Рішення
від 14.04.2021 по справі 520/16649/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 квітня 2021 р. № 520/16649/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Волошина Д.А.,

за участю секретаря судового засідання - Суховарової О.А.,

представника позивача - Кіндріч О.В.,

представника відповідача, Департаменту реєстрації Харківської міської ради - Полупан О.С.,

представника відповідача, Головного управління Держгеокадастру у Харківській області - не прибув,

представника третьої особи - не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства "ТРЕСТ ЖИТЛОБУД-1" до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області, Департаменту реєстрації Харківської міської ради, третя особа - Харківська міська рада про визнання протиправною державної реєстрації земельної ділянки та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

Приватне акціонерне товариство "ТРЕСТ ЖИТЛОБУД-1" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд:

- визнати протиправною державну реєстрацію земельної ділянки, площею 12.8147 га з кадастровим номером 6310138800:03:011:0065, та зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Харківській області скасувати державну реєстрацію зазначеної земельної ділянки;

- зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Харківській області закрити Поземельну книгу, яка була відкрита у зв'язку зі здійсненням державної реєстрації земельної ділянки, площею 12.8147 га з кадастровим номером 6310138800:03:011:0065;

- зобов'язати Департамент реєстрації Харківської міської ради скасувати запис про реєстрацію права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 6310138800:03:011:0065 з подальшим закриттям відповідного розділу в Державному реєстрі прав.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що у відповідності до договору оренди землі від 18.12.2017 ПрАТ Трест Житлобуд-1 є орендарем земельної ділянки з кадастровим номером 6310138800:03:011:0181, загальною площею 6,0739 га, яка знаходиться за адресою: м. Харків, вул. Лисаветинська, 1-А. На даний час на земельній ділянці зведені нежитлові будівлі (трансформаторні підстанції та розподільний пункт) та багатоповерхові житлові будинки. Забудову земельної ділянки проводило ПрАТ Трест Житлобуд-1 . Позивач звернувся з заявою до Харківської міської ради з проханням надати дозвіл на поділ земельної ділянки площею 6,0739 га (кадастровий номер 6310138800:03:011:0181). Рішенням 29 сесії Харківської міської ради 7 скликання Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою для будівництва, експлуатації та обслуговування об'єктів від 21.08.2019 №1692/19 ПрАТ Трест Житлобуд-1 було надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки (кадастровий номер 6310138800:03:011:0181). Позивачем було подано до Головного управління Держкадастру у Харківській області заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки та за результатами розгляду заяв були отримані рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру на підставі того, що відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру встановлено, що перетин ділянок з ділянкою 6310138800:03:011:0065 співпадає на 100% (накладка). ПрАТ Трест Житлобуд-1 вважає незаконною відмову Головного управління Держгеокадастру у Харківський області про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, зазначає, що відомості про земельну ділянку (кадастровий номер 6310138800:03:011:0065) не є актуальними, оскільки дана ділянка перетинається із земельною ділянкою, що належить позивачу на праві користування у відповідності до договору оренди землі від 18.12.2017, що перешкоджає вільному користуванню позивачем земельною ділянкою, яка була надана в оренду.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 28.12.2020 відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче судове засідання на 19.01.2021 о 14:00.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 09.02.2021 замінено відповідача - Відділ у м. Харкові Головного управління Держгеокадастру у Харківській області на належного відповідача - Головне управління Держгеокадастру у Харківській області.

Представника відповідача, Головного управління Держгеокадастру у Харківській області, 01.03.2021 надав до суду відзив на позов, в якому зазначив, що при прийнятті оскаржуваного рішення державний кадастровий реєстратор відділу у м. Харкові Головного управління діяв в порядку, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією України, Земельним кодексом України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими на їх виконання, а отже підстави для визнання неправомірним оскаржуваного рішення відсутні. Позовні вимоги щодо зобов'язання Головного управління Держгеокадастру у Харківській області скасувати державну реєстрацію земельної ділянки із кадастровим номером 6310138800:03:011:0065 суперечать статті 19 Конституції України, оскільки державний кадастровий реєстратор користується незалежним дискреційним правом щодо рішень, коли він може вчинити дії відносно внесення відомостей до Державного земельного кадастру або відмовити в їх внесенні.

Представник третьої особи, Харківської міської ради, надав до суду пояснення, в яких зазначив, що відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, державну реєстрацію земельної ділянки кадастровий номер 6310138800:03:01160065 площею 12,8147 га здійснено 07.09.2004 на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Відповідно до п. 13 додатку 1 до Рішення 16 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 22.06.2012 №748/12 Про надання земельних ділянок для будівництва (реконструкції) об'єктів ТОВ Левада-Сіті припинено право користування земельною ділянкою, загальною площею 12,8147 га по вул. Лисаветинській, в районі Левада (договір оренди землі від 19.04.2012 № 631010004000552). Відповідно до п. 10, п. 11 додатку 1 до рішення Харківської міської ради від 28.09.2011 №422/11 надано дозвіл на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок: TOB "АНТЕР ПЛЮС" - площею, орієнтовно, 6,6618 га для будівництва громадського багатофункціонального комплексу з житловою забудовою по вул. Лисаветинській, в районі Левада та подальшої експлуатації об'єкту; ТОВ "ЛЕВАДА-СІТІ" - площею, орієнтовно, 6,1529 га для будівництва громадсько-торговельного комплексу по вул. Лисаветинській, в районі Левада та подальшої експлуатації об'єкту. Управлінням Держземагенства у м. Харкові Харківської області 20.02.2014 здійснено державну реєстрацію земельної ділянки кадастровий номер 6310138800:03:011:0152 площею 6.1529 га на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та 21.02.2014 здійснено державну реєстрацію земельної ділянки кадастровий номер 6310138800:03:011:0151 площею 6.6618 га на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Згідно з ч. 10 ст. 24 Закону України Про Державний земельний кадастр державна реєстрація земельної ділянки скасовується державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: поділу чи об'єднання земельних ділянок; якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника; ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки. Враховуючи надані пояснення, представник третьої особи просив суд вирішити спір згідно норм діючого законодавства.

Представник відповідача, Департаменту реєстрації Харківської міської ради, 03.03.2021 надав відзив на позов, в якому зазначив, що вимоги позивача суперечать нормам чинного законодавства у сфері державної реєстрації речових прав, оскільки державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень проводиться за заявочним принципом. Оскільки представники ПрАТ Житлобуд-1 не звертались до Департаменту реєстрації Харківської міської ради для скасування запису про реєстрацію права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 6310138800:03:011:0065 з подальшим закриттям відповідного розділу в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, а Закон України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачає обов'язковість реєстратора здійснювати дії по будь-якому зверненню, а не за власної ініціативи, тому підстави для зобов'язання державного реєстратора здійснити дії, які безпосередньо віднесені до його компетенції відсутні.

Представник позивача 12.03.2021 надав до суду відповідь на відзив, в якій підтримав свою правову позицію та просив суд задовольнити вимоги у повному обсязі.

В судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги, пославшись на обставини, викладені в адміністративному позові, просив суд позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача, Департаменту реєстрації Харківської міської ради, в судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив в їх задоволенні відмовити.

Представник відповідача, Головного управління Держгеокадастру у Харківській області, та представник третьої особи в судове засідання не з'явились, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлені своєчасно та належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Суд заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали адміністративної справи, дійшов наступного висновку.

Судом встановлено, що відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна про земельну ділянку з кадастровим номером 6310138800:03:01160065 площею 12,8147 та державну реєстрацію земельної ділянки здійснено 07.09.2004 на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (а.с. 144).

Відповідно до п. 14 додатку 1 до рішення Харківської міської ради від 06.04.2011 № 219/11 ТОВ "ЛЕВАДА-СІТІ" надано в оренду земельну ділянку (кадастровий номер 6310138800:03:011:0065), за рахунок земель житлової та громадської забудови, загальною площею 12,8147 га, в межах договору оренди землі від 01.12.2009 № 940966900120 для будівництва громадсько-торговельного комплексу з житловою забудовою "Левада-Сіті", з виділенням черг будівництва по вул. Лисаветинській, в районі Левада до 31.12.2011 (але не пізніше прийняття об'єкту до експлуатації) (а.с. 200-201).

Поземельна книга на земельну ділянку (кадастровий номер 6310138800:03:011:0065) відкрита 07 вересня 2004 року.

Відомості про земельну ділянку (кадастровий номер 6310138800:03:011:0065) перенесені з Державного реєстру земель до Державного земельного кадастру.

Державну реєстрацію права власності на зазначену земельну ділянку проведено Харківським міським управлінням юстиції 08.04.2013.

Відповідно до п. 10, п. 11 додатку 1 до рішення Харківської міської ради від 28.09.2011 №422/11 надано дозвіл на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок: TOB "АНТЕР ПЛЮС" - площею, орієнтовно, 6,6618 га для будівництва громадського багатофункціонального комплексу з житловою забудовою по вул. Лисаветинській, в районі Левада та подальшої експлуатації об'єкту; ТОВ "ЛЕВАДА-СІТІ" - площею, орієнтовно, 6,1529 га для будівництва громадсько-торговельного комплексу по вул. Лисаветинській, в районі Левада та подальшої експлуатації об'єкту (а.с. 192-194).

У зв'язку з поділом земельної ділянки (кадастровий номер 6310138800:03:011:0065) на підставі Рішення 16 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 22.06.2012 №748/12 "Про надання земельних ділянок для будівництва (реконструкції) об'єктів" утворились нові земельні ділянки (кадастровий номер 6310138800:03:011:0151 та 5310138800:03:011:0152).

Відповідно до п. 14 додатку 1 до Рішення 16 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 22.06.2012 №748/12 "Про надання земельних ділянок для будівництва (реконструкції) об'єктів" ТОВ "АНТЕР-ПЛЮС" надано в оренду земельну ділянку (кадастровий номер 6310138800:03:011:0151), за рахунок земель житлової та громадської забудови, загальною площею 6,6618 га для будівництва громадського багатофункціонального комплексу з житловою забудовою по вул. Лисаветинській, в районі Левада до 31.12.2014 (а.с. 195-198).

Відповідно до п. 13 додатку 1 до Рішення 16 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 22.06.2012 №748/12 "Про надання земельних ділянок для будівництва (реконструкції) об'єктів" ТОВ "Левада-Сіті" припинено право користування земельною ділянкою, загальною площею 12,8147 га по вул. Лисаветинській, в районі Левада (договір оренди землі від 19.04.2012 №631010004000552) та надано в оренду земельну ділянку (кадастровий номер 5310138800:03:011:0152), за рахунок земель житлової та громадської забудови, загальною площею 6,1529 га для будівництва громадсько-торговельного комплексу до вул. Лисаветинській, в районі Левада до 31.12.2014 (а.с.195-198).

Відповідно до постанови Харківського апеляційного господарського суду від 10.03.2015 у справі №922/2955/15 за позовом прокурора Червонозаводського району м. Харкова в інтересах держави в особі Харківської міської ради, третя особа - Основ'янська об'єднана податкова інспекція м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до ТОВ "Левада-Сіті" про розірвання договору, повернення земельної ділянки, розірвано зазначений договір оренди землі, зобов'язано ТОВ "Левада-Сіті" повернути Харківській міській раді земельну ділянку загальною площею 6.1529 га по вул. Лисаветинській, в районі Левада в м. Харкові.

Згідно з п. 1 додатку 3 рішення Харківської міської ради від 20.04.2016 №184/16 територіальною громадою м. Харкова погоджено технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельних ділянок із земель територіальної громади м. Харкова по вул. Лисаветинській, в районі Левада та державна реєстрація земельної ділянки площею 6,6618 га (кадастровий номер 6310138800:03:011:0151) скасована у зв'язку з поділом земельної ділянки на чотири земельні ділянки:

- ділянка №1 - площею 0,1293 га, кадастровий номер 6310138800:03:011:0176;

- ділянка №2 - площею 0,4022 га, кадастровий номер 6310138800:03:011:0177;

- ділянка №3 - площею 0,1804 га, кадастровий номер 6310138800:03:011:0178;

- ділянка №4 - площею 5,9499 га, кадастровий номер 6310138800:03:011:0179 на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки 2016 року.

Державна реєстрація земельної ділянки (кадастровий номер 6310138800:03:011:0152, загальна площа 6,1529 га) скасована у зв'язку з поділом земельної ділянки на дві земельні ділянки:

- ділянка №1 - площею ,0790 га, кадастровий номер 6310138800:03:011:0180;

- ділянка №2 - площею 6,0739 га, кадастровий номер 6310138800:03:011:0181 на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки 2016 року.

Приватне акціонерне товариство "Трест Житлобуд-1" у відповідності до договору оренди землі від 18.12.2017 є орендарем земельної ділянки кадастровим номером 6310138800:03:011:0181, загальною площею 6,0739 га, яка знаходиться за адресою: м. Харків, вул. Лисаветинська, 1-А.

Зазначена земельна ділянка надавалась Харківською міською радою позивачу в строкове платне користування, з правом поновлення договору оренди на новий строк, на підставі рішення 16 сесії Харківської міської рада 7 скликання від 08.11.2017 №802/17 "Про надання земельних ділянок для будівництва об'єктів та припинення права користування земельними ділянками" для будівництва житлового комплексу.

Додатковою угодою до договору оренди землі від 27.03.2020 оренду землі було подовжено в строк до 01.03.2022.

АТ "Трест Житлобуд-1" звернувся з заявою до Харківської міської ради з проханням надати дозвіл на поділ земельної ділянки площею 6,0739 га (кадастровий номер 6310138800:03:011:0181) для будівництва житлового комплексу по вул. Лисаветинській, 1 а, у м. Харкові.

Рішенням 29 сесії Харківської міської ради 7 скликання "Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою для будівництва, експлуатації та обслуговування об'єктів" від 21.08.2019 № 1692/19 АТ "Трест Житлобуд-1" було надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки (кадастровий номер 6310138800:03:011:0181) площею 6,0739 га із земель територіальної громади м. Харкова для будівництва житлового комплексу по вул. Лисаветинській, 1а.

Після чого, на замовлення АТ "Трест Житлобуд-1" було розроблено технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки (кадастровий номер 6310138800:03:011:0181) для будівництва житлового комплексу по вул. Лисаветинській, 1а в Основ'янському районі м. Харкова.

Так, за результатами проведення комплексу робіт по розробці технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки (кадастровий номер 6310138800:03:011:0181) для будівництва житлового комплексу по вул. Лисаветинській, 1а в Основ'янському районі м. Харкова, з урахуванням попередніх координат земельної ділянки сформовано чотири земельні ділянки загальною площею 6.0739 та, з яких:

- площа земельної ділянки №1 складає 0.0146 га, на якій розташована нежитлова будівля (трансформаторна підстанція);

- площа земельної ділянки №2 складає 0.0146 га, на якій розташована нежитлова будівля (трансформаторна підстанція);

- площа земельної ділянки №3 складає 0.0236 га, на якій розташована нежитлова будівля (розподільний пункт);

- площа земельної ділянки №4 складає 6.0211 га, на якій розташовані багатоповерхові житлові будинки.

Позивачем було подано до Головного управління Держкадастру у Харківській області заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки №1, №2, №3, №4, та за результатами розгляду заяв були отримані рішення №РВ-6302451372020, №РВ-6302451392020, №РВ-6302451402020, №РВ-6302451452020 від 18.08.2020 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, підстава: відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру встановлено, що перетин ділянок з ділянкою 6310138800:03:011:0065, площа співпадає на 100% (накладка).

Після отримання вищезазначених рішень про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, позивачем до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області було надіслано лист від 21.08.2020, в якому позивач просив надати інформацію про земельну ділянку кадастровий номер 6310138800:03:011:0065, наявність якої на публічній кадастровій карті стала причиною відмови у державній реєстрації земельних ділянок шляхом поділу раніше сформованої земельної ділянки (кадастровий номер 6310138800:03:011:0181), площею 6,0739 за адресою вул. Лисаветинська, 1а, м. Харків, яка знаходиться у користуванні ПрАТ "Трест Житлобуд-1" на умовах оренди.

Листом №2227/116-20 від 26.08.2020 Головне управління Держгеокадастру у Харківський області зазначило, що відповідно до координат поворотних точок межі земельних ділянок з кадастровими номерами 6310138800:03:011:0176, 6310138800:03:011:0177, 6310138800:03:011:0178, 6310138800:03:011:0179, 6310138800:03:011:0180, 6310138800:03:011:0181 повністю співпадають з межами земельної ділянки з кадастровим номером 6310138800:03:011:0065, та відомості про цю земельну ділянку не є актуальними.

Отже, фактично спір виник у зв'язку з неможливістю реєстрації поділених земельних ділянок, які перебувають в оренді у позивача через наявність в реєстрі земельної ділянки з кадастровим номером 6310138800:03:011:0065.

Вирішуючи спір по суті суд керується положеннями чинного законодавства, що діяло на час виникнення спірних правовідносин та звертає увагу на наступне.

Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру визначає Закон України Про державний земельний кадастр від 07.07.2011 року №3613-VI (далі - №3613-VI).

Положеннями статті 1 Закону №3613-VI визначено, що державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами, а державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

В свою чергу, кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

Згідно частини 1 статті 9 Закону №3613-VI внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Надання відомостей з Державного земельного кадастру у визначених частиною першою статті 38 цього Закону випадках може здійснюватися також адміністраторами центрів надання адміністративних послуг у порядку, встановленому Законом України "Про адміністративні послуги", або уповноваженими посадовими особами виконавчих органів місцевого самоврядування, які успішно пройшли стажування у сфері земельних відносин та відповідають кваліфікаційним вимогам, зазначеним у частині третій цієї статті.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року №1051 затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру, який визначає процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру (далі - Порядок №1051).

Відповідно до пункту 109 Порядку №1051 до повноважень Державного кадастрового реєстратора територіальних органів Держземагентства у районах, містах республіканського (Автономної Республіки Крим) та обласного значення належать: 1) внесення або надання відмови у внесенні до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про землі та земельні ділянки (їх частини), розташовані в межах району, міста республіканського (Автономної Республіки Крим) чи обласного значення; 2) здійснення державної реєстрації земельних ділянок, обмежень у їх використанні, скасування такої реєстрації; 3) формування поземельних книг на земельні ділянки, внесення записів до них, забезпечення зберігання поземельних книг; 4) присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам; 5) здійснення реєстрації: заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру; заяв про відкликання заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру; заяв про надання відомостей з Державного земельного кадастру; повідомлень про виявлення помилок, допущених під час ведення Державного земельного кадастру; заяв про виправлення технічних помилок, допущених під час ведення Державного земельного кадастру; заяв про внесення виправлених відомостей до Державного земельного кадастру; 6) проведення перевірки відповідності поданих документів вимогам законодавства; 7) узагальнення відомостей про землі в межах району, міста республіканського (Автономної Республіки Крим) чи обласного значення за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру; 8) надання відомостей з Державного земельного кадастру щодо об'єктів, зазначених у підпункті 1 цього пункту, та відмови у їх наданні, витягів з Державного земельного кадастру про будь-яку земельну ділянку в межах державного кордону; 9) виправлення помилок у Державному земельному кадастрі, допущених у відомостях щодо об'єктів, зазначених у підпункті 1 цього пункту; 10) оприлюднення за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру на офіційному веб-сайті Держземагентства: відомостей щодо об'єктів, зазначених у підпункті 1 цього пункту; дати та номера реєстрації заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру та заяв про відкликання заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, їх стислого змісту та інформації про результати розгляду.

Внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, в розрізі пункту 69 Порядку №1051 здійснюється виключно на підставі та відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр" та цього Порядку.

Забороняється вимагати для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених Законом України "Про Державний земельний кадастр".

Згідно частин 1, 2, 3, 4, 5 статті 79-1 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів.

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі (ч. 10 ст. 79-1 ЗК України).

Частиною 1 статті 186-1 ЗК України передбачено, що проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин.

Відповідно до положень частини 1 статті 24 Закону №3613-VI визначено, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку.

Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (ч. 2 ст. 24 Закону №3613-VI).

Згідно частини 3 статті 24 Закону №3613-VI державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою: особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи; власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи; органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності).

Аналогічні положення закріплені в пункті 109 Порядку №1051.

Як вбачається з матеріалів справи, фактично спір виник у зв'язку з наявністю запису про державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 6310138800:03:011:0065.

Відповідно Рішення 16 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 22.06.2012 №748/12 "Про надання земельних ділянок для будівництва (реконструкції) об'єктів" ТОВ "Левада-Сіті" припинено право користування земельною ділянкою, загальною площею 12,8147 га по вул. Лисаветинській, в районі Левада та яка фактично з 2011 року була поділена на дві земельні ділянки, які у встановленому законом порядку були зареєстровані в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно без припинення реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 6310138800:03:011:0065, тобто, станом на момент розгляду справи фактично такої земельної ділянки не існує.

Зазначені обставини підтверджуються також власником земельної ділянки, Харківською міською радою, що при поділі земельної ділянки з кадастровим номером 6310138800:03:011:0065 не було скасовано її державну реєстрацію.

Зважаючи на це, позивач позбавлений можливості здійснити поділ земельної ділянки, що передана йому в оренду, у зв'язку з отриманням відмови Головного управління Держгеокадастру у Харківській області у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру у зв'язку з перетином земельної ділянки з кадастровим номером 6310138800:03:011:0181 із земельною ділянкою з кадастровим номером 6310138800:03:011:0065.

Положеннями частини 10 статті 24 Закону №3613-VI визначено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі:

- поділу чи об'єднання земельних ділянок;

- якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника;

- ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки.

Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень). Ухвалення судом рішення про визнання нечинним рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, за якою була сформована земельна ділянка, щодо якої виникли речові права, а також про скасування державної реєстрації такої земельної ділянки, що допускається за умови визнання нечинним рішення про затвердження такої документації (за його наявності) та припинення таких прав (за їх наявності).

Аналогічні правові норми закріплені в пункту 114 Порядку №1051, яким визначено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі:

1) поділу чи об'єднання земельних ділянок - на підставі заяви про державну реєстрацію земельних ділянок, які утворилися в результаті такого поділу чи об'єднання;

2) коли протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстроване з вини заявника, - на підставі інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, отриманої шляхом безпосереднього доступу до зазначеного Реєстру;

3) ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки, яке набрало законної сили в установленому законодавством порядку.

У разі скасування державної реєстрації з підстав, зазначених у підпунктах 2, 3 цього пункту, Державний кадастровий реєстратор у десятиденний строк повідомляє про це за формою згідно з додатком 23 особу, за заявою якої здійснено державну реєстрацію земельних ділянок, а в разі наявності зареєстрованих речових прав на неї - суб'єктів таких прав.

У відповідності до підпункту 3 пункту 6 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 (надалі - Порядок) до повноважень державних кадастрових реєстраторів Держгеокадастру та державних кадастрових реєстраторів його територіальних органів (у тому числі таких, що провадять свою діяльність на районному (міському) рівні, в мм. Києві та Севастополі) належать: здійснення державної реєстрації земельних ділянок, обмежень у їх використанні, скасування такої реєстрації.

У відповідності до ч. 1 ст. 24 Закону України Про Державний земельний кадастр державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку.

Положеннями п. 50 Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 передбачено, що поземельна книга в електронній (цифровій) формі відкривається шляхом її формування за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру з використанням даних електронного документа. Поземельна книга в електронній (цифровій) формі засвідчується кваліфікованим електронним підписом Державного кадастрового реєстратора. Не завірені кваліфікованим електронним підписом Державного кадастрового реєстратора записи у Поземельній книзі в електронній (цифровій) формі вважаються недійсними. Дата відкриття Поземельної книги є датою державної реєстрації земельної ділянки. Номером Поземельної книги є кадастровий номер земельної ділянки.

Зазначені норми права вказують на те, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється шляхом відкриття Поземельної книги, а її номер є кадастровим номером земельної ділянки.

Відповідно до ч. 6 ст. 16 Закону України Про державний земельний кадастр кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки.

Отже скасування державної реєстрації земельної ділянки прямо впливає на стан Поземельної книги і кадастрового номеру земельної ділянки.

Між тим, згідно з пунктом 57 Порядку №1051 поземельна книга закривається у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки у випадках, визначених пунктом 114 цього Порядку, та у разі виправлення помилки відповідно до пункту 156-2 цього Порядку.

У відповідності до п.п. 60, 61 Порядку №1051 запис у Поземельній книзі скасовується (поновлюється) Державним кадастровим реєстратором на підставі рішення суду. Скасування (поновлення) запису в Поземельній книзі здійснюється шляхом внесення до Державного земельного кадастру відомостей про його скасування (поновлення) із зазначенням дати та підстави для скасування (поновлення), посади, прізвища та ініціалів Державного кадастрового реєстратора, який скасував (поновив) запис, та формування з використанням програмного забезпечення Державного земельного кадастр) нових аркушів Поземельної книги, які засвідчуються: в електронній (цифровій) формі - кваліфікованим електронним підписом Державного кадастрового реєстратора; у паперовій формі - підписом Державного кадастрового реєстратора та скріплюються його печаткою.

Також, згідно з частиною 13 статті 79-1 Земельного кодексу України земельна ділянка припиняє існування як об'єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується в разі:

- поділу або об'єднання земельних ділянок;

- скасування державної реєстрації земельної ділянки на підставі судового рішення внаслідок визнання незаконною такої державної реєстрації;

- якщо речове право на земельну ділянку, зареєстровану в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", не було зареєстровано протягом року з вини заявника.

Суд зазначає, що здійснюючи реєстрацію земельних ділянок з кадастровими номерами 6310138800:03:011:0151 та 5310138800:03:011:0152 державний реєстратор зобов'язаний був скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 6310138800:03:011:0065, однак не вчинив цього.

Згідно наданих до суду Головним управлінням Держгеокадастру у Харківській області поземельних книг судом встановлено, що згідно штампу державного кадастрового реєстратора на обкладинках поземельних книг:

- поземельну книгу (кадастровий номер 6310138800:03:011:0151) закрито, утворено нові ділянки та відкриті нові поземельні книги в результаті поділу земельної ділянки - 6310138800:03:011:0176, 6310138800:03:011:0177, 6310138800:03:011:0178, 6310138800:03:011:0179;

- поземельну книгу (кадастровий номер 6310138800:03:011:0152) закрито, утворено нові ділянки та відкриті нові поземельні книги в результаті поділу земельної ділянки - 6310138800:03:011:0180, 6310138800:03:011:0181.

Однак, згідно наданої до суду Головним управлінням Держгеокадастру у Харківській області поземельної книги (кадастровий номер 6310138800:03:011:0065) судом встановлено, що штамп державного кадастрового реєстратора про закриття поземельної книги у зв'язку з її поділом на земельні ділянки з кадастровим номером 6310138800:03:011:0151 та 6310138800:03:011:0152 на обкладинці поземельної книги відсутній, отже державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером 6310138800:03:011:0065 у зв'язку з її поділом скасована не була.

Отже, вимоги позивача про зобов'язання Головного управління Держгеокадастру у Харківській області скасувати державну реєстрацію земельної ділянки площею 12.8147 га з кадастровим номером 6310138800:03:011:0065 у зв'язку з її поділом та закрити Поземельну книгу, яка була відкрита у зв'язку зі здійсненням державної реєстрації земельної ділянки площею 12.8147 га з кадастровим номером 6310138800:03:011:0065 у зв'язку з її поділом підлягають задоволенню.

Щодо вимоги позивача про визнання протиправною державної реєстрації земельної ділянки площею 12.8147 га з кадастровим номером 6310138800:03:011:0065, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що державну реєстрацію земельної ділянки площею 12.8147 га з кадастровим номером 6310138800:03:011:0065 здійснено 07.09.2004 на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (1 т., а.с. 144).

Відомості про земельну ділянку (кадастровий номер 6310138800:03:011:0065) перенесені з Державного реєстру земель до Державного земельного кадастру.

Позивачем не надано до суду доказів того, що дії з державної реєстрації земельної ділянки площею 12.8147 га з кадастровим номером 6310138800:03:011:0065 07.09.2004 є протиправними, державна реєстрація земельної ділянки не визнавалась нечинною, не скасовувалась, та не оскаржувалась.

Доказів визнання нечинними документів, на підставі яких було здійснено державну реєстрацію земельної ділянки (кадастровий номер 6310138800:03:011:0065), до суду не подано та в судовому засіданні представником позивача не зазначено жодних обставин протиправності реєстрації даної земельної ділянки в 2004 році.

За таких обставин, підстави для задоволення вимог позивача щодо визнання протиправною державної реєстрації земельної ділянки площею 12.8147 га з кадастровим номером 6310138800:03:011:0065 відсутні.

Щодо вимоги позивача про зобов'язання Департаменту реєстрації Харківської міської ради скасувати запис про реєстрацію права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 6310138800:03:011:0065 з подальшим закриттям відповідного розділу в Державному реєстрі прав, суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, регулює Закон України від 01 липня 2004 року № 1952-IV Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - Закон № 1952-IV).

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 2 Закону № 1952-IV державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

За вимогами частини третьої статті 10 Закону №1952-IV державний реєстратор: встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом; відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації.

Відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону № 1952-IV розділ Державного реєстру прав та реєстраційна справа закриваються в разі:

1) знищення об'єкта нерухомого майна;

2) поділу, об'єднання об'єктів нерухомого майна або виділу частки з об'єкта нерухомого майна;

3) державної реєстрації права власності на новостворений об'єкт нерухомого майна, щодо якого в Державному реєстрі прав відкрито розділ як на об'єкт незавершеного будівництва;

4) скасування державної реєстрації земельної ділянки.

Відповідно до ч. 3 ст. 14 Закону № 1952-IV у разі поділу об'єкта нерухомого майна або виділу частки з об'єкта нерухомого майна відповідний розділ Державного реєстру прав та реєстраційна справа закриваються, а реєстраційний номер цього об'єкта скасовується. На кожний новостворений об'єкт нерухомого майна відкривається новий розділ Державного реєстру прав та формується нова реєстраційна справа, а також присвоюється новий реєстраційний номер кожному з таких об'єктів.

Відомості про речові права, обтяження речових прав щодо об'єкта, що поділяється, або при виділі частки з цього об'єкта одночасно з відкриттям розділів Державного реєстру прав на кожний новостворений об'єкт переносяться до таких розділів. Якщо правочином або актом відповідного органу встановлено, що речові права, обтяження речових прав не поширюються на всі новостворені об'єкти нерухомого майна, відомості про такі права, обтяження переносяться лише до розділів, відкритих для новостворених об'єктів, яких вони стосуються.

У разі наявності зареєстрованих речових прав, похідних від права власності, та/або обтяжень речових прав щодо об'єкта, що поділяється, або при виділі частки з цього об'єкта за результатом перенесення відомостей про такі права, обтяження державний реєстратор обов'язково невідкладно повідомляє відповідного користувача, обтяжувача про закриття розділу Державного реєстру прав та перенесення відомостей про речові права, обтяження.

Підпунктом 6 пункту 4 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. №1141 встановлено, що ведення Державного реєстру прав передбачає: відкриття та у випадках, передбачених законом, закриття розділів у Державному реєстрі прав, внесення до розділів або спеціального розділу Державного реєстру прав відомостей про набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав.

Пунктом 51 Порядку №1141 встановлено, що внесення записів про скасування державної реєстрації прав, скасування записів Державного реєстру прав здійснюється за заявою особи, заінтересованої у внесенні/скасуванні відповідних записів, виключно у випадках, передбачених законом.

У Державному реєстрі прав під час внесення записів про скасування державної реєстрації прав за допомогою програмних засобів його ведення автоматично поновлюються записи про речові права, їх обтяження, що існували до проведення державної реєстрації прав, що скасована, у разі їх наявності в Державному реєстрі прав.

У Державному реєстрі прав під час скасування його записів у зв'язку із скасуванням рішення про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна проставляється відмітка про скасування відповідного запису.

У разі скасування рішення про внесення змін до запису Державного реєстру прав у такому Реєстрі проводиться зміна шляхом редагування відповідного запису з метою приведення його у стан, що існував до прийняття такого рішення та проведення відповідних реєстраційних дій.

Оскільки, представники ПрАТ Житлобуд-1 не звертались до Департаменту реєстрації Харківської міської ради для скасування запису про реєстрацію права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 6310138800:03:011:0065 з подальшим закриттям відповідного розділу в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, а Закон України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень передбачає обов'язковість реєстратора здійснювати дії по будь-якому зверненню, а не за власної ініціативи, тому підстави для зобов'язання державного реєстратора здійснити дії, які безпосередньо віднесені до його компетенції, відсутні.

Зобов'язання судом Департаменту реєстрації здійснити певні реєстраційні дії є зміною визначеної законодавцем процедури проведення реєстраційних дій. Державна реєстрації проводиться виключно за заявочним принципом, при сплаті адміністративного збору, подання відповідного переліку документів і виключно у випадку встановлення відповідності заявлених прав поданим документам (ст.ст. 10, 27 ЗУ Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно ) на підставі нормативно-правових актів з питань реєстрації.

Жодного звернення до органів державної реєстрації прав не було, а Закон України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та Закон України Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень передбачає обов'язковість реєстратора здійснювати дії по будь-якому зверненню, а не за власної ініціативи, тому підстави для задоволення позову в цій частині відсутні.

Суд вказує, що відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

А згідно з частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд вважає вимоги позивача такими, що підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ч. 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Приватного акціонерного товариства "ТРЕСТ ЖИТЛОБУД-1" (вул. Алчевських, буд. 43, м. Харків, 61002, ЄДРПОУ 01270285) до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (вул. Квітки-Основ'яненка, буд. 7, 4 пов., м. Харків, 61003, ЄДРПОУ 39792822), Департаменту реєстрації Харківської міської ради (майдан Павлівський, буд. 4, м. Харків, 61003, ЄДРПОУ 40214227), третя особа - Харківська міська рада (майдан Конституції, буд. 7, м. Харків, 61003, ЄДРПОУ 04059243) про визнання протиправною державної реєстрації земельної ділянки та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Харківській області скасувати державну реєстрацію земельної ділянки площею 12.8147 га з кадастровим номером 6310138800:03:011:0065 у зв'язку з її поділом.

Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Харківській області закрити Поземельну книгу, яка була відкрита у зв'язку зі здійсненням державної реєстрації земельної ділянки площею 12.8147 га з кадастровим номером 6310138800:03:011:0065 у зв'язку з її поділом.

В задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.

Стягнути на користь Приватного акціонерного товариства "ТРЕСТ ЖИТЛОБУД-1" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Харківській області суму сплаченого судового збору у розмірі 3153,00 грн (три тисячі сто п'ятдесят три гривні 00 коп.).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складений 20.04.2021.

Суддя Д.А. Волошин

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.04.2021
Оприлюднено21.04.2021
Номер документу96381623
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/16649/2020

Ухвала від 30.07.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 12.07.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Рішення від 14.04.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Рішення від 14.04.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 24.03.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 24.03.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 27.11.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні