ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
22.09.2008 р. № 9/401
10:39
За позовом ОСОБА_1
до Головного управління Пен сійного фонду України
Третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги, га сторон і позивача Служба Безпеки України
про зобов' язання здійснити п ерерахунок пенсії
Суддя: Кротюк О.В.
Секретар судового засідан ня: Таран Т.К.
Представники:
Від позивача ОСОБА_1
Від відповідача Корнілов О.О. (довіреність № 57 від 10.12.2007 р.)
Від третьої особи Чигирина І.В. (довіреність № 22/360-д від 04.04.2007 р.)
Обставини справи:
Позивач звернувся до Окружного адміністративног о суду міста Києва із адмініс тративним до Головного управ ління Пенсійного фонду Украї ни у місті Києві з вимогами зо бов' язати здійснити перера хунок пенсії на підставі над аних Службою Безпеки України документів з моменту виникн ення права на її отримання.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідачем поруш ено положення статті Закон у України «Про пенсійне забе зпечення військовослужбовц ів, осіб начальницького і ряд ового складу органів внутріш ніх справ та деяких інших осі б», оскільки при нарахуванні пенсії позивачу пенсійним ф ондом не враховано всіх відо мостей, визначених довідко ю про грошове забезпечення.
Відповідач позовні вимоги не визнає, просить відмовити в задоволенні адміністратив ного позову повністю, мотиву ючи тим, що пенсія позивача пр изначена та розрахована в ус тановлених спосіб та порядку Законом України «Про пенсі йне забезпечення військовос лужбовців, осіб начальницько го і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких і нших осіб».
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуєтьс я позов, об' єктивно оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд ,
встановив:
ОСОБА_1, проходив слу жбу в Службі Безпеки України з 01.09.1974 року. Наказом Голови СБУ № 1894-ос від 31.12.2002 року звільнений в запас у зв' язку з виходом н а пенсію за вислугою років та станом здоров' я.
Наказами Голови СБ України від 31.12.2003 року № 574/ДСК та наказом СБ України від 06.03.2006 року № 156/ДСК з подальшими змінами визнач ено відповідні грошові надба вки відповідній категорії ві йськовослужбовців та праців ників Служби Безпеки України .
Зазначені накази надані тр етьою особою суду лише для ог ляду і ознайомлення в ході су дового засіданні та використ ання в нарадчій кімнаті. У зв' язку зі статусом зазначених наказів (гриф “ДСК”) третьою о собою останні для залучення у матеріали справи не надано .
Зокрема, Наказом № 156/ДСК вста новлено порядок та умови вип лати надбавки за інформаційн о-аналітичне забезпечення ор ганів державної влади та опе ративно-службової діяльност і Служби Безпеки України з ви значеним колом осіб, які здій снюють інформаційно-аналіти чне забезпечення.
Наказом СБ України від 31.12.2003 р оку № 574/ДСК з подальшими зміна ми встановлено, що збільшенн я на 50 відсотків посадових окл адів проводити співробітник ам-військовослужбовцям, які відповідно до функціональни х обов' язків здійснюють інф ормаційно-аналітичне забезп ечення органів державної вла ди та оперативно-службової д іяльності СБУ, лише за умови о тримання ними надбавки за ін формаційно аналітичне-забез печення органів державної вл ади та оперативно-службової діяльності Служби безпеки Ук раїни.
Таким чином, вбачається, що отримання надбавки в 50 відсот ків поставлена лише в залежн ість від факту отримання над бавки за інформаційно-аналіт ичне забезпечення.
Згідно довідок, виданих Пер шим заступником начальника У правління роботи з особовим складом СБ України від 10 липня 2007 р. № 11/1-509, від 22 січня 2008 року, стан ом на 6 квітня 2006 року, відповід но до покладених функціональ них обов' язків за посадою ,я ку займав до звільнення на пе нсію ОСОБА_4, здійснюється інформаційно-аналітична роб ота щодо забезпечення органі в державної влади та операти вно-службової діяльності СБ України за що виплачується в ідповідна грошова надбавка.
Як встановлено у ст. 63 Закону України «Про пенсійне забез печення військовослужбовці в, осіб начальницького і рядо вого складу органів внутрішн іх справ та деяких інших осіб », усі призначені за цим Закон ом пенсії підлягають перерах унку у зв'язку зі зміною розмі ру хоча б одного з видів грошо вого забезпечення відповідн их категорій військовослужб овців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у з в'язку із введенням для зазна чених категорій осіб нових щ омісячних додаткових видів г рошового забезпечення (надба вок, доплат, підвищень) та прем ій у розмірах, встановлених з аконодавством. Перерахунок п енсій здійснюється на момент виникнення права на перерах унок пенсій і провадиться у п орядку, встановленому Кабіне том Міністрів України, у стро ки, передбачені частиною дру гою статті 51 цього Закону. Перерахунок пенсій, признач ених особам офіцерського скл аду, прапорщикам і мічманам, в ійськовослужбовцям надстро кової служби та військової с лужби за контрактом, особам, я кі мають право на пенсію за ци м Законом, та членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в як ому настали обставини, що тяг нуть за собою зміну розміру п енсії. Якщо при цьому пенсіон ер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за ми нулий час може бути виплачен о йому не більш як за 12 місяців .
У відповідності до Постан ови Кабінету Міністрів Украї ни від 02.11.2006 р. № 1522 «Про передачу о рганам Пенсійного фонду Укра їни функцій з призначення і в иплати пенсій деяким категор іям громадян»встановлено, що функції призначення і випла ти пенсій категоріям осіб ві дповідно до Закону України « Про пенсійне забезпечення ос іб, звільнених з військової с лужби, та деяких інших осіб»з 01 січня 2007 року передаються ор ганам Пенсійного фонду Украї ни.
Відповідач не перерахував позивачу пенсію, посилаючис ь на неправильність оформлен ня і відповідності чинному з аконодавству довідки про змі ни у грошовому забезпеченні. Крім того, у своїх поясненнях представник відповідача, по силаючись на наказ СБ Україн и № 574/ДСК, зазначав, що встановл ення та припинення виплати п ідвищених на 50% посадових окла дів співробітникам-військов ослужбовцям здійснюється на казами Голови Служби безпеки України, його заступниками т а іншими начальниками на під ставі мотивованих рапортів к ерівників функціональних (ві дповідних) підрозділів.
Такі твердження відповіда ча не приймаються судом до ув аги, оскільки в матеріалах сп рави міститься довідка № 21/5-3980 в ід 05.11.2007 р. про грошове забезпеч ення, яка була надіслана до ві дповідача для перерахунку пе нсії позивача, яку суд вважає достатньою підставою для пр оведення перерахунку пенсії .
У відповідності до частини другої статті 19 Конституції У країни (№254к/96-ВР від 28.06.1996р.) орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.
Частиною 1 ст. 9 КАС України вс тановлено, що суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Суд також бере до уваги, що згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у с правах щодо оскарження рішен ь, дій чи бездіяльності суб'єк тів владних повноважень адмі ністративні суди перевіряют ь, чи прийняті (вчинені) вони з окрема:
1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;
3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджен о);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;
8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС У країни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються вимоги та запер ечення, крім випадків, встано влених статтею 72 цього Кодекс у.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС Україн и в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'яз ок щодо доказування правомір ності свого рішення, дій чи бе здіяльності покладається на відповідача, якщо він запере чує проти адміністративного позову.
Зважаючи на всі наведені о бставини в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні в имоги позивача підлягають за доволенню.
Враховуючи викладене та ке руючись ст.ст. 9, 69-71, 158-163 КАС Україн и, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративн ий позов задовольнити.
Зобов' язати Головне управління Пенсійного фонду України в місті Києві здійсн ити перерахунок пенсії ОСО БА_1 (02222, АДРЕСА_1) з врахува нням надбавок, визначених до відкою про грошове забезпече ння для нарахування (перерах унку) пенсії № 21/5-3980 від 05.11.2007 р .
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністра тивного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання з аяви про апеляційне оскаржен ня, встановленого цим Кодекс ом, якщо таку заяву не було под ано.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними ст. ст. 185-187 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, шляхом подання через су д першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з нас тупним поданням протягом два дцяти днів апеляційної скарг и. Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя О.В. Кротюк
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2008 |
Оприлюднено | 14.10.2010 |
Номер документу | 9625182 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кротюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні