ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
25.09.2007 р. № 7/10
Окружний адміністративн ий суд міста Києвав у складі:
головуючого - судді Арсірія Р.О,
секретаря судового засіда ння Ісіковой О.Г.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом
Прокуратура Голосіївсь кого району м.Києва
до Товариство з обмеже ною відповідальністю Науков о-технічна фірма "Тетра-Інвес т" ЛТД
про про стягнення заборгова ності
Представники сторін:
Від прокуратури: Козак О.А.- ст.помічник;
Від позивача: Горішня І.О. - гол. спеціал іст;
Від відповідача: Білоконенко В.А.
Заступник Прокурора Гол осіївського району міста Киє ва звернувся до Окружного ад міністративного суду міста К иєва в інтересах держави в ос обі Управління пенсійного фо нду України в Голосіївському районі м. Києва з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Науково-технічна фірма «Те тра-Інвест" ЛТД 32 216,74 грн. з аборгованості по страховим в нескам згідно вимог від 05.12.2006, 05.06.2007, 04.05.2006, 06.02.2006 та акту перевірки № 909 від 23.05.2007 року щодо своєчасно сті, достовірності, повноти н арахування та сплати зобов' язання на обов' язкове держа вне пенсійне страхування.
Позовні вимоги мотивовані тим, що у зв' язку з проведено ю перевіркою щодо своєчаснос ті, достовірності, повноти на рахування та сплати зобов' я зання на обов' язкове держав не пенсійне страхування та і нших платежів Товариства з обмеженою відповідальніс тю "Науково-технічна фірма «Т етра-Інвест" ЛТД за період з 01 липня 2002 року до 22 травня 2007 року було встановлено існування заборгованості останнього п еред Пенсійним фондом у розм ірі - 32 216,74 грн., що підтверджує ться корінцями вимог від 05.12.2006 , 05.06.2007, 04.05.2006, 06.02.2006 та акту перевірки № 909 від 23.05.2007 щодо своєчасності , достовірності, повноти нара хування та сплати зобов' яза ння на обов' язкове державне пенсійне страхування, який п ідписаний як головним спеціа лістом УПФУ в Голосіївському р-ні м. Києва, так керівником т а головним бухгалтером відпо відача без зауважень та Тов ариства з обмеженою відпо відальністю "Науково-технічн а фірма «Тетра-Інвест" ЛТД від повідно до ч. 1 п. 3 статті 17 Закон у України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування»від 9 липня 2003 року № 1 058-IV в установленому законодав ством порядку рішення органі в Пенсійного фонду та дії пос адових осіб виконавчих орган ів Пенсійного фонду не оскар жувало.
Ухвалою від 06.08.2007 року відкр ито адміністративне провадж ення у справі з урахуванням в имог п. 6 Прикінцевих та перехі дних положень, ст. ст. 17, 18, 20, 48, 50 Ко дексу адміністративного суд очинства України (який набра в чинності з 01.09.2005) справу № 7/10 при значено до судового розгляду на 14.08.2007 року.
Перед початком розгляду сп рави по суті представників с торін було ознайомлено з їх п равами та обов' язками у від повідності із ст. 49, 51, 130 КАС Укра їни.
Повноважний представник п рокуратури у судовому засіда нні 14.08.2007 року позовні вимоги пі дтримав у повному обсязі. Про сив суд адміністративний поз ов задовольнити у повному об сязі.
Повноважний представник П озивача в судовому засіданні 14.08.2007 позовні вимоги підтримав у повному обсязі. Просив суд а дміністративний позов задов ольнити у повному обсязі.
Повноважний представник в ідповідача в судове засіданн я 14.08.2007 не з' явився, не зважаюч и на те, що ухвалою від 06.08.2007 був належним чином повідомлений про час і місце розгляду спра ви.
Відповідно до ст. 150 Кодексу а дміністративного судочинст ва розгляд справи відкладавс я, про що сторін було належно п овідомлено сторін із зазначе нням наступної дати, часу та м ісця розгляду справи.
Відповідач надав суду відз ив на позов від 17.09.2007, в якому пов ністю погоджувався з заявлен им адміністративним позов, з азначивши про те, що заборгов аність перед Пенсійним фондо м виникла у зв' язку з неопла тою контрагентом Відповідач а поставленого обладнання на суму 1 080 000 грн., а тому як тільки надійдуть кошти за поставле не обладнання, Відповідач по вністю розрахується з Пенсій ним фондом.
З урахуванням наведеного п озивач стверджує, що вказана сума підлягала сплаті відпо відачем на користь позивача. Оскільки відповідачем у виз начений законом термін цього зроблено не було, то за таких обставин позивач просить стя гнути вказану суму у примусо вому порядку.
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення їх предс тавників, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні обстав ини, на яких ґрунтується адмі ністративний позов, об' єкти вно оцінивши докази, які мают ь юридичне значення для розг ляду справи і вирішення спор у по суті, Окружний адміністр ативний суд м. Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Управлінням Пенсійного фонду України в Голосіївськ ому районі м. Києва проведено перевірку щодо своєчасності , достовірності, повноти нара хування та сплати зобов' яза ння на обов' язкове державне пенсійне страхування та інш их платежів Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-технічна фірма «Тет ра-Інвест" ЛТД (платник страхо вих внесків до солідарної си стеми Пенсійного фонду Украї ни зареєстрований за реєстра ційним № 0417467 у Пенсійному фонд і України від 13.03.2001) за період з 01 липня 2002 року до 22 травня 2007 року , внаслідок якої було встанов лено існування заборгованос ті останнього перед Пенсійни м фондом України у розмірі 32 216 ,74 грн., що підтверджується кор інцями вимог від 05.12.2006, 05.06.2007, 04.05.200 6, 06.02.2006 та акту перевірки № 909 від 23.05.2007, який підписаний як голов ним спеціалістом УПФУ в Голо сіївському районі м. Києва, т ак і керівником та головним б ухгалтером відповідача без з ауважень та Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-технічна фірма «Тет ра-Інвест" ЛТД відповідно до ч . 1 п. 3 статті 17 Закону України «П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування»ві д 9 липня 2003 року № 1058-IV в установл еному законодавством порядк у рішення органів Пенсійног о фонду та дії посадових осіб виконавчих органів Пенсійно го фонду не оскаржувало.
Судом встановлено, що на мом ент звернення позивача з адм іністративним позовом відпо відачем заборгованості пере д не погашено.
Відповідно до абз. 1 ст. 1 Зако ну України «Про збір на обов'я зкове державне пенсійне стра хування»від 26 червня 1997 року № 400/97-ВР (далі - Закон № 400/97-ВР) плат никами збору на обов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від ф орм власності, їх об'єднання, б юджетні, громадські та інші у станови та організації, об'єд нання громадян та інші юриди чні особи, а також фізичні ос оби - суб'єкти підприємниць кої діяльності, які викори стовують працю найманих прац івників.
Абзацом 1 статті 14 Закону Укр аїни «Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння»від 9 липня 2003 року № 1058-IV (дал і - Закон № 1058-ІV) встановлено, щ о страхувальниками відповід но до цього Закону є роботода вці: підприємства, установи і організації, створені відпо відно до законодавства Укра їни, незалежно від форми вл асності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політи чні партії (у тому числі філії , представництва, відділенн я та інші відокремлені підро зділи зазначених підприємст в, установ, організацій, об'єд нань громадян, профспілок, п олітичних партій, які мають о кремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застр ахованими особами), фізичні о соби - суб'єкти підприємницьк ої діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізи чних осіб - суб'єктів підприєм ницької діяльності, які обра ли особливий спосіб оподатку вання (фіксований податок, є диний податок, фіксований с ільськогосподарський подат ок, придбали спеціальний т орговий патент), які викори стовують працю фізичних ос іб на умовах трудового дого вору (контракту) або на інших умовах, передбачених законо давством, або за договорами ц ивільно-правового характеру , - для осіб, зазначених у пункт ах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.
Статтею 1 Закону № 1058-ІV передб ачено, що страхувальники - це р оботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування.
Відповідно до вказаної ста тті 1 Закону № 1058-ІV страхові вне ски - це кошти відрахувань н а соціальне страхування та з бір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплач ені згідно із законодавство м, що діяло раніше; кошти, спл ачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхува ння відповідно до цього Зак ону.
Згідно з ч. 1 статті 15 Закону № 1058-ІV платниками страхових вн есків до солідарної систем и є страхувальники, зазначен і в статті 14 цього Закону, і зас траховані особи, зазначені в частині першій статті 12 цього Закону.
Частинами 3 та 5 цієї статті 15 Закону 1058-ІV встановлено, що ст рахувальники набувають ст атусу платників страхових в несків із дня їх реєстрації у територіальному органі Пен сійного фонду, а особи, виз начені частиною першою ста тті 12 цього Закону, - з дня набр ання чинності договором про їх добровільну участь; плат никам страхових внесків у де сятиденний термін після їх р еєстрації видається повід омлення про реєстрацію пл атника страхових внесків за формою, встановленою правлі нням Пенсійного фонду.
У відповідності до ч. 1 статт і 19 Закону № 1058-ІV для роботодавц я страхові внески до солідар ної системи нараховуються на суми фактичних витрат на оп лату праці (грошового забез печення) працівників, що вкл ючають витрати на виплату о сновної і додаткової зароб ітної плати та інших заох очувальних та компенсацій них виплат, у тому числі в натуральній формі, які визна чаються згідно з нормативно- правовими актами, прийнятим и відповідно до Закону Укр аїни "Про оплату праці", випла ту винагород фізичним особ ам за виконання робіт (послу г) за угодами цивільно-правов ого характеру, що підлягають обкладенню податком на дохо ди фізичних осіб, а також на су ми оплати перших п'яти днів ти мчасової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та доп омоги по тимчасовій непрацез датності.
Згідно зі ст. 5 Інструкції пр о порядок обчислення і сплат и страхувальниками та застра хованими особами внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування до Пе нсійного фонду України, затв ердженої постановою Правлін ня Пенсійного фонду України № 21-1 від 19.12.2003, розробленої відпо відно до Закону України "Про з агальнообов'язкове держав не пенсійне страхування" та Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсій не страхування" (далі - Інструк ція), обчислення страхових в несків зазначеною категорі єю платників здійснюється що місячно за ставками, визначе ними пунктами 4.1, 4.2, 4.5 цієї Інстр укції.
Відповідно до п. 4.1 ст. 4 Інстру кції розміри страхових внес ків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхува ння встановлюються відпові дно до Закону України «Про зб ір на обов'язкове державн е пенсійне страхування»ві д 26 червня 1997 року № 400/97-ВР за став кою 32 відсотки суми фактичних витрат на оплату праці (грош ового забезпечення) працівни ків, що включають витрати на виплату основної і додатково ї заробітної плати та інших з аохочувальних та компенса ційних виплат, у тому числ і в натуральній формі, які ви значаються згідно з норматив но-правовими актами, прийнят ими відповідно до Закону Укр аїни "Про оплату праці".
Відповідно до п. 4 ст. 4 Закону № 400/97-ВР із заробітної плати пр ацівників підприємства пров одиться утримання у розмірі 1 відсотку від об' єкта опода ткування, якщо сукупний опод атковуваний доход не перевищ ує 150 грн., та - у розмірі 2 відсо тків від об' єкта оподаткува ння, якщо сукупний оподатков уваний доход перевищує 150 грн.
Частиною 6 статті 19 Закону № 1 058-ІV передбачено, що страхові в нески нараховуються незале жно від джерел їх фінансува ння, форми, порядку, місця ви плати та використання, а тако ж незалежно від того, чи бу ли зазначені суми фактично виплачені після їх нарахува ння до сплати.
Відповідно до п.п. 5.1.4 Інструк ції нараховані за відповідн ий базовий звітний період страхові внески сплачуються платниками шляхом перерах ування безготівкових сум з ї х банківських рахунків не пі зніше ніж через 20 календарн их днів із дня закінчення цьо го періоду незалежно від вип лати заробітної плати (доход у), на суми яких нараховують ся страхові внески.
Базовим звітним періодом є календарний місяць.
Згідно з пп. 5.1.5 та 5.1.6 Інструкці ї у разі здійснення протягом базового звітного періоду в иплат (виплати доходу), на які нараховуються страхові вн ески, страхувальники одноча сно з видачею зазначених с ум зобов'язані сплачувати ав ансові платежі у вигляді сум страхових внесків, що підля гають нарахуванню на зазна чені виплати (дохід) у розміра х, установлених для страхува льників (32 відсотки цих сум).
Перерахування страхових в несків здійснюється платник ами одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу ), у тому числі в безготівков ій чи натуральній формі або з виручки від реалізації това рів (послуг).
Остаточний розрахунок за б азовий звітний період здійс нюється платником страхови х внесків не пізніше ніж чер ез 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду н езалежно від виплати заробі тної плати (доходу), на суми яких нараховуються страхові внески.
Відповідно до ч. 9 ст. 20 Закону № 1058-ІV днем сплати страхових в несків вважається:
- у разі перерахування сум с трахових внесків у безготі вковій формі з банківського рахунку страхувальника на ба нківський рахунок органу Пен сійного фонду або у випадках , передбачених цим Законом, н а рахунок Накопичувального ф онду - день списання установо ю банку, установою Державно го казначейства України с уми платежу з банківського (спеціального реєстраційно го) рахунку страхувальника н езалежно від часу її зараху вання на банківський рахунок органу Пенсійного фонду;
- у разі сплати сум страхови х внесків готівкою - день внес ення страхувальником коштів у банківську установу чи від ділення зв'язку для перераху вання на банківські рахунки органу Пенсійного фонду та/а бо Накопичувального фонду.
Абзацом 6 частини 2 статті 17 З акону № 1058-ІV встановлено, що ст рахувальник зобов'язаний нар аховувати, обчислювати і сп лачувати в установлені стр оки та в повному обсязі страх ові внески.
Згідно зі статтею 23 Закону № 1058-ІV спори, що виникають із правовідносин за цим Закон ом, вирішуються органами Пен сійного фонду та в судовому п орядку.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 статті 10 6 Закону № 1058-ІV у разі виявлення своєчасно не сплачених су м страхових внесків страхув альники зобов'язані самостій но обчислити ці внески і спла тити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначен их цією статтею та суми страх ових внесків своєчасно не на раховані та/або не сплачені с трахувальниками у строки, ви значені статтею 20 цього Зак ону, в тому числі обчислені те риторіальними органами Пенс ійного фонду у випадках, пере дбачених частиною третьою ст атті 20 цього Закону, вважають ся простроченою заборговані стю із сплати страхових внес ків (далі - недоїмка) і стягуют ься з нарахуванням пені та застосуванням фінансових са нкцій.
Згідно з ч. 3 статті 20 За кону № 1058-ІV обчислення страхов их внесків територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі складених акті в перевірки правильності нар ахування та сплати страхових внесків, звітності, що подає ться страхувальником, бухгал терських та інших документів , що підтверджують суму зароб ітної плати (доходу), на які ві дповідно до цього Закону нар аховуються страхові внески.
Відповідно до ст. 67 Констит уції України кожен зобов'яза ний сплачувати податки і зб ори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.
Беручи до уваги до уваги те, що суми страхових внесків до Пенсійного фонду України, у загальному розмірі - 32 216,74 грн . відповідачем Товариства з обмеженою відповідальніс тю "Науково-технічна фірма «Т етра-Інвест" ЛТД у встановлен і законодавством строки не с платило; наявність у відпові дача вказаної заборгованост і підтверджується актом пере вірки № 909 від 23.05.2007 року щодо сво єчасності, достовірності, по вноти нарахування та сплати зобов' язання на обов' язко ве державне пенсійне страхув ання, який підписаний як голо вним спеціалістом УПФУ в Гол осіївському р-і м. Києва, так к ерівником та головним бухгал тером відповідача без зауваж ень; доказів погашення відпо відачем зазначеної заборгов аності станом на день розгля ду цього спору не надано, суд, не виходячи за межі позовних вимог, приходить до висновку про обґрунтованість та зако нність позовних вимог щодо с тягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-технічна фірма «Тет ра-Інвест" ЛТД - 32 216,74 грн., як пр остроченої заборгованості і з сплати збору на обов' язко ве державне пенсійне страхув ання (страхових внесків - недо їмки), і вважає їх такими, що пі длягають задоволенню у повно му обсязі та які підлягають с тягненню з відповідача у вищ енаведеному розмірі заявлен ому позивачем у судовому пор ядку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.
Відповідно до ч. 2 ст. 94 КАС У країни якщо судове рішення у хвалене на користь сторони - с уб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторон и всі здійснені нею документ ально підтверджені судові ви трати, пов'язані із залучення м свідків та проведенням суд ових експертиз.
Згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юр идична особа, судові витрати , здійснені позивачем, з відпо відача не стягуються.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.
Враховуючи викладене та ке руючись ст.ст. 71, 158-163 КАС України , окружний адміністративний суд міста Києва
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов Заступника прокурора Голосіївського ра йону м. Києва в інтересах держ ави в особі Управління пенсі йного фонду України в Голосі ївському районі м. Києва до - Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Науково-тех нічна фірма «Тетра-Інвест" ЛТ Д - задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товарис тва з обмеженою відповіда льністю "Науково-технічна фі рма «Тетра-Інвест" ЛТД (03039, м. К иїв, проспект Науки, 4, кв. 190, ід ент. код 21576885) на користь Управлі ння пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. К иєва (03150, м. Київ, вул. Горького, 70, р/р № 256083132601 в Головному Управлін ні Ощадбанку по м. Києву та Киї вській області, МФО 322669, код ЄДР ПОУ 26869454,) суму заборгованості п о страхових внесках на загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування у розмірі - 32 216,74 (тридцять дві тисячі дв істі шістнадцять) грн. 74 коп.
3. Постанова відпов ідно до ч. 1 ст. 254 КАС України наб ирає законної сили після зак інчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого цим Кодексом, я кщо таку заяву не було подано .
4. Постанова може бути о скаржена до суду апеляційно ї інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повн ому обсязі за правилами, вста новленими ст. ст. 185-187 КАС Украї ни, шляхом подання через суд п ершої інстанції заяви про ап еляційне оскарження з наступ ним поданням протягом двадця ти днів апеляційної скарги. А пеляційна скарга може бути п одана без попереднього подан ня заяви про апеляційне оска рження, якщо скарга подаєтьс я у строк, встановлений для по дання заяви про апеляційне о скарження.
Дата складення та підписання постанови в по вному обсязі - 01 жовтня 2007 року .
Головуючий - суддя Арс ірій Р.О.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2007 |
Оприлюднено | 14.07.2010 |
Номер документу | 9629028 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Чорна Валерія Вікторовна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні