Рішення
від 21.04.2021 по справі 400/3959/19
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 квітня 2021 р. № 400/3959/19 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Лісовської Н.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом:товариства з додатковою відповідальністю "Доманівське автотранспортне підприємство 14844", вул. Лихого, 21, смт. Доманівка, Миколаївська область, 56401 до відповідача:Управління інфраструктури Миколаївської обласної державної адміністрації, вул. Адміральська, 22, м. Миколаїв, 54001 третя особа:фізична особа-підприємець ОСОБА_1 , с. Трудове, Вознесенський район, Миколаївська область, 56552 про:скасування рішення, оформленого протоколом від 16.05.2019 №1, в частині недопущення позивача до участі у конкурсі по об`єкту конкурсу Первомайськ - Доманівка, маршрут № 373 (за об`єктом конкурсу № 33); зобов`язання вчинити певні дії, ВСТАНОВИВ:

Товариство з додатковою відповідальністю "Доманівське автотранспортне підприємство 14844" звернулося з позовом до Управління інфраструктури Миколаївській обласної державної адміністрації, за участю третьої особи фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 , про:

- скасування рішення конкурсного комітету, оформленого протоколом від 16.05.2019 р. № 1 в частині недопущення позивача до участі в конкурсі по об`єкту конкурсу Первомайськ-Доманівка, маршрут № 373 (за об`єктом конкурсу № 33);

- скасування наказу від 06.06.2019 р. № 36, яким введено в дію рішення конкурсного комітету, оформлене протоколом від 16.05.2019 р. № 1, в частині визначення переможцем конкурсу ФОП ОСОБА_1 по об`єкту конкурсу АДРЕСА_1 ;

- зобов`язання відповідача винести питання допущення позивача до участі в конкурсі та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу з урахуванням розгляду конкурсної пропозиції позивача по об`єкту Первомайськ-Доманівка, маршрут № 373 (за об`єктом конкурсу № 33) для повторного розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету.

Ухвалою від 18.02.2020 р. суд закрив провадження у справі в частині позовної вимоги про скасування наказу від 06.06.2019 р. № 36, яким введено в дію рішення конкурсного комітету, оформлене протоколом від 16.05.2019 р. № 1, в частині визначення переможцем конкурсу ФОП ОСОБА_1 по об`єкту конкурсу АДРЕСА_1 (т. 1 а. с. 133-136).

П`ятий апеляційний адміністративний суд постановою від 08.04.2020 р. скасував зазначену ухвалу суду першої інстанції та направив справу в частині вимоги про скасування наказу від 06.06.2019 р. № 36, яким введено в дію рішення конкурсного комітету, оформлене протоколом від 16.05.2019 р. № 1, в частині визначення переможцем конкурсу ФОП ОСОБА_1 по об`єкту конкурсу АДРЕСА_1 для продовження розгляду до суду першої інстанції (т. 1 а. с. 200-204).

Рішенням від 06.10.2020 р. у задоволенні позовної вимоги про скасування наказу від 06.06.2019 р. № 36, яким введено в дію рішення конкурсного комітету, оформлене протоколом від 16.05.2019 р. № 1, в частині визначення переможцем конкурсу ФОП ОСОБА_1 по об`єкту конкурсу АДРЕСА_1 відмовлено (т. 2 а. с. 31-34). Рішення сторонами не оскаржене.

У решті позовних вимог рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 18.02.2020 р. у задоволенні позову відмовлено (т. 1 а. с. 138-143). Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 27.05.2020 р. рішення суду першої інстанції залишено без змін (т. 1 а. с. 245-250).

Постановою Верховного Суду від 22.12.2020 р. рішення судів першої та апеляційної інстанцій скасовано, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції (т. 2 а. с. 75-86).

Спір у цій справі виник у зв`язку з проведенням 16.05.2019 р. конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, зокрема, за маршрутом Первомайськ - Доманівка № 373 (за об`єктом № 33), до якого позивача, на його думку, протиправно не допущено з підстав недостатньої кількості транспортних засобів для визначеного умовами конкурсу обслуговування об`єкту конкурсу, яка за умовами конкурсу була визначена як два автобуси з урахуванням резерву.

Під час нового розгляду справи відповідач та третя особа відзиву та пояснень відповідно не подавали.

Під час першого розгляду справи відповідач обґрунтовував свій відзив тим, що рішення про недопуск позивача до участі в конкурсі було прийнято правомірно, адже у позивача недостатньо транспортних засобів з обслуговування об`єкту конкурсу маршруту № 373, з урахуванням задіяного рухомого складу в кількості 6 автобусів на підставі чинних договорів та обслуговування об`єкту конкурсу потрібно 2 транспортних засоби з урахуванням резерву. Тобто, у претендента - перевізника повинно бути в наявності зареєстрованих 8 транспортних засобів, а у позивача зареєстровано лише 5 транспортних засобів (т. 1 а. с. 60-65).

Третя особа під час першого розгляду справи надала письмові пояснення, згідно з якими організатором конкурсу та конкурсним комітетом було належним чином перевірено наявність у позивача достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, що мало наслідком встановлення факту відсутності достатньої кількості транспортних засобів, у зв`язку з чим було прийнято законне та правомірне рішення про недопущення перевізника-претендента до участі в конкурсі відповідно до п.п. 4 п. 12 Порядку № 1081 (т. 1 а. с. 34-38).

За клопотаннями представників позивача та третьої особи справу розглянуто в письмовому провадженні (т. 2 а. с. 103, 131).

З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:

03.04.2019 р. відповідачем прийнято наказ № 26 про проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, замовником перевезень на який є Миколаївська обласна державна адміністрація, яким затверджено перелік об`єктів, умови конкурсу та вимоги до перевізників, які беруть участь у конкурсі. За умовами конкурсу визначено маршрут Первомайськ - Доманівка, маршрут № 373 (за об`єктом № 33), серед іншого, за вимогами конкурсу у перевізника має бути 2 транспортні засоби (т. 1 а. с. 66-71).

Позивач подав заяву про участь у конкурсі з відповідними додатками (т. 1 а. с. 19-22). У відомостях про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті, зазначено два транспортні засоби (т. 1 а. с. 21).

16.05.2049 р. відповідачем проведено конкурс, результати якого оформлені протоколом № 1 (т. 1 а. с. 83-99).

Відповідно до вказаного протоколу комісією прийнято рішення про недопуск до участі в конкурсі позивача. Також прийнято рішення, яким переможцем конкурсу на виконання рейсу № 373 маршруту Первомайськ - Доманівка визнано ФОП ОСОБА_1 .

Наказом відповідача від 06.06.2019 р. № 36 введено в дію рішення конкурсного комітету, оформлене протоколом 1 від 16.05.2019 р., зокрема по об`єкту конкурсу № 373 Первомайськ - Доманівка про визнання переможцем конкурсу ФОП ОСОБА_1 (т. 1 а. с. 13-18).

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначені Законом України "Про автомобільний транспорт" (далі - Закон № 2344), який регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.

Частиною 1 статті 43 Закону № 2344 встановлено, що визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.

Вимоги до автомобільних перевізників, які допускаються до участі в конкурсі, визначені ст. 45 Закону № 2344. Так, у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у ст. 34 цього Закону.

Відповідно до ст. 44 Закону № 2344 організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

До обов`язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать: визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками; державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.

У разі відсутності в перевізників-претендентів автобусів, що відповідають умовам конкурсу, вони мають право подавати до конкурсного комітету заяву на участь у конкурсі та документи, що містять характеристику наявних автобусів, які перевізник-претендент пропонує використовувати на даному маршруті, а також інвестиційний проект-зобов`язання щодо оновлення парку автобусів на цьому маршруті на визначений період до п`яти років.

У разі відсутності перевізників-претендентів, які мають автобуси, що відповідають умовам конкурсу, конкурс проводиться серед претендентів, які пропонують використовувати на даному маршруті автобуси, що відповідають вимогам безпеки, але не відповідають умовам конкурсу за класом, пасажиромісткістю, параметрами комфортності, з урахуванням поданих інвестиційних проектів-зобов`язань щодо оновлення парку автобусів, які будуть повністю відповідати всім вимогам, у термін до п`яти років.

Для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Національної поліції, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.

Процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі області (внутрішньообласний маршрут), автобусному маршруті, що не виходить за межі території району (внутрішньорайонний маршрут), автобусному маршруті, що проходить у межах населеного пункту (міський маршрут), та автобусному маршруті, що проходить у межах об`єднаної територіальної громади (далі - конкурс), а також процедуру визначення автомобільного перевізника для роботи на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласний маршрут) визначено Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 р. № 1081 (далі - Порядок № 1081).

Згідно з п. 17 Порядку № 1081 у конкурсі можуть брати участь підприємства (організації), які відповідають вимогам, що встановлені ст. 44 Закону України "Про автомобільний транспорт", а також умовам проведення відповідного конкурсу.

Пунктом 10 Порядку № 1081 визначено, що організатор перевезень затверджує умови конкурсу, в тому числі обов`язкові, відповідно до ст. 44 Закону України "Про автомобільний транспорт". Крім обов`язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об`єкті конкурсу, який включає міські та приміські внутрішньообласні автобусні маршрути загального користування, транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, в кількості до 35 відсотків загальної кількості автобусів до 31 грудня 2019 р. та до 50 відсотків - з 1 січня 2020 року.

Згідно з п. 7 Порядку № 1081 об`єкт конкурсу визначається організатором перевезень відповідно до встановленого порядку як самостійно, так і за зверненням підприємств, установ, організацій, громадських об`єднань, а також фізичних осіб - підприємців і громадян.

Пунктом 8 Порядку № 1081 встановлено, що переможця чи переможців конкурсу визначає організатор перевезень на підставі рішення конкурсного комітету окремо щодо кожного об`єкта конкурсу.

У разі коли щодо одного чи кількох об`єктів конкурсу встановлено, що рішення конкурсного комітету прийнято з порушенням законодавства, організатор перевезень приймає рішення про скасування такого рішення конкурсного комітету щодо цих об`єктів та виносить його для повторного розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету.

У відповідності до п.п. 4 п. 12 Порядку № 1081 організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов`язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків необхідної кількості автобусів для виконання перевезень.

Визначальним для вирішення даної справи є встановлення кількісного та якісного складу наявних у позивача транспортних засобів (автобусів), які задіяні для надання послуг за іншими чинними договорами на здійснення перевезень, зокрема з урахуванням графіків їхнього задіяння для надання таких послуг на постійній основі та визначення транспортних засобів (автобусів) як резервних за іншими чинними договорами на здійснення перевезень у порівнянні з графіком надання послуг за маршрутом № 373 Первомайськ - Доманівка, який був об`єктом спірного конкурсу.

На запит відповідача Регіональний сервісний центр в Миколаївській області надав інформацію від 11.05.2019 р. № 31/14-1548, за якою за позивачем зареєстровано 5 транспортних засобів (т. 1 а. с. 79).

З інформації, наданої позивачем, відповідач встановив, що ним укладені 3 договори на перевезення з іншими замовниками транспортних послуг, які обслуговують автобусні маршрути транспортними засобами в кількості 6 одиниць задіяного рухомого складу на маршруті (з урахуванням резерву), але за договором на обслуговування маршруту № 373 Доманівка - Первомайськ строк дії договору сплинув 16.09.2018 р.

На участь у конкурсі по об`єкту конкурсу № 33 позивач вказав 2 транспортні засоби.

Таким чином, відповідач дійшов висновку, що в цілому у претендента-перевізника повинно бути в наявності зареєстрованих 8 транспортних засобів, але з відповіді Сервісного центру вбачається, що за позивачем зареєстровано лише 5 транспортних засобів, а відтак, у перевізника недостатньо транспортних засобів, що й стало підставою для недопущення позивача до конкурсу.

Під час нового розгляду справи суд витребував у позивача докази того, скільки та які саме із наявних у нього транспортних засобів (автобусів) задіяно для надання послуг за іншими чинними договорами (якими саме) на здійснення перевезень, зокрема із врахуванням графіків їхнього задіяння для надання таких послуг на постійній основі та визначення транспортних засобів (автобусів) як резервних за іншими чинними договорами на здійснення перевезень у порівнянні з графіком надання послуг за маршрутом № 373 Первомайськ - Доманівка, який був об`єктом спірного конкурсу.

На виконання вимоги суду позивач надав узагальнену інформацію, а також договори про організацію перевезень, паспорти автобусних маршрутів, розклади руху автобусів та свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (т. 2 а. с. 111-130).

З аналізу поданих доказів суд встановив, що на момент проведення конкурсу за маршрутом № 373 позивач мав у власності 5 автобусів, 3 з яких використовувалися для обслуговування маршрутів № 373, № 1249/1250 і № 1495/1496 по діючим договорам на здійснення перевезень.

Таким чином, на момент проведення конкурсу за маршрутом № 373 Первомайськ - Доманівка позивач мав 2 вільні автобуси, про які й надав інформацію разом із заявою про участь у конкурсі.

З огляду на встановлені у справі фактичні обставини та досліджені докази, суд дійшов висновку, що відповідач при прийнятті оскаржуваного рішення діяв не на підставі та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не надано належних доказів на обґрунтування правомірності рішення про недопущення позивача до участі в конкурсі по об`єкту конкурсу Первомайськ-Доманівка, маршрут № 373 (за об`єктом конкурсу № 33).

Встановлені у справі обставини є підставою для задоволення позову.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Позивач надав платіжне доручення про сплату судового збору в сумі 5763,00 грн (т. 1 а. с. 4). Оскільки за кожну позовну вимогу позивач сплатив судовий збір у розмірі 1921,00 грн, а судом задоволено дві з них (у задоволенні ще однієї вимоги відмовлено рішенням від 06.10.2020 р.), то стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача належить 3842,00 грн.

Керуючись ст. 2, 19, 241, 244, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Позов товариства з додатковою відповідальністю "Доманівське автотранспортне підприємство 14844" (вул. Лихого, 21, смт. Доманівка, Миколаївська область, 56401, ідентифікаційний код 19296606) до Управління інфраструктури Миколаївській обласної державної адміністрації (вул. Адміральська, 22, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 23626208), за участю третьої особи фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (с. Трудове, Вознесенський район, Миколаївська область, 56552, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ), про скасування рішення конкурсного комітету, оформленого протоколом від 16.05.2019 р. № 1 в частині недопущення товариства до участі в конкурсі по об`єкту конкурсу Первомайськ-Доманівка, маршрут № 373 (за об`єктом конкурсу № 33); зобов`язання винести питання допущення товариства до участі в конкурсі та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу з урахуванням розгляду конкурсної пропозиції товариства по об`єкту Первомайськ-Доманівка, маршрут № 373 (за об`єктом конкурсу № 33) для повторного розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету - задовольнити повністю.

2. Скасувати рішення конкурсного комітету для визначення перевізників на автобусних маршрутах загального користування, замовником перевезень на який є Миколаївська обласна державна адміністрація, оформлене протоколом від 16.05.2019 р. № 1 в частині недопущення товариства з додатковою відповідальністю "Доманівське автотранспортне підприємство 14844" до участі в конкурсі по об`єкту конкурсу Первомайськ-Доманівка, маршрут № 373 (за об`єктом конкурсу № 33).

3. Зобов`язати Управління інфраструктури Миколаївській обласної державної адміністрації винести питання допущення товариства з додатковою відповідальністю "Доманівське автотранспортне підприємство 14844" до участі в конкурсі та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу з урахуванням розгляду конкурсної пропозиції товариства з додатковою відповідальністю "Доманівське автотранспортне підприємство 14844" по об`єкту Первомайськ-Доманівка, маршрут № 373 (за об`єктом конкурсу № 33) для повторного розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління інфраструктури Миколаївській обласної державної адміністрації (вул. Адміральська, 22, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 23626208) судовий збір у сумі 3842,00 грн (три тисячі вісімсот сорок дві грн 00 коп.) на користь товариства з додатковою відповідальністю "Доманівське автотранспортне підприємство 14844" (вул. Лихого, 21, смт. Доманівка, Миколаївська область, 56401, ідентифікаційний код 19296606).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дата складення повного судового рішення 21.04.2021 р.

Суддя Н.В. Лісовська

Дата ухвалення рішення21.04.2021
Оприлюднено23.04.2021
Номер документу96453538
СудочинствоАдміністративне
Суть:скасування рішення, оформленого протоколом від 16.05.2019 №1, в частині недопущення позивача до участі у конкурсі по об`єкту конкурсу Первомайськ - Доманівка, маршрут № 373 (за об`єктом конкурсу № 33); зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —400/3959/19

Рішення від 21.04.2021

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 17.03.2021

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 15.01.2021

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Постанова від 22.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 15.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Рішення від 06.10.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 31.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 24.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білак М.В.

Ухвала від 02.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні