Ухвала
від 18.05.2021 по справі 295/6030/21
БОГУНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа №295/6030/21

1-кс/295/2843/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18.05.2021 року м. Житомир

Слідчий суддя Богунського районного суду м. Житомира ОСОБА_1 ,

при секретарі с/з ОСОБА_2 , розглянув винесене в кримінальному провадженні

№ 42020061020000099 прокурором Житомирської окружної прокуратури ОСОБА_3 , клопотання про арешт майна, та додані до клопотання матеріали,-

В С Т А Н О В И В :

Прокурор Житомирської окружної прокуратури ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, в якому просить накласти арешт у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42020061020000099 від 28.07.2020 року, на земельну ділянку, загальною площею 1,1854 га, кадастровий номер 1810136600:05:009:0002, що за адресою: м. Житомир, вул. Святослава Ріхтера, 40, належну ТОВ«Полісся Груп», код ЄДРПОУ 42532594, з забороною вчинення будь-яким особам будь-яких реєстраційних дій; заборонити будь-якимособам проводитибудівельні роботи(реконструкцію,добудову тощо) на земельній ділянці, загальною площею 1,1854 га, кадастровий номер 1810136600:05:009:0002, що за адресою: м. Житомир, вул. Святослава Ріхтера, 40.

З метою необхідності забезпечення арешту майна, клопотання розглядається без повідомлення власника майна.

В судове засідання прокурор не з?явився, до клопотання додав заяву про розгляд клопотання без його участі, в якій зазначив, що клопотання підтримує в повному обсязі, просить задовольнити.

Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, приходить до наступного висновку.

Слідчим суддею встановлено, що Слідчим відділом Житомирського ВП ГУНП в Житомирській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42020061020000099 від 28.07.2020 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 358 КК України. Процесуальне керівництво здійснюється групою прокурорів Житомирської місцевої прокуратури

У ході досудового розслідування встановлено, що рішенням сорок сьомої сесії Житомирської міської ради сьомого скликання № 1450 від 23.04.2019 року погоджено звіт про експертну грошову оцінку земельної ділянки комунальної форми власності, загальною площею 1,1854 га, кадастровий номер 1810136600:05:009:0002, що за адресою: м. Житомир, вул. Святослава Ріхтера, 40, затверджено її вартість, у розмірі 1627317 гривень 12 копійок, та вирішено продати її за цією ціною Товариству з обмеженою відповідальністю «Полісся Груп».

На підставі зазначеного рішення, 05.06.2019 року між Житомирською міською радою та ТОВ «Полісся Груп» укладено договір купівлі-продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення № 351.

В подальшому, на підставі вказаного договору купівлі-продажу, здійснено державну реєстрацію права власності на земельну ділянку, загальною площею 1,1854 га, кадастровий номер 1810136600:05:009:0002, що за адресою: м. Житомир, вул. Святослава Ріхтера, 40, про що внесено відповідні відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності.

При цьому, згідно рішення Житомирської міської ради № 581 від 11.07.2013 року, нормативно-грошова оцінка цієї ж земельної ділянки складала 5808 тис. гривень.

Водночас, рішенням сесії Житомирської міської ради № 1372 від 07.02.2019 року вказана земельна ділянка надана в оренду ТОВ «Полісся Груп» на один рік, з орендною платою 528525 грн. 94 коп., з врахуванням коефіцієнту співвідношення орендної плати 3,000.

Вказане може свідчити про складання та видачу за попередньою змовою групою осіб з суб`єктом оціночної діяльності завідомо неправдивих документів, а саме звіту про експертну грошову оцінку земельної ділянки комунальної форми власності, площею 1,1854 га, за адресою: вул. Святослава Ріхтера, 40, м. Житомир, який в подальшому було погоджено рішенням сесії Житомирської міської ради та вирішено продати зазначену земельну ділянку суб`єктам господарювання за заниженою вартістю, тобто вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 358 КК України.

Також, у ході досудового розслідування отримано відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єктів нерухомого майна, право власності щодо вищевказаної земельної ділянки, згідно яких встановлено, що власником земельної ділянки з кадастровим номером 1810136600:05:009:0002 є Товариство з обмеженою відповідальністю «Полісся Груп», код ЄДРПОУ 42532594.

Одночасно, згідно даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єктів нерухомого майна, цільове призначення даної земельної ділянки передбачене класифікатором 11.02 «Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості».

Вказане цільове призначення даної земельної ділянки підтверджується й відомостями, внесеними до Публічної кадастрової карти України.

Встановлено, що на зазначеній (відчуженій) земельній ділянці знаходиться майновий комплекс, який на праві приватної власності належить ТОВ «Полісся Груп».

Водночас, у 2019 році на відповідний квартал, що обмежений вулицями В.Бердичівською, Довженка, Святослава Ріхтера, Шевченка розроблений детальний план території, відповідно до якого, передбачено спорудження на зазначеній ділянці багатоквартирних житлових будинків до 10-16 поверхів кожен.

Разом з тим, як вбачається з Плану зонування м. Житомира, вказаний квартал та земельна ділянка частково відносяться до зони Ж-4, в якій, згідно вимог ДБН Б1.1-22:2017, поверховість житлової забудови обмежена від 5-9 поверхами, що також свідчить про грубе порушення вимог земельного та будівельного законодавства та призвело до нецільового використання земельної ділянки з кадастровим номером: 1810136600:05:009:0002.

Крім того, детальний план території охоплює зону ВКВ (виробничо-комерційна зона), на якій передбачено розміщення багатоквартирних житлових будинків Планом зонування в допустимих видах використання лише за умов отримання спеціального зонального погодження.

Вказані обставини можуть свідчити про грубе порушення вимог земельного та містобудівного законодавства, що потребує дослідження в межах кримінального провадження, шляхом призначення та проведення ряду експертиз, зокрема, комплексної судової земельно-технічної та будівельно-технічної експертиз.

Вищевказана земельна ділянка відіграє важливу роль, як речовий доказ у кримінальному провадженні, оскільки зберегла на собі сліди кримінального правопорушення, у зв`язку з чим, відповідно до вимогст. 98 КПК України, земельну ділянку з кадастровим номером 1810136600:05:009:0002 постановою слідчого від 26.08.2020 року визнано речовим доказом у кримінальному провадженні № 42020061020000099.

Одночасно з цим, на даний час, існує реальна загроза перетворення, псування та пошкодження спірних об`єктів нерухомості, вчинення щодо них інших цивільно-правових правочинів на користь третіх осіб, в тому числі, з метою приховання протиправних дій та уникнення відповідальності.

Крім того, будівництво об`єкта нерухомості, його реконструкція або інша зміна на вказаній земельній ділянці, з викладеними вище порушеннями, у подальшому, може спричинити настання правових наслідків, що ускладнить проведення подальших слідчих дій, в тому числі, відповідних експертиз.

09.09.2020 року по кримінальному провадженню № 42020061020000099 призначено судову оціночно-земельну експертизу, з метою з`ясування, яка ринкова вартість земельної ділянки під кадастровим номером 1810136600:05:009:0002, площею 1,1854 га, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , станом на 12.04.2019 року, 23.04.2019 року та 05.06.2019 року; чи відповідає виконана ФОП « ОСОБА_4 » оцінка земельної ділянки під кадастровим номером 1810136600:05:009:0002, площею 1,1854 га, яка знаходиться за адресою: м. Житомир, вул. Святослава Ріхтера, 40, в сумі 1627317 гривень 12 копійок, вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, методології, методам, оціночним процедурам. Наразі, вказана експертиза перебуває на виконанні.

Також, згідно історико-архітектурного опорного плану м. Житомир, з визначенням меж і режимів використання зон охорони пам`яток та історичних ареалів встановлено, що земельна ділянка під кадастровим номером 1810136600:05:009:0002, площею 1,1854 га, яка знаходиться за адресою: м. Житомир, вул. Святослава Ріхтера, 40, належить до зони регулювання забудови І категорії.

Згідно пояснювальної записки до історико-архітектурного опорного плану м. Житомир, з визначенням меж і режимів використання зон охорони пам`яток та історичних ареалів, передбачено наступні вимоги та обмеження:

Режим використання зони регулювання забудови І категорії (зони суворого регулювання забудови)

Режим даної території передбачає:

- збереження об`єктів культурної спадщини, зокрема, історичної значної і рядової забудови;

- ремонтно-реставраційні та реабілітаційні роботи на об`єктах культурної спадщини;

- збереження візуальних зв`язків між об`єктами культурної спадщини та ландшафтним оточенням;

- збереження історичного характеру планування територій;

- здійснення обґрунтованого функціонального пристосування об`єктів культурної спадщини;

- необхідні для об`єктів культурної спадщини гідрологічні умови, захист від динамічних впливів, зсувів, пожежна безпека;

- збереження традиційних особливостей забудови;

- реабілітацію озеленення та благоустрій територій громадського користування;

- санацію або реконструкцію містобудівними засобами дисонуючих споруд;

- заміну підприємств, майстерень, складів, які виводяться з території зони, та будівель, які зносяться, будинками чи спорудами, елементами благоустрою або насадженнями, що не заважають візуальному сприйняттю та збереженню об`єктів культурної спадщини і не порушують їх історичного оточення.

В зоні регулювання забудови І категорії допускається:

- нове будівництво, що регламентується за розташуванням, прийомами організації, висотою, характером будівельних матеріалів, масштабом, характером членувань, пластичним і кольоровим вирішенням, функціональним використанням; при цьому, гранична висота нових будівель і споруд не повинна перевищувати 15 м (від рівня денної поверхні землі);

- будівництво, реконструкція, інженерні, земляні та інші роботи в зоні регулювання забудови можуть здійснюватися лише за проектами, погодженими відповідними органами охорони культурної спадщини.

На даний час, на розгляді в Житомирському окружному адміністративному суді перебуває позов Житомирської місцевої прокуратури про визнання протиправним та нечинним рішення.

Так, згідно позовної заяви вбачається, що Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 64 від 02.06.2011 року затверджено Порядок розроблення історико-архітектурного опорного плану населеного пункту.

Пунктами 1.3. та 1.4. даного Порядку передбачено, що Історико-архітектурний опорний план - це науково-проектна документація, яка розробляється у складі генеральних планів історичних населених місць.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 878 від 26.07.2001 року «Про затвердження Списку історичних населених місць України», місто Житомир визначено історичним населеним містом України.

Отже, у складі Генерального плану м. Житомира мають бути визначені відповідні режими регулювання забудови та розроблено історико-архітектурний опорний план.

Склад, зміст, порядок розроблення, погодження та затвердження історико-архітектурних опорних планів, спеціальної науково-проектної документації для визначення історичних ареалів населених місць України до 01.04.2017 року визначався відповідними ДБН Б.2.2-2-2008, а з 01.04.2017 року ДСТУ Б Б.2.2-10:2016 «Склад та зміст науково-проектної документації щодо визначення меж і режимів використання зон охорони пам`яток архітектури та містобудування».

Крім того, з 01.10.2012 року діють ДБН Б.2.2-3:2012 «Склад та зміст історико-архітектурного опорного плану населеного пункту».

Рішенням Житомирської міської ради № 454 від 30.11.2016 року «Про затвердження Генерального плану міста Житомира» затверджено Генеральний план міста Житомира, розроблений ДП Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст «ДНІПРОМІСТО» ім. Ю.М. Білоконя Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.

У складі даного Генплану визначено режими регулювання забудови та розроблено Історико-архітектурний опорний план м. Житомир, з визначенням меж і режимів використання зон охорони пам`яток та історичних ареалів. Розробник опорного плану - «Інститут культурної спадщини» Всеукраїнської Ради з охорони культурної спадщини.

Згідно з положеннями зазначеного Генерального плану (починаючи із стор. 36), на основі зазначеного ІАОП, розробленого «Інститутом культурної спадщини», встановлено на території міста режими використання територій пам`яток, комплексні охоронні зони, режими використання охоронних зон пам`яток, зони регулювання забудови І та ІІ категорій, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару І-ІІІ категорій, режими використання історичного ареалу.

Зазначене знайшло своє втілення як у текстовій, так і графічних частинах Генплану (в т.ч. на Основному кресленні).

У подальшому, 17.09.2019 року пунктом 1 рішення Житомирської міської ради № 1604 «Про впорядкування містобудівної документації м. Житомира» Департаменту містобудування та земельних відносин міської ради доручено вчинити необхідні дії, спрямовані на доопрацювання згаданого ІАОП.

До виконання п. 1 рішення, зупинено дію меж і режимів використання охорони пам`яток та історичного ареалу, які відображені на містобудівній документації м. Житомира та визначені науково-проектною документацією «Історико-архітектурний опорний план м. Житомир з визначенням меж і режимів використання зон охорони пам`яток та сторичних ареалів» (розробник - «Інститут культурної спадщини» Всеукраїнської Ради з охорони культурної спадщини) (п. 2.1 рішення).

Пунктами 2.2. та 2.3. вирішено:

- вважати такою, що входить до складу діючої містобудівної документації м. Житомира науково-проектну документацію «Історико-архітектурний опорний план з визначенням історичного ареалу м. Житомир» та «Зони охорони пам`яток архітектури м. Житомир», яка розроблена Українським державним науково-дослідним та проектним інститутом «УкрНДІпроектреставрація»;

- суб`єктам містобудівної діяльності у своїй роботі використовувати та керуватись науково-проектною документацією «Історико-архітектурний опорний план з визначенням історичного ареалу м. Житомир» та «Зони охорони пам`яток архітектури м. Житомир», яка розроблена Українським державним науково-дослідним та проектним інститутом «УкрНДІпроектреставрація».

Отже, враховуючи вищезазначені норми законодавства, після даного рішення, яким введено в дію новий ІАОП, необхідно внести відповідні зміни до Генерального плану м. Житомира, оскільки змінилися вихідні дані для розроблення або коригування зон охорони пам`яток, меж та режимів регулювання забудови.

Відповідно до частин 9-10 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п`ять років.

Такі зміни вносяться органом місцевого самоврядування, який затверджував генеральний план населеного пункту. Питання про дострокове внесення змін до генерального плану населеного пункту може порушуватися за результатами містобудівного моніторингу перед відповідною сільською, селищною, міською радою відповідною місцевою державною адміністрацією.

У разі виникнення державної необхідності, рішення щодо доцільності внесення змін до генерального плану населеного пункту приймається Кабінетом Міністрів України.

Генеральні плани населених пунктів та зміни до них розглядаються і затверджуються відповідними сільськими, селищними, міськими радами на чергових сесіях, протягом трьох місяців з дня їх подання.

Проте, міською радою такого рішення про внесення змін до Генерального плану м. Житомира не приймалося.

Зважаючи на те, що введенні в дію положення ІАОП, розробленого Українським державним науково-дослідним та проектним інститутом «УкрНДІпроектреставрація», не є містобудівною документацією та не є складовою діючого Генплану міста, а відтак, не можуть враховуватися при визначенні режимів використання територій пам`яток, охоронних зон, режиму їх використання тощо.

Наразі, позовна заява Житомирської місцевої прокуратури щодо визнання протиправними та нечинними пунктів 2.1., 2.2. та 2.3. рішення Житомирської міської ради № 1604 від 17.09.2019 року «Про впорядкування містобудівної документації м. Житомира» перебуває на розгляді суду.

Вищезазначена земельна ділянка відіграє важливу роль речового доказу у кримінальному провадженні, є об`єктом кримінального посягання та правопорушення, зберегла на собі його сліди у вигляді внесення до офіційних документів недостовірних щодо неї відомостей вартості, відповідно до нормативно-грошової оцінки.

Вищезазначені дії призвели до отримання можливості набуття зацікавленими особами, на підставі недостовірних даних, у власність земельної ділянки. З урахуванням наявних обставин, існує реальна загроза подальшого вчинення інших правочинів, реєстраційних дій, в тому числі, з метою приховання протиправних дій та уникнення відповідальності.

Наявний фактичний стан земельної ділянки, в силу викладених обставин, може бути використаний як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.

У відповідності до ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Відповідно до ч. 10 ст. 170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Згідно ч. 11 ст. 170 КПК України, заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.

Слідчим суддеювстановлена безумовна переконливість щодо застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження, як арешт вищезазначеного майна, яке є речовим доказом у кримінальному провадженні, враховуючи правову підставу для арешту майна, слідчий суддя вважає, що клопотання обґрунтоване й підлягає задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 170-173, 372, 395 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В :

Клопотання задовольнити.

Накласти арешт у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42020061020000099 від 28.07.2020 року, на земельну ділянку, загальною площею 1,1854 га, кадастровий номер 1810136600:05:009:0002, що за адресою: м. Житомир, вул. Святослава Ріхтера, 40, належну ТОВ«Полісся Груп», код ЄДРПОУ 42532594, з забороною вчинення будь-яким особам будь-яких реєстраційних дій.

Заборонити будь-якимособам проводитибудівельні роботи(реконструкцію,добудову тощо) на земельній ділянці, загальною площею 1,1854 га, кадастровий номер 1810136600:05:009:0002, що за адресою: м. Житомир, вул. Святослава Ріхтера, 40.

Виконання ухвали покласти на прокурора Житомирської окружної прокуратури ОСОБА_3 .

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Житомирського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя:

СудБогунський районний суд м. Житомира
Дата ухвалення рішення18.05.2021
Оприлюднено27.05.2024
Номер документу97039274
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —295/6030/21

Ухвала від 04.08.2021

Кримінальне

Житомирський апеляційний суд

Кіянова С. В.

Ухвала від 04.08.2021

Кримінальне

Житомирський апеляційний суд

Кіянова С. В.

Ухвала від 28.07.2021

Кримінальне

Житомирський апеляційний суд

Кіянова С. В.

Ухвала від 28.07.2021

Кримінальне

Житомирський апеляційний суд

Кіянова С. В.

Ухвала від 18.05.2021

Кримінальне

Богунський районний суд м. Житомира

Полонець С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні