ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
24.03.2009 р. № 15/375
Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі суд ді Мазур А.С., при секретарі Би стрик О.С., за участю представн иків:
позивача - Присяжнюк а Р.В.
відповідача - Гераси менка О.В.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу
за позовом Київського міського відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів
до Закритого акціонерного то вариства «Автотрейдінг Інве ст»
про стягнення адміністративно -господарських санкцій у сум і 18 980 грн. 00 коп.
На підставі частини 3 стат ті 160 КАС України в судовому за сіданні 24 березня 2009 року прого лошено вступну та резолютивн у частини постанови.
В С Т А Н О В И В:
Київське міське в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - пози вач) звернулося до суду з позо вом до Закритого акціонерног о товариства «Автотрейдінг І нвест»(далі - відповідач) про с тягнення адміністративно-го сподарських санкцій у сумі 18 980 грн. 00 коп., за невиконання но рмативу робочих місць для за безпечення працевлаштуванн я інвалідів у 2003 році.
Позовні вимоги позив ача обґрунтовано тим, що стат тя 19 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні» від 21 березн я 1991 року № 875-XII (у редакції, яка д іяла на момент спірних право відносин) зобов' язує підпри ємства всіх форм власності с творювати робочі місця для з абезпечення працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків від загальної кількості чисельності працю ючих, а якщо працює від 15 до 25 чо ловік - у кількості одного р обочого місця.
Керівники підприємст в (об' єднань), установ і орган ізацій не залежно від форми в ласності і господарювання у разі незабезпечення зазнач ених нормативів несуть відпо відальність у встановленому законом порядку.
Статтею 20 зазначеного Закону передбачено, що підпр иємства (об' єднання), устано ви і організації не залежно в ід форми власності і господа рювання, де кількість працюю чих інвалідів менша, ніж уста новлено нормативом, передбач еним частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачую ть відповідним відділенням Ф онду України соціального зах исту інвалідів штрафні санкц ії, сума яких визначається у р озмірі середньої річної заро бітної плати на відповідному підприємстві (в об' єднанні ), в установі, організації за к ожне робоче місце, не зайняте інвалідом.
Штатна чисельність праці вників відповідача у 2003 році с тановила 15 осіб, відповідач ма в влаштувати на роботу 1 інвал іда, проте зазначеного норма тиву не виконав.
Відповідач проти позову за перечує з посиланням на пору шення позивачем строку позов ної давності.
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення сторін, в себічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на як их ґрунтується позов, об' єк тивно дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення пору по суті, суд доходить вис новку, що позов не підлягає за доволенню з таких підстав.
Спірні правовідносини рег улюються Законом України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» в ре дакції, яка діяла на момент сп ірних правовідносин (далі - Закон), Положенням про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів , затвердженого Постановою К абінету Міністрів України ві д 03.05.1995 № 314 (чинне на момент спірн их правовідносин), Порядком с плати підприємствами (об' єд наннями) установами і органі заціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляц ії, обліку та використанню ци х коштів, затвердженого Пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни від 28.12.2001 № 1767 та Положення м про Фонд України соціально ї захисту інвалідів, затверд женого Постановою Кабінету М іністрів України від 26.09.2002 № 1434.
Статтею 4 Закону передбачен о, що держава створює правові , економічні, політичні, соціа льно-побутові та соціально-п сихологічні умови для задово лення потреб інвалідів у від новленні здоров'я, матеріаль ного забезпечення, посильній трудовій та громадській дія льності.
Відповідно до положень ча стини 1 та 2 статті 19 Закону, для підприємств (об'єднань), уста нов і організацій незалежно від форми власності і господ арювання встановлюється нор матив робочих місць для забе зпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирь ох відсотків від загальної ч исельності працюючих, а якщо працює від 15 до 25 чоловік - у к ількості одного робочого міс ця.
Керівники підприємств (об 'єднань), установ і організаці й незалежно від форми власно сті і господарювання у разі н езабезпечення зазначених но рмативів несуть відповідал ьність у встановленому зако ном порядку.
Згідно звіту про зайнятіст ь інвалідів за формою 10-ПІ за 200 3 рік, середньооблікова чисел ьність штатних працівників о блікового складу відповідач а становила 15 осіб, отже праце влаштуванню підлягав 1 інвал ід.
Статтею 20 Закону встановлен о обов' язок підприємств, ус танов, організацій сплати ві дповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафних санкцій, сума яких визначається у роз мірі середньої річної заробі тної плати на відповідному п ідприємстві (в об'єднанні), в у станові, організації за кожн е робоче місце, не зайняте інв алідом.
Згідно пункту 4 Порядку спла ти підприємствами (об'єднанн ями), установами і організаці ями штрафних санкцій до відд ілень Фонду соціального захи сту інвалідів, акумуляції, об ліку та використання цих кош тів, затвердженого Постаново ю Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 № 1767 суми штрафних санк цій перераховуються підприє мствами в дохід державного б юджету на рахунки органів Де ржавного казначейства, відкр иті в установах Національног о банку за балансовим рахунк ом № 3510 або в установах комерці йних банків за балансовим ра хунком № 2510. Штрафні санкції сп лачуються підприємствами са мостійно не пізніше 15 квітня р оку, що настає за звітним.
Таким чином, у відділень Ф онду виникає право на зверне ння до суду з позовом після 15 к вітня року, що настає за звітн им, у даному випадку з 16 квітня 2004 року.
Виходячи з вимог частини пе ршої, п' ятої статті 103 Кодекс у адміністративного судочин ства України, останнім днем с троку, який закінчується вка зівкою на певний день, вважає ться цей день, а перебіг проце суального строку починаєтьс я з наступного дня після відп овідної календарної дати або настання події, з якою пов' я зано його початок.
Відповідно до статті 99 Коде ксу адміністративного судоч инства України для звернення до адміністративного суду з а захистом прав, свобод та інт ересів особи встановлюється річний строк, який, якщо не вс тановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася аб о повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Як вбачається з матеріалів справи, Київське міське відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів звернулось з відповідним позовом до адмін істративного суду тільки у в ересні 2008 року, при цьому клопо тання про поновлення пропуще ного строку звернення до суд у заявлено не було, поважних п ричин пропущення строку не з азначено.
Статтею 100 зазначеного Коде ксу передбачено, що пропущен ня строку звернення до адмін істративного суду є підставо ю для відмови у задоволенні а дміністративного позову за у мови, якщо на цьому наполягає одна із сторін.
Відповідач просить відмов ити у задоволенні адміністра тивного позову з підстав про пущення строку звернення до суду.
Враховуючи, що позивачем не заявлено відповідного клопо тання про поновлення пропуще ного строку звернення до адм іністративного суду, не дове дено поважності причин пропу щення цього строку, з дня вини кнення спірних правовідноси н пройшов значний проміжок ч асу і відповідач наполягає н а відмові у задоволенні позо вних вимог саме з причини про пущення строку звернення до суду, суд вважає за необхідне відмовити у задоволенні поз овних вимог повністю.
Керуючись стаття ми 69, 70, 71, 99, 100 та 158-163, 167 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, суд,
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позову Київського міського відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів до Закритого акц іонерного товариства «Автот рейдінг Інвест»про стягненн я адміністративно-господарс ьких санкцій у сумі 18 980 грн. 00 ко п. відмовити.
Постанова відповідно д о частини 1 статті 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України набирає законної с или після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого ц им Кодексом, якщо таку заяву н е було подано.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними статтями 185-187 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, шляхом подання через суд першої інстанції заяви п ро апеляційне оскарження з н аступним поданням протягом д вадцяти днів апеляційної ска рги. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.
Суддя А.С. Мазур
Повний текст постано ви складено та підписано 30 бер езня 2009 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2009 |
Оприлюднено | 14.10.2010 |
Номер документу | 9626674 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Мазур А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні