Рішення
від 03.03.2021 по справі 120/6525/20-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

03 березня 2021 р. Справа № 120/6525/20-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Комара П.А.,

за участю:

секретаря судового засідання: Панасюк В.В.

представника позивача: Балтака О.О.

представника відповідача: Козакова Г.Г.

представника третьої особи: Кухаренка Є.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу адміністративну справу

за позовом: ОСОБА_1

до: Виконавчого комітету Жмеринської міської ради Вінницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальний заклад "Жмеринська міська дитячо-юнацька спортивна школа"

про: визнання протиправним та скасування рішення

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулася ОСОБА_1 з адміністративним позовом до Виконавчого комітету Жмеринської міської ради Вінницької області про визнання протиправним та скасування рішення.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що вона є внутрішньо переміщеною особою та проживає в гуртожитку по АДРЕСА_1 , в даному гуртожитку також проживають четверо внутрішньо переміщених осіб. Усі зазначені особи є малозабезпеченими. Разом з тим, 23.07.2020 відповідач прийняв рішення № 203, яким внесено зміни до рішення виконавчого комітету № 70 від 28.03.2014 "Про облаштування приміщень для тимчасового проживання і затвердження тарифів на оплату проживання", абзац 2 пункту 2 зміненого рішення викладено в наступній редакції: "вартість проживання по АДРЕСА_1 - 45,00 грн./доба, відповідно до Додатку № 1 калькуляції вартості проживання".

Вважаючи вказане рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню позивач звернулася до суду з цим позовом.

Ухвалою суду від 16.11.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено її розгляд здійснювати за правилами загального позовного провадження.

02.12.2020 представником відповідача подано заяву про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Комунальний заклад "Жмеринська міська дитячо-юнацька спортивна школа", оскільки рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи та інтереси.

Ухвалою суду від 02.12.2020 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальний заклад "Жмеринська міська дитячо-юнацька спортивна школа".

10.12.2020 подано відзив на позовну заяву, у якому відповідач вважає вимоги позовної заяви безпідставними, а відтак такими, що не підлягають задоволенню. Зокрема зазначає, що на підставі рішення виконавчого комітету Жмеринської міської ради №70 від 28.03.2014 "Про облаштування приміщень для тимчасового проживання і затвердження тарифів по оплаті праці за проживання" було облаштовано приміщення по АДРЕСА_1 для тимчасового проживання із затвердженими тарифами на оплату приміщень. Із врахуванням перерахунку вартості проживання, у зв`язку зі збільшенням витрат на комунальні послуги, які включають в себе витрати на оплату праці працівників та господарські витрати прийнято рішення №203 від 23.07.2020 "Про внесення змін до рішення виконавчого комітету №70 від 28.03.2014", яким за 6 років тимчасового проживання в даних приміщеннях змінено тарифи згідно розрахунку площі приміщення.

Разом з тим, відповідач вказує, що відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 9 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" внутрішньо переміщена особа має право на забезпечення органами державної виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами приватного права можливості безоплатного тимчасового проживання (за умови оплати особою вартості комунальних послуг) протягом шести місяців з моменту взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. Однак, позивачка вже протягом 6 років користується тимчасово наданим житлом.

Поряд з цим, по АДРЕСА_1 розміщений майновий комплекс, який знаходиться на балансі структурного підрозділу Жмеринської міської ради - Управління освіти Жмеринської міської ради Вінницької області. Фінансово-господарську діяльність, стан і збереження будівель та іншого майна передано в користування і володіння Комунального закладу "Жмеринська міська дитячо-юнацька спортивна школа".

Відповідач зауважує, що договору найму на право тимчасового киристування облаштованим приміщенням по АДРЕСА_1 між позивачкою та третьою особою КЗ "ЖМДЮСШ" не укладалося, а отже, жодних юридичних підстав позивачка на проживання та скасування оскаржуваного рішення немає.

Враховуючи вищевикладене відповідач просить відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

29.12.2020 третьою особою подано письмові пояснення, у яких зазначено, що облаштовані місця для тимчасового проживання, знаходяться на балансі Управління освіти Жмеринської міської ради і надані закладу спортивної школи в оренду, які включають в себе 14 житлових кімнат, в яких 78 ліжко/місць. Ці місця надані закладу з метою поселення спортсменів, які приїжджають на змагання. У місцях для тимчасового проживання на даний час перебуває 5 внутрішньо переміщених осіб, які займають 5 окремих кімнат, що фактично складає 16 ліжко/місць, чим обмежують можливість для розміщення спортсменів у повному обсязі, які приймають участь у змаганнях.

Калькуляція вартості в облаштованих місцях для тимчасового проживання - це є відшкодуванням обов`язкових витрат закладу, яка включає в себе витрати на оплату праці працівників що залучені до надання послуги, нарахування на оплату праці, комунальні витрати, амортизація. Вартість проживання в облаштованих місцях для тимчасового проживання розрахована на 1 ліжко/місце.

Ухвалою суду від 12.01.2021 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

У судовому засідання представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги та просив їх задовольнити у повному обсязі, з підстав наведених у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні щодо позову заперечив, просив в задоволенні заявлених позовних вимог відмовити.

Представник третьої особи у задоволенні позову просив відмовити повністю.

Суд, заслухавши пояснення сторін, вивчивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності встановив наступне.

ОСОБА_1 є внутрішньо переміщеною особою, що підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 07.09.2017 №15.

Фактичне місце проживання/перебування позивача вказано АДРЕСА_1 .

Крім того, в матеріалах справи наявні довідки від 23.10.2014 за №527000015 про взяття на облік особи, переміщеної з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, з яких встановлено, що ОСОБА_1 перемістилася з тимчасово окупованої території в АДРЕСА_2 , а згідно іншої довідки (датована 22.04.2015) - АДРЕСА_1 .

28.03.2014 Виконавчим комітетом Жмеринської міської ради Вінницької області прийнято рішення "Про облаштування приміщень для тимчасового проживання і затвердження тарифів на оплату за проживання" №70, яким враховуючи лист управління освіти від 27.03.2014 №293 та керуючись ст. 28, 32 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №796 "Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності" вирішив, зокрема:

- облаштувати приміщення по АДРЕСА_1 , що перебуває на балансі комунального закладу "Жмеринська міська дитячо-юнацька спортивна школа" для тимчасового проживання;

- затвердити тарифи на оплату та проживання в облаштованих приміщеннях, по АДРЕСА_1 вартість 20 грн. за добу.

Калькуляція вартості проживання однієї людино - доби проживання в приміщенні ДЮСШ з облаштованими місцями для проживання по АДРЕСА_1 на 2014 рік включала, зокрема, заробітну плату з нарахуваннями; витрати на споживання води; витрати на використання електроенергії; витрати на опалення.

В подальшому рішенням Виконавчого комітету Жмеринської міської ради Вінницької області від 23.07.2020 №203 внесено зміни до рішення виконавчого комітету №70 від 28.03.2014 "Про облаштування приміщень для тимчасового проживання і затвердження тарифів на оплату проживання", а саме: абзац 2 п. 2 викладено в наступній редакції: "вартість проживання по вул. Училищна, 9 - 45 грн./доба, відповідно до Додатку №1 Калькуляції вартості проживання".

Вказана калькуляція вартості проживання в облаштованих приміщеннях по вул. Училищна, 9 (із розрахунку 78 ліжко/місця) враховує наступні статті витрат: оплата праці; нарахування на оплату праці; предмети, матеріали, обладнання та інвентар; оплата послуг; оплата теплопостачання; оплата водопостачання та водовідведення; оплата електроенергії.

Вважаючи вищевказане рішення протиправним, позивач звернулася із цим позовом до суду.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Повноваження органів місцевого самоврядування щодо встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги визначені, зокрема, ст. 28 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .

Згідно пп. 2 п. а ч. 1 ст. 28 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження: встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, послуги з постачання гарячої води, які встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), транспортні та інші послуги.

Крім того, відповідно до ст. 32 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать також повноваження у сфері освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту.

При цьому, положеннями ст. 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Крім того, слід також враховувати, що виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади (ч. 2 ст. 11 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

У свою чергу, Кабінетом Міністрів України затверджено Перелік платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної та комунальної форми власності (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №796 (далі - Перелік № 796).

Так, п. 7 Переліку №796 визначено платні послуги, зокрема, у сфері житлово-комунальних послуг, а саме:

1) надання спеціально облаштованих будинків і приміщень, що перебувають на балансі закладів освіти, для тимчасового проживання;

2) надання під час канікул вільних спеціально облаштованих приміщень гуртожитків для тимчасового проживання;

3) надання спеціально облаштованих приміщень гуртожитків закладів освіти для проживання:

осіб, які навчаються або працюють у відповідному закладі освіти;

абітурієнтів відповідного закладу освіти під час вступних іспитів;

осіб, які направлені у відрядження до таких закладів освіти;

осіб, які навчаються в інших закладах освіти і проживають у гуртожитках закладу освіти згідно з рішенням його керівника;

працівників інших закладів освіти, установ та організацій;

4) надання громадянам, які користуються послугами, зазначеними у підпунктах 1-3 цього пункту, комунальних послуг, послуг з експлуатації та господарського обслуговування будинків і приміщень;

5) заміна сантехнічних виробів, газового, електротехнічного та іншого обладнання:

у разі пошкодження або знищення з вини користувачів;

на вимогу громадян, які користуються послугами, зазначеними у підпунктах 1-3 цього пункту, у встановленні:

- поліпшеного обладнання;

- нового обладнання до закінчення строку експлуатації встановленого обладнання, визначеного технічними нормативами;

6) надання комунальних послуг користувачам приміщень та будівель, що не перебувають на балансі закладів освіти;

7) надання на вимогу осіб, які проживають у спеціально облаштованих будинках і приміщеннях, що перебувають на балансі закладів освіти, послуг з облаштування та утримання будинків і приміщень, крім тих, що визначені підпунктом 5 цього пункту.

З матеріалів справи встановлено, що відповідно до вищевказаних вимог Переліку №796 Управління освіти Жмеринської міської ради Вінницької області звернулось до Жмеринської міської ради з проханням розглянути питання облаштування приміщень, що перебувають на балансі навчального закладу "Жмеринська міська дитячо-юнацька спортивна школа" для тимчасового проживання та затвердити тарифи на оплату за проживання в них, відповідно до калькуляції.

28.03.2014 Виконавчим комітетом Жмеринської міської ради Вінницької області прийнято рішення "Про облаштування приміщень для тимчасового проживання і затвердження тарифів на оплату за проживання" №70, яким враховуючи лист управління освіти від 27.03.2014 №293 та керуючись ст. 28, 32 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №796 "Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності" вирішив, зокрема:

- облаштувати приміщення по АДРЕСА_1 , що перебуває на балансі комунального закладу "Жмеринська міська дитячо-юнацька спортивна школа" для тимчасового проживання;

- затвердити тарифи на оплату та проживання в облаштованих приміщеннях, по АДРЕСА_1 , 9 вартість 20 грн. за добу.

Калькуляція вартості проживання однієї людино - доби проживання в приміщенні ДЮСШ з облаштованими місцями для проживання по АДРЕСА_1 на 2014 рік включала, зокрема, заробітну плату з нарахуваннями; витрати на споживання води; витрати на використання електроенергії; витрати на опалення.

В подальшому рішенням Виконавчого комітету Жмеринської міської ради Вінницької області від 23.07.2020 №203 внесено зміни до рішення виконавчого комітету №70 від 28.03.2014 "Про облаштування приміщень для тимчасового проживання і затвердження тарифів на оплату проживання", а саме: абзац 2 п. 2 викладено в наступній редакції: "вартість проживання по АДРЕСА_1 - 45 грн./доба, відповідно до Додатку №1 Калькуляції вартості проживання".

Вказана калькуляція вартості проживання в облаштованих приміщеннях по АДРЕСА_1 (із розрахунку 78 ліжко/місця) враховує наступні статті витрат: оплата праці; нарахування на оплату праці; предмети, матеріали, обладнання та інвентар; оплата послуг; оплата теплопостачання; оплата водопостачання та водовідведення; оплата електроенергії.

Водночас, позивач вважає, що вона, як внутрішньо переміщена особа, має сплачувати лише витрати на комунальні послугу, а не всі інші, що зазначені в калькуляції, однак, суд критично оцінює такі твердження позивача та вважає їх безпідставними, з огляду на таке.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону (ч. 1 ст. 4 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб") .

Статтею 5 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" визначено, що довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених у статті 1 цього Закону.

Адресою фактичного місця проживання внутрішньо переміщеної особи може бути адреса відповідного місця компактного поселення внутрішньо переміщених осіб (адреса містечка із збірних модулів, гуртожитку, оздоровчого табору, будинку відпочинку, санаторію, пансіонату, готелю тощо).

Згідно довідки №15 від 07.09.2017, яка міститься в матеріалах справи, судом встановлено, що позивач є внутрішньо переміщеною особою. Фактичним місцем проживання/перебування позивача зазначено АДРЕСА_1 .

Пунктом 2 ч. 9 ст. 11 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень надають у тимчасове безоплатне користування внутрішньо переміщеним особам з комунальної власності житлові приміщення, придатні для проживання (за умови оплати особою відповідно до законодавства вартості комунальних послуг).

Водночас, відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 9 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" внутрішньо переміщена особа має право на забезпечення органами державної виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами приватного права можливості безоплатного тимчасового проживання (за умови оплати особою вартості комунальних послуг) протягом шести місяців з моменту взяття на облік внутрішньо переміщеної особи; для багатодітних сімей, осіб з інвалідністю, осіб похилого віку цей термін може бути продовжено.

Аналізуючи наведені норми, суд приходить до висновку, що органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень надають у тимчасове безоплатне користування внутрішньо переміщеним особам з комунальної власності житлові приміщення, придатні для проживання, однак, за умови оплати особою вартості комунальних послуг, при цьому, внутрішньо переміщена особа має право на забезпечення можливості безоплатного тимчасового проживання (за умови оплати особою вартості комунальних послуг) лише протягом шести місяців з моменту взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Так, в матеріалах справи наявні довідки від 23.10.2014 за №527000015 про взяття на облік особи, переміщеної з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, з яких встановлено, що ОСОБА_1 перемістилася з тимчасово окупованої території в АДРЕСА_2 , а згідно іншої довідки (датована 22.04.2015) - АДРЕСА_1 .

Таким чином, позивачка проживає у наданому їй для тимчасового проживання приміщенні по АДРЕСА_1 більше 5 років, водночас, безоплатне тимчасове проживання (за умови оплати особою вартості комунальних послуг) можливе лише протягом шести місяців з моменту взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Разом з тим, постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2019 №582 затверджено Порядок надання в тимчасове користування житлових приміщень з фондів житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб (далі - Порядок №582). Цей Порядок визначає механізм надання в тимчасове користування житлових приміщень з фондів житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб.

Внутрішньо переміщеній особі та членам її сім`ї безоплатно надається житлове приміщення з фондів житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб за місцем фактичного проживання/перебування в межах території обслуговування районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських рад, в яких зазначені особи та члени їх сімей перебувають на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб.

Пунктом 33 Порядку №582 передбачено, що користування житловими приміщеннями з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб здійснюється на підставі договору за формою, встановленою наказом Держжитлокомунгоспу від 14 травня 2004 р. № 98 (далі - договір користування).

Разом з тим, як встановлено судом та не заперечується сторонами, приміщення по АДРЕСА_1 не включене до фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб. Крім того, відсутній також договір тимчасового користування позивачем приміщенням по АДРЕСА_1 .

У свою чергу, в судовому засіданні представник відповідача надав пояснення та серед іншого зазначив, що договору найму на право тимчасового користування облаштованим приміщенням по АДРЕСА_1 між позивачем та Комунальним закладом "Жмеринська міська дитячо-юнацька спортивна школа" не укладалося, вказане не заперечується і представником позивача.

Враховуючи вищевикладене, можна дійти висновку, що у позивачки, а також у відповідача та третьої особи відсутні будь які документи, які підтверджують законні підстави для проживання ОСОБА_1 у приміщенні по АДРЕСА_1 .

Водночас, суд звертає увагу на те, що оскаржуване рішення Виконавчого комітету Жмеринської міської ради Вінницької області від 23.07.2020 №203 про внесення змін до рішення виконавчого комітету №70 від 28.03.2014 "Про облаштування приміщень для тимчасового проживання і затвердження тарифів на оплату проживання" жодним чином не порушує права внутрішньо переміщених осіб, зокрема, позивачки, оскільки, як встановлено судом приміщення по АДРЕСА_1 розраховане для тимчасового проживання спортсменів, які приїжджають в місто на змагання та інші заходи.

Щодо тверджень позивачки, що вона позбавлена права на отримання субсидії, оскільки є внутрішньо переміщеною особою та не має місця реєстрації за адресою фактичного проживання, то суд звертає увагу, що згідно п. 22 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого Постановою КМУ Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива від 21.10.1995 № 848 (зі змінами та доповненнями) житлова субсидія призначається одному із членів домогосподарства, які зареєстровані і фактично проживають в житловому приміщенні (будинку).

За рішенням комісії житлова субсидія може призначатися одному із членів домогосподарства, які не зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають у ньому на підставі договору наймання (оренди) житла (далі - орендарі), або індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію, у разі, коли їм нараховується плата за житлово-комунальні послуги.

За рішенням комісії житлова субсидія може призначатися одному із членів домогосподарства, які не зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають у ньому без укладеного договору наймання (оренди) житла, у разі, коли вони є внутрішньо переміщеними особами.

Рішення про призначення (відмову в призначенні) житлової субсидії у випадках, передбачених абзацами другим і третім цього пункту, приймається комісією на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства.

Житлова субсидія не може призначатися одночасно за зареєстрованим місцем проживання особи та за місцем її фактичного проживання.

Крім того, слід звернути увагу на тому, що відповідно до Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 505, позивачка з 23.10.2014 перебуває на обліку в Управлінні праці та соціального захисту населення Жмеринської міської ради Вінницької області та отримує щомісячну адресну допомогу, як особі, яка переміщується з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг у розмірі 1000 грн., що підтверджується відповідною довідкою від 01.12.2020, яка наявна в матеріалах справи (а.с. 45).

У свою чергу суд акцентує увагу, що перелік платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти чітко врегульовані постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №796 Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної та комунальної форми власності .

Окрім того, право на захист - це суб`єктивне право певної особи, тобто вид і міра її можливої (дозволеної) поведінки із захисту своїх прав. Воно випливає з конституційного положення: "Права і свободи людини і громадянина захищаються судом" (ст. 55 Конституції України).

Отже, кожна особа має право на захист свого права у разі його порушення, невизнання чи оспорювання у сфері цивільних, господарських, публічно-правових відносин та за наявності неврегульованих питань.

Порушення права означає необґрунтовану заборону на його реалізацію або встановлення перешкод у його реалізації, або значне обмеження можливостей його реалізації тощо.

Відповідно до частини першої статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Із системного аналізу вказаних норм випливає, що суд захищає лише порушені, невизнані або оспорюванні права, свободи та інтереси учасників адміністративних правовідносин.

При цьому, судове рішення не може бути спрямоване на врегулювання будь-яких правовідносин в майбутньому.

Враховуючи вище викладені обставини, суд приходить до висновку, що заявлені позивачем вимоги, в частині визнання протиправним та скасування рішення Виконавчого комітету Жмеринської міської ради Вінницької області від 23.07.2020 №203 "Про внесення змін до рішення виконавчого комітету №70 від 28.03.2014 "Про облаштування приміщень для тимчасового проживання в затвердження тарифів на оплату проживання" задоволенню не підлягають, адже обставини, якими позивач їх обґрунтовує, не знайшли свого підтвердження в ході судового розгляду даної справи.

За приписами вимог пункту 4 частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, про відсутність підстав для задоволення даного адміністративного позову.

Питання про розподіл судових витрат у цій справі судом не вирішується.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )

Відповідач: Виконавчий комітету Жмеринської міської ради Вінницької області (вул. Центральна, 4, м. Жмеринка, Вінницька область, 23100, код ЄДРПОУ 34227893)

Третя особа: Комунальний заклад "Жмеринська міська дитячо-юнацька спортивна школа" (вул. Училищна, 9, м. Жмеринка, Вінницька область, 23100, код ЄДРПОУ 35432289)

Суддя Комар Павло Анатолійович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.03.2021
Оприлюднено16.03.2021
Номер документу95502568
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/6525/20-а

Постанова від 11.05.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Постанова від 11.05.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 12.04.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 12.04.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Рішення від 03.03.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

Ухвала від 12.01.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

Ухвала від 02.12.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

Ухвала від 16.11.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні