Рішення
від 16.04.2021 по справі 440/931/21
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 квітня 2021 року м. ПолтаваСправа № 440/931/21

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Гіглави О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІВЕКО-СЕРВІС" до Кременчуцької міської ради Полтавської області про визнання протиправними та скасування рішень в частині, визнання адміністративної послуги не наданою, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

03 лютого 2021 року (згідно даних на поштовому конверті) Товариство з обмеженою відповідальністю "ІВЕКО-СЕРВІС" звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Кременчуцької міської ради Полтавської області про:

- визнання протиправною та скасування частини 6 рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 22.10.2020 "Про надання та відмову в наданні дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в м. Кременчуці" в повному обсязі;

- визнання протиправною та скасування частини 6 рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 03.09.2020 "Про надання та відмову в наданні дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в м. Кременчуці" в повному обсязі;

- визнання не наданою Кременчуцькою міською радою Полтавської області (пл. Перемоги, буд. 2, м. Кременчук, Полтавська область, 39600; ідентифікаційний код 24388300) адміністративної послуги 10-02 "Рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною її цільового призначення, що перебуває у користуванні юридичної чи фізичної особи м. Кременчуці (крім земель, що перебувають у приватній власності) (введено в дію з 17.05.2019 версія 02), за заявою ТОВ "ІВЕКО-СЕРВІС" (ідентифікаційний код 41848347) від 21.09.2020 щодо прийняття рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною її цільового призначення, що перебуває у користуванні юридичної чи фізичної особи м. Кременчуці (крім земель, що перебувають у приватній власності) щодо відведення земельної ділянки для зміни її цільового призначення площею 2313 кв.м. (кадастровий номер 5310436100:04:001:0120) для експлуатації та обслуговування станції технічного обслуговування автотранспорту по вул. Київській, 66 у м. Кременчуці Полтавської області;

- зобов`язання Кременчуцьку міську раду Полтавської області (пл. Перемоги, буд. 2, м. Кременчук, Полтавська область, 39600; ідентифікаційний код 24388300) надати ТОВ "ІВЕКО-СЕРВІС" (ідентифікаційний код 41848347) дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для зміни її цільового призначення площею 2313 кв.м. (кадастровий номер 5310436100:04:001:0120), що перебуває в оренді для експлуатації та обслуговування станції технічного обслуговування автотранспорту по вул. Київській, 66 з цільового призначення - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку) (код КВЦПЗ В 03.10) на цільове призначення - для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства (код КВЦПЗ J 12.04) по вул. Київській, 66 в м. Кременчуці Полтавської області.

Позовні вимоги позивач мотивує протиправністю оскаржуваних відмов в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок зі зміною цільового призначення ТОВ "ІВЕКО-СЕРВІС", оскільки такі відмови не містять в собі посилань на жодну з передбачених статтею 123 Земельного кодексу України підстав для відмови у наданні такого дозволу.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 15.02.2021 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників сторін у судове засідання.

01.03.2021 судом отримано відзив на позов, у якому відповідач заперечує проти позовних вимог з тих мотивів, що спірні рішення були прийняті у визначеному законодавством порядку більшістю голосів та без будь-яких зауважень. Також відповідно до листа управління містобудування та архітектури від 13.06.2019 №28-10/1085 міська рада проінформована про те, що відповідно до детального плану територій по вул. Київській, 66 затвердженого рішення виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області від 10.05.2019 №617, на земельній ділянці передбачено розміщення станції технічного обслуговування автотранспорту. За підписом заступника міського голови було направлено лист від 17.10.2019 №01-53/1563 до Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру з метою надання роз`яснень зі спірного питання відносно земельної ділянки. Згідно листа від 29.10.2019 №18-28-0.21-8854/2-19, земельній ділянці, яка відведена під станцію технічного обслуговування або сервісний центр обслуговування автомобілів, відповідно до КВЦПЗ може бути визначено такий код цільового призначення, як 12.11 "Для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу". Відповідні листи враховувалися міською радою при підготовці проектів рішень міської ради. Крім цього, міська рада також звертає увагу суду на те, що відповідачем у справі оскаржуються рішення міської ради, які підтверджують факт надання відповідної адміністративної послуги, а відтак, вимоги позивача, що стосуються ненадання відповідачем адміністративної послуги є необґрунтованими та безпідставними (а.с. 22-27).

Згідно з частиною п`ятою статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

За відсутності клопотань сторін про розгляд справи у відкритому судовому засіданні чи за правилами загального позовного провадження, зважаючи на достатність наданих доказів та повідомлених обставин, суд розглянув справу у порядку письмового провадження.

Дослідивши письмові докази, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, суд встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

05.06.2018 між Кременчуцькою міською радою (орендодавець) та ТОВ "ІВЕКО-СЕРВІС" (орендар) укладено договір оренди землі, за умовами якого орендодавець надав, а орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку для експлуатації та обслуговування станції технічного обслуговування автотранспорту (код КВЦПЗ В03.10) з кадастровим номером 5310436100:04:001:0120 по вул. Київській, 66 в м. Кременчуці; площа земельної ділянки 2313 кв.м., в тому числі по угіддях: землі, які використовуються в комерційних цілях - 2313 кв.м.; договір укладено строком на 25 років (а.с. 45-50).

Згідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 24.05.2018 №НВ-5307406822018 цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 5310436100:04:001:0120 - 03.10 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку) (а.с. 51-52).

03.08.2020 ТОВ "ІВЕКО-СЕРВІС" подано до Кременчуцької міської ради заяву про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною її цільового призначення, що перебуває у користуванні юридичної особи чи фізичної особи в м. Кременчуці через центр надання адміністративних послуг у м. Кременчуці згідно адміністративної послуги 10-02 щодо отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною її цільового призначення за адресою: вул. Київська, 66 у м. Кременчуці, що перебуває у користуванні ТОВ "ІВЕКО-СЕРВІС" (а.с. 43).

Підпунктами 6.1, 6.1.1 пункту 6 рішення Кременчуцької міської ради від 03.09.2020 "Про надання та відмову в наданні дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в м. Кременчуці" вирішено відмовити в наданні дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для зміни їх цільового призначення ТОВ "ІВЕКО-СЕРВІС" (ідентифікаційний код 41848347) площею 2313 кв.м. (кадастровий номер 5310436100:04:001:0120), що перебуває в оренді для експлуатації та обслуговування станції технічного обслуговування автотранспорту по вул. Київській, 66 з цільового призначення - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку) (код КВЦПЗ В 03.10) на цільове призначення - для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства (код КВЦПЗ J 12.04) у зв`язку з невідповідністю виду використання земельної ділянки для експлуатації та обслуговування об`єкту дорожнього сервісу - станції технічного обслуговування автотранспорту коду КВЦПЗ J 12.04 згідно зі статтею 1 Закону України "Про автомобільні дороги" та Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 23.07.2010 №548. Рекомендовано ТОВ "ІВЕКО-СЕРВІС" звернутися із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною її цільового призначення - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку) (код КВЦПЗ В 03.10) на цільове призначення - для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства (код КВЦПЗ J 12.04) у відповідності до детального плану території по вул. Київській, 66, затвердженого рішенням виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області від 10.05.2019 за №617 (а.с. 28, 32 зі звороту).

У подальшому, 21.09.2020 ТОВ "ІВЕКО-СЕРВІС" знову подано до Кременчуцької міської ради заяву про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною її цільового призначення, що перебуває у користуванні юридичної особи чи фізичної особи в м. Кременчуці через центр надання адміністративних послуг у м. Кременчуці згідно адміністративної послуги 10-02 щодо отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною її цільового призначення за адресою: вул. Київська, 66 у м. Кременчуці, що перебуває у користуванні ТОВ "ІВЕКО-СЕРВІС" (а.с. 44).

Пунктом 6 рішення Кременчуцької міської ради від 22.10.2020 "Про надання та відмову в наданні дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в м. Кременчуці" вирішено відмовити в наданні дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для зміни їх цільового призначення ТОВ "ІВЕКО-СЕРВІС" (ідентифікаційний код 41848347) площею 2313 кв.м. (кадастровий номер 5310436100:04:001:0120), що перебуває в оренді для експлуатації та обслуговування станції технічного обслуговування автотранспорту по вул. Київській, 66 з цільового призначення - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку) (код КВЦПЗ В 03.10) на цільове призначення - для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства (код КВЦПЗ J 12.04) у зв`язку з невідповідністю виду використання земельної ділянки для експлуатації та обслуговування об`єкту дорожнього сервісу - станції технічного обслуговування автотранспорту коду КВЦПЗ J 12.04 згідно зі статтею 1 Закону України "Про автомобільні дороги" та Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 23.07.2010 №548. Рекомендовано ТОВ "ІВЕКО-СЕРВІС" звернутися із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною її цільового призначення - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку) (код КВЦПЗ В 03.10) на цільове призначення - для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства (код КВЦПЗ J 12.04) у відповідності до детального плану території по вул. Київській, 66, затвердженого рішенням виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області від 10.05.2019 за №617 (а.с. 34, 38 зі звороту).

Не погодившись з пунктами 6 рішень Кременчуцької міської ради від 03.09.2020 та від 22.10.2020, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним відносинам та відповідним доводам сторін, суд виходить з такого.

Згідно зі статтею 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Правовідносини у сфері забезпечення права громадян на землю урегульовано Земельним кодексом України.

Відповідно до приписів статті 12 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Згідно з пунктом 34 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

Тобто, способом волевиявлення ради, яка здійснює право власності від імені відповідної територіальної громади з регулювання земельних відносин, є прийняття рішення сесією.

Нормами статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

Частинами першою та другою статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

За змістом статті 123 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:

надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;

формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).

Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об`єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення документації із землеустрою без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Умови і строки розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Типовий договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки затверджується Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, ЗК України визначає вичерпний перелік підстав для відмови особі в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у користування, при цьому зобов`язує орган державної влади або орган місцевого самоврядування у випадках ухвалення рішення про відмову в надані такого дозволу належним чином мотивувати причини цієї відмови.

Як слідує зі змісту пунктів 6 рішень Кременчуцької міської ради від 03.09.2020 та від 22.10.2020, підставою для відмови у наданні дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки для зміни її цільового призначення ТОВ "ІВЕКО-СЕРВІС" (ідентифікаційний код 41848347) площею 2313 кв.м. (кадастровий номер 5310436100:04:001:0120), що перебуває в оренді для експлуатації та обслуговування станції технічного обслуговування автотранспорту по вул. Київській, 66 з цільового призначення - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку) (код КВЦПЗ В 03.10) на цільове призначення - для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства (код КВЦПЗ J 12.04) слугувала саме фактична невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, що виразилася у невідповідності виду використання земельної ділянки для експлуатації та обслуговування об`єкту дорожнього сервісу - станції технічного обслуговування автотранспорту коду КВЦПЗ J 12.04 згідно зі статтею 1 Закону України "Про автомобільні дороги" та Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 23.07.2010 №548.

Так, відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель:

- код КВЦПЗ J 12.04 належить землям для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства;

- код КВЦПЗ J 12.11 належить землям для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу.

Відповідно до статті 71 ЗК України до земель автомобільного транспорту належать землі під спорудами та устаткуванням енергетичного, гаражного і паливороздавального господарства, автовокзалами, автостанціями, лінійними виробничими спорудами, службово-технічними будівлями, станціями технічного обслуговування, автозаправними станціями, автотранспортними, транспортно-експедиційними підприємствами, авторемонтними заводами, базами, вантажними дворами, майданчиками контейнерними та для перечеплення, службовими та культурно-побутовими будівлями й іншими об`єктами, що забезпечують роботу автомобільного транспорту.

До земель дорожнього господарства належать землі під проїзною частиною, узбіччям, земляним полотном, декоративним озелененням, резервами, кюветами, мостами, тунелями, транспортними розв`язками, водопропускними спорудами, підпірними стінками і розташованими в межах смуг відведення іншими дорожніми спорудами та обладнанням, а також землі, що знаходяться за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування автомобільних доріг, а саме:

а) паралельні об`їзні дороги, поромні переправи, снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові споруди, вловлюючі з`їзди;

б) майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, підприємства та об`єкти служби дорожнього сервісу;

в) будинки (в тому числі жилі) та споруди дорожньої служби з виробничими базами;

г) захисні насадження.

Аналогічно стаття 31 Закону України "Про транспорт" визначає, що до земель автомобільного транспорту належать землі, надані в користування під споруди і устаткування енергетичного, гаражного та паливно-роздавального господарства, автовокзали, автостанції, лінійні виробничі споруди, службово-технічні будівлі, станції технічного обслуговування, автозаправні станції, автотранспортні, транспортно-експедиційні підприємства, авторемонтні заводи, бази, вантажні двори, майданчики контейнерні та для перечеплення, службові та культурно-побутові приміщення й інші об`єкти, що забезпечують роботу автомобільного транспорту.

До земель дорожнього господарства належать землі, надані в користування під проїзну частину, узбіччя, земляне полотно, декоративне озеленення, резерви, кювети, мости, тунелі, транспортні розв`язки, водопропускні споруди, підпірні стінки, смуги відведення і розташовані в їх межах інші дорожні споруди та обладнання.

До складу земель дорожнього господарства входять також землі, що знаходяться за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування автомобільних доріг, а саме:

паралельні об`їзні дороги, паромні переправи, снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові споруди, вловлюючі з`їзди;

майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, підприємства та об`єкти служби дорожнього сервісу;

будинки (в тому числі жилі) та споруди дорожньої служби з виробничими базами;

придорожні лісосмуги для захисту доріг і вирощування деревини, в тому числі ділової.

Землі, що знаходяться під автомобільними дорогами загального користування та їх спорудами, надаються дорожнім організаціям у користування відповідно до чинного законодавства.

Разом з тим, відповідно до визначення, що міститься у статті 1 Закону України "Про автомобільні дороги" об`єкти дорожнього сервісу - спеціально облаштовані місця для зупинки маршрутних транспортних засобів, майданчики для стоянки транспортних засобів, майданчики відпочинку, видові майданчики, автозаправні станції, пункти технічного обслуговування, мотелі, готелі, кемпінги, торговельні пункти (у тому числі малі архітектурні форми), автозаправні комплекси, складські комплекси, пункти медичної та технічно-евакуаційної допомоги, пункти миття транспортних засобів, пункти приймання їжі та питної води, автопавільйони, а також інші об`єкти, на яких здійснюється обслуговування учасників дорожнього руху та які розміщуються на землях дорожнього господарства або потребують їх використання для заїзду та виїзду на автомобільну дорогу.

Виходячи з аналізу вказаних норм, код цільового призначення J 12.04 є загальним відносно значної кількості земель для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства.

При цьому, код цільового призначення J 12.11 є більш конкретизованим та стосується виключно земель для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу.

Таким чином, оскільки орендована позивачем згідно договору оренди землі від 05.06.2018 земельна ділянка по вул. Київській, 66в м. Кременчуці з кадастровим номером 5310436100:04:001:0120 площею 2313 кв.м. використовується останнім саме для розміщення та експлуатації об`єкта дорожнього сервісу, а саме - експлуатації та обслуговування станції технічного обслуговування автотранспорту, суд вважає обґрунтованими та правомірними рекомендації міської ради ТОВ "ІВЕКО-СЕРВІС" звернутися із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною її цільового призначення - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку) (код КВЦПЗ В 03.10) на цільове призначення - для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства (код КВЦПЗ J 12.04) у відповідності до детального плану території по вул. Київській, 66, затвердженого рішенням виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області від 10.05.2019 за №617.

Враховуючи встановлені судом в ході розгляду справи фактичні обставини, суд доходить висновку, що міська рада, приймаючи за заявами позивача рішення від 03.09.2020 та від 22.10.2020 "Про надання та відмову в наданні дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в м. Кременчуці" в частині відмови у наданні дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для зміни їх цільового призначення ТОВ "ІВЕКО-СЕРВІС" (ідентифікаційний код 41848347) площею 2313 кв.м. (кадастровий номер 5310436100:04:001:0120), що перебуває в оренді для експлуатації та обслуговування станції технічного обслуговування автотранспорту по вул. Київській, 66 з цільового призначення - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку) (код КВЦПЗ В 03.10) на цільове призначення - для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства (код КВЦПЗ J 12.04) (пункти 6 вказаних рішень) діяла відповідно до приписів чинного законодавства України, забезпечуючи виконання покладених на неї функцій та повною мірою використовуючи надані законодавством права.

Відтак, пункти 6 рішень Кременчуцької міської ради Полтавської області від 03.09.2020 та від 22.10.2020 "Про надання та відмову в наданні дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в м. Кременчуці" в частинах, що стосуються позивача, визнанню протиправними та скасуванню не підлягають.

Таким чином, позов ТОВ "ІВЕКО-СЕРВІС" слід залишити без задоволення повністю.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ІВЕКО-СЕРВІС" (вул. Київська, 66, м. Кременчук, Полтавська область, 39631, ідентифікаційний код 41848347) до Кременчуцької міської ради Полтавської області (площа Перемоги, 2, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, ідентифікаційний код ідентифікаційний код 24388300) про визнання протиправними та скасування рішень в частині, визнання адміністративної послуги не наданою, зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Гіглава

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.04.2021
Оприлюднено20.04.2021
Номер документу96335821
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/931/21

Постанова від 09.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 08.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 16.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 11.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 09.11.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 09.11.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 25.10.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 20.09.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 20.09.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні