Постанова
від 24.03.2009 по справі 5/285
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

24.03.2009 р. № 5/285

Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі:

головуючого - судді Кочана В .М., суддів Ковзеля П.О., Кротюка О.В.,

секретаря судового засіда ння Стріхи В.І.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативний позов

Вільної профспілки маши ністів України

до Міністерства транспор ту та зв"язку України

треті особи на стороні пози вача: Державна адміністрація залізничного транспорту, Де ржавне підприємство "Українс ький державний розрахункови й центр міжнародних перевезе нь", Державне підприємство "Ук рзалізничпостач"

про визнання протиправними ді й та визнання недійсними вис новків контрольно-ревізійно го управління,

В С Т А Н О В И В:

Вільна профспілка маши ністів України звернулась до суду з адміністративним поз овом, в остаточні редакції як ого просила визнати наказ Мі нтрансзв'язку від 12.05.2008 №530 незак онним та визнати такими, що не відповідають дійсності, вис новки акту Контрольно-ревізі йного управління Міністерст ва транспорту та зв'язку Укра їни від 26.05.2008 "Про результати пе ревірки окремих питань фінан сово-господарської діяльнос ті Державної адміністрації з алізничного транспорту Укра їни, Державного підприємства "Укрзалізничпостач", Державн ого підприємства "Українськи й Державний розрахунковий це нтр міжнародних перевезень".

Представники позивача в с удовому засіданні позовні ви моги підтримали, оскільки вв ажають безпідставним та неза конним наказ Мінтрансзв'язку від 12.05.2008 №530 про проведення пере вірки третіх осіб контрольно -ревізійним управлінням, а ви сновки, викладені в акті - наду маними.

Представник відповідача п роти задоволення позову запе речила, оскільки вважає, що ос каржуваний наказ видано в ме жах наданих Міністру повнова жень. В акті відображено вияв лені під час перевірки поруш ення, про які повідомлено пра воохоронні органи.

Крім того, на думку представ ника відповідача, права пози вача внаслідок видання оскар жуваного наказу жодним чином порушено не було.

Представники позивачів в судовому засіданні не погод ились на заміну позивача нал ежними позивачами, якими, на д умку суду, мали би бути Держав на адміністрація залізнично го транспорту України, ДП "Укр залізничпостач", ДП "Українсь кий Державний розрахунковий центр міжнародних перевезен ь".

Вислухавши пояснення сто рін та третіх осіб, які підтри мали позовні вимоги, суд вваж ає, що в задоволенні адмініст ративного позову слід відмов ити з наступних підстав.

Відповідно до Положення пр о Міністерство транспорту та зв'язку України, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України 06.06.2006 №789, Мінтрансз в'язку є головним органом у си стемі центральних органів ви конавчої влади з питань реал ізації державної політики в галузі авіаційного, автомобі льного, залізничного, морськ ого і річкового транспорту т а у сфері використання повіт ряного простору України, заб езпечення безпеки руху, наві гаційного-гідрографічного з абезпечення судноплавства, т орговельного мореплавства, н адання послуг поштового зв'я зку, телекомунікації та інфо рматизації, користування рад іочастотним ресурсом Україн и.

Відповідно до п. 1 Положенн я про Державну адміністрацію залізничного транспорту Укр аїни, затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 29.02.1996 № 262, Державна адмініс трація залізничного транспо рту (Укрзалізниця) є органом у правління залізничним транс портом загального користува ння, підвідомчим Мінтрансзв' язку.

Судом встановлено, що з мет ою здійснення контролю за еф ективністю використання та с таном збереження державного майна та коштів наказом Мінт рансзв'язку від 12.05.2008 №530 "Щодо пе ревірки окремих питань фінан сово-господарської діяльнос ті Державної адміністрації з алізничного транспорту Укра їни (Укрзалізниця), ДП "Українс ький державний розрахункови й центр міжнародних перевезе нь", ДП "Укрзалізничпостач" Кон трольно-ревізійному управлі нню доручено здійснити позап лановий контрольний захід.

Відповідно до абзацу треть ого пункту 3 Порядку здійснен ня міністерствами, іншими це нтральними органами виконав чої влади внутрішнього фінан сового контролю, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 22.05.2002 №685, позапл анові контрольні заходи пров одяться за наказом керівника міністерства, іншого центра льного органу виконавчої вла ди або їх територіального ор гану. Зазначена постанова не містить переліку підстав дл я проведення контрольних зах одів.

Крім того, згідно з підпунк том 2 пункту 4 постанови Кабіне ту Міністрів України від 22.05.2002 № 685 "Про здійснення міністерств ами, іншими центральними орг анами виконавчої влади внутр ішнього фінансового контрол ю" керівник центрального орг ану виконавчої влади зобов'я заний забезпечувати якісний внутрішній фінансовий контр оль фінансово-господарської діяльності підприємств, уст анов та організацій, що входя ть до сфери управління мініс терства в частині цільового та ефективного використання ними бюджетних коштів і збер еження державного майна, сво єчасно розглядати матеріали ревізій (перевірок) та вживат и необхідних заходів за вста новленими фактами зловживан ь, розкрадань, безгосподарно сті та інших порушень фінанс ової дисципліни.

Таким чином, враховуючи, що чинне законодавство Укра їни підставою для проведення контрольних заходів визнача є доручення ініціатора контр ольного заходу, суд вважає, що для видання наказу про прове дення контрольних заходів у державному підприємстві дос татньо відповідного доручен ня керівника Міністерства.

Наказ відповідає вимога м чинного законодавства як з а формою так і за своїм змісто м.

Доводи Позивача щодо незак онності підписання спірного наказу Мінтрансзв'язку в.о. Міністра транспорт у та зв'язку України Урбанс ьким І.А., до уваги судом не п риймаються.

Так, відповідно до Положенн я про Міністерство транспорт у та зв'язку України, затвердж еного постановою Кабінету Мі ністрів України 06.06.2006 № 789, Мініст р транспорту та зв'язку Украї ни підписує накази та інші до кументи Мінтрансзв'язку та в идає обов'язкові для виконан ня накази з питань, що належат ь до компетенції Міністерств а та центральних органів вик онавчої влади, діяльність як их він спрямовує і координує .

Відповідно до наказу Мінт рансзв'язку від 08.05.2008 №143-К заступ ник Мііністра Урбанський І .А. був призначений виконую чим обов'язками Міністра тра нспорту та зв'язку у зв'язку з відрядженням Міністра.

Відповідно до абзацу перш ого пункту 7 Порядку здійснен ня міністерствами, іншими це нтральними органами виконав чої влади внутрішнього фінан сового контролю, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 22.05.2002 №685, зведен ий акт за наслідками перевір ки підписується керівником р евізійної комісії (групи) на п ідставі перевірених даних і фактів, що ґрунтуються з ная вних оригіналів документів п ідприємства, яке перевіряєть ся, а також відповідно до п.п. 6, 7 Стандарту державного фінан сового контролю за використа нням бюджетних коштів, держа вного і комунального майна, з атвердженого наказом Головн ого контрольно-ревізійного у правління України від 09.08.2002 № 168, зареєстрованим у Мін'юсті 17.09.20 02 за № 759/7047, офіційна документац ія, складена за результатами контрольних заходів, є основ ною частиною матеріалів конт рольних заходів і являє собо ю обов'язкові для складання д окументи. До офіційної докум ентації належать акти, довід ки та протоколи. Додаткова до кументація, складена за резу льтатами контрольних заході в, є невід'ємною частиною мате ріалів контрольних заходів і являє собою оформлену як дод атки (частіше всього у вигляд і зведених реєстрів, розраху нків, пояснень тощо) інформац ію, що підтверджує підсумки д ослідження за окремими напря мами або процесами контрольн ого заходу, які зафіксовані в офіційній документації.

У разі наявності заперечен ь або зауважень до акта (довід ки) контрольного заходу кері вник і головний бухгалтер су б'єкта господарювання, який п ідлягає контролю, повинні у д ень передачі акта (довідки пр о перевірку) на ознайомлення підписати його із застереже нням і не пізніше ніж через 5 д нів подати свої письмові поя снення або зауваження.

Акти про результати пере вірки окремих питань фінансо во-господарської діяльності Державної адміністрації зал ізничного транспорту Україн и (Укрзалізниця), ДП "Українськ ий державний розрахунковий ц ентр міжнародних перевезень ", ДП "Укрзалізничпостач" були підписані керівництвом Укрз алізниці та ДП "Укрзалізничп остач" із зауваженнями, однак у встановлений законодавств ом термін зауваження отриман і лише від Укрзалізниці.

Крім того, акт ревізії КРУ - це службовий документ, який стверджує факт ревізійних ді й та їх результатів, і є носієм доказової інформації про ви явлені недоліків в господарю ванні. Метою документування ревізійних дій та їх результ атів є надання власникові та іншим користувачам матеріал ів ревізії, визначених закон одавством, суттєвої, повної і обгрунтованої інформації пр о стан збереження і використ ання коштів, цінних паперів, м атеріальних цінностей і нема теріальних активів, ведення бухгалтерського обліку і ста ну фінансової дисципліни, а т акож про обставини допущення , встановлення і розміри фіна нсових порушень.

Звідси, з урахуванням вимог ст.ст.2, 17 КАСУ України, суд вваж ає, що акт ревізії не являєтьс я рішенням суб"єкта владних п овноважень, а тому не може бут и предметом оскарження.

Крім того, суд зазначає, що відповідно до статті 104 Кодек су адміністративного судочи нства України до адміністрат ивного суду має право зверну тися з адміністративним позо вом особа, яка вважає, що поруш ено її права, свободи чи інтер еси у сфері публічно-правови х відносин.

Відповідно до статті 19 Зак ону України "Про професійні с пілки, їх права та гарантії ді яльності" профспілки, їх об'єд нання здійснюють представни цтво і захист трудових, соціа льно-економічних прав та інт ересів своїх членів.

Фактично позивач звернувс я до суду з приводу оскарженн я актів, які стосуються фінан сово-господарської діяльнос ті підприємств.

Звідси, суд вважає, що права позивача внаслідок видання оскаржуваного наказу та пров едення ревізії у третіх осіб жодним чином порушено не бул о, що є додатковою підставою д ля відмови в задоволенні адм іністративного позову.

Керуючись ст. ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 163 К одексу адміністративного су дочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позовни х вимог відмовити.

Постанова відповідно до ч . 1 ст. 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України наби рає законної сили після закі нчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого цим Кодексом, я кщо таку заяву не було подано .

Постанова суду може бути ос каржена до суду апеляційної інстанції шляхом подання зая ви про апеляційне оскарження постанови суду та апеляційн ої скарги. Заява про апеляцій не оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня ск ладення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається пр отягом двадцяти днів після п одання заяви про апеляційне оскарження.

Головуючий - суддя Кочан В.М.

судді Ковзель П .О.

Кротюк О.В.

Постанову складено в пов ному обсязі 01.04.2009 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.03.2009
Оприлюднено14.10.2010
Номер документу9626585
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5/285

Ухвала від 24.02.2020

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Боровець Я.Я.

Ухвала від 13.02.2020

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Боровець Я.Я.

Ухвала від 06.02.2020

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Боровець Я.Я.

Рішення від 06.02.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ломака В.С.

Ухвала від 24.01.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ломака В.С.

Ухвала від 26.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ломака В.С.

Ухвала від 26.04.2011

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Гетя Н.Г.

Постанова від 24.03.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кочан В.М.

Ухвала від 20.10.2009

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Бенівський В.І.

Рішення від 01.09.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Шевченко С.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні