Постанова
від 23.03.2021 по справі 910/16838/20
ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

вул. Шолуденка, буд. 1, літера А, м. Київ, 04116, (044) 230-06-58 inbox@anec.court.gov.ua

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"23" березня 2021 р. Справа№ 910/16838/20

Північний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Буравльова С.І.

суддів: Андрієнка В.В.

Пашкіної С.А.

секретар Рибчич А.В.

за участю

представників: позивача - Весеньов Є.В.

відповідача - Пікуля С.В.

розглянувши апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Темп-2000"

на рішення Господарського суду м. Києва від 04.01.2021 р. (повне рішення складено 04.01.2021 р.)

у справі № 910/16838/20 (суддя - Гулевець О.В.)

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Єспак"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Темп-2000"

про стягнення заборгованості у розмірі 249999,70 грн

В С Т А Н О В И В :

У жовтні 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Єспак" звернулось до Господарського суду міста Києва з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Темп-2000" про стягнення 249999,70 грн заборгованості за договором поставки № 01/19 від 02.01.2019 р.

Свої вимоги позивач обґрунтував тим, що відповідач в порушення умов укладеного договору поставки свої зобов`язання щодо своєчасної та повної оплати за поставлений товар не виконав, внаслідок чого у нього виникла заборгованість.

Рішенням Господарського суду м. Києва від 04.01.2021 р. у справі № 910/16838/20 позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Єспак" задоволено частково, стягнуто з відповідача на користь позивача суму основного боргу у розмірі 201999,91 грн, в іншій частині у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись із вказаним рішенням, Товариство з обмеженою відповідальністю "Темп-2000" подало апеляційну скаргу, у якій просить скасувати оскаржуване рішення суду та ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні позову.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення порушено норми матеріального та процесуального права.

Так, в апеляційній скарзі відповідач вказує на те, що видаткова накладна № Є-00000081 від 20.07.2020 р. була подана позивачем до суду першої інстанції 02.12.2020 р. з порушенням ст. 80 ГПК України, тому в такий доказ не може бути предметом розгляду у цій справі.

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями Північного апеляційного господарського суду від 26.01.2021 р. апеляційну скаргу у справі № 910/16838/20 передано на розгляд колегії суддів у складі: Буравльов С.І. (головуючий суддя (суддя-доповідач)), Руденко М.А., Андрієнко В.В.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 01.02.2021 р. відкрито апеляційне провадження у справі № 910/16838/20 та призначено її до розгляду на 09.03.2021 р.

Розпорядженням № 09.1-08/917/21 від 09.03.2021 р. у зв`язку з перебування судді Руденко М.А. у відпустці призначено повторний автоматизований розподіл справи № 910/16838/20.

Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями Північного апеляційного господарського суду від 09.03.2021 р. апеляційну скаргу у справі № 910/16838/20 передано на розгляд колегії суддів у складі: Буравльов С.І. (головуючий суддя (суддя-доповідач)), Пашкіна С.А., Андрієнко В.В.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 09.03.2021 р. справу № 910/16838/20 прийнято до провадження у визначеному автоматизованою системою складі суду.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 09.03.2021 р. у судовому засіданні було оголошено перерву до 23.03.2021 р.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи, дослідивши докази, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів встановила наступне.

02.01.2019 р. між Товариством з обмеженою відповідальністю "Єспак" (далі - постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Темп-2000" (далі - покупець) було укладено договір поставки № 01/19 (далі - договір).

Відповідно до п. 1.1 договору постачальник постачає, а покупець приймає та оплачує відходи поліетилену високого і низького тиску далі іменовані - "Товар", відповідно до умов даного договору.

Згідно з п. п. 2.1, 2.2 договору ціна на товар встановлюється у національній валюті України та є договірною. Загальна вартість договору складає суму вартості товару, зазначеного у видаткових накладних, підписаних сторонами цього договору.

Як передбачено п. 3.1 договору, всі платежі за даним договором здійснюються в гривнях, в безготівковому порядку на умовах відстрочки платежу протягом 7 (семи) календарних днів з дати поставки продукції на склад покупця по відповідній видатковій накладній. Оплати здійснюються на підставі виставленого постачальником рахунку або на умовах договору, шляхом банківського переказу покупцем грошових коштів на поточний рахунок постачальника, що визначений у цьому договорі.

У відповідності до п. 4.1 договору покупець подає заявку на конкретну партію товару згідно з асортиментом, цінами, вказаними у прайс-листах постачальника до цього договору. Заявка на поставку приймається уповноваженим представником постачальника у письмовому вигляді, з допомогою факсу, електронної пошти за місцезнаходженням постачальника чи його представника.

Товар поставляється транспортом покупця, за попередньою домовленістю сторін (п. 4.2 договору).

Відповідно до п. 4.4 договору поставка товару здійснюється постачальником на умовах ЕХW - склад постачальника, у відповідності до вимог Міжнародних правил тлумачення торговельних термінів "ІНКОТЕРМС" в редакції 2010 року.

Склад постачальника розташований за адресою: м. Черкаси, пер. Комунальний, 27 (п. 4.5 договору).

Згідно з п. 8.1 договору даний договір набирає чинності з моменту його підписання обома сторонами, скріплення їх печатками та діє до 31 грудня 2019 року, але до повного виконання обов`язків по даному договору кожною із сторін (у разі невиконання чи неповного виконання зобов`язань на вищевказану дату).

Позивач вказує, що ним на виконання умов укладеного договору було здійснено поставку товару відповідачу на загальну суму 1179742,39 грн, що підтверджується видатковими накладними, а саме:

- видаткова накладна № Є-00000155 від 18.10.2019 р. на суму 236821,20 грн;

- видаткова накладна № Є-00000156 від 18.10.2019 р. на суму 177359,60 грн;

- видаткова накладна № Є-00000191 від 05.12.2019 р. на суму 203082,00 грн;

- видаткова накладна № Є-00000015 від 29.01.2019 р. на суму 235621,25 грн; № Є-00000038 від 28.02.2019 р. на суму 242867,55 грн;

- видаткова накладна № Є-00000055 від 10.04.2019 р. на суму 120845,45 грн;

- видаткова накладна № Є-00000116 від 22.07.2019 р. на суму 275231,26 грн;

- видаткова накладна № Є-00000043 від 24.03.2020 р. на суму 251325,44 грн;

- видаткова накладна № Є-00000081 від 20.07.2020 р. на суму 272831,35 грн.

Спір у справі виник у зв`язку з тим, що відповідач, на думку позивача, в порушення умов укладеного договору поставки № 01/19 від 02.01.2019 р. здійснив лише часткову оплату товару на суму 929742,30 грн, у зв`язку з чим у нього виникла заборгованість перед позивачем на загальну суму 249999,70 грн.

За змістом ст. 193 ГК України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Згідно зі ст. 509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Відповідно до ст. 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог законодавства, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Договір є обов`язковим для виконання сторонами (ст. 629 ЦК України).

Як передбачено ч. 1 ст. 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Положеннями ст. 610 ЦК України передбачено, що порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Згідно із ст. 712 ЦК України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Відповідно до ст. 655 ЦК України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

За ст. 628 ЦК України зміст договору становлять умови, визначені на розсуд сторін і погодженні ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Відповідно до ч. 1 ст. 631 ЦК України строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов`язки відповідно до договору.

Продавець зобов`язаний передати покупцеві товар, визначений договором купівлі-продажу (ст. 662 ЦК України).

Згідно зі ст. 692 ЦК України покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Як вбачається зі змісту позовної заяви, позивач вказує, що на виконання умов укладеного договору поставки ним було здійснено поставку товару відповідачу на загальну суму 1179742,39 грн, однак матеріалами справи підтверджується, що позивачем було поставлено відповідачу товару на загальну суму 2015985,10 грн, що підтверджується видатковими накладними, підписаними обома сторонами та скріпленими їх печатками, а саме:

- видаткова накладна № Є-00000155 від 18.10.2019 р. на суму 236821,20 грн;

- видаткова накладна № Є-00000156 від 18.10.2019 р. на суму 177359,60 грн;

- видаткова накладна № Є-00000191 від 05.12.2019 р. на суму 203082,00 грн;

- видаткова накладна № Є-00000015 від 29.01.2019 р. на суму 235621,25 грн;

- видаткова накладна № Є-00000038 від 28.02.2019 р. на суму 242867,55 грн;

- видаткова накладна № Є-00000055 від 10.04.2019 р. на суму 120845,45 грн;

- видаткова накладна №Є-00000116 від 22.07.2019 р. на суму 275231,26 грн;

- видаткова накладна № Є-00000043 від 24.03.2020 р. на суму 251325,44 грн;

- видаткова накладна № Є-00000081 від 20.07.2020 р. на суму 272831,35 грн.

Відповідно до п. 3.1 договору всі платежі за даним договором здійснюються в гривнях, в безготівковому порядку на умовах відстрочки платежу протягом 7 (семи) календарних днів з дати поставки продукції на склад покупця по відповідній видатковій накладній. Оплати здійснюються на підставі виставленого постачальником рахунку або на умовах договору, шляхом банківського переказу покупцем грошових коштів на поточний рахунок постачальника, що визначений у цьому договорі.

Як вбачається з матеріалів справи, за поставлений товар відповідач сплатив на користь позивача 1813985,19 грн за поставлений товар, що підтверджується платіжними дорученнями, а саме:

- згідно з видатковою накладною № Є-00000015 від 29.01.2019 р. сума оплати товару 235621,25 грн підтверджується платіжними дорученнями: № 962 від 31.01.2019 р. на суму 15621,25 грн; № 1128 від 06.02.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 1026 від 04.02.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 1336 від 13.02.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 1199 від 11.02.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 1722 від 21.02.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 1453 від 19.02.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 1952 від 04.03.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 1815 від 27.02.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 2043 від 07.03.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 2111 від 13.03.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 2430 від 19.03.2019 р. на суму 15000,00 грн;

- згідно з видатковою накладною № Є-00000038 від 28.02.2019 р. сума оплати товару 242867,55 грн підтверджується платіжними дорученнями: № 2311 від 15.03.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 2650 від 25.03.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 2547 від 21.03.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 2734 від 27.03.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 2734 від 27.03.2019 р. на суму 5000,00 грн; № 2843 від 29.03.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 3036 від 04.04.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 2956 від 02.04.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 3191 від 10.04.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 3145 від 08.04.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 3403 від 17.04.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 3279 від 15.04.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 3744 від 26.04.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 3633 від 23.04.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 4002 від 13.05.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 3919 від 07.05.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 4208 від 17.05.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 4148 від 15.05.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 4349 від 22.05.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 4290 від 21.05.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 4438 від 27.05.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 4435 від 24.05.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 4621 від 31.05.2019 р. на суму 7867,56 грн; № 4562 від 29.05.2019 р. на суму 10000,00 грн;

- згідно з видатковою накладною № Є-00000055 від 10.04.2019 р. оплата товару на суму 120845,45 грн підтверджується платіжними дорученнями: № 4786 від 05.06.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 4706 від 03.06.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 5014 від 13.06.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 4856 від 11.06.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 5111 від 18.06.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 5048 від 14.06.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 5243 від 24.06.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 5178 від 20.06.2019 р. на суму 10845,45 грн; № 20840 від 03.07.2019 р. на суму 15000,00 грн; № 5319 від 26.06.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 20841 від 05.07.2019 р. на суму 15000,00 грн;

- згідно з видатковою накладною № Є-00000116 від 22.07.2019 р. оплата товару на суму 275231,26 грн підтверджується платіжними дорученнями: № 22130 від 13.08.2019 р. на суму 10231,26 грн; № 22132 від 15.08.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 22131 від 14.08.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 22288 від 19.08.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 22133 від 16.08.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 22379 від 21.08.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 22341 від 20.08.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 22418 від 22.08.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 22440 від 23.08.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 22569 від 29.08.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 22508 від 28.08.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 22667 від 06.09.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 22597 від 30.08.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 23227 від 01.10.2019 р. на суму 5000,00 грн; № 22961 від 26.09.2019 р. на суму 5000,00 грн; № 22831 від 12.09.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 22781 від 09.09.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 23544 від 11.10.2019 р. на суму 57500,00 грн; № 23543 від 10.10.2019 р. на суму 57500,00 грн;

- згідно з видатковою накладною № Є-00000155 від 18.10.2019 оплата товару сума на суму 236821,20 грн підтверджується платіжними дорученнями: № 380 від 22.01.2020 р. на суму 6821,20 грн; № 24317 від 08.11.2019 р. на суму 20000,00 грн; № 24228 від 06.11.2019 р. на суму 10000,00 грн; № 24358 від 15.11.2019 р. на суму 30000,00 грн; № 24357 від 12.11.2019 р. на суму 20000,00 грн; № 24519 від 22.11.2019 р. на суму 30000,00 грн; № 24518 від 19.11.2019 р. на суму 20000,00 грн; № 24776 від 29.11.2019 р. на суму 20000,00 грн; № 24775 від 28.11.2019 р. на суму 30000,00 грн; № 24856 від 04.12.2019 р. на суму 30000,00 грн; № 24855 від 03.12.2019 р. на суму 20000,00 грн;

- згідно з видатковою накладною № Є-00000156 від 18.10.2019 р. оплата товару на суму 177359,60 грн підтверджується платіжними дорученнями: № 1969 від 25.03.2020 р. на суму 80359,60 грн, № 502 від 27.01.2020 р. на суму 5000,00 грн; № 433 від 24.01.2020 р. на суму 10000,00 грн; № 578 від 29.01.2020 р. на суму 5000,00 грн; № 553 від 28.01.2020 р. на суму 5000,00 грн; № 686 від 03.02.2020 р. на суму 5000,00 грн; № 632 від 30.01.2020 р. на суму 5000,00 грн; № 841 від 07.02.2020 р. на суму 5000,00 грн; № 761 від 05.02.2020 р. на суму 5000,00 грн; № 949 від 12.02.2020 р. на суму 5000,00 грн; № 899 від 10.02.2020 р. на суму 5000,00 грн; № 1174 від 19.02.2020 р. на суму 5000,00 грн; № 1084 від 17.02.2020 р. на суму 5000,00 грн; № 1374 від 26.02.2020 р. на суму 5000,00 грн; № 1266 від 24.02.2020 р. на суму 5000,00 грн; № 1499 від 02.03.2020 р. на суму 5000,00 грн; № 1442 від 28.02.2020 р. на суму 5000,00 грн; № 1684 від 06.03.2020 р. на суму 5000,00 грн; № 1573 від 04.03.2020 р. на суму 5000,00 грн; № 1705 від 20.03.2020 р. на суму 1000,00 грн; № 1704 від 17.03.2020 р. на суму 1000,00 грн;

- згідно з видатковою накладною № Є-00000191 від 05.12.2019 р. оплата товару на суму 203082,00 грн підтверджується платіжними дорученнями: № 1969 від 25.03.2020 р. на суму 170975,40 грн; № 3793 від 26.05.2020 р. на суму 32106,60 грн;

- згідно з видатковою накладною № Є-00000043 від 24.03.2020 р. оплата товару на суму 251325,44 грн підтверджується платіжним дорученням № 3793 від 26.05.2020 р. на суму 251325,44 грн;

- згідно з видатковою накладною № Є-00000081 від 20.07.2020 р. товар на суму 272831,35 грн оплачений частково, в розмірі 70831,44 грн, що підтверджується платіжними дорученнями: № 7256 від 23.09.2020 р.; № 7314 від 25.09.2020 р.; № 7758 від 12.10.2020 р.; № 7759 від 15.10.2020 р.; № 7760 від 16.10.2020 р.; № 7883 від 19.10.2020 р.; № 7956 від 21.10.2020 р.; № 8005 від 26.10.2020 р.; № 8180 від 28.10.2020 р.; № 8257 від 30.10.2020 р.; № 8525 від 12.11.2020 р.; № 8673 від 19.11.2020 р.; № 8828 від 25.11.2020 р.; № 8962 від 02.12.2020 р.

Таким чином, заборгованість відповідача за договором поставки № 01/19 від 02.01.2019 р., а саме за видатковою накладною № Є-00000081 від 20.07.2020 р., складає 201999,91 грн (2015985,10 грн - 1 813985,19 грн).

Отже, матеріалами справи підтверджується, що відповідач, в порушення взятих на себе зобов`язань, оплату поставленого позивачем товару не здійснив у повному обсязі, у зв`язку з чим заборгованість відповідача перед позивачем становить 201999,91 грн, в той час як доказів оплати вказаної суми заборгованості відповідачем не надано.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком місцевого суду про те, що вимога позивача про стягнення з відповідача заборгованості за договором поставки № 01/19 від 02.01.2019 р. підлягає частковому задоволенню у розмірі 201999,91 грн.

Крім того, позивач просив стягнути з відповідача 27200,00 грн витрат на професійну правничу допомогу в суді першої інстанції та 9500,00 грн витрат на професійну правничу допомогу в суді апеляційної інстанції.

В підтвердження відповідної вимоги позивач надав суду:

- копію договору від 07.10.2020 р., укладеного між Весеньовим Євгеном Володимировичем та Товариством з обмеженою відповідальністю Єспак ;

- копію свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю Весеньовим Євгеном Володимировичем серії ЧК № 000564 від 18.03.2014 р.;

- копію ордеру серії СА № 1002421 від 23.10.2020 р.;

- платіжне доручення № 1374 від 09.10.2020 р. на суму 13000,00 грн, платіжне доручення № 1374 від 18.11.2020 р. на суму 12000,00 грн на підтвердження понесених витрат у суду першої інстанції;

- квитанція до прибуткового касового ордера на суму 9500,00 грн на підтвердження понесених витрат у суді апеляційної інстанції.

Згідно зі ст. 126 ГПК України за результатами розгляду справи витрати на професійну правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом із іншими судовими витратами. Для цілей розподілу судових витрат:

1) розмір витрат на професійну правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу професійну правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката, визначається згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі відповідних доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;

2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі відповідних доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:

1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);

2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);

3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;

4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

Враховуючи викладене та беручи до уваги час на підготовку матеріалів до судового слухання, участь адвоката у судових засіданнях, складність юридичної кваліфікації правовідносин у справі, а також часткове задоволення розміру позовних вимог, судова колегія погоджується з висновком місцевого суду про часткове задоволення вимоги позивача та стягнення з відповідача вартості витрат на професійну правничу допомогу в суді першої інстанції у розмірі 10000,00 грн.

Вимога позивача про стягнення з відповідача витрат на професійну правничу допомогу в суді апеляційної інстанції також підлягає задоволенню частково у розмірі 7676,00 грн у зв`язку із частковим задоволенням розміру позовних вимог.

Доводи скаржника про те, що видаткова накладна № Є-00000081 від 20.07.2020 р. була подана позивачем до суду першої інстанції 02.12.2020 р. з порушенням ст. 80 ГПК України, тому такий доказ не може бути предметом розгляду у цій справі, колегія суддів вважає необґрунтованими з огляду на таке.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач звернувся до суду першої інстанції із заявою про долучення додаткових документів до матеріалів справи, також у вказаній заяві позивачем було заявлено вимоги про стягнення 255598,81 грн, які не були заявлені в прохальній частині позовної заяви.

Господарським судом м. Києва фактично було залишено без розгляду вказану заяву позивача в частині збільшення розміру позовних вимог, в той час як надані останнім документи були долучені місцевим судом до матеріалів справи та прийняті до розгляду.

Відповідно до ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.

Згідно зі ст. ст. 76, 77 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Статтею 276 ГПК передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За таких обставин, здійснивши перевірку та оцінку всіх належних доказів, наявних у матеріалах справи, апеляційний суд дійшов висновку про те, що рішення Господарського суду м. Києва від 04.01.2021 р. у справі № 910/16838/20 прийнято з повним та всебічним дослідженням обставин, які мають значення для справи, а також з дотриманням норм матеріального і процесуального права, у зв`язку з чим апеляційна скарга Товариства з обмеженою відповідальністю "Темп-2000" задоволенню не підлягає.

Аргументи, викладені в апеляційній скарзі, наведеного не спростовують та відхиляються колегією суддів.

У зв`язку з відмовою в задоволенні апеляційної скарги, відповідно до ст. 129 ГПК України, витрати по сплаті судового збору за її подання покладаються на скаржника.

Керуючись ст. ст. 267 - 285 Господарського процесуального кодексу України, Північний апеляційний господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Темп-2000" залишити без задоволення.

2. Рішення Господарського суду м. Києва від 04.01.2021 р. у справі № 910/16838/20 залишити без змін.

3. Витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги покласти на Товариство з обмеженою відповідальністю "Темп-2000".

4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Темп-2000" (01014, м. Київ, вул. Євгена Коновальця, 29, код 31111758) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Єспак" (18007, м. Черкаси, вул. Ільїна, 241, кв. 9, код 38595695) 7676 (сім тисяч шістсот сімдесят шість),00 грн витрат на професійну правничу допомогу у суді апеляційної інстанції.

5. Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом двадцяти днів з дня складення її повного тексту.

Повний текст постанови складено 01.04.2021 р.

Головуючий суддя С.І. Буравльов

Судді В.В.Андрієнко

С.А. Пашкіна

СудПівнічний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення23.03.2021
Оприлюднено01.04.2021
Номер документу95937834
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/16838/20

Постанова від 23.03.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Буравльов С.І.

Ухвала від 09.03.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Буравльов С.І.

Ухвала від 09.03.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Буравльов С.І.

Ухвала від 01.02.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Буравльов С.І.

Рішення від 04.01.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гулевець О.В.

Ухвала від 31.12.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гулевець О.В.

Ухвала від 31.12.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гулевець О.В.

Ухвала від 04.11.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гулевець О.В.

Ухвала від 02.11.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гулевець О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні