Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
25 травня 2021 р. Справа №200/1433/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Смагар С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до Костянтинівсько-Дружківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (код ЄДРПОУ 42171400, 85113, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Ціолковського, 25) про визнання протиправними дії, зобов`язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Костянтинівсько-Дружківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про визнання протиправними дії відповідача щодо невиплати пенсії за віком за період з 1 січня 2018 року по 9 жовтня 2018 року, зобов`язання відповідача виплатити виниклу заборгованість з виплати пенсії за період з 1 січня 2018 року по 9 жовтня 2018 року.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 18 березня 2019 року позов ОСОБА_1 до Костянтинівсько-Дружківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про визнання протиправними дії, зобов`язання вчинити певні дії задоволено повністю, визнано протиправною бездіяльність Костянтинівсько-Дружківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області щодо невиплати пенсії ОСОБА_1 за період з січня 2018 року по жовтень 2018 року включно, зобов`язано Костянтинівсько-Дружківське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області виплатити ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) заборгованість з пенсії за період з січня 2018 року по жовтень 2018 року включно та стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань з Костянтинівсько-Дружківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області судовий збір у розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) грн. 40 коп. на користь спеціального фонду Державного бюджету України.
Ухвалою Першого апеляційного адміністративного суду від 11 червня 2019 року апеляційну скаргу Костянтинівсько-Дружківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 18 березня 2019 року у справі № 200/1433/19-а повернуто апелянту. Рішення суду від 18 березня 2019 року набрало законної сили 11 червня 2019 року.
18 вересня 2019 року судом позивачу було видано виконавчий лист по справі № 200/1433/19-а.
Ухвалою від 9 березня 2021 року суд у задоволенні заяви ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду у справі № 200/1433/19-а за адміністративним позовом ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до Костянтинівсько-Дружківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (код ЄДРПОУ 42171400, 85113, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Ціолковського, 25) про визнання протиправними дії, зобов`язання вчинити певні дії відмовив повністю.
Ухвалою від 1 квітня 2021 року суд задовольнив заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду в адміністративній справі № 200/1433/19-а за адміністративним позовом ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до Костянтинівсько-Дружківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (код ЄДРПОУ 42171400, 85113, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Ціолковського, 25) про визнання протиправними дії, зобов`язання вчинити певні дії, зобов`язав Костянтинівсько-Дружківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (код ЄДРПОУ 42171400, 85113, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Ціолковського, 25) подати до 1 червня 2021 року звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 18 березня 2019 року в адміністративній справі № 200/1433/19-а.
Відповідач на виконання ухвали суду від 1 квітня 2021 року надав суду звіт про виконання рішення суду, в якому зазначив, що управлінням, в межах покладених на нього повноважень, направлено запити від 11 травня 2019 року № 11619/14-50, від 19 квітня 2021 року № 0577-04-9/8872, від 26 квітня 2021 року № 0577-04-9/9411 (щотижня) до головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області щодо необхідності виділення коштів для сплати заборгованості по пенсії ОСОБА_1 відповідно до рішення суду. До теперішнього часу від Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області кошти на сплату заборгованості по пенсії ОСОБА_1 до Управління не надходили. Отже, рішення Донецького окружного адміністративного суду від 18 березня 2019 року по справі № 200/1433/19-а Костянтинівсько-Дружківським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Донецької області виконано відповідно до покладених судом зобов`язань в межах владних повноважень. Всі борги на виконання рішень суду внесені до Реєстру судових рішень та управлінням формуються відомості нарахування на виплату пенсій та грошової допомоги на суму боргу відповідно до п.п. 2.1 п.2 Наказу № 3343. В Костянтинівсько-Дружківському об`єднаному управлінні Пенсійного фонду України Донецької області встановлено та діє суворий контроль за нарахуванням та виплатою пенсій (всіх її складових) відповідно до норм пенсійного законодавства, що виключає доцільність встановлення додаткових форм контролю за означеним питанням. Згідно з постановами колегії суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України від 30 червня 2015 року, 20 жовтня 2015 року та 02 лютого 2016 року (справи №№ 21-1044а15, 21-2630а15, 21-511а відповідно) невиконання судового рішення управлінням ПФУ в частині виплати грошових коштів за відсутності коштів не може вважатися невиконанням судового рішення без поважних причин. Виплату пенсії за визначений судом період буде здійснено з урахуванням вимог пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам від 05.11.2014 № 637 (з урахуванням змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 788) після прийняття Кабінетом Міністрів України передбаченого вказаною нормою окремого порядку.
Суд зазначає, що за приписами підпунктів 4, 5 пункту 4 Положення про Головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 22 грудня 2014 року № 28-2, Головне управління Фонду відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування пенсій та виплату пенсій, щомісячного довічного утримання суддям у відставці, допомоги на поховання та інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством, здійснює з цією метою перерозподіл коштів між районами (містами); здійснює призначення (перерахунок) та виплату пенсій військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу та іншим особам (крім військовослужбовців строкової служби та членів їх сімей), які мають право на пенсію згідно із Законом України Про пенсійне забезпечення осіб звільнених з військової служби, та деяких інших осіб . Таким чином, виплати здійснюються Маріупольським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Донецької області виключно за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством.
Статтею 8 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб передбачено, що виплата пенсій, у тому числі додаткових пенсій, доплат, надбавок та підвищень до них, компенсаційних виплат, встановлених законодавством, звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей забезпечується за рахунок коштів Державного бюджету України.
Згідно зі статтями 23 та 116 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом. Взяття зобов`язань без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом чи законом про Державний бюджет України є порушенням бюджетного законодавства.
Як зазначає відповідач, що заборгованість за період з 1 січня 2018 року по 31 жовтня 2018 року у сумі 90746 грн. 40 коп. нарахована та щомісяця при формуванні потреби на виплату пенсії враховується у відомості нарахування в загальній сумі боргу.
Суд зазначає, що відповідачем систематично спрямовувались до розпорядника коштів (Пенсійного фонду України) інформації про необхідність виділення коштів на виконання рішення суду, проте кошти на фінансування виплатної відомості не надходили. Таким чином, відповідачем в особі керівника вжито конкретні заходи з метою виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду.
Аналізуючи доводи відповідача, суд приходить до переконання, що невиконання судового рішення в частині виплат грошових коштів за відсутності відповідного фінансового забезпечення та фактичної відсутності коштів не може вважатися невиконанням судового рішення без поважних причин. Накладення штрафу у такому випадку жодним чином не захищає право особи на отримання бюджетних коштів. Аналогічна позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 24 січня 2018 року у справі № 404/3663/13-а (К/9901/1598/18).
Суд зазначає, що дійсно, у даній справі спостерігаються серйозні розбіжності між законом і правом. Тому верховенство права може бути практично реалізоване тільки тоді, коли правові закони поєднуються з певною формою організації державної влади. Ця взаємообумовленість пояснюється тим, що навіть найкращі і найдосконаліші закони мають, по-перше, реалізуватись, а по-друге, повинні існувати такі внутрішні юридичні механізми, які були б запобіжним чинником щодо можливості прийняття неправових законів (підзаконних нормативно-правових актів). Законотворення часто оминає професійних розробників-юристів, і тому нерідко закони стають утіленням політичної волі. Враховуючи це, слід зазначити, що досить часто визнають суперечності між духом та буквою закону. Якщо ж закон є відображенням, віддзеркаленням певного рівня наукової, доктринальної правосвідомості, то таких розбіжностей не виникатиме на практиці.
Відповідно до частини 2 статті 382 КАС України з наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що встановлення нового строку для подання звіту та накладення на керівника відповідача штрафу не потягне за собою виконання судового рішення за відсутності належного фінансування коштів на його виконання, а тому суд приймає звіт управління про виконання рішення суду в адміністративній справі № 200/1433/19-а.
Керуючись статтями 243, 248, 256, 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -
УХВАЛИВ:
1. Прийняти звіт Костянтинівсько-Дружківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 18 березня 2019 року в адміністративній справі № 200/1433/19-а.
2. Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання.
3. Повний текст ухвали складений та підписаний 25 травня 2021 року.
Суддя С.В. Смагар
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2021 |
Оприлюднено | 26.05.2021 |
Номер документу | 97135968 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Смагар С.В.
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні