Постанова
від 14.04.2021 по справі 911/1087/20
ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

вул. Шолуденка, буд. 1, літера А, м. Київ, 04116, (044) 230-06-58 inbox@anec.court.gov.ua

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"14" квітня 2021 р. Справа№ 911/1087/20

Північний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Пашкіної С.А.

суддів: Андрієнка В.В.

Буравльова С.І.

За участю секретаря судового засідання : Кулачок О.А.

представників сторін:

від прокуратури: Галась О.М. ( посв. №055447 від 21.02.20);

від позивача: Шабатіна І.О. ( самопредставництво);

від відповідача: П`ясецький Д.О. (довір. від 27.07.2020);

розглянувши матеріали апеляційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Бровари-Транс-Сервіс"

на рішення Господарського суду Київської області від 15.01.2021

у справі № 911/1087/20 (суддя Колесник Р.М.)

за позовом Заступника керівника Броварської місцевої прокуратури Київської області в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті в особі управління Укртрансбезпеки у Харківській області

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Бровари-Транс-Сервіс"

про стягнення 4664, 24 грн.

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду Київської області від 15.01.2021 у справі №911/1087/20 позов Заступника керівника Броварської місцевої прокуратури Київської області в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті в особі управління Укртрансбезпеки у Харківській області задоволено частково. Стягнуто з товариства з обмеженої відповідальністю "Бровари-Транс-Сервіс" на користь Державної служби України з безпеки на транспорті в особі управління Укртрансбезпеки у Харківській області 4375,53грн плати за проїзд автомобільними дорогами. Стягнуто з товариства з обмеженої відповідальністю "Бровари-Транс-Сервіс" на користь Київської обласної прокуратури 2102,00 гривень судового збору. В решті позовних вимог відмовлено.

Рішення місцевого господарського суду ґрунтується на тому, що:

- в матеріалах справи наявні усі передбачені Порядком здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні (затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 №879) документи, довідка від 14.03.2018 № 0023182, акт № 0010182 від 14.03.2018, розрахунок плати за проїзд до акту № 0010182, які були складені працівниками управління Укртрансбезпеки у Харківській області, у зв`язку з виявленням під час габаритно-вагового контролю невідповідності фактичних вагових параметрів нормам і правилам перевезення вантажу відповідачем;

- розмір плати за проїзд позивачем визначено у відповідності до вимог зазначених вище норм Порядку № 879 та відповідно до ставок плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні (затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879);

- відстань між містами, яку покладено в розрахунок контролюючими особами як у актах про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, так і у розрахунках плати за проїзд, яка враховувалась при обчисленні плати за проїзд, визначенні відстані перевезення вантажу, становить 682 км, а не 727 км, відтак при розрахунку плати за проїзд підлягає до застосування саме ця відстань.

Не погоджуючись з рішенням, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Господарського суду Київської області від 15.01.2021 та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову.

В апеляційній скарзі відповідач зазначає про те, що:

- позивач надав суду неналежні, недопустимі та недостовірні докази щодо законності складення розрахунку плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування до акту №0010182 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 14.03.2018; розрахунок плати а проїзд не вірний і не може бути підставою для сплати відповідачем плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 23.03.2021 колегією суддів у складі головуючого судді Пашкіної С.А., суддів Андрієнка В.В., Буравльова С.І. відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю Бровари-Транс-Сервіс на рішення Господарського суду Київської області від 15.01.2021, розгляд справи №911/1087/20 призначено до розгляду на 14.04.2021.

Від позивача (07.04.2021) надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому позивач просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, рішення Господарського суду Київської області від 15.01.2021 у справі №911/1087/20 без змін.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач зазначає про те, що:

- відповідачем не надано будь-яких відомостей щодо неналежної роботи механізмів, якими здійснено габаритно-ваговий контроль транспортного засобу або невідповідність їх роботи відповідним нормативним документам;

- до позовної заяви прокурором долучено належним чином завірену копію свідоцтва про повірку вимірювальної техніки №34-00/1093 від 06.04.2017 (чинне до 06.04.2018);

- габаритно-ваговий контроль транспортного засобу відповідача здійснювався технічним засобом, що має відповідний сертифікат, пройшов метрологічну атестацію та є придатним для застосування;

- габаритно-ваговий контроль у пересувному пункті габаритно-вагового контролю проводився за затвердженим графіком, у відповідності до п.12, 13, 20, 21 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1567 від 08.11.2006, на попередньо визначених ділянках дороги.

Від Прокуратури (08.04.2021 - на електронну адресу суду) надійшов відзив на апеляційну скаргу, без додатків, які зазначені у відзиві, від Прокуратури (09.04.2021 - на електронну адресу суду) надійшов відзив на апеляційну скаргу з відповідними додатками, які додані до відзиву та 09.04.2021 від Прокуратури (09.04.2021) на адресу суду надійшов відзив на апеляційну скаргу. Зазначені відзиви, за змістом, як встановлено колегією суддів, є ідентичними за змістом, тому враховується судовою колегією як єдиний відзив Броварської окружної прокуратури Київської області на апеляційну скаргу позивача, в якому Керівник Броварської окружної прокуратури просить залишити рішення Господарського суду Київської області від 15.01.2021 у справі №911/1087/20 без змін, а апеляційну скаргу ТОВ Бровари-Транс-Сервіс без задоволення.

У відзиві на апеляційну скаргу Керівник Броварської окружної прокуратури зазначає про те, що:

- габаритно-вагови й контроль транспортного засобу апелянта здійснювався технічним засобом, що має відповідний сертифікат, пройшов метрологічну атестацію та є придатним для застосування;

- сам чек про зважування транспортного засобу містить дані про календарну дату та час зважування вантажного автомобіля, відповідні вагові параметри, що припадають на кожну з п`яти осей транспортного засобу;

- копію акту №0010182 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 14.03.2018 було одержано водієм автомобіля ОСОБА_1 , про що свідчить відповідний підпис на документі.

Судовою колегією встановлено, що в матеріалах справи наявне клопотання відповідача, в якому відповідач просить стягнути з Державної служби України з безпеки на транспорті на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Бровари-Транс-Сервіс 5182,08грн, що складаються з 4375,53грн плати за проїзд автомобільними дорогами, 437,55грн виконавчого збору та 369,00грн витрат на виконавче провадження; стягнути з Київської обласної прокуратури на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Бровари-Транс-Сервіс 2681,00грн, що складаються з 2102,00грн судового збору, 210грн виконавчого збору та 369,00грн витрат на виконавче провадження.

Клопотання обґрунтоване тим, що накази, на виконання рішення Господарського суду Київської області від 15.01.2021 були видані після набрання рішенням Господарського суду Київської області законної сили. На підставі зазначених наказів, Броварський міськрайонний відділ державної виконавчої служби Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Ктїв) наклав арешт на банківські рахунки відповідача. Для забезпечення можливості проведення господарської діяльності та зняття арешту з банківських рахунків, відповідач був вимушений оплатити на рахунки Державної Казначейської служби України 4375,53грн плати за проїзд автомобільними дорогами, 437,55грн виконавчого збору та 369,00грн витрат на виконавче провадження, та аналогічно 2102,00грн судового збору, 210грн виконавчого збору та 369,00грн витрат на виконавче провадження.

В судовому засіданні 14.04.2021 на запитання головуючого судді щодо заявленого відповідачем клопотання, представник відповідача зазначив, що у зв`язку з обставинами, викладеними в клопотанні, просить здійснити поворот виконання рішення.

Колегія суддів вважає клопотання ТОВ Бровари-Транс-Сервіс про поворот виконання рішення передчасним, з огляду на те, що інститут повороту виконання рішення спрямований на поновлення прав особи, порушених виконанням скасованого (зміненого) рішення, та є способом захисту цих прав у разі отримання стягувачем за виконаним та у подальшому скасованим (зміненим) судовим рішенням неналежного, безпідставно стягненого майна (або виконаних дій), оскільки правова підстава для набуття майна (виконання дій) відпала.

Дослідивши доводи апеляційної скарги, наявні матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін та прокуратури судовою колегією встановлено.

14.03.2018 посадовими особами управління Укртрансбезпеки у Харківській області під час здійснення габаритно-вагового контролю згідно Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 №879, відносно Товариства складено акт № 0010182 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю № 0023182 та проведено розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування на суму 145,40 євро, що еквівалентно 4664,24 гривень станом на момент складення розрахунку відповідно до офіційного курсу валют, встановленого Національним банком України.

Габаритно-ваговий контроль здійснювався під час рейдової перевірки згідно з щотижневим графіком проведення рейдових перевірок управління Укртрансбезпеки у Харківській області у період з 12.03.2018 по 18.03.2018, який затверджено наказом Державної служби України з безпеки на транспорті від 07.03.2018 № 234, направленням на рейдову перевірку № 021477 від 12.03.2018 та графіку роботи пересувного пункту габаритно-вагового контролю на березень 2018 року.

Згідно Акту про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 14.03.2018 № 0010182 встановлено, що під час перевірки транспортного засобу RENAULT MAGNUM 440 (реєстраційний номер НОМЕР_1 ) разом з причепом (напівпричепом) KRONE SDP 27 (реєстраційний номер НОМЕР_2 ), що належить на праві приватної власності Товариству, яким керував водій ОСОБА_1 , виявлено порушення, зокрема, встановлено, що загальна маса транспортного засобу становить 33,5 тон при нормативно допустимій для даного виду транспортного засобу 40,0 тон, при цьому осьове навантаження фактично становить 6,75 тон, 11,75 тон, 5,05 тон, 4,75 тон, 5,2 тон при нормативно допустимих відповідно 11,0 тон, 11,0 тон, 7,333 тон, 7,333 тон, 7,333 тон. Тобто, навантаження на одиночну ось становить 11,75 тон при нормативно допустимих для даного виду транспортного засобу 11,0 тон.

Довідкою №0023182 від 14.03.2018 про результати здійснення габаритно-вагового контролю підтверджено тип транспортного засобу, результати вагового та габаритного контролю.

На підставі складених у ході здійснення габаритно-вагового контролю документів посадовими особами управління Укртрансбезпеки у Харківській області складено розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування до акту № 0010182 від 14.03.2018 на суму 145,40 євро, що за офіційним курсом валют Національного банку України станом на 14.03.2018 еквівалентно 4664,24 гривень.

Управлінням Укртрансбезпеки у Харківській області на адресу Товариства надіслано лист від 19.03.2018 № 1563/36-18 з вимогою внести в добровільному порядку плату за проїзд великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування в сумі 145,40 євро, що еквівалентно 4664,24 гривень, в термін до 14.04.2018.

Відповідно до ч.1 ст.224 Господарського кодексу України, учасник господарських відносин, який порушив господарське зобов`язання або установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, повинен відшкодувати завдані цим збитки суб`єкту, права або законні інтереси якого порушено.

При цьому, юридичною підставою позадоговірної відповідальності є склад правопорушення, елементами якого є шкода, вина та протиправна поведінка заподіювача шкоди, причинний зв`язок між шкодою і протиправною поведінкою.

Частинами 1, 4 ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" передбачено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Статтею 33 Закону України "Про автомобільні дороги" передбачено, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно ч.2 ст. 29 Закону України "Про дорожній рух" з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів, участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Згідно п.22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, з наступними змінами, за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь -11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

Осі слід вважати здвоєними або строєними, якщо відстань між ними (суміжними) не перевищує 2,5 м.

Рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі - понад 16 т, строєні осі - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів - навантаження на одиночну вісь - понад 11 т, здвоєні осі - понад 18 т, строєні осі - понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.

Відповідно до п.п. 1, 3, 6 Порядку зупинення транспортного засобу, що здійснює автомобільні перевезення пасажирів та вантажів, посадовими особами Державної інспекції з безпеки на наземному транспорті та її територіальних органів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2013 року № 422 (чинного на момент вчинення правопорушення) зупинення транспортного засобу, що здійснює автомобільні перевезення пасажирів та вантажів (далі - транспортний засіб), під час проведення рейдових перевірок здійснюється посадовою особою Укртрансінспекції або її територіального органу (далі - посадова особа) у форменому одязі за допомогою сигнального диска (жезла). Зупинення транспортного засобу здійснюється для проведення рейдової перевірки посадовою особою в будь-який час на маршруті руху. У разі виявлення порушень правил перевезення великогабаритних, великовагових і небезпечних вантажів посадові особи складають акти за формою згідно з додатками 2 і 3 до цього Порядку та повідомляють відповідний підрозділ МВС про такі порушення.

Відповідачем порушено вимоги вказаних вище нормативних актів, що встановлено актом Управління від 14.03.2018 № 0010182 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, довідкою від 14.03.2018 № 0023182 про результати здійснення габаритно-вагового контролю, чеком про зважування від 14.03.2018.

Доказів отримання у встановленому порядку дозволу на участь у дорожньому русі належного йому транспортного засобу, загальна вага та навантаження на осі якого перевищували нормативні параметри відповідачем не подано.

Відтак, відповідачем вчинено правопорушення, яке має своїм наслідком спричинення державі збитків у вигляді некомпенсованого руйнування автомобільних доріг.

Процедура здійснення габаритно-вагового контролю регламентується Порядком здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879 (далі - Порядок № 879).

Зазначений нормативно-правовий акт встановлює порядок обчислення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, яка за своїм правовим змістом є сумою відшкодування матеріальних збитків державі внаслідок руйнування автомобільних доріг загального користування.

Згідно п. 30 Порядку № 879, плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу справляється за встановленими ставками залежно від маси такого транспортного засобу, навантаження на вісь (осі), габаритів та протяжності маршруту за формулою: П = (Рзм + Рнв + Рг)хВ, де П - розмір плати за проїзд; Рзм - розмір плати за перевищення загальної маси транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рнв - розмір плати за перевищення навантаження на вісь (осі) (за одиничну + за здвоєну + за строєну) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рг - розмір плати за перевищення габаритів (за висоту + за ширину + за довжину) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; В - відстань перевезення, кілометрів. Осі вважаються здвоєними або строєними, якщо відстань між зближеними (суміжними) осями не перевищує 2,5 метра.

Пунктом 31 Порядку № 879 передбачено, що при визначенні розміру плати за проїзд транспортних засобів з осьовим сполученням більше трьох береться до рахунку схема, що спричиняє більші руйнування доріг з комбінацій одно-, двох- та трьохосьових сполучень, а найбільша сума навантаження на суміжні осі припадає на максимальну колісну формулу.

Для строєних осей з одиночними шинами плата за перевищення допустимих навантажень на вісь (осі) збільшується у два рази.

Відповідно п.31-1 Порядку № 879, якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10-40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п`ятикратному розмірі.

У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням.

Перевізник зобов`язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.

З аналізу наведених норм слідує, що у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру плату за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу має вносити саме перевізник.

У розділі 1 Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, (затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.02.1998 за № 128/2568), перевізником є фізична або юридична особа суб`єкт господарювання, що надає послуги з перевезень вантажів чи здійснює за власний кошт перевезення вантажів автомобільними транспортними засобами.

Як вбачається з матеріалів справи перевезення вантажу здійснювалось транспортним засобом автомобілем RENAULT MAGNUM 440 (реєстраційний номер НОМЕР_1 ) разом з причепом (напівпричепом) KRONE SDP 27 (реєстраційний номер НОМЕР_2 ), які згідно свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 , НОМЕР_4 належать Товариству.

В матеріалах справи наявні усі передбачені Порядком № 879 документи, зокрема довідка від 14.03.2018 № 0023182, акт № 0010182 від 14.03.2018, розрахунок плати за проїзд до акту № 0010182, які були складені працівниками управління Укртрансбезпеки у Харківській області, у зв`язку з виявленням під час габаритно-вагового контролю невідповідності фактичних вагових параметрів нормам і правилам перевезення вантажу відповідачем.

Розмір плати за проїзд позивачем визначено у відповідності до вимог зазначених вище норм Порядку № 879 та відповідно до ставок плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні (затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879).

Крім того, п.27 Порядку №879 передбачено, що плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку. Оскільки, відповідачем не здійснено оплату нарахованої суми відшкодування (145,4 євро), позивачем здійснено її розрахунок в гривнях, за офіційним курсом гривні до євро станом на момент вчинення правопорушення (14.03.2018), що складає 4664,24 гривень.

Як вбачається, з наданих Прокурором доказів, контролюючими особами при розрахунку плати за проїзд, за відправну точку було взято м. Біла Церква Київська область, а кінцевою - м. Куп`янськ, Харківська область.

Відповідно до роздруківки з сайту della.com.ua., долученої до позовної заяви, відстань від м. Біла Церква Київська область до м. Куп`янськ, Харківська область, на момент перевірки складала 727 км.

Місцевим господарським судом обґрунтовано зазначено про те, що співробітники Укртрансбезпеки не позбавлені права визначати відстань перевезень за допомогою будь-яких баз даних, в тому числі й інтернет-ресурсу della.com.ua, який є найбільш розповсюдженим для використання з цією метою.

Колегія суддів погоджується з висновком місцевого господарського суду про те, що необґрунтованим при визначенні відстані перевезення вантажу з м. Біла Церква, Київська область до м. Куп`янськ, Харківська область враховувати м. Миронівка Київська область та м. Канів Черкаської області, адже перевіривши на інтернет-ресурсі della.com.ua розрахунок пройденої відповідачем частини маршруту від м. Біла Церква, Київська область до м. Куп`янськ, Харківська область, вбачається, що відстань між вказаними містами становить 682км, а відтак при розрахунку плати за проїзд підлягає до застосування саме ця відстань.

Таким чином, за вірним розрахунком суду, здійсненого відповідно до затвердженої формули з урахуванням положень пунктів 30, 31-1 Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879 та визначеної відстані між містами, належною платою за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування є сума у розмірі 136,4 євро, що за офіційним курсом валют Національного банку України станом на 14.03.2018 еквівалентно 4375,53 гривень.

Відносно доводів відповідача щодо несправності спеціального зважувального обладнання під час габаритно-вагового контролю судова колегія вважає за необхідне зазначити наступне.

Згідно приписів пунктів 12, 13 Порядку № 879 вимірювальне і зважувальне обладнання для здійснення габаритно-вагового контролю повинно утримуватись у робочому стані; періодично проводиться повірка (метрологічна атестація) такого обладнання з подальшим клеймуванням (пломбуванням) та видачею відповідного свідоцтва спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері метрології. Під час здійснення габаритно-вагового контролю не допускається використання вимірювального і зважувального обладнання, періодична повірка (метрологічна атестація) якого не проведена, а також обладнання, що перебуває у несправному стані.

Згідно ст. 1 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" затвердження типу засобу вимірювальної техніки - рішення призначеного органу з оцінки відповідності, прийняте на основі звіту про оцінку типу, про те, що тип засобу вимірювальної техніки відповідає встановленим вимогам і може використовуватися у сфері законодавчо регульованої метрології у спосіб, за якого він, як очікується, забезпечить надійні результати вимірювань протягом визначеного періоду часу.

Відповідно до статті 16 вказаного Закону сертифікат затвердження типу засобу вимірювальної техніки є документом, який засвідчує, що тип засобу вимірювальної техніки затверджено.

Відповідно до п. 19 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження технічного регламенту" у разі коли тип засобу вимірювальної техніки відповідає вимогам Технічного регламенту, призначений орган видає виробникові сертифікат перевірки типу засобів вимірювальної техніки (далі - сертифікат перевірки типу), який повинен містити найменування та адресу виробника, результати перевірки, умови (за наявності) його чинності та необхідні дані для ідентифікації затвердженого типу. Сертифікат перевірки типу може мати один або кілька додатків.

Відповідно до п.18 ст.1 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" повірка засобів вимірювальної техніки сукупність операцій, що включає перевірку та маркування та/або видачу документа про повірку засобу вимірювальної техніки, які встановлюють і підтверджують, що зазначений засіб відповідає встановленим вимогам.

Згідно з ч. 2 ст. 17 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Міжповірочні інтервали законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки за категоріями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері метрології та метрологічної діяльності.

Відповідно до Міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювання техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями, затверджених Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 1747 від 13.10.2016, для приладів автоматичних для зважування дорожніх транспортних засобів у русі та вимірювання навантаження на вісь міжповірочний інтервал становить 1 рік.

Так, в матеріалах справи міститься чинне до 06.04.2018 свідоцтво державного підприємства "Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації та захисту прав споживачів" № 34-00/1093 про повірку засобу вимірювальної техніки, а саме пересувних автомобільних ваг "Cheklode Freeweigh", зав. № 008231, згідно з яким ЗВТ пройшов повірку і відповідає необхідним вимогам.

Отже, на момент здійснення габаритно-вагового контролю транспортного засобу відповідача ваги відповідали всім законодавчо визначеним вимогам. При, цьому, відповідачем не надано доказів, які б спростували результати габаритно-вагового контролю.

Враховуючи викладене, Північний апеляційний господарський суд дійшов висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, рішення Господарського суду Київської області від 15.01.2021 не підлягає скасуванню.

Керуючись ст.ст. 269, 270, 273-279, 281-284, 287, 333 Господарського процесуального кодексу України, Північний апеляційний господарський суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. В задоволенні клопотання про поворот виконання рішення суду відмовити.

2. Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Бровари-Транс-Сервіс" залишити без задоволення.

3. Рішення Господарського суду Київської області від 15.01.2021 у справі №911/1087/20 залишити без змін.

4. Матеріали справи №911/1087/20 повернути до Господарського суду Київської області.

5. Постанова апеляційної інстанції може бути оскаржено, відповідно до вимог ст. 287 ГПК України.

Повний текст постанови складено та підписано 12.05.2021

Головуючий суддя С.А. Пашкіна

Судді В.В.Андрієнко

С.І. Буравльов

СудПівнічний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення14.04.2021
Оприлюднено12.05.2021
Номер документу96820210
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/1087/20

Постанова від 14.04.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Пашкіна С.А.

Ухвала від 23.03.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Пашкіна С.А.

Ухвала від 01.03.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Пашкіна С.А.

Рішення від 15.01.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Колесник Р.М.

Ухвала від 12.06.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Колесник Р.М.

Ухвала від 07.05.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Колесник Р.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні