Постанова
від 08.04.2021 по справі 280/4990/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

08 квітня 2021 року м. Дніпросправа № 280/4990/20

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів:

судді-доповідача Чумака С.Ю.,

суддів: Чабаненко С.В., Юрко І.В.,

секретар судового засідання Рубан А.В.

за участі представника позивача Савенко О.О., представника відповідача Демчук А.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Дніпрі апеляційну скаргу Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради

на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 14 грудня 2020 року у справі № 280/4990/20 (суддя І інстанції - Сіпака А.В.)

за позовом Приватного акціонерного товариства Запорізький олійноекстракційний завод до Державного реєстратора прав на нерухоме майно Коротич Максима Миколайовича Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради (відповідач-1), Державного реєстратора прав на нерухоме майно Полтавець Дмитра Володимировича Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради (відповідач-2), Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради (відповідач-3) про визнання протиправними та скасування рішень,

третя особа: Публічне акціонерне товариство Запорізький оліяжиркомбінат ,

В С Т А Н О В И В :

ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ, РІШЕННЯ СУДУ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ, ВИМОГ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ ТА УЗАГАЛЬНЕНІ ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просив визнати протиправними та скасувати рішення від 04.03.2020 № 51453631 Державного реєстратора прав на нерухоме майно Коротич Максима Миколайовича Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради та № 51457698 Державного реєстратора прав на нерухоме майно Полтавець Дмитра Володимировича Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 14 грудня 2020 року позов задоволений. Визнано протиправним та скасовано рішення відповідача-1 від 04.03.2020 № 51453631 про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень. Визнано протиправним та скасовано рішення відповідача-2 від 04.03.2020 № 51457698 про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач-3 подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржене рішення та ухвалити нове, яким у задоволенні позову відмовити.

В обґрунтування скарги вказує, що державними реєстраторами прийнято рішення про зупинення розгляду заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та зазначено, що документи подано не в повному обсязі, а саме не надано документи, що посвідчують право власності на об`єкти нерухомого майна до його реконструкції та договір про спільну діяльність або договір простого товариства (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, реконструкція якого здійснювалась у результатів спільної діяльності). Відповідно до технічних характеристик нерухомого майна, яка міститься у поданих на державну реєстрацію документів, ця нерухомість не є окремим індивідуально визначеним нерухомим майном (квартира, житлове, нежитлове приміщення тощо), розміщеним в об`єкті нерухомого майна. Крім того, в поданих сертифікатах відповідності закінченого будівництвом об`єкта виданого департаментом державної архітектурної будівельної інспекції у Запорізькій області зазначено характер будівництва - реконструкція , а тому позивач повинен був подати документ, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна до його реконструкції. Твердження позивача, що договір купівлі-продажу майнових прав на новозбудований об`єкт нерухомого майна від 20 травня 2019 року № 3-39 є підставою для державної реєстрації прав відповідно до п. 1 частини першої статті 27 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , не відповідає дійсності. Відповідно до п. 1 ст. 27 Закону державна реєстрація права власності та інших речових прав, крім державної реєстрації права власності на об`єкт незавершеного будівництва, проводиться на підставі укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката, а предметом поданого на державну реєстрацію договору є майнові права, а не нерухоме майно.

Від позивача надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому він просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, рішення суду першої інстанції - без змін.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ ТА ВИЗНАЧЕНІ ВІДПОВІДНО ДО НИХ СПІРНІ ПРАВОВІДНОСИНИ

Між ПАТ Запорізький оліяжиркомбінат (Замовник) та ПАТ Запорізький олійноекстраційний завод (Інвестор) 20.05.2019 укладено Договір № З-39 купівлі-продажу майнових прав на новозбудований об`єкт нерухомого майна, предметом якого відповідно до п. 1.1 Договору є: Замовник, який реалізує проект Реконструкція відділення приймання та підготовки до переробки насіння соняшника ПАТ Запорізький оліяжиркомбінат по вул. Харчова, 3 м. Запоріжжя , ІІ та ІІІ черги на підставі Дозволу від 19 липня 2018 року №ЗП 112182001084, наданого Замовнику Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області, на земельній ділянці кадастровий номер 2310100000:07:036:0114, що перебуває у користуванні у Замовника на підставі державного акту на право постійного користування землею від 19 квітня 1994 року № 604, продає Інвестору майнові права на нерухоме майно (основні засоби виробництва) (т. № 1 а.с. 16-18).

Пунктом 1.2 зазначеного Договору передбачено, що під майновими правами в цьому Договорі Сторони розуміють: 1) право на отримання у власність новозбудованого об`єкта нерухомого майна після його прийняття в експлуатацію органом державного архітектурно-будівельного контролю; 2) право на відчуження прав на об`єкт будівництва третій особі (шляхом відступлення прав за цим Договором).

Відповідно до п. 1.3 Договору цей Договір є підставою для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно. Під нерухомим майном ( основними засобами виробництва ) в цьому Договорі Сторони розуміють комплекс будівель та споруд: 1) Силос 022 м, Н= 37,416 м, У= 12305,37 м3 - дві одиниці; 2) Норійна вежа - дві одиниці; 3) Галерея транспортна; 4) Естакада транспортера; 5) Під силосна галерея; 6) Електрощитова.

Пунктом 2.2. цього Договору передбачено, що Замовник зобов`язується після завершення будівництва забезпечити: а) технічну інвентаризацію нерухомого майна; б) прийняття в експлуатацію нерухомого майна органом державного архітектурно-будівельного контролю.

Пункт 2.4. зазначеного Договору визначає, що на підставі цього Договору Інвестор здійснює реєстрацію права власності на нерухоме майно. Для реалізації цього права Замовник забезпечує його необхідними документами. що підтверджують прийняття в експлуатацію органом державного архітектурно-будівельного контролю об`єкта нерухомого майна.

До Договору № З-39 купівлі-продажу майнових прав на новозбудований об`єкт нерухомого майна від 20.05.2019 сторонами укладено Додаткову угоду від 25.12.2019 та складено Акт приймання-передачі від 25.02.2020 (т. № 1 а.с. 19-20).

Сертифікатом від 13 грудня 2019 року серії ЗП № 162193471471 Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області підтвердив готовність до експлуатації найменування об`єкта відповідно до проекту Реконструкція відділення приймання та підготовки до переробки насіння соняшника ПАТ Запорізький оліяжиркомбінат по вул. Харчова, 3 м. Запоріжжя, III черга у складі: 1) Силос металевий, поз. № 138 - 444.88 кв.м; 2) Силос металевий, поз. №139 - 444.88 кв.м; 3) Норійна вежа, поз. №140 - 26.0 кв.м; 4) Норійна вежа, поз. №141 - 31.38 кв.м; 5) Галерея транспортна, поз. №142 - 33.85 кв.м; 6) Естакада транспортера, поз. №143 - 60.53 кв.м; 7) Під силосна галерея, літ.Р10 -172.1 кв.м (т. № 1 а.с. 21).

Також Сертифікатом від 10 лютого 2020 року серії ЗП № 162200411283 Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області підтвердив готовність до експлуатації найменування об`єкта відповідно до проекту Реконструкція відділення приймання та підготовки до переробки насіння соняшника ПАТ Запорізький оліяжиркомбінат по вул. Харчова, 3 м. Запоріжжя, II черга у складі: 1) електрощитова, літ.Р11 - 22.3 кв.м (т. № 1 а.с. 22).

27.02.2020 позивачем, відповідно до опису документів, що подаються для отримання адміністративної послуги, а саме державної реєстрації права власності на нерухоме майно, відповідачам-1,2 подано пакет документів:

1) документи, що посвідчують особу та ідентифікаційний номер (за наявності);

2) заяви (формується за результатами реєстрації поданих документів);

3) договір купівлі-продажу майнових прав на новозбудований об`єкт нерухомого майна від 20.05.2019 № З-39;

4) наказ від 10.07.2017 № 32;

5) технічний паспорт від 24.01.2020, виданий ТОВ № 1 Запорізьке міжміське бюро технічної інвентаризації;

6) сертифікат ДАБІ від 13.12.2019 серії ЗП № 162193471471 та сертифікат ДАБІ від 10.02.2020 серії ЗП № 162200411283 (т. № 1 а.с. 12).

04.03.2020 відповідачем-1 прийнято Рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 51453631, яким було зупинено розгляд заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень поданої для проведення державної реєстрації права власності, форма власності: приватна на силос металевий поз. № 138, силос металевий поз. № 139, норійна вежа поз. № 140, норійна вежа поз. № 141, галерея транспортна поз. № 142, естакада транспортера поз. № 143, під силосна галерея літ. Р10, що розташовані: Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Харчова, 3, у зв`язку з: документи подані не в повному обсязі, а саме для державної реєстрації права власності у зв`язку з зміною суб`єкта такого права в результаті реконструкції об`єкта нерухомого майна подається: 1) документ, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна до його реконструкції (пп. 1 п. 45 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127); 2) Договір про спільну діяльність або договір простого товариства, у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, реконструкція якого здійснювалась у результаті спільної діяльності (пп. 5 п. 45 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127) (т. № 1 а.с. 13).

04.03.2020 відповідачем-2 прийнято Рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 51457698, яким було зупинено розгляд заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень поданої для проведення державної реєстрації права власності, форма власності: приватна на будівля електрощитової літ. Р11, що розташовані: Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Харчова, 3, у зв`язку з тим що документи подані не в повному обсязі, а саме 1) заявником не надано: документ, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна будівля електрощитової літ. Р11 до його реконструкції; 2) Договір про спільну діяльність або договір простого товариства, у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, реконструкція якого здійснювалась у результаті спільної діяльності (т. № 1 а.с. 15).

Позивач не погодився з зазначеними рішеннями відповідачів, що стало підставою для звернення до суду з цим позовом.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що приймаючи рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 04.03.2020 № 51453631 та № 51457698 державні реєстратори діяли не на підставі, не у межах повноважень та не у спосіб передбачений Законом № 1952-IV та Порядком № 1127, без урахування всіх обставин, за відсутності доказів проведення реконструкції об`єктів нерухомого майна, а позивачем подані всі необхідні документи для реєстрації права власності на об`єкти нерухомості, а тому такі рішення підлягають скасуванню.

НОРМИ ПРАВА, ЯКІ РЕГУЛЮЮТЬ СПІРНІ ПРАВОВІДНОСИНИ, ТА ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ СУДОМ

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - Закон № 1952) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 2 Закону № 1952 Державний реєстр речових прав на нерухоме майно - єдина державна інформаційна система, що забезпечує обробку, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів таких прав.

За приписами пунктів 1, 2 частини 3 статті 10 Закону № 1952 державний реєстратор, зокрема: встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом; відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації; перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.

Частиною 1 статті 18 Закону № 1952 визначено, що державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв; 4) перевірка документів та/або відомостей Державного реєстру прав, відомостей реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав); 6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів цих прав; 7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником; 8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.

Частиною 2 статті 18 Закону № 1952 передбачено, що перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Державні реєстратори зобов`язані надавати до відома заявників інформацію про перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав.

Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 (в редакції Постанови Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2016 року № 553) (далі - Порядок № 1127).

Згідно з пунктом 6 Порядку № 1127 державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб`єкта державної реєстрації прав або нотаріуса, крім випадків, передбачених цим Порядком.

Пунктом 12 Порядку № 1127 передбачено, що розгляд заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, здійснюється державним реєстратором, який встановлює черговість розгляду заяв, що зареєстровані в базі даних заяв на таке майно, відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями, а також наявність підстав для проведення державної реєстрації прав, зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав.

Під час розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, державний реєстратор обов`язково використовує відомості з Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек, які є архівною складовою частиною Державного реєстру прав, а також відомості з інших інформаційних систем, доступ до яких передбачено законодавством, у тому числі відомості з Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру документів.

Тобто, законом закріплено обов`язок державного реєстратора при здійсненні дій по державній реєстрації прав на нерухоме майно, перевірити чи відповідають заявлені права та документи вимогам законодавства, а також чи наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно.

Згідно з п. 14 Порядку № 1127 у разі коли під час розгляду заяви встановлено наявність підстав, передбачених законом для зупинення розгляду заяви, державний реєстратор невідкладно приймає рішення щодо зупинення розгляду заяви.

Згідно з частиною 1, 2, 4 статті 23 Закону № 1952 розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинено державним реєстратором виключно у таких випадках: 1) подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством; 2) неподання заявником чи неотримання державним реєстратором у порядку, визначеному цим Законом, відомостей реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем в електронній формі чи документів із паперових носіїв інформації, що містять відомості про зареєстровані речові права до 1 січня 2013 року. Державний реєстратор у строк, встановлений для державної реєстрації прав, приймає рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та невідкладно повідомляє про це заявника. Рішення повинно містити вичерпний перелік підстав для зупинення розгляду заяви. Державний реєстратор не має права вимагати від заявника надання інших документів, крім тих, відсутність яких стала підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви, якщо інше не випливає з документів, що надані додатково.

Таким чином, Закон № 1952 містить вичерпний перелік підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав.

Аналіз викладених норм свідчить, що під час державної реєстрації речових прав на нерухоме майно зобов`язаний зупиняти розгляд заяви про Державну реєстрацію у разі: подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, а також неподання заявником чи неотримання державним реєстратором у порядку, визначеному у п. 3 ч. 3 ст. 10 Закону, інформації про зареєстровані до 01.01.2013 речові права на відповідне нерухоме майно.

Відповідно до ст. 27 Закону № 1952 державна реєстрація права власності та інших речових прав, крім державної реєстрації права власності на об`єкт незавершеного будівництва, проводиться на підставі: 1) укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката; 2) свідоцтва про право власності на частку у спільному майні подружжя у разі смерті одного з подружжя, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката; 3) свідоцтва про право на спадщину, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката; 4) виданого нотаріусом свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися, чи їх дублікатів; 5) свідоцтва про право власності, виданого органом приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді, чи його дубліката; 6) свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого до 1 січня 2013 року органом місцевого самоврядування або місцевою державною адміністрацією, чи його дубліката; 7) рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийнятого власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном; 8) державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю, державного акта на право власності на земельну ділянку або державного акта на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року; 9) рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно; 10) ухвали суду про затвердження (визнання) мирової угоди; 11) заповіту, яким установлено сервітут на нерухоме майно; 12) рішення уповноваженого законом органу державної влади про повернення обєкта нерухомого майна релігійній організації; 13) рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об`єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність; 14) інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.

Згідно з п. 45 Порядку № 1127 для державної реєстрації права власності у зв`язку із зміною суб`єкта такого права в результаті реконструкції об`єкта нерухомого майна, у тому числі в результаті переведення об`єкта нерухомого майна із житлового у нежитловий або навпаки подаються: 1) документ, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна до його реконструкції (крім випадків, коли право власності на такий об`єкт вже зареєстровано в Державному реєстрі прав); 2) документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта; 3) технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна; 4) письмова заява або договір співвласників про розподіл часток у спільній власності на реконструйований об`єкт нерухомого майна (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, що набувається у спільну часткову власність); 5) договір про спільну діяльність або договір простого товариства (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, реконструкція якого здійснювалась у результаті спільної діяльності). У разі зміни відомостей про об`єкт нерухомого майна, визначення часток у праві спільної власності чи їх зміни такі відомості вносяться до Державного реєстру прав відповідно до законодавства поза процедурою державної реєстрації прав. Документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, не вимагається у разі, коли реєстрація такого документа здійснювалася в Єдиному реєстрі документів. У такому разі державний реєстратор відповідно до наданих заявником у відповідній заяві відомостей про реєстраційний номер документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, обов`язково перевіряє наявність реєстрації такого документа в Єдиному реєстрі документів, відсутність суперечностей між заявленими правами та відомостями, що містяться в цьому Реєстрі.

Нормами ст. 27 зазначеного Закону визначено перелік документів, які є підставою (кожен самостійно) для державної реєстрації права власності на нерухоме майно. У п. 45 зазначеного Порядку визначено перелік документів, яких необхідно подати для державної реєстрації права власності у зв`язку із, зокрема, реконструкцією об`єкта нерухомого майна.

Як зазначалось вище, спірні рішення мотивовані ненаданням позивачем для реєстрації 1) документу, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна до його реконструкції (пп. 1 п. 45 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127); 2) Договір про спільну діяльність або договір простого товариства, у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, реконструкція якого здійснювалась у результаті спільної діяльності.

Позивач зазначає, що будівельні роботи проводились в три етапи (три черги) і перша черга дійсно полягла в реконструкції об`єкта і ця реконструкція була завершена раніше і відповідний об`єкт введений в експлуатацію. Об`єкти ж ІІ та ІІ черг, стосовно реєстрації права власності на які виник спір, це новозбудовані об`єкти і реконструкція на них не відбувалась і не могла відбуватись, тому позивач і не може подати відповідні документи стосовно права власності на ці об`єкти до їх реконструкції.

Отже, позивач по суті заявляє, що його дозвільні будівельні документи містять недостовірні відомості стосовно реконструкції.

Натомість у Сертифікатах, які засвідчують відповідність закінчених будівництвом об`єктів чітко зазначено, що будівельні роботи полягали в саме в реконструкції, а не в будівництві нового об`єкта.

У зв`язку з тим, що у відповідних наданих позивачем для реєстрації документах зазначено, що здійснювалась саме реконструкція об`єкта нерухомого майна, відповідачами правомірно було застосовано вимоги саме п. 45 Порядку № 1127 і зупинено реєстрацію права власності на ці об`єкти у звязку з ненаданням для реєстрації повного пакету документів, який передбачений зазначеним пунктом.

Отже, відповідачі діяли в порядку, в межах та у спосіб, які передбачені чинним законодавством, а тому апеляційний суд не знаходить в їх діях порушень чинного законодавства.

ВИСНОВОК АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ

Судом першої інстанції неправильно застосовані норми матеріального та порушені норми процесуального права, висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, а тому рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню з прийняттям нового судового рішення про відмову у задоволенні позову.

Повний текст судового рішення складений 13 квітня 2021 року.

На підставі викладеного, керуючись статтями 242, 243, 272, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради задовольнити.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 14 грудня 2020 року у справі № 280/4990/20 скасувати.

У задоволенні позову Приватного акціонерного товариства Запорізький олійноекстракційний завод відмовити.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її проголошення 8 квітня 2021 року та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя-доповідач С.Ю. Чумак

суддя С.В. Чабаненко

суддя І.В. Юрко

Дата ухвалення рішення08.04.2021
Оприлюднено11.05.2021
Номер документу96760646
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/4990/20

Постанова від 08.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Постанова від 08.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Постанова від 08.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 16.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 16.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 24.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 17.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 10.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Рішення від 14.12.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні