Ухвала
від 22.03.2021 по справі 240/20171/20
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

(про відстрочення чи розстрочення виконання рішення суду,

зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення)

22 березня 2021 року м. Житомир справа № 240/20171/20

категорія 101030600

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Капинос О.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження заяву про зміну способу і порядку виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом Кандидата на посаду Овруцького міського голови ОСОБА_1 до Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району про визнання дій протиправними, скасування протоколу та постанови,

встановив:

11.03.2021 на адресу Житомирського окружного адміністративного суду надійшла заява від Державної судової адміністрації України через Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області про зміну способу виконання рішення суду та стягнути з Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області шляхом безспірного списання коштів з рахунків Виконавчого комітету Овруцької міської ради Житомирської області, передбачених для фінансування Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області.

Сторони в судове засідання не з"явились, повідомлені про розгляд заяви у передбаченому законо порядку.

Частина 2 статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Зважаючи на неявку сторін у судове засідання та керуючись приписами частини 2 статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе провести розгляд заяви у порядку письмового провадження.

Згідно з частиною 4 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Частиною 5 статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши заяву про розстрочення виконання рішення та матеріали справи, суд дійшов наступних висновків.

Порядок відстрочення і розстрочення виконання, зміна чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення встановлено статтею 378 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно з частинами 1, 3, 4, 5 статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Рішенням від 24.11.2020 позов Кандидата на посаду Овруцького міського голови ОСОБА_1 задоволено.

Визнано протиправним та скасовано протокол Овруцької міської територіальної виборчої комісії про результати виборів Овруцького міського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі від 17.11.2020;

Визнано протиправною та скасовано постанову Овруцької міської територіальної виборчої комісії №25 від 17.11.2020 про визнання ОСОБА_2 обраним Овруцьким міським головою.

Визнано протиправними дії Овруцької міської територіальної виборчої комісії щодо офіційного оприлюднення результатів виборів Овруцького міського голови на підставі протоколу від 17.11.2020 та постанови №25 від 17.11.2020

Стягнуто з Овруцької міської територіальної виборчої комісії (вул.Шевченка,43, м.Овруч, Житомирська область, 11101, код ЄДРПОУ 43767479) на користь Державного бюджету України (реквізити рахунку: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783; Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); Рахунок отримувача UA908999980313111256000026001; Код класифікації доходів бюджету 22030106) судовий збір у розмірі 2522,40 грн. (дві тисячі п"ятсот двадцять дві гривні сорок копійок).

Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 28.11.2020, рішення Житомирського окружного адміністративного суду залишено без змін.

На виконання судового рішення видано виконавчий лист № 713 2021 р. від 01.02.2021 про стягнення з Овруцької міської територіальної виборчої комісії (вул.Шевченка,43, м.Овруч, Житомирська область, 11101, код ЄДРПОУ 43767479) на користь Державного бюджету України (реквізити рахунку: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783; Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); Рахунок отримувача UA908999980313111256000026001; Код класифікації доходів бюджету 22030106) судовий збір у розмірі 2522,40 грн. (дві тисячі п"ятсот двадцять дві гривні сорок копійок).

Відповідно до абзацу другого частини 4 статті 15 Закону України від 2 червня 2016 року №1404-VIII "Про виконавче провадження" (далі - Закон №1404-VIII) за рішеннями про стягнення судового збору, про накладення штрафу (як засобу процесуального примусу) стягувачем є Державна судова адміністрація України.

Зі змісту заяви судом встановлено, що безспірне списання коштів Управлінням Казначейства є неможливим.

Відповідно до абзацу третього пункту 2 Порядку фінансування виборчих комісій під час підготовки і проведення місцевих виборів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2020 р. № 745 витрати на підготовку і проведення чергових виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад (далі - депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад), сільських, селищних, міських голів, позачергових і перших виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, додаткових виборів депутатів сільських, селищних рад здійснюються: територіальними виборчими комісіями - за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з державного бюджету.

Отже, Овруцька міська територіальна виборча комісія Коростенського району Житомирської області отримувала субвенцію через місцевий бюджет.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами передбачений Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або боржників, затвердженні постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845.

Частиною 1 статті 11 Закону України від 21 травня 1997 року №280/97-ВР "Про місцеве самоврядування і Україні" визначено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Враховуючи наявність обставин, які ускладнюють виконання виконавчого листа, виданого Житомирським окружним адміністративним судом 01.02.2020, а саме: неможливість виконати рішення у спосіб визначений судом, суд вважає за необхідне змінити спосіб виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 24.11.2020, а саме: стягнути з Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області шляхом безспірного списання коштів з рахунків Виконавчого комітету Овруцької міської ради Житомирської області, передбачених для фінансування Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області.

Щодо поновлення строку пред"явлення виконавчого листа до виконання.

Відповідно до статті 376 Кодексу адміністративного судочинства України стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.

Отже, єдиною та необхідною правовою підставою для поновлення строку пред`явлення виконавчого документа до виконання є наявність в особи поважних причин його пропуску. При цьому, поважність причин є оціночною категорією та повинна визначатися, виходячи з наявності реальних обставин, які фактично унеможливили вчинення особою відповідної процесуальної дії вчасно, тобто в межах строків, установлених законодавством.

Відповідно до частин першої, другої, шостої статті 12 Закону України від 02.06.2016 року № 1404-VIII "Про виконавче провадження" (із змінами і доповненнями) виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Строки, зазначені в частині першій цієї статті, встановлюються для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого в разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття.

Стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.

З матеріалів справи вбачається, що виконавчий лист виданий 01.02.2021, строк пред"явлення виконавчого листа до виконання сплив 01.03.2021.

Враховуючи викладене, суд вважає за можливе поновити строк пред"явлення до виконання виконавчого листа № 713 2021 р. від 01.02.2021.

Отже, аналізуючи встановлені судом обставини у поєднанні з наведеними нормативними положеннями, суд дійшов висновку про те, що заяву слід задовольнити.

Керуючись статтями 243, 248, 378 Кодексу адміністративного судочинства України,

ухвалив:

Заяву задовольнити .

Змінити спосіб і порядок виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 24.11.2020 у справі №240/20171/20, а саме: стягнути з Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області (вул.Шевченка,43, м.Овруч, Житомирська область, 11101, код ЄДРПОУ 43767479) шляхом безспірного списання коштів з рахунків Виконавчого комітету Овруцької міської ради Житомирської області (код ЄДРПОУ 04053370, вул.Тараса Шевченка, буд.43, м.Овруч, Житомирська область, 11101), передбачених для фінансування Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області.

Поновити Державні судовій адміністрацій України строк пред"явлення до виконання виконавчого листа № 713 2021 р. від 01.02.2021, виданого у справі №240/20171/20.

Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання та може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів пп. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.В. Капинос

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.03.2021
Оприлюднено24.03.2021
Номер документу95711541
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/20171/20

Ухвала від 22.03.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Постанова від 28.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 27.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 27.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Рішення від 24.11.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні