Постанова
від 23.03.2021 по справі 160/5982/19
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

23 березня 2021 року м. Дніпросправа № 160/5982/19

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Чабаненко С.В.,

суддів: Чумака С.Ю., Юрко І.В.,

за участю секретаря судового засідання Рубана А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпрі апеляційну скаргу Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2020 року у справі №160/5982/19 за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 до Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_18 про визнання протиправними та скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_1 , ОСОБА_19 звернулись до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області, в якому просили:

- визнати протиправними та скасувати наступні рішення 26 сесії 7 скликання Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області:

від 12 квітня 2019 року №701 "Про відмову в затвердження проекту землеустрою ОСОБА_3 ";

від 12 квітня 2019 року №697 "Про відмову в затвердження проекту землеустрою ОСОБА_4 ";

від 12 квітня 2019 року №703 "Про відмову в затвердження проекту землеустрою ОСОБА_5 ";

від 12 квітня 2019 року №700 "Про відмову в затвердження проекту землеустрою ОСОБА_6 ";

від 12 квітня 2019 року №716 "Про відмову в затвердження проекту землеустрою ОСОБА_7 ";

від 12 квітня 2019 року №713 "Про відмову в затвердження проекту землеустрою ОСОБА_8 ";

від 12 квітня 2019 року №709 "Про відмову в затвердження проекту землеустрою ОСОБА_9 ";

від 12 квітня 2019 року №710 "Про відмову в затвердження проекту землеустрою ОСОБА_10 ";

від 12 квітня 2019 року №706 "Про відмову в затвердження проекту землеустрою ОСОБА_11 ";

від 12 квітня 2019 року №702 "Про відмову в затвердження проекту землеустрою ОСОБА_12 ";

від 12 квітня 2019 року №714 "Про відмову в затвердження проекту землеустрою ОСОБА_13 ";

від 12 квітня 2019 року №712 "Про відмову в затвердження проекту землеустрою ОСОБА_14 ";

від 12 квітня 2019 року №715 "Про відмову в затвердження проекту землеустрою ОСОБА_15 ";

від 12 квітня 2019 року №707 "Про відмову в затвердження проекту землеустрою ОСОБА_16 ";

від 12 квітня 2019 року №699 "Про відмову в затвердження проекту землеустрою ОСОБА_17 ";

від 12 квітня 2019 року №698 "Про відмову в затвердження проекту землеустрою ОСОБА_1 ";

від 12 квітня 2019 року №708 "Про відмову в затвердження проекту землеустрою ОСОБА_19 ".

- зобов`язати Миколаївську сільську раду Петропавлівського району Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 04339066) прийняти рішення про:

затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 1223882500:05:001:0096 площею 1,9800 га., ОСОБА_3 для ведення особистого селянського господарства та передати вказану земельну ділянку ОСОБА_3 у приватну власність;

затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 1223882500:05:001:0093 площею 1,9800 га., ОСОБА_4 для ведення особистого селянського господарства та передати вказану земельну ділянку ОСОБА_4 у приватну власність;

затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 1223882500:05:001:0098 площею 1,9800 га., ОСОБА_5 для ведення особистого селянського господарства та передати вказану земельну ділянку ОСОБА_5 у приватну власність;

затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 1223882500:05:001:0083 площею 1,9800 га., ОСОБА_6 для ведення особистого селянського господарства та передати вказану земельну ділянку ОСОБА_6 у приватну власність;

затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 1223882500:05:001:1305 площею 1,9800 га., ОСОБА_7 для ведення особистого селянського господарства та передати вказану земельну ділянку ОСОБА_7 у приватну власність;

затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 1223882500:05:001:1302 площею 1,9800 га., ОСОБА_8 для ведення особистого селянського господарства та передати вказану земельну ділянку ОСОБА_8 у приватну власність;

затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 1223882500:05:001:0092 площею 1,9800 га., ОСОБА_9 для ведення особистого селянського господарства та передати вказану земельну ділянку ОСОБА_9 у приватну власність;

затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 1223882500:05:001:1301 площею 1,9800 га., ОСОБА_10 для ведення особистого селянського господарства та передати вказану земельну ділянку ОСОБА_10 у приватну власність;

затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 1223882500:05:001:1300 площею 1,9800 га., ОСОБА_11 для ведення особистого селянського господарства та передати вказану земельну ділянку ОСОБА_11 у приватну власність;

затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 1223882500:05:001:0090 площею 1,9800 га., ОСОБА_12 для ведення особистого селянського господарства та передати вказану земельну ділянку ОСОБА_12 у приватну власність;

затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 1223882500:05:001:1310 площею 1,9800 га., ОСОБА_13 для ведення особистого селянського господарства та передати вказану земельну ділянку ОСОБА_13 у приватну власність;

затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 1223882500:05:001:0097 площею 1,9800 га., ОСОБА_14 для ведення особистого селянського господарства та передати вказану земельну ділянку ОСОБА_14 у приватну власність;

затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 1223882500:05:001:0088 площею 1,9800 га., ОСОБА_15 для ведення особистого селянського господарства та передати вказану земельну ділянку ОСОБА_15 у приватну власність;

затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 1223882500:05:001:1304 площею 1,9800 га., ОСОБА_16 для ведення особистого селянського господарства та передати вказану земельну ділянку ОСОБА_16 у приватну власність;

затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 1223882500:05:001:0085 площею 1,9800 га., ОСОБА_17 для ведення особистого селянського господарства та передати вказану земельну ділянку ОСОБА_17 у приватну власність;

затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 1223882500:05:001:1309 площею 1,9800 га., ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства та передати вказану земельну ділянку ОСОБА_1 у приватну власність;

затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 1223882500:05:001:13,03 площею 1,9800 га., ОСОБА_19 для ведення особистого селянського господарства та передати вказану земельну ділянку ОСОБА_19 у приватну власність.

В обґрунтування позовних вимог позивачами було зазначено про порушення відповідачем норм чинного законодавства при прийнятті оскаржуваних рішень, з урахуванням того, що ними у встановленому законом порядку було отримано дозволи на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність. Після виготовлення всієї технічної документації та погоджень на дану земельну ділянку, було виготовлено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок, задля затвердження яких позивачі звернулись до Миколаївської сільської ради із заявами про затвердження проектів землеустрою щодо відведені земельних ділянок у власність, проте відповідачем прийняті рішення про відмову в затвердженні проектів землеустрою у зв`язку із відсутністю погодження з об`єднаною територіально громадою.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2020 року адміністративний позов задоволено.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить оскаржуване рішення скасувати та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог. В обґрунтування своїх доводів апелянт зазначає, що за відсутності погодження сільською радою проектів землеустрою відсутні підстави для затвердження таких проектів, що не було враховано судом першої інстанції.

На апеляційну скаргу представником позивача подані письмові заперечення, згідно яких доводи апеляційної скарги представник вважає необґрунтованими та безпідставними, скільки зазначене відповідачем не узгоджується з приписами земельного законодавства.

В судовому засіданні представники сторін підтримали доводи апеляційної скарги та заперечення на неї, відповідно.

Перевіривши підстави для апеляційного перегляду, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено письмовими доказами, наявними в матеріалах справи, Наказом Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області №4-2252/15-17-СГ від 21.04.2017 року надано ОСОБА_3 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населеного пункту на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га., із цільовим призначенням (01.03) - для ведення особистого селянського господарства.

Державним підприємством «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

У висновку Державного підприємства «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 03.01.2018 року №01-05/12 «Про ґрунтовий покрив земельної ділянки» вказано, що ґрунт не відноситься до особливо цінних груп ґрунтів.

У висновку Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей №33/2 від 16.01.2018 року вказано, що обмеження, що можуть накладатися відповідно до пам`яткоохоронного законодавства, відсутні.

Висновком управління Держгеокадастру у Рівненській області від 11.07.2018 року №467/82-18 погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

11.03.2019 року ОСОБА_3 звернувся до Миколаївської сільської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у приватну власність.

Рішенням Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області №701 від 12.04.2019 року відмовлено в затвердженні проекту землеустрою ОСОБА_3 у зв`язку із відсутністю погодження з Миколаївською сільською радою.

Наказом Головного управління Держгеокадасту у Дніпропетровській області №4-2244/15-17-СГ від 21.04.2017 року надано ОСОБА_4 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населеного пункту на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га., із цільовим призначенням (01.03) - для ведення особистого селянського господарства.

Державним підприємством «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

У висновку Державного підприємства «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 03.01.2018 року №01-05/11 «Про ґрунтовий покрив земельної ділянки» вказано, що ґрунт не відноситься до особливо цінних груп ґрунтів.

У висновку Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей №30/2 від 16.01.2018 року вказано, що обмеження, що можуть накладатися відповідно до пам`яткоохоронного законодавства, відсутні.

Висновком управління Держгеокадастру у Полтавській області від 09.10.2018 року №9313/88-18 погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

11.03.2019 року ОСОБА_4 звернулася до Миколаївської сільської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у приватну власність.

Рішенням Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області №697 від 12.04.2019 року відмовлено в затвердженні проекту землеустрою ОСОБА_3 у зв`язку із відсутністю погодження з Миколаївською сільською радою.

Наказом Головного управління Держгеокадасту у Дніпропетровській області №4-2260/15-17-СГ від 21.04.2017 року надано ОСОБА_5 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населеного пункту на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га., із цільовим призначенням (01.03) - для ведення особистого селянського господарства.

Державним підприємством «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

У висновку Державного підприємства «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 03.01.2018 року №01-05/14 «Про ґрунтовий покрив земельної ділянки» вказано, що ґрунт не відноситься до особливо цінних груп ґрунтів.

У висновку Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей №27/2 від 16.01.2018 року вказано, що обмеження, що можуть накладатися відповідно до пам`яткоохоронного законодавства, відсутні.

Висновком управління Держгеокадастру у Кіровоградській області від 14.05.2018 року №4157/82-18 погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

11.03.2019 року ОСОБА_5 звернувся до Миколаївської сільської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у приватну власність.

Рішенням Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області №703 від 12.04.2019 року відмовлено в затвердженні проекту землеустрою ОСОБА_5 у зв`язку із відсутністю погодження з Миколаївською сільською радою.

Наказом Головного управління Держгеокадасту у Дніпропетровській області №4-2261/15-17-СГ від 21.04.2017 року надано ОСОБА_6 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населеного пункту на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га., із цільовим призначенням (01.03) - для ведення особистого селянського господарства.

Державним підприємством «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

У висновку Державного підприємства «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 03.01.2018 року №01-05/22 «Про ґрунтовий покрив земельної ділянки» вказано, що ґрунт не відноситься до особливо цінних груп ґрунтів.

У висновку Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей №19/2 від 16.01.2018 року вказано, що обмеження, що можуть накладатися відповідно до пам`яткоохоронного законодавства, відсутні.

Висновком управління Держгеокадастру у Херсонській області від 06.07.2018 року №3513/82-18 погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

11.03.2019 року ОСОБА_6 звернувся до Миколаївської сільської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у приватну власність.

Рішенням Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області №700 від 12.04.2019 року відмовлено в затвердженні проекту землеустрою ОСОБА_6 у зв`язку із відсутністю погодження з Миколаївською сільською радою.

Наказом Головного управління Держгеокадасту у Дніпропетровській області №4-2256/15-17-СГ від 21.04.2017 року надано ОСОБА_7 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населеного пункту на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га., із цільовим призначенням (01.03) - для ведення особистого селянського господарства.

Державним підприємством «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

У висновку Державного підприємства «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 03.01.2018 року №01-05/5 «Про ґрунтовий покрив земельної ділянки» вказано, що ґрунт не відноситься до особливо цінних груп ґрунтів.

У висновку Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей №24/2 від 16.01.2018 року вказано, що обмеження, що можуть накладатися відповідно до пам`яткоохоронного законодавства, відсутні.

Висновком управління Держгеокадастру у Херсонській області від 08.08.2018 року №8271/82-18-18 погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

11.03.2019 року ОСОБА_7 вернувся до Миколаївської сільської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у приватну власність.

Рішенням Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області №716 від 12.04.2019 року відмовлено в затвердженні проекту землеустрою ОСОБА_7 у зв`язку із відсутністю погодження з Миколаївською сільською радою.

Наказом Головного управління Держгеокадасту у Дніпропетровській області №4-2255/15-17-СГ від 21.04.2017 року надано ОСОБА_8 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населеного пункту на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га., із цільовим призначенням (01.03) - для ведення особистого селянського господарства.

Державним підприємством «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

У висновку Державного підприємства «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 03.01.2018 року №01-05/7 «Про ґрунтовий покрив земельної ділянки» вказано, що ґрунт не відноситься до особливо цінних груп ґрунтів.

У висновку Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей №43/2 від 16.01.2018 року вказано, що обмеження, що можуть накладатися відповідно до пам`яткоохоронного законодавства, відсутні.

Висновком управління Держгеокадастру у Донецькій області від 11.07.2018 року №4415/82-18 погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

11.03.2019 року ОСОБА_8 звернулася до Миколаївської сільської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у приватну власність.

Рішенням Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області №713 від 12.04.2019 року відмовлено в затвердженні проекту землеустрою ОСОБА_8 у зв`язку із відсутністю погодження з Миколаївською сільською радою.

Наказом Головного управління Держгеокадасту у Дніпропетровській області №4-2235/15-17-СГ від 20.04.2017 року надано ОСОБА_9 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населеного пункту на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га., із цільовим призначенням (01.03) - для ведення особистого селянського господарства.

Державним підприємством «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

У висновку Державного підприємства «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 03.01.2018 року №01-05/21 «Про ґрунтовий покрив земельної ділянки» вказано, що ґрунт не відноситься до особливо цінних груп ґрунтів.

У висновку Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей №25/2 від 16.01.2018 року вказано, що обмеження, що можуть накладатися відповідно до пам`яткоохоронного законодавства, відсутні.

Висновком управління Держгеокадастру у Полтавській області від 26.06.2018 року №5626/88-18 погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

11.03.2019 року ОСОБА_9 звернувся до Миколаївської сільської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у приватну власність.

Рішенням Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області №709 від 12.04.2019 року відмовлено в затвердженні проекту землеустрою ОСОБА_9 у зв`язку із відсутністю погодження з Миколаївською сільською радою.

Наказом Головного управління Держгеокадасту у Дніпропетровській області №4-2238/15-17-СГ від 21.04.2017 року надано ОСОБА_10 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населеного пункту на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га., із цільовим призначенням (01.03) - для ведення особистого селянського господарства.

Державним підприємством «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

У висновку Державного підприємства «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 03.01.2018 року №01-05/6 «Про ґрунтовий покрив земельної ділянки» вказано, що ґрунт не відноситься до особливо цінних груп ґрунтів.

У висновку Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей №22/2 від 16.01.2018 року вказано, що обмеження, що можуть накладатися відповідно до пам`яткоохоронного законодавства, відсутні.

Висновком управління Держгеокадастру у Черкаській області від 04.12.2018 року №9498/82-18 погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

11.03.2019 року ОСОБА_10 звернулася до Миколаївської сільської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у приватну власність.

Рішенням Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області №710 від 12.04.2019 року відмовлено в затвердженні проекту землеустрою ОСОБА_10 у зв`язку із відсутністю погодження з Миколаївською сільською радою.

Наказом Головного управління Держгеокадасту у Дніпропетровській області №4-2249/15-17-СГ від 21.04.2017 року надано ОСОБА_11 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населеного пункту на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га., із цільовим призначенням (01.03) - для ведення особистого селянського господарства.

Державним підприємством «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

У висновку Державного підприємства «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 03.01.2018 року №01-05/24 «Про ґрунтовий покрив земельної ділянки» вказано, що ґрунт не відноситься до особливо цінних груп ґрунтів.

У висновку Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей №20/2 від 16.01.2018 року вказано, що обмеження, що можуть накладатися відповідно до пам`яткоохоронного законодавства, відсутні.

Висновком управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 06.08.2018 року №6172/82-18 погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

11.03.2019 року ОСОБА_11 звернулася до Миколаївської сільської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у приватну власність.

Рішенням Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області №706 від 12.04.2019 року відмовлено в затвердженні проекту землеустрою ОСОБА_11 у зв`язку із відсутністю погодження з Миколаївською сільською радою.

Наказом Головного управління Держгеокадасту у Дніпропетровській області №4-2246/15-17-СГ від 21.04.2017 року надано ОСОБА_12 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населеного пункту на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га., із цільовим призначенням (01.03) - для ведення особистого селянського господарства.

Державним підприємством «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

У висновку Державного підприємства «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 03.01.2018 року №01-05/1 «Про ґрунтовий покрив земельної ділянки» вказано, що ґрунт не відноситься до особливо цінних груп ґрунтів.

У висновку Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей №41/2 від 16.01.2018 року вказано, що обмеження, що можуть накладатися відповідно до пам`яткоохоронного законодавства, відсутні.

Висновком управління Держгеокадастру у Полтавській області від 09.07.2018 року №5946/88-18 погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

11.03.2019 року ОСОБА_12 звернулася до Миколаївської сільської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у приватну власність.

Рішенням Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області №702 від 12.04.2019 року відмовлено в затвердженні проекту землеустрою ОСОБА_12 у зв`язку із відсутністю погодження з Миколаївською сільською радою.

Наказом Головного управління Держгеокадасту у Дніпропетровській області №4-2236/15-17-СГ від 21.04.2017 року надано ОСОБА_13 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населеного пункту на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га., із цільовим призначенням (01.03) - для ведення особистого селянського господарства.

Державним підприємством «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

У висновку Державного підприємства «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 03.01.2018 року №01-05/27 «Про ґрунтовий покрив земельної ділянки» вказано, що ґрунт не відноситься до особливо цінних груп ґрунтів.

У висновку Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей №38/2 від 16.01.2018 року вказано, що обмеження, що можуть накладатися відповідно до пам`яткоохоронного законодавства, відсутні.

Висновком управління Держгеокадастру у Волинській області від 19.09.2018 року №7838/82-18 погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

11.03.2019 року ОСОБА_13 звернулася до Миколаївської сільської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у приватну власність.

Рішенням Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області №714 від 12.04.2019 року відмовлено в затвердженні проекту землеустрою ОСОБА_13 у зв`язку із відсутністю погодження з Миколаївською сільською радою.

Наказом Головного управління Держгеокадасту у Дніпропетровській області №4-2259/15-17-СГ від 21.04.2017 року надано ОСОБА_14 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населеного пункту на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га., із цільовим призначенням (01.03) - для ведення особистого селянського господарства.

Державним підприємством «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

У висновку Державного підприємства «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 03.01.2018 року №01-05/18 «Про ґрунтовий покрив земельної ділянки» вказано, що ґрунт не відноситься до особливо цінних груп ґрунтів.

У висновку Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей №37/2 від 16.01.2018 року вказано, що обмеження, що можуть накладатися відповідно до пам`яткоохоронного законодавства, відсутні.

Висновком управління Держгеокадастру у Сумській області від 06.07.2018 року №4431/82-18 погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

11.03.2019 року ОСОБА_14 звернувся до Миколаївської сільської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у приватну власність.

Рішенням Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області №712 від 12.04.2019 року відмовлено в затвердженні проекту землеустрою ОСОБА_14 у зв`язку із відсутністю погодження з Миколаївською сільською радою.

Наказом Головного управління Держгеокадасту у Дніпропетровській області №4-2250/15-17-СГ від 21.04.2017 року надано ОСОБА_15 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населеного пункту на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га., із цільовим призначенням (01.03) - для ведення особистого селянського господарства.

Державним підприємством «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

У висновку Державного підприємства «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 03.01.2018 року №01-05/3 «Про ґрунтовий покрив земельної ділянки» вказано, що ґрунт не відноситься до особливо цінних груп ґрунтів.

У висновку Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей №28/2 від 16.01.2018 року вказано, що обмеження, що можуть накладатися відповідно до пам`яткоохоронного законодавства, відсутні.

Висновком управління Держгеокадастру у Полтавській області від 11.07.2018 року №3510/82-18 погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

11.03.2019 року ОСОБА_15 вернувся до Миколаївської сільської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у приватну власність.

Рішенням Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області №715 від 12.04.2019 року відмовлено в затвердженні проекту землеустрою ОСОБА_15 у зв`язку із відсутністю погодження з Миколаївською сільською радою.

Наказом Головного управління Держгеокадасту у Дніпропетровській області №4-2237/15-17-СГ від 21.04.2017 року надано ОСОБА_16 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населеного пункту на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га., із цільовим призначенням (01.03) - для ведення особистого селянського господарства.

Державним підприємством «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

У висновку Державного підприємства «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 03.01.2018 року №01-05/28 «Про ґрунтовий покрив земельної ділянки» вказано, що ґрунт не відноситься до особливо цінних груп ґрунтів.

У висновку Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей №36/2 від 16.01.2018 року вказано, що обмеження, що можуть накладатися відповідно до пам`яткоохоронного законодавства, відсутні.

Висновком управління Держгеокадастру у Полтавській області від 19.09.2018 року №8799/82-18 погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

11.03.2019 року ОСОБА_16 звернувся до Миколаївської сільської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у приватну власність.

Рішенням Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області №707 від 12.04.2019 року відмовлено в затвердженні проекту землеустрою ОСОБА_16 у зв`язку із відсутністю погодження з Миколаївською сільською радою.

Наказом Головного управління Держгеокадасту у Дніпропетровській області №4-2242/15-17-СГ від 21.04.2017 року надано ОСОБА_17 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населеного пункту на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га., із цільовим призначенням (01.03) - для ведення особистого селянського господарства.

Державним підприємством «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

У висновку Державного підприємства «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 03.01.2018 року №01-05/19 «Про ґрунтовий покрив земельної ділянки» вказано, що ґрунт не відноситься до особливо цінних груп грантів.

У висновку Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей №42/2 від 16.01.2018 року вказано, що обмеження, що можуть накладатися відповідно до пам`яткоохоронного законодавства, відсутні.

Висновком управління Держгеокадастру у Рівненській області від 10.07.2018 року №7408/82-18 погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

11.03.2019 року ОСОБА_17 звернулася до Миколаївської сільської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у приватну власність.

Рішенням Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області №699 від 12.04.2019 року відмовлено в затвердженні проекту землеустрою ОСОБА_17 у зв`язку із відсутністю погодження з Миколаївською сільською радою.

Наказом Головного управління Держгеокадасту у Дніпропетровській області №4-2258/15-17-СГ від 21.04.2017 року надано ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населеного пункту на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га., із цільовим призначенням (01.03) - для ведення особистого селянського господарства.

Державним підприємством «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

У висновку Державного підприємства «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 03.01.2018 року №01-05/2 «Про ґрунтовий покрив земельної ділянки» вказано, що ґрунт не відноситься до особливо цінних груп грантів.

У висновку Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей №23/2 від 16.01.2018 року вказано, що обмеження, що можуть накладатися відповідно до пам`яткоохоронного законодавства, відсутні.

Висновком управління Держгеокадастру у Одеській області від 05.10.2018 року №14264/82-18 погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

11.03.2019 року ОСОБА_1 вернувся до Миколаївської сільської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у приватну власність.

Рішенням Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області №698 від 12.04.2019 року відмовлено в затвердженні проекту землеустрою ОСОБА_1 у зв`язку із відсутністю погодження з Миколаївською сільською радою.

Наказом Головного управління Держгеокадасту у Дніпропетровській області №4-2239/15-17-СГ від 21.04.2017 року надано ОСОБА_19 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населеного пункту на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га., із цільовим призначенням (01.03) - для ведення особистого селянського господарства.

Державним підприємством «Дніпровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

У висновку Дніпропетровського обласного центру з охорони історико-культурних цінностей №39/2 від 16.01.2018 року вказано, що обмеження, що можуть накладатися відповідно до пам`яткоохоронного законодавства, відсутні.

Висновком управління Держгеокадастру у Житомирський області від 23.08.2018 року №7977/82-18 погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

11.03.2019 року ОСОБА_19 звернувся до Миколаївської сільської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у приватну власність.

Рішенням Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області №708 від 12.04.2019 року відмовлено в затвердженні проекту землеустрою ОСОБА_19 у зв`язку із відсутністю погодження з Миколаївською сільською радою.

Вирішуючи спір, суд першої інстанції дійшов висновку, що оскільки позивачами дотримано процедуру отримання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність, погодження яких здійснено у відповідності до вимог чинного на час вчинення відповідних процедур законодавства, тому відповідач, посилаючись на відсутність погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок безпосередньо з ним, безпідставно, без врахування змін у чинному законодавстві, відмовив позивачам в затвердженні проектів землеустрою.

Колегія суддів вважає такі висновки суду законними і обґрунтованими.

Як зазначалось вище, з огляду на те, що спірні земельні ділянки у відповідності до ст.117 Земельного Кодексу України були передані з державної у комунальну власність та речове право на відповідне нерухоме майно було зареєстровано за Миколаївською сільською радою Петропавлівського району Дніпропетровської області на підставі рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень 16 листопада 2018 та 06 лютого 2019 року відповідно, відповідач вважає порушеним порядок безоплатної приватизації земельних ділянок позивачами, зокрема останніми не дотримана передбачена ст.118 Земельного Кодексу України процедура безоплатної передачі земельних ділянок та не отримані дозволи власника земель, яким є Миколаївська сільська рада Петропавлівського району Дніпропетровської області, на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

В свою чергу, колегія суддів зазначає, що з огляду на положення ст.118 Земельного Кодексу України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Відповідно до частини восьмої статті 118 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

Відповідно до частини 9 статті 118 ЗК України Рада міністрів Автономної Республіки Крим, районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду. У разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення заяви без розгляду питання вирішується в судовому порядку (частини 10, 11 статті 118 ЗК України).

Отже, системний аналіз наведених норм права дає можливість дійти висновку, що законом передбачено певний алгоритм та поетапність процесу безоплатної передачі земельних ділянок державної та комунальної власності у власність громадян, а саме:

1) подання громадянином клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування щодо отримання земельної ділянки у власність;

2) отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (або мотивовану відмову у його наданні);

3) після розроблення проекту землеустрою такий проект погоджується, зокрема з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин у відповідності до приписів статті 186-1 ЗК України;

4) здійснення державної реєстрації сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі;

5) подання громадянином погодженого проекту землеустрою до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність, про що, в свою чергу, такий орган у двотижневий строк, зобов`язаний прийняти відповідне рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність або рішення про відмову передання земельної ділянки у власність чи залишення клопотання без розгляду.

При цьому з вищенаведених норм Земельного кодексу України вбачається, що єдиною підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою може бути лише те, що проект землеустрою не погоджено в порядку, встановленому статтею 186-1 Земельного кодексу України, а також відсутність обов`язкової державної експертизи у визначених законом випадках та відомостей щодо державної реєстрації сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі.

Жодних інших правових підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою після його погодження в порядку статті 186-1 Земельного кодексу України, норми статті 118 Земельного кодексу України не містять. При цьому перевірка на відповідність проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів має здійснюватись саме на етапі погодження такого проекту.

Доказами по справі підтверджено, що позивачами вимоги ст. 118 Земельного Кодексу України дотримані. На час подачі позивачами документів, необхідних для одержання безоплатно у власність земельних ділянок із земель державної власності для особистого селянського господарства на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області, як того вимагають положення ст.118 Земельного Кодексу України, та отримання дозволів на розроблення документації із землеустрою ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області, тобто органу, наділеного повноваженнями передавати земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності з урахуванням положень ст.122 Земельного Кодексу України, спірні земельні ділянки відносились до державної форми власності, а відповідно, Миколаївська сільська рада не була розпорядником цих земель. Проекти землеустрою на спірні земельні ділянки погоджені уповноваженими органами - управліннями Держгеокадастру, що на час надання висновків про погодження проектів землеустрою відповідало вимогам чинного земельного законодавства, оскільки передача цих земель з державної у комунальну власність ще не відбулась. Таким чином, погоджені проекти землеустрою відповідали вимогам земельного законодавства, а відповідно, включали всі необхідні документи, в тому числі згоду землевласника в особі держави.

Отже, висновок суду стосовно протиправності оскаржуваних рішень відповідача, у яких фактично в якості підстави для їх прийняття зазначено про відсутність погодження землевласника, є обґрунтованим.

Окремо колегія суддів зауважує, що приписи ст. 117 Земельного Кодексу України, як і інші нормативно-правові акти, якими регулюються земельні відносини відповідної категорії, не містять застережень щодо нечинності усіх попередньо виданих дозвільних документів, необхідних для одержання безоплатно у власність земельних ділянок, переданих з державної у комунальну власність, на час вчинення такої передачі.

Тобто, позивачу обґрунтовано розраховували на позитивне рішення у питанні передачі земель у власність з огляду на дотримання ними визначених законодавством процедур, отже, відмовляючи у затвердженні проектів землеустрою відповідачем порушено справедливий баланс інтересів сторін.

З приводу тверджень відповідача про те, що суд першої інстанції втрутився у дискреційні повноваження відповідача, зобов`язуючи прийняти рішення про затвердження проектів землеустрою, колегія суддів зазначає наступне.

Частиною четвертою статті 245 КАС України визначено, що у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

На законодавчому рівні поняття "дискреційні повноваження" суб`єкта владних повноважень відсутнє. У судовій практиці сформовано позицію щодо поняття дискреційних повноважень, під якими слід розуміти такі повноваження, коли в межах, визначених законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибирати один з кількох варіантів конкретного правомірного рішення.

Водночас, повноваження державних органів не є дискреційними, коли є лише один правомірний та законно обґрунтований варіант поведінки суб`єкта владних повноважень. Тобто, у разі настання визначених законодавством умов відповідач зобов`язаний вчинити конкретні дії і, якщо він їх не вчиняє, його можна зобов`язати до цього в судовому порядку (постанова Верховного Суду від 23 травня 2018 року у справі №825/602/17).

Тобто, дискреційне повноваження може полягати у виборі діяти, чи не діяти, а якщо діяти, то у виборі варіанту рішення чи дії серед варіантів, що прямо або опосередковано закріплені у законі. Важливою ознакою такого вибору є те, що він здійснюється без необхідності узгодження варіанту вибору будь-ким.

Між тим, зі змісту наведених вище норм випливає, що втручанням у дискреційні повноваження суб`єкта владних повноважень може бути прийняття судом рішень не про зобов`язання вчинити дії, а саме прийняття ним рішення за клопотанням заявника замість суб`єкта владних повноважень.

З огляду на те, що наявними у цій справі доказами підтверджено відсутність наміру суб`єкта владних повноважень прийняти обґрунтовані та законні рішення за наявності усіх передбачених законодавством умов для прийняття таких рішень, а також, що викладені у оспорюваних рішеннях відповідача мотиви не є підставою для відмови у затвердженні проектів землеустрою, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, що належним та ефективним способом захисту порушених прав позивачів є зобов`язання суб`єкта владних повноважень прийняти рішення про затвердження проектів землеустрою.

Отже, доводи апеляційної скарги не спростовують правового обґрунтування, покладеного в основу судового рішення, тому не можуть бути підставою для скасування рішення суду першої інстанції.

Колегією суддів також критично оцінено доводи третьої особи ОСОБА_18 щодо порушення його прав на володіння земельною ділянкою кадастровий номер 1223882500:05:001:1204, що знаходиться на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області та якою третя особа користувався на підставі договору оренди землі від 23.06.2006, зазначеного у Державному реєстрі земель за № 041012900314, з урахуванням висновків, наведених у постанові Верховного Суду від 20.01.2021 по справі № 203/2/19.

Колегія суддів зауважує, що згідно змісту постанови Верховного Суду від 20.01.2021 по справі № 203/2/19 спір у названій справі стосувався правомірності користування ОСОБА_18 земельною ділянкою кадастровий номер 1223882500:05:001:1204 на підставі договору оренди землі від 23.06.2006.

На час апеляційного перегляду судового рішення у даній адміністративній справі № 160/5982/19 у Державному земельному кадастрі відсутні відомості про земельну ділянку з кадастровим номером 1223882500:05:001:1204.

Отже, є безпідставними твердження третьої особи про те, що рішення у цій справ може вплинути на права чи обов`язки третьої особи, оскільки предмет спору стосується земельних ділянок з іншими кадастровими номерами, відомості про які, згідно даних Державного земельного кадастру, є офіційними, підтверджують дані про суб`єктів права власності тощо.

З урахуванням приведеного, колегія суддів дійшла висновку, що рішення суду першої інстанції ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні в судовому засідання усіх обставин справи в їх сукупності.

Статтею 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 315, 316, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2020 року у справі №160/5982/19- залишити без змін.

Постанова Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом тридцяти днів до Верховного Суду, відповідно до ст.ст. 328 - 329 КАС України.

Головуючий - суддя С.В. Чабаненко

суддя С.Ю. Чумак

суддя І.В. Юрко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.03.2021
Оприлюднено26.04.2021
Номер документу96495562
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/5982/19

Ухвала від 29.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 09.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 15.09.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Постанова від 26.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 26.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 28.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 30.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 17.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 23.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 19.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні