Ухвала
від 05.03.2021 по справі 2/32/07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

=====================================================================

УХВАЛА

05 березня 2021 року Справа № 2/32/07

м. Миколаїв

Кредитори:

1) Державне підприємство «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» (вул. Саксаганського, 1, м. Київ, 01033);

2) Державне агентство резерву України (вул. Пушкінська, 28, м. Київ, 01601);

3) Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях (вул. Велика Арнаутська, 15, м. Одеса, 65012).

Банкрут: Відкрите акціонерне товариство «Новобузький комбінат хлібопродуктів» (вул. Ватутіна, 1, м. Новий Буг, 55600).

Ліквідатор: арбітражний керуючий Прохоров В.С. (вул. Інженерна, 19, оф.3, м. Миколаїв, 54001).

Південне міжрегіональне управління міністерства юстиції у Миколаївській області (вул. 8 Березня, 107, м.Миколаїв, 54029).

Суддя Давченко Т.М.

без виклику учасників справи

Суть спору: банкрутство Відкритого акціонерного товариства «Новобузький комбінат хлібопродуктів»

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Господарського суду Миколаївської області перебуває справа № 2/32/07 про банкрутство відкритого акціонерного товариства (ВАТ) «Новобузький комбінат хлібопродуктів» ; постановою від 16.07.2007 визнано товариство банкрутом та відкрито щодо нього ліквідаційну процедуру; ухвалою від 25.10.2016 ліквідатором банкрута призначено Прохорова В.С.

Наразі провадження у справі перебуває на стадії ліквідаційної процедури та здійснюється відповідно норм Кодексу України з процедур банкрутства.

Ліквідатор ВАТ «Новобузький комбінат хлібопродуктів» Прохоров В.С. звернувся до суду із клопотанням № 02-01/43 від 22.02.2021, в якому просить суд зобов`язати Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку скасувати реєстрацію випуску акцій ВАТ «Новобузький комбінат хлібопродуктів» та видати відповідне розпорядження.

Дослідивши матеріали вказаного клопотання ліквідатора, суд вважає його підлягаючим задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Так, згідно свідоцтва про реєстрацію випуску акцій № 524/1/01 зареєстрованого 23.10.2001, ВАТ «Новобузький комбінат хлібопродуктів» код ЄДРПОУ 00952083 є емітентом випуску акцій. Обіг акцій ВАТ «Новобузький комбінат хлібопродуктів» було зупинено згідно родпорядження уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - начальника Південно - Українського територіального управління № 33-ПУ-2-3 від 22.12.2014.

Частиною 1 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що з дня свого призначення ліквідатор, зокрема, здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство.

Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 12 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий має право запитувати та отримувати документи або їх копії від юридичних осіб, органів державної влади, органів місцевого самоврядування та від фізичних осіб за їх згодою.

Відповідно ч.ч. 1-3 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства, після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.

Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника.

Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

У разі затвердження судом звіту ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом, Господарський, суд закриває провадження у справі про банкрутство,

Таким чином, для того, щоб ліквідатору ВАТ «Новобузький комбінат хлібопродуктів» скласти та подати на затвердження до Господарського суду Миколаївської області звіт за підсумками ліквідаційної процедури, який буде відповідати вимогам ч. 1 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства, необхідно отримати розпорядження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування реєстрації випуску акцій.

Зупинення обігу акцій, скасування реєстрації випуску акцій регулюється Порядком скасування реєстрації випусків акцій, затвердженим рішенням Комісії від 23.03.2013 № 737 і зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.05.2013р. за №822/23354 (далі - Порядок).

Згідно ч. З розділу II Порядку (скасування реєстрації випусків акцій у зв`язку з припиненням акціонерного товариства шляхом його ліквідації): Протягом десяти робочих днів з дати затвердження ліквідаційного балансу/схвалення звіту ліквідатора комітетом кредиторів (у разі прийняття постанови господарського суду про визнання акціонерного товариства банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури) ліквідаційна комісія (ліквідатор) має подати до реєструвального органу такі документи для скасування реєстрації випуск) акцій.... , і далі приводиться певний перелік документів. Проте, в ухвалі про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу та припинення провадження у справі суд зазначає про припинення повноважень ліквідаційної комісії (ліквідатора) і останній не має повноважень на підписання, встановлених Порядком документів про скасування випуску акцій.

Крім того, розділом І Порядку (ч.ч. 4-6). для прийняття Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку відповідного рішення передбачається перевірка поданих документів, можливість повернення їх на доопрацювання та інше, тобто, у часі може продовжуватися процес узгодження, оскарження заяв ліквідатора, висновків Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; при цьому, повноваження ліквідаційної комісії (ліквідатора) вже будуть припинені.

Порядок вимагає рішення комітету кредиторів про схвалення звіту за підсумками ліквідаційної процедури ВАТ Новобузький комбінат хлібопродуктів на підставі затвердженого комісією Порядку, який регламентує діяльність лише самої Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Окрім цього, як вже зазначалося, відповідно до ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства, при подачі до суду на затвердження звіту та ліквідаційного балансу, до цього звіту має додаватися розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Тобто, вимога Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про надання звіту та ліквідаційного балансу банкрута схваленого комітетом кредиторів протирічить правовим нормам, викладеним у ч. 1 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства, в якій зазначено, що після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого серед іншого, додається розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (для акціонерних товариств).

Ліквідатор банкрута зобов`язаний діяти на підставі та у межах Кодексу України з процедур банкрутства, який має вищу юридичну силу ніж Порядок та є спеціальним нормативно-правовим актом, який регулює процедуру банкрутства.

Згідно приписів Кодексу України з процедур банкрутства схвалення звіту ліквідатора за підсумками ліквідаційної процедури комітетом кредиторів не передбачено.

Слід зауважити, що Кодекс України з процедур банкрутства є спеціальним законодавчим актом і має вишу юридичну силу ніж Порядок на який посилається Національна комісія цінних паперів та фондового ринку.

Міністерством юстиції України (листом від 30.01.2009 № н-35267-18 «Щодо порядку застосування нормативно-правових актів у разі існування неузгодженості між підзаконними актами» ) встановлено, що вища юридична сила закону полягає у тому, що всі підзаконні нормативно-правові акти приймаються на основі законів та за своїм змістом не повинні суперечити їм. Підпорядкованість таких актів законам закріплена у положеннях Конституції України. У випадку суперечності норм підзаконного акта нормам закону слід застосовувати норми закону, оскільки він має вищу юридичну силу.

Відповідно до ч. 3 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає скарги на дії (бездіяльність) ліквідатора та здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.

Враховуючи наведене, з метою уникнення затягування строків розгляду справи, суд вважає необхідним задовольнити подане ліквідатором клопотання, оскільки скасування реєстрації випуску акцій є необхідним для завершення ліквідаційної процедури банкрута, яка триває з 2007 року.

Разом з тим, згідно Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Комісії від 23.03.2013 № 737, для скасування реєстрації випуску акцій, до реєструвального органу має бути подано заяву про скасування реєстрації випуску акцій (додаток 9).

Однак, нормами ГПК України не передбачено складання судом запитів за будь-якими формами або інших заяв, оскільки процесуальними документами господарського суду є рішення, ухвали та постанови, які є, в свою чергу, обов`язковими до виконання на всій території України.

Відповідно до статті 8 Конституції України - Конституція України має найвищу юридичну силу. Статтею 124 Конституції України передбачено поширення юрисдикції судів на всі правовідносини, що виникають в державі. Стаття 1291 Конституції України містить норму згідно якої суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання.

Статтею 326 ГПК України визначено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом.

Відповідно до ст. 18 ГПК України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом. Обов`язковість судового рішення не позбавляє осіб, які не брали участі у справі, можливості звернутися до суду, якщо ухваленим судовим рішенням вирішено питання про їхні права чи інтереси.

Керуючись ст.ст. 2, 12, 60, 61, 62 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 12, 232, 234, 235, 326 Господарського процесуального кодексу України, суд -

У Х В А Л И В:

1. Задовольнити клопотання ліквідатора Відкритого акціонерного товариства «Новобузький комбінат хлібопродуктів» арбітражного керуючого Прохорова В.С. № 02-01/43 від 22.02.2021.

2. Зобов`язати Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку скасувати реєстрацію випуску акцій Відкритого акціонерного товариства «Новобузький комбінат хлібопродуктів» (код ЄДРПОУ 00952083; свідоцтво про реєстрацію випуску акцій від 23.10.2001, реєстраційний № 524/1/01) та видати відповідне розпорядження. Докази виконання (належним чином засвідчену копію відповідного рішення) надати суду.

3. Примірник ухвали з гербовою печаткою надіслати Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку (вул. Московська, 8, корп. 30, м. Київ, 01010).

4. Копію ухвали надіслати учасникам у справі про банкрутство.

Згідно з ч. 2 ст. 235 ГПК України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та відповідно до ст. 256, підпункту 17.5 пункту 17 Розділу XI «Перехідні положення» ГПК України ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Відповідно до ч.ч. 2, 4 ст.13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом. Невиконання судових рішень має наслідком юридичну відповідальність, установлену законом.

Суддя Т.М. Давченко

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення05.03.2021
Оприлюднено11.03.2021
Номер документу95379263
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2/32/07

Ухвала від 06.01.2023

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Постанова від 07.07.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 14.06.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 17.05.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 05.03.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Ухвала від 09.11.2020

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Ухвала від 06.11.2019

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Ухвала від 06.11.2019

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Ухвала від 31.10.2019

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Ухвала від 23.09.2019

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні