Рішення
від 01.03.2021 по справі 1.380.2019.005843
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 березня 2021 року м. Київ № 1.380.2019.005843

Окружний адміністративний суд міста Києва в складі судді Донця В.А., секретар судового засідання Барміна Г.Ю., розглянув у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Архіматика" до Головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області Якимець Ганни Володимирівни, Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправною та скасування постанови,

за участю представника позивача - адвокат Галушко О.І. (в режимі відеоконференції).

Товариство з обмеженою відповідальністю "Архіматика" звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом про визнання протиправною та скасування постанови Головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області, Державної архітектурно-будівельної інспекції України Якимець Г.В. від 23.10.2019 №35зп/1с/1013-6/4862-19 про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою ТОВ "Архіматика" визнано у вчиненні правопорушення передбаченого абзацом другим пункту 1 частини шостої статті 2 Закону України "Про відповідальність за порушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 30.105,00 грн.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 10.12.2019 адміністративну справу за позовом ТОВ "Архіматика" передано на розгляд Окружного адміністративного суду міста Києва.

Ухвалами Окружного адміністративного суду міста Києва: від 20.07.2020 - прийнято справу до розгляду, постановлено здійснювати судовий розгляд справи в спрощеному провадженні без повідомлення (виклику) сторін, встановлено строки для подання заяв по суті, доказів; від 11.08.2020 - задоволено клопотання представника позивача, ухвалено здійснювати судовий розгляд справи за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче судове засідання; від 12.10.2020 - закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті. Судовий розгляд справи відкладався у зв`язку з витребуванням доказів. Судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Підставами позову визначено: виконання вимог припису від 03.07.2019 №423/19 та усунення порушень вимог містобудівної документації в проектній документації шляхом розроблення проекту корегування проектної документації, яка відповідала містобудівній документації; дотримання позивачем вимог Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" щодо відповідності проектної документації містобудівним вимогам, зокрема, в частині забудови відповідної функціональної зони з дозволеними та допустимими видами використання території та статті 12 Закону України "Про дошкільну освіту" щодо відповідності проектної документації вимогам до закладів дошкільної освіти короткотривалого перебування дітей; прийняття Державною архітектурно-будівельною інспекцією України в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів від 27.08.2020 реєстраційний номер ІУ123200827908 та видача відповідного сертифікату, що свідчить про відповідність будівлі вимогам містобудівної документації.

Відповідачем подано відзив про невизнання позову. Підставами заперечень зазначено порушення позивачем у проектній документації для ТОВ "Квіти Львова плюс" щодо будівництва комплексу багатоквартирних будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на вул. Стрийській, 195 у місті Львові, "Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони", затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 №3840 - житловий будинок позиція №7 згідно з Генпланом розміщений в зоні Г-3-1 (зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл), а також порушення "Детального плану території в районі вул. Стрийської - кільцевої дороги - проектованої вул. Вернадського", затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 21.05.2009 №2650 - житловий будинок позиція №7 згідно з Генпланом розміщений на місці передбаченого детальним планом проектованого дитячого садочка, що є порушенням абзацу першого частини першої статті 31 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", абзацу першого пункту 9 "Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів", затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 16.05.2011 №45, пункту 4.1 ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво".

Представник позивача під час судового розгляду справи позовні вимоги підтримала. Відповідачі участі повноважних представників не забезпечили, про місце, дату та час судового розгляду повідомлялись належним чином, клопотань, заяв не подали.

Судом відмовлено в задоволенні клопотання ДАБІ України про зупинення провадження у справі на підставі пункту 1 частини першої статті 236 Кодексу адміністративного судочинства України в зв`язку з ухваленням Кабінетом Міністрів України постанови від 13.03.2020 №218 "Про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України" до встановлення правонаступника. На думку суду, відповідачем не надано доказів неможливості виконання своїх повноважень, зокрема щодо забезпечення участі повноважного представника в судовому розгляді справи, чи початок здійснення повноважень новоствореним органом. Крім того, постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1339 "Про відновлення дії постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553" відновлено діяльність ДАБІ України.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши письмові докази, судом установлено.

Ухвалою Львівської міської ради від 31.07.2014 №3794 погоджено Товариству з обмеженою "Квіти Львова Плюс" місце розташування та надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 3,0907 га на вулиці Стрийській, 195 в оренду терміном на 10 років для будівництва та обслуговування багатоповерхової жилої забудови за рахунок земель сільськогосподарського призначення.

Ухвалою Львівської міської ради від 20.11.2014 №4068 затверджено ТОВ "Квіти Львова Плюс" проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надано земельну ділянку площею 3,0777 га по вул. Стрийській, 195 (кадастровий номер 4610136800:08:005:0068) в оренду терміном на 10 років для будівництва та обслуговування багатоповерхової житлової забудови, перевівши із земель сільськогосподарського призначення до земель житлової та громадської забудови.

Наказом Департаменту містобудування Львівської міської ради від 13.05.2015 №34 затверджено містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки на вул. Стрийськаа, 195 у місті Львові.

Наказом Департаменту містобудування Львівської міської ради від 01.10.2015 №242 погоджено зміни до наданих містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на вул. Стрийській, 195 із знесенням існуючих будівель від 13.05.2015 №34 у частині технічно-економічних показників, відмінивши пункт 10 та пункт 2 додатку до наказу.

Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області на підставі звернення ОСОБА_1 від 09.05.2019 та 27.05.2019 прийнято наказ від 12.06.2019 №195П про проведення позапланової перевірки на об`єкті будівництва: "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на вул. Стрийська 195 в місті Львові зі знесенням існуючих будівель".

На підставі направлень від 14.06.2019 №378/19-пз та від 02.07.2019 №423/19-пз Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області проведено позапланову перевірку з 14.06.2019 по 04.07.2019 об`єкту будівництва комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на вулиці Стрийській, 195 у місті Львові зі знесенням існуючих будівель, за результатами якої складено акт від 03.07.2019 №423/19.

Відповідно до акту від 03.07.2019 №423/19 встановлено, що проектною організацією ТОВ "Архіматика" передано замовнику ТОВ "Квіти Львова Плюс" проектну документацію "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на вул. Стрийська 195 в місті Львові зі знесенням існуючих будівель" (стадія Проект), що затверджена наказом ТОВ "Квіти Львова Плюс" від 16.11.2015 №8 з урахуванням Експертного звіту від 28.10.2015 №14-4114-15, розроблену з порушенням містобудівної документації, чинної на час проектування - "Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони", затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 №3840 - житловий будинок №7 по Генплану розміщений в зоні Г-3-1 (зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл), а також Детального плану території в районі вул. Стрийської - кільцевої дороги - проектованої вул. Вернадського , затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 21.05.2009 №2650 - житловий будинок позиція №7 по Генплану розміщений на місці передбаченого детальним планом проектованого дитячого садочка.

З урахуванням встановлених порушень прийнято припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 03.07.2019 №423/19, яким зобов`язано ТОВ "Архіматика" в місячний термін усунути виявлені порушення вимог містобудівної документації в проектній документації "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на вул. Стрийська 195 в місті Львові зі знесенням існуючих будівель".

На підставі наказу від 24.09.2019 №272П та направлення для проведення позапланового заходу від 25.09.2019 №620/19-пз Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області проведено позапланову перевірку на об`єкті: "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на вул. Стрийська 195 в місті Львові зі знесенням існуючих будівель" щодо дотримання суб`єктом містобудування ТОВ "Архіматика" вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності та перевірки виконання вимог припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 03.07.2019 №423/19.

Відповідно до акту від 10.10.2019 №688/19, при проведенні перевірки представлено договір підряду на виконання проектних робіт від 28.01.2019, завдання на корегування від 28.01.2019, погоджене директором ТОВ "Архіматика", затверджене директором ТОВ "Квіти Львова Плюс", на підставі якого ТОВ "Аріхаматика" розроблено корегування проекту "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на вул. Стрийській, 195 у місті Львові зі знесенням існуючих будівель" в складі розділів "Генеральний план", "Загальна пояснювальна записка", "Архітектурні рішення. Житловий будинок №007", "Паспорт опорядження фасадів. Житловий будинок №007", які передані замовнику накладною від 12.02.2019. Контролючим органом зроблено висновок, що ТОВ "Архіматика" передано замовнику ТОВ "Квіти Львова Плюс" корегування "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на вул. Стрийська 195 в місті Львові зі знесенням існуючих будівель", розробленого з порушенням вимог містобудівної документації - "Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони", затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 №3840.

Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області дійшов висновку про невиконання ТОВ "Архіматика" вимог припису від 03.07.2019 №423/19.

За результатами перевірки Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області складено протокол про порушення у сфері містобудівної діяльності від 10.10.2019 №688/19-1 та припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 10.10.2019 №688/19.

Позивачем подано до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області пояснення від 22.10.2019 №464/19 щодо припису №688/19.

У зв`язку з невиконанням ТОВ "Арміхатика" вимог припису від 03.07.2019 №423/19 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм стандартів і правил Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області прийнято постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 23.10.2019 №35пз/1с/1013-6/4862-19, якою ТОВ "Арміхатика" визнано винним у вчиненні правопорушення передбаченого абзацом другим пункту 1 частини шостої статті 2 Закону України "Про відповідальність за порушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 30105,00 грн.

Вважаючи постанову від 23.10.2019 №35пз/1с/1013-6/4862-19 протиправною, позивач звернувся до суду з позовом.

Вирішуючи спір, суд ураховує таке.

Спірні правовідносини врегулюванні, зокрема, Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 № 3038-VI (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин), Законом України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" від 14.10.1994 №208/94-ВР (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин), "Порядком розроблення проектної документації на будівництво об`єктів", затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 №45 (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин).

Відповідно до частини першої статті 31 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" проектна документація на будівництво об`єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.

Згідно з пунктом 9 "Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів" проектна документація на будівництво об`єктів розробляється з урахуванням вимог містобудівної документації, вихідних даних на проектування та дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, нормативно-правових актів з охорони праці, зокрема Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 23.06.2017 №1050, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08 вересня 2017 року за №1111/30979, державних стандартів і правил, у тому числі вимог нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (вимоги щодо створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення зазначаються в проектній документації окремим розділом).

За змістом наведених норм, проектна документація на будівництво об`єктів розробляється з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Згідно наказом ТОВ "Квіти Львова Плюс" від 16.11.2015 №8 затверджено проект будівництва комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на вул. Стрийська, 195 у місті Львові зі знесенням існуючих будівель, з технічними показниками, обумовленими додатком №1, що є невід`ємною частиною цього наказу - генпроектувальник ТОВ "Архіматика".

Судом установлено, що за результатами позапланової перевірки (акт від 03.07.2019 №423/19), проведеної Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області, "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на вул. Стрийська 195 в місті Львові зі знесенням існуючих будівель" встановлено, що проектною організацією ТОВ "Архіматика" передано замовнику ТОВ "Квіти Львова Плюс" проектну документацію "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на вул. Стрийська 195 в місті Львові зі знесенням існуючих будівель" (стадія Проект), що затверджена наказом ТОВ "Квіти Львова Плюс" від 16.11.2015 №8 з врахуванням Експертного звіту від 28.10.2015 №14-4114-15, розроблену з порушенням містобудівної документації, чинної на час проектування - "Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони", затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 №3840, а саме житловий будинок №7 по Генплану розміщений в зоні Г-3-1 (зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл), а також Детального плану території в районі вул. Стрийської - кільцевої дороги - проектованої вул. Вернадського, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 21.05.2009 №2650.

Зокрема, зазначено, що житловий будинок позиція №7 по Генплану розміщений на місці передбаченого детальним планом проектованого дитячого садочка, що є порушенням абзацу першого частини першої статті 31 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", абзацу першого пункту 9 "Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів", затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 16.05.2011 №45, пункту 4.1 ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво".

На підставі встановлених порушень прийнято припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 03.07.2019 №423/19, яким зобов`язано ТОВ "Архіматика" в місячний термін усунути виявлені порушення вимог містобудівної документації в проектній документації "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на вул. Стрийська 195 в місті Львові зі знесенням існуючих будівель".

Відповідно до абзацу четвертого пункту 14 "Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 №553, суб`єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, зобов`язаний виконувати вимоги органу державного архітектурно-будівельного контролю щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.

За твердженням представника позивача, ТОВ "Архіматика" усунуто порушення шляхом внесення змін до проектної документації "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на вул. Стрийська 195 в місті Львові зі знесенням існуючих будівель". Зокрема, розроблено: 1) проект. Корегування. Паспорт опорядження фасадів, житловий будинок №07; 2) проект. Том 1. Корегування. Загальна пояснювальна записка; 3) проект. Том 2.1. Корегування. Генеральний план; 4) проект. Том 2.5 Корегування. Архітектурні рішення. Житловий будинок 007. Змінами передбачено проектування вбудованого дитячого дошкільного закладу з влаштуванням груп короткотривалого перебування дітей, що відповідає зонуванню.

Відповідно до акту від 10.10.2019 №688/19, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, при проведенні перевірки представлено договір підряду на виконання проектних робіт від 28.01.2019, завдання на корегування від 28.01.2019, погоджене директором ТОВ "Архіматика", затверджене директором ТОВ "Квіти Львова Плюс", на підставі якого ТОВ "Аріхаматика" розроблено корегування проекту "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на вул. Стрийській, 195 у місті Львові зі знесенням існуючих будівель" в складі розділів "Генеральний план", "Загальна пояснювальна записка", "Архітектурні рішення. Житловий будинок №007", "Паспорт опорядження фасадів. Житловий будинок №007", які передані замовнику накладною від 12.02.2019.

Корегованим проектом передбачено влаштування вбудованих приміщень груп короткотривалого (до 4-х годин) перебування дітей дошкільного загальною площею 368,42 кв.м. на частині першого поверху 10-ти поверхового багатоквартирного житлового будинку №7 на генплані.

Однак згідно "Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони", затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 №33840, житловий будинок позиція №7 по Генеральному плану розміщено в зоні Г-3-1 (зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл), згідно пояснювальної записки якого Г-3-1 - зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл. Призначаються для розташування дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл. Такі зони встановлюються з метою концентрації освітніх і супутніх до них функцій: навчальних, інформаційних, спортивних.

Переважні види забудови та іншого використання земельних ділянок: загальноосвітні шкоди; дитячі дошкільні установи.

Інших супутніх та допустимих видів забудови "Планом зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони" не передбачено.

Відповідач дійшов висновку, що ТОВ "Архіматика" передано замовнику ТОВ "Квіти Львова Плюс" корегування "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на вул. Стрийська 195 в місті Львові зі знесенням існуючих будівель", розробленого з порушенням вимог містобудівної документації - "Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони", затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 №3840, відповідно про невиконання ТОВ "Архіматика" вимог припису від 03.07.2019 №423/19.

За невиконання ТОВ "Арміхатика" вимог припису від 03.07.2019 №423/19 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм стандартів і правил Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області прийнято постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 23.10.2019 №35пз/1с/1013-6/4862-19, якою ТОВ "Арміхатика" визнано винним у вчиненні правопорушення передбаченого абзацом другим пункту 1 частини шостої статті 2 Закону України "Про відповідальність за порушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 30105,00 грн.

Відповідно до "Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони", затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 №3840 (https://city-adm.lviv.ua/lmr/plany-zonuvannia) Г-3-1 - зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл. Призначаються для розташування дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл. Такі зони встановлюються з метою концентрації освітніх і супутніх до них функцій: навчальних, інформаційних, спортивних. За планом для цієї зони встановлено переважні види забудови та іншого використання земельних ділянок: загальноосвітні школи; дитячі дошкільні установи.

Згідно з підпунктом 1.2.4 пункту 1.2 Розділу 1 "Загальні принципи зонування міста Львов" "Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони" при формуванні та територіальній "прив`язці" вказаних сукупностей з урахуванням існуючих (на забудованих територіях) та прогнозованих генеральним планом (на незабудованих чи передбачених для зміни функціонального використання території) в кожній зоні виділені дозволені види забудови та іншого використання земельних ділянок, які поділяються на: переважні та супутні - тобто найпоширеніші в даній зоні види забудови та іншого використання земельних ділянок? допустимі - тобто сумісні з переважними, за певних умов, види забудови та іншого використання земельних ділянок.

Як встановлено контролюючим органом під час перевірки та не заперечувалось позивачем, будинок №7 з вбудованими дитячим дошкільним закладом з влаштуванням груп короткотривалого перебування дітей спроектовано в зоні Г-3-1.

Суд погоджується з висновком контролюючого органу, що відповідно до "Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони", що в зоні Г-3-1 не передбачено переважних, допустимих видів забудови чи іншого використання земельної ділянки, окрім як використання земельної ділянки для дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл (загальноосвітні школи; дитячі дошкільні установи).

Відповідно до частини третьої статті 18 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" зонування території здійснюється з дотриманням таких вимог: урахування попередніх рішень щодо планування і забудови території; виділення зон обмеженої містобудівної діяльності; відображення існуючої забудови територій, інженерно-транспортної інфраструктури, а також основних елементів планувальної структури територій; урахування місцевих умов під час визначення функціональних зон; установлення для кожної зони дозволених і допустимих видів використання територій для містобудівних потреб, умов та обмежень щодо їх забудови; узгодження меж зон з межами територій природних комплексів, смугами санітарно-захисних, санітарних, охоронних та інших зон обмеженого використання земель, червоними лініями; відображення меж прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об`єктів; відображення обмежень (у тому числі меж) використання приаеродромної території, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України (пункти 1-8).

На думку суду, не визначення "Планом зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони" для зони Г-3-1 дозволених і допустимих видів використання територій, що мало б передбачати інше використання території, ніж визначено зоною, не є свідченням невідповідності цього Плану вимогам частини третьої статті 18 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", оскільки в Плані чітко визначено призначення (обмеження щодо забудови) зони Г-3-1- зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл, а також установлено переважні види забудови та іншого використання земельних ділянок для цієї зони - загальноосвітні школи та дитячі дошкільні установи.

З огляду на такий висновок, суд відхиляє доводи позивача про усунення порушення, визначеного у приписі про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 03.07.2019 №423/19, оскільки проектування для забудови в зоні Г-3-1 житлового будинку №7 з вбудованими дитячим дошкільним закладом з влаштуванням груп короткотривалого перебування дітей, які частково розташовані на першому поверсі будівлі, не відповідає містобудівній документації, якою не передбачено використання земельної ділянки в цій зоні для житлових будівель.

Доводи позивача, що розміщення дошкільного закладу з влаштуванням груп короткотривалого перебування дітей на першому поверсі житлового будинку не суперечить будівельним нормам і Закону України "Про дошкільну освіту" від 11.07.2001 №2628-III, не спростовує наведеного висновку щодо невідповідності проектної документації "Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони" щодо забудови зони Г-3-1. При цьому суд ураховує, що видані забудовнику Містобудівні умови та обмеження не встановлювали особливостей забудови цієї зони.

Також, за висновком суду, доводи позивача про протиправність оскаржуваної постанови у зв`язку з прийняттям ДАБІ України в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів від 27.08.2020 реєстраційний номер ІУ123200827908 та видачою відповідного сертифікату, не доводять виконання проектувальною організацією вимог припису контролюючого органу.

Відповідно до частини сьомої статті 39 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" орган державного архітектурно-будівельного контролю відмовляє у видачі сертифіката з таких підстав: неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу сертифіката; виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; невідповідність об`єкта проектній документації на будівництво такого об`єкта та/або вимогам будівельних норм і правил, у тому числі щодо доступності об`єкта для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення; невиконання вимог, передбачених Законом України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", щодо оснащення будівлі вузлами обліку відповідних комунальних послуг.

За змістом наведеної норми, не є підставою для відмови органом державного архітектурно-будівельного контролю у виданні сертифікату невиконання вимог припису проектувальною організацією. Завданням контролюючого органу є встановлення відповідності об`єкта проектній документації, будівельним нормам. Проектною документацією, складеною позивачем, відповідний об`єкт передбачено. Як уже вказував суд, доводи позивача про можливість розміщення дошкільного закладу з влаштуванням груп короткотривалого перебування дітей на першому поверсі житлового будинку судом не заперечуються. Проте невиконання припису полягало у тому, що проект забудови зони Г-3-1 суперечив "Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони", що є порушенням частини першої статті 31 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Відповідно до абзацу другого пункту 1 частини шостої статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" суб`єкти містобудування несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення невиконання приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил - у розмірі п`ятнадцяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Враховуючи встановлені судом обставини, проаналізоване правове регулювання, зважаючи на висновок суду про невиконання позивачем вимог припису, суд вважає правомірним накладення на позивача штрафу згідно з наведеною нормою, відповідно позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Як убачається з матеріалів справи, позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1921,00 грн. (квитанція від 07.11.2019). Оскільки в задоволенні позову відмовлено, відповідачами не надано доказів понесення судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, такі витрати розподілу та присудженню не підлягають.

Керуючись статтею 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Архіматика" (ідентифікаційний код 33783799, місцезнаходження: 01054, місто Київ, вулиця Тургенєвська, будинок 38).

Відповідач - Головний інспектор будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області Якимець Ганна Володимирівна (робоча адреса: 79044, місто Львів, вулиця Генерала Чупринки, будинок 71).

Відповідач - Державна архітектурно-будівельної інспекції України (ідентифікаційний код 37471912, місцезнаходження: 01133, місто Київ, бульвар Лесі Українки, будинок 26).

Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону України від 03 жовтня 2017 року №2147-VIII) передбачено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Повний текст рішення складено 16 березня 2021 року.

Суддя В.А. Донець

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.03.2021
Оприлюднено18.03.2021
Номер документу95577411
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.005843

Постанова від 25.05.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Постанова від 25.05.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 25.05.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 26.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 26.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Рішення від 01.03.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

Ухвала від 20.01.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

Ухвала від 27.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

Ухвала від 08.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні