Ухвала
від 10.03.2021 по справі 420/3049/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/3049/19

УХВАЛА

10 березня 2021 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Вовченко O.A., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Головного управління ДФС в Одеській області про заміну боржника по справі №420/3049/19, -

Суть заяви : 05 лютого 2021 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла заява Головного управління ДФС в Одеській області про заміну боржника по справі з Головного управління ДФС в Одеській області на Головне управління ДПС в Одеській області.

У судове засідання 10 березня 2021 року учасники справи не з`явились, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлялись належним чином на своєчасно.

Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, суд розглядає заяву Головного управління ДФС в Одеській області про заміну боржника по справі №420/3049/19 у письмовому провадженні, оскільки відсутня потреба заслухати свідка чи експерта.

Дослідивши матеріали справи та подані до суду документи, суд -

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 13 вересня 2019 року позов приватного підприємства АДЕПТ-КОМПЛЕКТ задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 18.04.2019 року № 0017131404 в частині збільшення суми грошового зобов`язання з податку на прибуток на 2163358,75 грн. Визнано протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 18.04.2019 року № 0017141404, від 30.01.2019 року № 0004261402 та від 30.01.2019 року № 0004241402. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 30.01.2019 року № 0001901304 в частині штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 43643,99 грн. В решті позовних вимог відмовлено. Стягнуто з Головного управління ДФС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Одеській області на користь приватного підприємства АДЕПТ-КОМПЛЕКТ судовий збір у розмірі 9747,58 грн., сплачений згідно платіжного доручення №5522 від 23 квітня 2019 року.

Постановою Верховного Суду у складі суддів Касаційного адміністративного суду від 03 квітня 2020 року касаційну скаргу приватного підприємства АДЕПТ-КОМПЛЕКТ задоволено частково. Постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 5 грудня 2019 року у справі №420/3049/19 та рішення Одеського окружного адміністративного суду від 13 вересня 2019 року в частині відмови у задоволенні позову скасовано. Ухвалено нову постанову, якою позов про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 18 квітня 2019 року №0017131404 в частині збільшення суми грошового зобов`язання з податку на прибуток на суму 2187600,00 грн. за основним платежем та 546900,25 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями задоволено. В частині відмови у задоволенні позову про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 30 січня 2019 року №0001901304 в частині збільшення грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 86436,00 грн. за основним платежем та 21609,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями справу направлено на новий розгляд. Стягнуто з Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, вулиця Семінарська, будинок 5 місто Одеса, 565044) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь приватного підприємства АДЕПТ-КОМПЛЕКТ (код ЄДРПОУ 33316835, вулиця Першотравнева, будинок 56, кімната 16, селище міського типу Доброслав, Лиманський район, Одеська обл., 67500) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 73782 грн. (сімдесят три тисячі сімсот вісімдесят дві) грн., 15 коп.

05 жовтня 2020 року Одеським окружним адміністративним судом по справі №420/3049/19 видано виконавчий лист про стягнення з Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, вулиця Семінарська, будинок 5 місто Одеса, 565044) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь приватного підприємства АДЕПТ-КОМПЛЕКТ (код ЄДРПОУ 33316835, вулиця Першотравнева, будинок 56, кімната 16, селище міського типу Доброслав, Лиманський район, Одеська обл., 67500) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 73782 грн. (сімдесят три тисячі сімсот вісімдесят дві) грн., 15 коп.

Судом встановлено, що Кабінетом Міністрів України 18.12.2018 року прийнято Постанову №1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України (далі - Постанова №1200) відповідно до якої постановлено утворити Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.

Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності (абз.4 ч.2 Постанови №1200).

Відповідно до абз.6 ч.2 Постанови №1200, Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.

21 серпня 2019 року Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження №682-р Питання Державної податкової служби , яким вирішено про можливість забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.

Постановою Кабінету Міністрів України Про утворення територіальних органів Державної податкової служби від 19 червня 2019 року № 537 (зі змінами і доповненнями, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2019 року № 846) утворені як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби та реорганізовані деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби.

Відповідно до п.3, п.4 постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 р. № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби установлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України. Територіальні органи Державної податкової служби визначені правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються.

Згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Головне управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646) перебуває у стані припинення.

Відповідно з додатками 1, 2 Постанови № 537 утворено Головне управління ДПС в Одеській області. Головне управління ДФС в Одеській області реорганізується шляхом приєднання до Головного управління ДПС в Одеській області.

Відповідно до наказу Державної податкової служби України від 28 серпня 2019 року №36 Про початок діяльності Державної податкової служби України , наказу Головного управління ДФС в Одеській області від 29 серпня 2019 року №7 розпочато виконання Головним управлінням ДПС в Одеській області функцій та повноважень Головного управління ДФС в Одеській області, що припиняється, з питань, контроль за дотриманням яких покладено на Державну податкову службу.

Отже, з 29 серпня 2019 року Головне управління ДФС в Одеській області втратило повноваження державного органу, який згідно із законом виконує функції, зокрема у сфері реалізації державної податкової політики, відповідно, не може здійснювати права та виконувати обов`язки сторони у справі, а відтак, і відповідати за зобов`язання, які на нього покладені, в тому числі й судовими рішеннями, оскільки таке повноваження передано для виконання завдань і функцій новоствореному контролюючому органу у зазначеній сфері, яким є Головне управління ДПС в Одеській області.

Суд зазначає, що відсутність відомостей в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про фактичне припинення Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646) як юридичної особи публічного права свідчить про відсутність підстав для правонаступництва в розумінні частини другої статті 104 Цивільного кодексу України.

При цьому, з дати початку виконання Головним управлінням ДПС в Одеській області функцій та повноважень Головного управління ДФС в Одеській області відбулося фактичне (компетенційне) адміністративне правонаступництво, оскільки саме норми адміністративного права врегулювали умови та порядок передання адміністративної компетенції від Головного управління ДФС в Одеській області до Головного управління ДПС в Одеській області, а тому факт припинення (ліквідації) юридичної особи не є вирішальним.

Вказані висновки узгоджуються з висновками, викладеними Верховним Судом у постанові від 10 вересня 2020 року по справі №420/5772/18.

Згідно з частиною першою статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання.

У статті 1 Закону України від 2 червня 2016 року №1404-VIII Про виконавче провадження (далі - Закон №1404-VIII) виконавчим провадженням як завершальною стадією судового провадження і примусового виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) вважається сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Згідно із частиною першою та другою статті 15 Закону № 1404-VIII сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ.

Відповідно до абзацу першого частини п`ятої статті 15 Закону № 1404-VIII у разі вибуття однієї зі сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Приписами ст.52 КАС України визначено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Згідно зі ст. 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником (ч.1). Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду (ч.2). Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (ч.4).

Враховуючи вищевикладене, те, що доказів відкриття виконавчого провадження за виконавчим листом від 05.10.2019 року по справі №420/3049/19 не надано, суд вважає за доцільне заяву Головного управління ДФС в Одеській області задовольнити шляхом заміни сторони боржника у виконавчому листі Одеського окружного адміністративного суду по справі №420/3049/19.

Керуючись ст.ст.52, 205, 241-245, 248, 256, 295, 379 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву Головного управління ДФС в Одеській області про заміну боржника по справі №420/3049/19 - задовольнити.

Заміни сторону боржника у виконавчому листі Одеського окружного адміністративного суду по справі №420/3049/19 з Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646) на правонаступника - Головне управління ДПС в Одеській області (вул.Семніарська, 5, м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 43142370).

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо розгляд справи здійснювався в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Вовченко O.A.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.03.2021
Оприлюднено15.03.2021
Номер документу95435052
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/3049/19

Ухвала від 09.12.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 22.09.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 26.07.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 12.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 10.03.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 25.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 26.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 26.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 14.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 21.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні