Справа № 752/15824/20
Провадження № 1-кс/752/2796/21
У Х В А Л А
05.04.2021 року слідчий суддя Голосіївського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , з участюсекретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання прокурора Київської міської прокуратури ОСОБА_3 про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні № 42020100000000117 від 31.03.2020 р. за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.15, ч.4 ст.27, ч.3 ст.369, ч.4 ст.368, ч.4 ст.27, ч.2 ст.368-4, ч.4 ст.27, ч.2 ст.15, ч.1 ст.369 КК України,
в с т а н о в и в:
прокурор Київської міської прокуратури ОСОБА_3 звернувся до Голосіївського районного суду м.Києва з клопотанням про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні № 42020100000000117 від 31.03.2020 р. за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.15, ч.4 ст.27, ч.3 ст.369, ч.4 ст.368, ч.4 ст.27, ч.2 ст.368-4, ч.4 ст.27, ч.2 ст.15, ч.1 ст.369 КК України, а саме на майно ОСОБА_4 , що належить йому на праві власності.
Клопотання обґрунтовано тим, що Першим слідчим відділом (з дислокацією у м. Києві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві, місце знаходженняякого:місто Київ,проспект Голосіївський,50, здійснюєтьсядосудове розслідуванняу кримінальномупровадженні № 42020100000000117 від 31.03.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст. 15, ч. 4 ст.27, ч. 3 ст.369; ч.4 ст. 368; ч.4 ст. 27, ч. 2 ст. 368-4; ч.4 ст.27 ч.2 ст.15 ч. 1 ст. 369 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_4 будучи згідно наказу т.в.о. начальника управління забезпечення оперативно рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій ОСОБА_5 №34-к від 09.01.2019 призначеним на посаду провідного фахівця відділу забезпечення контролю за діяльністю суб`єктів господарювання, які надають послуги та виконують роботи протипожежного призначення управління забезпечення оперативно рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій
Відповідно до вимог ст. 104 Кодексу цивільного захисту України посадові особи старшого начальницького складу служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій мають спеціальні звання начальницького складу служби цивільного захисту.
Так, ОСОБА_4 присвоєне спеціальне звання начальницького складу служби цивільного захисту полковник служби цивільного захисту
Згідно з положеннями посадової інструкції провідного фахівця відділу забезпечення контролю за діяльністю суб`єктів господарювання, які надають послуги та виконують роботи протипожежного призначення управління забезпечення оперативно рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій, затвердженої 05 липня 2019 року начальником управління забезпечення оперативно рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій, ОСОБА_4 , крім інших, виконує наступні посадові обов`язки:
- здійснює керівництво Відділом, є безпосереднім начальником для особового складу Відділу, створює умови для виконання на належному рівні покладених завдань, планує роботу відділу та несе персональну відповідальність за їх виконання;
- організовує роботу по дотриманню територіальними органами ДСНС законодавства при здійсненні наглядових функцій, використанні наданих прав, проведенні перевірок в напрямку ліцензування господарської діяльності протипожежного призначення та роботи із зверненнями громадян;
- організовує та здійснює роботу щодо:
-підготовки наказів (розпоряджень) щодо здійснення перевірок за додержанням ліцензіатами вимог ліцензійних умов;
-проведення аналізу діяльності територіальних органів ДСНС з ліцензування діяльності протипожежного призначення та підготовки відповідних рішень, оглядів і інформації за напрямком діяльності Відділу;
-здійснення в межах компетенції контролю за роботою територіальних органів ДСНС в напрямку ліцензування господарської діяльності протипожежного призначення;
Планує виїзди працівників відділу у відрядження з метою здійснення перевірок, контролю та надання практичної допомоги, проводить їх інструктаж, аналізує їх роботи в службових відрядження та вжиті ними заходи;
Здійснює виїзди у відрядження з метою перевірок, контролю та надання практичної допомоги територіальними органами ДСНС з питань дотримання законності під час нагляду за ліцензійною діяльністю, проведення планових та позапланових перевірок ліцензіатів за дотриманням ними вимог ліцензійних умов;
Бере участь:
- у проведенні комплексних, контрольних та цільових перевірок наглядово профілактичної діяльності територіальних органів ДСНС;
- у розгляді технічних умов на будівельні конструкції, вироби і матеріали, регламентів робіт з вогнезахисту та готує по ним висновки;
Має право:
- користуватися відповідними інформаційними базами даних державних органів, Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, державними, в тому числі урядовими системами зв`язку і комунікацій, мережами спеціального зв`язку та іншими технічними засобами;
Як вбачається з вимог ст. 223, 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення та Положення про державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України № 1052 від 16.12.2020 на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про пожежну і техногенну безпеку (ДСНС) покладено здійснення правозастосовних та правоохоронних функцій.
Згідно з приміткою до статті 364 КК України, службовими особами є особи, які постійно чи тимчасово здійснюють функції представників влади, а також обіймають постійно чи тимчасово на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форми власності посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов`язків, або виконують такі обов`язки за спеціальним повноваженням.
Відповідно ч. 3 ст. 18 КК України службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.
Таким чином, ОСОБА_4 здійснював функції представника влади та обіймав посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, тому, відповідно до Примітки 1ст.364 КК України, являвся службовою особою органу цивільного захисту.
Крім того, відповідно до ч. 1ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів»до правоохоронних органів віднесені органи, які здійснюють правозастосовні або правоохоронні функції.
Відповідно до п. 3 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженогоПостановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1052основними завданнями служби є реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності, здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.
Тобто на Службу покладено здійснення правоохоронних функцій та нагляд і контроль за додержанням законів, що свідчить про те, що працівники ДСНС відносяться до працівників правоохоронних органів, а отже ОСОБА_4 являється співробітником правоохоронного органу.
Відповідно до вимог ст. ст. 19, 68Конституції України ОСОБА_4 зобов`язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцією та законами України.
Згідно вимог п. «д» ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» особи начальницького складу органів та підрозділів цивільного захисту, є суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону.
Згідно зі ст.ст. 3, 22 Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_4 забороняється використовувати свої службові повноваження або своє службове становище та пов`язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, а в разі надходження пропозиції щодо неправомірної вигоди, незважаючи на приватні інтереси, зобов`язаний невідкладно вжити заходів щодо запобігання одержання такої неправомірної вигоди.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_6 , є представником та здійснює юридичний супровід Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельний будинок видавництва «ЕДЕЛЬВЕЙС»» (код ЄДРПОУ: 34758467) на підставі довіреності, виданої директором ТОВ «ТБВ «ЕДЕЛЬВЕЙС» ОСОБА_7 від 27.12.2019.
Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить декларування безпеки об`єктів підвищеної небезпеки.
Згідно ч. 2 ст. 57 Кодексу цивільного захисту України початок роботи новоутворених підприємств, початок використання суб`єктом господарювання об`єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин) здійснюється суб`єктом господарювання на підставі поданої декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (далі - декларація), а для суб`єктів господарювання з високим ступенем ризику - також за наявності позитивного висновку за результатами оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об`єкта чи приміщення (далі - оцінка протипожежного стану).
Оцінка протипожежного стану проводиться суб`єктом господарювання, який одержав відповідну ліцензію.
Висновок за результатами оцінки протипожежного стану оформляється та надається суб`єктом господарювання, який проводив оцінку протипожежного стану.
Позитивний висновок за результатами оцінки протипожежного стану надається до початку роботи новоутворених підприємств, до початку використання суб`єктом господарювання об`єктів нерухомості, за відсутності фактів порушення правил пожежної безпеки та діє до реєстрації декларації.
Відповідно до ч. 4 ст. 57 Кодексу цивільного захисту України декларація подається суб`єктом господарювання до державного адміністратора або центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки (дозвільного органу).
Якщо декларацію подано чи оформлено з порушенням установлених вимог, дозвільний орган відмовляє в реєстрації декларації та повертає її суб`єкту господарювання для доопрацювання.
Згідно ч. 4 ст. 57 Кодексу цивільного захисту України суб`єкт господарювання набуває право вчиняти дії щодо провадження господарської діяльності, передбачені частиною другою цієї статті, з дня реєстрації декларації відповідним дозвільним органом.
У разі якщо дозвільним органом не зареєстровано декларацію і не відмовлено в її реєстрації в установлений абзацом другим цієї частини строк, право на вчинення дій щодо провадження господарської діяльності, передбачених частиною другою цієї статті, виникає наступного дня після завершення строку, встановленого для реєстрації декларації. У такому разі декларація вважається зареєстрованою.
Згідно п.9Постанови Кабінетуміністрів України№ 440від 05.06.2013«Про затвердженняПорядку поданняі реєстраціїдекларації відповідностіматеріально-технічноїбази суб`єктагосподарювання вимогамзаконодавства зпитань пожежноїбезпеки» реєстрація декларацій здійснюється у відповідному журналі, який ведеться ДСНС або її територіальним органом, форма якого затверджується Мінекономіки.
Перший примірник декларації зберігається у ДСНС або її територіальному органі, другий примірник не пізніше наступного робочого дня після реєстрації передається суб`єктові господарювання або державному адміністраторові з відміткою про дату і номер реєстрації декларації.
Так, представник ТОВ «ТБВ «ЕДЕЛЬВЕЙС» ОСОБА_6 , діючи з метою отримання інформації про процедуру подачі вказаним товариством передбаченої законодавством Декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, для подальшого здійснення вказаним товариством господарської діяльності на об`єкті нерухомості за адресою: АДРЕСА_1 , у грудні 2019 року через знайомого ОСОБА_8 звернувся до ОСОБА_9 з цих питань. В подальшому, у ОСОБА_9 виник злочинний умисел на отримання від представника ТОВ «ТБВ «ЕДЕЛЬВЕЙС» ОСОБА_6 неправомірної вигоди за вирішення питань, пов`язаних з поданням вказаним товариством Декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, до якого він залучив знайомог ОСОБА_10 та провідного фахівця відділу забезпечення контролю за діяльністю суб`єктів господарювання, які надають послуги та виконують роботи протипожежного призначення Управління забезпечення Оперативно рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій ОСОБА_4 , вступивши з ним у злочинну змову.
Згідно до розробленого спільно злочинного плану, ОСОБА_9 разом з ОСОБА_10 та провідним фахівцем відділу контролю за діяльністю суб`єктів господарювання, які надають послуги та виконують роботи протипожежного призначення УЗ ОРС ЦЗ ДСНС України ОСОБА_4 та іншими невстановленими особами, повідомили ОСОБА_6 про те, що вони мають відповідні зв`язки в органах ДСНС та СБУ з посадовими особами, які займаються цими питаннями, та за вирішення питання пришвидшеної та безперешкодної реєстрації Декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, без необхідності отримання ТОВ «ТБВ «ЕДЕЛЬВЕЙС» у встановленому законодавством порядку позитивного висновкуза результатамиоцінки (експертизи)протипожежного станупідприємства,об`єкта чиприміщення, ОСОБА_6 необхідно надати їм неправомірну вигоду у сумі 10000 доларів США, для передачі відповідному експерту, за вирішення питання пришвидшеної та безперешкодної оцінки (експертизи) та отримання позитивного висновку за результатами оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об`єкта чи приміщення, без виїзду експерта на об`єкт.
Крім того, суму коштів в розмірі 50000 доларів США необхідно передати для сприяння службових осіб ДСНС України та СБУ в безперешкодній реєстрації Декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки. При цьому вказана сума розподілялась порівну між службовими особами ДСНС України та СБУ, а саме 25000 доларів США необхідно передати для провідного фахівця відділу контролю за діяльністю суб`єктів господарювання, які надають послуги та виконують роботи протипожежного призначення УЗ ОРС ЦЗ ДСНС України ОСОБА_4 , а 25000 доларів США необхідно передати для службових осіб СБУ, як неправомірна вигода для подальшої діяльності суб`єкта господарювання.
Крім того, також, суму в розмірі 10000 доларів США необхідно передати безпосередньо ОСОБА_9 та ОСОБА_10 за пособництво у вирішенні вказаних питань.
У подальшому, діючи спільно, з метою реалізації свого злочинного умислу ОСОБА_9 та ОСОБА_10 , з метою виконання злочинного плану 06.08.2020 о 15:00 зустрілись з ОСОБА_11 в ресторані « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за адресою: АДРЕСА_2 , для обговорення деталей реєстрації декларації, при цьому вказали, що кошти 70000 доларів США для проведення експертом експертизи розподіляться наступним чином - 10000 (десять тисяч) доларів США підуть на експертизу, 10000 (десять тисяч) доларів США за їх послуги, а 50000(п`ятдесят тисяч) доларів США порівну на представників СБУ та ДСНС.
Цього ж дня, близько о 16:08 год. ОСОБА_9 та ОСОБА_10 організували зустріч ОСОБА_11 з провідним фахівцем відділу контролю за діяльністю суб`єктів господарювання, які надають послуги та виконують роботи протипожежного призначення УЗ ОРС ЦЗ ДСНС України ОСОБА_4 в ресторані «Мафія» за адресою: м. Київ, Броварський проспект,17.
ОСОБА_4 , який був обізнаний із злочинними планами ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , сприяючи їх протиправній діяльності, виконуючи свою роль у виконанні злочинного плану, запевнив ОСОБА_11 про те, що він як особа, уповноважена на виконання функцій держави, а саме посадова особа УЗ ОРС ЦЗ ДСНС України, має безпосередню можливість вчинити дії з використанням наданої влади та службового становища, щодо пришвидшеної та безперешкодної реєстрації Декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, без необхідності отримання ТОВ «ТБВ «ЕДЕЛЬВЕЙС» у встановленому законодавством порядку позитивного висновку за результатами оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об`єкта чи приміщення, та отримання експертного висновку без виїзду на об`єкт, зазначивши про необхідність вирішувати з ним всі питання через ОСОБА_9 .
У подальшому цього ж дня 06.08.2020 о 19:30 ОСОБА_9 , ОСОБА_10 продовжуючи свої злочинні дії, реалізуючи свій злочинний намір, зустрівся з ОСОБА_11 в ресторані «Любчик на Бессарабці» за адресою: м. Київ, Бессарабська площа, 7. Після обговорення строків виконання експертизи та реєстрації декларації, ОСОБА_9 умисно, з корисливих мотивів, з метою особистого незаконного збагачення, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, одержав від ОСОБА_11 частину неправомірної вигоди з обумовленої раніше суми грошей на загальну суму 70000 доларів США, а саме суму 10000 (десятьтисяч) доларів США купюрами по 100 доларів США (що, згідно офіційного курсу Національного банку України, станом на 06.08.2020 - 27,7028 грн., становило 277 028 грн.), для подальшої передачі ОСОБА_4 та іншим особам для пришвидшеної та безперешкодної реєстрації Декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, без необхідності отримання ТОВ «ТБВ «ЕДЕЛЬВЕЙС» у встановленому законодавством порядку позитивного висновку за результатами оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об`єкта чи приміщення та отримання експертного висновку без виїзду на об`єкт.
У подальшому, ОСОБА_9 , ОСОБА_10 усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання 27.08.2020 об 12:45 год. організували зустріч з ОСОБА_11 в ресторані «Любчик на Бессарабці» за адресою: м. Київ, Бессарабська площа, 7, де ОСОБА_9 умисно, з корисливих мотивів, з метою особистого незаконного збагачення, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, одержав від ОСОБА_11 частину неправомірної вигоди з обумовленої раніше суми грошей на загальну суму 70000 доларів США, а саме 60000 (шістдесяттисяч) доларів США купюрами по 100 доларів США (що, згідно офіційного курсу Національного банку України, станом на 27.08.2020 - 27,386 грн., становило 1643 160 грн.), з яких 35000 доларів США (що, згідно офіційного курсу Національного банку України складало 958 510 грн.), подальшої передачі ОСОБА_4 а 25000 доларів США (що, згідно офіційного курсу Національного банку України складало 684 650 грн.), для передачі службовим особам СБУ безперешкодне здійснення подальшої господарської діяльності ТОВ «ТБВ «ЕДЕЛЬВЕЙС».
Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_6 , є представником та здійснює юридичний супровід Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельний будинок видавництва «ЕДЕЛЬВЕЙС»» (код ЄДРПОУ: 34758467) на підставі довіреності, виданої директором ТОВ «ТБВ «ЕДЕЛЬВЕЙС» ОСОБА_7 від 27.12.2019.
Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить декларування безпеки об`єктів підвищеної небезпеки.
Згідно ч. 2 ст. 57 Кодексу цивільного захисту України початок роботи новоутворених підприємств, початок використання суб`єктом господарювання об`єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин) здійснюється суб`єктом господарювання на підставі поданої декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (далі - декларація), а для суб`єктів господарювання з високим ступенем ризику - також за наявності позитивного висновку за результатами оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об`єкта чи приміщення (далі - оцінка протипожежного стану).
Оцінка протипожежного стану проводиться суб`єктом господарювання, який одержав відповідну ліцензію.
Висновок за результатами оцінки протипожежного стану оформляється та надається суб`єктом господарювання, який проводив оцінку протипожежного стану.
Позитивний висновок за результатами оцінки протипожежного стану надається до початку роботи новоутворених підприємств, до початку використання суб`єктом господарювання об`єктів нерухомості, за відсутності фактів порушення правил пожежної безпеки та діє до реєстрації декларації.
Відповідно до ч. 4 ст. 57 Кодексу цивільного захисту України декларація подається суб`єктом господарювання до державного адміністратора або центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки (дозвільного органу).
Якщо декларацію подано чи оформлено з порушенням установлених вимог, дозвільний орган відмовляє в реєстрації декларації та повертає її суб`єкту господарювання для доопрацювання.
Згідно ч. 4 ст. 57 Кодексу цивільного захисту України суб`єкт господарювання набуває право вчиняти дії щодо провадження господарської діяльності, передбачені частиною другою цієї статті, з дня реєстрації декларації відповідним дозвільним органом.
У разі якщо дозвільним органом не зареєстровано декларацію і не відмовлено в її реєстрації в установлений абзацом другим цієї частини строк, право на вчинення дій щодо провадження господарської діяльності, передбачених частиною другою цієї статті, виникає наступного дня після завершення строку, встановленого для реєстрації декларації. У такому разі декларація вважається зареєстрованою.
Згідно п.9Постанови Кабінетуміністрів України№ 440від 05.06.2013«Про затвердженняПорядку поданняі реєстраціїдекларації відповідностіматеріально-технічноїбази суб`єктагосподарювання вимогамзаконодавства зпитань пожежноїбезпеки» реєстрація декларацій здійснюється у відповідному журналі, який ведеться ДСНС або її територіальним органом, форма якого затверджується Мінекономіки.
Перший примірник декларації зберігається у ДСНС або її територіальному органі, другий примірник не пізніше наступного робочого дня після реєстрації передається суб`єктові господарювання або державному адміністраторові з відміткою про дату і номер реєстрації декларації.
Так, представник ТОВ «ТБВ «ЕДЕЛЬВЕЙС» ОСОБА_6 , діючи з метою отримання інформації про процедуру подачі вказаним товариством передбаченої законодавством Декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, для подальшого здійснення вказаним товариством господарської діяльності на об`єкті нерухомості за адресою: АДРЕСА_1 , у грудні 2019 року через знайомого ОСОБА_8 звернувся до ОСОБА_9 з цих питань. В подальшому, у ОСОБА_9 виник злочинний умисел на отримання від представника ТОВ «ТБВ «ЕДЕЛЬВЕЙС» ОСОБА_6 неправомірної вигоди за вирішення питань, пов`язаних з поданням вказаним товариством Декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, до якого він залучив знайомог ОСОБА_10 та провідного фахівця відділу забезпечення контролю за діяльністю суб`єктів господарювання, які надають послуги та виконують роботи протипожежного призначення Управління забезпечення Оперативно рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій ОСОБА_4 , вступивши з ним у злочинну змову.
Згідно до розробленого спільно злочинного плану, ОСОБА_9 разом з ОСОБА_10 та провідним фахівцем відділу контролю за діяльністю суб`єктів господарювання, які надають послуги та виконують роботи протипожежного призначення УЗ ОРС ЦЗ ДСНС України ОСОБА_4 та іншими невстановленими особами, повідомили ОСОБА_6 про те, що вони мають відповідні зв`язки в органах ДСНС та СБУ з посадовими особами, які займаються цими питаннями, та за вирішення питання пришвидшеної та безперешкодної реєстрації Декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, без необхідності отримання ТОВ «ТБВ «ЕДЕЛЬВЕЙС» у встановленому законодавством порядку позитивного висновкуза результатамиоцінки (експертизи)протипожежного станупідприємства,об`єкта чиприміщення, ОСОБА_6 необхідно надати їм неправомірну вигоду у сумі 10000 доларів США, для передачі відповідному експерту, за вирішення питання пришвидшеної та безперешкодної оцінки (експертизи) та отримання позитивного висновку за результатами оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об`єкта чи приміщення, без виїзду експерта на об`єкт.
Крім того, суму коштів в розмірі 50000 доларів США необхідно передати для сприяння службових осіб ДСНС України та СБУ в безперешкодній реєстрації Декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки. При цьому вказана сума розподілялась порівну між службовими особами ДСНС України та СБУ, а саме 25000 доларів США необхідно передати для провідного фахівця відділу контролю за діяльністю суб`єктів господарювання, які надають послуги та виконують роботи протипожежного призначення УЗ ОРС ЦЗ ДСНС України ОСОБА_4 , а 25000 доларів США необхідно передати для службових осіб СБУ, як неправомірна вигода для подальшої діяльності суб`єкта господарювання.
Крім того, також, суму в розмірі 10000 доларів США необхідно передати безпосередньо ОСОБА_9 та ОСОБА_10 за пособництво у вирішенні вказаних питань.
У подальшому, діючи спільно, з метою реалізації свого злочинного умислу ОСОБА_9 та ОСОБА_10 , з метою виконання злочинного плану 06.08.2020 о 15:00 зустрілись з ОСОБА_11 в ресторані « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за адресою: АДРЕСА_2 , для обговорення деталей реєстрації декларації, при цьому вказали, що кошти 70000 доларів США для проведення експертом експертизи розподіляться наступним чином - 10000 (десять тисяч) доларів США підуть на експертизу, 10000 (десять тисяч) доларів США за їх послуги, а 50000(п`ятдесят тисяч) доларів США порівну на представників СБУ та ДСНС.
Цього ж дня, близько о 16:08 год. ОСОБА_9 та ОСОБА_10 організували зустріч ОСОБА_11 з провідним фахівцем відділу контролю за діяльністю суб`єктів господарювання, які надають послуги та виконують роботи протипожежного призначення УЗ ОРС ЦЗ ДСНС України ОСОБА_4 в ресторані «Мафія» за адресою: м. Київ, Броварський проспект,17.
ОСОБА_4 , який був обізнаний із злочинними планами ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , сприяючи їх протиправній діяльності, виконуючи свою роль у виконанні злочинного плану, запевнив ОСОБА_11 про те, що він як особа, уповноважена на виконання функцій держави, а саме посадова особа УЗ ОРС ЦЗ ДСНС України, має безпосередню можливість вчинити дії з використанням наданої влади та службового становища, щодо пришвидшеної та безперешкодної реєстрації Декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, без необхідності отримання ТОВ «ТБВ «ЕДЕЛЬВЕЙС» у встановленому законодавством порядку позитивного висновку за результатами оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об`єкта чи приміщення, та отримання експертного висновку без виїзду на об`єкт, зазначивши про необхідність вирішувати з ним всі питання через ОСОБА_9 .
У подальшому цього ж дня 06.08.2020 о 19:30 ОСОБА_9 , ОСОБА_10 продовжуючи свої злочинні дії, реалізуючи свій злочинний намір, зустрівся з ОСОБА_11 в ресторані «Любчик на Бессарабці» за адресою: м. Київ, Бессарабська площа, 7. Після обговорення строків виконання експертизи та реєстрації декларації, ОСОБА_9 умисно, з корисливих мотивів, з метою особистого незаконного збагачення, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, одержав від ОСОБА_11 частину неправомірної вигоди з обумовленої раніше суми грошей на загальну суму 70000 доларів США, а саме суму 10000 (десятьтисяч) доларів США купюрами по 100 доларів США (що, згідно офіційного курсу Національного банку України, станом на 06.08.2020 - 27,7028 грн., становило 277 028 грн.), для подальшої передачі ОСОБА_4 та іншим особам для пришвидшеної та безперешкодної реєстрації Декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, без необхідності отримання ТОВ «ТБВ «ЕДЕЛЬВЕЙС» у встановленому законодавством порядку позитивного висновку за результатами оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об`єкта чи приміщення та отримання експертного висновку без виїзду на об`єкт.
У подальшому, ОСОБА_9 , ОСОБА_10 усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання 27.08.2020 об 12:45 год. організували зустріч з ОСОБА_11 в ресторані «Любчик на Бессарабці» за адресою: м. Київ, Бессарабська площа, 7, де ОСОБА_9 умисно, з корисливих мотивів, з метою особистого незаконного збагачення, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, одержав від ОСОБА_11 частину неправомірної вигоди з обумовленої раніше суми грошей на загальну суму 70000 доларів США, а саме 60000 (шістдесяттисяч) доларів США купюрами по 100 доларів США (що, згідно офіційного курсу Національного банку України, станом на 27.08.2020 - 27,386 грн., становило 1643 160 грн.), з яких 35000 доларів США (що, згідно офіційного курсу Національного банку України складало 958 510 грн.), подальшої передачі ОСОБА_4 а 25000 доларів США (що, згідно офіційного курсу Національного банку України складало 684 650 грн.), для передачі службовим особам СБУ безперешкодне здійснення подальшої господарської діяльності ТОВ «ТБВ «ЕДЕЛЬВЕЙС».
27.08.2020 ОСОБА_4 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 затримано в порядку ст. 208 КПК України.
28.08.2020 ОСОБА_4 повідомлено про підозру за ч. 4 ст. 368 КК України, ч. 4 ст. 27 ч. 2 ст. 368-4 КК України.
Відповідно до ч. 4 ст. 12 КК України злочин, передбачений ч. 4 ст. 368 КК України, є особливо тяжким злочином.
Згідно ч. 5 ст. 65 Закону України «Про запобігання корупції» особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею злочину у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.
Крім того, відповідно до примітки ст. 45 КК України, корупційними кримінальними правопорушеннями відповідно до цього Кодексу вважаються кримінальні правопорушення, передбачені статтями 191,262,308,312,313,320,357,410, у випадку їх вчинення шляхом зловживання службовим становищем, а також кримінальні правопорушення, передбачені статтями210,354,364,364-1,365-2,368-369-2цього Кодексу.
Відповідно до протоколу огляду від 26.03.2021, яким оглянуто декларацію ОСОБА_4 як особи, уповноваженої на виконання функції держави або місцевого самоврядування за 2020 рік, подану 12.03.2021, за посиланням https://public.nazk.gov.ua/documents/80f4323f-3213-45cf-a206-c9698d09a26cа також згідно відповіді Держпродспоживслужби № 17.3-20/6261 від 18.03.2021, Державної служби морського та річкового транспорту України № 2115/03/15-21 від 19.03.2021, Головного сервісу МВС № 2955 від 22.03.2021 ОСОБА_4 належить на праві приватної власності:
- легкові автомобілі: Renfult, модель Trafic 2010 року випуску VIN-код НОМЕР_1 реєстраційний знак НОМЕР_2 (дата набуття права24.04.2013), OPEL, модельZafira,2011 року випуску VIN-код НОМЕР_3 реєстраційний знак НОМЕР_4 (дата набуття права17.11.2016), Dacia, модель Logan, 2008 року випуску VIN-код НОМЕР_5 реєстраційний знак НОМЕР_6 (дата набуття права власності20.03.2008); Mercedes-Benz, модель GLK 220 CDI, 2010 року випуску (дата набуття права22.12.2018);
- воднийзасіб KOLIBRI, модель НОМЕР_7 , 2008 року випуску, реєстраційний номер « НОМЕР_8 », двигун Yamaha F6 потужністю 6 к.с. (дата набуття права15.09.2017);
-сільськогосподарська техніка - ескаватор,модель ЭО-2621, 1993 року випуску, № шасі НОМЕР_9 , № двигуна НОМЕР_10 , номерний знак НОМЕР_11 , (дата набуття права22.06.2017);
- гараж 15 м.кв. (дата набуття права06.07.1918);
-антикварний виріб -колекція марок, колекція сторовинних, сучасних, та вилучених з обігу монет, та грошових знаків різних епох та держав (дата набуття права01.10.1994),
- готівкові кошти 20 500 дол.США;
- готівкові кошти 3 500 Євро;
- кошти розміщені на банківських рахунках АТ КБ «ПриватБанк» (ЄДРПОУ 14360570) - 20 000 грн.
З огляду на те, що за вчинення інкримінованого ОСОБА_4 кримінального правопорушення, передбачено покарання у вигляді позбавлення воліна строквід восьмидо дванадцятироків зпозбавленням праваобіймати певніпосади чизайматися певноюдіяльністю настрок дотрьох років,з конфіскацієюмайна. З огляду на викладене, є достатні підстави вважати, що мета застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження арешт майна підозрюваного ОСОБА_4 відповідає критеріям, зазначеним п.п. 2, 3 ч. 2 ст.170 КПК України, а саме надасть можливість відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінальних правопорушень та забезпечення конфіскації майна як виду покарання.
Застосування даного заходу забезпечення кримінального провадження необхідне запобігання можливості його відчуження, а також з метою забезпечення конфіскації та спеціальної конфіскації як виду покарання.
Враховуючи вище наведене, зважаючи, що існує розумна підозра вважати, що підозрюваний ОСОБА_4 може вчинити дії, направлені на відчуження належного йому майна легкові автомобілі: Renfult, модель Trafic 2010 року випуску VIN-код НОМЕР_1 реєстраційний знак НОМЕР_2 (дата набуття права24.04.2013), OPEL, модельZafira,2011 року випуску VIN-код НОМЕР_3 реєстраційний знак НОМЕР_4 (дата набуття права17.11.2016), Dacia, модель Logan, 2008 року випуску VIN-код НОМЕР_5 реєстраційний знак НОМЕР_6 (дата набуття права власності20.03.2008); Mercedes-Benz, модель GLK 220 CDI, 2010 року випуску (дата набуття права22.12.2018); водний засіб KOLIBRI, модель НОМЕР_7 , 2008 року випуску, реєстраційний номер « НОМЕР_8 », двигун Yamaha F6 потужністю 6 к.с. (дата набуття права15.09.2017); сільськогосподарська техніка -ескаватор,модельЭО-2621,1993року випуску,№ шасі НОМЕР_9 ,№ двигуна НОМЕР_10 ,номерний знак НОМЕР_11 ,(датанабуття права22.06.2017);гараж 15м.кв.(датанабуття права06.07.1918);антикварний виріб -колекція марок, колекція сторовинних, сучасних, та вилучених з обігу монет, та грошових знаків різних епох та держав (дата набуття права01.10.1994), готівкові кошти 20 500 дол.США; готівкові кошти 3 500 Євро; кошти розміщені на банківських рахунках АТ КБ «ПриватБанк» (ЄДРПОУ 14360570) - 20 000 грн., з метою недопущення його подальшого арешту та конфіскації, прокурор просить застосувати заходи забезпечення кримінального провадження шляхом накладення арешту на майно.
Прокурор подав заяву про розгляд клопотання у його відсутність.
Власник майна в судове засідання не викликався з метою забезпечення виконання ухвали та арешту майна.
Дослідивши матеріали клопотання, вважаю, що воно підлягає задоволенню з наступних підстав.
В ході розгляду клопотання встановлено, що Першим слідчим відділом (з дислокацією у м. Києві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві, місце знаходженняякого:місто Київ,проспект Голосіївський,50, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42020100000000117 від 31.03.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст. 15, ч. 4 ст.27, ч. 3 ст.369; ч.4 ст. 368; ч.4 ст. 27, ч. 2 ст. 368-4; ч.4 ст.27 ч.2 ст.15 ч. 1 ст. 369 КК України.
28.08.2020 ОСОБА_4 повідомлено про підозру за ч. 4 ст. 368 КК України, ч. 4 ст. 27 ч. 2 ст. 368-4 КК України.
Прокурор Київської міської прокуратури ОСОБА_3 звернувся до Голосіївського районного суду м.Києва з клопотанням про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні № 42020100000000117 від 31.03.2020 р. за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.15, ч.4 ст.27, ч.3 ст.369, ч.4 ст.368, ч.4 ст.27, ч.2 ст.368-4, ч.4 ст.27, ч.2 ст.15, ч.1 ст.369 КК України, а саме на майно ОСОБА_4 , що належить йому на праві власності.
Відповідно до положень ст.170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існують достатні підстави вважати, що воно є предметом, засобом чи знаряддям вчинення злочину, доказом злочину, набуте злочинним шляхом, доходом від вчиненого злочину, отримане за рахунок доходів від вчиненого злочину або може бути конфісковане у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого чи юридичної особи, до якої може бути застосовано заходи кримінально-правового характеру, або може підлягати спеціальній конфіскації щодо третіх осіб, юридичної особи або для забезпечення цивільного позову. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.
Метою арешту майна є забезпечення кримінального провадження, забезпечення цивільного позову у кримінальному провадженні, забезпечення конфіскації або спеціальної конфіскації. Арештованим може бути майно, яким володіє, користується чи розпоряджається підозрюваний, обвинувачений, засуджений, треті особи, юридична особа, до якої може бути застосовано заходи кримінально-правового характеру за рішенням, ухвалою суду, слідчого судді.
Треті особи, майно яких може бути арештовано, - особи, які отримали чи придбали у підозрюваної, обвинуваченої чи засудженої особи майно безоплатно або в обмін на суму, значно нижчу ринкової вартості, або знали чи повинні були знати, що мета такої передачі - отримання доходу від майна, здобутого внаслідок вчинення злочину, приховування злочину та/або уникнення конфіскації.
Вищезазначені відомості щодо третьої особи повинні бути встановлені в судовому порядку на підставі достатності доказів.
Підставою арешту майна є наявність ухвали слідчого судді чи суду за наявності сукупності підстав чи розумних підозр вважати, що майно є предметом, доказом злочину, засобом чи знаряддям його вчинення, набуте злочинним шляхом, є доходом від вчиненого злочину або отримане за рахунок доходів від вчиненого злочину. Арешт майна можливий також у випадках, коли санкцією статтіКримінального кодексу України, що інкримінується підозрюваному, обвинуваченому, передбачається застосування конфіскації, до підозрюваної, обвинуваченої особи заявлено цивільний позов у кримінальному провадженні. Арешт також може бути застосовано до майна третіх осіб з урахуванням частини другої цієї статті.
Арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, які перебувають у власності або володінні, користуванні, розпорядженні підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
В силу положень ст.171 КПК України з клопотанням про арешт майна до слідчого судді, суду має право звернутися прокурор, слідчий за погодженням з прокурором, а з метою забезпечення цивільного позову - також цивільний позивач.
Згідно положень статті 1-ї Першого протоколу до Європейської конвенції про захист прав та основоположних свобод людини, кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном, ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.
У відповідностідо усталеноїпрактики ЄвропейськогоСуду зправ людинив контекстівищевказаних положень,володіння майномповинно бутизаконним (рішення усправі "Іатрідіспроти Греції").Вимога щодозаконності урозумінні Конвенціївимагає дотриманнявідповідних положеньнаціонального законодавствата відповідностіпринципові верховенстваправа,що включаєсвободу відсвавілля (рішенняу справі"Антрішпроти Франції", "Кушоглупроти Болгарії").Будь-якевтручання державногооргану управо намирне володіннямайном повиннозабезпечити «справедливийбаланс» міжзагальним інтересомсуспільства та вимогами захисту основоположних прав конкретної особи.
Звертаючись до суду прокурор просить накласти арешт з метою забезпечення відшкодування збитків та конфіскації майна.
ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 368 КК України, ч. 4 ст. 27 ч. 2 ст. 368-4 КК України.
Санкція ч.4 статті 368 КК України передбачає додатковий вид покарання конфіскацію майна.
Відповідно до протоколу огляду від 26.03.2021, яким оглянуто декларацію ОСОБА_4 як особи, уповноваженої на виконання функції держави або місцевого самоврядування за 2020 рік, подану 12.03.2021, за посиланням https://public.nazk.gov.ua/documents/80f4323f-3213-45cf-a206-c9698d09a26cа також згідно відповіді Держпродспоживслужби № 17.3-20/6261 від 18.03.2021, Державної служби морського та річкового транспорту України № 2115/03/15-21 від 19.03.2021, Головного сервісу МВС № 2955 від 22.03.2021 ОСОБА_4 належить на праві приватної власності:
- легкові автомобілі: Renfult, модель Trafic 2010 року випуску VIN-код НОМЕР_1 реєстраційний знак НОМЕР_2 (дата набуття права24.04.2013), OPEL, модельZafira,2011 року випуску VIN-код НОМЕР_3 реєстраційний знак НОМЕР_4 (дата набуття права17.11.2016), Dacia, модель Logan, 2008 року випуску VIN-код НОМЕР_5 реєстраційний знак НОМЕР_6 (дата набуття права власності20.03.2008); Mercedes-Benz, модель GLK 220 CDI, 2010 року випуску (дата набуття права22.12.2018);
- воднийзасіб KOLIBRI, модель НОМЕР_7 , 2008 року випуску, реєстраційний номер « НОМЕР_8 », двигун Yamaha F6 потужністю 6 к.с. (дата набуття права15.09.2017);
-сільськогосподарська техніка - ескаватор,модель ЭО-2621, 1993 року випуску, № шасі НОМЕР_9 , № двигуна НОМЕР_10 , номерний знак НОМЕР_11 , (дата набуття права22.06.2017);
- гараж 15 м.кв. (дата набуття права06.07.1918);
-антикварний виріб -колекція марок, колекція сторовинних, сучасних, та вилучених з обігу монет, та грошових знаків різних епох та держав (дата набуття права01.10.1994),
- готівкові кошти 20 500 дол.США;
- готівкові кошти 3 500 Євро;
- кошти розміщені на банківських рахунках АТ КБ «ПриватБанк» (ЄДРПОУ 14360570) - 20 000 грн.
З огляду на викладене, суд вважає, що клопотання прокурора про арешт майна є обґрунтованим і підлягає задоволенню з метою забезпечення дієвості кримінального провадження, збереження майна, що належить на праві власності підозрюваному з метою забезпечення в подальшому його конфіскації у разі доведеності вини підозрюваного.
Такий захід забезпечення кримінального провадження на даній стадії досудового розслідування є виправданим.
Керуючись вимогами ст.ст.131, 132, 170-173 КПК України, слідчий суддя
у х в а л и в:
клопотання прокурора Київської міської прокуратури ОСОБА_3 про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні № 42020100000000117 від 31.03.2020 р. за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.15, ч.4 ст.27, ч.3 ст.369, ч.4 ст.368, ч.4 ст.27, ч.2 ст.368-4, ч.4 ст.27, ч.2 ст.15, ч.1 ст.369 КК України, задовольнити.
Накласти арешт на майно підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , а саме на:
-легкові автомобілі: Renfult, модель Trafic 2010 року випуску VIN-код НОМЕР_1 реєстраційний знак НОМЕР_2 (дата набуття права24.04.2013), OPEL, модельZafira,2011 року випуску VIN-код НОМЕР_3 реєстраційний знак НОМЕР_4 (дата набуття права17.11.2016), Dacia, модель Logan, 2008 року випуску VIN-код НОМЕР_5 реєстраційний знак НОМЕР_6 (дата набуття права власності20.03.2008); Mercedes-Benz, модель GLK 220 CDI, 2010 року випуску (дата набуття права22.12.2018);
- воднийзасіб KOLIBRI, модель НОМЕР_7 , 2008 року випуску, реєстраційний номер « НОМЕР_8 », двигун Yamaha F6 потужністю 6 к.с. (дата набуття права15.09.2017);
-сільськогосподарська техніка - ескаватор,модель ЭО-2621, 1993 року випуску, № шасі НОМЕР_9 , № двигуна НОМЕР_10 , номерний знак НОМЕР_11 , (дата набуття права22.06.2017);
- гараж 15 м.кв. (дата набуття права06.07.1918);
-антикварний виріб -колекція марок, колекція сторовинних, сучасних, та вилучених з обігу монет, та грошових знаків різних епох та держав (дата набуття права01.10.1994),
- готівкові кошти 20 500 дол.США;
- готівкові кошти 3 500 Євро;
- кошти розміщені на банківських рахунках АТ КБ «ПриватБанк» (ЄДРПОУ 14360570) - 20 000 грн.
Ухвала підлягає негайному виконанню.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з моменту проголошення.
Слідчий суддя
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2021 |
Оприлюднено | 28.05.2024 |
Номер документу | 96534581 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Голосіївський районний суд міста Києва
Колдіна О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні