Справа № 352/1035/20
Провадження № 2-а/352/15/21
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 травня 2021 року м. Івано-Франківськ
Тисменицький районний суд Івано-Франківської області
у складі: головуючого - судді Струтинського Р.Р.
з участю секретаря Іващенко К.В.
розглянувши у судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до поліцейського СРПП №4 Богородчанського відділення поліції Надвірнянського ВП ГУНП в Івано-Франківській області Дричака Івана Ігоровича, Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області про визнання протиправною та скасування постанови про накладення адміністративного стягнення , -
в с т а н о в и в :
Позивач 03.06.2020 р. звернувся в суд з адміністративним позовом до відповідачів про визнання протиправною та скасування постанови про накладення адміністративного стягнення .
Ухвалою суду від 24.02.2021 р. до участі у справі залучено в якості співвідповідача Головне управління Національної поліції в Івано-Франківській області.
Заявлений позов обґрунтовував тим, що згідно постанови інспектора поліції від 14.03.2020 р. на нього накладено штраф у розмірі 425 грн. за вчинення правопорушення, передбаченого ч.2 ст.122 КУпАП. Він визнаний винним у тому, що 14.03.2020 р. близько 09 год. 10 хв. він керував транспортним засобом марки Volkswagen Passat н.з. НОМЕР_1 на а/д Н-09 Мукачево-Львів при наближенні до урочища Мочари , без увімкненого ближнього світла фар поза населеним пунктом у світлу пору доби, чим порушив п.9.8 ПДР України. Вказану постанову інспектора вважає незаконною і такою, що підлягає до скасування, оскільки його автомобіль обладнаний денними ходовими вогнями, які є увімкненими (вмикаються автоматично при включенні замка запалення чи приведення у дію двигуна), і відповідно ближнє світло фар він у такому випадку не повинен вмикати, поліцейський виніс на місці зупинки постанову про накладення на нього адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі. Просив визнати протиправною та скасувати оскаржувану постанову, провадження у справі закрити.
Позивач та його представник у судове засідання не з`явилися, у поданій суду заяві представник позивача просив справу розглянути у відсутності сторони позивача, позов підтримав, просив його задоволити.
Відповідачі у судове засідання не з`явилися, належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, від них не надійшло повідомлення про причини неприбуття в судове засідання. За таких обставин суд відповідно до вимог ч.3 ст.205 КАС України постановив провести розгляд справи на підставі наявних у ній доказів.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення, виходячи з наступного.
Встановлено, що оскаржуваною постановою серії БАА № 501496 у справі про адміністративне правопорушення від 14.03.2020 р. поліцейського СРПП №4 Богородчанського відділення поліції Надвірнянського ВП ГУНП в Івано-Франківській області Дричака І.І. на позивача накладено адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 425 грн. за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.122 КУпАП. Позивач визнаний винним у тому, що 14.03.2020 р. о 09 год. 10 хв. керував транспортним засобом Volkswagen Passat н.з. НОМЕР_1 на а/д Н-09 Мукачево-Львів при наближенні до урочища Мочари , без увімкненого ближнього світла фар поза населеним пунктом у світлу пору доби, чим порушив п.9.8 ПДР України.
Статтею 245 КУпАП встановлено, що завданнями провадження у справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Стаття 280 КУпАП закріплює обов`язок посадової особи при розгляді справи про адміністративне правопорушення з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна ця особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У відповідності з вимогами ст.251 КУпАП доказами у справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото - і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото - і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Отже, притягнення особи до адміністративної відповідальності можливе лише за наявності факту адміністративного правопорушення та вини особи у його вчиненні, яка підтверджена належними доказами.
Відповідно до пункту 9.8 ПДР України під час руху механічних транспортних засобів у світлу пору доби з метою позначення транспортного засобу, що рухається, ближнє світло фар повинно бути увімкнене: а) у колоні; б) на маршрутних транспортних засобах, що рухаються по смузі, позначеній дорожнім знаком 5.8, назустріч загальному потоку транспортних засобів; в) на автобусах (мікроавтобусах), що здійснюють перевезення організованих груп дітей; г) на великовагових, великогабаритних транспортних засобах та транспортних засобах, що здійснюють дорожнє перевезення небезпечних вантажів; ґ) на транспортному засобі, що буксирує; д) у тунелях.
З 1 жовтня по 1 травня на всіх механічних транспортних засобах поза населеними пунктами повинні бути ввімкнені денні ходові вогні, а в разі їх відсутності в конструкції транспортного засобу - ближнє світло фар.
В умовах недостатньої видимості на механічних транспортних засобах можна ввімкнути дальнє світло фар або додатково протитуманні фари за умови, що це не буде засліплювати інших водіїв.
Визначення денних ходових вогнів наведено у п. 1.10 ПДР України, а саме денні ходові вогні- зовнішні світлові прилади білого кольору, передбачені конструкцією транспортного засобу, установлені спереду транспортного засобу і призначені для покращення видимості транспортного засобу під час його руху у світлий час доби.
За наявності увімкнених денних ходових вогнів, у водія не виникає обов`язку рухатись з увімкненим ближнім світлом фар.
Враховуючи ту обставину, що відповідачі у судове засідання не з`явилися та не виконали покладеного на відповідача згідно вимог ч.2 ст.77 КАС України обов`язку доказування правомірності свого рішення; з урахуванням обставин, на які посилався позивач, а саме, що в його автомобілі функція включення ближнього світла фар є автоматичною; з огляду на відсутність доказів на підтвердження вчинення позивачем правопорушення, - суд дійшов висновку про відсутність у діях позивача ознак правопорушення, передбаченого ч.2 ст.122 КУпАП, оскільки в судовому засіданні не знайшов свого підтвердження факт порушення останнім правил дорожнього руху.
Суд зазначає, що наявний в оскаржуваній постанові опис обставин адміністративного правопорушення не може бути доказом вчинення позивачем такого правопорушення.
Відповідно до вимог ч.3 ст.286 КАС України за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право: 1) залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення; 2) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи); 3) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення; 4) змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.
З урахуванням викладеного, з огляду на передбачені ч.3 ст.286 КАС України повноваження суду за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності, суд дійшов висновку про задоволення позову, а саме скасування рішення суб`єкта владних повноважень та закриття справи про адміністративне правопорушення.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу , стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, враховуючи, що ухвалою суду від 07.09.2020 р. у даній справі відстрочено позивачу сплату судового збору до ухвалення рішення у даній справі, а заявлені позовні вимоги підлягають до задоволення, та з врахуванням статті 9 Закону України Про судовий збір , суд робить висновок про стягнення з відповідача Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області в дохід Державного бюджету України судового збору в розмірі 420,40 грн., який підлягає зарахуванню до його спеціального фонду.
На підставі наведеного, відповідно до ст. 251, 280, 288 КУпАП, керуючись ст. 139, 242, 244-246, 286 КАС України, суд -
у х в а л и в :
Позов ОСОБА_1 до поліцейського СРПП №4 Богородчанського відділення поліції Надвірнянського ВП ГУНП в Івано-Франківській області Дричака Івана Ігоровича, Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області про визнання протиправною та скасування постанови про накладення адміністративного стягнення задоволити.
Скасувати постанову серії БАА № 501496 у справі про адміністративне правопорушення від 14 березня 2020 року поліцейського СРПП №4 Богородчанського відділення поліції Надвірнянського ВП ГУНП в Івано-Франківській області Дричака І.І. про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 425 грн. за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.122 КУпАП, та закрити справу про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 .
Стгянути з Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області в дохід державного бюджету України судовий збір в розмірі 420 (чотириста двадцять) грн. 40 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Згідно п.15.5 розділу VП Перехідні положення КАС України (в редакції ЗУ від 03.10.2017 р.) до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Позивач: ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 .
Відповідачі: поліцейський СРПП №4 Богородчанського відділення поліції Надвірнянського ВП ГУНП в Івано-Франківській області Дричак Іван Ігорович, смт. Богородчани, вул. Шевченка, 56 Івано-Франківської області;
Головне управління Національної поліції в Івано-Франківській області, м. Івано-Франківськ, вул. Сахарова,15, код 40108798.
Повне судове рішення складено 20.05.2021 р.
Суддя Р.Р.Струтинський
Суд | Тисменицький районний суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2021 |
Оприлюднено | 21.05.2021 |
Номер документу | 97040297 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тисменицький районний суд Івано-Франківської області
Струтинський Р. Р.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Тисменицький районний суд Івано-Франківської області
Струтинський Р. Р.
Адміністративне
Тисменицький районний суд Івано-Франківської області
Струтинський Р. Р.
Адміністративне
Тисменицький районний суд Івано-Франківської області
Струтинський Р. Р.
Адміністративне
Тисменицький районний суд Івано-Франківської області
Струтинський Р. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні