Рішення
від 31.03.2021 по справі 725/1792/21
ПЕРШОТРАВНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРНІВЦІВ

Єдиний унікальний номер 725/1792/21

Номер провадження 2-а/725/44/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.04.2021 Першотравневий районний суд м.Чернівців в складі:

головуючого судді Стоцька Л. А.

за участю секретаря: Майстрюк В.О.

представника позивача: Довганюк А. М.

відповідача: ОСОБА_1

представник відповідача Самолюк В.В.

перекладача: Шах Г. Л.

розглянувши в режимі відеоконференції у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Чернівці адміністративний позов ІНФОРМАЦІЯ_1 до громадянина Ісламської Республіки Афганістан ОСОБА_1 про примусове видворення, його затримання з метою ідентифікації та забезпечення видворення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовною заявою до громадянина Ісламської Республіки Афганістан ОСОБА_1 про примусове видворення, його затримання з метою ідентифікації та забезпечення видворення.

В адміністративній позовній заяві позивач посилався на те, що відповідач, громадянин Ісламської Республіки Афганістан, ОСОБА_1 , 01.10.2020 року був затриманий представниками прикордонної поліції Румунії на напрямку 874 прикордонного знаку на відстані 200 метрів від лінії державного кордону на території Румунії за незаконне перетинання державного кордону з України в Румунію та 05.10.2020 року переданий Українській стороні за прискореною процедурою реадмісії, у зв`язку з вчиненням незаконного перетинання державного кордону України в Румунію у складі групи осіб, чим порушив вимоги ст. 9,12 ЗУ «Про державний кордон», тобто вчинив адміністративне правопорушення передбачене ч. 2ст. 204-1 КУпАП.

07.10.2020 року Першотравневим районним судом м. Чернівці прийнято рішеня про затримання громадянина Ісламської Республіки Афганістан ОСОБА_1 з метою ідентифікації на термін 6 місяців.

На даний час громадянин Ісламської Республіки Афганістан ОСОБА_1 перебуває у Волинському пункті тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні ДМС України. Шестимісячний строк затримання закінчується о 11 год. 40 хв. 05.04.2021 року.

Про затримання відповідача, було повідомлено Посольства Ісламської Республіки Афганістан в Україні та Департамент консульської служби Міністерства закордонних справ України.

Однак будь-якої інформації щодо ідентифікації відповідача від Посольства Ісламської Республіки Афганістан не надходило.

На адресу Чернівецького прикордонного загону з Посольства Ісламської Республіки Афганістан надійшов лист щодо ідентифікації затриманих громадян Афганістану, зі змісту якого випливає, що проїзний документ буде видаватися після добровільної згоди затриманих. Однак відповідач категорично відмовився від написання заяви про згоду на оформлення свідоцтва на повернення до країни походження.

17.03.2021 року на адресу Чернівецького прикордонного загону з Волинського пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні ДМС України, надійшов лист про надання гр. ОСОБА_1 довідки, виданої Консульським відділом Посольства Ісламської Республіки Афганістан, про підтвердження перебування відповідача у громадянстві Ісламської Республіки Афганістан, відповідно до національного посвідчення особи (Тазкіра) № НОМЕР_1 , яку їм надав адвокат відповідача 16.03.2021р.

Під час проведення заходів щодо видачі довідки Консульським відділом Посольства Ісламської Республіки Афганістан було підтверджено факт направлення її. Тобто відповідно до національного посвідчення особи (Тазкіра) № НОМЕР_1 Посольство Ісламської Республіки Афганістан підтвердило громадянство Ісламської Республіки Афганістан відповідача, але на даний час жодного документу, що посвідчує особу та надає право на виїзд з території України не оформлював та не видавав.

На підставі наведенного, просив суд прийняти рішення про примусове видворення громадянина Ісламської Республіки Афганістан ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 за межі території України, крім того просив затримати громадянина Ісламської Республіки Афганістан ОСОБА_1 з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі території України на шість місяців

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав та підтвердив викладені в ньому обставини. Просив позов задовольнити.

Відповідач в судовому засіданні заперечив проти задоволення позову, вказував, що не має бажання повертатися до країни походження, оскільки там триває війна.

Представник відповідача також заперечував проти задоволення позову.

Суд заслухавши пояснення присутніх у судовому засіданні учасників справи, дослідивши письмові докази по справі приходить до наступного.

Відповідно до п. 14 ч.1ст. 1 Закону «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», нелегальний мігрант - іноземець або особа без громадянства, які перетнули державний кордон поза пунктами пропуску або в пунктах пропуску, але з уникненням прикордонного контролю і невідкладно не звернулися із заявою про надання статусу біженця чи отримання притулку в Україні, а також іноземець або особа без громадянства, які законно прибули в Україну, але після закінчення визначеного їм терміну перебування втратили підстави для подальшого перебування та ухиляються від виїзду з України.

Судом встановлено, що 01.10.2020 року був затриманий представниками прикордонної поліції Румунії на напрямку 874 прикордонного знаку на відстані 200 метрів від лінії державного кордону на території Румунії за незаконне перетинання державного кордону з України в Румунію та 05.10.2020 року переданий Українській стороні за прискореною процедурою реадмісії, у зв`язку з вчиненням незаконного перетинання державного кордону України в Румунію у складі групи осіб.

При цьому будь-яких документів, що посвідчують особу у відповідача виявлено не було, а також не встановлено законних підстав її перебування на території України.

В подальшому, 09.10.2020 року постановою Першотравневого районного суду м. Чернівці визнано ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого. 2 ст. 204-1 КУпАП і призначено адміністративне стягнення у виді адміністративного арешту на строк 10 діб (а. с. 16).

Звертаючись до суду з позовом, позивач керувався тим, що іноземець порушив законодавство України з прикордонних питань.

Пунктом 1 частини 1статті 15 Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства"визначено, що в`їзд в Україну та виїзд з України іноземців та осіб без громадянства здійснюється за паспортним документом за наявності відповідної візи, якщо інший порядок в`їзду та виїзду не встановлено законодавством чи міжнародним договором України.

Відповідно до ч.1 ст. 16 Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства"реєстрація іноземців та осіб без громадянства, які в`їжджають в Україну, здійснюється в пунктах пропуску через державний кордон України органами охорони державного кордону.

Статтею 30 частиною 1 Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства"передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, органи охорони державного кордону (стосовно іноземців та осіб без громадянства, які затримані ними у межах контрольованих прикордонних районів під час спроби або після незаконного перетинання державного кордону України) або органи Служби безпеки України можуть лише на підставі винесеної за їх позовом постанови адміністративного суду примусово видворити з України іноземця та особу без громадянства, якщо вони не виконали в установлений строк без поважних причин рішення про примусове повернення або якщо є обґрунтовані підстави вважати, що іноземець або особа без громадянства ухилятимуться від виконання такого рішення, крім випадків затримання іноземця або особи без громадянства за незаконне перетинання державного кордону України поза пунктами пропуску через державний кордон України та їх передачі прикордонним органам суміжної держави.

Як було встановлено судом, рішення про примусове повернення гр. Ісламської Республіки Афганістан ОСОБА_1 не приймалось.

Відповідно до ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності (стаття 90 КАС України).

Проте вжиті позивачем заходи з метою встановлення особи відповідача та перевірки обставин її в`їзду на територію України на момент розгляду справи результату не дали.

Враховуючи викладене суд приходить до висновку, що позов в частині вимоги про примусове видворення та затримання з метою забезпечення примусового видворення передчасний та не обґрунтований, а отже задоволенню не підлягає.

Щодо вимоги про затримання ОСОБА_2 з метою його ідентифікації суд дослідивши всі обставини справи дійшов до наступного.

Статтею 289 КАС Українипередбачено, що підставами для застосування судом за позовом відповідного компетентного органу такого заходу як затримання іноземця або особи без громадянства з метою ідентифікації та (або) забезпечення видворення за межі території України може бути наявність обґрунтованих підстав вважати, що іноземець або особа без громадянства, стосовно якої подано адміністративний позов про примусове видворення, ухилятиметься від виконання рішення про її примусове видворення, перешкоджатиме проведенню процедури видворення чи реадмісії відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію або якщо існує ризик її втечі, а так само у разі відсутності в іноземця або особи без громадянства, яка вчинила порушення законодавства України з прикордонних питань або про правовий статус іноземців, документа, що дає право на виїзд з України.

Відповідно до п. 15ст. 1 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства»паспортний документ іноземця - документ, виданий уповноваженим органом іноземної держави або статутною організацією ООН, що підтверджує громадянство іноземця, посвідчує особу іноземця або особу без громадянства, надає право на в`їзд або виїзд з держави та визнається Україною.

В`їзд в Україну та виїзд з України іноземців та осіб без громадянства здійснюється за паспортним документом за наявності відповідної візи, якщо інший порядок в`їзду та виїзду не встановлено законодавством чи міжнародним договором України.

Правові основи здійснення прикордонного контролю, порядок його здійснення та умови перетинання державного кордону України визначаєЗакон України «Про прикордонний контроль».

Відповідно до ч.3ст. 6 Закону України «Про прикордонний контроль»пропуск осіб через державний кордон здійснюється уповноваженими службовими особами Державної прикордонної служби за дійсними паспортними документами,а у передбачених законодавством України випадках також за іншими документами.

Увідповідностідо вимог ст.ст.9,10 Закону України «Про прикордонний контроль»однією з умов перетинання державного кордону іноземцями та особами без громадянства, під час в`їзду та виїзду з України є наявність у нього дійсного паспортного документа.

У разі відсутності в іноземця паспортного документа, виїзд з території України іноземцем або особою без громадянства здійснюється за свідоцтвом на повернення, яке видається іноземцям дипломатичним представництвом або консульською установою їх держави в Україні.

З системного аналізу вище наведених норм законодавства, ідентифікація іноземця включає в себе наявність документа, що дає право на виїзд з України, а саме паспортного документу іноземця або свідоцтво на повернення, яке видане іноземцю дипломатичним представництвом або консульською установою його держави в Україні.

Як вбачається з протоколу особистого огляду, огляду речей та вилучення речей і документів від 05.10.2021 року при затриманні відповідача у останнього були відсутні будь-які документи, які б давали змогу його ідентифікувати.

Враховуючи відсутність у відповідача будь якого документа, що посвідчує особу та надає йому право на перебування на території України на законних підставах, а також на виїзд з території України, та на підставі якого можливо встановити країну його походження, приходить до висновку, що позов в цій частині підлягає задоволенню.

На підставі вище викладеного та керуючись ст.ст.30,26 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», ст.ст.2,5-10,14,72-79,90,94,241-246,250,251,255,268-272,288,293,295 КАС України, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ІНФОРМАЦІЯ_3 (військова частина НОМЕР_2 ) Західного регіонального управління Державної прикордонної служби України до громадянина Ісламської Республіки Афганістан ОСОБА_1 про примусове видворення, його затримання з метою ідентифікації та забезпечення видворення задовольнити частково.

Затримати громадянина Ісламської Республіки Афганістан ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_2 , з метою ідентифікації його особи та забезпечення видворення за межі території України, з поміщенням до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні терміном до 6 (шести) місяців.

У задоволенні іншої частини вимог відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом десяти днів з дня його проголошення до Сьомого апеляційного адміністративного суду.

На підставі ч.18 ст. 289 КАС України на час апеляційного оскарження іноземці або особи без громадянства, у яких відсутні документи, що дають право на виїзд з України, продовжують утримуватися у спеціально обладнаних для цих цілей приміщеннях органів (підрозділів) охорони державного кордону чи Служби безпеки України або в пункті тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні.

Суддя Першотравневого

районного суду м.Чернівці Л. А. Стоцька

Дата ухвалення рішення31.03.2021
Оприлюднено05.09.2022

Судовий реєстр по справі —725/1792/21

Ухвала від 31.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Постанова від 26.04.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 19.04.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Рішення від 31.03.2021

Адміністративне

Першотравневий районний суд м.Чернівців

Стоцька Л. А.

Ухвала від 31.03.2021

Адміністративне

Першотравневий районний суд м.Чернівців

Стоцька Л. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні