ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
25 травня 2021 року Справа №37/137(27/117)
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Царікової О.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпрі клопотання представника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заміну відповідача у справі № 37/137(27/117) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Прогрес" до Західно-Донбаської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання недійсними податкових повідомлень -рішень, рішення про результати розгляду скарги від 23.04.04 №1715/10/100,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Прогрес" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з адміністративним позовом до Петропавлівської міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області, правонаступником якої є Західно-Донбаська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про скасування податкових повідомлень-рішень.
Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 26.08.2004 у справі №37/137(27/117) у задоволенні позову відмовлено.
Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 13.10.2004 у справі №37/137(27/117) апеляційну скаргу задоволено, рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 26.08.2004 скасовано, позов задоволено повністю, визнано недійсним податкове повідомлення - рішення Петропавлівської МДПІ від 06.02.2004 № 0000042301/0, від 23.04.2004 № 0000042301/1 та рішення про результати розгляду справи від 23.04.2004 № 1715/10/100.
Постановою Вищого господарського суду України від 31.05.2005 у справі №37/137(27/117) касаційну скаргу Петропавлівської МДПІ задоволено частково, рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 26.08.2004 та постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 13.10.2004 скасовано та направлено справу на новий розгляд до Господарського суду Дніпропетровської області.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 15.03.2016 у справі №37/137(27/117), залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 07.06.2016, адміністративний позов залишено без розгляду.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 17.10.2016 у справі №37/137(27/117) касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма"Прогрес" задоволено частково, ухвалу Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 07.06.2016 скасовано, а справу направлено до Дніпропетровського апеляційного господарського суду для вирішення питання щодо відкриття провадження у справі.
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 28.11.2016 у справі №37/137(27/117) апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Прогрес" на ухвалу Господарського суду Дніпропетровської області від 15.03.2016 разом зі справою №37/137(27/117) передано Дніпропетровському апеляційному адміністративному суду за підсудністю.
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 20.12.2016 у справі №37/137(27/117) апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Прогрес" задоволено, ухвалу Господарського суду Дніпропетровської області від 15.03.2016 у справі № 37/137 (27/117) скасовано, справу направлено до Господарського суду Дніпропетровської області для продовження розгляду.
Постановою Господарського суду Дніпропетровської області від 05.04.2017 у справі №37/137(27/117), залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 05.10.2017, позовну вимогу Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Прогрес" про визнання недійсним рішення про результати розгляду скарги від 23.04.2004 №1715/10/100 залишено без розгляду. Визнано недійсними податкові повідомлення-рішення Петропавлівської МДПІ від 06.02.2004 №0000042301/0, від 23.04.2004 № 0000042301/1 про наявність податкового зобов`язання за платежем 3014010100 - податок на додану вартість на суму 500 400,00 грн., в тому числі: основний платіж - 333600,00 грн., штрафні (фінансові) санкції - 166800,00 грн.; стягнуто із Західно-Донбаської ОДПІ на користь ТОВ "Агрофірма "Прогрес" державне мито в сумі 170,00 грн. та 118,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 22.01.2021 у справі №37/137(27/117) скасовано постанову Господарського суду Дніпропетровської області від 05.04.2017 та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 05.10.2017, справу направлено на новий розгляд суду першої інстанції.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 30.03.2021 матеріали справи №37/137(27/117) передано для розгляду до Дніпропетровського окружного адміністративного суду (49089, м. Дніпро, вул. Академіка Янгеля,4).
За результатами розподілу справи автоматизованою системою документообігу, вказана справа передана на розгляд судді Царікової О.В.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.04.2021 у справі №37/137(27/117) означену справу прийнято до провадження суду, ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
25.05.2021 до суду надійшли направлені засобами електроного та поштового зв`язку клопотання представника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заміну відповідача у справі (вх. №8341/21-ел і вх. №42322/21), в яких заявник клопотання просить суд замінити відповідача у справі №37/137(27/117) Західно-Донбаську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на відокремлений територіальний підрозділ Державної податкової служби України на правах філії Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658; місцезнаходження: вул. Сімферопольська, 17-А, м.Дніпро, 49000).
Представник позивача у судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, про дату, час та місце розгляду справи належним чином повідомлений судом, що підтверджується наявними матеріалами справи.
Представник відповідача у судове засідання не з`явивися, просив відкласти розгляд справи та вирішити клопотання заміну відповідача у справі №37/137(27/117).
За приписами ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
При вирішенні заявленого клопотання по суті суд виходить з такого.
На підставі постанови Кабінету Міністрів України "Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби" №296 від від 28.03.2018 винесено наказ Державної фіскальної служби №280 від 10.05.2018 "Про реорганізацію територіальних органів ДФС у Дніпропетровській області", згідно якого Західно-Донбаську обєднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Дніпропетровській області було реорганізовано шляхом приєднання як структурного підрозділу до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.
Постановою Кабінету Міністрів України "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" за №1200 від 18.12.2018 утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Установлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок). Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Наказом Державної податкової служби України №36 від 28.08.2019, у зв`язку із розпорядженням Кабінету Міністрів України "Питання Державної податкової служби" за №682-р від 21.08.2019, керуючись Положенням про Державну податкову службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 227 від 06.03.2019, встановлено розпочати виконання Державною податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється, з реалізації податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС.
Так, постановою Кабінету Міністрів України №537 від 19.06.2019 утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи ДПС за відповідним переліком, а також реорганізовано територіальні органи ДФС шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів ДПС за відповідним переліком.
Згідно додатків 1 та 2 вказаної постанови утворено Головне управління ДПС у Дніпропетровській області до якого приєднано Головне управління ДФС у Дніпропетровській області.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області розпочало свою діяльність 03.09.2019 відповідно до наказу "Про початок діяльності Головного управління ДПС у Дніпропетровській області" № 17 від 03.09.2019.
З вище наведеного слідує, що відбулося публічне правонаступництво (передання адміністративної компетенції) від одних суб`єктів владних повноважень (Головного управління ДФС у Дніпропетровській області та Державної фіскальної служби України) до інших (Головного управління ДПС у Дніпропетровській області і Державної податкової служби України), останні з яких набули адміністративну компетенцію попередніх, ставши їх правонаступниками.
Надалі постановою Кабінету Міністрів України Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби за №893 від 30.09.2020 ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби згідно визначеного Кабінетом Міністрів переліку. До переліку ліквідованих територіальних органів Державної податкової служби входить і Головне управління ДПС у Дніпропетровській області.
На базі ліквідованого Головного управління ДПС у Дніпропетровській області утворено територіальний орган на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України - Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, яке створено 30.09.2020, про що міститься відповідний запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №1000741030008085321.
Відповідно до п. 7 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №227 від 06.03.2019, Державна податкова служба здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи. Державна податкова служба та її територіальні органи є контролюючими органами (податковими органами, органами стягнення).
Згідно з п.1 Положення про Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, затвердженого наказом Державної податкової служби України №643 від 12.11.2020 (далі - Положення), Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДПС) є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, ГУ ДПС забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Дніпропетровської області та ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015).
Відповідно до п. 15 Положення, ГУ ДПС утворюється без статусу юридичної особи та є органом державної влади, має окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України, є розпорядником бюджетних коштів.
Згідно з ч.1 ст.43 КАС України, здатність мати процесуальні права та обов`язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).
Суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг (п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України).
У відповідності до ч. 1 ст. 52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність законних підстав для задоволення означеного клопотання та заміни Західно-Донбаської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на його правонаступника Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658), яке є територіальним органом на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.
Керуючись ст. ст. 52, 241, 243, 248, 256, 295 КАС України, суд,
УХВАЛИВ:
Клопотання представника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заміну відповідача у справі №37/137(27/117) задовольнити.
Замінити відповідача у справі №37/137(27/117) - Західно-Донбаську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області як відокремлений підрозділ (код ЄДРПОУ ВП 44118658).
Ухвала суду набирає законної сили відповідно до статті 256 КАС України та може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені статтею 295 КАС України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи ухвала суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII Перехідні положення КАС України.
Повний текст ухвали складений 25 травня 2021 року.
Суддя О.В. Царікова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2021 |
Оприлюднено | 02.06.2021 |
Номер документу | 97273075 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Юзіков Станіслав Георгійович
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні