Рішення
від 17.04.2021 по справі 9901/108/21
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 9901/108/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 квітня 2021 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді Кучми А.Ю.,

суддів Василенка Я.М., Лічевецького І.О.

за участю секретаря Островської О.В.,

за участю представника позивача Малюга В.В.

за участю представників відповідача Зозуля Т.М., Кулик А.Ю.

представники третіх осіб Торбєєв М.О., Попов А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Політичної партії Слуга Народу до Центральної виборчої комісії, треті особи: Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 87 на проміжних виборах народного депутата України ОСОБА_1 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 87 на проміжних виборах народного депутата України ОСОБА_2 про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И Л А :

Політична партія Слуга Народу звернулася до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду з адміністративним позовом, в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Центральної виборчої комісії щодо не встановлення результату виборів та не визнання обраним народного депутата України на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року в одномандатному виборчому окрузі № 87;

- зобов`язати Центральну виборчу комісію встановити результати виборів та визнати обраним народного депутата України на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року в одномандатному виборчому окрузі № 87 відповідно до вимог статті 99 Закону України Про вибори народних депутатів України .

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 28 березня 2021 року відбулося голосування на проміжних виборах народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 87. З урахуванням положень частини першої статті 99 Закону України Про вибори народних депутатів України кінцевий термін для ЦВК для встановлення результатів виборів в одномандатному окрузі №87 та визнання кандидата у депутати обраним сплив 12 квітня 2021 року. Проте, позивач вказує, що станом на дату звернення до суду, Центральною виборчою комісією не було встановлено результати виборів на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року в одномандатному виборчому окрузі № 87 та не визнано обраним кандидата у депутати. Тому ЦВК було допущено протиправну бездіяльність та порушено вимоги частин першої, другої статті 99 Закону України Про вибори народних депутатів України . Крім того, позивач зазначає, що ЦВК протягом більш як 15 днів не було виявлено виправлень, помилок, неточностей у протоколі ОВК від 04.04.2021, а відтак Центральна виборча комісія не мала жодних правових підстав допускати бездіяльність шляхом не встановлення результату виборів та не визнання кандидата у депутати обраним.

Ухвалою Верховного Суду від 15 квітня 2021 позовну заяву Політичної партії Слуга Народу передано до Шостого апеляційного адміністративного суду.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 16.04.2021 відкрито провадження у адміністративній справі та призначено її до розгляду у відкритому судовому засіданні на 15:00 год. 17.04.2021.

До Шостого апеляційного адміністративного суду від Центральної виборчої комісії надійшов відзив на позовну заяву, в якому остання просить суд відмовити у задоволенні адміністративного позову.

Відповідач зазначив, що Центральна виборча комісія для забезпечення встановлення достовірних результатів проміжних виборів та перевірки наявності об`єктивних обставин, які б перешкоджали їх встановленню листами від 5 квітня 2021 року №21-23-1321 та № 21-23-1322 звернулася до Івано-Франківського окружного адміністративного суду та Восьмого апеляційного адміністративного суду з проханням надавати Комісії інформацію про стан розгляду адміністративних справ щодо підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях та встановлення підсумків голосування з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 87, які перебувають на розгляді у вказаних судах та результати розгляду яких можуть вплинути на встановлення результатів проміжних виборів народного депутата України 28 березня 2021 року в указаному одномандатному виборчому окрузі.

Враховуючи отримання станом на 12 квітня 2021 року інформації від Івано-Франківського окружного адміністративного суду та Восьмого апеляційного адміністративного суду щодо кількості справ, які перебувають на розгляді, 12 квітня 2021 року ЦВК після перерви прийняла протокольне рішення про зобов`язання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 87 скласти протокол з поміткою Уточнений з урахуванням судових рішень, які набрали законної сили та підлягають обов`язковому врахуванню. Крім того, Комісія встановила строк для транспортування відповідного протоколу з позначкою Уточнений до Центральної виборчої комісії, а саме до 17 год 00 хв 15 квітня 2021 року.

Також відповідач наголосив, що 15.04.2021 ЦВК продовжила роботу в режимі засідання та повернулась до розгляду питання щодо прийняття протоколів ОВК про підсумки голосування та під час засідання Комісія отримала для подальшого опрацювання та розгляду протокол ОВК про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі №87 від 14.04.2021 з поміткою Уточнений та станом не дату подання даного відзиву ЦВК продовжує опрацьовувати поданий протокол.

Зазначає, що системне тлумачення статей 97 та 99 Закону дозволяє дійти висновку, що порядок дій Комісії передбачений у межах п`ятнадцятиденного строку для встановлення результатів виборів депутатів у одномандатних округах, при цьому Законом не врегульовані випадки, коли такий строк Комісією може бути пропущений з об`єктивних обставин - коли продовжує тривати судове провадження в адміністративній справі, яке може вплинути на встановлення підсумків голосування виборців.

Відповідач зазначає, що за таких обставин Центральна виборча комісія має діяти відповідно до принципу належного урядування та передбачувано, обґрунтовано, добросовісно, розсудливо, пропорційно та своєчасно.

17 квітня 2021 року на електронну пошту Шостого апеляційного адміністративного суду надійшла заява про вступ в справу як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 87 на проміжних виборах народного депутата України ОСОБА_2 .

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 17 квітня 2021 року, яка постановлена без видалення до нарадчої кімнати, кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 87 на проміжних виборах народного депутата України ОСОБА_2 було залучено до справи № 9901/108/21 як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору.

У судовому засіданні представник позивача підтримав вимоги позовної заяви та просив задовольнити позов.

Представники відповідача у судовому засіданні заперечували проти позову, посилаючись на те, що відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Представник третьої особи Кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 87 на проміжних виборах народного депутата України ОСОБА_1 підтримав позовні вимоги Політичної партії Слуга Народу та просив задовольнити в повному обсязі.

Представник третьої особи Кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 87 на проміжних виборах народного депутата України ОСОБА_2 вказував про відсутність підстав для задоволення вимог позивача та підтримав правову позицію відповідача.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, які з`явились у судове засідання, перевіривши доводи позовної заяви та відзиву на неї, повно і всебічно з`ясувавши обставини, які мають значення для правильного вирішення спору, колегією суддів встановлено наступне.

Постановою Центральної виборчої комісії від 27 листопада 2020 року № 522 призначено проміжні вибори народного депутата України в одномандатному виборчому окрузі № 87 (Івано-Франківська область) на неділю, 28 березня 2021 року.

Взято до відома, що виборчий процес проміжних виборів народного депутата України в одномандатному виборчому окрузі № 87 (Івано-Франківська область) починається за 60 днів до дня виборів - 27 січня 2021 року.

28 березня 2021 року відбулося голосування виборців на проміжних виборах народного депутата України в одномандатному виборчому окрузі № 87.

Станом на дату звернення із даним адміністративним позовом (15 квітня 2021 року) Центральною виборчою комісією не було встановлено результатів виборів та не визнано обраним народного депутата України на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року в одномандатному виборчому окрузі № 87.

Посилаючись на приписи частини першої статті 99 Закону України Про вибори народних депутатів України , згідно з якими Центральна виборча комісія на своєму засіданні на підставі протоколів окружних виборчих комісій про підсумки голосування в одномандатних округах, у тому числі з поміткою Уточнений , не пізніш як на п`ятнадцятий день з дня голосування встановлює результати виборів депутатів у відповідних одномандатних округах, про що складає протоколи, позивач вважав протиправною бездіяльність Центральної виборчої комісії щодо не встановлення результатів виборів, що стало підставою для звернення до суду із адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку правовідносинам в межах доводів адміністративного позову, колегія суддів зазначає наступне.

Частиною третьою статті 77 Конституції України, порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюється законом.

Основні засади, організацію і порядок проведення виборів народних депутатів України визначено Законом України від 17 листопада 2011 року № 4061-VI Про вибори народних депутатів України (далі - Закон № 4061-VI), який згідно з підпунктом 2 пункту 2 розділу XXXXII Прикінцеві та перехідні положення Виборчого кодексу України, є чинним щодо організації та проведення проміжних виборів і заміщення народних депутатів України, обраних у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, повноваження яких достроково припинені.

Центральна виборча комісія (далі - ЦВК) відповідно до частини першої статті 1 Закону України Про Центральну виборчу комісію від 30 червня 2004 року №1932-IV (далі - Закон №1932-IV) є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі Конституції України, цього та інших законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів, зокрема народних депутатів України в порядку та в межах, встановлених цим та іншими законами України.

Основні засади, організацію і порядок проведення виборів народних депутатів України визначає Закон №4061-VI.

Згідно з частиною другою статті 1 Закону №1932-IV ЦВК очолює систему виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення виборів, зокрема народних депутатів України.

За змістом статті 2 Закону №1932-IV ЦВК відповідно до своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, однакове застосування законодавства України про вибори на всій території України. Комісія будує свою діяльність на принципах верховенства права, законності, незалежності, об`єктивності, компетентності, професійності, колегіальності розгляду і вирішення питань, обґрунтованості прийнятих рішень, відкритості і публічності.

Відповідно до пункту 16 частини другої статті 31 Закону №4061-VI окружна виборча комісія встановлює підсумки голосування в одномандатному окрузі, складає протоколи про підсумки голосування, передає протоколи та іншу виборчу документацію, передбачену цим Законом, ЦВК.

За змістом частини першої статті 96 Закону №4061-VI окружна виборча комісія встановлює підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях в одномандатному виборчому окрузі, у тому числі з поміткою Уточнений , а в разі повторного підрахунку голосів виборців - також протоколу окружної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі.

Згідно з частинами першою, другою статті 97 Закону №4061-VI ЦВК на своєму засіданні розглядає та приймає окремо протоколи окружних виборчих комісій про підсумки голосування в одномандатному окрузі. Відомості зазначених протоколів на засіданні ЦВК оголошуються головою чи заступником голови відповідної окружної виборчої комісії. Час прийняття ЦВК протоколу окружної виборчої комісії і занесені до протоколу відомості фіксуються у протоколі засідання ЦВК. У разі виявлення у протоколі окружної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному окрузі виправлень, помилок, неточностей ЦВК своїм рішенням може зобов`язати окружну виборчу комісію внести зміни до встановлених підсумків голосування виборців у межах відповідного одномандатного округу в порядку, встановленому частиною сьомою статті 94 цього Закону, про що зазначається у протоколі засідання ЦВК.

Відповідно до частини першої статті 99 Закону №4061-VI ЦВК на своєму засіданні на підставі протоколів окружних виборчих комісій про підсумки голосування в одномандатних округах, у тому числі з поміткою Уточнений , не пізніш як на п`ятнадцятий день з дня голосування встановлює результати виборів депутатів у відповідних одномандатних округах, про що складає протоколи.

Як вбачається з матеріалів справи, предметом спору у даній справі є протиправна бездіяльність ЦВК з приводу не встановлення результатів виборів та не визнання обраним народного депутата України на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року в одномандатному виборчому окрузі № 87 протягом п`ятнадцяти днів з дня голосування.

Так, 28 березня 2021 року відбулося голосування виборців на проміжних виборах народного депутата України в одномандатному виборчому окрузі № 87.

04 квітня 2021 року окружною виборчою комісією в одномандатному виборчому окрузі № 87 складено відповідний протокол про підсумки голосування, який 05 квітня 2021 року було зареєстровано в Центральній виборчій комісії за вх. № 21-33/2-5043.

Дії та рішення передбачені ч.1 ст. 99 Закону №4061-VI ЦВК зобов`язана вчинити/прийняти не пізніше визначеного Законом № 4061-VI строку, що є імперативним.

При цьому, відповідно до вимог Закону №4061-VI ЦВК перед встановленням результатів виборів повинна з`ясувати, чи для прийняття такого рішення немає застережень, скарг, документальних підтверджень про порушення при призначенні, підготовці та проведенні виборів депутатів і чи існують обставини, які можуть вплинути на результати виборів.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 17 серпня 2019 року у справі № 9901/441/19.

Виходячи зі змісту частини десятої статті 108 Закону №4061-VI, а також частини десятої статті 273 КАС суд невідкладно повідомляє про відкриття провадження у справі та про ухвалене судом рішення за позовними вимоги щодо призначення, підготовки і проведення виборів депутатів.

Отже ЦВК має враховувати та зважати на таку наявну інформацію.

Як вбачається з матеріалів справи, Центральна виборча комісія листами від 05 квітня 2021 року № 21-23-1321 та № 21-23-1322 звернулася до Івано-Франківського окружного адміністративного суду та Восьмого апеляційного адміністративного суду з проханням надавати Комісії інформацію про стан розгляду адміністративних справ щодо підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях та встановлення підсумків голосування з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 87, які перебувають на розгляді у вказаних судах та результати розгляду яких можуть вплинути на встановлення результатів проміжних виборів народного депутата України 28 березня 2021 року в указаному одномандатному виборчому окрузі.

У період з 04 по 12 квітня 2021 року тривали судові розгляди в адміністративних справах, які мали вплив на встановлення підсумків та результатів проміжних виборів народного депутата України 28 березня 2021 року в одномандатному виборчому окрузі № 87, а саме: № 300/1397/21, № 300/1400/21, № 300/1402/21, № 300/1441/21, № 300/1486/21, № 300/1440/21, № 300/1442/21, № 300/1485/21, № 300/1555/21, № 300/1556/21.

Колегія суддів вказує, що наведені вище обставини щодо триваючих судових розглядів, які мали суттєве значення та вплив на визначення результатів виборів, є тими факторами в розумінні виборчого законодавства, які є істотними, винятковими і такими, що унеможливлювали та могли вплинути на встановлення результатів виборів.

Спірна у межах даної справи бездіяльність Центральної виборчої комісії полягає у невстановленні результату виборів народного депутата в одномандатному виборчому окрузі №87, оскільки станом на п`ятнадцятий день з дня голосування - 12 квітня 2021 року відповідачем не визнано обраним народного депутата України на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року в одномандатному виборчому окрузі № 87.

Разом із тим, 12 квітня 2021 року після перерви Центральною виборчою комісією було прийнято протокольне рішення відповідно до частини другої статті 97 Закону про зобов`язання окружної виборчої комісії № 87 не пізніше 15 квітня 17:00 год скласти уточнений протокол (з поміткою Уточнений ) з урахуванням рішень Івано-Франківського окружного та Восьмого апеляційного адміністративних судів, які набрали законної сили та підлягають обов`язковому виконанню згідно зі статтею 129-1 Конституції України та частиною другою статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України, та не пізніше 15 квітня 17:00 год доставити його до Центральної виборчої комісії.

Прийняття 12 квітня 2021 року вищевказаного рішення Центральною виборчою комісією, на думку колегії суддів свідчить про те, що відповідачем вживались послідовні, активні дії з метою встановлення результатів проміжних виборів народного депутата України 28 березня 2021 року в одномандатному виборчому окрузі № 87, при цьому, з врахуванням об`єктивно існуючих обставин, які мали вплив на відповідний процес, а саме триваючі судові процеси та судові рішення, які набрали законної сили.

В контексті викладеного вище колегія суддів звертає увагу, що протиправна бездіяльність суб`єкта владних повноважень - це утримання суб`єкта владних повноважень від вчинення рішень, дій, які цей суб`єкт зобов`язаний був вчинити на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання.

При цьому, для визнання бездіяльності протиправною недостатньо одного лише факту неналежного та/або несвоєчасного виконання обов`язкових дій. Важливими є також конкретні причини, умови та обставини, через які дії, що підлягали обов`язковому виконанню відповідно до закону, фактично не були виконані чи були виконані з порушенням строків. Значення мають юридичний зміст, значимість, тривалість та межі бездіяльності, фактичні підстави її припинення, а також шкідливість бездіяльності для прав та інтересів заінтересованої особи.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Великої Палати Верховного Суду, зокрема, від 09 серпня 2019 року у справі №9901/423/19, від 11 серпня 2019 року у справі №9901/436/19.

ЦВК встановлює результати виборів на підставі протоколів ОВК. До протоколу ЦВК про результати виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі заносяться відомості, передбачені частиною першої статті 99 Закону №4061-VI.

Тобто, встановлення результатів виборів - це процес прийняття, перевірки та фіксації результатів голосування, що містяться у протоколі ОВК, про підсумки голосування в межах одномандатного округу, в ході якого до протоколу ОВК можуть вноситися у встановленому порядку виправлення, зміни, а також складатися новий протокол про підсумки голосування з поміткою Уточнений .

Очевидно, що зазначений процес встановлення результатів потребує відповідної кількості часу.

Водночас в період з 04 по 12 квітня 2021 року тривали судові розгляди в адміністративних справах, які мали вплив на встановлення підсумків та результатів проміжних виборів народного депутата України 28 березня 2021 року в одномандатному виборчому окрузі № 87, судові процеси не були закінчені, що свідчить про те, що у ЦВК були наявні об`єктивні перешкоди для встановлення результатів виборів по одномандатному виборчому окрузі № 87.

Крім того, Протокол окружної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 87 з поміткою Уточнений від 14 квітня 2021 року був складений саме на виконання протокольного рішення Центральної виборчої комісії від 12 квітня 2021 року, що також спростовує доводи позивача про допущену відповідачем бездіяльність та підтверджує, що Центральною виборчою комісією вживались послідовні, належні, визначені законодавством дії по здійсненню встановлення результатів виборів для досягнення легітимної мети - забезпечення додержання принципів виборчого права та належного встановлення результатів виборів.

За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку, що станом на дату звернення позивача із адміністративним позовом (15 квітня 2021 року) ЦВК не мала підстав для встановлення результатів виборів у одномандатному виборчому окрузі №87, а тому, дотримуючись принципу законності, приписів частини першої статті 99 Закону №4061-VI, не могла встановити результатів виборів у одномандатному виборчому окрузі №87.

Дані обставини також були дослідження під час розгляду Шостим апеляційним адміністративним судом справи №855/21/21.

Разом із тим, колегія суддів наголошує, що рішенням Центральної виборчої комісії від 12 квітня 2021 року було зобов`язано ОВК №87 скласти протокол про підсумки голосування з позначкою Уточнений з урахуванням судових рішень Івано-Франківського окружного адміністративного суду та Восьмого апеляційного адміністративного суду, які набрали законної сили та підлягають обов`язковому виконанню та доставити його до ЦВК не пізніше 15 квітня 2021 року 17:00.

Інших вимог до ОВК №87 чи зауважень дане рішення ЦВК від 12.04.2021 не містить.

Доказів існування інших (додаткових) рішень по даному питанню не надано.

14 квітня 2021 року на виконання вищевказаного рішення ЦВК ОВК №87 склала протокол про підсумки голосування з позначкою Уточнений та 15 квітня 2021 року передала його до ЦВК для подальшого встановлення результатів виборів та визнання обраним народного депутата.

Таким чином, станом на 15 квітня 2021 року ОВК №87 виконала усі вимоги ЦВК, які були викладені у рішенні від 12.04.2021

Однак, починаючи з 15.04.2021 (день отримання протоколу від ОВК №87) по день розгляду даної позовної заяви судом (17.04.2021) ЦВК не було вчинено жодних дій щодо встановлення результатів виборів та визнання обраним народного депутата України на проміжних виборах народного депутата України 28.03.2021 в одномандатному виборчому окрузі №87.

При цьому у судовому засіданні представники відповідача не змогли пояснити скільки часу необхідно для ЦВК на дослідження даного питання та винесення відповідного рішення, а послались лише на поняття розумний строк , що на переконання суду є недостатнім аргументом, оскільки не є належним забезпеченням реалізації прав учасників виборчого процесу.

У судовому засідання представники відповідача та представник третьої особи кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 87 на проміжних виборах народного депутата України ОСОБА_2 зазначили про існування певних судових процесів станом на 17.04.2021, які мають значення для визнання обраним народного депутата України на проміжних виборах в одномандатному виборчому окрузі №87

Разом із тим, матеріали справи не містять документального підтвердження даним обставинам, як і не підтверджують залежність результатів голосування в даному виборчому окрузі від результатів розгляду справ у судах.

Також представник третьої особи кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 87 на проміжних виборах народного депутата України ОСОБА_2 зауважив, що у третьої особи є процесуальне право оскаржити протоколи ОВК про перерахунок (повторний перерахунок) голосів, що може вплинути на результати голосування.

Проте, колегія суддів звертає особливу увагу, що ст.99 Закону №4061-VI, яка вказує, що ЦВК на своєму засіданні на підставі протоколів окружних виборчих комісій про підсумки голосування в одномандатних округах, у тому числі з поміткою Уточнений , не пізніш як на п`ятнадцятий день з дня голосування встановлює результати виборів депутатів у відповідних одномандатних округах, про що складає протоколи так і зміст Закону №4061-VI в цілому не містить прив`язки строку відведеного для оголошення результатів виборів із процесуальними строками наданими для звернення із позовними заявами чи апеляційними/касаційними скарги по наявним чи можливим судовим процесам.

Усі зазначені вище обставини підтверджують той факт, що у період з 15.04.2021 по 17.04.2021 ЦВК було допущено протиправну бездіяльність щодо не встановлення результату виборів та не визнання обраним народного депутата України на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року в одномандатному виборчому окрузі № 87.

Будь-яких доказів, що протягом зазначеного строку, який знаходиться поза межами встановленого Законом №4061-VI п`ятнадцятиденного строку ЦВК вчинялись хоча б якісь дії, до суду надано не було.

При цьому, колегія суддів зауважує, що встановлення результатів виборів та визнання обраним народного депутата України на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року в одномандатному виборчому окрузі № 87 є дискреційними повноваженнями відповідача.

Таким чином, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи основні засади адміністративного судочинства, вимоги законодавства України та судову практику, колегія суддів дійшла висновку, що належним та повним захистом порушених прав позивача окрім визнання протиправної бездіяльності є зобов`язання відповідача у найкоротший термін встановити результати виборів та визнати обраним народного депутата України на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року в одномандатному виборчому окрузі № 87.

Заслухавши доповідь головуючого судді, перевіривши матеріали справи, пояснення учасників процесу, доводи адміністративного позову та відзиву на нього, колегія суддів вважає, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню.

Відповідно до частини дев`ятої статті 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до статті 4 Закону України Про судовий збір , судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

За подання суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру сплачується судовий збір 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до Закону України Про Державний бюджет України на 2021 рік розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 01 січня 2021 року становив 2270,00 грн.

Таким чином, судовий збір за подання адміністративного позову складає 2270,00 грн (2270*1=2270).

За приписами статті 143 КАС України, суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Враховуючи, що суд дійшов висновку про часткове задоволення позову, витрати зі сплати судового збору в сумі 1135,00 грн (відповідно до частини задоволених вимоги) підлягають відшкодуванню за рахунок відповідача, як суб`єкта владних повноважень.

Керуючись ст. ст. 34, 242-246, 250, 271-273, 277, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -

В И Р І Ш И Л А :

Адміністративний позов Політичної партії Слуга Народу до Центральної виборчої комісії, треті особи: Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 87 на проміжних виборах народного депутата України ОСОБА_1 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 87 на проміжних виборах народного депутата України ОСОБА_2 про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково .

Визнати протиправною бездіяльність Центральної виборчої комісії допущену з 15.04.2021 щодо не встановлення результату виборів та не визнання обраним народного депутата України на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року в одномандатному виборчому окрузі № 87.

Зобов`язати Центральну виборчу комісію у найкоротший можливий термін встановити результати виборів та визнати обраним народного депутата України на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року в одномандатному виборчому окрузі № 87.

В іншій частині у задоволенні позову - відмовити .

Стягнути з Центральної виборчої комісії (01196, м.Київ, пл. Лесі Українки, 1; код ЄДРПОУ 21661450) судовий збір за подання адміністративного позову в розмірі 1135,00 грн (одна тисяча сто тридцять п`ять гривень 00 коп.) до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Шостого апеляційного адміністративного суду за наступними реквізитами: отримувач коштів - ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, код банку отримувача UA908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету 22030101.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження в порядку частини першої ст. 272 КАС України та може бути оскаржене до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду в порядку та строки визначені статтею 278 КАС України.

Відповідно до пп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу - тобто через Шостий апеляційний адміністративний суд.

Повний текст рішення виготовлено 17.04.2021.

Головуючий суддя: А.Ю. Кучма

Я.М. Василенко

І.О. Лічевецький

Головуючий суддя Кучма Андрій Юрійович

Судді: Лічевецький Ігор Олександрович

Дата ухвалення рішення17.04.2021
Оприлюднено20.04.2021

Судовий реєстр по справі —9901/108/21

Постанова від 21.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кашпур О.В.

Постанова від 21.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кашпур О.В.

Ухвала від 20.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кашпур О.В.

Ухвала від 20.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кашпур О.В.

Ухвала від 20.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кашпур О.В.

Ухвала від 20.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кашпур О.В.

Рішення від 17.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 16.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 16.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 16.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні