Постанова
від 03.06.2021 по справі 280/5601/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

03 червня 2021 року м. Дніпросправа № 280/5601/20

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Лукманової О.М. (доповідач),

суддів: Божко Л.А., Дурасової Ю.В.,

за участю секретаря судового засідання: Новошицької О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2020 року (суддя Сацький Р.В., м. Запоріжжя, повний текст рішення складено 20.10.2020 року) у справі № 280/5601/20 за позовом Сільськогосподарського виробничого кооперативу Серп і Молот до Головного управління ДПС у Запорізькій області, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання поновити реєстрацію в реєстрі платників єдиного податку,-

в с т а н о в и в:

17.08.2020 року СВК Серп і Молот (далі по тексту - позивач) звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі по тексту - відповідач), в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення № 15916/10/08-01-51-04 від 11.03.2020 року; зобов`язати відповідача поновити реєстрацію в реєстрі платників єдиного податку.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 15.10.2020 року позовні вимоги СВК Серп і Молот задоволено.

Головне управління ДПС у Запорізькій області не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подало апеляційну скаргу, в якій просило скасувати рішення суду та прийняти нове, яким в задоволенні позову відмовити в повному обсязі. Свої вимоги обґрунтувало тим, що судом не надано належної оцінки нормам чинного законодавства, висновки суду не відповідають обставинам справи, що призвело до прийняття невірного рішення. Апелянт зазначав, що СВК Серп і Молот не заперечує, що для підтвердження статусу платника єдиного податку подало одночасно загальну та звітну податкову декларацію платника єдиного податку 4 групи, без вірного подання звітної податкової декларації платника єдиного податку 4 групи на 2020 рік з поміткою звітна . Подання необхідної звітної декларації, чого позивачем не здійснено, до 20 лютого року унеможливило ідентифікацію позивача як платника єдиного податку 4 групи, саме показники звітної податкової декларації відображаються у ІС Податковий блок на індивідуальну картку платника податку (надалі ІКПП) та є підставою для нарахування та сплати до бюджету узгоджених грошових (податкових) зобов`язань єдиного податку 4 групи. Оскільки до 20.02.2020 року на порушення п.п.295.9.1 п.295.9. ст. 295 ПК України СВК Серп і Молот не подано звітну податкову декларацію платника єдиного податку 4 групи на 2020 рік, то не відбулось нарахування зобов`язань на 2020 рік по коду бюджетного платежу 18050500 Єдиного податку четвертої групи в ІКПП платника. Відповідно п.299.10 ст.299 ПК України, реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована якщо платником єдиного податку четвертої групи не подано податкову звітність, передбачену підпунктом 5 п.п. 295.9.1 п. 295.9 ст. 295 Кодексу, та, одночасно, п.п.298.8.1 п.298.8 ст.298 ПК України передбачено перелік податкової звітності, що є обов`язковим для щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи на поточний рік. Апелянт вказував, що сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або для щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку згідно п.п.298.8.1. п.298.8 ст.298 ПКУ подають до 20 лютого поточного року: загальну податкову декларацію з податку па поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку); звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки; розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику; відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок. Однак, позивачем не надано повний комплект документів для підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік, а саме: загальна звітна податкова декларація платника єдиного податку 4-ї групи на 2020 рік (з відмітками загальна звітна ) з додатками від 12.02.2020 року №9020631128, яка має інформативний характер щодо загальної площі всіх використовуваних земельних ділянок та не є документом для нарахування єдиного податку четвертої групи в ІКП платника для обчислення розрахунків з бюджетом; розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2019 рік від 11.02.2020 року № 9019335690. У строк до 20.02.2020 року СВК Серп і Молот не надано обов`язкову звітну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік з додатками, яка подається окремо за місцезнаходженням кожної земельної ділянки та за якою здійснюється обчислення розрахунків з бюджетом з єдиного податку четвертої групи в ІКП платника. Апелянт вказував, що реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі якщо платником єдиного податку четвертої групи не подано податкову звітність, передбачену підпунктом 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 Кодексу. Саме подання не пізніше 20 лютого пакету документів, що включає загальну звітну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи з додатками, звітну(і) податкові декларації з єдиного податку четвертої групи з додатками та розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва, є підставою для розгляду питання щодо можливості переходу сільськогосподарського товаровиробника на спрощену систему оподаткування та реєстрації (підтвердження статусу) платником єдиного податку четвертої групи.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що позивач, як платник єдиного податку, був зобов`язаний до 20 лютого 2020 року подати контролюючому органу податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 ПК України, а також для підтвердження статусу платника єдиного податку, позивач мав обов`язок до 20 лютого 2020 року подати контролюючому органу документи, які визначені п.п. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 ПК України. Позивач є сільськогосподарським товаровиробником та для підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи позивачем засобами електронного зв`язку направлено до контролюючого органу: податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік з відмітками загальна, звітна , яка зареєстрований під № 9020631128 від 12.02.2020 року, відомості про наявність земельних ділянок, розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2019 рік, зареєстрований під № 9019335690 від 11.02.2020 року. Суд першої інстанції вказував, що реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі якщо платником єдиного податку четвертої групи не подано податкову звітність, передбачену підпунктом 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 Кодексу. Однією із підстав для анулювання реєстрації платником єдиного податку є неподання платником єдиного податку четвертої групи податкової звітності, передбачену підпунктом 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 ПК України. Однією із підстав для анулювання реєстрації платником єдиного податку є неподання платником єдиного податку четвертої групи податкової звітності, передбачену підпунктом 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 ПК України. Натомість, підставами для прийняття контролюючим органом рішення про відмову у реєстрації суб`єкта господарювання як платника єдиного податку є виключно: невідповідність такого суб`єкта вимогам, встановленим статтею 291 ПК України; наявність у суб`єкта господарювання, який утворюється у результаті реорганізації (крім перетворення) будь-якого платника податку, непогашених податкових зобов`язань чи податкового боргу, що виникли до такої реорганізації; недотримання таким суб`єктом вимог, встановлених підпунктом 298.1.4 пункту 298.1 статті 298 Кодексу. Позивач 11.02.2020 року подав до контролюючого органу пакет документів визначених підпунктом 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 ПК України та за змістом статті 48 ПК України обов`язкові реквізити в податковій декларації повинні відповідати вимогам ПК України. Йдеться про подання позивачем податкової декларації, якою підтверджується статус платника єдиного податку четвертої групи, в якій задекларовано податок щодо земель сільськогосподарського призначення, наявні всі обов`язкові реквізити, в тому числі найменування контролюючих органів як за основним місцем обліку платника податків так і за місцем розташування земельних ділянок з відмітками загальна звітна , оскільки адреси місця розташування контролюючого органу і земельних ділянок - співпадають, за відсутності письмового повідомлення контролюючого органу про відмову у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою податковим органом без зауважень. Земельні ділянки позивача знаходяться на території однієї сільської ради, втрати бюджету допущені не були. Суд першої інстанції вказував, що позивач також виконав умови підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік, подавши у встановлений строк до контролюючого органу звітність, передбачену підпунктом 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 ПК України, складену за формами, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №578. Допущення механічних помилок під час визначення типу декларації не є підставою для відмови у підтвердженні статусу платника єдиного податку. Обставин, встановлених у визначеному порядку, для анулювання реєстрації платника єдиного податку, а також відповідно до яких платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування, контролюючим органом не наведено, реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у встановлених законом випадках. Суд першої інстанції вказував, що анулювання реєстрації позивача як платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку відбулось без проведення документальної перевірки відповідного платника податку та встановлених в ході останньої порушень, відповідно до яких платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування, а також за відсутності випадків, передбачених п.п. 299.10, 299.11 ст. 299 Податкового кодексу України (в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин), що є порушенням, оскільки виключенню з реєстру платників єдиного податку повинна передувати проведена перевірка.

Матеріалами справи підтверджується, що СВК Серп і Молот зареєстроване як юридична особа у встановленому законом порядку, про що в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи міститься запис № 1 10941200000000172, дата запису 28.02.2000 року. Основними видами статутної діяльності кооперативу є вирощування сільськогосподарської продукції, перебуває на спрощеній системі оподаткування IV групи від початку своєї діяльності. Згідно листа Бердянської ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області від 04.04.2017 року № 1499/10/12-12-03 у 2017 році СВК Серп і Молот у відповідності до п. 291.4 ст. 291 ПК України було платником єдиного податку четвертої групи. Згідно листа Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області від 13.04.2018 року № 10287/10/08-01-51-01 СВК Серп і Молот у 2018 році у відповідності до п. 291.4 ст. 291 ПК України було платником єдиного податку четвертої групи. Згідно листа Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області від 26.04.2018 року № 24925/10/08-01-51-01 СВК Серп і Молот у 2019 році у відповідності до п. 291.4 ст. 291 ПК України було платником єдиного податку четвертої групи.

З метою подальшого перебування на спрощеній системі оподаткування, 11.02.2020 року СВК Серп і Молот було направлено до Головного управління ДФС у Запорізькій області Бердянське управління: розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2019 рік, подання якого підтверджується квитанціями № 1 та № 2 від 11.02.2020 року з поміткою прийнято пакет ; загальну звітну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік, подання якої підтверджується квитанціями №1 та № 2 від 12.02.2020 року з поміткою документ збережено на центральному рівні ; відомості про наявність земельних ділянок, подання якого підтверджується квитанцією № 1 від 12.02.2020 року з поміткою документ збережено на центральному рівні . Подані СВК Серп і Молот прийнято податковим органом без зауважень.

Позивач вказує, що самостійно виявив помилку у формі поданої ним декларації платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік, не було подано окремо звітну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік, відомості в якій тотожні загальній звітній декларації. 04.03.2020 року СВК Серп і Молот подав відповідачу загальну податкову декларація платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік, подання якої підтверджується квитанціями № 1 та № 2 від 04.03.2020 року та додаток №1 до податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи - відомості про наявність земельних ділянок, подання якого підтверджується квитанцією № 1 від 04.03.2020 року.

Встановлено, що листом від 11.03.2020 року № 15916/10/08-01-51-04 Бердянське управління Головного управління ДПС у Запорізькій області повідомило СВК Серп і Молот про відмову в статусі єдиного податку IV групи, з підстави неподання до 20.02.2020 року звітної податкової декларації з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки.

Листом від 10.09.2020 року № 51280/10/08-01-10-02-10 Головне управління ДПС у Запорізькій області повідомило СВК Серп і Молот про відсутність заборгованості до бюджету по податках і зборах.

Відповідно до матеріалів справи, встановлено, що на виконання рішення суду, Головне управління ДПС у Запорізькій області відновило статус СВК Серп і Молот як платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік, про що повідомило СВК Серп і Молот листом від 05.03.2021 року № 13804/6/08-01-18-08.

Згідно п. 291.2, п. 291.4 ст. 291 ПК України спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності. Суб`єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на такі групи платників єдиного податку: зокрема, четверта група - сільськогосподарські товаровиробники: юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Згідно п. 294.1 ст. 294, пп. 295.9.1 п. 295.9 ст. 295 ПК України податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку першої, другої та четвертої груп є календарний рік. Платники єдиного податку четвертої групи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.

Згідно п. 46.1, п. 46.5 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок, звіт - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Форма податкової декларації встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

У відповідності до пп. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 ПК України сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають до 20 лютого поточного року: загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку); звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи); розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи) - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику; відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок. У відомостях (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).

Відповідно до п. 299.10, п. 299.11 ст. 299 ПК України реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі: зокрема, якщо платником єдиного податку четвертої групи не подано податкову звітність, передбачену підпунктом 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 цього Кодексу. У разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення виїзних документальних перевірок платника єдиного податку четвертої групи невідповідності вимогам підпункту 4 пункту 291.4 та пункту 291.5 -1 статті 291 цього Кодексу у податковому (звітному) році або у попередніх періодах, такому платнику за такі періоди нараховуються податки та збори, від сплати яких він звільнявся як платник єдиного податку четвертої групи, та штрафні (фінансові) санкції (штрафи), передбачені главою 11 розділу II цього Кодексу. Такий платник податку зобов`язаний перейти до сплати податків за загальною системою оподаткування, починаючи з наступного місяця після місяця, у якому встановлено таке порушення.

Згідно пп. 298.8.8 п. 298.8 ст. 298 ПК України сільськогосподарський товаровиробник повторно може бути включений до четвертої групи платників єдиного податку не раніше ніж через два календарні роки після його переходу на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку іншої групи, або анулювання його попередньої реєстрації платником єдиного податку четвертої групи. Норми цього підпункту не застосовуються у разі анулювання реєстрації платником єдиного податку четвертої групи юридичної особи за ініціативою контролюючого органу.

Норма ПК України (п. 299.10 ст. 299) передбачає анулювання реєстрації платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі, якщо платником єдиного податку четвертої групи не подано податкову звітність, передбачену підпунктом 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 Кодексу. Таким чином, анулювання реєстрації платника єдиного податку може бути здійснене з підстави неподання платником не пізніше 20 лютого поточного року за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкової декларації на поточний рік.

Норма п. 299.10 ст. 299 ПК України не передбачає анулювання реєстрації платника єдиного податку з підстави неподання платником не пізніше 20 лютого поточного року документів за переліком, передбаченим п. 298.8.1 п. 298.1 ст. 298 ПК України.

Звертаючись у лютому 2020 року із відповідним переліком документів, позивач не вчиняв дій, спрямованих на перехід на спрощену систему оподаткування, а здійснював щорічне підтвердження статусу платника єдиного податку.

Дійсно, передбачено, що для щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку сільськогосподарські виробники повинні подати до 20 лютого поточного року: загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку); звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи); розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи) - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику; відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок. У відомостях (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю). Проте, неподання таких документів не передбачає позбавлення статусу платника єдиного податку четвертої групи.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що позивачем було виконано вимоги пп. 295.9.1 п. 295.9 ст. 295 ПК України та подано не пізніше 20 лютого поточного року за місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію. Податкова декларація була подана з технічною помилкою, вказано спільно, що вона є звітною та загальною. Наявна помилка у декларації не заважає її ідентифікації, не викривлює показники.

Не слід встановлювати для позивача відповідальність у вигляді виключення з реєстру та позбавлення статусу платника єдиного податку через технічну помилку у своєчасно поданій декларації у той час як помилка була самостійно виявлена платником та не впливає на податкові показники.

Також позивачем було виконано вимоги п. 298.8.1 п. 298.1 ст. 298 ПК України та подано розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2019 рік, та відомості про наявність земельних ділянок.

Підпунктом 49.9.2 п. 49.9 ст. 49 ПК України передбачено, що за умови дотримання вимог, встановлених статтями 48 і 49 цього Кодексу податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою у разі, якщо контролюючий орган із дотриманням вимог пункту 49.11 цієї статті не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або у випадках, визначених цим пунктом, не надсилає його платнику податків у встановлений цією статтею строк.

Встановлено, що Головним управлінням ДФС у Запорізькій області разом як і Головним управління ДПС у Запорізькій області не надсилалася позивачу у строки встановлені Податковим кодексом України відмова у прийнятті звітності поданої 11.02.2020 року, а тому податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік не може вважатися такою, що не прийнята. Анулювання реєстрації платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу передбачене, у разі коли платником не подано податкову звітність.

Відповідно до п. 4.1 ст. 4 ПК України, податкове законодавство ґрунтується на принципах рівності усіх платників перед законом, недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації - забезпечення однакового підходу до всіх платників податків незалежно від соціальної, расової, національної, релігійної приналежності, форми власності юридичної особи, громадянства фізичної особи, місця походження капіталу.

Варто звернути увагу на норму, яка передбачає, що у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення виїзних документальних перевірок платника єдиного податку четвертої групи невідповідності вимогам підпункту 4 пункту 291.4 та пункту 291.5-1 статті 291 Кодексу у податковому (звітному) році або у попередніх періодах, такому платнику за такі періоди нараховуються податки та збори, від сплати яких він звільнявся як платник єдиного податку четвертої групи, та штрафні (фінансові) санкції (штрафи), передбачені главою 11 розділу II Кодексу.

Аналіз наведеної норми свідчить про те, що реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у встановлених законом випадках. Способом реалізації владних управлінських функцій у разі встановлення обставин під час проведення документальної перевірки, за яких платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування (бути платником єдиного податку), є прийняття рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників цього податку. При цьому прийняття контролюючим органом рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку четвертої групи шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку можливе лише на підставі проведеної перевірки відповідного платника податку та встановлених в ході останньої порушень, відповідно до яких платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування, тобто бути платником єдиного податку четвертої групи за критеріями, визначеними у пункті 4 пункту 291.4. статті 291 ПК України. Метою проведення перевірки, яка у випадку позивача не була проведена, якраз є фіксування та доведення контролюючим органом виявленого порушення.

Перевірка СВК Серп і Молот податковим органом не проводилась та рішення про анулювання реєстрації позивача як платника єдиного податку четвертої групи не приймалось, податковим органом поінформовано платника податків про анулювання реєстрації лише листом, що є порушенням. Важливим є аспект реалізації податковим органом своєї функції та прийняття саме рішення про анулювання реєстрації. Подібної позиції дотримується Верховний Суд, зокрема у постанові від 03.12.2020 року у справі № 200/9334/19-а, від 05.03.2019 року у справі № 822/1676/18, від 19.04.2019 року у справі № 821/884/18, від 07.02.2019 року у справі № 804/3117/17.

Також при вирішенні спору суд враховує правові позиції Верховного суду, висловлені у постановах від 19.06.2020 року у справі №818/569/17, від 19.06.2020 року у справі №822/758/17.

Згідно ч. 1, ч. 6 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.

Не передбачено повернення судових витрат здійснених суб`єктом владних повноважень, крім пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, рішення суду першої інстанції слід залишити без змін, як таке, що прийняте з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 315, 316, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області - залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2020 року у справі № 280/5601/20 - залишити без змін.

Постанова Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів, відповідно до ст., ст. 328, 329 КАС України.

Головуючий - суддя О.М. Лукманова

суддя Л.А. Божко

суддя Ю. В. Дурасова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.06.2021
Оприлюднено09.06.2021
Номер документу97459776
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/5601/20

Ухвала від 08.06.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 10.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 11.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 05.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Рішення від 01.07.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 15.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Постанова від 03.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Постанова від 03.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 19.05.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 16.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні