24.03.2021 року КОЗЕЛЬЩИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Справа № 533/983/20
Провадження № 2/533/17/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
(за правилами позовного провадження)
18 березня 2021 року Козельщинський районний суд Полтавської області
в складі: головуючого судді - Оксенюк М. М.,
за участі:
секретаря судового засідання - Шуліки Л. Г.,
позивача - ОСОБА_1 ,
відповідача - ОСОБА_2 ,
представника позивача - ОСОБА_3 ,
представників третіх осіб - Нестеренко Н. М., Ткаченко А. В.,
третьої особи - ОСОБА_4 ,
представника ФГ Ямал - Горошко М. О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в селищі Козельщина цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, співвідповідача Державного кадастрового реєстратора Відділу у Козельщинському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області Лашко Мирослави Михайлівни, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_4 , Фермерське господарство ЯМАЛ про визнання протиправними дій та зобов`язати вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В
21.10.2020 року представник позивача ОСОБА_3 в інтересах позивача ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до відповідача Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_4 , Фермерське господарство ЯМАЛ про визнання протиправними дій та зобов`язати вчинити певні дії.
На обґрунтування позовної заяви представником позивача зазначено, що позивач отримала 13 лютого 1998 року Державний акт на право приватної власності на землю площею 7,15 га, яка розташована на території Пашківської сільської ради Козелыцинського району Полтавської області.
У 2014 році Державним підприємством Центр Державного земельного кадастру Полтавська регіональна філія була виготовлена Технічна документація з інвентаризації земель при здійсненні землеустрою, які перебувають у власності ОСОБА_1 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Пашківської сільської ради Козелыцинського району Полтавської області та присвоєно 14.11.2014 року кадастровий номер земельної ділянки 5322084000:00:001:0412, що підтверджується витягом із Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
Далі, в позові зазначено, що 11.01.2019 року Державним кадастровим реєстратором Відділу у Козельщинському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області на підставі Технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) зареєстровано з накладкою земельну ділянку з кадастром номером 5322084000:00:001:0995, яка належить ОСОБА_4 , що підтверджується витягом із Державного земельного кадастру про земельну ділянку на земельну ділянку з кадастровим номером 5322084000:00:001:0412, яка належить ОСОБА_1 .
Державний кадастровий реєстратор Відділу у Козельщинському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області Лашко М. М. під час вчинення реєстраційних дій не перевіривши відповідність документів вимогам законодавства, в порушення порядку ведення Державного земельного кадастру зареєструвала з накладкою земельну ділянку на підставі Технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з кадастровим номером 5322084000:00:001:0995, яка належить ОСОБА_4
Крім цього, представник позивача в позові зазначив, що земельна ділянка з кадастровим номером 5322084000:00:001:0412, яка належить ОСОБА_1 зареєстрована у Державному земельному кадастрі України 14.11.2014 року, а земельна ділянка з кадастром номером 5322084000:00:001:0995, яка належить ОСОБА_4 зареєстрована у Державному земельному кадастрі України 11.01.2019 року, тобто пізніше.
З врахуванням вищевикладеного представник позивача прохав: визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області щодо реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі з кадастровим номером 5322084000:00:001:0995, яка належить ОСОБА_4 ; зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5322084000:00:001:0995, яка належить ОСОБА_4 разом із закриттям Поземельної книги, з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно зареєстрованих щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5322084000:00:001:0995; стягнути понесені позивачем судові витрати.
Ухвалою суду від 26.10.2020 року відкрито провадження по справі за правилами загального позовного провадження та призначено до підготовчого засідання.
09.11.2020 року треті особи ОСОБА_4 та Фермерське господарство ЯМАЛ направили до суду спільні пояснення на позовну заяву позивача, згідно яких вбачається, що у задоволенні позову позивача необхідно відмовити, оскільки позовні вимоги позивача є необґрунтованими, не підтвердженні ні нормами матеріального права, ні необхідними доказами, а обставини викладені позивачем у позовній заяві не відповідають дійсності.
На обґрунтування пояснень треті особи зазначили, що земельні ділянки які належать позивачу та третій особі ОСОБА_4 були виділені в натурі (на місцевості) та визначені межовими знаками ще 23 роки тому, а отже відповідно п. 2 прикінцевих положень ЗУ Про Державний земельний кадастр земельні ділянки вважаються сформовані незалежно від присвоєння кадастрового номера.
Крім цього, треті особи зазначили, що рішенням Козельщинського районного суду Полтавської області від 09 серпня 2018 року було встановлено, що у період 1996 -1998 років позивач ОСОБА_1 та третя особа ОСОБА_4 та інші учасники земельних правовідносин набули у встановленому на той час законодавством порядку у власність земельні ділянки як члени КСП Пашківське . Земельні ділянки як позивача та третьої особи виділенні в натурі із встановленням меж та сформовані у 1998 році. Відсутність кадастрового номеру немає правового значення. Земельна ділянка, яка належить ОСОБА_4 була зареєстрована в тих площах, конфігурації та межах, які були визначені в 1998 році
12.11.2020 року представник відповідача Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області направив до суду відзив на позовну заяву, згідно якого вбачається, що у задоволенні позову позивача необхідно відмовити, оскільки управління є неналежним відповідачем по справі, так як управляння будь-яких протиправних дій стосовно позивача не вчиняло, управляння не наділено правом щодо скасування реєстрації та виправлень помилок у Державному земельному кадастрі. Питання щодо скасування державної реєстрації земельних ділянок віднесено до дискреційних повноважень державного кадастрового реєстратора яка вчиняла реєстраційні дії,а саме ОСОБА_2
07.12.2020 року представник позивача надав до суду уточнену позовну заяву в якій прохав визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області в особі Відділу у Козельщинському районі Головного управлінню Держгеокадастру у Полтавській області щодо реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі з кадастровим номером 5322084000:00:001:0995, яка належить ОСОБА_4 ; зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області в особі Відділу у Козельщинському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5322084000:00:001:0995, яка належить ОСОБА_4 разом із закриттям Поземельної книги, з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно зареєстрованих щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5322084000:00:001:0995.
Ухвалою суду від 07.12.2020 року уточнену позовну заяву позивача прийнято до провадження. Сторонам надано термін на подачу відзиву, відповіді на відзив, заперечення на відзив та пояснень. Розгляд справи в підготовчому судовому засіданні відкладено.
21.12.2020 року треті особи ОСОБА_4 та Фермерське господарство ЯМАЛ направили до суду спільні пояснення на уточнюючу позовну заяву позивача, згідно яких вбачається, що у задоволенні позову позивача необхідно відмовити, оскільки позовні вимоги позивача є необґрунтованими, не підтвердженні ні нормами матеріального права, ні необхідними доказами, а обставини викладені позивачем у позовній заяві не відповідають дійсності.
21.12.2020 року представник відповідача Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області направив до суду відзив на уточнюючу позовну заяву, згідно якого вбачається, що у задоволенні позову позивача необхідно відмовити, оскільки управління є неналежним відповідачем по справі, так як управляння будь-яких протиправних дій стосовно позивача не вчиняло, управляння не наділено правом щодо скасування реєстрації та виправлень помилок у Державному земельному кадастрі. Питання щодо скасування державної реєстрації земельних ділянок віднесено до дискреційних повноважень державного кадастрового реєстратора яка вчиняла реєстраційні дії, а саме ОСОБА_2
13.01.2021 року в підготовчому судовому засіданні представник позивача заявив клопотання про залучення до участі у розгляді справи співвідповідача Державного кадастрового реєстратора Відділу у Козельщанському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області Лашко Мирославу Михайлівну та уточнюючої позовної заяви
Згідно ухвали суду від 13.01.2021 року по справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_4 , Фермерське господарство ЯМАЛ про визнання протиправними дій та зобов`язати вчинити певні дії залучено в якості співвідповідача Державного кадастрового реєстратора Відділу у Козельщинському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області Лашко Мирославу Михайлівну. Співвідповідачу надано термін на подачу відзиву, а іншим учасникам відповіді на відзив, заперечення на відзив та пояснень. Розгляд справи в підготовчому судовому засіданні відкладено
19.01.2021 року співвідповідач Державний кадастровий реєстратор Відділу у Козельщанському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області Лашко М. М. направила до суду відзив на уточнюючу позовну заяву (а.с. 184-190), згідно якого вбачається, що у задоволенні позову позивача необхідно відмовити, оскільки вважає свої дії щодо реєстрації земельної ділянки ОСОБА_4 законними та такими, що не суперечать нормам діючого законодавства.
05.02.2021 року представник третіх осіб направила до суду пояснення на відзив співвідповідача, згідно яких вбачається, що позицію державного реєстратора підтримує, оскільки державна реєстрація земельної ділянки, яка належить ОСОБА_4 відбулася з дотриманням усіх вимог чинного законодавства України.
Згідно ухвали суду від 12.02.2021 року справа за результатами підготовчого судового засідання призначена до судового розгляду по суті у відкритому судовому засіданні.
26.02.2021 року розгляд справи відкладено у зв`язку із задоволенням клопотанням учасника справи про визнання обов`язкової явки в судове засідання співвідповідача Державного кадастрового реєстратора Відділу у Козельщинському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_2 .
Представник позивача ОСОБА_3 та позивач ОСОБА_1 в судовому засіданні позов підтримали та прохали задовольнити, оскільки вважають, що державний реєстратор в порушення діючого законодавства фактично порушила права власності позивача, оскільки в 2019 році реєстратор немала права вносити відомості до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, яка належить третій особі ОСОБА_4 , так як її земельна ділянка накладається на земельну ділянку, яка належить позивачу та внесена раніше, а саме в 2014 році державним реєстратором до Державного земельного кадастру.
Представник відповідача в судове засідання не з`явився, але направив клопотання про відкладення розгляду справи у зв`язку з поширенням короновірусної інфекції на території Полтавської області, а також у зв`язку із великою завантаженістю представників Головного управління у інших судових засіданнях.
Ухвалою суду від 18.03.2021 року відмовлено у задоволенні клопотання щодо відкладення розгляду справи за необґрунтованістю, так як судом не встановлено підстав для задоволення клопотання.
Співвідповідач державний кадастровий реєстратор Лашко М. М. в судовому засіданні надала пояснення, що Державний земельний кадастр України створений з метою інформаційного забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, фізичних та юридичних осіб при регулюванні земельних відносин і здійсненні землеустрою. Особисто нею вчинено реєстраційні дії щодо внесення інформації стосовно земельної ділянки третьої особи на підставі заяви про внесення відомостей та наданої Технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) . Під час вчинення реєстраційних дій у розробника зазначеної документації було з`ясовано, що документація виготовлена з врахуванням технічного звіту встановлення в натурі меж земельної ділянки переданої у приватну власність громадянам КСП Пашківське із земель колективної власності КСП Пашківське на території Козельщинської об`єднаної територіальної громади (Пашківської сільської ради) Кременчуцького (Козельщинського району) Полтавської області. Також, остання повідомила щодо можливостей існування накладок, так як на полі не вистачає площі для всіх учасників розпаювання.
Окрім цього, програмне забезпечення, що використовується для ведення земельного кадастру дозволяє проводити реєстрацію.
Третя особа ОСОБА_4 та представника ФГ Ямал - Горошко М. О., а також представники третіх осіб ОСОБА_5 , ОСОБА_6 проти задоволення позову заперечували з підстав викладених у поясненнях до позову, уточнюючої позовної заяви та відзиву співвідповідача.
Суд, вислухавши пояснення учасників справи та вивчивши письмові докази, встановив наступне.
У відповідності до ч. 3 та ч. 4 ст. 12, ч. 1 та ч. 2 ст. 13 ЦПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних із вчиненням чи не вчиненням нею процесуальних дій.
Суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Збирання доказів у цивільних справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Суд має право збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи лише у випадках, коли це необхідно для захисту малолітніх чи неповнолітніх осіб або осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена, а також в інших випадках, передбачених цим Кодексом.
Судом встановлено та не заперечується сторонами у справі, що у 1997-1998 року був розроблений та належним чином затверджений Технічний звіт встановлення в натурі меж земельної ділянки переданої у приватну власність громадянам КСП Пашківське із земель колективної власності КСП Пашківське на території Козельщинської об`єднаної територіальної громади (Пашківської сільської ради) Кременчуцького (Козельщинського району) Полтавської області. Даною технічною документацією було виділено в натурі земельні ділянки як позивачу, так і третій особі.
Далі, судом встановлено, що ОСОБА_1 на праві приватної власності належить земельна ділянка площею 7,1500 га, що розташована на території Козельщинської об`єднаної територіальної громади (Пашківської сільської ради) Кременчуцького (Козельщинського району) Полтавської області, з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Зазначена земельна ділянка належить ОСОБА_1 згідно Державного акту на право приватної власності на землю, серія ІІІ-ПЛ № 021967 від 13.02.1998 року, виданого на підставі розпорядження Козельщинської райдержадміністрації Ради народних депутатів від 24.10.1997 року № 386.
ОСОБА_4 є власником земельної ділянки площею 7,15 га з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на підставі Державного акту на право приватної власності на землю, серії ІІІ-ПЛ № 021975, яка знаходиться на території Козельщинської об`єднаної територіальної громади (Пашківської сільської ради) Кременчуцького (Козельщинського району) Полтавської області.
В 2014 року Державним підприємством Центр Державного земельного кадастру Полтавська регіональна філія була виготовлена Технічна документація з інвентаризації земель при здійсненні землеустрою, які перебувають у власності ОСОБА_1 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Козельщинської об`єднаної територіальної громади (Пашківської сільської ради) Кременчуцького (Козельщинського району) Полтавської області та присвоєно 14.11.2014 року кадастровий номер вищезазначеної земельної ділянки 5322084000:00:001:0412, що підтверджується витягом із Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
В 2017 році Державним підприємством Полтавський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою була виготовлена Технічна документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та 11.01.2019 року державним кадастровим реєстратором Відділу у Козельщинському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області Лашко М. М. зареєстровано вищезазначену земельну ділянку, яка належить ОСОБА_4 та присвоєно кадастровий номером 5322084000:00:001:0995.
В судовому засіданні за згодою сторін оглянута та досліджена загально доступна інформація щодо місця розташування земельних ділянок позивача та третьої особи на публічній кадастровій карті України згідно якої вбачається, що земельна ділянка позивача кадастровий номер 5322084000:00:001:0412 та земельна ділянка третьої особи кадастровий номером 5322084000:00:001:0995 мають часткове накладення одна на одну (ІНФОРМАЦІЯ_1 ).
Відповідно до ст. 22 Земельного України 1990 року (втратив чинність з 01 січня 2002 року) право власності на землю або право користування наданою земельною ділянкою виникає після встановлення землевпорядними організаціями меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) і одержання документа, що посвідчує це право. Приступати до використання земельної ділянки, в тому числі на умовах оренди, до встановлення меж цієї ділянки в натурі (на місцевості) і одержання документа, що посвідчує право власності або право користування землею, забороняється.
Статтею 96 ЗК України 1990 року встановлено, що Державний земельний кадастр призначений для забезпечення Рад народних депутатів, заінтересованих підприємств, установ, організацій і громадян відомостями про землю з метою організації її раціонального використання та охорони, регулювання земельних відносин, землеустрою, обґрунтування розмірів плати за землю.
Землеустрій включає систему заходів, спрямованих на здійснення положень земельного законодавства, рішень Рад народних депутатів щодо організації використання та охорони земель, створення сприятливого екологічного середовища і поліпшення природних ландшафтів. Основні положення землеустрою визначаються Кабінетом Міністрів України (ст.99).
Землеустрій передбачає, зокрема складання проектів створення нових і впорядкування існуючих землеволодінь і землекористувань з урахуванням контурної організації території; складання проектів відведення земельних ділянок у власність або користування, відмежування в натурі (на місцевості) вилучених (викуплених) і відведених земельних ділянок; підготовку документів, що посвідчують право власності або право користування землею; проведення топографо-геодезичних, картографічних, грунтових, геоботанічних та інших обстежень і розвідувань земельного фонду (ст.100).
Розгляд і затвердження землевпорядних проектів, зокрема проектів відведення земельних ділянок у власність або користування здійснюється Радами народних депутатів, які надають і вилучають земельні ділянки (ст.102).
Відповідно до ст.79-1 ЗК України (чинного) формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.
Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.
Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.
Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.
Межі суміжних земельних ділянок приватної власності можуть бути змінені їх власниками без формування нових земельних ділянок за проектами землеустрою із впорядкування існуючих землеволодінь.
Статтею 152 ЗК України передбачено, що Держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом:
а) визнання прав;
б) відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав;
в) визнання угоди недійсною;
г) визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування;
ґ) відшкодування заподіяних збитків;
д) застосування інших, передбачених законом, способів.
Згідно ст. 212 ЗК України самовільно зайняті земельні ділянки підлягають поверненню власникам землі або землекористувачам без відшкодування затрат, понесених за час незаконного користування ними.
Повернення самовільно зайнятих земельних ділянок провадиться за рішенням суду.
Статтею 2 ЗУ Про Державний земельний кадастр визначено, що Державний земельний кадастр ведеться з метою інформаційного забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, фізичних та юридичних осіб, зокрема при регулюванні земельних відносин і здійсненні землеустрою.
Відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру:
на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадках, визначених статтею 79-1 Земельного кодексу України, при їх формуванні;
на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) - у разі встановлення (відновлення) меж земельної ділянки за її фактичним використанням відповідно до статті 107 Земельного кодексу України та у разі зміни меж суміжних земельних ділянок їх власниками;
на підставі технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель - за результатами інвентаризації земель (ст.21).
У разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущеної органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, заінтересована особа письмово повідомляє про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, який перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджено, орган, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення та не пізніше наступного дня повідомляє про це заінтересованих осіб.
У разі виявлення технічної помилки, допущеної в записах Державного земельного кадастру органом, що здійснює його ведення, зазначений орган у п`ятиденний строк письмово повідомляє про це заінтересовану особу.
Виправлення технічних помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок наявності технічних помилок у документах, на підставі яких були внесені такі відомості, здійснюється після виправлення помилок у зазначених документах.
Виправлення інших помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою, оцінки земель, здійснюється після внесення змін до такої документації.
Виправлення помилок у відомостях про земельну ділянку може здійснюватися також на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) або матеріалів інвентаризації земель чи рішення суду.
Інформація про виправлення технічних помилок не пізніше наступного дня з дня їх виправлення надається в письмовій формі власникам та користувачам земельних ділянок, а також третім особам, чиїх інтересів стосувалося виправлення помилок (ст.37).
Пунктом другим Прикінцевих та перехідних положень (Розділ VII) цього Закону встановлено, що земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера.
У разі якщо відомості про зазначені земельні ділянки не внесені до Державного реєстру земель, їх державна реєстрація здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності) або особи, яка подала заяву про визнання спадщини відумерлою, якщо така справа прийнята до провадження судом.
Суд звертає увагу на те, що між позивачем та третьою особою фактично існує спір щодо меж земельних ділянок, які належать їм на праві власності. Зазначений спір виник не внаслідок дій державного реєстратора, а внаслідок виготовленням позивачем Технічної документація з інвентаризації земель при здійсненні землеустрою, які перебувають у власності ОСОБА_1 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Козельщинської об`єднаної територіальної громади (Пашківської сільської ради) Кременчуцького (Козельщинського району) Полтавської області , а також виготовленням третьою особою Технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)
Окрім цього, суд без проведення відповідної експертизи в галузі земельних правовідносин, зокрема щодо розміщення та накладки земельних ділянок позивача та третьої особи, позбавлений можливості надати правову оцінку виготовленої технічній документації останніх.
Статтею 81 ЦПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
Отже, з врахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку, що представником позивача та позивачем не надано до суду належних та допустимих доказів, що державним реєстратором під час реєстрації та внесення відомостей до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, яка належить третій особі з кадастровим номером 5322084000:00:001:0995 порушила право позивача на володіння та користування належної їй земельної ділянки з кадастровим номером 5322084000:00:001:0412.
У відповідності до п. 2 ч. 2 ст. 141 ЦПК України судові витрати, пов`язані з розглядом справи, у разі відмови в позові покладаються на позивача.
Ч. 12 ст. 141 ЦПК України визначено, що судові витрати третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, стягуються на її користь із сторони, визначеної відповідно до вимог цієї статті, залежно від того заперечувала чи підтримувала така особа заявлені позовні вимоги.
Згідно статті 133 ЦПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати
1) на професійну правничу допомогу;
2) пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертизи;
3) пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів;
4) пов`язані з вчиненням інших процесуальних дій, необхідних для розгляду справи або підготовки до її розгляду.
Відповідно до ч. 1 ст. 137 ЦПК України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони.
На підтвердження витрат, пов`язаних з правничою допомогою представниками третіх осіб було надано договір про надання правової допомоги, акт наданих послуг та виконаних робіт з детальним описом робіт та квитанції про сплату, а тому суд вважає за необхідне покласти витрати на професійну правничу допомогу здійснені третім особам та стягнути їх з позивача.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 12, 14, 19, 76, 141, 247, 274-279, 263-265 ЦПК України, суд,
УХВАЛИВ
У задоволенні позову ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, співвідповідача Державного кадастрового реєстратора Відділу у Козельщинському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області Лашко Мирослави Михайлівни, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_4 , Фермерське господарство ЯМАЛ про визнання протиправними дій та зобов`язати вчинити певні дії - відмовити.
Стягнути з ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , номер картки платника податків НОМЕР_1 , зареєстрована та проживає: АДРЕСА_1 ) судові витрати на користь Фермерського господарства ЯМАЛ - 5 000,00 грн (код ЄДРПОУ 34865149) та на користь ОСОБА_4 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 , номер картки платника податків НОМЕР_2 , зареєстрована та проживає: село Комендантівка, Козельщинського району Полтавської області) - 5 000,00 грн.
Рішення може бути оскаржене протягом тридцяти днів з дня його проголошення шляхом подачі апеляційної скарги до Полтавського апеляційного суду через Козельщинський районний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення надруковане суддею в нарадчій кімнаті і є оригіналом.
Роз`яснити учасникам справи, що повний текст рішення буде виготовлений 24.03.2021 року.
Повний текст рішення виготовлений 24.03.2021 року.
Суддя М. М.Оксенюк
Суд | Козельщинський районний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2021 |
Оприлюднено | 24.03.2021 |
Номер документу | 95739008 |
Судочинство | Цивільне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні