Постанова
від 22.04.2021 по справі 160/10965/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

22 квітня 2021 року м. Дніпросправа № 160/10965/20

головуючий суддя І інстанції - Олійник В. М.

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді (доповідача) Іванова С.М.,

суддів: Панченко О.М., Чередниченка В.Є.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.11.2020 року в адміністративній справі №160/10965/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "РОСТ ЛІС" до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області про визнання рішень протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "РОСТ ЛІС" звернулось до суду з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС України в Дніпропетровській області від 27 травня 2020 року №1587815/40945127;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС України в Дніпропетровській області від 27 травня 2020 року №1587814/40945127;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС України в Дніпропетровській області від 27 травня 2020 року №1587816/40945127;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС України в Дніпропетровській області від 27 травня 2020 року №1587813/40945127;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС України в Дніпропетровській області від 27 травня 2020 року №1587812/40945127;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС України в Дніпропетровській області від 28 травня 2020 року №1588302/40945127;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС України в Дніпропетровській області від 28 травня 2020 року №1588304/40945127;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС України в Дніпропетровській області від 28 травня 2020 року №1588306/40945127;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС України в Дніпропетровській області від 28 травня 2020 року №1588305/40945127;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС України в Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594703/40945127;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну ТОВ "Рост Ліс" №1 від 04.12.2019 року в єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну ТОВ "Рост Ліс" №2 від 04.12.2019 року в єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну ТОВ "Рост Ліс" №3 від 04.12.2019 року в єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну ТОВ "Рост Ліс" №4 від 04.12.2019 року в єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну ТОВ "Рост Ліс" №5 від 04.12.2019 року в єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну ТОВ "Рост Ліс" №6 від 05.12.2019 року в єдиному реєстрі податкових накладних;

зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну ТОВ "Рост Ліс" №7 від 05.12.2019 року в єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну ТОВ "Рост Ліс" №8 від 05.12.2019 року в єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну ТОВ "Рост Ліс" №9 від 05.12.2019 року в єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну ТОВ "Рост Ліс" №10 від 05.12.2019 року в єдиному реєстрі податкових накладних.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.11.2020 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "РОСТ ЛІС" було задоволено.

Визнано протиправними та скасовано рішення комісії ГУ ДПС України в Дніпропетровській області від 27 травня 2020 року №1587815/40945127, №1587814/40945127, №1587816/40945127; №1587813/40945127, №1587812/40945127.

Визнано протиправними та скасовано рішення комісії ГУ ДПС України в Дніпропетровській області від 28 травня 2020 року №1588302/40945127, №1588304/40945127, №1588306/40945127, №1588305/40945127.

Визнано протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС України в Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594703/40945127.

Зобов`язаноДПС України зареєструвати податкові накладні ТОВ "Рост Ліс" № №1, 2, 3, 4, 5 від 04.12.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх надходження.

Зобов`язано ДПС України зареєструвати податкові накладні ТОВ "Рост Ліс" № №6, 7, 8, 9, 10 від 05.12.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх надходження.

Вирішено питання щодо розподілу судових витрат.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, звернулось з апеляційною скаргою, в якій просило скасувати вищезазначене рішення, як незаконне та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні адміністративного позову.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що спірні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних були прийняті відповідачем у відповідності з приписами чинного законодавства, оскільки позивачем були подані не всі документи, які б підтверджували факт здійснення господарської операції.

Відзив від позивача на адресу суду не надходив.

Розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження на підставі ст. 311 КАС України.

Перевіривши матеріали справи, оцінивши доводи апеляційної скарги та правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права в межах доводів останньої, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як було встановлено судом першої інстанції, Товариство з обмеженою відповідальністю "Рост Ліс" - позивач є юридичною особою приватного права та платником ПДВ, одним з головних різновидів господарської діяльності підприємства є код КВЕД 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням . Крім того, ТОВ "Рост Ліс" займається лісозаготівлею та стругальним виробництвом, а також оптовою торгівлею машинами і устаткуванням для добувної промисловості та будівництва. Для проведення вказаних видів господарської діяльності ТОВ "Рост Ліс" має діючі до березня 2023 року ліцензії Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області на виконання лісосічних робіт, трелювання, транспортування лісу та технологічне устаткування деревообробної галузі промисловості.

Господарська діяльність підприємства "Рост Ліс" здійснюється власними силами, оскільки на підприємстві офіційно працевлаштовано 4 працівника, загальна сума сплаченого ПДФО за період січень 2019 р. - березень 2020р. складає 27 312 грн., єдиного соціального внеску-33 871 грн., військового збору-2 847 грн.

Безпосередня обробка, доробка та складування деревини відбувається за адресою: 52400, Дніпропетровська область, Павлоградський р-н, м. Тернівка, вул. Польова, буд.4, де ТОВ "Рост Ліс" використовує на підставі договору оренди нежитлове приміщення, договір №02-19- ОП від 03.06.2019 року укладено із приватним підприємством Фірма МСД (код ЄДРПОУ 42940052).

Перевезення товару здійснюється із залученням підприємства-перевізника, з яким позивач уклав договір перевезення вантажу №03-19/ТрП від 31.05.2019 року, Фірма МСД (код ЄДРПОУ 42940052, має код КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт, на балансі підприємства МСД обліковуються власні транспортні засоби).

В рамках основного виду господарської діяльності між ПрАТ ДТЕК Павлоград Вугілля та ТОВ "Рост Ліс" було укладено договір поставки № 2351-ПУ від 12.01.2017 року, згідно умов якого ТОВ "Рост Ліс" (Постачальник) зобов`язується поставити на адресу ПрАТ ДТЕК ПавлоградВугілля (Покупця) продукцію та/або обладнання виробничо-технічного призначення в асортименті, якості, в строки та за ціною, погодженою сторонами у даному Договорі та Специфікаціях, а покупець в свою чергу зобов`язується прийняти товар та сплатити за нього передбачену Договором ціну.

На виконання умов договору поставки № 2351-ПУ від 12.01.2017 року ТОВ Рост Ліс 4 грудня 2019 року було відвантажено на адресу ПрАТ ДТЕК ПавлоградВугілля брус крепіжний Т. 100мм.Ш.11-18 см. в кількості 13,400 м. куб. на загальну суму 36 823,20 грн., у тому числі ПДВ - 6 137,20 грн., що підтверджують рахунком-фактурою №СФ-0000232 від 4 грудня 2019 року, видатковою накладною №РН-0000232 від 04.12.2019 року та товарно-транспортною накладною № 01 -12 від 04.12.2019 року.

ТОВ Рост Ліс виписало та направило на реєстрацію податкову накладну №1 від 04.12.2019 року на суму 36 823,20 грн., реєстрацію якої було зупинено у зв`язку із відповідністю п. 8 критеріїв ризиковості платника податків.

04 грудня 2019 року ТОВ Рост Ліс було відвантажено на користь ПрАТ ДТЕК ПавлоградВугілля брус крепіжний Т. 100 мм. Ш. 11-18 см. у кількості 45,700 м. куб. загальна вартість поставленого товару складає 125 583,60 грн., у тому числі ПДВ - 20 930,60 грн. Реальність виконання умов даного правочину підтверджують рахунок-фактура № СФ- 0000233 від 04.12.2019 року, видаткова накладна № РН-0000233 від 04.12.2019 року.

Транспортування товару відбувалось силами і за рахунок ТОВ Рост Ліс та підтверджене товарно-транспортною накладною №02-12 від 04.12.2019 року.

Відповідно до ст.187 Податкового кодексу України за правилом першої події ТОВ Рост Ліс виписало та направило на реєстрацію податкову накладну №2 від 04.12.2019 року, реєстрацію якої було зупинено з підстав відповідності п.8 критеріїв ризиковості платника податків.

Крім того, 4 грудня 2019 року позивач поставив на адресу ПрАТ ДТЕК Павлоград Вугілля брус крепіжний Т. 100 мм. Ш.11-18 см. в кількості 49,000 м. куб., на підтвердження чого було складено рахунок-фактуру № СФ-0000234 від 04.12.2019 року, та видаткову накладну № РН-0000234 від 04.12.2019 року. Загальна вартість поставленого товару склала 134 652 грн., у тому числі ПДВ - 22 442 грн.

Саме на цю суму позивач за правилом першої події відповідно до ст.187 Податкового кодексу України виписав та направив на реєстрацію податкову накладну № 3 від 04.12.2019 року, реєстрацію якої було зупинено з причин відповідності п.8 критеріїв ризиковості платника податку.

4 грудня 2019 року позивач відвантажив на адресу ПрАТ ДТЕК Павлоград Вугілля брус крепіжний Т. 100 мм. Ш.11-18 см. в кількості 38,000 м. куб. на загальну суму 104 424 грн., у тому числі ПДВ - 17 404 грн., на підтвердження чого сторонами було складено рахунок-фактуру № СФ-0000235 від 04.12.2019 року та видаткову накладну № РН-0000235 від 04.12.2019 року.

Перевезення товару здійснювалось силами і за рахунок постачальника, на підтвердження чого було складено товарно-транспортну накладну №04-12 від 4 грудня 2019 року.

На суму 104 424 грн. позивачем було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 4 від 04.12.2019 року, реєстрацію якої було зупинено. Підстава зупинення реєстрації - пункт 8 критеріїв ризиковості платника податків.

Також 4 грудня 2019 року позивачем було поставлено на користь ПрАТ ДТЕК Також 4 грудня 2019 року позивачем було поставлено на користь ПрАТ ДТЕК ПавлоградВугілля Руддолготье 10-13 см. в кількості 41, 200 м. куб. разом на суму 57 696,48 грн., на підтвердження чого було складено рахунок-фактуру № СФ-0000236 від 4 грудня 2019 року та видаткову накладну № РН-0000236 від 04.12.2019 року, загальна вартість поставленого товару - 57 696,48 грн., у тому числі ПДВ - 9 616,08 грн. ПавлоградВугілля Руддолготье 10-13 см. в кількості 41, 200 м. куб. разом на суму 57 696,48 грн., на підтвердження чого було складено рахунок-фактуру № СФ-0000236 від 4 грудня 2019 року та видаткову накладну № РН-0000236 від 04.12.2019 року, загальна вартість поставленого товару - 57 696,48 грн., у тому числі ПДВ - 9 616,08 грн.

На цю суму позивачем було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 5 від 04.12.2019 року, реєстрацію якої було зупинено у зв`язку із відповідністю п.8 критеріїв ризиковості платника податків.

На виконання умов договору поставки № 2351-ПУ від 12.01.2017 року 5 грудня 2019 року позивач реалізував на користь ПрАТ ДТЕК ПавлоградВугілля брус крепіжний Т. 100 мм. Ш.11-18 см. в кількості 45,900 м. куб. на суму 126 133,2 грн., про що було складено рахунок-фактуру № СФ-0000237 від 5 грудня 2019 року та видаткову накладну № РН-0000237 від 5 грудня 2019 року. Перевезення товару здійснювалося силами і за рахунок позивача, що підтверджується товарно-транспортною накладною №06-12 від 5 грудня 2019 року.

Позивач виписав та направив на реєстрацію податкову накладну № 6 від 5 грудня 2019 року, реєстрацію якої було зупинено з причин відповідності п.8 критеріїв ризиковості платника податків.

05 грудня 2019 року ТОВ "Рост Ліс" відвантажено на адресу ПрАТ ДТЕК Павлоград Вугілля брус крепіжний Т. 100 мм. Ш.11-18 см. в кількості 45,900 м. куб. Реальність вказаної господарської операції підтверджується видатковою накладною № РН-0000238 від 5 грудня 2019 року, рахунком-фактурою № СФ-0000238 від 5 грудня 2019 року та товарно-транспортною накладною № 07-12 від 05.12.2019 року.

Загальна вартість товару, що була поставлена на ПрАТ ДТЕК ПавлоградВугілля згідно видаткової накладної № РН-0000238 від 5 грудня 2019 року, складає 126 133,20 грн., у тому числі ПДВ - 21 022,20 грн.

На цю суму ТОВ Рост Ліс було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну №7 від 5 грудня 2019 року, реєстрацію якої було зупинено також з причин відповідності п.8 критеріїв ризиковості платника податків.

05 грудня 2019 року позивачем було відвантажено на адресу ПрАТ ДТЕК Павлоград Вугілля брус крепіжний Т. 100 мм. Ш.11-18 см. в кількості 45,900 м. куб. разом на суму 126 133,20 грн., у тому числі ПДВ - 21 022,20 грн., про що сторонами було складено видаткову накладну № РН-0000239 від 5 грудня 2019 року, рахунок-фактуру № СФ-0000239 від 5 грудня 2019 року та товарно-транспортну накладну № 08-12 від 05.12.2019 року.

На суму вартості відвантаженого товару ТОВ "Рост Ліс" було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 8 від 05.12.2019 року, реєстрацію якої було зупинено з причин відповідності п.8 критеріїв ризиковості платника податків.

Крім того, на виконання умов договору поставки № 2351-ПУ від 12.01.2017 року 5 грудня 2019 року ТОВ "Рост Ліс" було відвантажено на користь ПрАТ ДТЕК Павлоград Вугілля брус крепіжний Т. 100 мм. Ш.11-18см. в кількості 13,900 м. куб., вартість якого складала 38 197,20 грн., у тому числі ПДВ - 6 366,20 грн. На виконання умов договору сторонами договору було складено: рахунок-фактура №СФ- 0000240 від 5 грудня 2019 року, видаткова накладна № РН-0000240 від 5 грудня 2019 року. Транспортування здійснювалось силами і за рахунок позивача, про що було складено товарно-транспортну накладну №09-12 від 5 грудня 2019 року.

Відповідно до ст.187 податкового кодексу України позивач виписав та направив на реєстрацію податкову накладну №9 від 5 грудня 2019 року, реєстрацію якої було зупинено з причин відповідності п.8 критеріїв ризиковості платника податків.

Додатково, 05 грудня 2019 року позивачем було поставлено на адресу ПрАТ ДТЕК ПавлоградВугілля брус крепіжний Т.100 мм. Ш.11-18 см. в кількості 40,000 м. куб., про що сторонами було складено рахунок-фактуру №СФ-0000241 від 05.12.2019 року, видаткову накладну № РН-0000241 від 05.12.2019 року, товарно-транспортну накладну № 10-12 від 05.12.2019 року. Загальна вартість товару, що було поставлено, складала 109 920 грн., у тому числі ПДВ - 18 320 грн.

Саме на цю суму ТОВ "Рост Ліс" було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну №10 від 5 грудня 2019 року, реєстрацію якої було зупинено з причин відповідності ТОВ "Рост Ліс" критеріям ризиковості платника податків.

Оплата за поставлений товар відбувалась на підставі договору факторингу з регресом № МБ-Ф-ОМІ-1375 від 12 січня 2018 року.

Товар, що був реалізований на адресу ПрАТ ДТЕК ПавлоградВугілля , було попередньо закуплено у таких контрагентів-постачальників:

ТОВ Укрлісексперт (код ЄДРПОУ 38156910);

ТОВ Тімберхаус (код ЄДРПОУ 41125903);

ТОВ Лісукртранс (код ЄДРПОУ 41557822).

26 грудня 2019 року позивач отримав від відповідача-1 квитанції, в яких зазначено, що документ прийнято, реєстрацію зупинено оскільки відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Також позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У зв`язку з цим позивач направив на адресу ГУ ДПС України у Дніпропетровській області пояснення у вигляді повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по заблокованих податкових накладних №1-№10 з вичерпним переліком первинних документів бухгалтерського обліку.

Не зважаючи на надіслані документи відповідачем-1 були прийняті рішення про відмову у реєстрації податкових накладних у єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставою для винесення цих рішень зазначено ненадання платником податку копій документів а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Не погодившись з правомірністю прийняття наведених рішень, позивач звернувся до суду з метою захисту своїх порушених прав та інтересів.

Вирішуючи спір між сторонами та задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що використання податковим органом загального пункту щодо різновидів оцінки за критеріями ризику є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути обізнаним у моделюванні поведінки та таким, що не повідомлений про необхідність надання документів за вичерпним і зрозумілим переліком. Відмовляючи у реєстрації податкових накладних відповідач так і не вказав, які документи не були подані платником податків.

Суд апеляційної інстанції погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який завтерджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 (далі - Порядок № 1165).

Згідно додатку №3 до Порядку № 1165 затверджено критерії ризиковості здійснення операцій, а саме :

1. Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

2. Відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 і 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку в податковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення.

3. Відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно з УКТЗЕД відповідно до підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу.

4. Складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів), за умови відсутності такого/такої товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування, поданому для реєстрації в Реєстрі, у таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (надається).

5. Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017 р., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 р., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги.

6. Складення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, та подання для реєстрації в Реєстрі у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановлених Кодексом.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, зареєстрований в Мінюсті України 13.12.2019р. за №1245/34216 (далі - Порядок № 520).

Відповідно до п.2, 3, 4-7, 11 Порядку № 520, прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу .

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності ( УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Як вбачається зі змісту спірних рішень про реєстрацію або відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в них проставлено позначки у відповідних пунктах стосовно підстав для відмови у реєстрації податкової накладної, а саме в пункті ненадання платником податку копій документів, а також в пункті, що містить загальний перелік документів, що не були надані, а саме первинні документи щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання, навантаження/розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури /інвойси, накладні, в приписці до даного пункту, у дужках, зазначено, що документи, які не надано платником необхідно підкреслити.

Однак, вказані рішення не містять жодних підкреслень, що свідчить про не надання комісією належної оцінки, які ж саме документи платником податку не було подано, і яким чином це унеможливило реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.

Колегія суддів апеляційного суду зазначає, що саме лише зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

Також, за приписами ст. 2 КАС України, які фактично визначають вимоги, зокрема до рішень суб`єктів владних повноважень, визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

В даному випадку, як було встановлено судом, оскаржувані рішення було прийнято відповідачем необґрунтовано, оскільки останнім не було наведено жодних обставин, які б обумовлювали підстави їх прийняття та не обґрунтовано, яким чином відсутність документів щодо навантаження, розвантаження продукції та складських документів впливає на реальність господарських операцій.

Таким чином, проаналізувавши встановлені обставини справи у сукупності, суд апеляційної інстанції зазначає, що суд першої інстанції прийшов до вірного висновку, що оскаржувані рішення відповідача про відмову в реєстрації податкових накладних було прийнято з порушенням приписів податкового законодавства, у зв`язку з чим, останні підлягають скасуванню з зобов`язанням Державну податкову службу України зареєструвати подані позивачем податкові накладні.

Відтак, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують правильності висновків суду першої інстанції і не дають підстав для висновку про помилкове застосування судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права, яке призвело б до неправильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 243, ст. 308, ст. 311, ст. 315, ст. 316 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.11.2020 року в адміністративній справі №160/10965/20- залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду за наявності підстав, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий - суддя С.М. Іванов

суддя О.М. Панченко

суддя В.Є. Чередниченко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2021
Оприлюднено30.04.2021
Номер документу96587992
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/10965/20

Ухвала від 16.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 22.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 23.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 23.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 01.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Рішення від 23.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 08.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 15.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні