Постанова
від 25.03.2021 по справі 520/9333/19
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 березня 2021 р.Справа № 520/9333/19 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Рєзнікової С.С.,

Суддів: Мельнікової Л.В. , Бегунца А.О. ,

за участю секретаря судового засідання Машури Г.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Чистоводівської сільської ради Ізюмського району Харківської області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 06.12.2019 року, головуючий суддя І інстанції Старосєльцева О.В., майдан Свободи, 6, м. Харків, 61022, повний текст складено 16.12.19 року по справі № 520/9333/19

за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3

до Чистоводівської сільської ради Ізюмського району Харківської області треті особи Бугаївська сільська рада Ізюмського району Харківської області , Бригадирівська сільська рада Ізюмського району Харківської області

про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Позивачі, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , звернулись до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Чистоводівської сільської ради Ізюмського району Харківської області, в якому просили суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення XXXIII сесії VII скликання Чистоводівської сільської ради Ізюмського району Харківської області від 18.07.2019 №269 Про схвалення проекту рішення сільської ради Про добровільне об`єднання територіальних громад .

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивачами зазначено про протиправність оскаржуваного рішення, оскільки дійсним волевиявленням більшості учасників громадського обговорення проекту рішення насправді було волевиявлення про відмову в добровільному об`єднанні.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 22.11.2019 клопотання представника позивачів про залучення третіх осіб задоволено.

Залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Бугаївську сільську раду Ізюмського району Харківської області, Бригадирівську сільську раду Ізюмського району Харківської області.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 06.12.2019 позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення XXXIII сесії VII скликання Чистоводівської сільської ради Ізюмського району Харківської області від 18.07.2019. №269 Про схвалення проекту рішення сільської ради Про добровільне об`єднання територіальних громад .

Стягнуто на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Чистоводівської сільської ради Ізюмського району Харківської області витрати зі сплати судового збору у розмірі 768,40 грн. (сімсот шістдесят вісім грн. 40 коп.).

Стягнуто на користь ОСОБА_2 за рахунок бюджетних асигнувань Чистоводівської сільської ради Ізюмського району Харківської області витрати зі сплати судового збору у розмірі 768,40 грн. (сімсот шістдесят вісім грн. 40 коп.).

Стягнуто на користь ОСОБА_3 за рахунок бюджетних асигнувань Чистоводівської сільської ради Ізюмського району Харківської області витрати зі сплати судового збору у розмірі 768,40 грн. (сімсот шістдесят вісім грн. 40 коп.).

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, згідно з якою апелянт просить суд скасувати оскаржуване рішення та ухвалити рішення, яким позовну заяву залишити без розгляду, посилаючись на неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи, неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права та порушення норм процесуального права.

Представником позивачів подано відзив на апеляційну скаргу, в якому він просить суд апеляційної інстанції залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Треті особи не скористались своїм правом на подання відзивів на апеляційну скаргу.

Третьою особою, Бугаївською сільською радою Ізюмського району Харківської області, подано до суду апеляційної інстанції заяву про розгляд справи за відсутності уповноваженого представника.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Колегія суддів заслухавши суддю-доповідача, перевіривши в межах доводів апеляційної скарги рішення суду першої інстанції вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, з наступних підстав.

Як свідчать матеріали справи, листами від 09.07.2018 №02-25/260 та від 02-20/160 від 27.07.2018 Бугаївська сільська рада звернулась до Чистоводівської сільської ради Ізюмського району Харківської області з пропозицією про добровільне об`єднання (у складі та межах 7 учасників, а саме: Бугаївської сільської ради Ізюмського району Харківської області, Олександрівської сільської ради Ізюмського району Харківської області, Чистоводівської сільської ради Ізюмського району Харківської області, Куньєвської сільської ради Ізюмського району Харківської області, Іванчуківської сільської ради Ізюмського району Харківської області, Бригадирівської сільської ради Ізюмського району Харківської області, Підвисочанської сільської ради Ізюмського району Харківської області, Сподобівської сільської ради Ізюмського району Харківської області).

Розпорядженням Чистоводівського сільського голови №23 від 27.07.2018 призначено громадське обговорення отриманої пропозиції на 10:00 год. 03.08.2018.

03.08.2018 відбулось громадське обговорення, у якому взяли участь 50 громадян, що зареєструвались.

Згідно з протоколом №01 від 03.08.2018 43 із 50 зареєстрованих громадян одноголосно підтримали пропозицію - предмет обговорення.

06.09.2018 Чистоводівською сільської радою Ізюмського району Харківської області прийнято рішення №204 про згоду на добровільне об`єднання на умовах пропозиції Бугаївської сільської ради згідно з листами від 09.07.2018 №02-25/260 та від 02-20/160 від 27.07.2018.

03.07.2019 проведено громадське обговорення проекту рішення спільної робочої групи з приводу добровільного об`єднання у складі і межах 3 учасників, а саме: Бугаївської сільської ради Ізюмського району Харківської області, Чистоводівської сільської ради Ізюмського району Харківської області, Бригадирівської сільської ради Ізюмського району Харківської області.

Участь в обговоренні брали 128 зареєстрованих мешканців територіальної громади.

У ході проведення громадських обговорень була обрана лічильна комісія у складі: ОСОБА_3 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 .

Судовим розглядом встановлено, що у відкритому голосуванні брав 81 громадянин, з яких 42 особи підтримали проект рішення - предмет громадського обговорення, 39 осіб проголосувало - "Проти".

18.07.2019 Чистоводівською сільської радою Ізюмського району Харківської області на сесії сільської ради прийнято рішення №269 з приводу схвалення проекту рішення спільної робочої групи про добровільне об`єднання у складі та межах Бугаївської сільської ради Ізюмського району Харківської області, Чистоводівської сільської ради Ізюмського району Харківської області, Бригадирівської сільської ради Ізюмського району Харківської області.

Не погодившись з прийнятим рішенням, позивачі звернулись до суду з вказаним позовом.

Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог суд першої інстанції виходив з їх обґрунтованості.

Колегія суддів не погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції та зазначає наступне.

Так, відносини, що виникають у процесі добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст регулюються Законом України від 05.02.2015 року № 157-VIII Про добровільне об`єднання територіальних громад (надалі - Закон України №157-VIII) з урахуванням Закону України від 21.05.1997 року №280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні (надалі - Закон України №280/97-ВР).

Відповідно до ст. 1 Закону України №280/97-ВР, територіальна громада - жителі, об`єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними одиницями, або добровільне об`єднання жителів кількох сіл, що мають єдиний адміністративний центр.

Згідно з ч. 1-3 ст. 6 Закону України №280/97-ВР, первинним суб`єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста. Територіальні громади в порядку, встановленому законом, можуть об`єднуватися в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду, утворювати єдині органи місцевого самоврядування та обирати відповідно сільського, селищного, міського голову. Територіальні громади села, селища, міста, що добровільно об`єдналися в одну територіальну громаду, можуть вийти із складу об`єднаної територіальної громади в порядку, визначеному законом.

Відповідно до ст. 2 Закону України №157-VIII, добровільне об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких принципів: 1) конституційності та законності; 2) добровільності; 3) економічної ефективності; 4) державної підтримки; 5) повсюдності місцевого самоврядування; 6) прозорості та відкритості; 7) відповідальності.

Згідно з ч. 1 ст. 3 Закону України №157-VIII, суб`єктами добровільного об`єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст.

Відповідно до ч. 1, 3, 4 ст. 5 Закону України № 157-VIII, ініціаторами добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст можуть бути: 1) сільський, селищний, міський голова; 2) не менш як третина депутатів від загального складу сільської, селищної, міської ради; 3) члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи; 4) органи самоорганізації населення відповідної території (за умови представлення ними інтересів не менш як третини членів відповідної територіальної громади). Пропозиція щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад повинна, зокрема, містити: 1) перелік територіальних громад, що об`єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів; 2) визначення адміністративного центру об`єднаної територіальної громади та її найменування.

Сільський, селищний, міський голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи.

Порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених цим Законом, визначається сільською, селищною, міською радою.

Згідно з ст. 6 Закону України №157-VIII, сільський, селищний, міський голова після прийняття відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад надсилає пропозицію про таке об`єднання сільському, селищному, міському голові суміжної територіальної громади. Сільський, селищний, міський голова суміжної територіальної громади забезпечує вивчення пропозиції щодо добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи або про відмову в наданні згоди.

У разі прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад сільський, селищний, міський голова, який ініціював об`єднання, приймає рішення про утворення спільної робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад та інформує про це Рада Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідні обласну раду, обласну державну адміністрацію. Спільна робоча група формується з однакової кількості представників від кожної територіальної громади, що об`єднується. Утворення спільної робочої групи є початком процедури добровільного об`єднання територіальних громад. Спільна робоча група готує проекти відповідних рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад.

Відповідно до ч. 1-5 ст. 7 Закону України №157-VIII, проекти рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад повинні, зокрема, містити: 1) перелік територіальних громад, що об`єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів; 2) визначення адміністративного центру об`єднаної територіальної громади та її найменування; 3) план організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад.

Сільські, селищні, міські голови забезпечують протягом 60 днів проведення обов`язкового громадського обговорення (громадські слухання, збори громадян, інші форми консультацій з громадськістю) підготовлених спільною робочою групою проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад, за результатами якого сільські, селищні, міські голови вносять питання про його схвалення на розгляд сільських, селищних, міських рад. Питання про схвалення проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад розглядається сільськими, селищними, міськими радами протягом 30 днів з дня його внесення на їх розгляд та з врахуванням результатів громадського обговорення.

Схвалені сільськими, селищними, міськими радами проекти рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад у п`ятиденний строк подаються Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України.

Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад готує відповідний висновок, що затверджується постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядженням голови обласної державної адміністрації.

У разі відповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та Законам України сільські, селищні, міські ради приймають рішення про добровільне об`єднання територіальних громад або про проведення місцевого референдуму щодо підтримки об`єднання територіальних громад.

Тобто, положеннями ст.ст. 6, 7 Закону України №157-VIII визначено, що процедура добровільного об`єднання передбачає два етапи громадського обговорення, а саме: на стадії обговорення пропозиції про об`єднання та на стадії обговорення проекту рішення про об`єднання.

Судовим розглядом встановлено, що отримавши згоду на добровільне об`єднання територіальних громад, Бугаївський сільський голова своїм розпорядженням від 07.06.2019 № 15 "Про утворення спільної робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад" у складі представників: Бугаївської сільської ради Ізюмського району Харківської області, Чистоводівської сільської ради Ізюмського району Харківської області, Бригадирівської сільської ради Ізюмського району Харківської області створено спільну робочу групу з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад.

Тобто, з урахуванням вимог Закону України №157-VIII, утворення спільної робочої групи є закінченням початку процедури добровільного об`єднання територіальних громад, та лише до вказаного моменту можливо змінити формат майбутньої громади, порівняно з тим, що міститься в пропозиції про об`єднання територіальних громад, вказана зміна можлива за умова отримання відмови відповідної громади від добровільного об`єднання або у разі ненадання відповіді на пропозицію про добровільного об`єднання протягом тривалого часу.

В даному випадку спільна робоча група формується з представників тих громад, які дали згоду на об`єднання, і в подальшому приймають участь в добровільному об`єднанні.

10.06.2019 відповідно до Протоколу засідання спільної робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад № 1 вирішено схвалити запропонований головою робочої групи проект рішення "Про добровільне об`єднання територіальних громад" та рекомендовано Чистоводівській сільській раді Ізюмського району Харківської області, Бригадирівській сільській раді Ізюмського району Харківської області провести громадські слухання та схвалити даний проект рішення на пленарних засіданнях сесії сільських рад.

Як вже вище зазначалось, 03.07.2019 проведено громадське обговорення проекту рішення спільної робочої групи з приводу добровільного об`єднання у складі і межах 3 учасників, а саме: Бугаївської сільської ради Ізюмського району Харківської області, Чистоводівської сільської ради Ізюмського району Харківської області, Бригадирівської сільської ради Ізюмського району Харківської області.

Відповідно до Протоколу громадського обговорення на території Чистоводівської сільської ради Ізюмського району Харківської області від 03.07.2019 №2 визначено результати голосування з приводу добровільного об`єднання, відповідно до яких 42 особи підтримали проект рішення, 39 осіб проголосувало - "Проти".

Отже, встановленими по справі обставинами підтверджено дотримання Чистоводівською сільською радою Ізюмського району Харківської області процедури добровільного об`єднання територіальних громад.

Зважаючи на викладене вище, колегія суддів приходить до висновку що рішення XXXIII сесії VII скликання Чистоводівської сільської ради Ізюмського району Харківської області від 18.07.2019 №269 Про схвалення проекту рішення сільської ради Про добровільне об`єднання територіальних громад прийнято відповідно до вимог чинного законодавства та не підлягає скасуванню.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати рішення повністю або частково і ухвалити нове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

Згідно п. 3, 4 ч. 1 ст. 317 КАС України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення зокрема є: невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи, неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

За вказаних обставин, проаналізувавши всі наведені вище докази, колегія суддів приходить до висновку про скасування рішення суду першої інстанції та прийняття постанови про відмову в задоволенні позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Чистоводівської сільської ради Ізюмського району Харківської області задовольнити частково.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 06.12.2019 року по справі №520/9333/19 скасувати.

Прийняти постанову, якою в задоволенні позову ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Чистоводівської сільської ради Ізюмського району Харківської області, треті особи Бугаївська сільська рада Ізюмського району Харківської області, Бригадирівська сільська рада Ізюмського району Харківської області про визнання протиправним та скасування рішення відмовити.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя С.С. Рєзнікова Судді Л.В. Мельнікова А.О. Бегунц Повний текст постанови складено 02.04.2021 року

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.03.2021
Оприлюднено05.04.2021
Номер документу95981123
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/9333/19

Постанова від 25.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Постанова від 25.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 17.07.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 17.03.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 17.03.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 27.02.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Рішення від 18.12.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Старосєльцева О.В.

Рішення від 06.12.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Старосєльцева О.В.

Ухвала від 12.12.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Старосєльцева О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні