Постанова
від 10.03.2021 по справі 160/11479/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

10 березня 2021 року м. Дніпросправа № 160/11479/20

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Білак С.В. (доповідач), суддів: Шальєвої В.А., Олефіренко Н.А., секретар судового засідання - Лащенко Р.В., за участю представника позивача - Лопатько С.В., представника відповідача - Кісенко Є.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду у м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.12.2020 року в адміністративній справі №160/11479/20 (суддя у 1 інстанції Луніна О.С.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий Дім Бар Олія до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Торговий Дім Бар Олія звернулося з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.07.2020 року № 1719306/43396152 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 25.06.2020 року;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 25.06.2020 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Торговий Дім Бар Олія в день її надходження.

В обґрунтування позовних вимог зазначалося, що реєстрація податкової накладної зупинена з підстав того, що вона відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної. На виконання зазначених вимог позивач направив до відповідної Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, пояснення та копії документів, які підтверджують реальність господарської операції, за якою складено податкову накладну, однак в реєстрації податкової накладної відмовлено з підстав неподання складських документів (інвентаризаційних описів), рахунків-фактури. З посиланням на норми Податкового кодексу України (далі - ПК України) позивач зазначає про незгоду з відмовою в реєстрації податкової накладної, оскільки вважає, що надані ним документи в повній мірі підтверджують реальність здійснення господарської операції і є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.12.2020 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.07.2020 року № 1719306/43396152 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 25.06.2020 року. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 25.06.2020 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Торговий Дім Бар Олія в день її надходження. Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий Дім Бар Олія за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області судові витрати у розмірі 2102 грн. 00 коп. Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий Дім Бар Олія за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України судові витрати у розмірі 2102 грн. 00 коп.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області подало апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржуване рішення та відмовити у задоволені позову.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що у квитанції про зупинення податкової накладної міститься детальне та чітке посилання на критерій ризиковості здійснення операцій, якому відповідала зупинена податкова накладна. Так, позивач скористався своїм правом та подав на розгляд комісії регіонального рівня повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо зупиненої податкової накладної, однак в реєстрації податкової накладної відмовлено у зв`язку з не наданням первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити).

В відзиві на апеляційну скаргу позивач просив залишити рішення суду першої інстанції без змін.

Представник відповідача у судовому засіданні просив задовольнити апеляційну скаргу.

Представник позивача у судовому засіданні просив залишити рішення суду першої інстанції без змін.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, доводи представника відповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги та відзиву на неї, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що 16 квітня 2020 року між позивачем (покупець) та ТОВ Меркурій (постачальник) укладено договір поставки № 16/04/20-1, за умовами якого постачальник зобов`язується поставити і передати у власність, а покупець прийняти та оплатити соняшник урожаю 2019 року українського походження, надалі найменований товар , на умовах СРТ - склад покупця, місцезнаходження: 52413, Дніпропетровська обл., Солонянський р-н, с. Привільне, вулю Широка, б. 2А, згідно Інкотермс2010 в частині, що не суперечить умовам цього договору, якщо інше не вказано в специфікаціях на поставку товару, які є невід`ємною частиною даного договору.

Згідно із специфікацією № 1 до договору поставки № 16/04/20-1 від 16 квітня 2020 року між ТОВ Торговий Дім Бар Олія та ТОВ Меркурій від 16.04.2020 року, позивачем придбавається соняшник кількістю 100 тон, вартістю 1070004,00 грн.

На відвантаження товару виписано накладну № 3 від 17.04.2020 року на суму 367 546,38 грн., накладну № 4 від 21.04.2020 року на суму 360903,60 грн.

Перевезення товару підтверджено товарно-транспортними накладними № ј від 17.04.2020 року, № 2/4 від 21 квітня 2020 року.

Позивачем сплачено за поставлений товар платіжними дорученнями № 8 від 17.04.2020 року у розмірі 200 000,00 грн., № 10 від 23.04.2020 року у розмірі 400 000,00 грн., № 20 від 28.05.2020 року у розмірі 128 449,98 грн.

11 травня 2020 року між ТОВ МОГОЛ-АГРО (продавець) та позивачем (покупець) укладено договір купівлі-продажу, за умовами якого, продавець зобов`язаний поставити і передати у власність покупця товар, а покупець зобов`язується прийняти і оплатити його на умовах даного договору. Найменування товар: насіння соняшнику.

На виконання умов договору складено видаткові накладні: № 1 від 13 травня 2020 року, № 2 від 13 травня 2020 року, № 3 від 14 травня 2020 року, № 4 від 14 травня 2020 року, № 5 від 15 травня 2020 року, № 6 від 15 травня 2020 року, № 7 від 15 травня 2020 року.

Поставку товару підтверджено товарно-транспортними накладними № 13051 від 13.05.2020 року, № 13052 від 13.05.2020 року, № 14051 від 14.05.2020 року, № 14052 від 14.05.2020 року, № 15051 від 15.05.2020 року, № 15052 від 15.05.2020 року, № 15053 від 15.05.2020 року.

За поставлений товар позивачем сплачено: платіжним дорученням № 15 від 22.05.2020 року 620 000,00 грн., № 17 від 28.05.2020 року - 400 000,00 грн., № 21 від 29.05.2020 року - 550 000,00 грн., платіжне доручення № 31 від 15.06.2020 року - 180 000,00 грн.

19.05.2020 року між позивачем (постачальник) та ТОВ ОЛІС ЛТД (покупець) укладено договір поставки олії нерафінованої № 19/05/20-1 від 19.05.2020 року, за умовами якого, постачальник зобов`язується поставити та передати у власність покупця продукцію, надалі товар , для подальшого його використання покупцем у підприємницькій діяльності, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар, відповідно до умов даного договору. Під товаром за цим договором розуміється олія соняшникова нерафінована вищого чи першого сорту, відповідно до ДСТУ 4492:2017 Олія соняшникова. Технічні умови .

За умовами додаткової угоди № 1 до договору поставки олії нерафінованої № 19/05/20-1 від 19.05.2020 року товар - олія соняшникова нерафінована вищого чи першого сорту 70 тон, загальна вартість партії товару 1 526 070,00 грн.

24 червня 2020 року між позивачем та ТОВ ЯБЛУНЕЦЬКЕ ХЛІБОПРИЙМАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО (покупець) укладено договір поставки олії нерафінованої № 24/6, за умовами якого постачальник зобов`язується поставити та передати у власність покупця продукцію, надалі товар , для подальшого його використання покупцем у підприємницькій діяльності, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар, відповідно до умов даного договору. Під товаром за цим договором розуміється: олія соняшникова нерафінована вищого чи першого сорту, відповідно до ДСТУ 4492:2017 Олія соняшникова. Технічні умови .

Згідно з п. 2.1 договору, ціна, загальна вартість, вартість за одиницю товару, кількість кожної окремої партії товару зазначається в додаткових угодах до договору, накладних та/або в специфікаціях, які є невід`ємною частиною даного договору. Ціна на товар встановлюється в національній валюті України - гривні, з врахуванням податку на додану вартість.

Згідно зі специфікацією від 24 червня 2020 року до договору поставки № 24/6 від 24.06.2020 року сторони дійшли згоди щодо поставки покупцеві наступної партії продукції: олія соняшникова нерафінована, наливом кількістю 28 т, вартість продукції з ПДВ 655 200,00 грн.

Також, між сторонами оформлені та підписані такі документи:

- акт прийому-передачі від 25.06.2020 року на товар: олія соняшникова 26,58 т вартістю з ПДВ 621972,00 грн.;

- видаткова накладна № РН-0000006 від 25 червня 2020 року на суму 621972,00 грн.

Платіжним дорученням № 1018 від 26 червня 2020 року ТОВ ЯБЛУНЕЦЬКЕ ХПП сплатило за олію соняшникову 464000,00 грн., платіжним дорученням № 1039 від 17 липня 2020 року - 43000,00 грн.

За фактом поставки товару позивачем складено податкову накладну № 1 від 25.06.2020 року на загальну суму 621972,00 грн., яку направлено 26.06.2020 року на реєстрацію.

26.06.2020 року позивачу в електронному вигляді надійшла квитанція, в якій зазначено: Документ доставлено до ДПС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 25.06.2020 року № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1512, відсутній в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Позивач скористався наданим правом на надання пояснень та їх документального підтвердження та подав до контролюючого органу пояснювальну записку з копіями документів, кількість додатків - 9.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №1719306/43396152 від 10.07.2020 року про відмову у реєстрації спірної податкової накладної з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити). Додаткова інформація: відсутня інформація щодо придбання насіння соняшника, наявності обладнання (власного або орендованого).

В адміністративному порядку рішення № 1719306/43396152 від 10.07.2020 року залишено без змін.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів виходить з наступного.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

З 01.01.2017 року набули чинності зміни до Податкового кодексу України, якими запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю (Закон - № 1797-VIII від 21.12.2016).

У свою чергу, відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з положеннями пункту 20.2 статті 20 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Згідно з підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

З аналізу даних норм законодавства вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Згідно з положеннями підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України).

Зазначена комісія приймає рішення про: - реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; - відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Як вбачається зі змісту квитанції про зупинення реєстрації складеної позивачем податкової накладної, контролюючий орган вказав, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1512, відсутній в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Натомість, надіслана позивачу квитанція не містить зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

При цьому, відповідачу було надано пояснення позивача, у яких зазначено, що специфіка виду діяльності позивача полягає і тому, що для виробництва олії та шроту ТОВ Торговий Дім Бар Олія закуповує насіння соняшника УКТ ЗЕД 1206.00. На спеціальному виробничому обладнанні переробляє насіння соняшника і отримує готову продукцію - олію соняшникову нерафіновану УКТ ЗЕД, 1512.11.91.00 та побічну продукцію - шрот соняшниковий УКТ ЗЕД 2306.30.00.00, та лушпиння сояшника УКТ ЗЕД 2306.30.00.00. В залежності від якості насіння вихід олії складає 39-43%, шрот соняшниковий - 43-39%, лушпиння сояшника - 15% (лушпиння використовується у власному виробництві при роботі котла). Для забезпечення виробничої діяльності ТОВ Торговий Дім Бар Олія має в оренді згідно договору № 01/04/2020 від 01.04.2020 року з ТОВ Торговий Дім Бар Олія виробниче обладнання по переробці олійних культур виробничою потужністю 70 тн на добу (Жаровня Ж-60/4 чанний випаровувач, екстрактор роторний карусельний, котел Е1,0-0,9М в комплекті дистиляційна установка, десорбер, абсорбер, преса, машини, семенорушальна, та семеновсячна, ємність для зберігання олії, насоси, транспортери, норії, ваги автомобільні, лабораторне обладнання та інше), виробничі приміщення 170 кв.м. В наявності рішення про реєстрацію потужностей від 27.01.2020, видане ГУ Держпродспоживслужбою в Дніпропетровській області. Згідно з договору суборенди № 30/04/20 від 30.04.2020 року з ТОВ Яблунецьке ХПП ТОВ Торговий Дім Бар Олія використовує виробничі приміщення - 893 кв.м. складські приміщення - 1178 кв.м., вагову, адміністративне приміщення. Згідно договору оренди № 25/02 від 25.02.2020 року використовує автомобіль самоскид ГАЗ-53. Інформація про наявні основні засоби подана до органу ДПС за формою № 20-ОПП 03.06.2020 року, р. № 9124207189. Також для забезпечення господарської діяльності ТОВ «ТД БАР ОЛІЯ» замовляє транспортно-експедиторські послуги та ін. Мають договори на транспортні перевезення олії соняшникової з ФОП ОСОБА_1 № 19/05 від 19.05.2020 року, насіння олійних культур та шроту з ФОП ОСОБА_2 № 15/04 від 15.04.2020 року. Для забезпечення виробничої діяльності на підприємстві працює 11 чоловік, що підтверджено в звітності 1ДФ за 1 квартал 2020 року та в звітах по ЄСВ. Заробітна плата нараховується вчасно, податки нараховуються та сплачуються до бюджету по строку сплати. Планується збільшити чисельність до 20 чоловік. Основними постачальниками соняшника є сільгоспвиробники Дніпропетровської, Запорізької, Харківської областей. На дату подання пояснення - це ТОВ Меркурій , ТОВ МОГОЛО-АГРО . В підтвердження сільськогосподарської діяльності, а саме, вирощування соняшника ТОВ МОГОЛ-АГРО надав копії статистичної звітності по формі № 4-сг (про посівні площі), та № 29-сг (про збір врожаю). Основними покупцями згідно договорів поставки олії соняшникової є ТОВ ФІРМА ОЛІС ЛТД , ТОВ Яблунецьке ХПП , шроту соняшникового - ПП Фенікс Агро . За квітень та травень 2020 року згідно звіту по виробництву готової продукції вироблено олії соняшникової 92.240 тн, а шроту соняшникового 93,010 тн. В травні 2020 року на господарчі операції по реалізації олії та шроту були складені податкові накладні на загальну суму 2087826,50 у т. ч. ПДВ 347971,09 грн., які успішно були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН). Керівництвом було прийнято рішення про укладення з ТОВ Яблунецьке ХПП договору поставки № 24/06 від 24.06.2020 року на постачання та оплату товару Олія соняшникова (код УКТ ЗЕД 1512.11.91.00). На виконання зазначених положень Договору поставки № 24/06 від 24.06.2020 року ТОВ «ТД БАР ОЛІЯ» 25.06.2020 року передає у власність ТОВ Яблунецьке ХПП олію соняшникову в кількості 26,580 т на суму 621972,00 грн., у тому числі ПДВ 103662,00 грн. та в підтвердження господарської операції складає видаткову накладну за № 6. Товарно-транспортна накладна відсутня, бо по умовам специфікації ТОВ «ТД БАР ОЛІЯ» передає ТОВ «Яблунецьке ХПП» олію соняшникову на склад постачальника. Додатками до пояснення позивача є: договір оренди № 01/04/2020 від 01.04.2020; договір суборенди № 30/04/20 від 30.04.2020; рішення про реєстрацію потужностей від 27.01.20; звіт про виробництво за квітень 2020; звіт про виробництво за травень 2020; договір поставки № 24/06 від 24.06.2020; акт прийому-передачі від 25.06.2020; видаткова накладна № 6 від 25.06.2020.

Таким чином, контролюючому органу позивач до пояснень надав інформацію та документальне підтвердження про наявність обладнання (потужностей).

Інформація про придбання насіння соняшника позивачем наявна в ЄРПН, про що позивачем також у поясненнях зазначено.

З огляду на наведене, колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції, що надані позивачем документи та пояснення були достатніми для прийняття контролюючим органом позитивного рішення про реєстрацію в ЄРПН складеної позивачем податкової накладної, а щодо необхідності подання саме тих документів, про які зазначено в оскаржуваному рішенні, не наведено жодних обґрунтувань.

Крім того, відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути підставою для відмови в реєстрації податкової накладної без наведення відповідного обґрунтування, а також за умови, якщо інші надані документи підтверджують проведення господарської операції.

З огляду на означене, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкової накладної є протиправними та підлягають скасуванню.

Відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі Порядок № 1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:

1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).

Так, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо необхідності задоволення позову про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 25.06.2020 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Торговий Дім Бар Олія в день її надходження

З урахуванням викладеного суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції повно з`ясовані обставин, що мають значення для справи, висновки, викладені у рішенні суду першої інстанції, відповідають обставинам справи, судом першої інстанції правильно застосовано норми матеріального права та норми процесуального права, а тому відсутні підстави для скасування рішення суду першої інстанції.

Доводи апеляційної скарги не спростовують правильності прийнятого судом першої інстанції судового рішення.

Відповідно до ч.4 ст.243 КАС України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 316, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.12.2020 року в адміністративній справі №160/11479/20 - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.12.2020 року в адміністративній справі №160/11479/20 - залишити без змін.

Вступна та резолютивна частини постанови складені в нарадчій кімнаті та проголошені в судовому засіданні 10.03.2021 року, в повному обсязі постанова складена відповідно до ст. 243 КАС України.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий - суддя С.В. Білак

суддя В.А. Шальєва

суддя Н.А. Олефіренко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.03.2021
Оприлюднено13.04.2021
Номер документу96178160
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/11479/20

Ухвала від 13.01.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

Ухвала від 10.01.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

Ухвала від 07.12.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

Ухвала від 26.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 10.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Постанова від 10.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 01.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 01.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Рішення від 03.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні