Ухвала
від 13.05.2021 по справі 19/5007/8-б/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

Від "13" травня 2021 р. м. Житомир Справа № 19/5007/8-Б/12

Господарський суд Житомирської області у складі судді Костриці О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Головного управління ДПС у Житомирській області від 15.04.2021 за № 381/06-30-20-02 про заміну кредитора правонаступником в межах справи про банкрутство Фермерського господарства ім. Івана Франка (с.Райки Бердичівського району Житомирської області),

за участю учасників судового процесу:

- від кредиторів: не з`явилися;

- від боржника: Борейко А.М. - ліквідатор, -

ВСТАНОВИВ:

у провадженні Господарського суду Житомирської області перебуває справа про банкрутство Фермерського господарства ім. Івана Франка.

Згідно із ухвалою суду від 27.02.2020 одним з кредиторів Фермерського господарства ім. Івана Франка є Головне управління ДПС у Житомирській області.

16.04.2021 до суду від Головного управління ДПС у Житомирській області надійшла заява від 15.04.2021 за № 381/06-30-20-02 про заміну кредитора правонаступником з доданими документами.

Ухвалою господарського суду від 16.04.2021 прийнято та призначено до розгляду в судовому засіданні заяву Головного управління ДПС у Житомирській області про заміну кредитора правонаступником на 13.05.2021 об 11:40 год.

У судовому засіданні ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Борейком А.М. повідомлено про відсутність заперечень щодо задоволення заяви Головного управління ДПС у Житомирській області про заміну кредитора правонаступником.

Представники заявника та кредиторів у судове засідання не з`явилися, хоча про час та місце судового засіданні повідомлені своєчасно та відповідно до вимог Господарського процесуального кодексу України.

Дослідивши матеріали справи, господарський суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Статтями 13 та 21 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" виключно Кабінет Міністрів України наділено повноваженнями з утворення, реорганізації та ліквідації територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади як юридичних осіб публічного права.

Згідно з частиною 2 статті 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику утворюються без статусу юридичної особи та є органами державної влади, можуть мати окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України.

Частиною 1 статті 104 Цивільного кодексу України передбачено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Згідно з частиною 2 статті 107 Цивільного кодексу України після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення (частина 5 статті 104 Цивільного кодексу України).

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 893 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" постановлено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком (т. 13 а.с. 102-103).

Згідно з пунктом 2 вказаної постанови Кабінету Міністрів України, зокрема, права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.

Відповідно до додатку 1 до вищезазначеної постанови Кабінету Міністрів України до переліку територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються, віднесено, зокрема, Головне управління ДПС у Житомирській області.

Пунктом 3 вказаної постанови Державній податковій службі встановлено забезпечити утворення територіальних органів Державної податкової служби відповідно до статті 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади".

Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 № 529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" відповідно до статті 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" та Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 (зі змінами), наказано утворити як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком (т. 13 а.с. 104-105).

У додатку 1 до вищезазначеного наказу визначений перелік територіальних органів Державної податкової служби, що утворюються як відокремлені підрозділи Державної податкової служби, до якого, зокрема, входить Головне управління ДПС у Житомирській області.

Наказом Державної податкової служби від 08.10.2020 № 556 постановлено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби (т. 13 а.с. 114-117). У додатку 1 до вищезазначеного наказу визначений перелік територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідовуються як юридичні особи публічного права, до якого, зокрема, входить Головне управління ДПС у Житомирській області.

Наказом Державної фіскальної служби України № 643 від 12.11.2020 "Про затвердження положень про територіальні органи ДПС" затверджено положення про Головне управління ДПС у Житомирській області (т. 13 а.с. 118).

Відповідно до пункту 1 вищезазначеного Положення, Головне управління ДПС у Житомирській області є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України. Головне управління ДПС у Житомирській області забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Житомирської області. Головне управління ДПС у Житомирській області є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Житомирській області (ідентифікаційний код 43142501) (т. 13 а.с. 106-113).

Наказом Державної податкової служби від 24.12.2020 № 755 вирішено розпочати з 01.01.2021 здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 № 529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби", повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 постанови № 893 (т. 13 а.с. 119).

У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань проведено державну реєстрацію відокремленого підрозділу ДПС України Головного управління ДПС у Житомирській області (ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44096781).

У свою чергу, згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань кредитор - Головне управління ДПС у Житомирській області з 16.10.2020 перебуває у стані припинення.

Відтак, у даному випадку відбулося передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого.

Головне управління ДПС у Житомирській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України є правонаступником всіх прав та обов`язків Головного управління ДПС у Житомирській області.

Правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Касаційного адміністративного суду у складі Верховного суду від 30.12.2020 у справі № 805/4361/17-а.

Кредитор у зобов`язанні може бути замінений іншою особою внаслідок, зокрема, правонаступництва. Кредитор у зобов`язанні може бути замінений також в інших випадках, встановлених законом. Кредитор у зобов`язанні не може бути замінений, якщо це встановлено договором або законом (стаття 512 Цивільного кодексу України).

Статтею 52 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.

Відповідно до статті 43 Кодексу України з процедур банкрутства у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони її правонаступником на будь-якій стадії провадження у справі. Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

З огляду на зазначене, господарський суд вважає за необхідне заяву Головного управління ДПС у Житомирській області про заміну кредитора правонаступником задовольнити; замінити кредитора у справі - Головне управління ДПС у Житомирській області (10003, м. Житомир, вул. Юрка Тютюнника, 7, ідентифікаційний код 43142501) на його правонаступника - Головне управління ДПС у Житомирській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (10003, м. Житомир, вул. Юрка Тютюнника, 7, ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44096781); ліквідатору банкрута арбітражному керуючому Борейку А.М. внести зміни до реєстру вимог кредиторів боржника.

Керуючись статтями 52, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, статтею 43 Кодексу України з процедур банкрутства,-

УХВАЛИВ:

1. Заяву Головного управління ДПС у Житомирській області про заміну кредитора правонаступником задовольнити.

2. Замінити кредитора у справі - Головне управління ДПС у Житомирській області (10003, м. Житомир, вул. Юрка Тютюнника, 7, ідентифікаційний код 43142501) на його правонаступника - Головне управління ДПС у Житомирській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (10003, м. Житомир, вул. Юрка Тютюнника, 7, ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44096781).

3. Ліквідатору банкрута арбітражному керуючому Борейку А.М. внести зміни до реєстру вимог кредиторів боржника.

Ухвала господарського суду набирає законної сили 13.05.2021.

Ухвала господарського суду може бути оскаржена до Північно-західного апеляційного господарського суду або через Господарський суд Житомирської області в порядку та строки, встановлені Господарським процесуальним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених Кодексом України з процедур банкрутства.

Повний текст ухвали складений та підписаний 14.05.2021.

Суддя Костриця О.О.

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення13.05.2021
Оприлюднено17.05.2021
Номер документу96905681
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —19/5007/8-б/12

Постанова від 30.09.2021

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Крейбух О.Г.

Ухвала від 30.09.2021

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Крейбух О.Г.

Ухвала від 27.09.2021

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Крейбух О.Г.

Ухвала від 20.08.2021

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Крейбух О.Г.

Ухвала від 04.08.2021

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Крейбух О.Г.

Ухвала від 06.07.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 06.07.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 13.05.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 13.05.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 13.05.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні