Постанова
від 18.12.2008 по справі 5/553
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01025,  м. Київ,  вул. Десятинна,  4/6

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 18.12.2008 р.                                                                                                     № 5/553  

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого - судді Кочана В.М.,

секретаря судового засідання Стріхи В.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов

   Закритого акціонерного товариства "Компанія "Росток"    

до

      Макарівської районної державної адміністрації Київської області,

Державного реєстратора Макарівської районної державної адміністрації Київської області   

про

скасування розпорядження № 288 від 28.06.1996р. та зобов"язання вчинити  дії,

                                                      В С Т А Н О В И В:

ЗАТ "Компанія "Росток" звернулась до суду з адміністративним позовом, в якому просила визнати протиправним та скасувати розпорядження Макарівської районної державної адміністрації Київської області від 28 червня 1996 року №288 в частині скасування державної реєстрації кооперативу (спеціалізованого кооперативного підприємства) "Керамік" (п.37 Додатку №1 до розпорядження №288 від 28 червня 1996 року) та зобов"язати зобов"язати Макарівську районну державну адміністрацію Київської області та Державного реєстратора Макарівської районної державної адміністрації Київської області  відновити державну реєстрацію кооперативу (спеціалізованого кооперативного підприємства) "Керамік" (с. Лишня Макарівського району Київської області) шляхом внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та осіб-підприємців.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала і пояснила, що Закрите акціонерне товариство "Росток" як правонаступник Виробничого об'єдання "Точелектроприлад" є членом спеціалізованого кооперативного підприємства "Керамік" (далі -СКП «Керамік»), створеного у 1989 року та зареєстрованого рішенням райвиконкому Макарівської районної ради народних депутатів від 03.05.1989 року №96.

Вказане підприємство було створене з метою будівництва цегельного заводу на території Макарівського району Київської області.

Відповідно до Розпорядження Макарівської районної державної адміністрації Київської області від 28 червня 1996 року №288 за поданням Державної податкової інспекції по Макарівському району СКП "Керамік" було ліквідовано у зв'язку із неповідомленням суб'єктом підприємницької діяльності про зміну свого місцезнаходження.

На думку позивача, оскаржуване розпорядження №288 є незаконним, оскільки винесене із грубим порушенням норм чинного законодавства   України.

Відповідно до п. 25 діючого на той час Положення про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та про реєстраційний збір за державну реєстрацію суб"єктів підприємницької діяльності, затвердженого постановою KM України від 19.04.1994 року №276 (далі - Положення), встановлено, що однією із підстав для скасування державної реєстрації юридичної особи є неповідомлення суб'єктом підприємницької діяльності про зміну свого місцезнаходження.

СКП "Керамік" на момент скасування його державної реєстрації знаходилось за адресою: Київська область, Макарівський район, село Лишня, і не змінювало свого місцезнаходження, а тому жодних відомостей до виконавчого органу Макарівської районної ради народних депутатів щодо зміни місцезнаходження не зобов'язано було подавати.

Окрім того, відповідно до ст. 8 Закону України "Про підприємництво" від 07.02.1991 №698-ХІІ та п. 25 Положення (в редакціях, які діяли на момент винесення розпорядження про скасування державної реєстрації СКП "Керамік") скасування державної реєстрації здійснюється за особистою заявою підприємця, а також на підставі рішення суду, арбітражного суду.

Таким чином, законодавством України визначався вичерпний перелік підстав для скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності, серед яких звернення податкових органів, зокрема податкової інспекції, не передбачено.

Як зазначив представник позивача, рада директорів, яка відповідно до статуту СКП "Керамік" є його вищим органом управління, до складу якої входить і позивач, рішення про ліквідацію кооперативу не приймала, жодних судових рішень щодо ліквідації вказаного підприємства не існує.

На переконання представника позивача, винесення виконавчим органом Макарівської районної ради народних депутатів Розпорядження №288, яким скасована державна реєстрація СКП "Керамік", є незаконним, тому підлягає скасуванню у встановленому законодавством порядку.

Представник позивача зазначив, що жодних повідомлень на адресу позивача щодо ліквідації вказаного підприємства та повернення позивачеві, як члену цього кооперативу, пайового внеску, на адресу ЗАТ "Росток" не надходило. Відповідно, позивач не знав і не міг знати про припинення діяльності СКП "Керамік" до останнього часу. Про прийняття Макарівською районною державною адміністрацією Київської області розпорядження від 28 червня 1996 року №288, яким скасована державна реєстрація СКП "Керамік", позивачу стало відомо в кінці жовтня 2008 року зі звернення іншої сторони в іншій судовій справі з проханням підтвердити факт передачі незавершеного будівництва (цегельного заводу) на баланс іншого підприємства.

З огляду на викладене, представник позивача вважає, що позивачем дотримано вимог ст. 99 КАС України щодо строку звернення до адміністративного суду.

Представники відповідача в судове засідання не з"явились, хоча про день та час розгляду справи були повідомлені належним чином.

Вислухавши пояснення сторін, дослідивши письмові докази по справі, суд вважає, що позовні вимоги слід задовольнити з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено, що Закрите акціонерне товариство "Росток" як правонаступник Виробничого об'єдання "Точелектроприлад" є членом спеціалізованого кооперативного підприємства "Керамік", створеного у 1989 року та зареєстрованого рішенням райвиконкому Макарівської районної ради народних депутатів від 03.05.1989 року №96.

Кооператив був створений з метою будівництва цегельного заводу на території Макарівського району Київської області.

Відповідно до Розпорядження Макарівської районної державної адміністрації Київської області від 28 червня 1996 року №288 за поданням Державної податкової інспекції по Макарівському району СКП "Керамік" було ліквідовано у зв'язку із неповідомленням суб'єктом підприємницької діяльності про зміну свого місцезнаходження.

Відповідно до п. 25 діючого на той час Положення про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та про реєстраційний збір за державну реєстрацію суб"єктів підприємницької діяльності, затвердженого постановою KM України від 19.04.1994 року №276  встановлено, що однією із підстав для скасування державної реєстрації юридичної особи є неповідомлення суб'єктом підприємницької діяльності про зміну свого місцезнаходження.

Відповідно до ст. 8 Закону України "Про підприємництво" від 07.02.1991 №698-ХІІ та п. 25 Положення (в редакціях, які діяли на момент винесення розпорядження про скасування державної реєстрації СКП "Керамік") скасування державної реєстрації здійснюється за особистою заявою підприємця, а також на підставі рішення суду, арбітражного суду.

Таким чином, законодавством України визначався вичерпний перелік підстав для скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності, серед яких звернення податкових органів, зокрема податкової інспекції, не передбачено.

Рада директорів СКП "Керамік", яка відповідно до статуту є вищим органом управління, до складу якої входить і позивач, рішення про ліквідацію кооперативу не приймала, дані про наявність судових рішень щодо ліквідації вказаного підприємства відсутні.

Згідно із ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, приймаючи оскаржуване розпорядження, відповідач діяв не у відповідності до Конституції та законів України, не обгрунтовано та недобросовісно.

З метою захисту інтересів позивача, крім визнання протиправним та скасування оскаржуваного розпорядження, слід також зобов"язати Макарівську районну державну адміністрацію Київської області та Державного реєстратора Макарівської районної державної адміністрації Київської області  відновити державну реєстрацію кооперативу (спеціалізованого кооперативного підприємства) "Керамік" шляхом внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та осіб-підприємців.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України,  суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження Макарівської районної державної адміністрації Київської області від 28 червня 1996 року №288 в частині скасування державної реєстрації кооперативу (спеціалізованого кооперативного підприємства) "Керамік" (п.37 Додатку №1 до розпорядження №288 від 28 червня 1996 року).

Зобов"язати Макарівську районну державну адміністрацію Київської області та Державного реєстратора Макарівської районної державної адміністрації Київської області  відновити державну реєстрацію кооперативу (спеціалізованого кооперативного підприємства) "Керамік" (с. Лишня Макарівського району Київської області) шляхом внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та осіб-підприємців.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції шляхом подання заяви про апеляційне оскарження постанови суду та апеляційної скарги. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.  

       Суддя                                                                                                          Кочан В.М.                                           

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.12.2008
Оприлюднено14.10.2010
Номер документу9626513
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5/553

Постанова від 18.12.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кочан В.М.

Постанова від 09.04.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Грек Б.М.

Ухвала від 23.03.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Грек Б.М.

Рішення від 13.10.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Гудим В.Д.

Ухвала від 29.09.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Гудим В.Д.

Ухвала від 08.09.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Гудим В.Д.

Ухвала від 21.02.2008

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Гетя Н.Г.

Ухвала від 23.02.2007

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Судовий наказ від 04.12.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Шевченко С.Л.

Рішення від 01.12.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Шевченко С.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні