Ухвала
від 20.05.2021 по справі 461/2221/20
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 461/2221/20

Провадження № 1-кс/461/2866/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20.05.2021 року м. Львів

Слідчий суддя Галицького районного суду м. Львова ОСОБА_1 , за участі: секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні в залі суду у м.Львові погоджене з прокурором першого відділу процесуального керівництва при провадженні досудового розслідування територіальними органами поліції та підтриманням публічного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою та транснаціональною злочинністю Львівської обласної прокуратури ОСОБА_4 , клопотання старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП у Львівській області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12019140000000834 від 25.11.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП у Львівській області ОСОБА_3 , за погодженням із прокурором першого відділу процесуального керівництва при провадженні досудового розслідування територіальними органами поліції та підтриманням публічного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою та транснаціональною злочинністю Львівської обласної прокуратури ОСОБА_4 , звернувся до суду із клопотанням, в якому просить надати дозвіл на проведення обшуку у всіх приміщеннях за місцем здійснення господарської діяльності ТОВ «Грінера Україна» (код ЄДРПОУ 35429502) за адресою: м. Львів, вул. Братів Рогатинців, 23, з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання та вилучення речей, предметів та документів, зокрема: інформації з комп`ютерних програм моніторингу GPS-трекерів про маршрути перевезення ТПВ за період з січня по травень 2020 року, мобільних телефонів посадових осіб, в тому числі ОСОБА_5 , в яких може міститись інформація про діяльність пов`язану із перевезенням та захороненням ТПВ, посадових обов`язків та інструкцій працівників підприємства, які здійснювали складання, облік, обробку та формування документів про перевезення ТПВ з м. Львова, бухгалтерів та головного бухгалтера, посадових обов`язків та інструкцій помічника логіста ОСОБА_5 , документів із зразками почерку та підписів ОСОБА_5 , інших працівників підприємства, які здійснювали облік, обробку та формування документів про перевезення ТПВ з м. Львова, бухгалтерів та головного бухгалтера, їх чорнових записів.

В обґрунтування внесеного клопотання покликається на те, що слідчим управлінням ГУ Національної поліції у Львівській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12019140000000834 від 25.11.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що службові особи Львівської міської ради і комунальних підприємств, за попередньою змовою із посадовими особами суб`єктів господарювання, зокрема: ТОВ «Грінера Україна» (код ЄДРПОУ 35429502), ЛКП Транспортна фірма «Львівспецкомунтранс» (код ЄДРПОУ 03348465), ТОВ «Ековей Вейст Менеджмент» (код ЄДРПОУ 33951598), ТОВ «Санком-Львів» (код ЄДРПОУ 34711924), що надають послуги у сфері перевезення та захоронення твердих побутових відходів (ТПВ), упродовж 2020 року на території м. Львова та Львівської області здійснювали розкрадання бюджетних коштів, що виділялися на відшкодування додаткових витрат на вивезення та захоронення ТПВ.

Встановлено, що службові особи вказаних вище суб`єктів господарювання спільно із суб`єктами, які забезпечують фактичне перевезення ТПВ (на договірних умовах), як правило фізичні особи-підприємці «перевізники», складають фальсифіковані первинні бухгалтерські документи на перевезення твердих побутових відходів для їх захоронення на ліцензованих сміттєзвалищах Київської, Житомирської та інших областей на території України.

У подальшому частину коштів на вивезення ТПВ для їх захоронення фізичні особи-підприємці передають керівникам сміттєзвалищ у Львівській області, і фактично, тверді побутові відходи за готівкові кошти захоронюють на сміттєзвалищах Львівщини та інших полігонах, що знаходяться на меншій відстані, не маючи при цьому відповідних дозволів, при цьому показуючи в документах місце вивантаження на полігонах, які розташовані на більшій відстані.

Після цього, з метою отримання грошових коштів на відшкодування додаткових витрат на вивезення та захоронення ТПВ, вищевказані суб`єкти господарювання щодекадно подають до Департаменту з питань поводження з відходами Львівської міської ради визначений перелік документів із завідомо неправдивими відомостями, та на підставі яких отримують з міського бюджету оплату за надані послуги.

Встановлено, що між Департаментом з питань поводження з відходами ЛМР та ТОВ «Грінера Україна» (код ЄДРПОУ 35429502), ТзОВ «Санком-Львів» (код ЄДРПОУ 34711924), ТОВ «ЕКОВЕЙ ВЕЙСТ МЕНЕДЖМЕНТ» (код ЄДРПОУ 33951598), Львівське комунальне підприємство "ТРАНСПОРТНАФІРМА "ЛЬВІВСПЕЦКОМУНТРАНС" (ЄДРПОУ 03348465) 28.01.2020 укладено договори про відшкодування додаткових витрат на вивезення твердих побутових відходів. Відповідно до умов вказаних договорів відшкодування фактичних додаткових витрат здійснюється в межах його фактичних витрат на вивезення ТПВ з м. Львова на полігони захоронення побутових відходів, сміттєспалювальні, переробні підприємства тощо, інші ніж Львівський міський полігон ТПВ, що знаходиться на території Грибовицької сільської ради Жовківського району Львівської області. При цьому розрахунковою відстанню приймається фактична відстань до відповідного полігону, а також для розрахунків застосовується вартість перевезення, що не перевищує граничної, яка встановлена Рішенням №455 від 21.06.2016 (зі змінами) Виконавчого комітету ЛМР.

В ході досудового розслідування вказаного кримінального провадження проведено ряд слідчих та негласних слідчих (розшукових) дій. За результатами проведення яких отримано інформацію, яка підтверджує те, що згідно поданих ТОВ «Грінера Україна» (код ЄДРПОУ 35429502), ТзОВ «Санком-Львів» (код ЄДРПОУ 34711924), ТОВ «ЕКОВЕЙ ВЕЙСТ МЕНЕДЖМЕНТ» (код ЄДРПОУ 33951598), Львівське комунальне підприємство "ТРАНСПОРТНАФІРМА "ЛЬВІВСПЕЦКОМУНТРАНС" (ЄДРПОУ 03348465) документів до Департаменту з питань поводження з відходами ЛМР, перевезення ТПВ з м. Львова здійснювались на полігон ТПВ в м. Тетіїв Київської області, відстань маршруту якого (в обидві сторони) з м. Львова становить 1320 км, м. Фастів Київської області, відстань маршруту якого (в обидві сторони) з м. Львова становить 1032 км, м. Сквира Київської області відстань маршруту якого (в обидві сторони) з м. Львова становить 1030 км, с. Шкарівка Київської області, відстань маршруту якого (в обидві сторони) з м. Львова становить 1116 км, смт. Димер Київської області, відстань маршруту якого (в обидві сторони) з м. Львова становить 1220 км, однак фактично ТПВ з м. Львова перевозились на полігон в с. Грозине, Коростенського району Житомирської області, відстань маршруту якого (в обидві сторони) з м. Львова становить 924 км.

Перевізниками складались завідомо підроблені документи, які подавались до Департаменту з питань поводження з відходами ЛМР, та на підставі яких з міського бюджету відшкодовувались кошти на покриття додаткових витрат на перевезення ТПВ.

Таким чином шляхом завищення додаткових витрат на перевезення твердих побутових відходів, упродовж січня-квітня 2020 року, посадові особи суб`єктів господарської діяльності систематично заволодівали бюджетними коштами, що відшкодовувались перевізникам в рамках Програми відшкодування додаткових витрат на вивезення твердих побутових відходів за рахунок коштів міського бюджету м. Львова.

Таким чином вищевказані дії містять ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, що у відповідності до ст. 12 КК України є тяжким злочином.

З метою заволодіння бюджетними коштами ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , перебуваючи на посаді директора ТОВ «Грінера Україна» (згідно наказу №2-В від 09.11.2016), спільно з менеджером з логістики ТОВ «Грінера Україна» ОСОБА_7 , помічником логіста ОСОБА_5 , та іншими працівниками підприємства, достовірно знаючи, що фактичним місцем розвантаження та захоронення зібраних ТОВ «Грінера-Україна» на території м. Львова ТПВ є полігон Комунально виробничо-господарського підприємства Коростенської міської ради, що знаходиться у с. Грозино, Коростенського району Житомирської області, розуміючи, що у такому випадку бюджетному відшкодуванню підлягатимуть додаткові витрати на вивезення твердих побутових відходів із м. Львова на відстань 924 кілометри, бажаючи отримати необґрунтоване бюджетне відшкодування, шляхом штучного приписування більших відстаней, своїми підписами та печаткою ТОВ «Грінера-Україна» у бухгалтерських документах підтверджували, що транспортні засоби здійснювали перевезення ТПВ у м. Тетіїв пройшовши при цьому шлях 1320 кілометрів.

В свою чергу, діючи на підставі договору про надання послуг із прийняття та захоронення ТПВ № 160718 від 16.07.2018, укладеного між ТОВ «Грінера Україна» та ТОВ «ВР Компані» ОСОБА_8 , який здійснював контроль за вказаним підприємством та начальник служби безпеки ТОВ «ВР Компані» забезпечували вивантаження ТПВ з м. Львова на полігоні в с. Грозине, Коростенського району Житомирської області, однак печаткою ТОВ «ВР Компані» та підписами в супровідних документах на вантаж (ТТН ) підтверджували його прийняття та захоронення на полігоні в м. Тетіїв Київської області.

Крім цього, на підставі укладених з ТОВ «Грінера Україна» договорів безпосереднє перевезення ТПВ для їх подальшого захоронення, здійснювали ТзОВ «Оіл Фекторі» (ЄДРПОУ 42070253) на підставі договору перевезення вантажу від 18.03.2019, ТзОВ «Бізнес Контакт» (ЄДРПОУ 39488928) на підставі договору перевезення вантажу від 04.12.2019, ТзОВ «Севен Делівері» (ЄДРПОУ 43065532) на підставі договору перевезення вантажу від 01.08.2019, ФОП ОСОБА_9 (ІПН НОМЕР_1 ) на підставі договору перевезення вантажу від 01.10.2019, ФОП ОСОБА_10 (ІПН НОМЕР_2 ) - на підставі договору перевезення вантажу, ФОП ОСОБА_11 (ІПН НОМЕР_3 ) на підставі договору перевезення вантажу від 01.10.2019, ФОП ОСОБА_12 (ІПН НОМЕР_4 ) на підставі договору перевезення вантажу від 08.11.2019. Водії та посадові особи вказаний суб`єктів також вносили та підписували супровідні документи (товарно-транспортні накладні) із завідомо неправдивими відомостями про місце вивантаження ТПВ.

Внаслідок таких дій вказаних вище осіб на розрахунковий рахунок ТОВ «Грінера Україна» в період з січня по квітень 2020 року безпідставно було перераховано бюджетні кошти м. Львова, як відшкодування додаткових витрат на перевезення ТПВ.

Вказані протиправні дії посадових осіб суб`єктів господарської діяльності, які надавали послуги по перевезенню та захороненню ТПВ з м. Львова підтверджуються зібраними в ході досудового слідства доказами, а саме: документами, які подавались ТОВ «Грінера Україна» до Департаменту з питань поводження з відходами ЛМР для відшкодування додаткових витрат на перевезення ТПВ (договором про відшкодування додаткових витрат на вивезення ТПВ, реєстрами товарно-транспортних накладних та товарно-транспортними накладними); договорами між ТОВ «Грінера Україна» та суб`єктами господарської діяльності, які надавали послуги по перевезенню та захороненню ТПВ, інформацією про вхідні-вихідні з`єднання мобільних номерів водіїв перевізників ТПВ отриманої від операторів мобільного зв`язку, проаналізованої та оформленої у вигляді аналітичної довідки; висновком (звітом незалежного спеціаліста) від 23.09.2020 щодо встановлення сумизбитків,по сплаченихз міськогобюджету коштахТОВ «ГрінераУкраїна» дляпокриття додатковихвитрат наперевезення ТПВзгідно Програмищодо відшкодуваннядодаткових витратна вивезенняТПВ,затвердженої ухвалоюЛМР №5163від 20.06.2019;матеріалами негласнихслідчих-розшукових дій;інформацією отриманоїв ходітимчасового доступудо мобільноготелефона ОСОБА_8 про листуванняміж посадовимиособами ТОВ«Грінера Україна»та ТОВ«ВР Компані»,щодо місць перевезення тазахоронення ТПВ.

Із витягу Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна встановлено, що інформація про право власності на об`єкт за адресою м. Львів, вул. Братів Рогатинців, 23 відсутня.

Слідчий зазначає, що з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання та вилучення речей, предметів та документів, зокрема: інформації з комп`ютерних програм моніторингу GPS-трекерів про маршрути перевезення ТПВ за період з січня по травень 2020 року, мобільних телефонів посадових осіб, в тому числі помічника логіста ТОВ «Грінера Україна» ОСОБА_5 , в яких може міститись інформація про діяльність пов`язана із перевезенням та захороненням ТПВ, посадових обов`язків та інструкцій працівників підприємства, які здійснювали складання, облік, обробку та формування документів про перевезення ТПВ з м. Львова, бухгалтерів та головного бухгалтера, посадових обов`язків та інструкцій помічника логіста ОСОБА_5 , документів із зразками почерку та підписів ОСОБА_5 , інших працівників підприємства, які здійснювали облік, обробку та формування документів про перевезення ТПВ з м. Львова, бухгалтерів та головного бухгалтера, їх чорнових записів, виникла необхідність у проведенні обшуку за місцем здійснення господарської діяльності ТОВ «Грінера Україна» (код ЄДРПОУ 35429502) за адресою: м. Львів, вул. Братів Рогатинців, 23, оскільки лише елемент раптовості проведення обшуку може забезпечити вилучення зазначених речей, предметів та документів і в подальшому долучення їх до матеріалів кримінального провадження як доказів, отримання постійного доступу до них під час здійснення доказування, недопущення їх зміни або знищення, приховування, тому просить клопотання задоволити.

Слідчий в судовому засіданні клопотання підтримав, надав пояснення аналогічні викладений у ньому. Просив задовольнити.

Дослідивши матеріали клопотання, заслухавши пояснення слідчого, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Відповідно до ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушенняабо, яке було здобуте в результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб. Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.

Згідно з п. 5, 6 ч. 3 ст. 234 КПК України, у разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння, де планується проведення обшуку; особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться.

Частиною 5 ст. 234 КПК України визначено, що слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи; 5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.

Слідчим суддею встановлено, що слідчим управлінням ГУ Національної поліції у Львівській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019140000000834 від 25.11.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.

У судовому засіданні встановлено, що зазначені речі, документи та предмети мають істотне значення для цілей досудового розслідування як самостійно, так і в сукупності з іншими доказами, отриманими в ході здійснення досудового розслідування, тому сторона обвинувачення вважає, що на даному етапі обшук є найбільш доцільним та ефективним способом забезпечення отримання доказів.

В ухвалі про надання дозволу на проведення обшуку слідчий суддя не має можливості перелічувати досліджені ним докази та оцінювати їх. Це прямо випливає зі змісту ст.222 КПК України та ст.387 КК України про недопустимість розголошення відомостей досудового розслідування без дозволу слідчого (прокурора) та передбачену за це кримінальну відповідальність.

Згідно з ч.3 ст.236 КПК України ухвала про дозвіл на обшук повинна бути пред`явлена з наданням копії перед початком обшуку особі, яка володіє житлом чи іншим володінням. Зазначення в ухвалі про дозвіл на обшук переліку досліджених чи оцінених доказів на підставі яких слідчим суддею прийнято це процесуальне рішення зробить можливим протизаконний доступ невизначеного кола осіб до відомостей досудового розслідування без дозволу слідчого (прокурора).

Існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінальних правопорушень такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження, оскільки кримінальне правопорушення, передбачене ч.2ст.189 КК України є тяжким злочином.

Метою та підставою для проведення обшуку є необхідність виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання та вилучення речей, предметів та документів, що можуть містити інформацію щодо обставин вчинення кримінального правопорушення.

Потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого.

Отримати речі та документи, які можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні, в добровільному порядку шляхом витребування речей, документів та відомостей відповідно до ст.93 КПК України, неможливо, оскільки існує реальна загроза їх приховання, зміни та знищення.

Завдання, для виконання якого слідчий звертається із клопотанням може бути виконане.

Таким чином, слідчий суддя враховує, що обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.

Відтак, слідчий суддя приходить до висновку, що у вищезазначеному приміщенні можуть бути наявні відшукувані органом досудового розслідування речі і документи, тому клопотання слідчого про проведення обшуку підлягає задоволення.

Керуючись ст.ст.184, 234, 235 КПК України, слідчий суддя

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП у Львівській області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019140000000834 від 25.11.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, задоволити.

Надати старшому слідчому відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП у Львівській області ОСОБА_3 , дозвіл на проведення обшуку у всіх приміщеннях за місцем здійснення господарської діяльності ТОВ «Грінера Україна» (код ЄДРПОУ 35429502) за адресою: м. Львів, вул. Братів Рогатинців, 23, з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання та вилучення речей, предметів та документів, зокрема: інформації з комп`ютерних програм моніторингу GPS-трекерів про маршрути перевезення ТПВ за період з січня по травень 2020 року, мобільних телефонів посадових осіб, в тому числі ОСОБА_5 , в яких може міститись інформація про діяльність пов`язану із перевезенням та захороненням ТПВ, посадових обов`язків та інструкцій працівників підприємства, які здійснювали складання, облік, обробку та формування документів про перевезення ТПВ з м. Львова, бухгалтерів та головного бухгалтера, посадових обов`язків та інструкцій помічника логіста ОСОБА_5 , документів із зразками почерку та підписів ОСОБА_5 , інших працівників підприємства, які здійснювали облік, обробку та формування документів про перевезення ТПВ з м. Львова, бухгалтерів та головного бухгалтера, їх чорнових записів.

Строк дії ухвали до 20 червня 2021 року включно.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення20.05.2021
Оприлюднено30.01.2023
Номер документу97049297
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —461/2221/20

Ухвала від 06.06.2022

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Романюк В. Ф.

Ухвала від 01.06.2022

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Романюк В. Ф.

Ухвала від 30.05.2022

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Романюк В. Ф.

Ухвала від 26.05.2022

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Романюк В. Ф.

Ухвала від 26.05.2022

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Романюк В. Ф.

Ухвала від 22.11.2021

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Романюк В. Ф.

Ухвала від 22.11.2021

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Романюк В. Ф.

Ухвала від 22.11.2021

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Романюк В. Ф.

Ухвала від 22.11.2021

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Романюк В. Ф.

Ухвала від 17.09.2021

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Романюк В. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні