Постанова
від 04.03.2021 по справі 160/1178/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

04 березня 2021 року м. Дніпросправа № 160/1178/20

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Лукманової О.М. (доповідач),

суддів: Божко Л.А., Дурасової Ю.В.,

за участю секретаря судового засідання: Новошицької О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро апеляційну скаргу Офісу великих платників податків ДПС на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06 липня 2020 року (суддя Неклеса О.М., м. Дніпро, повний текст рішення складено 27.07.2020 року) у справі №160/1178/20 за позовом Управління державної служби охорони при Головному управлінні МВС України в Дніпропетровській області до Офісу великих платників податків ДПС в особі Дніпропетровського управління Офісу великих платників податків ДПС, треті особи: Управління поліції охорони в Дніпропетровській області, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

в с т а н о в и в:

23.01.2020 року Управління державної служби охорони при Головному управлінні МВС України в Дніпропетровській області (далі по тексту - позивач) звернулось до суду з позовом до Офісу великих платників податків ДПС в особі Дніпропетровського управління Офісу великих платників податків ДПС, треті особи: Управління поліції охорони в Дніпропетровській області, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просило визнати неправомірними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 14.01.2020 року № 0000084617 та № 00000094617.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.07.2020 року позовні вимоги Управління державної служби охорони при Головному управлінні МВС України в Дніпропетровській області задоволено.

Офіс великих платників податків ДПС не погодившись з рішенням суду, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення та прийняти нове, яким в задоволенні позовних вимог відмовити. Свої вимоги обґрунтовував тим, що судом не надано належної оцінки нормам чинного законодавства, висновки суду не відповідають обставинам справи, що призвело до прийняття невірного рішення. Апелянт зазначав, що після проведення податкової перевірки встановлено порушення з боку Управління державної служби охорони при Головному управлінні МВС України в Дніпропетровській області п.п.269.1.2 п 269.1 ст. 269, п.п.270.1.1 п 270.1. ст. 270, п.п.271.1.1. п. 271.1 ст. 271, п 286.1 ст.286, п.287.1, 287.6 ст.287 Податкового кодексу України, а саме, будучи користувачем земельними ділянками, не сплачував земельний податок та не подавав відповідних декларацій з земельного податку. За даними податкової звітності з плати за землю на 2015-2016 роки встановлено наявність у власності Управління державної служби охорони земельних ділянок розташованих у м. Дніпро земельної ділянки площею 0.1486 га (кадастровий номер 1210100000:08:677:0039), земельної ділянки площею 0.1328 га (кадастровий номер 1210100000:04:020:0210), земельної ділянки площею 0.2293 га (кадастровий номер 1210100000:09:297:0006) та земельної ділянки площею 0.0300 га (кадастровий номер 1210100000:01:185:0010). Апелянт вважає хибними твердження суду першої інстанції стосовно того, що у разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників, наявність у Управління державної служби охорони правонаступника означає, що така юридична особа ліквідується шляхом реорганізації, а саме - перетворення. Апелянт вказував, що підставами припинення права користування земельною ділянкою є, зокрема, припинення діяльності державних чи комунальних підприємств, установ та організацій. Відповідно до листа ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 06.06.2019 року №11-4-0.10-4280/2-19 отримано інформацію щодо нормативної грошової оцінки за 2016, 2017, 2018 та 2019 роки по земельним ділянкам та встановлено, що земельні ділянки використовуються в своїй господарській діяльності УДСО при ГУМВС України в Дніпропетровській області у місті Дніпро. Також, відповідно до листа ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 17.10.2019 року №11-4-0.221-7838/2-19 та від 28.10.2019 №11-4-0.221-8142/2-19, право постійного користування на земельні ділянки зареєстровано за Управлінням державної служби охорони у місті Дніпро відповідно до рішень виконкому міської ради від 21.01.1999 року №65, рішень міської ради від 08.12.2004 року №315/22, від 08.12.2004 року №191/22, від 19.11.2003 року №153/13. Апелянт вказував, що тільки розпорядженням голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 23.08.2019 року № Р-471/0/3-19 три земельні ділянки передано у постійне користування Управлінню поліції охорони в Дніпропетровській області. До 23.08.2019 року право постійного користування земельними ділянками було оформлено за Управлінням державної служби охорони. Апелянт наголошував, що відповідно до пункту 269.1 ст. 269 Податкового кодексу України платниками земельного податку є землекористувачі, та власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. Платниками земельного податку є суб`єкти господарювання - власники земельних ділянок та постійні землекористувачі, які відповідно до чинного законодавства набули права власності та/або постійного користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році. Відповідно до державних актів на право постійного користування земельними ділянками, припинено та передано до Управління поліції охорони в Дніпропетровській області від Управління державної служби охорони при Головному управлінні МВС України в Дніпропетровській області лише 23.08.20219 року, тому до цього часу платником податку та суб`єктом, що подає декларації є Управління державної служби охорони при Головному управлінні МВС України в Дніпропетровській області.

Перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга в межах її доводів не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що згідно вимог податкового законодавства у особи виникає обов`язок зі сплати податку на землю з моменту державної реєстрації права на дану земельну ділянку за даною особою. Згідно інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно Управління державної служби охорони до 26.06.2017 року (дата державної реєстрації) право постійного користування земельною ділянкою площею 0.1328 га рахувалось за УДСО при ГУМВС України в Дніпропетровській області. Обов`язок зі сплати податку за землю був за позивачем до 01.06.2016 року, тобто до затвердження наказом МВС України та НП України від 01.06.2016 року № 451/459 актів приймання - передачі, якими було передано нерухоме майно, у тому числі земельні ділянки з балансу УДСО при ГУ МВС в Дніпропетровській області на баланс УПО в Дніпропетровській облсті. Факт належного звітування, нарахування та сплати податку на землею, зі спірними земельними ділянками Управлінням поліції охорони у Дніпропетровській області не заперечується відповідачем, підтверджується матеріалами справи. Контролюючий орган зобов`язаний приймати будь-яке рішення з врахуванням всіх обставин, що мають значення до справи, проводячи перевірку та нараховуючи грошове зобов`язання зі сплати земельного податку, а також штрафні санкції за неподання податкової звітності з земельного податку, відповідач мав в наявності дані щодо фактичної сплати земельного податку за даними земельними ділянками, та належного подання декларації з земельної плати. Суд першої інстанції вказував, що об`єктом оподаткування земельним податком є земельна ділянка, а не все коло осіб, що мали відношення до даної земельної ділянки. Земельний податок за вказаний період та за вказані земельні ділянки є сплаченим. Сплата земельного податку за податковим зобов`язанням за результатами перевірки, за той самий період, призведе до подвійного оподаткування, що заборонено податковим законодавством.

Встановлено, що на виконання вимог Закону України Про Національну поліцію МВС України видано наказ від 07.11.2015 року № 1399 Про ліквідацію підрозділів Державної служби охорони Міністерстві внутрішніх справ , яким Управління Державної служби охорони ліквідовано, відкрито ліквідаційну процедуру та призначено голову ліквідаційної комісії.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань Управління Державної служби охорони при ГУ МВС України в Дніпропетровській області зареєстроване 29.05.2003 року та з 17.11.2015 року перебуває в стані припинення за рішенням засновників.

Згідно матеріалів справи, у період з 27.11.2019 року по 16.12.2019 року фахівцями Дніпропетровським Управлінням Офісу великих платників податків ДПС проведено документальну позапланову невиїзну перевірку Управління Держаної служби охорони при ГУМВС України в Дніпропетровській області з питання повноти нарахування та сплати земельного податку за 2017-2019 роки та своєчасності надання податкової звітності з податку на землю, за результатами якої складено акт від 16.12.2019 року №17/28-10-50-12-08596854. Висновками акту зафіксовано порушення п. 269.1.2. п. 269, 1 ст. 269, пп. 270.1.1. п. 270.1. ст. 270, пп. 271.1.1. п. 271.1. ст. 271, п. 286.1. ст. 269 ПК України, що призвело до заниження Управлінням Державної служби охорони при ГУ МВС України в Дніпропетровській області земельного податку на загальну суму 116244,89 грн., п. 268.2, ст. 268 ПК України - не подано податкову звітність з земельного податку за 2017, 2018, 2019 роки.

Не погоджуючись з висновками акту, Управлінням Державної служби охорони при ГУ МВС України в Дніпропетровській області подано до Офісу великих платників податків ДПС заперечення, які згідно відповіді щодо розгляду заперечень від 11.01.2020 року № 862/10/28-10-50-12-11, залишені без задоволення, висновки акту - без змін.

На підставі висновків акту від 16.12.2019 року №17/28-10-50-12-08596854 Офісом великих платників податків ДПС 14.01.2020 року були винесені податкові повідомлення-рішення № 0000084617, яким збільшено суму грошового зобов`язання з земельного податку з юридичних осіб на суму 116244,89 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями на суму 29061,22 грн.; № 0000094617, яким збільшено суму грошового зобов`язання позивача з штрафних (фінансових) санкцій на суму 510,00 грн.

Встановлено, що на праві постійного користування Управління Державної служби охорони при ГУ МВС України в Дніпропетровській області перебували земельні ділянки площею 0,1486 га (кадастровий номер 1210100000:08:677:0039), площею 0,1328 га (кадастровий номер 1210100000:04:020:0210), площею 0,2293 га (кадастровий номер 1210100000:09:297:0006), площею 0,0300 га (кадастровий номер 1210100000:01:185:0010), згідно рішень виконкому Дніпропетровської міської ради від 21.01.1999 року, рішень Дніпропетровської міської ради від 08.12.2004 року №315/22, від 08.12.2004 року №191/22, від 19.11.2004 року №153/13.

Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ № 052038 від 02.02.2005 року, ділянку площею 0,0300 га, розташовану на АДРЕСА_1 передано у постійне користування Управлінню Державної служби охорони при ГУ МВС України в Дніпропетровській області. Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серія ДПД81 від 28.01.1999 року, ділянку площею 0,1486 га, розташовану на вул. Братів Трофімових, 129, м. Дніпропетровськ передано у постійне користування Відділу Державної служби охорони при Ленінському РВ ДМУ УМВС України в Дніпропетровській області. Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серія І-ДП № 007638 від 25.12.2003 року, ділянку площею 0,1328 га, розташовану на АДРЕСА_2 передано у постійне користування Управлінню Державної служби охорони при УМВС України в Дніпропетровській області. Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ № 052039 від 02.02.2005 року, ділянку площею 0,2293 га, розташовану на вул. Відпочинку, 76, м. Дніпропетровськ, передано у постійне користування Управлінню Державної служби охорони при УМВС України в Дніпропетровській області.

Згідно інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно Управління Державної служби охорони при ГУ МВС України в Дніпропетровській області до 26.06.2017 року право постійного користування земельною ділянкою площею 0.1328 га рахувалось за Управлінням.

Розпорядженням голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 23.08.2019 року № Р-47І/0/3-1 три земельні ділянки: площею 0,1486 га (кадастровий номер:1210100000:08:677:0039); 0,2293 га (кадастровий номер: 1210100000:09:297:0006) та площею 0,0300 га (кадастровий номер: 1210100000:01:185:0010, передано у постійне користування Управлінню поліції охорони в Дніпропетровській області.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 року №1139 органи поліції утворені як територіальні органи Національної поліції, Управління поліції охорони є є правонаступниками Департаменту Державної служби охорони при Міністерстві внутрішніх справ, що ліквідуються в установленому законодавством порядку.

Спільним наказом МВС України та Національної поліції України від 29.01.2016 року № 50/82 майно, права та обов`язки станом на 01.02.2016 року Управління Державної служби охорони при ГУ МВС України в Дніпропетровській області передано Управлінню поліції охорони в Дніпропетровській області. Спільним наказом МВС України та Національної поліції України від 31.03.2016 року №232/374 Про передачу нерухомого майна здійснено безоплатну передачу нерухомого майна зі сфери управління Міністерства внутрішніх справ України, а саме: з регіональних підрозділів ДСО при ГУМВС (УМВС) України до сфери управління Національної поліції, а саме, на баланс регіональних управлінь поліції охорони.

Спільним наказом МВС/НПУ від 01.06.2016 року № 451/459 Про затвердження актів приймання-передачі майна, прав та обов`язків затверджено акти приймання-передачі нерухомого майна, у тому числі земельних ділянок.

Згідно актів приймання-передачі нерухомого майна та земельних ділянок з балансу Управління державної служби охорони при Головному управлінні МВС України в Дніпропетровській області на баланс Управлінню поліції охорони в Дніпропетровській області, земельні ділянки з 01.06.2016 року - площею 0,1486 га (кадастровий номер 1210100000:08:677:0039), площею 0,1328 га (кадастровий номер 1210100000:04:020:0210), площею 0,2293 га (кадастровий номер 1210100000:09:297:0006), площею 0,0300 га (кадастровий номер 1210100000:01:185:0010), передано на баланс Управлінню поліції охорони в Дніпропетровській області.

Згідно витягу № 1604624501171, Управління поліції охорони в Дніпропетровській області зареєстроване як платник податків з 01.12.2015 року.

Згідно листа Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 02.03.2017 року № 3483/10/04-36-12-00-07 Про результати розгляду заперечень до акту перевірки Управління поліції охорони у Дніпропетровській області від 10.02.2017 року №58/04-67-12-02/40109168 Управління поліції охорони у Дніпропетровській області визнано належним платником земельного податку та суб`єктом подання податкової декларації за землю на 2016 рік.

Отже, земельні ділянки з 01.06.2016 року - площею 0,1486 га (кадастровий номер 1210100000:08:677:0039), площею 0,1328 га (кадастровий номер 1210100000:04:020:0210), площею 0,2293 га (кадастровий номер 1210100000:09:297:0006), площею 0,0300 га (кадастровий номер 1210100000:01:185:0010), використовує Управлінню поліції охорони в Дніпропетровській області

В матеріалах справи наявні податкові декларації з плати за землю, що подавались Управлінням поліції охорони у Дніпропетровській області до органів ДФС України та прийняті без застережень.

Згідно витягів по банківським рахункам, наявним в матеріалах справи, Управлінням поліції охорони у Дніпропетровській області здійснювалась сплата земельного податку за постійне користування вищевказаними земельними ділянками за період 2017, 2018 та 2019 років.

Службовою запискою від 15.06.2020 року № 2497/04-36-04-04-13 Головне управління ДПС у Дніпропетровській області підтверджує, що Управління поліції охорони в Дніпропетровській області перебуває на обліку з 09.11.2015 року, з 2016 року зареєстроване платником земельного податку, протягом 2016 - 2019 років подавало податкові декларації з земельного податку щодо земельних ділянок площею 0,1486 га (кадастровий номер 1210100000:08:677:0039), площею 0,1328 га (кадастровий номер 1210100000:04:020:0210), площею 0,2293 га (кадастровий номер 1210100000:09:297:0006), площею 0,0300 га (кадастровий номер 1210100000:01:185:0010), які використовує у м. Дніпро, суми земельного податку сплачені у повному обсязі та станом на 15.06.2020 року податковий борг відсутній.

Таким чином, спір по справі зосереджено щодо того, хто є платником земельного податку та хто повинен подавати податкові декларації. Офіс великих платників податків ДПС вказує, що до 2019 року належним користувачем та зрештою платником земельного податку було Управління державної служби охорони при Головному управлінні ГУ МВС України в Дніпропетровській області, і лише після розпорядження голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 23.08.2019 року № Р-47І/0/3-1 земельні ділянки передано у користування Управлінню поліції охорони у Дніпропетровській області. Натомість Управління державної служби охорони при Головному управлінні ГУ МВС України в Дніпропетровській області вказує, що згідно актів приймання-передачі нерухомого майна та земельних ділянок з балансу Управління державної служби охорони при Головному управлінні МВС України в Дніпропетровській області на баланс Управлінню поліції охорони в Дніпропетровській області, земельні ділянки з 01.06.2016 року, передано на баланс Управлінню поліції охорони в Дніпропетровській області. Управління поліції охорони в Дніпропетровській області своєчасно та належно сплачувало земельний податок та своєчасно подавало декларації.

Згідно пп. 14.1.72, пп. 14.1.73 п. 14.1 ст. 14 ПК України земельний податок - обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів. Землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.

Згідно ч. 1 ст. 92 ЗК України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Згідно п. 269. 1 ст. 269, п. 270.1 ст. 270 ПК України платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі. Об`єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Передбачено, що платником земельного податку може бути не обов`язково власник земельної ділянки а й користувач, суб`єкт який користується на різних умовах. Суд апеляційної інстанції, при вирішені спору враховує, що наказом МВС України та Національної поліції України від 31.03.2016 року №232/374 Про передачу нерухомого майна здійснено безоплатну передачу нерухомого майна зі сфери управління Міністерства внутрішніх справ України, а саме: з регіональних підрозділів ДСО при ГУМВС (УМВС) України до сфери управління Національної поліції, а саме, на баланс регіональних управлінь поліції охорони. Згідно актів приймання-передачі нерухомого майна та земельних ділянок з балансу Управління державної служби охорони при Головному управлінні МВС України в Дніпропетровській області на баланс Управлінню поліції охорони в Дніпропетровській області. Тобто з моменту передачі земельних ділянок у користування Управлінню поліції охорони в Дніпропетровській області, такий є їх фактичним користувачем та з огляду на обов`язок сплати земельного податку - платником земельного податку як користувач.

Відповідно до п. 286.1, п. 286.2, п. 286.3 ст. 286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. У разі подання платником податку до контролюючого органу правовстановлюючих документів на земельну ділянку, відомості про яку відсутні у базах даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними та юридичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом інформації про перехід права власності на об`єкт оподаткування. Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов`язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

Дійсно, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Згідно даних речових реєстрів та даних державного земельного кадастру, власником земельних ділянок протягом 2016 - 2019 років було Управління державної служби охорони при Головному управлінні МВС України в Дніпропетровській області. проте, варто зважати на особливості реорганізації землекоритувачів та порядок переходу користування земельними ділянками від одного суб`єкта до іншого. При проведенні перевірки, податковим органом не враховано, що згідно постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 року №1139, органи поліції, утворені як територіальні органи Національної поліції, є правонаступниками Департаменту Державної служби охорони при Міністерстві внутрішніх справ відповідних державних установ Державної служби охорони при Міністерстві внутрішніх справ, що ліквідуються в установленому законодавством порядку.

Згідно п. 98.1, п. 98.2 ст. 98 ПК України під реорганізацією платника податків у цій статті розуміється зміна його правового статусу, яка передбачає будь-яку з таких дій або їх поєднання: злиття платників податків, а саме передача майна платника податків до статутних фондів інших платників податків, унаслідок чого відбувається ліквідація платника податків, який зливається з іншими. У разі якщо власник платника податків або уповноважений ним орган приймає рішення про реорганізацію такого платника податків, або цілісний майновий комплекс державного чи комунального підприємства передається в оренду чи концесію грошові зобов`язання чи податковий борг підлягає врегулюванню в такому порядку: якщо реорганізація здійснюється шляхом зміни найменування, організаційно-правового статусу або місця реєстрації платника податків, після реорганізації він набуває усіх прав і обов`язків щодо погашення грошових зобов`язань чи податкового боргу, які виникли до його реорганізації.

Згідно ч. 1 ст. 104, ч. 2 ст. 108 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов`язки попередньої юридичної особи.

Отже, після передачі у користування майна від Управління державної служби охорони при Головному управлінні МВС України в Дніпропетровській області на баланс та володіння/користування Управлінню поліції охорони в Дніпропетровській області, Управління поліції охорони в Дніпропетровській області стало належним платником зобов`язань, у тому числі і земельного податку.

Офіс великих платників податків ДПС податковими повідомленнями-рішення вимагає від позивача сплати земельний податок за постійне користування земельними ділянками за 2016 - 2019 роки та сплатити штрафну санкцію за неподання декларацій, проте, не заважає, що земельний податок є повністю сплачений, декларації подавались, що зокрема підтверджується інтегрованою карткою Управління поліції охорони в Дніпропетровській області та даними Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що Головне управління ДПС у Дніпропетровській області підтверджує, що Управління поліції охорони в Дніпропетровській області перебуває на обліку з 09.11.2015 року, з 2016 року зареєстроване платником земельного податку, протягом 2016 - 2019 років подавало податкові декларації з земельного податку щодо земельних ділянок, які використовує у м. Дніпро, суми земельного податку сплачені у повному обсязі та станом на 15.06.2020 року податковий борг відсутній. Зауважень до сплати земельного податку Головне управління ДПС у Дніпропетровській області не має.

Суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції відносно того, що нарахування податкового зобов`язання зі сплати земельного податку за даними ділянками за той самий період, призведе до подвійного оподаткування, що заборонено податковим законодавством.

Згідно пп. 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 ПК України податкове законодавство України ґрунтується на таких принципах, зокрема, презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.

Вирішуючи спір по суті, колегія суддів виходить з вимог ч. 2 ст. 77 КАС України та вважає, що податковим органом не доведено правомірність винесених податкових повідомлень-рішень.

Згідно ч. 1, ч. 6 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.

Не передбачено повернення судових витрат здійснених суб`єктом владних повноважень, крім пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, рішення суду першої інстанції слід залишити без змін, як таке, що прийняте з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 315, 316, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу Офісу великих платників податків ДПС - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06 липня 2020 року у справі №160/1178/20 - залишити без змін.

Постанова Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів, відповідно до ст., ст. 328, 329 КАС України.

Головуючий - суддя О.М. Лукманова

суддя Л.А. Божко

суддя Ю. В. Дурасова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2021
Оприлюднено12.03.2021
Номер документу95437609
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/1178/20

Ухвала від 20.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 04.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Постанова від 04.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 17.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 16.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Рішення від 06.07.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Неклеса Олена Миколаївна

Рішення від 06.07.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Неклеса Олена Миколаївна

Ухвала від 04.06.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Неклеса Олена Миколаївна

Ухвала від 04.06.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Неклеса Олена Миколаївна

Ухвала від 21.04.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Неклеса Олена Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні