперечень щодо такого поновлення договору з надсиланням відповідного листа-повідомлення має передувати звернення орендаря з повідомленням про намір продовжити орендні правовідносини, до якого має бути додано проект додаткової угоди. Факт порушення орендодавцем місячного терміну для направлення орендареві листа-повідомлення про прийняте ним рішення у відповідь на вчасно надісланий орендарем лист-повідомлення з проектом додаткової угоди дає орендареві підстави розраховувати на можливість поновлення договору оренди землі в силу закону, а саме частини шостої статті 33 Закону України "Про оренду землі"). І саме у такому випадку відсутність листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі можна кваліфікувати як "мовчазну згоду" орендодавця на поновлення договору та той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором.
У постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 03.02.2021р. у справі № 915/1003/20 зазначено, що для поновлення договору оренди землі з підстав, передбачених частиною шостою статті 33 Закону України "Про оренду землі", необхідна наявність таких юридичних фактів: орендар належно виконує свої обов`язки за договором оренди; до закінчення строку дії договору він повідомив орендодавця в установлені строки про свій намір скористатися переважним правом на укладення договору на новий строк; до листа-повідомлення орендар додав проект додаткової угоди, продовжує користуватись виділеною земельною ділянкою; орендодавець письмово не повідомив орендаря про відмову в поновленні договору оренди.
Відповідно до укладеного між сторонами умов договору оренди землі від 02.08.2010р., такий укладено на 10 років (до 06 листопада 2018 року). Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 90 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.
В матеріалах справи міститься лист Публічного акціонерного товариства Укрнафта від 01.08.2018р. №01/01/12/01/03/19-323, в якому зазначено про намір позивача продовжити дію договору оренди землі на новий термін. До зазначеного листа позивачем долучено додаткову угоду.
Таким чином, позивач, відповідно до умов договору та закону, належним чином повідомив орендодавця про намір продовжити договір оренди землі (не пізніше ніж за 90 до закінчення строку дії договору).
Проте, як вбачається з матеріалів справи, ані протягом місяця з моменту звернення позивача з листом-повідомленням, ані протягом одного місяця після закінчення строку дії договору оренди відповідачем не було направлено позивачу відповіді із зазначенням змісту прийнятого рішення.
Управління земельних ресурсів Львівської міської ради листами від 09.08.2018р. №2403-4197, від 10.09.2018р. №2403-вих-4616, від 04.10.2018р. № 2403-5027, від 15.11.2018р. №2403-5680, від 10.12.2018р. №2403-6104, від 15.03.2019р. № 2403-1030, від 18.04.2019р. № 2403-1657 лише повідомило позивача про те, що:
- для вирішення питання про поновлення дії договору Публічному акціонерному товариству "Укрнафта" слід надати додатково ряд документів, відповідно до ухвали Львівської міської ради від 14.09.2017року № 2372 Про затвердження інформаційних та технологічних карток адміністративних послуг, які надає Львівська міська рада ;
- розмір орендної плати в договорі (додатковій угоді), який становить 10% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки не відповідає вимогам положенням Порядку продажу земельних ділянок комунальної власності та нарахування орендної плати за землю у м. Львові , затвердженим ухвалою Львівської міської ради від 25.05.2017 року № 1995, оскільки така повинна становити 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки;
- підставою для укладення договору оренди земельної ділянки є ухвала міської ради про передачу ділянки в оренду, відповідно до Порядку продажу земельних ділянок комунальної власності та нарахування орендної плати за землю у м. Львові , затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 25.05.2017р. №1995.
Суд вважає, що вимоги орендодавця щодо надання додаткових документів, перелік яких встановлено ухвалою Львівської міської ради від 14.09.2017р. №2372 Про затвердження інформаційних та технологічних карток адміністративних послуг, які надає Львівська міська , не відповідають приписам статті 33 Закону України Про оренду землі , яка не передбачає надання орендарем в обов`язковому порядку інших додаткових документів до листа-повідомлення про поновлення договору оренди землі, крім проекту додаткової угоди.
Щодо невідповідності розміру орендної плати, як істотної умови договору, на яку вказує відповідач у листах, суд зазначає, що відповідно до частини 5 статті 33 Закону України Про оренду землі , орендодавець у місячний термін розглядає надісланий орендарем лист-повідомлення з проектом додаткової угоди, перевіряє його на відповідність вимогам закону, узгоджує з орендарем (за необхідності) істотні умови договору і, за відсутності заперечень, приймає рішення про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної та комунальної власності), укладає з орендарем додаткову угоду про поновлення договору оренди землі. За наявності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі орендарю направляється лист-повідомлення про прийняте орендодавцем рішення.
Як вбачається зі змісту договору, розмір орендної плати визначено у межах законодавства (10% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, при тому, що граничний розмір, встановлений ПК України 12%), а зміна такого розміру за відсутності погодження між сторонами може бути окремою підставою для звернення до суду.
Нормативна грошова оцінка земель - основа для визначення розміру орендної плати, а її зміна є підставою для перегляду розміру орендної плати в процесі узгодження з орендарем усіх істотних умов договору, а не підставою для відмови у поновленні договору оренди землі.
Разом з тим, в листах, які надсилалися Львівською міською радою позивачу, не міститься жодних пропозицій щодо істотних умов договору, в тому числі пропозицій щодо розміру орендної плати, при його поновленні на новий строк. Крім того, не міститься жодних заперечень щодо продовження строку дії договору.
Щодо твердження відповідача про те, що підставою для укладення договору оренди земельної ділянки слугує ухвала міської ради про передачу ділянки в оренду, суд зазначає, що частина 6 статті 33 Закону України "Про оренду землі" передбачає умови і процедуру укладення і підписання додаткової угоди про поновлення договору оренди землі без прийняття рішення органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі.
Судом встановлено, що позивач після закінчення строку, на який було укладено спірний договір, продовжував належним чином користуватись земельною ділянкою та сплачувати орендну плату, що відповідачем не спростовано.
Таким чином, оскільки відповідач ухиляється від укладення додаткової угоди до договору оренди землі, ним не направлено орендареві листа-повідомлення про заперечення у поновленні договору оренди, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про визнання додаткової угоди укладеною, а договору оренди землі поновленим є обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.
Крім того, оскільки сторони не узгодили змін до умов договору, такий вважатиметься поновленим на тих самих умовах.
Разом з тим, оскільки строк дії договору закінчився 06.11.2018р., то відповідно такий договір слід вважати продовженим до 06.11.2028р., тобто на той самий строк починаючи з дати закінчення строку, на який його було укладено.
Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України суд прийшов до висновку витрати по сплаті судового збору покласти на відповідача, оскільки позов у даній справі слід задовольнити повністю.
Керуючись статтями 2, 13, 74, 76, 77, 78, 86, 129, 236, 237, 238, 240, Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ
1 . Позов задовольнити.
2 . Визнати Договір оренди земельної ділянки від 02.08.2010р. поновленим, а Додаткову угоду №2 до договору оренди землі від 02.08.2010р., зареєстрованого у Львівській міській раді 02.08.2010р. за №С-1757 та в Управлінні Держкомзему у місті Львові 23.10.2012р. за №461010004001076, укладеною в наступній редакції:
ДОДАТКОВА УГОДА № 2
до Договору оренди землі від 02.08.2010 року ,
зареєстрованого у Львівській міській раді
02 серпня 2010 року за №С-1757
та в Управлінні Держкомзему у місті Львові
23 жовтня 2012 року за №461010004001076
місто Львів
Львівська міська рада , код ЄДРПОУ 04055896, що знаходиться за адресою 79006, м.Львів, пл.Ринок,1, в особі директора департаменту містобудування Львівської міської ради Коровайника Сергія Степановича , що діє на підставі довіреності, Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ухвали Львівської міської ради від 14.07.2016р. №777 Про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради , з одного боку, та
Публічне акціонерне товариство «Укрнафта» , код ЄДРПОУ 00135390, що знаходиться за адресою: 04053 м. Київ, пров. Несторівський, 3-5, діє на підставі Статуту ПАТ Укрнафта , зареєстрованого Шевченківською районною в місті Києві державною адміністрацією 23.03.2011р., номер запису 10741050026002352, в особі начальника відділення реалізації нафтопродуктів по Львівській області ПАТ Укрнафта Хомишина Зеновія Григоровича , який діє на підставі Довіреності від 20.12.2018р., посвідченої приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Сальваровською Н.І., зареєстрованої в реєстрі за №1767, з другого боку, надалі іменовані Сторонами ,
відповідно до статті 33 Закону України Про оренду землі щодо переважного права Орендаря на право поновлення Договору оренди землі, відповідно до п.8 Договору оренди земельної ділянки від 02.08.2010 року, зареєстрованого у Львівській міській раді 02 серпня 2010 року за №С-1757, та в Управлінні Держкомзему у місті Львові 23 жовтня 2012 року за №461010004001076, частини 6 статті 33 Закону України Про оренду землі щодо того, що коли орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором, і в цьому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється із уповноваженим керівником органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі, а Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов`язковому порядку,
уклали ДОДАТКОВУ УГОДУ №2 до Договору оренди земельної ділянки від 02.08.2010 року про наступне:
1) У зв`язку з тим, що Орендар має переважне право на поновлення Договору від 02.08.2010 року оренди земельної ділянки загальною площею 0,0700 га, кадастровий номер 4610136800:08:003:0005, яка знаходиться за адресою: м.Львів, вул.Хоткевича, 11, Сторони вирішили продовжити дію Договору оренди земельної ділянки від 02.08.2010 року на той самий строк - на 10 (десять) років (до 06 листопада 2028 року) та на тих самих умовах.
2) З огляду на зміну найменування Орендаря з Відкритого акціонерного товариства Укрнафта (ВАТ Укрнафта ) на Публічне акціонерне товариство Укрнафта (ПАТ Укрнафта ), Сторони домовилися в тексті Договору та в усіх додатках і додаткових угодах до нього, Відкрите акціонерне товариство Укрнафта (ВАТ Укрнафта ) читати як Публічне акціонерне товариство Укрнафта (ПАТ Укрнафта ).
3) Усі інші умови Договору залишаються незмінними і Сторони підтверджують по них свої зобов`язання.
4) Додаткова угода №2 набирає чинності з моменту її підписання Сторонами та Державної реєстрації речового права оренди у порядку, визначеному Законом.
5) Додаткова угода №2 складена у трьох оригінальних примірниках, кожен з яких має однакову юридичну силу і є невід`ємною частиною Договору оренди земельної ділянки від 02.08.2010 року, зареєстрованого у Львівській міській раді 02 серпня 2010 року за №С-1757, та в Управлінні Держкомзему у місті Львові 23 жовтня 2012 року за № 461010004001076 , по одному для кожної зі Сторін та для органу, який проводить державну реєстрацію права оренди землі.
Реквізити та підписи сторін :
Орендодавець Львівська міська рада Львівська обл., м.Львів, пл.Ринок, 1, 79006 р/р
3 . Стягнути з Львівської міської ради (79008, місто Львів, Площа Ринок, будинок 1, ідентифікаційний код 04055896) на користь Публічного акціонерного товариства Укрнафта (04053, місто Київ, Провулок Несторівський, будинок 3-5, ідентифікаційний код 00135390) судовий збір в розмірі 1921,00 грн.
4. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили відповідно до статті 241 Господарського процесуального кодексу України.
Рішення може бути оскаржено відповідно до глави 1 розділу IV Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст рішення підписано 09.03.2021р.
Суддя М.М. Петрашко
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2021 |
Оприлюднено | 10.03.2021 |
Номер документу | 95379119 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Плотніцький Борис Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні