Постанова
від 25.05.2021 по справі 1.380.2019.005843
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 1.380.2019.005843 Суддя (судді) першої інстанції: Донець В.А.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 травня 2021 року м. Київ

Колегія Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

судді-доповідача Кузьменка В. В.,

суддів: Василенка Я. М., Ганечко О. М.,

за участю секретаря Кірієнко Н. Є.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Архіматика" до Головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області Якимець Ганни Володимирівни, Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправною та скасування постанови, за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Архіматика" на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 березня 2021 року, -

В С Т А Н О В И Л А:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Архіматика" звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом про визнання протиправною та скасування постанови Головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області, Державної архітектурно-будівельної інспекції України Якимець Г.В. від 23.10.2019 №35пз/1с/1013-6/4862-19 про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою ТОВ "Архіматика" визнано винним у вчиненні правопорушення передбаченого абзацом другим пункту 1 частини шостої статті 2 Закону України "Про відповідальність за порушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 30 105,00 грн.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 10.12.2019 адміністративну справу за позовом ТОВ "Архіматика" передано на розгляд Окружного адміністративного суду міста Києва.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 березня 2021 року в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, Товариством з обмеженою відповідальністю "Архіматика" подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції як таке, що ухвалене з порушенням норм матеріального і процесуального права та прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог.

Доводи апелянта обґрунтовані тим, що земельна ділянка кадастровий номер 4610136800:08:005:0068 за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 195 була надана забудовнику саме для будівництва комплексу багатоквартирних житлових будинків відповідно до її цільового призначення та з урахуванням вимог містобудівних умов та обмежень. Однак, судом першої інстанції залишено поза увагою, з якою метою була виділена вказана земельна ділянка.

Крім того, зазначено, що положення Закону України Про дошкільну освіту , Закону України Про регулювання містобудівної діяльності не забороняють, а положення ДБН В.2.2-4:2018 прямо передбачають можливість розміщення дошкільного навчального закладу в комплексі житлового будинку.

Відтак, проектування будівництва багатоквартирного житлового будинку №7 з вбудованим дошкільним навчальним закладом передбачено за одночасного використання земельної ділянки за переважним видом забудови, встановленим для функціональної підзони Г-3-1 (зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл) та із застосування до цієї підзони допустимого виду забудови та іншого використання земельної ділянки, встановленого для загальної зони Г-3 (навчальні заклади), що свідчить про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Представник апелянта в судовому засіданні (в режимі відеоконференції) підтримала вимоги апеляційної скарги, просила скасувати рішення суду першої інстанції та задовольнити позов.

Представники відповідачів, будучи належним чином повідомленим про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з`явилися. Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення питання, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов`язкова, колегія суддів у відповідності до п. 1 ч.2 ст. 311 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи без представників відповідачів.

Заслухавши суддю-доповідача, учасників справи, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з таких підстав.

Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

У відповідності до ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Як вбачається з матеріалів справи, ухвалою Львівської міської ради від 31.07.2014 №3794 погоджено Товариству з обмеженою "Квіти Львова Плюс" місце розташування та надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 3,0907 га на вулиці Стрийській, 195 в оренду терміном на 10 років для будівництва та обслуговування багатоповерхової жилої забудови за рахунок земель сільськогосподарського призначення.

Ухвалою Львівської міської ради від 20.11.2014 №4068 затверджено ТОВ "Квіти Львова Плюс" проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надано земельну ділянку площею 3,0777 га по вул. Стрийській, 195 (кадастровий номер 4610136800:08:005:0068) в оренду терміном на 10 років для будівництва та обслуговування багатоповерхової житлової забудови, перевівши із земель сільськогосподарського призначення до земель житлової та громадської забудови.

Наказом Департаменту містобудування Львівської міської ради від 13.05.2015 №34 затверджено містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки на вул. Стрийська, 195 у місті Львові.

Наказом Департаменту містобудування Львівської міської ради від 01.10.2015 №242 погоджено зміни до наданих містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на вул. Стрийській, 195 із знесенням існуючих будівель від 13.05.2015 №34 у частині технічно-економічних показників, відмінивши пункт 10 та пункт 2 додатку до наказу.

Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області на підставі звернення ОСОБА_1 від 09.05.2019 та 27.05.2019 прийнято наказ від 12.06.2019 №195П про проведення позапланової перевірки на об`єкті будівництва: "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на вул. Стрийська, 195 в місті Львові зі знесенням існуючих будівель".

На підставі направлень від 14.06.2019 №378/19-пз та від 02.07.2019 №423/19-пз Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області проведено позапланову перевірку з 14.06.2019 по 04.07.2019 об`єкту будівництва комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на вулиці Стрийській, 195 у місті Львові зі знесенням існуючих будівель, за результатами якої складено акт від 03.07.2019 №423/19.

Актом від 03.07.2019 №423/19 встановлено, що проектною організацією ТОВ "Архіматика" передано замовнику ТОВ "Квіти Львова Плюс" проектну документацію "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на вул. Стрийська, 195 в місті Львові зі знесенням існуючих будівель" (стадія Проект), що затверджена наказом ТОВ "Квіти Львова Плюс" від 16.11.2015 №8 з урахуванням Експертного звіту від 28.10.2015 №14-4114-15, розроблену з порушенням містобудівної документації, чинної на час проектування - "Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони", затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 №3840 - житловий будинок №7 по Генплану розміщений в зоні Г-3-1 (зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл), а також Детального плану території в районі вул. Стрийської - кільцевої дороги - проектованої вул. Вернадського , затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 21.05.2009 №2650 - житловий будинок позиція №7 по Генплану розміщений на місці передбаченого детальним планом проектованого дитячого садочка.

З урахуванням встановлених порушень прийнято припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 03.07.2019 №423/19, яким зобов`язано ТОВ "Архіматика" в місячний термін усунути виявлені порушення вимог містобудівної документації в проектній документації "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на вул. Стрийська, 195 в місті Львові зі знесенням існуючих будівель".

На підставі наказу від 24.09.2019 №272П та направлення для проведення позапланового заходу від 25.09.2019 №620/19-пз Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області проведено позапланову перевірку на об`єкті: "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на вул. Стрийська, 195 в місті Львові зі знесенням існуючих будівель" щодо дотримання суб`єктом містобудування ТОВ "Архіматика" вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності та перевірки виконання вимог припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 03.07.2019 №423/19.

Відповідно до акту від 10.10.2019 №688/19, при проведенні перевірки представлено договір підряду на виконання проектних робіт від 28.01.2019, завдання на корегування від 28.01.2019, погоджене директором ТОВ "Архіматика", затверджене директором ТОВ "Квіти Львова Плюс", на підставі якого ТОВ "Аріхаматика" розроблено корегування проекту "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на вул. Стрийській, 195 у місті Львові зі знесенням існуючих будівель" в складі розділів "Генеральний план", "Загальна пояснювальна записка", "Архітектурні рішення. Житловий будинок №007", "Паспорт опорядження фасадів. Житловий будинок №007", які передані замовнику накладною від 12.02.2019. Контролючим органом зроблено висновок, що ТОВ "Архіматика", передано замовнику ТОВ "Квіти Львова Плюс" корегування "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на вул. Стрийська, 195 в місті Львові зі знесенням існуючих будівель", розробленого з порушенням вимог містобудівної документації - "Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони", затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 №3840.

Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області дійшов висновку про невиконання ТОВ "Архіматика" вимог припису від 03.07.2019 №423/19.

За результатами перевірки Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області складено протокол про порушення у сфері містобудівної діяльності від 10.10.2019 №688/19-1 та припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 10.10.2019 №688/19.

Позивачем подано до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області пояснення від 22.10.2019 №464/19 щодо припису №688/19.

У зв`язку з невиконанням ТОВ "Архіматика" вимог припису від 03.07.2019 №423/19 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм стандартів і правил Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області прийнято постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 23.10.2019 №35пз/1с/1013-6/4862-19, якою ТОВ "Архіматика" визнано винним у вчиненні правопорушення передбаченого абзацом другим пункту 1 частини шостої статті 2 Закону України "Про відповідальність за порушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 30 105,00 грн.

Вважаючи постанову від 23.10.2019 №35пз/1с/1013-6/4862-19 протиправною, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Суд першої інстанції відмовляючи в задоволенні позовних вимог виходив зокрема з того, що відповідно до "Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони", що в зоні Г-3-1 не передбачено переважних, допустимих видів забудови чи іншого використання земельної ділянки, окрім як використання земельної ділянки для дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл (загальноосвітні школи, дитячі дошкільні установи).

Відтак, проект ТОВ Архіматика щодо забудови зони Г-3-1 суперечив "Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони", що є порушенням частини першої статті 31 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", а тому накладення на позивача штрафу відповідно до абзацу другого пункту 1 частини шостої статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" є правомірним.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам апеляційної скарги, а також виходячи з меж апеляційного перегляду справи, колегія суддів зазначає наступне.

Спірні правовідносини врегулюванні, зокрема, Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 № 3038-VI (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин), Законом України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" від 14.10.1994 №208/94-ВР (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин), "Порядком розроблення проектної документації на будівництво об`єктів", затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 №45 (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин).

Відповідно до частини першої статті 31 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" проектна документація на будівництво об`єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.

Згідно з пунктом 9 "Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів" проектна документація на будівництво об`єктів розробляється з урахуванням вимог містобудівної документації, вихідних даних на проектування та дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, нормативно-правових актів з охорони праці, зокрема Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 23.06.2017 №1050, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08 вересня 2017 року за №1111/30979, державних стандартів і правил, у тому числі вимог нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (вимоги щодо створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення зазначаються в проектній документації окремим розділом).

Таким чином, проектна документація на будівництво об`єктів розробляється з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних із дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Як було зазначено вище, за результатами позапланової перевірки (акт від 03.07.2019 №423/19), проведеної Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області, "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на вул. Стрийська 195 в місті Львові зі знесенням існуючих будівель" встановлено, що проектною організацією ТОВ "Архіматика" передано замовнику ТОВ "Квіти Львова Плюс" проектну документацію "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на вул. Стрийська 195 в місті Львові зі знесенням існуючих будівель" (стадія Проект), що затверджена наказом ТОВ "Квіти Львова Плюс" від 16.11.2015 №8 з врахуванням Експертного звіту від 28.10.2015 №14-4114-15, розроблену з порушенням містобудівної документації, чинної на час проектування - "Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони", а саме житловий будинок №7 по Генплану розміщений в зоні Г-3-1 (зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл), а також Детального плану території в районі вул. Стрийської - кільцевої дороги - проектованої вул. Вернадського, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 21.05.2009 №2650.

Зокрема, зазначено, що житловий будинок позиція №7 по Генплану розміщений на місці передбаченого детальним планом проектованого дитячого садочка, що є порушенням абзацу першого частини першої статті 31 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", абзацу першого пункту 9 "Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів", затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 16.05.2011 №45, пункту 4.1 ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво".

Відтак, в межах даних правовідносин спірним є питання дотримання позивачем містобудівних вимог, Генплану м. Львова та "Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони" при проектуванні документації "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на вул. Стрийська 195 в місті Львові зі знесенням існуючих будівель".

Згідно з п. 4.1. ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво проектна документація для будівництва має відповідати положенням законодавства, вимогам містобудівної документації, будівельних норм, стандартів та правил.

Так, ухвалою Львівської міської ради №3794 від 31.07.2014 року Про погодження ТзОВ Квіти Львова плюс місця розташування земельної ділянки та надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. Стрийській, 195 було погоджено ТОВ Квіти Львова Плюс місце розташування земельної ділянки та надати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 3,0907 га на вул. Стрийській, 195 в оренду терміном на 10 років для будівництва та обслуговування багатоповерхової житлової забудови за рахунок земель сільськогосподарського призначення.

Ухвалою Львівської міської ради №4068 від 20.11.2014 року Про затвердження ТзОВ Квіти Львова плюс проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Стрийській, 195 , серед іншого затверджено ТОВ Квіти Львова Плюс проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надано земельну ділянку площею 3,0777 га на вул. Стрийській, 195 (кадастровий номер 4610136800:08:005:0068) в оренду терміном на 10 років для будівництва та обслуговування багатоповерхової житлової забудови, перевівши із земель сільськогосподарського призначення до земель житлової та громадської забудови.

Відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженого Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 року №548 до земель житлової та громадської забудови належать:

- землі житлової забудови - землі, які використовуються для розміщення житлової забудови (житлові будинки, гуртожитки, господарські будівлі та інше); землі, які використовуються для розміщення гаражного будівництва;

- землі громадської забудови - землі, які використовуються для розміщення громадських будівель і споруд (готелів, офісних будівель, торговельних будівель, для публічних виступів, для музеїв та бібліотек, для навчальних та дослідних закладів, для лікарень та оздоровчих закладів), інших об`єктів загального користування.

Згідно з відомостей, що містяться на Публічній кадастровій карті України цільове призначення земельної ділянки кадастровий номер 4610136800:08:005:0068 - 02.03 - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку для будівництва та обслуговування багатоповерхової житлової забудови.

Відтак, земельна ділянка була надана ТОВ Квіти Львова Плюс саме для будівництва та обслуговування багатоквартирних житлових будинків.

Окрім цього, 13.02.2015 наказом Департаменту містобудування №34 Про затвердження містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на будівництво ТзОВ Квіти Львова-плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на вул. Стрийській, 195 зі знесенням існуючих будівель (з урахуванням Наказу Департаменту містобудування Львівської міської ради від 01.10.2015 року №242 Про внесення змін у додаток до наказу департаменту містобудування від 13.02.2015 №34 Про затвердження містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на будівництво ТзОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на вул. Стрийській, 195 зі знесенням існуючих будівель ) були затверджені містобудівні умови та обмеження, відповідно до яких на земельній ділянці кадастровий номер 4610136800:08:005:0068 передбачено будівництво комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями.

Забудова вказаної земельної ділянки здійснювалася, зокрема, на підставі Генерального плану забудови міста, затвердженого Львівською міською радою 30.09.2010 року.

Таким чином, земельна ділянка кадастровий номер 4610136800:08:005:0068 за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 195 була надана забудовнику саме для будівництва комплексу багатоквартирних житлових будинків відповідно до її цільового призначення та з урахуванням вимог містобудівних умов та обмежень.

Однак, судом першої інстанції в рішенні згадано про вищенаведені документи, однак залишено поза увагою, з якою метою була виділена земельна ділянка кадастровий номер 4610136800:08:005:0068 за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 195.

Згідно з ч. 4 ст. 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Статтею 16 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності визначено, що містобудівною документацією на місцевому рівні є Генеральний план населеного пункту, план зонування та детальний план території.

Пунктом 2 ч. 1 ст. 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності визначено, що генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності Генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Розроблення Проектної документації Будівництво ТОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на увл. Стрийській. 195 у м. Львові зі знесенням існуючих будівель здійснювалося, в першу чергу, згідно з вимогами Генерального плану м. Львова, затвердженого ухвалою Львівської міської ради №3924 від 30.09.2010 року Про затвердження містобудівної документації Корегування генерального плану м. Львова ІІ-стадія. Генеральний план .

Як вбачається з Основного креслення Генерального плану м. Львова 2010 року земельна ділянка, кадастровий номер 4610136800:08:005:0068, за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 195, знаходиться в зоні Багатоповерхової житлової забудови (5, 9, 14, 15 поверхів)

Відтак, згідно з вимогами Генерального плану м. Львова в частині земельної ділянки за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 195, де запроектовано житловий будинок в„–7 , можливе лише розміщення об`єктів багатоповерхової житлової забудови та, відповідно, не дозволяється розміщення об`єктів громадської забудови. Таким чином, проектування житлового будинку №7 відповідає містобудівній документації - Генеральному плану м. Львова.

Згідно з висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 31.07.2019 у справі № 466/1264/18, Генеральний план населеного пункту, план зонування та детальний план території є видами містобудівної документації, при цьому, генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, а план зонування та детальний план території розробляються на підставі генерального плану території та не можуть йому суперечити.

Колегія суддів також враховує, що План зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони , було затверджено ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 року №3840, тобто, після затвердження Генерального плану та Детального плану території.

З урахуванням вищенаведених положень законодавства, колегія суддів погоджується з тим, що План зонування не може забороняти проектування житлового будинку в„–7 на земельній ділянці, яка Генеральним планом віднесена до багатоповерхової житлової забудови.

Відповідно, спірна проектна документація, зокрема, в частині проектування житлового будинку №7 відповідає вимогам Генерального плану, який є основною містобудівною документацією.

Поряд з наведеним, дослідивши матеріали справи, колегія суддів також зазначає, що ТОВ Архіматика було виконано вимоги припису Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області №423/19 шляхом розроблення проектної документації з урахуванням вимог цього припису.

Вчинення вищенаведених дій позивачем та повідомлення про це Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції підтверджується: актом від 10.10.2019 року №688/19; приписом №688/19 від 10.10.2019 року і постановою №35пз/1с/1013-6/4862-19 від 23.10.2019 року, оскільки з текстів вказаних документів вбачається, що головними інспекторами будівельного нагляду встановлено, що при проведенні перевірки представлено договір підряду на виконання проектних робіт від 28.01.2019 року, завдання на коригування від 28.01.2019 року, погоджене директором ТОВ Архіматика , затверджене директором ТОВ Квіти Львова Плюс , на підставі якого ТОВ Архіматика розроблено коригування проекту Будівництво ТОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на вул. Стрийська, 195 у м. Львові зі знесенням існуючих будівель в складі розділів Генеральний план , Загальна пояснювальна записка , Архітектурні рішення. Житловий будинок № 007 , Паспорт опорядження фасадів. Житловий будинок в„–007 , які передані замовнику накладною від 12.02.2019 року.

Окрім вищенаведеного, у зв`язку з коригуванням проектної документації Будівництво ТОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на вул. Стрийська, 195 у м. Львові зі знесенням існуючих будівель - замовник будівництва Товариство з обмеженою відповідальністю Квіти Львова Плюс було подано до Державної архітектурно-будівельної інспекції України заяву (від 23.01.2020, реєстраційний номер 40-30/2301-14) про внесення змін до дозволу на виконання будівельних робіт від 10.12.2015 року № ІУ 115153442556 у зв`язку з коригуванням робочого проекту 5-ї черги будівництва - житловий будинок №007 на вказаному об`єкті будівництва.

Вказані зміни були прийняті та затверджені ДАБІ України 21.02.2020 року, що підтверджується дозволом № ІУ 123200521359 від 21.02.2020 року (відповідна інформація також міститься на офіційному сайті ДАБІ України в системі Реєстр дозвільних документів ).

Таким чином, ТОВ Архіматика внесла зміни в проектну документацію з метою її коригування відповідно до вимог уповноважених органів, чим, відповідно, виконало вимоги припису Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області №423/19 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 03.07.2019.

Поряд з наведеним, колегія суддів зазначає, що судом першої інстанції неправильно застосовано норми матеріального права, що призвело до неправильного висновку, що відповідно до Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони в зоні Г-3-1 не передбачено переважних, допустимих видів забудови чи іншого використання земельної ділянки, окрім як використання земельної ділянки для дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл.

Згідно з положеннями проектної документації Будівництво ТОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на вул. Стрийська, 195 у м. Львові зі знесенням існуючих будівель розміщення житлового будинку №7 передбачено в зоні Г-3-1 (зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл).

Статтею 16 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності визначено, що видами містобудівної документації є Генеральний план населеного пункту, план зонування (зонінг), детальний план території.

Згідно з п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Частиною 1 ст. 18 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон. План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об`єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об`єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Відповідно до ч. 2 цієї статті план зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.

Згідно з ч. 3 ст. 18 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності зонування території здійснюється з дотриманням таких вимог: 1) урахування попередніх рішень щодо планування і забудови території; 2) виділення зон обмеженої містобудівної діяльності; 3) відображення існуючої забудови територій, інженерно-транспортної інфраструктури, а також основних елементів планувальної структури територій; 4) урахування місцевих умов під час визначення функціональних зон; 5) установлення для кожної зони дозволених і допустимих видів використання територій для містобудівних потреб, умов та обмежень щодо їх забудови; 6) узгодження меж зон з межами територій природних комплексів, смугами санітарно- захисних, санітарних, охоронних та інших зон обмеженого використання земель, червоними лініями; 7) відображення меж прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об`єктів.

Отже, Законом України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено, що для кожної функціональної зони установлюються дозволені та допустимі види використання територій.

Суд апеляційної інстанції погоджується з твердженнями позивача в апеляційній скарзі, що розроблення вказаної вище проектної документації здійснювалося з урахуванням вимог Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони , затвердженим ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 року №3840, з огляду на таке.

Розділом 2 Перелік зон, встановлених на території міста Львова за переважними, супутніми і допустимим видами забудови та іншого використання земельних ділянок. Визначення переважних і допустимих видів забудови та іншого використання земельних ділянок в межах встановлених зон Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони передбачено, що планом зонування встановлюється поділ території міста Львова на зони за переважними, супутніми і допустимими видами забудови та іншого використання земельних ділянок, дозволеними у кожній зоні.

Підпунктом 1.2.5 п. 1.2. розділу 1 Загальні принципи зонування міста Львова Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони визначено, що при формуванні та територіальній прив`язці вказаних сукупностей з урахуванням існуючих (на забудованих територіях) та прогнозованих генеральним планом (на незабудованих чи передбачених для зміни функціонального використання території) в кожній зоні виділені дозволені види забудови та іншого використання земельних ділянок, які поділяються на:

- переважні та супутні - тобто найпоширеніші в даній зоні види забудови та іншого використання земельних ділянок;

- допустимі - тобто сумісні з переважними, за певних умов, види забудови та іншого використання земельних ділянок.

Відповідно до пп. 1.4.1 п. 1 розділу 1 Загальні принципи зонування міста Львова Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони переважні і супутні види забудови земельних ділянок здійснюються суб`єктами містобудування на основі та з дотриманням вимог вихідних даних, отриманих в порядку згідно ст. 26, 27, 29 та 30 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності і відповідних підзаконних актів.

Згідно з пп. 1.4.2. п. 1 розділу 1 Загальні принципи зонування міста Львова Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони допустимі види забудови земельних ділянок здійснюються на основі і з дотриманням вихідних даних, які видаються управлінням архітектурні містобудування (УАМ) в термін до 7 робочих днів від дати отримання позитивного висновку архітектурно-містобудівної ради щодо матеріалів містобудівного розрахунку (ескізу намірів забудови), які подаються замовником.

Деталізація загальних принципів зонування міста Львова та видів забудови земельних ділянок визначена розділом 2 Перелік зон, встановлених на території міста Львова за переважними, супутніми і допустимим видами забудови та іншого використання земельних ділянок. Визначення переважних і допустимих видів забудови та іншого використання земельних ділянок в межах встановлених зон Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони .

Розділом 2 Перелік зон, встановлених на території міста Львова за переважними, супутніми і допустимим видами забудови та іншого використання земельних ділянок. Визначення переважних і допустимих видів забудови та іншого використання земельних ділянок в межах встановлених зон Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони встановлено, що на земельних ділянках кожної зони, після запровадження містобудівних регламентів, вільно здійснюється у порядку згідно ст. 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності будь-який або кілька з наведених нижче переважних і супутніх видів забудови та іншого використання, встановлених для цієї зони.

Допустимі види забудови та іншого використання земельних ділянок дозволяються на підставі погодженого містобудівного розрахунку, в якому беззаперечно доводиться, що дані види забудови і використання ділянки не створять перешкод і незручностей для здійснення переважних і супутніх видів забудови і використання, території зони відповідають діючим нормам і правилам та вимогам щодо ефективного використання міських земель.

Пунктом 2.1. розділу 2 Перелік зон, встановлених на території міста Львова за переважними, супутніми і допустимим видами забудови та іншого використання земельних ділянок. Визначення переважних і допустимих видів забудови та іншого використання земельних ділянок в межах встановлених зон Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони наведений повний перелік зон за переважними, супутніми і допустимими видами забудови та іншого використання земельних ділянок. Позначення кожної зони у вигляді буквеного та цифрового індексу відповідає позначенню цієї зони на Карті (плані) зонування території м. Львова, яка є невідкладною складовою частиною даного проекту.

Однією з функціональних зон Сихівського району, встановлених Планом зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони , є зона Г-3 - зона вищих навчальних закладів та закладів середньої спеціальної освіти.

Зона Г-3 - навчальна зона призначається для розташування вищих навчальних закладів та закладів середньої спеціальної освіти. Такі зони встановлюються з метою концентрації освітніх і супутніх до них функцій: навчальних, інформаційних, спортивних.

Відповідно до п. 2.1. розділу 2 Перелік зон, встановлених на території міста Львова за переважними, супутніми і допустимим видами забудови та іншого використання земельних ділянок. Визначення переважних і допустимих видів забудови та іншого використання земельних ділянок в межах встановлених зон Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони визначено наступні види забудови та іншого використання земельних ділянок у зоні Г-3:

- переважні види забудови: вищі учбові заклади; середні спеціальні учбові заклади.

- супутні види забудови: науково-дослідні установи, проектні організації та конструкторські бюро; бібліотеки, архіви; інформаційні, комп`ютерні центри; учбово- лабораторні, науково-лабораторні корпуси, учбово-виробничі майстерні; спортзали, плавальні басейни; конференц-зали, клуби багатоцільового і спеціалізованого призначення; музеї, виставкові зали; господарські будівлі для обслуговування учбових і наукових комплексів (гаражі, майстерні, тощо); алеї, сквери, майданчики відпочинку; тимчасові автостоянки, наземні і підземні, для об`єктів учбового, наукового, обслуговуючого та комерційного призначення; громадські вбиральні; об`єкти пожежної охорони; об`єкти інженерної інфраструктури.

- допустимі види забудови: гуртожитки; житлові будинки для викладацького складу і наукових співробітників (на умовах оренди); готелі, будинки для гостей; магазини товарів першої необхідності загальною площею до 400 кв.м; підприємства громадського харчування; танцзали, дискотеки; аптеки; пункти надання першої медичної допомоги; консультативні поліклініки; відділення зв`язку, поштові відділення; відділення, дільничі пункти міліції; приймальні пункти пральні і хімчистки, пральні самообслуговування; пошивочні ательє, ремонтні майстерні побутової техніки, перукарні, інші види побутового обслуговування; лазні; спортивні майданчики; кіоски, ятки, тимчасові павільйони для торгівлі.

Згідно з положеннями пп. 2.2. розділу 2 Перелік зон, встановлених на території міста Львова за переважними, супутніми і допустимим видами забудови та іншого використання земельних ділянок. Визначення переважних і допустимих видів забудови та іншого використання земельних ділянок в межах встановлених зон Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони планом зонування в структурі зони Г-3 (навчальна зона) передбачено виділення підзони Г-3-1 зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл.

Така підзона призначається для розташування дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл. Вона встановлюється з метою концентрації освітніх і супутніх до них функцій: навчальних, інформаційних, спортивних.

Для цієї підзони конкретно визначені лише переважні види забудови та іншого використання земельних ділянок: загальноосвітні школи, дитячі дошкільні установи.

Таким чином, Загальними принципами зонування м. Львова (розділ 1 Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони ) визначено, що в кожній зоні виділені дозволені види забудови та іншого використання земельних ділянок, які поділяються на: переважні, супутні та допустимі.

З метою уточнення загальних принципів зонування м. Львова підрозділом 2.1 розділу 2 Перелік зон, встановлених на території міста Львова за переважними, супутніми і допустимим видами забудови та іншого використання земельних ділянок. Визначення переважних і допустимих видів забудови та іншого використання земельних ділянок в межах встановлених зон , Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони передбачено перелік переважних, супутніх та допустимих видів забудови та іншого використання земельних ділянок, що дозволяється у зоні Г-3 - навчальна зона.

Одночасно, підрозділом 2.2. розділу 2 Перелік зон, встановлених на території міста Львова за переважними, супутніми і допустимим видами забудови та іншого використання земельних ділянок. Визначення переважних і допустимих видів забудови та іншого використання земельних ділянок в межах встановлених зон Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони для підзони Г-3-1 зони Г-3 визначено лише переважні види забудови та іншого використання земельних ділянок.

Отже, для підзони Г-3-1 також можливим є застосування допустимих видів забудови та іншого використання земельних ділянок, передбачених для зони Г-3, а саме, будівництво гуртожитків; житлових будинків для викладацького складу і наукових співробітників (на умовах оренди); готелів, будинків для гостей; магазинів товарів першої необхідності загальною площею до 400 кв.м; підприємств громадського харчування; танцзалів, дискотек; аптек; пунктів надання першої медичної допомоги; консультативних поліклінік; відділень зв`язку, поштових відділень; дільничих пунктів міліції; приймальних пунктів пральні і хімчистки, пральні самообслуговування; пошивочних ательє, ремонтних майстерень побутової техніки, перукарень, інших види побутового обслуговування; лазні; спортивних майданчики; кіосків, яток, тимчасових павільйонів для торгівлі.

Крім того, Планом зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони не передбачено розміщення навчальних закладів, в тому числі, і дошкільних навчальних закладів, в іншій функціональній зоні, ніж зона Г-3.

В контексті викладеного, колегія суддів вказує на приписи ст. 12 Закону України Про дошкільну освіту , якими визначені типи закладів дошкільної освіти.

Пунктом 1 цієї статті відповідно до потреб громадян України передбачено наступні заклади дошкільної освіти:

- заклад дошкільної освіти (ясла) для дітей віком від одного до трьох років, де забезпечуються догляд за ними, а також їх розвиток і виховання відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;

- заклад дошкільної освіти (ясла-садок) для дітей віком від одного до шести (семи) років, де забезпечуються догляд за ними, розвиток, виховання і навчання відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;

- заклад дошкільної освіти (дитячий садок) для дітей віком від трьох до шести (семи) років, де забезпечуються їх розвиток, виховання і навчання відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;

- заклад дошкільної освіти (ясла-садок) компенсуючого типу для дітей з особливими освітніми потребами віком від двох до семи (восьми) років. Заклади дошкільної освіти (ясла- садок) компенсуючого типу поділяються на спеціальні та санаторні;

- будинок дитини - заклад дошкільної освіти системи охорони здоров`я для медико- соціального захисту дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, а також для дітей з фізичними та (або) інтелектуальними порушеннями від народження до трьох (для здорових дітей) та до чотирьох (для хворих дітей) років;

- заклад дошкільної освіти (дитячий будинок) інтернатного типу забезпечує розвиток, виховання, навчання та соціальну адаптацію дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, дошкільного та шкільного віку, які перебувають у родинних стосунках та утримуються за рахунок держави;

- заклад дошкільної освіти (ясла-садок) сімейного типу для дітей віком від двох місяців до шести (семи) років, які перебувають в родинних стосунках і де забезпечуються їх догляд, розвиток, виховання і навчання відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;

- заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу для дітей віком від одного до шести (семи, восьми) років, у складі якого можуть бути групи загального розвитку, компенсуючого типу, інклюзивні, сімейні, прогулянкові, в яких забезпечується дошкільна освіта з урахуванням стану здоров`я дітей, їх розумового, психологічного, фізичного розвитку;

- заклад дошкільної освіти (центр розвитку дитини), в якому забезпечуються фізичний, розумовий і психологічний розвиток, корекція психологічного і фізичного розвитку, оздоровлення дітей, які відвідують інші навчальні заклади чи виховуються вдома.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України Про дошкільну освіту вимоги до матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти (що включає будівлі, споруди, земельні ділянки тощо) визначаються відповідними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами і правилами.

Згідно з п.4.1 ДБН В.2.2-4:2018 Заклади дошкільної освіти до ясел, дитячих садків і ясел-садків можуть входити групи з різним режимом роботи: денні, цілодобові, короткотривалого перебування, а також санаторні, спеціальні у закладах компенсуючого та комбінованого типу, інклюзивні для дітей з особливими освітніми потребами.

Відповідно до п.4.6 ДБН В.2.2-4:2018 Заклади дошкільної освіти приміщення для груп короткотривалого (до 4 год) перебування дітей дошкільного віку дозволяється передбачати у першому-другому поверхах житлових будинків (з окремим від житла входом) та громадських центрах житлових утворень. Кількість груп має визначатися за завданням на проектування згідно з місцевими умовами.

Таким чином, положення Закону України Про дошкільну освіту , Закону України Про регулювання містобудівної діяльності не забороняють, а положення ДБН В.2.2- 4:2018 прямо передбачають можливість розміщення дошкільного навчального закладу в комплексі житлового будинку.

Відтак, проектування будівництва багатоквартирного житлового будинку №7 з вбудованим дошкільним навчальним закладом передбачено за одночасного використання земельної ділянки за переважним видом забудови, встановленим для функціональної підзони Г-3-1 (зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл) та із застосування до цієї підзони допустимого виду забудови та іншого використання земельної ділянки, встановленого для загальної зони Г-3 (навчальні заклади).

За наведених обставин справи та правового регулювання, колегія суддів погоджується з аргументами позивача, що проектування будівництва житлового будинку №7 з вбудованим дошкільним навчальним закладом в підзоні Г-3-1 не суперечить вимогам Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , ДБН В.2.2-4:2018 Заклади дошкільної освіти , Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони , затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 РОКУ №3840, у зв`язку з використанням земельної ділянки, на якій запроектовано його розташування за переважним видом забудови, встановленим для функціональної підзони Г-3-1 та одночасним допустимим видом забудови та іншого використання земельної ділянки, встановленого для загальної зони Г-3 (навчальні заклади).

Отже, в межах спірних правовідносин контролюючий орган дійшов до передчасного та хибного висновку порушення ТОВ Архіматика містобудівних вимог при виготовленні проектної документації Будівництво ТОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на вул. Стрийська, 195 у м. Львові зі знесенням існуючих будівель .

Крім того, наведені вище доводи спростовують обгрунтованість висновків суду першої інстанції, який вказав, що не визначення "Планом зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони" для зони Г-3-1 дозволених і допустимих видів використання територій, що мало б передбачати інше використання території, ніж визначено зоною, не є свідченням невідповідності цього Плану вимогам частини третьої статті 18 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", оскільки в Плані чітко визначено призначення (обмеження щодо забудови) зони Г-3-1 як зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл, а також установлено переважні види забудови та іншого використання земельних ділянок для цієї зони - загальноосвітні школи та дитячі дошкільні установи, адже таке зонування не суперечить проектній документації, яка зазначена вище.

Таким чином, доводи апеляційної скарги свідчать про наявність підстав для скасування оскаржуваного рішення суду, позаяк містять аргументовані доводи щодо неповного з`ясування обставини справи судом першої інстанції та невідповідність його висновків таким обставинам.

А отже, колегією суддів встановлено правові підстави для задоволення вимог апеляційної скарги та позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Архіматика", шляхом визнання протиправною та скасування постанови Головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області Якимець Г.В. № 35пз/1с/1013-6/4862-19 від 23.10.2019.

Згідно з п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. Щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд, що і вчинено судом у даній справі.

Перевіривши мотивування судового рішення та доводи апеляційної скарги, відповідно до вимог ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо справедливого судового розгляду, врахувавши ст. 6 КАС України, відповідно до якої суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини, судова колегія вважає, що суд першої інстанції дійшов необґрунтованого висновку за наслідками розгляду даної справи.

Оцінюючи наявність підстав для розподілу судових витрат, колегія суддів зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно з ч. 6 ст. 139 КАС України якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.

Враховуючи те, що суд апеляційної інстанції дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, то на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Архіматика" слід стягнути судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору в суді першої та апеляційної інстанції у розмірі 4 322,25 грн.

Керуючись ст.ст. 139, 242, 308, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Архіматика" на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 березня 2021 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Архіматика" до Головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області Якимець Ганни Володимирівни, ДАБІ України про визнання протиправною та скасування постанови - задовольнити.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 01.03.2021 - скасувати та ухвалити нове про задоволення позовних вимог.

Визнати протиправною та скасувати постанову Головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області Державної архітектурно-будівельної інспекції України Якимець Г.В. № 35пз/1с/1013-6/4862-19 від 23.10.2019 про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України (код ЄДРПОУ 37471912) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Архіматика" (код ЄДРПОУ 33783799) витрати зі сплати судового збору за подання позовної заяви та апеляційної скарги у розмірі 4 322,25 (чотири тисячі триста двадцять дві) грн.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя-доповідач: В. В. Кузьменко

Судді: Я. М. Василенко

О. М. Ганечко

Повний текст постанови виготовлено 28.05.2021

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.05.2021
Оприлюднено31.05.2021
Номер документу97267034
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.005843

Постанова від 25.05.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Постанова від 25.05.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 25.05.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 26.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 26.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Рішення від 01.03.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

Ухвала від 20.01.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

Ухвала від 27.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

Ухвала від 08.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні