Постанова
від 08.04.2021 по справі 904/3194/20
ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08.04.2021 Справа № 904/3194/20

м.Дніпро, пр.Дмитра Яворницького, 65

Центральний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді (доповідача) - Кузнецової І.Л.,

суддів - Кощеєва І.М., Подобєда І.М.

секретар судового засідання: Мацекос І.М.,

розглянувши апеляційну скаргу Божедарівської селищної ради на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 06.01.2021 у справі № 904/3194/20 (суддя Панна С.П., повне рішення складено 16.01.2021)

за позовом Божедарівської селищної ради, смт.Божедарівка, Криничанський район, Дніпропетровська область

до відповідача-1: Фермерського господарства "Перлина Плюс", смт. Божедарівка, Криничанський район, Дніпропетровська область

до відповідача-2: ОСОБА_1 , м. Дніпро

про розірвання договору оренди земельної ділянки

ВСТАНОВИВ:

- рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 06.01.2021 у справі №904/3194/20 Божедарівській селищній раді відмовлено в задоволенні позову, з урахуванням уточненої позовної заяви та заяви про збільшення позовних вимог, про розірвання договору оренди земельної ділянки №1130 від 17.08.2011, укладеного між Криничанською районною державною адміністрацією та ОСОБА_1 ;

- приймаючи рішення, господарський суд виходив з обставин порушення позивачем п. 34 вказаного вище договору оренди земельної ділянки в частині ненаправлення відповідачам додаткової угоди до договору у зв`язку зі зміною ставки орендної плати, а також з того, що визначення в договорі орендної плати в межах законодавчо встановлених граничних розмірів не суперечить положенням чинного законодавства, при цьому, одностороннє збільшення позивачем ставки орендної плати, навіть на підставі рішення селищної ради в межах законодавчої компетенції, не є правовою підставою для автоматичної зміни чинного договору, за відсутності волі іншої сторони договору;

- не погодившись з прийнятим рішенням, Божедарівська селищна рада подала апеляційну скаргу, в якій, з посиланням на порушення господарським судом норм процесуального права та неправильне застосування норм матеріального права, просить це рішення скасувати, ухвалити нове рішення та позовні вимоги задовольнити повністю;

- апеляційна скарга мотивована тим, що:

господарським судом не надано оцінку доводам позивача про недобросовісну поведінку відповідачів щодо ухилення від сплати орендної плати в належному розмірі та зловживання відповідачами своїм правом зміни договору з метою заниження орендної плати, а також проігноровано доводи позивача про умисне ухилення відповідачів від укладання додаткової угоди, що призвело до штучного заниження орендної плати за користування земельною ділянкою, у зв`язку з чим, в результаті ігнорування підвищення орендної ставки селищною радою у відповідачів накопився борг, який вони навіть не збираються сплачувати;

рішення Божедарівської селищної ради № 18-31/VII від 15.12.2017 та № 19-46/VII від 20.12.2018 щодо затвердження орендних ставок по сплаті орендної плати за землю є обов`язковими до виконання відповідачами, а враховуючи те, що орендна плата на земельні ділянки комунальної власності є регульованою ціною, відповідачі повинні сплачувати орендну плату саме згідно з рішеннями селищної ради, однак відповідачі фактично ухиляються від підписання додаткової угоди та в такий спосіб не виконують рішення селищної ради щодо оплати орендної плати за новими ставками;

відповідачам було відомо про збільшення ставок та необхідність укладення додаткової угоди, оскільки відповідне повідомлення було опубліковано в місцевих засобах інформації та було надіслано на адресу відповідача;

шляхом ухилення від підписання додаткової угоди про підвищення ставки орендної плати відповідачі порушують майновий інтерес селищної ради та позивач не може отримати те, на що він розраховував на момент укладення договору оренди;

вищевикладені обставини є підставою для розірвання договору оренди земельної ділянки № 1130 від 17.08.2011;

господарським судом невірно надано оцінку податковим деклараціям відповідача-1, оскільки орендна плата, яку сплачують відповідачі за договором розрахована без врахування кумулятивного коефіцієнту, який передбачено п. 9 договору, у зв`язку з чим ФГ "Перлина Плюс" недоплачено до місцевого бюджету у 2018 році - 22 872 грн 01 коп., у 2019 році - 22 872 грн 01 коп., що у загальній сумі складає 45 744 грн 02 коп.;

суд першої інстанції неправильно застосував норми матеріального права, а саме: ст. 144 Конституції України, ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. 288 Податкового кодексу України, ст. 632 Цивільного кодексу України;

-відповідач-1 вважає рішення господарського суду обґрунтованим, просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, посилаючись на те, що:

відповідно до виписки по рахунках та податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2018, 2019, 2020 роки ФГ "Перлина Плюс" сплачує орендну плату систематично та у повному обсязі без будь-яких затримок;

щодо посилання скаржника на незастосування при розрахунку орендної плати кумулятивного коефіцієнта, то, враховуючи положення п.п. 138.3.1 Податкового кодексу України, вартість земельних ділянок, малоцінних необоротних активів, бібліотечних фондів і природних ресурсів не підлягає амортизації в податковому обліку;

Божедарівська селищна рада набула право власності на спірну земельну ділянку 03.07.2019, а заборгованість по орендній платі визначена останньою за період 2018 року - 2019 року;

посилання позивача на опублікування ним в газеті "Нові Рубежі" повідомлення для землекористувачів про укладення додаткової угоди у зв`язку зі зміною орендної плати не є належним доказом, оскільки позивачем недотримано вимог ст. 148-1 Земельного кодексу України, а саме не повідомлено відповідачів про перехід права власності на спірну земельну ділянку від держави до територіальної громади;

від позивача до відповідачів не надходило пропозицій щодо зміни чи розірвання договору, що свідчить відсутність досудового врегулювання спору;

вищевикладені обставини свідчать про те, що позивач не скористався своїм правом та обов`язком укласти додаткову угоду щодо зміни істотних умов договору оренди №1130 від 17.08.2011 в частині зміни орендної плані за землю.

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу справи між суддями від 08.02.2021 для розгляду справи визначено колегію суддів у складі: головуючого судді (доповідача) - Кузнецової І.Л., суддів - Кощеєва І.М., Чус О.В. .

Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 16.02.2021 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою, розгляд скарги призначено в судовому засіданні на 11.03.2021.

11.03.2021 на адресу Центрального апеляційного господарського суду надійшло клопотання ФГ "Перлина Плюс" про відкладення розгляду справи.

Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 11.03.2021 розгляд апеляційної скарги відкладено на 01.04.2021.

В судовому засіданні 01.04.2021 оголошено перерву до 08.04.2021.

У зв`язку з перебуванням у відпустці судді Чус О.В., розпорядженням керівника апарату суду від 07.04.2021 призначено повторний автоматизований розподіл судової справи між суддями, за результатами якого автоматизованою системою документообігу для розгляду останньої визначено колегію суддів у складі: головуючого судді (доповідача) - Кузнецової І.Л., суддів - Кощеєва І.М., Подобєда І.М..

Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 08.04.2021 апеляційну скаргу Божедарівської селищної ради прийнято до провадження вказаним складом суду.

В судовому засіданні 08.04.2021 прийнято вступну та резолютивну частини постанови у даній справі.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача-1, колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню в силу наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, 17.08.2011 між Криничанською районною державною адміністрацією (орендодавцем) та ОСОБА_1 (орендарем) укладено договір оренди земельної ділянки № 1130 (а.с. 7-9, т.1), відповідно до п. 1 якого, орендодавець зобов`язався надати, а орендар прийняти в строкове платне користування земельну ділянку для ведення фермерського господарства із земель державної власності, яка знаходиться за межами населеного пункту на території Щорської селищної ради Криничанського району Дніпропетровської області.

Відповідно до п. 2 договору в оренду передається земельна ділянка, яка розташована за межами населеного пункту, загальною площею 34,2809 гектарів, у тому числі ріллі 34,2809 гектарів.

Згідно з п. 5 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 395026грн 00коп..

Відповідно до п.п. 9, 10, 11 договору орендна плата вноситься орендарем у розмірі земельного податку - з розрахунку 3 601 грн/га х 3,20 х 34,2809 га х 0,1% = 395 грн 03 коп. на рік, на момент укладення договору на рахунок Щорської селищної ради.

Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням коефіцієнта індексації та коригується орендарем.

Орендна плата вноситься в такі строки: щомісяця протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця.

Пунктом 12 договору встановлено, що розмір орендної плати переглядається у випадках і з моменту:

- орендна плата переглядається один раз на три роки;

- зміни умов господарювання, передбачених договором;

- зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами;

- в інших випадках, передбачених законодавчими актами України.

Згідно з п. 28 договору орендодавець має право вимагати від орендаря, зокрема, своєчасного внесення орендної плати.

Пунктами 34, 36, 37 договору передбачено, що зміна умов договору здійснюється в письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв`язується в судовому порядку.

Дія договору припиняється шляхом його розірвання за:

- взаємною згодою сторін;

- рішенням суду на вимогу однією із сторін внаслідок невиконання другою стороною обов`язків, передбачених договором та внаслідок випадкового знищення, пошкодження орендованої земельної ділянки, яке істотно перешкоджає її використанню, а також з інших підстав, визначених законом.

Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається.

Відповідно до п.п. 38, 42 договору перехід права власності на орендовану земельну ділянку до другої особи, а також реорганізація юридичної особи-орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання договору.

Договір набуває чинності після його підписання сторонами та його державної реєстрації.

Договір зареєстрований Відділом Держкомзему у Криничанському районі Дніпропетровської області 15.11.2011, про що в Книзі реєстрації договорів оренди землі вчинено запис за № 122205574000002.

За актом прийому-передачі земельної ділянки Криничанська районна державна адміністрація передала, а ОСОБА_1 прийняла земельну ділянку в натурі загальною площею 34,2809 га, в тому числі ріллі 34,2809 га, для ведення фермерського господарства (а.с. 11 т.1).

18.11.2011 проведено державну реєстрацію Фермерського господарства "Перлина Плюс" (ідентифікаційний код 37516921), засновник - Пізняк Ірина Олександрівна, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань (а.с. 47-49 т.1).

Рішенням Божедарівської селищної ради № 18-31/VII від 15.12.2017 "Про встановлення плати за землю, як складової податку на майно на території Божедарівської селищної ради" (а.с. 14 т.1) на території Божедарівської селищної ради встановлено ставки плати за землю як складової податку на майно з 01 січня 2018 року згідно з додатком 1, затверджено Положення про порядок обчислення та сплати плати за землю на території селищної ради згідно з додатком 2, визнано таким, що втратило чинність рішення 20 сесії селищної ради від 24.01.2017 №16-20/VII "Про встановлення плати за землю, як складової податку на майно на території Божедарівської селищної ради".

Додатком 1 до вказаного рішення є "Ставки плати за землю на території Божедарівської селищної ради, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження" (а.с. 15-16 т.1). Відповідно до зазначеного додатку ставка орендної плати (процент від нормативної грошової оцінки) для категорії земель сільськогосподарського призначення становить 5 процентів.

В подальшому, рішенням Божедарівської селищної ради № 19-46/VII від 20.12.2018 "Про встановлення ставок і пільг із сплати земельного податку та ставок орендної плати на 2019 рік" (а.с. 25 т.1) на території Божедарівської селищної ради встановлено ставки земельного податку згідно з додатком 1; ставки орендної плати згідно з додатком 3; визнано таким, що втратило чинність рішення: 18-31/VIІ від 15.01.2017 "Про встановлення ставок і пільг із сплати земельного податку та ставок орендної плати на 2018-2019"; рішення № 11-38/VII від 18.06.2018 "Про внесення змін до рішення від 15.12.2017 № 18-31/ VII "Про встановлення плати за землю, як складової податку на майно на території Божедарівської селищної ради".

Додатком 3 до вказаного рішення є "Ставки земельного податку, які встановлено на 2019 рік та введені в дію з 01 січня 2019 року" (а.с. 36-44 т.1). Відповідно до зазначеного додатку для категорії земель сільськогосподарського призначення, зокрема, код 01.02 - для ведення фермерського господарства встановлено ставку орендної плати, як для фізичних, так і для юридичних осіб, у розмірі 7 процентів від нормативної грошової оцінки.

22.06.2019 в газеті "Нові рубежі" опубліковано повідомлення Божедарівської селищної ради, в якому селищна рада звернулась до землекористувачів з вимогою протягом 60 календарних днів з дати публікації даного повідомлення укласти з радою додаткові угоди до існуючих договорів оренди земельних ділянок, просила надати пакет документів та копію платіжного доручення про сплату орендної плати або податку на землю за період 2018-2019 роки.

26.09.2020 в газеті "Нові рубежі" опубліковано повідомлення Божедарівської селищної ради для орендаря ОСОБА_1 (голови ФГ "Перлина Плюс") про те, що селищна рада є новим власником земельної ділянки з кадастровим номером 1222055700:02:001:0002 загальною площею 34,2809 га, яка знаходиться за межами населеного пункту на території Божедарівської селищної ради, просила прибути орендаря до селищної ради для укладення додаткових угод до договорів оренди вказаних земельних ділянок № 1130 та № 1131 від 17.08.2011 (а.с. 147 т.1).

Обставини щодо неукладення між позивачем та Фермерським господарством "Перлина Плюс" додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки № 1130 від 17.08.2011 та щодо несплати господарством в повному обсязі орендної плати у 2018 та 2019 роках стали визначальними для звернення Божедарівської селищної ради до господарського суду з позовом про розірвання договору оренди земельної ділянки № 1130 від 17.08.2011.

При цьому селищною радою було зазначено, що відповідно до довідки виконавчого комітету ради № 249 від 23.03.2020 як орендну плату до бюджету місцевої ради відповідачами сплачено у 2018 році 15 851 грн 99 коп., у 2019 році - 16 401 грн 89 коп..

Відповідно до довідки виконавчого комітету ради № 247 від 23.03.2020 господарство повинно було сплатити орендну плату за 2018 рік в сумі 51 980 грн 02 коп., за 2019 рік - 55 818грн 24 коп. .

07.10.2020 до господарського суду Божедарівською селищною радою подано уточнену позовну заяву про розірвання договору оренди земельної ділянки № 1130 від 17.08.2011 та про зобов`язання Фермерського господарства "Перлина Плюс" повернути земельну ділянку.

Також, селищна рада посилалася на те, що листом № 252 від 04.09.2020 "Щодо надання інформації" відділ у Криничанському районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області повідомив позивача про наступне: нормативна грошова оцінка на земельні ділянки сільськогосподарського призначення за 2018 рік не була проведена, оскільки останній раз нормативна грошова оцінка земель в Україні проводилась у 1995 році та базувалась на радянських показниках економічної оцінки земель 1958 року, тому застосовувалась оцінка, визначена відповідно до додатку 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства в Україні № 262 від 23.05.2017; нормативна грошова оцінка по Дніпропетровській області за одиницю площі ріллі становила - 27078 грн 28 коп. ; нормативна грошова оцінка земельної ділянки за 2019 рік з кадастровим номером 1222055700:02:001:0002 площею 34,2809 га для ведення фермерського господарства становить 797 403 грн 36 коп.; коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель (а.с. 137 т.1).

Тому, на думку селищної ради:

у 2018 році господарство мало сплатити орендну плату в сумі 148 522 грн 85 коп., виходячи з нормативної грошової оцінки землі за 1 га в сумі 27 078 грн 85 коп., яка розрахована на підставі наказу Мінагрополітики №262 від 23.05.2017 "Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення" та ставки орендної плати в розмірі 5 процентів;

у 2019 році господарство мало сплатити орендну плату в сумі 178 618 грн 32 коп., виходячи з нормативної грошової оцінки землі 797 403 грн 36 коп. або 23 260 грн 86 коп. за 1га та ставки орендної плати в розмірі 7 процентів.

В подальшому позивачем до господарського суду подані письмові пояснення, в яких наведено розрахунок орендної плати за спірну земельну ділянку, виконаний, виходячи з розміру її нормативної грошової оцінки в сумі 30 327 грн за 1 га та зазначено, що договір оренди передбачає ще одну складову орендної плата, якою є кумулятивний коефіцієнт в розмірі 3,2, внаслідок чого, розрахунок орендної плати за умовами договору повинен виконуватися таким чином: 30 327 грн (нормативна грошова оцінка землі) х 34,2809 га (площа земельної ділянки) х 1% (ставка орендної плати) х 3,2 (кумулятивний коефіцієнт) = 33268грн 38 коп. (а.с. 205 т.1).

З урахуванням визначеної суми орендної плати заборгованість господарства по останній, згідно з поясненнями, за 2018-2019 роки складає відповідно по 22 872 грн 01 коп..

Згідно з ч. 2 ст. 632 Цивільного кодексу України зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 651 Кодексу зміна договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.

Зміна умов договору чи його розірвання в судовому порядку з причин істотного порушення договору є правовим наслідком порушення зобов`язання іншою стороною договору відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 611 Цивільного кодексу України, тобто, способом реагування та захисту права від порушення договору, яке вже відбулося.

Згідно зі ст. 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

За змістом ст. 15 Закону України "Про оренду землі" орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату, є однією із істотних умов договору.

Відповідно до ст. 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Стаття 141 Земельного кодексу України передбачає таку підставу припинення права користування земельною ділянкою, як систематична несплата земельного податку або орендної плати.

Згідно з ч. 3 ст. 31 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі може бути розірваний за згодою сторін. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірваний за рішенням суду в порядку, встановленому законом.

Одночасно слід зазначити, що згідно з ч. 5 ст. 5 Закону України "Про оцінку земель" для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності використовується нормативна грошова оцінка.

Частинами 1, 2 ст.20 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до ч.1 ст.23 Закону України "Про оцінку земель" технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Статтями 74, 77 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

У даному випадку, обов`язок доведення обставин щодо істотного порушення господарством умов договору оренди земельної ділянки № 1130 від 17.08.2011 в частині повного та своєчасного внесення орендної плати покладається безпосередньо на позивача.

Між тим, зазначені обставини позивачем не доведені, належні докази в обґрунтування цих обставин не надані.

Як вбачається з уточненої позовної заяви розрахунок орендної плати виконано позивачем із застосуванням ставок такої плати, які встановлені вказаними вище рішеннями селищної ради в розмірах відповідно 5 процентів від нормативної грошової оцінки земельної ділянки у 2018 році та 7 процентів у 2019 році.

Однак, в установленому ч.1 ст.651 Цивільного кодексу України порядку зміни до договору оренди земельної ділянки №1130 від 17.08.2018 в частині зазначених ставок сторонами не внесені.

Одночасно колегія суддів вважає за необхідне звернути увагу на те, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки є складовою порядку визначення орендної плати, встановленого п.9 договору.

Докази внесення змін до договору в частині нормативної грошової оцінки земельної ділянки згідно з положеннями ч.1 ст.651 Цивільного кодексу України позивачем також не представлені.

Крім того, в матеріалах справи відсутні належні докази на підтвердження розмірів нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки, застосованої в розрахунках орендної плати, якими є витяги з технічної документації та рішення відповідного органу місцевого самоврядування про затвердження такої оцінки.

Таким чином, позивачем не доведені обставини щодо порушення господарством умов договору в частині внесення орендної плати у відповідному розмірі у спірний період, оскільки позивачем при проведенні розрахунків орендної плати вказувались дані та підстави , які не встановлені умовами договору оренди земельної ділянки № 1130 від 17.08.2011, в тому числі, щодо визначення розміру нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки та розміру процентної ставки орендної плати.

З огляду на викладене позовні вимоги є необґрунтованими і такими, що задоволенню не підлягають.

Тому рішення господарського суду слід залишити без змін.

Посилання селищної ради на порушення господарством умов договору в частині невнесення орендної плати в повному обсязі, який обчислено, виходячи з нормативної грошової оцінки земельної ділянки в сумі 30327грн, площі земельної ділянки в розмірі 34,2809га, ставки орендної плати в розмірі 1 процент та кумулятивного коефіцієнту 3.2, наведені в письмових поясненнях (т.1, а.с.25) колегією суддів не прийняті до уваги тому, що розмір нормативної грошової оцінки у вказаній сумі в установленому порядку не підтверджено, що, в свою чергу, свідчить про недоведеність загальної суми орендної плати.

Крім того, такий розрахунок орендної плати наведено селищною радою і в апеляційній скарзі, між тим останні є взагалі взаємовиключними відносно розрахунку, який міститься в уточненій позовній заяві.

Згідно з усними поясненнями селищної ради вказана вище нормативна грошова оцінка узгоджена сторонами, однак таке узгодження не звільняє сторони договору від обов"язку підтвердження оцінки згідно з нормами чинного законодавства.

Колегія суддів звертає також увагу на те, що позивач не позбавлений права звернення до господарського суду з позовом про визнання укладеною відповідної додаткової угоди до договору.

Доводи відповідача 1 стосовно відсутності підстав для застосування при визначенні розміру орендної плати кумулятивного коефіцієнта є необґрунтованими, оскільки зміни до договору оренди земельної ділянки в цій частині також не внесені.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги покладаються на апелянта.

Керуючись ст.ст. 269, 275, 276, 282-284 Господарського процесуального кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

- рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 06.01.2021 у справі №904/3194/20 залишити без змін, апеляційну скаргу без задоволення;

- постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом двадцяти днів з дня складення повної постанови;

- повна постанова складена 23.04.2021 у зв`язку з перебуванням судді Кощеєва І.М. у відпустці з 19.04.2021 по 22.04.2021 включно

Головуючий суддя І.Л. Кузнецова

Суддя І.М. Кощеєв

Суддя І.М. Подобєд

СудЦентральний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення08.04.2021
Оприлюднено23.04.2021
Номер документу96481872
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/3194/20

Постанова від 31.08.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Багай Н.О.

Ухвала від 30.08.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Багай Н.О.

Ухвала від 07.07.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Багай Н.О.

Ухвала від 23.06.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Багай Н.О.

Постанова від 08.04.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кузнецова Ірина Леонідівна

Ухвала від 08.04.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кузнецова Ірина Леонідівна

Ухвала від 11.03.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кузнецова Ірина Леонідівна

Ухвала від 16.02.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кузнецова Ірина Леонідівна

Рішення від 06.01.2021

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Ухвала від 04.01.2021

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні