ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
(м. Київ
16.09.2008 р. № 6/351
Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі гол овуючого судді Добрянську Я .І. при секретарі судового зас ідання Зубко Л.П. вирішив адм іністративну справу
Державна податкова інспе кція у Дніпровському районі м.Києва
до Первинна профспілков а організація дитячої полікл ініки № 1 Територіального мед ичного об"єднання Харківсько го району м.Києва
про стягнення податкової заб оргованості ,
Представники:
від позивача: Мороз С.О . (довіреність від 12.08.2008р. № 6730/9/10)
від відповідача: Гень бач В.М. ( довіреність від 24.06.200 8р. №б/н), Сімонова Н.А. (довір еність від 24.06.2008р. №б/н)
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданн і 16.09.2008 р. проголошено вступну т а резолютивну частини постан ови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн улась Державна податкова інс пекція у Дніпровському райо ні м. Києва з позовом до Об' єднаної первинної профспі лкової організації установ о хорони здоров' я Дніпровсь кого району м. Києва про стягн ення податкової заборговано сті за рахунок майна боржник а.
В обґрунтування позову пре дставник позивача зазначав, що відповідач Об' єднаної первинної профспілкової о рганізації установ охорони з доров' я Дніпровського рай ону м. Києва не сплатив подат ковий борг. Тому, позивачем в ідповідно до п.п. 17.1.1 п.17.1. ст..17 Зак ону України «Про прядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми»№2181 від 21.12.2000р. винесено подат кові повідомлення-рішення № 0001751501/0 від 04.04.2005р., яким донарахова но суму штрафних санкцій у в р озмірі 2040,00 грн. та №0006721501/0 від 02.08.2006р ., яким донараховано 850,00 грн. штр афних санкцій.
Відповідач надав запере чення проти позову, в яких не п огоджується з заявленими поз овними вимогами.
Позивач 20.02.2008р. подав позов д о Первинної профспілков ої організації дитячої полік лініки №1 Територіального ме дичного об' єднання Харків ського району м. Києва.
Крім того, в зв' язку з тим, щ о Первинна профспілкова організація дитячої поліклі ніки №1 Територіального меди чного об' єднання Харківсь кого району м. Києва входить д о складу Об' єднаної пер винної профспілкової органі зації установ охорони здоров ' я Дніпровського району м. К иєва, 26.06.2008р. від представника в ідповідача подав клопотання про заміну неналежного відп овідача Первинну профсп ілкову організацію дитячої п оліклініки №1 Територіальног о медичного об' єднання Хар ківського району м. Києва на н алежного відповідача - Об' єднану первинну профспілк ову організацію установ охор они здоров' я Дніпровськог о району м. Києва.
Ухвалою від 26.06.2008р. по справі №6/351 клопотання відповідача щ одо заміни заміну неналежно го відповідача Первинну профспілкову організацію ди тячої поліклініки №1 Територ іального медичного об' єдна ння Харківського району м. Ки єва на належного відповідача - Об' єднану первинну пр офспілкову організацію уста нов охорони здоров' я Дніпр овського району м. Києва. було задоволено.
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення їх предст авників, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні обстав ини, на яких ґрунтується позо в, об' єктивно оцінивши дока зи, які мають юридичне значен ня для розгляду справи і вирі шення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києв а, -
ВСТАНОВИВ:
Об' єднання первин на профспілкова організація установ охорони здоров' я Д ніпровського району м. Києва (далі - відповідач) взята на об лік, як платник податків у Дер жавну податкові інспекцію у Дніпровського районі м. Києв а.
Як вбачається з матеріалі в справи, відповідач має пере д Державним бюджетом податко вий борг у розмірі 2040,00 грн., який виник з наступних підстав.
Позивачем 07.04.2005р. була прове дена перевірка відповідача н а предмет порушення термінів подачі (неподання) податково ї звітності, за результатами якої складено Акти про поруш ення податкового законодавс тва №1963/5-21711739.
За актом перевірки №1963/5-21711739 ві д 07.04.2005р. встановлено, що відпов ідачем не подано звіти про ви користання коштів неприбутк ових організацій і установ з а дванадцять періодів, а саме : за І квартал 2002р, ІІ квартал 2002р ., ІІІ квартал 2002р., ІV квартал 2002р за І квартал 2003р, ІІ квартал 2003р ., ІІІ квартал 2003р, ІV квартал 2003р ., І квартал 2004р, ІІ квартал 2004р., ІІІ квартал 2004, ІV квартал 2004р., ч им порушив ст.4.1.4. Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами». В зв ' язку із виявленим порушенн ям. позивачем прийнято подат кове повідомлення-рішення ф орми «Р»№0004221501/0 від 11.04.2005р. за штра фними санкціями в розмірі 2040,00 грн.
Відповідно до наступного р озрахунку: облікова картка п латника податків та податков их повідомлень-рішень відпов ідача за 2005-2007р.р. має податкову заборгованість перед бюджет ом на загальну сума 2040,00 грн. (2040,00 грн. сума штрафних санкцій д онарахована повідомлення-р ішення №0004171501/0 = 12 звітних період ів x 170 грн. сума штрафної санкці ї за один звітний період).
Відповідно до пп. 5.3.2 п.5.3 ст.5 За кону України № 2181-ІП від 21.12.2000р. «П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами»(далі Закон України №2181-ІІІ), у випадку апел яційного узгодження суми под аткового зобов'язання платни к податків зобов'язаний само стійно погасити узгоджену су му протягом десяти календарн их днів, наступних за днем так ого узгодження.
Відповідно до п.5.4 ст.5 Закону України №2181-ІІІ, податкове зоб ов'язання не сплачене у перед бачений законом термін вважа ється сумою податкового борг у.
Згідно п.п.3.1.1 п.3.1 ст. З Закону України № 2181-ІІІ, активи платни ка податків можуть бути прим усово стягнуті в рахунок пог ашення його податкового борг у виключно за рішенням суду.
Податкове повідомлення -рішення, №№0004221501/0 від 11.04.2005р., склад ене на підставі акту перевір ки № 1963/5-21711739 від 07.04.2005р до суду не ос каржувалось.
Відповідно до п. 5.4 ст. 5 Зако ну № 2181 від 21.12.2000р. «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми»узгоджена сума податково го зобов'язання, несплачена п латником податків у визначен ий цією статтею строк, визнач ається сумою податкового бор гу. Таким чином, сума податков ого боргу відповідача склада є 2040,00 грн.
Згідно п.п.6.2.1. п.6.2 ст.6 Закону У країни у разі, коли платник по датків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язанн я в установлені строки, подат ковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги. Згідно даної норми та у відповідності до п.п.6.2.2. - п.п.6.2 .5 п.6.2 ст.6 Закону України відпов ідачу на адресу було надісла но першу податкову вимогу №1/11 41 від 27.04.2005р. та другу податкову в имоги № 2/1841 від 21.06.2005р. У зв' язку з несплатою боргу все майно в ідповідача та майнові права знаходяться у податковій зас таві.
Відповідно до п.4 Порядку на правлення органами державно ї податкової служби України податкових повідомлень плат никам податків та рішень про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій, затверджено го наказом ДПА України від 21.06.2 001р. № 253 (з наступними змінами та доповненнями), податкові вим оги №1/1462 від 26.05.2005р. та №2/2339 від 05.08.2005р . було направлено по пошті на а дресу відповідача та ним отр имано.
Відповідно до п.5.1 глави V І нструкції НБУ «Про безготівк ові розрахунки в Україні в на ціональній валюті», затвердж еної Постановою Правління НБ У від 21.01.2004р. за №22, примусове спи сання коштів з рахунків плат ників ініціюють стягувані на підставі виконавчих докумен тів, виданих судами, а згідно с т.4 Закону України «Про держав ну виконавчу службу»від 24.03.1998 № 202/98-ВР (із змінами та доповненн ями) примусове виконання ріш ень в Україні покладається н а Державну виконавчу службу.
Відповідно абзацу 3 п.п. 8.2.1. п .8.2. ст..8 Закону України №2181, право податкової застави виникає у разі несплати у строки, вста новлені законом, суми податк ового зобов' язання, визначе ної контролюючим органом - з дня, наступного за останнім д нем граничного строку такого погашення визначеного у под атковому повідомленні.
Підпунктом 2.3.1 п.2.3 ст.2 Закон у України № 2181-ІІІ передбачено , що органами, уповноваженими здійснювати заходи з погаше ння податкового боргу, є викл ючно податкові органи та дер жавні виконавці у межах їх ко мпетенції.
Відповідно до ст. 238 Господа рською кодексу України (ГК Ук раїни), за порушення встановл ених законодавчими актами пр авил здійснення господарськ ої діяльності до суб'єктів го сподарювання можуть бути зас тосовані уповноваженими орг анами державної влади або ор ганами місцевого самоврядув ання адміністративно-господ арські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямо вані на припинення правопору шення суб'єкта господарюванн я та ліквідацію його наслідк ів.
Види адміністративно-гос подарських санкцій, умови та порядок їх застосування виз начаються цим Кодексом, інши ми законодавчими актами. Адм іністративно-господарські с анкції можуть бути встановле ні виключно законами.
Згідно з ч. 1 ст. 239 Господарськ ого кодексу України, органи д ержавної влади та органи міс цевого самоврядування, як ви значено ст. 239 ГК України, відпо відно до своїх повноважень т а у порядку, встановленому за коном, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання зокрема такі адміністративн о-господарські санкції як ад міністративно-господарськи й штраф; стягнення зборів (обо в'язкових платежів).
Статтею 241 ГК України встано влено, що адміністративно-го сподарський штраф - це грошов а сума, що сплачується суб'єкт ом господарювання до відпові дного бюджету у разі порушен ня ним встановлених правил з дійснення господарської дія льності.
Перелік порушень, за які з с уб'єкта господарювання стягу ється штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють подат кові та інші відносини, в яких допущено правопорушення.
Адміністративно-господарс ький штраф може застосовуват ися у визначених законом вип адках одночасно з іншими адм іністративно-господарським и санкціями, передбаченими с таттею 239 цього Кодексу.
Також ч. 1 ст. 242 ГК України вста новлено, що у разі порушення с уб'єктом господарювання вста новлених правил обліку або з вітності щодо сплати зборів (обов'язкових платежів) або їх несплати чи неповної сплати сума, яку належить сплатити, с тягується до відповідного бю джету. Крім того, з суб'єкта го сподарювання у визначених за коном випадках може бути стя гнуто штраф у розмірі до п'ятд есяти відсотків належної до сплати суми збору (обов'язков ого платежу).
Враховуючи, що обставини с прави, які відповідно до зако нодавства повинні бути підтв ерджені певними конкретними засобами доказування, не мож уть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд пр ийшов до висновку, що в позовн ій заяві наведені обставини, які підтверджуються достатн іми доказами, які свідчать пр о обґрунтованість позовних в имог. Докази, подані позиваче м підтверджують обставини, н а які позивач посилається пр и їх обґрунтуванні.
Відповідно до ст. 162 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, при вирішенні спр ави по суті суд може задоволь нити адміністративний позов повністю або частково чи від мовити в його задоволенні по вністю або частково, у разі за доволення адміністративног о позову суд може прийняти по станову про визнання протипр авними рішення суб'єкта влад них повноважень чи окремих й ого положень, дій чи бездіяль ності і про скасування або ви знання нечинним рішення чи о кремих його положень, про пов орот виконання цього рішення чи окремих його положень із з азначенням способу його здій снення.
Враховуючи вищенаведене, с уд дійшов висновку, що з ураху ванням положень зазначеної с татті необхідно позов задово льнити повністю, оскільки у п озивача наявні докази існува ння боргу у відповідача, в зв ' язку з несплатою ним подат кового зобов' язання по пода тку на прибуток.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України, кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го кодексу. Суд прийшов до ви сновку задовольнити позовн і вимоги позивача в повному о бсязі та стягнути з Об' єдн ання первинна профспілков а організація установ охорон и здоров' я Дніпровського р айону м. Києва заборгованіст ь в розмірі 2040,00 грн.
Враховуючи викладене, керу ючись ст. ст. 69, 71, 94, 97, 112, 158-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, Окружний адмініс тративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ :
1. Позов задовол ьнити.
2. Стягнути з о б' єднаної первинної профсп ілкової організації установ охорони здоров' я Дніпровсь кого району м. Києва (юридична адреса: 02125, м. Київ вул. П.Запоро жця, 26, фактична адреса: 02002, м. Киї в вул. Луначарського, 5, ЄДРПОУ 21712957) заборгованості в розмірі 2040,00 грн. (дві тисячі сорок грн. 0 0 коп.) з будь-яких рахунків, які будуть виявлені державним в иконавцем під час виконання судового рішення, до Державн ого бюджету (рахунок УДК у Дні провському районі м.Київа, ід ентифікаційний код 26077906, Банк о держувач ГУ УДК у м. Києві, МФО 820019, р/р 34122999700005).
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подан о.
Постанова суду може бути ос каржено до суду апеляційної інстанції шляхом подання зая ви про апеляційне оскарження постанови суду та апеляційн ої скарги. Заява про апеляцій не оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня ск ладення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається пр отягом двадцяти днів після п одання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляц ійне оскарження та апеляційн а скарга подаються Київськом у апеляційному адміністрати вному суду через Окружний ад міністративний суд міста Киє ва.
Суддя Добрянська Я .І.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2008 |
Оприлюднено | 14.10.2010 |
Номер документу | 9625137 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні