Ухвала
від 21.05.2010 по справі 2а-591/10/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - суддя Шембел ян В.С.

Суддя-доповідач - Радіонова О.О.

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

21 травня 2010 року справа № 2а- 591/10/1270

зал судових засідань № 7 у приміщенні суду за адресою: м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецьк ого апеляційного адміністра тивного суду у складі:

головуючого судді: Радіонової О.О.

суддів:

при секретарі судового засідання Міронової Г.М.

Яманко В. Г.

Турко І.Б. за участю представників від:

прокурора: не з»явився, повідомлений належним чином позивача: не з»явився, повідомлений належним чином відповідача: не з»явився, повідомлени й належним чином розглянувши у відкритому с удовому Державного підпр иємства «Луганськвугілля»

засіданні апеляційну скар гу м.Луганськ Луган ської області

на постанову Луганськог о окружного адміністративно го суду

від 23 березня 2010 року по адміністративній спра ві № 2а-591/10/1270 (суддя Шембелян В.С.) за позовом Першого заступника прокур ора Луганської області

в інтересах держави в особі Луганського міського центру зайнятості до Державного підприємства « Луганськвуглілля»

м. Луганськ Луганської обла сті про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків у розмірі 84128,85 грн., -

ВСТАНОВИЛА:

Перший заступник проку рора Луганської області звер нувся в порядку ст. 36-1 Закону Ук раїни «Про прокуратуру» в ін тересах держави в особі Луга нського міського центру зайн ятості до суду з позовом до Де ржавного підприємства «Луга нськвуглілля» м. Луганськ пр о стягнення заборгованості п о сплаті страхових внесків (н едоїмки) у розмірі 78 676,85 грн., пен і у розмірі 5452,00 грн., загалом 84128,85 грн.

Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 23 березня 2010 року по адм іністративній справі № 2а-591/10/1270 (а.с.31-32) позовні вимоги Першого заступника прокурора Луганс ької області в інтересах дер жави в особі Луганського міс ького центру зайнятості були задоволені, внаслідок чого с тягнуто з Державного підприє мства «Луганськвуглілля» за боргованість із сплати пені у сумі 5452 грн. та недоїмку у роз мірі 78676,85 грн., загалом 84128,85 грн. на користь Луганського міськог о центру зайнятості.

Відповідач, Державне підпр иємство «Луганськвуглілля» , подав апеляційну скаргу (а.с. 36-37), в якій вважає, що суд першої інстанції не взяв до уваги пр иписи пункту 4.4.1 ст. 4 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов»язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-Ш та не застосував кон флікт інтересів, внаслідок ч ого є можливість прийняти рі шення на користь платника по датків. На думку апелянта, до к онтролюючих органів у розумі нні п.2.1 Закону №2181-Ш відносятьс я, в тому числі фонди загально обов»язкового державного со ціального страхування.

Крім того, скаржник посилав ся на витяги з протоколу №48 за сідання КМУ від 23.07.2009 року та з п ротоколу №70 від 29.10.2009 року, в яких Кабінетом Міністрів України було прийнято рішення з мето ю недопущення заборгованост і з виплати заробітної плати шахтарям про необхідність з абезпечення Мінвуглепрому, Д ержавному казначейству, Пенс ійному фонду України спрямув ання коштів, що виділяються і з державного бюджету та кошт ів, отриманих від реалізації вугілля, виключно на виплату заробітної плати працівника м державних вугледобувних пі дприємств із сплатою нарахов аних платежів до Пенсійного фонду України та інших соціа льних фондів, а також погашен ня заборгованості, що утвори лася, починаючи з 01.01.2010 року.

Як вважає апелянт, якщо здій снювати відрахування із заро бітної плати на оплату по фон дах, то коштів на погашення за робітної плати вистачати не буде, що причинить за собою ст райк працівників відокремле них підрозділів і призведе д о паралізації виробництва.

Скаржник просить суд скасу вати постанову Луганського о кружного адміністративного суду від 23 березня 2010 року по ад міністративній справі №2а-591/10/1 270 та прийнято нову постанову, якою відмовити у задоволенн і вимог Першому заступнику п рокурора Луганської області в інтересах держави в особі Л уганського міського центру з айнятості в повному обсязі.

Заступник прокурора Луг анської області надіслав суд у заперечення на апеляційну скаргу від 13.05.2010 року №05-486 вих-10, в я ких просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а с удове рішення першої інстанц ії без змін.

Відокремлений підрозділ «Соцвугілля» Державного під приємства «Луганськвуглілл я» взятий на облік платника с трахових внесків до Фонду за гальнообов»язкового держав ного соціального страхуванн я України на випадок безробі ття з 25.06.2008р. (персональний номе р 120127772) (а.с.4).

Згідно розрахункової відо мості про нарахування і пере рахування страхових внесків до Фонду загальнообов» язковоно державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття за 9 місяц ів 2009 року (а.с.5) за ВП «Соцвугілл я» ДП «Луганськвугілля» вини кла прострочена заборговані сть (недоїмка) по сплаті страх ових внесків у розмірі 164 933,67 гр н., в тому числі недоїмка 159 481,67 гр н. та пеня 5452 грн.

З вказаної суми згідно пос танови Луганського окружног о адміністративного суду від 14 жовтня 2009 року по справі №2а-25550 /09/1270 (а.с.20-21) за позовом Заступник а прокурора Луганської облас ті в інтересах держави в особ і Луганського міського центр у зайнятості до ДП «Луганськ вугілля» про стягнення забор гованості в сумі 80804,82 грн., стягн ено заборгованість у сумі 80804,82 грн.

Таким чином, стягненню підл ягає сума у розмірі 84128,85 грн., у т ому числі недоїмка 78676,85 грн. та п еня 5452 грн.

Предметом спору у цій сп раві є стягнення заборговано сті щодо платежів до Фонду за гальнообов”язкового держав ного соціального страхуванн я на випадок безробіття. Зазн ачені відносини врегульован і Основами законодавства Укр аїни про загальнообов”язков е державне соціальне страхув ання, прийнятими 14.01.1998р., які наб ули чинності, згідно ст. 32 Осно в, з моменту їх опублікування - 19.02.1998р.

Відповідно до ст. 4 Основ, одн им із видів загальнообов”язк ового державного соціальног о страхування є страхування на випадок безробіття.

Тому відносини, що виникают ь з загальнообов”язкового де ржавного соціального страху вання на випадок безробіття врегульовані нормами Закону України від 02.03.2000р. № 1533-111 “Про заг альнообов”язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття”, який набрав чинності з 01.01.2001р.

Відповідно до Преамбули , цей Закон, розроблений відпо відно до Конституції України та Основ законодавства Укра їни про загальнообов»язкове державне соціальне страхува ння, визначає правові, фінанс ові та організаційні засади загальнообов»язкового держ авного соціального страхува ння на випадок безробіття.

Згідно пункту 4 статті 1 у ред акції Закону України від 25.12.2008р . №799-У1 страхувальники - робот одавці, застраховані особи, ф ізичні особи - суб»єкти під приємницької діяльності та і нші особи (включаючи юридичн их осіб), які використовують п рацю фізичних осіб за догово рами цивільно-правового хара ктеру, які відповідно до цьог о Закону сплачують страхові внески.

В силу ст. 8 Закону №1533-Ш, Фон д загальнообов' язкового де ржавного соціального страху вання України на випадок без робіття створюється для упра вління страхуванням на випад ок безробіття, провадження з бору та акумуляції страхових внесків, контролю за викорис танням коштів, виплати забез печення та надання соціальни х послуг, здійснення інших фу нкцій згідно із цим Законом і статутом Фонду. При цьому, Фон д є цільовим централізованим страховим, некомерційною са моврядною організацією.

Відповідно до ч. 3 вказаної н орми, діяльність Фонду регул юється Основами законодавст ва України про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування, Законом України “ Про зайнятість населення”, З аконом України “Про загально обов' язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття” та статутом Фонд у, який затверджується правл інням Фонду.

Разом з тим, згідно п.2 ст.10 Зак ону, управління Фондом здійс нюють правління Фонду та вик онавча дирекція Фонду, а в сил у ч. 1 ст. 12 Закону, виконавча дир екція як виконавчий орган пр авління забезпечує виконанн я рішень правління. При цьому , функції виконавчої дирекці ї Фонду покладаються на орга ни державної служби зайнятос ті, які є робочими органами ви конавчої дирекції Фонду.

Частиною 2 ст. 12 Закону визнач ені повноваження робочих орг анів виконавчої дирекції Фон ду, до яких, зокрема належать: проведення збору страхових в несків (п.2); контроль правильн ості нарахування, своєчасніс ть сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванн ям на випадок безробіття ( п.5); п редставництво інтересів Фон ду в судових та інших органах (п.6).

З набуттям чинності Закону України “Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття” всі роботодавці (підпри ємства, установи та фізичні о соби, які використовують най ману працю) повинні сплачува ти внески до відповідних ціл ьових страхових фондів за на йманих працівників у порядку і розмірах, передбачених цим Законом. Обовязковість спла ти страхових внесків на випа док безробіття для роботодав ців встановлена пп.2 п.2 ст. 35 Зак ону, відповідальність за нес воєчасність та неповноту спл ати страхових внесків передб ачено ст. 38 цього Закону.

Відповідно до ч. 2 п.1 ст. 38 Зако ну №1533-Ш у разі несвоєчасної сп лати страхових внесків страх увальниками або неповної їх сплати страхувальники сплач ують суму донарахованих конт ролюючим органом страхових в несків (недоїмку), штраф та пен ю.

Отже, судами першої та апел яційної інстанції встановле но та не спростовано в процес і розгляду справи, що сума заб оргованості по страхових вне сках до Фонду загальнообов»я зкового державного соціальн ого страхування на випадок б езробіття відповідачем не сп лачена.

З урахуванням викладеного , судова колегія вважає, що суд першої інстанції дійшов пра вильного висновку щодо задов олення позовних вимог.

Заперечення апелянта з пос иланням на виконання ним вим ог протоколів засідань КМУ щ одо першочерговості сплати з аробітної плати працівникам , судова колегія не приймає до уваги виходячи з принципів а дміністративного судочинст ва - верховенства права та зак онності, які встановлюють пр іоритетність Законів над інш ими нормативними актами.

До моменту набрання чиннос ті Закону України “Про загал ьнообов”язкове державне соц іальне страхування на випадо к безробіття”, тобто до 01.01.2001р., н а порядок стягнення платежів на обов”язкове державне соц іальне страхування, розповсю джувалися також норми, які ре гулюють відносини у сфері оп одаткування, у тому числі нор ми Закону України від 21.12.2000р. № 218 1 “Про порядок погашення зобо в”язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами”, які розп овсюджують свою дію на поряд ок списання та розстрочення податкового боргу, який вини к до моменту набрання чиннос ті нормами вищевказаного Зак ону та стягнення недоїмки зі збору на обов”язкове держав не соціальне страхування.

Таким чином, фінансові, прав ові та організаційні засади загальнообов”язкового держ авного страхування на випадо к безробіття, з 01.01.2001р. регулюют ься нормами Закону України “ Про загальнообов”язкове дер жавне соціальне страхування на випадок безробіття”.

З огляду на викладене, судов а колегія вважає, що доводи ап елянта стосовно застосуванн я приписів пункту 4.4.1 ст. 4 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов»язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » від 21.12.2000р. № 2181-Ш, є безпідставни ми.

Відповідно до ст. 159 Кодекс у адміністративного судочин ства України судове рішення повинно бути законним і обґр унтованим.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висно вку, що судом першої інстанці ї правильно встановлені обст авини справи та постанова пр ийнята з дотриманням норм ма теріального та процесуально го права, доводи апеляційної скарги не спростовують висн овків суду першої інстанції, тому підстав для задоволенн я апеляційної скарги та скас ування постанови суду не вба чається.

Керуючись статтями 2 4, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адм іністративного судочинства України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Державного підприєм ства «Луганськвуглілля» - за лишити без задоволення.

Постанову Луганського о кружного адміністративного суду від 23 березня 2010 року по ад міністративній справі № 2а-591/1 0/1270 - залишити без змін.

Ухвала проголошена у су довому засіданні 21 травня 2010 р оку.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена безпос ередньо до Вищого адміністра тивного суду України протяго м одного місяця з дня складан ня ухвали у повному обсязі.

Ухвала у повному обсязі ск ладена та підписана колегією суддів 21 травня 2010 року.

Головуючий суддя О .О.Радіонова

Судді Г.М. Мірон ова

В.Г. Яманк о

З оригіналом згідно:

Суддя: О.О.Радіон ова

Дата ухвалення рішення21.05.2010
Оприлюднено14.07.2010
Номер документу9623823
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-591/10/1270

Ухвала від 21.08.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 16.08.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 21.05.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Радіонова О.О.

Ухвала від 27.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Радіонова О.О.

Ухвала від 27.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Радіонова О.О.

Ухвала від 24.12.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 22.10.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 25.09.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 21.05.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Радіонова О.О.

Постанова від 23.03.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Шембелян Вікторія Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні